Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geeft niet je mag alles van me weten behalve mijn pincode ;-)

We zullen het zien de volgende ronde, de tijd zal het uitwijzen… Voor een paar jaar geleden heb ik die jaren puregon gespoten, nu spuit ik gonal-f met de cetroide. Moet wel zeggen dat ik me beter voel met de gonal want met de puregon was ik altijd heel neerslachtig. Weet niet goed wat PCOS is als ik eerlijk moet zijn ben niet zo goed in al die afkortingen en medische termen. Als het te maken heeft met hormonen wat je niet heb dan zal het dit wel zijn. Ik heb veel oestrogeen maar weinig progesteron is dat volgens mij. Krijg in ieder geval geen eisprong uit mezelf..

Grtsss

Hallo Bumbie76, beter zo dan dat je door had moeten spuiten toch. Volgende keer zal het ongetwijfeld beter gaan als je met andere eenheden begint te spuiten!

Mag ik vragen welke medicatie je hebt gespoten? Was dit Menopur of puregon? Weet je ook waarom je follikels niet groeien, heeft dit te maken met PCOS ofzo?

Mocht je dit te persoonlijk vinden hoef je niet te antwoorden hoor, was alleen een beetje benieuwd.

Groetjes Leeuwinnetje

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Precies ik denk ook zo heb nog geen behandeling weggegooid mijn ballen zijn nog niet verspeeld om het maar zo te zeggen..

Ben wel benieuwd hoeveel ik nu moet gaan spuiten..

Grtssss

Bumbie wat een rot bericht, eindelijk zover en dan dit.....wat je zegt, beter zo maar het voelt erg rot natuurlijk!!!

Ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden en dat je wellicht op andere medicatie of een ander protocol beter zal reageren

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hey Bumbie, weet ook niet precies of veel oestrogeen en weinig progesteron past bij PCOS. Ik dacht dat je bij PCOS in ieder geval niet elke maand een eisprong hebt en dat bij vrouwen met PCOS heel veel follikels groeien die niet goed uitrijpen. Maar goed als je dit zou hebben, hadden de artsen dit denk ik wel tegen je gezegd.

Misschien kun je eens googlen op PCOS, wellicht herken je wel/niet symptomen bij jezelf.

Gr.

Geplaatst

Bumpie,wat jammer dat het gestopt is. Maar wel beter zo denk ik. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij Dr S. Is ook een kundig man.

Groetjes

Geplaatst

Hallo meiden,

Wij hebben gisteren intakegesprek gehad bij dr Scholtes. Het gesprek is goed verlopen, we waren erg positief. Ik had van tevoren veel vragen opgeschreven maar toen we eenmaal in de auto zaten kwamen weer allerlei vragen naar boven. Bij mij is bloed afgenomen voor onderzoek en bij mijn man wordt t zaad onderzocht. Over 2 weken krijgen we telefonisch te horen hoe of wat en wanneer we eventueel kunnen beginnen. Wat ik vergeten ben te vragen is hoe t zit met facturen. Krijg je bij elke FM meting, en bij TP en bij punctie een factuur of komt er aan t eind van de rit voor alles 1 factuur. Weten jullie misschien? En hoe doen jullie declareren? Alles in 1 keer of per nota die je krijgt?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben.

Liefs C

Geplaatst

Hallo celene, ik verwacht dat je van het bloed en zaadonderzoek een aparte factuur krijgt. Van de behandeling fm + punctie en tp krijg je een totaal factuur. Extra zaken als imsi, picsi of assisted hatching krijg je apart gefactureerd, deze zou ik niet indienen bij de zorgverzekering , omdat het hier niet toegepast wordt bestaat de kans dat ze de IVF of icsi niet vergoeden . De rekeningen van zaad en bloed zou ik direct na ontvangst insturen, tellen niet mee in de totale kosten van de IVF/icsi

Heel veel succes!!

Groetjes babeth

Geplaatst

Ik herken wel een op drie na de symptomen van PCOS bij het verstoren van de menstruatie, bij de andere symptomen herken ik niets dus ik denk niet dat dit van mij van toepassing is... But thnxx voor de tip!

Hey Bumbie, weet ook niet precies of veel oestrogeen en weinig progesteron past bij PCOS. Ik dacht dat je bij PCOS in ieder geval niet elke maand een eisprong hebt en dat bij vrouwen met PCOS heel veel follikels groeien die niet goed uitrijpen. Maar goed als je dit zou hebben, hadden de artsen dit denk ik wel tegen je gezegd.

Misschien kun je eens googlen op PCOS, wellicht herken je wel/niet symptomen bij jezelf.

Gr.

Geplaatst

Is ook beter denk ik met mijn verleden.. Kundig is hij zeker het dag en nacht verschil met nl..

Grtssss

Bumpie,wat jammer dat het gestopt is. Maar wel beter zo denk ik. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij Dr S. Is ook een kundig man.

Groetjes

Geplaatst

@Meiske

Dat wist ik ook nog niet wel van de bloedonderzoeken, en ik verwacht nog een factuur van de echo's van afgelopen weken zou ik die ook kunnen indienen zonder dat ie als ivf behandeling wordt gezien? Weet je misschien ook of je de HIV en de HEP A en B iedere keer vergoedt wordt bij de zorgverzekeraar. Heb vandaag een factuur gekregen van de laatste keer, ben van mening dat ze erg snel hebben bloed geprikt (omdat het is afgebroken), wordt een duur geintje als dit vaker gebeurt en je moet dit uit eigen zak gaan betalen..

Als iemand anders het weet graag.. :-)

Grtssss

Geplaatst

Celene, misschien rare vraag, maar moest je vriend daar meteen zaad inleveren? Of kunnen jullie dit op een later tijdstip inleveren?

Heb over twee weken intake, dan weten we even wat we kunnen verwachten.

BVD

Gr. Fisje

Geplaatst
Hallo celene, ik verwacht dat je van het bloed en zaadonderzoek een aparte factuur krijgt. Van de behandeling fm + punctie en tp krijg je een totaal factuur. Extra zaken als imsi, picsi of assisted hatching krijg je apart gefactureerd, deze zou ik niet indienen bij de zorgverzekering , omdat het hier niet toegepast wordt bestaat de kans dat ze de IVF of icsi niet vergoeden . De rekeningen van zaad en bloed zou ik direct na ontvangst insturen, tellen niet mee in de totale kosten van de IVF/icsi

Heel veel succes!!

Groetjes babeth

Hoi Babeth,

Dankje voor het reageren. Ik moet nog van de verzekering horen hoeveel ze gaan vergoeden. Hoeveel kosten komen er bij voor IMSI en AH? Welke behandeling hebben jullie ondergaan?

Het is allemaal zo nieuw voor ons en er komt best veel op ons af.

We hebben vandaag uitslag gekregen van het SCASA onderzoek binnen. De dfi waarde is 32,4% dat is onvoldoende, ik vraag me dus af welke behandeling er voor ons geschikt is.

groetjes Celene

Geplaatst
Celene, misschien rare vraag, maar moest je vriend daar meteen zaad inleveren? Of kunnen jullie dit op een later tijdstip inleveren?

Heb over twee weken intake, dan weten we even wat we kunnen verwachten.

BVD

Gr. Fisje

Hoi Frisje,

Mijn man moest daar zaad produceren ja. We konden er over nadenken en het op een ander tijdstip doen, maa wij wilden het meteen achter de rug hebben.

Groetjes

Geplaatst

Succes!

Hallo meiden,

Wij hebben gisteren intakegesprek gehad bij dr Scholtes. Het gesprek is goed verlopen, we waren erg positief. Ik had van tevoren veel vragen opgeschreven maar toen we eenmaal in de auto zaten kwamen weer allerlei vragen naar boven. Bij mij is bloed afgenomen voor onderzoek en bij mijn man wordt t zaad onderzocht. Over 2 weken krijgen we telefonisch te horen hoe of wat en wanneer we eventueel kunnen beginnen. Wat ik vergeten ben te vragen is hoe t zit met facturen. Krijg je bij elke FM meting, en bij TP en bij punctie een factuur of komt er aan t eind van de rit voor alles 1 factuur. Weten jullie misschien? En hoe doen jullie declareren? Alles in 1 keer of per nota die je krijgt?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben.

Liefs C

Geplaatst

Celene assisted hatching komt op eur. 160,- en imsi op ongeveer eur. 225 per te bevruchten excel met een maximum van eur. 900,-

Picsi komt meen Ik op ongeveer eur 250,-

Wij hadden Icsi +imsi+assisted hatching

Geplaatst
Celene assisted hatching komt op eur. 160,- en imsi op ongeveer eur. 225 per te bevruchten excel met een maximum van eur. 900,-

Picsi komt meen Ik op ongeveer eur 250,-

Wij hadden Icsi +imsi+assisted hatching

Dus dat zou betekenen, wanneer we veel eitjes hebben die bevrucht kunnen worden er nog eens 1125 euro uit eigen zak moeten betalen? Dat is duur zeg. Waarom kan dat niet in 1 rekening bij de Icsi behandeling?

Na de hoeveelste keer is het bij jullie gelukt in DD?

bedankt voor t reageren!

Geplaatst

Wij moesten voor de Picsi 65 euro betalen.

Volgens de website van hun kost picsi 90 euro.

Ah is inderdaad 160 euro.

Maar het is of picsi of imsi, niet allebei!

Succes Celene!

Geplaatst

Oh en ze declareren het apart ( dus niet bij de rekening van icsi in), omdat anders de NL verzekeringen het niet vergoeden.

Geplaatst

@Celene

Bij mij is net mijn eerste behandeling afgebroken dus ik moet nog aan mijn eerste echte beginnen zeg maar.. Dus die vraag kan ik niet voor je beantwoorden..

@iedereen

Alleen is mijn vraag over het indienen van de HIV en HEP a en b. Krijg je die 1 x vergoedt door je zorgverzekeraar of krijg je alle keren deze testen vergoedt door je zorgverzekeraar?

Grtsss

Geplaatst

Bumbie,

Je zou zeggen van wel, omdat het bij een poging hoort. En aangezien jouw poging is afgebroken, is het logisch dat je de volgende keer weer moet.

De verzekeringen vergoeden tot een max. bedrag. Alles wat daarboven komt, moet je zelf betalen.

Heb je al toestemming gekregen? Dan kun je ook even je verzekering bellen en aan hen de vraag stellen.

Maar het lijkt mij dat bloedonderzoeken erbuiten vallen. Maar heb hier geen ervaring mee, aangezien dit de 4e poging was voor ons.

Geplaatst

Celene

Bij ons vielen de bloedonderzoeken erbuiten, die zijn apart gefactureerd, apart gedeclareerd en vergoed

de icsi komt op € 2300 en alles wat je verzekering niet vergoed moet je zelf betalen inderdaad, het bedrag wat er in NL voor staat is ± €1550,-

als je dan met extra behandelingen komt zoals Picsi of Imsi of ass.ha. dan zit je er dus boven en die kosten betaal je ook zelf.

Maar Picsi, Imsi of a.h. is niet altijd nodig hoor, dat zal de arts met je bespreken.

Ons werd het echt geadviseerd de imsi vanwege de hoeveelheid en kwal. van het zaad, we hadden 8 eicellen en kwamen dus met de imsi op het maximale bedrag van € 900,- uit.

Dit was overigens onze eerste poging in DD en is direct geslaagd

Geplaatst

Als ik het goed heb, ligt de ivf/icsi-grens dit jaar ( 2011) rond de 1800 euro.

Bij ons hing het er vanaf, het zou of imsi of picsi worden. Dit zou op de dag van de punctie bekeken worden. Gelukkig was het zaad toen goed genoeg voor picsi en tot zover met goed resultaat.

Dit was ook onze eerste poging in DD en ook positief tot nu toe!

Geplaatst

Ik heb idd. een machtiging, zelfs voor een gedeelte van de reiskosten. Heb net gesproken met zilverenkruis en alle nota´s die ik binnen krijg die dus buiten de ivf behandeling vallen kan ik gewoon opsturen naar hen. Het is wel zo dat ik maximaal het 100% nederlands tarief vergoedt krijg. Heb wel de hoogste aanvullende verzekering daarom krijg ik een deel van de reiskosten ook terug.

Bumbie,

Je zou zeggen van wel, omdat het bij een poging hoort. En aangezien jouw poging is afgebroken, is het logisch dat je de volgende keer weer moet.

De verzekeringen vergoeden tot een max. bedrag. Alles wat daarboven komt, moet je zelf betalen.

Heb je al toestemming gekregen? Dan kun je ook even je verzekering bellen en aan hen de vraag stellen.

Maar het lijkt mij dat bloedonderzoeken erbuiten vallen. Maar heb hier geen ervaring mee, aangezien dit de 4e poging was voor ons.

Geplaatst

@ Babeth: Ik heb zojuist van mn verzekering gehoord dat we goedkeuring hebben gekregen, maar hoeveel ze precies gaan vergoeden, krijg ik over de post. Wanneer kiest Scholtes voor welke behandeling? Mag je zelf kiezen voor of je voor AH kiest?

Wat is voor jou het verschil met NL? Ik begin nu echt te trwijfelen omdat het om zulke grote bedragen gaat. Aangezien ik nog 1 vergoede poging heb.. maar als ik jullie suc6 verhalen lees wil ik er wel voor gaan.

Zo het mogelijk zijn om in termijnen te betalen?

Sorry voor zoveel vragen, maa rik weet het even niet meer.

groetjes

Geplaatst

Celene, je mag zelf voor ah kiezen.

Wij hebben er voor gekozen in ieder geval. Wel is het zo dat ah vaker toegepast worden bij oudere vrouwen, omdat het eischilletje steeds harder wordt.

Succes met je keuze.

Ik ben heel blij dat we naar DD zijn gegaan, dit hadden we eerder moeten doen.

En juist omdat je nog een vergoede poging hebt, zou ik ervoor gaan. Je krijgt in ieder geval een deel vergoed.

Als je er later voor kiest, betaal je het volle pond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden