Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Kaartje hoeveel follikeltjes had je?

En Fisje wanneer heb jij de afspraak voor de hysteroscopie?

Scoop al zenuwachtig aan het worden?

En Twinklestar net als fisje ben ik benieuwd wanneer jij begint.

Groetjes

noor

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het wordt hier dus spannend in het dusseldorf hoekje!!

Alle dames heel veel succes met wachten!!

Ik werd gisteren gebeld door d'dorf. Onze afspraak op 20-8 kon niet doorgaan. Nu mogen we gelukkig wel al 23-8 komen. Maar toch weer 3 daagjes meer wachten!!

Al hoop ik nog steeds dat we de afspraak kunnen afzeggen omdat ik voor die tijd nog zwanger ben....

Geplaatst

he wat jammer, weer 3 daagjes erbij. Maar wie weet, is het idd wel niet meer nodig!Je zou wat moeten weten rond de 21e toch?

Groetjes

noor

Geplaatst

Hoi, ik ben eindelijk ongesteld geworden (zes dagen later dan normaal...). Vanaf zaterdag kan ik starten met spuiten van de gonal.

@scoop, hoe voel je je?

@fisje en Kaatje, heel veel succes nog even!

Geplaatst

Dinsdag bij 1e fm 3 follikels gezien en nog een aantal kleintjes. Alles was zowiezo nog wel klein. In Amersfoort was de 1e fm na 7 dagen prikken en hier al na 5. A.s. vrijdag dus weer fm. Ben benieuwd. Hoop dat die kleintjes ook nog mee gaan doen.

Geplaatst

Met 5 dagen al...... nou dan kunnen ze nog wel mee gaan doen hoor! Het is al heel snel 5 dagen, so don't worry.

Heb het ook vaak gehad, soms zelfs maar 1 of 2 bij 5 dagen en uiteindelijk had ik er altijd een stuk of 7 die meededen.

Twinklestar: fijn, aktie!!! Succes meid! Ik ga je supporteren!!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij.....

Ik heb tijdens wd 6 3n 7 paar keer flink pijn in mijn lies gehad. Sinds vandaag een vol en rommelig gevoel in de buik.

Mijn borsten voelen stevig aan en ben flink moe.........

Ik mag 22 juni testen weet niet of jullie eerder testen ben benieuwd naar jullie ervaringen.........

Geplaatst

Twinkelstar, jij mag zaterdag van start, heel veel succes!

Wannabemom, gelukkig is de afspraak maar 3 dahgen verzet, dat is nog te overzien natuurlijk, dan je dan maar snel kan starten he!Ga je in de tussentijd nog voor een cryo tp of niet? tenminste, ik begrijp uit je handtekening dat je er nog 2 hebt. Of wil je juist eerst een gesprek in DD voordat je met de cryos van start gaat, kan ook natuurlijk.

Scoop, ik heb ook vroeger getest (iedere keer nog) maar de keren dat ik zwanger was voelde ik me ook echt anders waardoor ik het ook echt perse wilde.

deze keer heb ik op dag 12 na de punctie getest en mijn officiele testdatum was 4 dagen later. Ik deed de test gewoon in de middag.

een uur of wat voor de test merkte ik dat ik koorts had en dacht meteen, einde oefening van deze poging....direct aan de parecetamol en vervolgens een test.

De symptomen die je omschrijft kunnen goed bij ene zwangerschap passen maar die zware borsten, moe kan ook zo van de utrogestan komen, lastig hoor .....

Mocht je nu gaan testen en nog geen positieve test hebben dan moet je wel echt goed in je gedachten houden dat je echt te vroeg bent!!! en niet denken het is over.

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Wannebemom,

Nou is mijn afspraak ook al verzet. Ook maar een paar daagjes maar wel jammer want ik heb er erg naar uitgekeken en van alles geregeld zoals oppas etc.

Na ja, niets aan te doen. Even wat langer wachten is ook een groot drama.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben even niet zoveel op dit topic geweest maar heb wel meegelezen.

@Kaartje hoe was zaterdag je FM?

@ Scoop meid wat spannend dat je woensdag mag testen. Of ga je eerder testen?

Mijn vriend heeft besloten dat we voor tese gaan. Ik ga afspraken maken voor ergens augustus. Hij gaat vandaag voor 7weken weg naar rusland voor zijn werk. Ik ga hem zo naar schiphol brengen. Bah helemaal geen zin in.

Maar heeft één van jullie DD gangers ervaring met tese via DD? Als het goed is wordt het gedaan in het ziekenhuis/kliniek in Mulhaus dacht ik.

groetjes

Geplaatst

Beste dames,

Ook wij gaan ons heil in Dusseldorf zoeken.

Ben benieuwd hoe eea gaat verlopen.

Volgende week dinsdag gaan wij voor onze intake.

Op internet is er veel te lezen over deze kliniek.

Ben toch een beetje huiverig om het vertrouwde Nederland te gaan inwisselen voor het onbekende Duitsland.

Liefs,

Gabrie

Geplaatst

Hoi meiden

Sas, erg fijn dat je vriend voor de tese gekozen heeft, ik kan je helaas weinig vertellen over de Tese, geen ervaring mee.

Wat rot om hem weer voor 7 weken te moeten missen zeg, weliswaar ben je er aan gewend maar toech, heftig! Ik heb collega´s die regelmatig periodes van huis zijn, heb er wel bewondering voor, ook voor hun partners!

Gabrie, ik las dat jullie ook naar DD gaan, maak je niet druk, het is weliswaar Duitsland maar alles gaat daar makkelijk, scheelt ook dat de arts gewoon nederlands is, verder is er een nederlandse contactpersoon (Irma) en Miep wertk er, zij is duitse maar spreekt goed nederlands.

Ik heb 1x gehad dat ik een duitstalige aan de lijn kreeg maar behalve met duits (uiteraard) kom je met engels ook ver.

Maak je niet druk, zet al je vragen op een rijtje, zorg dat je je dossier bij je hebt en laat alles over je heen komen.

veel succes!

groeten

Babeth

Geplaatst

Sas, wat fijn dat je vriend nu toch ook de tese ziet zitten.

Afgelopen vrijdag 2e fm. Nu 5 follikels gezien. Morgen de punctie. Spannend weer. Ik vind het erg prettig om maar 1 arts te hebben. Er is inderdaad vrijwel altijd ook wel iemand bij de balie die nederlands spreekt. Merk wel dat mijn duits enorm vastgeroest is. Ik ben echt compleet blanco haha. Maar goed, ze spreken ook engels dus dat scheelt.

Ben benieuwd naar de punctie morgen. In NL al 3 puncties ondergaan met zetpillen en plaatselijke verdoving. Vond ik alle keren heel prima te doen. Heb dus ook aangegeven dat ik morgen geen volledige narcose wil, maar alleen pijnstilling. Zijn hier dames die daar ervaring mee hebben? Voor mij al een raar idee dat mijn man niet bij de punctie zal zijn. Dat waren we in Utrecht wel gewend.

Ik moet morgenochtend alleen wel al heel vroeg in Dusseldorf zijn. We moeten er al om 8.30 uur zijn. Hoe is jullie ervaring mbt files zo vroeg? Iemand een tip of ik dat ook met een routeplanner kan berekenen of zo? Ik hou van lekker op tijd weg gaan en mijn man vindt dat overdreven. Wat is wijsheid? Kom vanaf Amersfoort. De keren dat we er tussen 11.00 en 12.00 uur moesten zijn deden we er zo'n 2 uur en een kwartier over. Met nog wat reservetijd gingen we dan 3 uur van te voren weg. Zou 5.30 uur vertrekken vroeg genoeg zijn? Graag jullie advies.

Geplaatst

Beste Babeth,

Bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad alles op papier zetten zodat ik niets vergeet.

Kaartje, wij gaan per trein naar de afspraak. Was een retourtje voor 79 euro voor 2 personen.

Geen file stress enz.

Tijdens de punctie hier in Nederland had ik ook weinig last. Succes met de punctie morgen!

En hopelijk een aantal mooie bevruchtingen.

Liefs,

Gabrie

Geplaatst

@kaartje

wij rijden er ook vanuit amersfoort(nijkerk) nog geen 2 uur over. Gaan via a73 ri venlo/Keulen ipb oberhausen

Files vallen mee,maar wel slim om toch rekening mee te houden.

Ik deed ook altijd een lichte narcose,infuus in je arm en dan geven ze je een slaapmiddel. Besef wel dat je dan ook even weg bent. Je komt weer bij als ze net je ondergoed aan doen. In de uitslaapkamer is je man er dan weer. Meestal bent de narcotisuer je de avond van te voren nog even op. Ik heb steeds een vrouw gehad dr Muller, erg lief. Wel meteen na afloop cash betalen, dat weet je?

succes morgen!!

@ Gabrie, DD is echt prettig en kundig en vooral Miep vindt ik een schatje

Geplaatst

@sas mijn vriend heeft een tese gehad via dd. in mulheim inderdaad. Ging allemaal prima. Korte intake gehad met de uroloog en de anesthesist en ook de tese was zo gepiept. We mochten vrij snel naar huis, maar dat was toch ook wel een beetje apart. Het is toch een operatie en mijn vriend is lopend naar de auto gegaan. Hij heeft ong 1 week behoorlijk last gehad en 2 wkn rustig aan gedaan. Tips die ik toen kreeg, strakke onderbroek mee, ijszak mee, die kan daar in de diepvries, pijnstilling in huis halen dacht is. Wij hadden de tese op vrijdag en de uitslag ik dacht de woensdag er naar per brief. Het restaurant in mulheim was ook oke, fijn voor de wachtenden ;) Heel veel succes!

@ gabrie ik vond dd ook erg oke. Ze hebben veel verstand van zaken vlg mij omdat ze zich alleen maar daarmee bezig houden. Irma, miep en carolien spreken allemaal nl. En de punctie onder narcose was fijn wat mij betreft. succes!

Geplaatst

@ Lisa, dank je voor de info. Dr S zei tegen mij de tese een dag voor de punctie te laten doen zodat zaad gelijk gebruikt kon worden. Maar als ik het goed lees kregen jullie dus pas een paar dagen daarna de uitslag. AFspraak met uroloog en anesthesist is allemaal op dezelfde dag als de ingreep zelf? Spreken ze nederlands?

groetjes

Geplaatst

@sas, mijn vriend heeft ook een tese gehad in duitsland. Is allemaal prima verlopen. Je moet naar mullheim voor deze ingreep. Zie ook het topic mesa / tese. Hier staat ook veel info op. Voordeel is dat als de tese gelukt is je man in principe niet altijd mee hoeft voor zijn deelname;-). Als hij dan in het buitenland zit kun je toch gewoon de behandeling doen.

@Gabrie, persoonlijk ben ik bij de trein altijd bang voor vertragingen of andere dingen waardoor de trein misschien niet rijdt. Met de auto is ook goed te doen. Wat betreft Duitsland... Ik vind het erg prettig dat je iedere keer dezelfde arts hebt (een enkele keer een ander maar dat ik alleen met vakanties). Ook zijn ze daar met veel dingen toch verder dan in nl.

@Kaatje, half zes lijkt me wel vroeg genoeg. Er staat met name file als je dusseldorf in rijdt. Soms ook nog wat onderweg maar ik denk niet al zo vroeg hoor. Wij wonen in het gooi en gaan meestal 3,5 uur van te voren weg. Eigenlijk zijn we altijd te vroeg. Ik vind alleen parkeren vaak een drama daar ( parkeerplaats vol en dan moeten wachten). Succes morgen!

Vandaag voor de derde dag aan het spuiten. Voel nu al een zeurend gevoel bij mijn eierstokken. Hebben jullie dat ook altijd? Net alsof je de folikels voelt groeien.

Geplaatst

Ga straks nog maar even met mijn man overleggen hoe laat we weggaan morgenochtend. Wil uiteraard liever langer slapen, maar wil ook absoluut niet te laat komen.

Tot nu toe konden wij altijd wel voor de deur parkeren.

Twinklestar, klinkt alsof je follikels al lekker aan het groeien zijn. Ik voel ook altijd duidelijk mijn eierstokken tijdens het prikken. Dan voel ik opeens dat ik eierstokken heb :-).

Geplaatst

Beste dames

Bedankt voor al jullie reacties.

Ik krijg het gevoel dat DD meer bezig is met de problematiek rond de man dan rond de vrouw.

Klopt dat?

Geplaatst

Kaartje ik ben te laat om je succes te wensen, maar alsnog bij deze. Ik hoop dat het meegevallen is. Laat je het ons even weten?

Sas wat goed dat je vriend toch Tese wil! En wat een sombere eerste dag zonder je mannetje. Ik hoop dat je een beetje afleiding hebt want het lijkt me dat de eerste paar dagen even het rottigst zijn zonder hem..

Scoop hoe gaat het nu?!!

Twinklestar: er gebeurt in elk geval iets moois in je eierstokken moet je maar denken. Let 'm grow!

Gabrie ik kan het je niet vertellen, want ik heb donderdag pas de intake. Maar ik zal wel even posten hoe ik het ervaren heb.

Groetjes

Noor

Geplaatst

goeiemorgen dames,

ik kom me hier ook eens langzaam aanmelden....na 3 mislukte IVF's in Maastricht en diverse oriëntatiegesprekken in o.a. Geertgen en DD, hebben wij besloten om verder te gaan in DD.

Wij hebben al twee onderzoeken laten doen, amh-waarde en het zaadonderzoek en beide uitslagen waren goed.

Donderdag 30 juni hebben wij ons intake gesprek (Aufklärung zoals M. het zo mooi omschreef), vind het reuze spannend...

zal dit topic ook nog eens gaan nalezen, zodat ik op de hoogte ben van alles en iedereen :toppie:.

Kaartje...hoop dat de punctie meevalt en dat je een goeie score zult hebben!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Nico

Leuk we zitten niet ver van elkaar af wat intake betreft.

Wanneer denk je te gaan beginnen?

Gr

Noor

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Zoals meer onder ons, ben ik een actieve lezer van dit topic, maar reageer heel weinig omdat ik niet zo'n schrijverstertje ben.

Gisteren zijn wij dus voor een intake gesprek bij dokter Scholten geweest. Hij weersprak meteen de onverklaarbare onvruchtbaarheid die in Nederland ons werd toegeschreven. Vriendlief heeft ooit een niet ingedaalde zaadbal gehad. En volgens hem was dit een oorzaak.

Hij heeft ter plekke zaad moeten inleveren voor een onderzoek naar het DNA van het zaad. Omdat ik zelf moest prikken voor de AMH waarde, weet ik niet zo goed welk onderzoek hij heeft gehad. En ik kan het ook niet vinden in de paperassen die we mee hebben gekregen. Misschien weet hier iemand wat ik bedoel en wat voor een soort onderzoek dit geweest is?

Volgende week worden wij gebeld over de uitslag van de onderzoeken.

Dr. Scholten had het erover dat we daarna recepten kregen voor de medicamenten via een landelijk iets. Dit verhaal heb ik niet goed begrepen. Misschien heb ik het dan ook fout. Maar na twee keer vragen begreep ik er nog niets van. Misschien dat iemand anders hier mij het nogmaals ;-) uit kan leggen?

Lottepot

Geplaatst

Hoi Lottepot,

Je AMH waarde is het Anti Muller Hormoon, die zegt iets over je resterende eicelvoorraad.

Ik weet niet wat je bedoelt met medicamenten via een landelijk iets. Volgens mij halen de meeste meiden hier de door hem voorgeschreven supplementen bij de Tuinen.

Er is hier al veel over geschreven. Maar als je er niet uitkomt bel je toch gewoon naar de assistente daar? Degenen die ik aan de tel heb gehad, Irma en Miep spraken allebei Nederlands. Ik denk dat ze het best nog even willen toelichten.

Was het verder wel een aardige man? Ik zie hem donderdag voor het eerst...

Groetjes

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden