Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het gaat wel hoor.... niet top natuurlijk want ik ben echt ontzettend geschrokken vorige week toen ik het nieuws kreeg. Ook omdat ik het niet aan had zien komen na een eerste goede echo met keurig kloppend hartje. Ik ben iemand die dan gelijk van alles zakelijk gaat aanpakken maar uiteindelijk is de schrik en de emoties er toch uitgekomen dit weekend. Ik denk dat zo'n vroege miskraam meestal als reden heeft dat het kindje niet goed was en daar hou ik me dan maar aan vast. Maar het blijft scheisse om maar even in het Duits te blijven.

Het maakt je wel weer nederig en des te meer zie ik in wat een wonder het al is dat wij ons mannetje hebben gekregen. Gelukkig ben jij ook bijna zo ver Babeth. Het is je toch zo gegund. Meid wat zul je genieten straks! De bloemetjes groeien uit mijn oren van geluk als ik hem in zijn bedje zie liggen.

Groetjes

Noor

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha ik ruik ze af en toe al Noor ;-)

Ik snap wel wat je bedoelt, het idee dat er iets niet in orde geweest is, zelf had ik dat ook in september, bij mij kwam het gelukkig niet onverwachts en kwam het spontaan af maar na een weekend van verdriet kon ik het echt van me afzetten ( gelukkig! )

Ik ben benieuwd hoe jij het gesprek gaat ervaren, en voor je het weet s het 21 juni...

Liefs Babeth

Geplaatst

Heeft er hier iemand ervaring met medicatie halen in Belgie? Dr. S. adviseerde om de medicijnen daar te halen aangezien dat ongeveer 30% in de kosten scheelt.

Nu alleen nog op zoek naar een apotheek een beetje dichtbij de grens...

Geplaatst

Jeetje, Noor wat een verhaal. Wat zal je geschrokken zijn! Ondanks dat je al een prachtwonder heb, zal het verdriet er toch echt niet minder om zijn!

wat een verhaal trouwens mbt de emmy's in Duitsland. Had er nog nooit van gehoord, maar ik begrijp nu waarom deze zo snel ingevroren worden.

Fisje, een blastocyst. Dat klinkt positief! En dan ook nog eens in meervoud! Dat moet gewoon goedkomen, meis!

Nathaly, Wat fijn dat het intakegesprek goed bevallen is. Hoe snel na de AMH waarde zou je kunnen beginnen?

update mijzelf: ik zou eigenlijk deze maand gaan starten met een behandeling, echter vanwege onverwachte omstandigeheden hebben wij uiteindelijk besloten dat het verstandiger is om een maandje over te slaan. Het was erg moeilijk om die beslissing te nemen. Aan de ene kant sta ik vol ongeduld te trappelen (na een lange pauze) om weer te gaan beginnen met een behandeling, maar de omstandigheden werkten gewoon even tegen. Als ik nu was begonnen was dit gepaard gegaan met een hoop extra stress en vermoeidheid .Nu dus vol ongeduld aan het wachten totdat het 13 juni is en dan gaan wij toch echt van start!

Ik had overigens nog even geinformeerd naar de embryoscoop. Het blijkt dat het nu toch nog onbekend is wanneer zij defintief hiermee gaan werken. Er zal eerst een proefperiode plaats vinden (zonder patienten). Afhankelijk daarvan zal het apparaat al dan niet verder worden gebruikt.

Geplaatst

Kaartje, ik heb zelf geen ervaring met medicijnen halen in Belgie. Ik heb echter wel ooit ergens gelezen (maar weet niet meer waar) dat de menopur inderdaad goedkoper is in Belgie. Ik weet niet of dit voor alle medicijnen geldt. Volgens mij is er toen ook ooit iets geschreven dat je gewoon bij alle apotheken terecht zou kunnen ofzo, maar er schijnt een apotheek dicht bij de grens te zitten waar meerdere nederlandse meiden wel eens wat gehaald hebben. Hopelijk kan iemand jou een naam of adres geven.

Succes!

wanneer gaan jullie overigens beginnen?

Geplaatst

Ik ben al gestart met de pil. Op 1 juni heb ik de uitgangsecho. Daarna gaan we starten. 1e fm zal rond 14 juni worden. Heb mezelf 2 weken vrijgepland op het werk, zodat ik zonder stress heen en weer kan naar Dusseldorf. Ben erg benieuwd. Aan het intakegesprek hebben we een heel goed gevoel over gehouden.

Wen, jammer dat je het een maand hebt moeten uitstellen, maar beter zonder stress een poging in toch? Je hebt het over 13 juni. Start je dan met medicatie?

Geplaatst

ik heb geen ervaring met de apotheek,heb alleen goede geluiden gehoord over service van hun en dat het erg vriendelijke mensen zijn. Heb het adres ooit opgeslagen voor het geval wij na de betaalde pogingen ook zelf moeten betalen.

Oh ja zag op ander topic de vraag waarom dr. S. Ik denk dat dat zo gegroeid is omdat het sneller typt dan zijn hele naam:)

Geplaatst

Ik heb gezocht naar apotheken dichtbij de grens en dit was de eerste (en enige net) waar ook een mailadres bij stond. Ben erg benieuwd naar de kosten van de medicatie.

Geplaatst

@Kaartje, als je de kosten weet laat je die dan even weten? Ben ik ook benieuwd naar, we hebben nu nog 1 vergoede poging.

Geplaatst

Hoi Sas,

Ik heb naar mijn eigen apotheek en naar die apotheek in Belgie een mailtje gestuurd. Ben erg benieuwd naar de verschillen. Laat het je weten als ik reactie heb.

Geplaatst

Wen, moedig besluit maar misschien wel zo verstandig om zonder stress te starten!

Kaartje, Dr. Scholtes had die tip ook aan ons gegeven. Ik heb toen een telefoonnummer gekregen van een Belgische apotheek maar deze verstuurden geen gekoelde medicatie. Voor mij is het geen optie om het op te halen. Dus alles maar besteld bij eigen apotheek. Ze zei in Belgie dat Cetrotide 52 euro per stuk kosten. Hier had ik er echter 4 voor 171 euro. Dus niet alles is daar goedkoper. Succes

Noor, wat een geschiedenis al. Vind het knap van je dat je weer vooruit kijkt! En wat een verhaal over die emmy's inderdaad. Maar dat verklaard weer veel.

Groetjes Fisje

Geplaatst

Inmiddels reactie ook uit Belgie. Verschil in prijs is eigenlijk niet zo groot. Het een is in NL iets duurder en het andere in Belgie. Zou op het totaal maar een paar tientjes schelen. Voor mij dus niet de moeite om heen en weer te rijden. Gelukkig hoef ik wrs alleen nog maar pregnyl aan te schaffen bij de apotheek :-).

Geplaatst

Hallo meiden!

Hoe is het met jullie? Ik ben niet zon forum schrijfster maar ik lees wel vaak mee.

Ik ben nu alweer 3 weken supplementen aan t nemen, as maandag bloedprikken. Ik hoop zo dat mn vit d waarde nu goed is, want we hebben zon zin om te starten! Weten jullie hoe je de resultaten door moet geven aan dr. S? Kan ik bij mn huisarts een kopie van de uitslag krijgen?

Fisje spannend voor jou! Ik duim voor je.

groetjes

Celene

Geplaatst

@Celene, spannende dus maandag voor jou. Ik hoop zo dat je Vit D goed is.

Je kunt altijd een kopie van de uitslag vragen of gewoon zelf even op een papiertje noteren. Je kunt het dan doorbellen aan Irma of Miep of mailen, net wat je wilt, dan komt het wel bij dr Scholtes terecht hoor.

Succes!!

Geplaatst

Hoi allemaal. Even een kort vraagje (ter voorbereiding op de komende behandeling): wie heeft er ervaring met losse follikelmetings in plaatselijke ziekenhuizen? Wie weet een ziekenhuis of kliniek in de omgeving van Den Haag / Rotterdam of Amsterdam, welke bereid zijn om losse echo's te doen? Dr. S heeft mij wel een ziekenhuis in Den Haag aangeraden. Hij vertelde daarbij dat dit ziekenhuis mogelijk bereid zou zijn tot het maken van een losse echo. Hij wiste het echter niet helemaal zeker. Dat ziekenhuis heb ik overigens nog niet gebeld, maar vroeg het mij gewoon voor de zekerheid af voor het geval dat dit ziekenhuis het niet wil doen.

Wat zijn jullie ervaringen met losse echo"s?

Fijn weekend!

Geplaatst

@Wen, ik deed de fm ook in NL in Meander Amersfoort. Ik weet dat veel zkh ook Meander niet echt blij zijn als ze fm moeten doen voor behandeling in buitenland. Amersfoort deed het wel om dat ik daar ooit begonnen ben. In het weekend doen ze geen fm, alleen bij eigen patienten, dus check dit ook na. Ik heb 1x omdat het een weekend was de fm in DD laten doen en vondt dat eigenlijk wel prettiger.

Ik weet dat in Amsterdam er een echocentrum zit die ook fm doet, weet alleen de naam niet. Hoorde dat dacht ik op het 40+ topic.

Succes!

Geplaatst

Wat ik me van eerdere verhalen kan herinneren is dat het Bronovo ziekenhuis. Je kunt altijd even bellen. Dan weet je ook waar je aan toe bent en of je verder moet gaan zoeken.

Succes.

Geplaatst

Hallo,

Graag wil ik me bij jullie aansluiten.

We zijn gisteren op intake gesprek geweest in Dusseldorf en hadden een zeer goede induk van dr. S.

Met name mijn vraag waarom ik na de terugplaatsing iedere keer zo snel bruinverlies (wachtdag 6) kreeg, heeft hij beantwoord. Volgens Nederland was dit normaal, gevraagd bij drie verschillende artsen. Volgens DD ligt het aan de medicatie, dat Puregon de lutale fase niet voldoende ondersteunt, waardoor eerder afbraak van het slijmvlies zou optreden. Door andere Superfact zou dit worden tegengegaan.

Ook is verteld dat bij een te late indaling van de zaadballen, de man vaak in een soort vervroegde overgang komt, waardoor de zaadhoeveelheid sneller achteruit gaat en ook de innesteling moeilijker zou gaan. Vooral dit laatste was bij ons onbekend.

In Nederland geldt een standaard protocol als je daarop goed reageert is er geen probleem, maar een rest groep valt erbuiten. Bij ons was geen aanpassing van het protocol mogelijk in Nederland, het zou een kwestie van geluk zijn??

Ook is in DD bloed afgenomen om naar de hormoonwaardes te kijken zodat de medicijnen daarop aangepast kunnen worden, dit is ook helemaal nieuw voor ons.

We krijgen over twee weken bericht hierover, ik ben benieuwd.

Op een ander forum heb ik gelezen dat iemand toch de medicijnen vergoed kreeg voor de 4e poging, is iemand hiermee bekend? Ik heb de verzekeringsmij gebeld, maar volgens hun krijg ik niks vergoed.

groet, Sterren

Geplaatst

@Sterren, welkom hier!

Fijn dat je een goede indruk van dr S had. Is ook een fijne man en kundig. Inderdaad kijken ze in nl alleen maar naar protocol en val je daarbuiten dan heb je pech.

De vergoeding voor de 4de poging is bij Energiek, maar dan tot 750 euro en ik geloof dat ONVZ een verzekering heeft die 4 vergoed.

Succes

Geplaatst

Hallo dames!

Ik kom ook een beetje mee lezen op dit topic. Afgelopen maandag ben ik weer ongesteld geworden na onze 3e icsi poging. We hebben deze 3 pogingen bij Geertgen gedaan. Een hele fijne kliniek met leuke artsen. Alleen nog steeds niet zwanger geworden daar. Wel hebben we nog 2 cryootjes die we over ongeveer 6 weekjes terug willen laten plaatsen.

Maar daarna willen we dus voor een second opinion naar Dusseldorf. Vandaag gebeld en op 20 augustus mogen we op intake-gesprek!!!!!

Waar we een beetje op hopen is dat dr. S. wat vragen kan beantwoorden over waarom ik dus nog steeds na 5 jaar en 6 iui's,3 icsi's(5 embryoos) en 2x cryo niet zwanger ben geworden. Wel 3 spontaan zwanger dus, maar ook 3x mis gegaan.

We hebben wel het geluk dat we vlak bij de duitse grens wonen en dus maar een uurtje hoeven te rijden naar d'dorf.

@sterren; wat bedoel je eigenlijk met dat van die te laat ingedaalde zaadballen?? Mijn man is toen hij ongeveer 2 of 3 jaar was geopereerd aan een zaadbal die niet ingedaald was. We hebben er bij diverse artsen naar gevraagd, maar steeds kregen we als antwoord dat het totaal niet van invloed was op de zaadkwaliteit.

Voor ons gevoel is er toch iets mis met de zaadcellen, ook omdat het vaak wisselend is van kwaliteit en kwantiteit.

Hopelijk krijgen we wat antwoorden op onze vragen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden