Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he dames,

ben ik weer, hahahaha.

ik begin dus op dag 1 met de suprefact. vraagje: begin ik hiermee zodra ik ongi ben geworden toch?

Dus stel ik wordt rond 10 uur in de ochtend ongi, dan kan ik daarna met de suprefact beginnen (ochtend) en dan 's avonds gewoon weer?

noor, spannend meid. fijn dat je lichaam nu geen last heeft van de bijwerkingen!!! ik duim voor je!!

Gabrie, je begint met prednisolon en intralipid.

In het Dik&Dun topic is Testr met oa gebruik van de prednisolon nu bij een cryo-tp zwanger!

Succes meid!!!

Lala, dinsdag 12 weken echo en de combi-test. spannend!!! lekker even weer naar Jay kijken, hihihi.

veel succes en veel plezier!!!

gaan jullie nog wat leuks doen in het weekend, dames? Of gewoon lekker genieten van de zon??? ik denk dat wij het laatste gaan doen, hahahaha, nog even nagenieten van onze vakantie

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gabrie ik heb er 3 afgenomen omdat Pfeiffer 250 ml voorschreef en de zakken 100 ml zijn. Maar volgens mij moet ik er 1 van 100 ml week voor de tp en 1 van 100 ml week na de tp. Ik vraag het nog even na, anders heb ik er een over.

Tool ik ben ook om 12 uur s middags nog begonnen met suprefact. Het kwam voor mij onhandig uit als ik een dag later zou beginnen. Was geen probleem.

Smerig goedje. Vond het ook raar. Voor prostaatkanker is het. Maar ja, alles voor het goede doel he. Maar zal het nooit meer gebruiken het voelde bij mij niet goed aan en het legde me iets te veel plat. Daarom moest ik heel lang stimuleren. 12 dagen ipv normaal 8 a 9.

Lala alvast succes meis dinsdag. Ik duim voor je dat alles goed is.

Liefs

Noor

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!!

We gaan dinsdag maar weer kijken of alles in orde is! Hoop dat de dagen voorbij vliegen, maar dat gaat volgens mij wel lukken.

Vanavond TVOH kijken, morgen moet ik helaas gaan strijken.........ik lig een wasmand of 3 achter :( maar zondag gaan we leuke dingen doen en BBQ-en en dan maandag naar Amersfoort. Helaas wel een eind rijden, maar daar gaat de dag wel snel om. Dus dinsdag is om de hoek ;-)

Jullie beginnen nu ook weer he? Spannend hoor! Ik ben benieuwd hoor hoe t met jullie allemaal gaat strakkies.

Dus........hou me maar lekker op de hoogte!

FIJN WEEKEND! (voor t geval ik hier niet meer kom vandaag...)

Geplaatst

Op mijn recept staat ook 250ml. Pfff wat een gedoe. Ik ga maandag langs bij de apotheek kijken wat ze te zeggen hebben.

Ook bij mij 1 voor de tp en 1 na een week na de tp.

Hier ook de suprefact voorgeschreven gekregen. Alleen weet ik niet of ik het ga gebruiken. Ben namelijk bang dat het straks teveel gaat stil leggen.

Mijn AMH is al laag dus waarom moet ik dan nog meer stil gaan laten leggen?

Lala Spannend hoor!!

Geplaatst

allemaal aan de superfucked, ihihihihi.

ik heb altijd deca gebruikt en dr. S. had tegen ij gezegd dat ik waarschijnlijk juist door de lange periode van platleggen (2 weken deca spuiten) een contrac-indicatie had mbt het aantal en de stimulatie.

Zie wel op tegen het gbruik van de neusspray. Hadden jullie veel bijwerkingen ervan? bij de deca was ik altijd enorm moe en had ik hoofdpijn. ben benieuwd.

Dan begin ik ook vanaf het moment dat ik ongi word, idd wel zo makkelijk.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hallo Dames

Ik ben nieuw hier. Ik heb afgelopen paar dagen veel gelezen op dit forum. Heel veel informatie gekregen. Wat fijn. Ik heb nu al twee mislukt icsi achter de rug in Radboud Nijmegen. Ik ben heel bang voor een derde keer. Mijn man's zaad is zeeeer slecht. 1st keer kunnen ze wat goede zaad bij eigen productie vinden. Maar hebbe we slechts 3 embryos ontstaan uit 10 geinjecteerd eicel. Tweede keer moest hij onder tese. We hebben dan een A en een B terug laten plaatsen. Maar lukt ook niet.Na paar dagen online informatie verzammelen, kom ik met een paar mogelijk oorzaak in plaats van puur geluk.

1. Zaad DNA fragmentatie

2. Immunesystem (ik heb zelf dus super allegie.)Ik weet dat in NL doen ze bijna niks met deze twee aspect.

Dus, ik wil graag van jullie even horen, zal ik een tweede opinion zoeken in Dusseldorf of zo? Ik wil echt graag meer weten van de mogelijk oorzaakMaar als ik een 2de opinion moet zoeken, hoe loopt deze proceduren? Kan iemand misschien me inlichten?En is er ook misschien iemand die de zelfde probleem had als ik? Alle adviezen zijn welkom.

Veel bedankt en alvast een goei weekend allemaal!

Groetjes

Jacqueline

Geplaatst

hoi dames

sorry de tijd ontbreekt me om alles helemaal terug te lezen maar wil graag hier een knuffel voor jullie allemaal achterlaten!!!

een aantal dames gaan weer van start, heeeeel veel succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@tool, succes met de nieuwe poging! Heb je last van die neusspray?

@babeth, lief dat je nog aan ons denkt. Hoe gaat het met de kleine? Groeit ze goed? Kan me voorstellen dat je er druk mee bent en minder op het forum aanwezig bent.

@Jacqueline, ik heb inmiddels ook twee keer een icsi achter de rug met in totaal drie tp's. Ook nog zonder resultaat. Dus ik snap hoe je je voelt.

Wij lopen in dusseldorf. Na deze pogingen wilde ik ook dat ze eerst verder onderzoek bij mij zouden doen. Dit is gedaan maar hier is niets uitgekomen. Ik heb echter geen ervaring met de onderzoeken waar jij het over hebt. Maar je zou altijd een mail kunnen sturen naar dusseldorf om te zien of zij er een andere kijk op hebben. Dan kun je ook een afspraak maken voor een intakegesprek. Neemt je man ook vitamines e.d? Dit kan het zaad ook positief veranderen.

Geplaatst

Welkom Jacqueline, veel succes.

Ik ben weer terug van vakantie en het was heerllijk. De deca zit er al weer in en we gaan er weer voor. Ik wens iedereen veel succes op dit moment met alles waar je mee bezig bent. Ik heb er zin in en ook weer niet, ik merk dat ik er anders in sta als vorige keer, zal wel komen doordat de tijd verder tikt en ikzelf het gevoel heb stil te staan…herkenbaar?? xxx

Geplaatst

Ik ben nu aan de progynova voor een cryo tp. En moet maandag weer voor een echo naar dusseldorf. Daarna kunnen ze geloof ik zeggen wanneer de tp gepland gaat worden. heeft iemand hier ook een cryo tp gehad in dusseldorf met hormonen? Ik vind het maar rotspul. In het begin ging het wel maar heb nu echt heel vaak hoofdpijn en voel me een beetje depri. Niet echt fijn. Hopelijk is het niet voor niks deze keer!

Geplaatst

@Babeth Dank je wel, lief van je. Zoals Twinklestar al terecht zegt "je hebt nu lekker andere dingen aan je hoofd en in je buurt" geniet er van meid! Super lief dat je toch ook nog aan de meiden van het forum denkt.

Het is een schattig dochtertje die je hebt, ik neem aan dat dat een foto is van haar, zo lief!!

Geplaatst

babeth, thanx!!!

Vio-la ook weer begonnen, spannend meid! heel herkenbaar je gevoel. als je weer begint, sta je weer stil, dat gevoel zal ik ook wel krijgen als ik weer begin. wel zin erin en toch ook weer niet. maar het gaat gewoon goedkomen, dat moet gewoon!

Twinklestar, jij bezig met een cryo tp. Balen dat je zoveel last hebt van de hormonen. Ik heb hier helaas geen ervaring mee. Hopelijk weet je maandag meer en wanneeer de tp van de cryo is! Succes meid!!!

jacqueline, welkom!

wij hebben na 3 x ivf (bij de 3e keer geen bevruchting) ook besloten voor een second opinion of een oriënterend gesprek in DD. omdat wij bij de 1e en 2e keer ivf redelijke en matige kwaliteit embryo's hadden wilden wij verder. Heb toen laten bloedprikken op amh-waarde (was voor mijn leeftijd nog goed en binnen de grens) en mijn vriend heeft heeft de sperm fit test laten doen. Hierop wordt het zaad van je vriend/man gecontroleerd hoe de dna-fragmentatie is. Bij hem was het gelukkig goed, maar je kunt wel je man of vriend al vitaminenpreparaten laten slikken om wellicht de zaadkwaliteit iets beter te laten worden. denk aan zink, foliumzuur, (en de bekende zaken) stoppen met roken, alcohol minderen of stoppen, geen strakke onderbroeken, dat soort dingen. Zal het lijstje erbijhalen, maar volgens mij staat het ook hier ergens vermeld in dit topic. zal eens voor je kijken.

voor een second opinion (als je vergoed wilt krijgen) heb je een verwijzing nodig van je huisarts of van je behandeld arts en het is oo wellicht handig als je een kopie van jouw dossier al opvraagt bij het radboud. Kun je dat al meenemen.

kijk eens op de website van dd, hierop staat ook voldoende informatie en je kunt uiteraard altijd een mailtje naar hun sturen of een afspraak maken.

succes meid!!!

dag 26 vandaag. ben benieuwd wanneer mijn ongi doorbreekt.

we zijn er nog niet helemaal uit hoeveel we er laten terugplaatsen. ik neig nog steeds naar 3, omdat dit toch weer meer kans op een zwangerschap betekent. mijn vriend wacht het advies van dr. s. af.

liefs,

Tool

Geplaatst

@ Jacqueline, welkom hier. Zou als ik jou was een intakegsprek in DD doen. In DD zijn ze verder met onderzoekstechnieken en behandelingen

@ Viola. ook hier nog een keer welkom terug

@ Twinkle, spannend weer voor je, Ik heb geen ervaring met cryos.

@ Tool, moeiljk he dat wachten op je ongesteldheid!

@ Babeth, leuk om je weer te horen. Druk met je mooie meisje en toch nog aan ons denken!

Hier weinig te melden. Heb inmiddels wel alles op een rijtje aangaande ECD, nu wachten tot mijn lief thuis is om dit verder de bespreken en hem mee te krijgen in het ECD verhaal

Geplaatst

@ Twinklestar, jullie zijn dus al sinds 1st poging @ Dusseldorf? Hoe ervaar je daarvan? Ik heb nog geen cryo gehad... Invrieze ze in dusseldorf wel iets mindere kwaliteit embryo's? Of ook niet? Mijn man heeft voor onze 2de poging wel 3 maanden wellman multivitamines genomen...maar, in plaats van een betere zaad kwaliteit, is het slechter geworden... moest hij daarvoor onder de mes... ik was heel erg upset... nu geef ik hem gewoon centrum multivitamine... is dit genoeg? of moet hij extra dingen nemen? ik zal ook mijn doctor even vragen...

@ Tool, mijn man drinkt 1 of 2 fleje beer in het weekend, verder nix... rookt ook niet... koffie wel...4 kopje/dag denk ik... Kan Centrum MultiVitaminen voor hem genoeg? of moet aparte nog wat bij slikken? maar bedankt voor jouw tip... ik ga Nijmegen even vragen voor een kopie van onze dosier.. ik denk niet dat we voor onze 3de poging al naar een andere ziekenhuis willen... maar ik wil sowieso een 2nd opinion krijgen voor we verder gaan... en wat onderzoeken laten doen lijkt me zeker een goed idee... Het probleem bij mijn man is dat hij zeer slecht zaad heeft... ze kunnen bij geluk misschien net genoeg zaadcel vinden voor mijn 14 eicellen op 1 poging... ik vraag me eigenlijk af of ze uberhaupt DNA fragementatie onderzoek bij hem kunnen doen...

@Sas, bedankt voor jouw tip. ik ga misschien in November een gesprek plannen met DD. We gaan waarschijnlijk nog niet overstappen naar DD. Maar ik wil sowieso een gesprek houden voor een 2nd opinion...kan ik gewoon DD bellen voor een gesprek? en neem ik gewoon onze dosier mee voor de gesprek? of moet ik via huidige ziekenhuis regelen?

Ik hoop je een goed gesprek heb gehad met jouw man over de ECD... lijkt me een moeilijk keus hoor... ik heb ook voor KID gedacht... maar lijkt me man ook geen goed idee... we gaan voorlopig niet in deze richting nadenken... dus eerst blijf hopen voor onze eigen kindje...

een fijne weekend allemaal

Geplaatst

@ Jacqueline,

mijn vriend had ook heel slecht zaad, eigenlijk geen zaadcellen, Bij onze 1ste en 2de ICSI vonden ze maar 1 zaadcel. Ik zelf heb mede door mijn leeftijd steeds maar 1 goede eicel.

Bij mijn vriend is in augustus een Tese gedaan met als resultaat 7 rietjes met goed zaad. Dit goede zaad is gebruikt bij onze laatse ICSI, helaas zonder zwangerschap.

Vanwege mijn leeftijd en maar 1 eicel is ECD een reelere optie en kans op een kindje. Mijn vriend zit nu toe eerste week nov voor zijn werk in het buitenland, dus gesprek moeten we nog hebben.

Ik zou als ik jou was nu al een afspraak in DD maken, er is een wachtlijst inmiddels. Je kunt gewoon bellen. Irma, Miep of Caroline spreken NL, net als de arts. Neem je dossier mee met jou en de gegevens van je man. Wat dr Scholtes ook altijd wil weten is je AMH waarde(kun je alvast in NL laten prikken, wel op tijd doen, uitslag kan een maand duren).

Succes meid!

Ps kom jij uit Frankrijk van oorsprong?

Geplaatst

Hoi Jacqueline, ik heb het even opgezocht. dit is het lijstje uit dusseldorf voor de man:

Vit. B 6 en 12

Vit. C 500 MG

Vit. D 3 400 IE

Vit. E 250 MG

foliumzuur 400 IE

Omega 3 1000 MG

Zink 25/40 MG

Selinium

Het duurt 6 weken voordat je verbetering merkt. In een multivitamine zit vaak veel minder.

Hoeveel zaad (rietjes) was er gevonden bij de tese? In dusseldorf doen ze een uitgebreidere tese waardoor er vaak ook meer zaad gevonden wordt.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

ben vanochtend ongi geworden en de eerste pufjes zitten er in.

dinsdag begin ik met de menopur en ga morgenochtend bellen voor een afspraak voor de eerste fm. zal zaterdag worden denk ik.

had bericht van Miep terug gekregen dat ze de fm idd een dag naar voor schuiven als dag 8 op zondag is.

By the way, morgen is het een feestdag in Duitsland en in DD zijn ze van 9-12 bereikbaar. mocht je willen bellen, dan kun je hier alvast rekening mee houden.

precies twee jaar geleden moest ik me melden voor de curretage. heb vanochtend maar een paar traantjes laten lopen. wat voelt het toch dubbel allemaal...wel zin en tegelijkertijd ook geen zin erin. hoop dat het resultaat er mag zijn.

bah...

gadver, wat is dat vies spul, hadden jullie dat ook dat er nog na het puffen wat spul doorloopt naar je keel??? yak. moet er van kokhalzen, sorry voor de details...bah...

vanavond weer. ik neem aan dat het altijd op een zelfde tijdstip moet gebeuren? bij de deca was dat wel, neem aan dat het hier ook moet...

Geplaatst

jeeeeeej!!! Tool has started!!!

Smerig spul suprefact he! Ik vond het ook heel vies en had er een vreselijke afkeer van alsof alles in mij me wilde vertellen dat het geen goed spul voor me was. Bleh wat een viezigheid. Gelukkig maar 3 daagjes.

Menopur ook ongeveer op dezelfde tijd ja. Maar komt niet op een kwartiertje aan hoor.

Good luck Tooltje! Ik ga voor je duimen!

gr

noor

Geplaatst

He meiden die weer gaan beginnen, heel veel succes!! Zou zo gaaf zijn als het lukt. Twinkel benieuwd wanneer je tp is. babeth leuk dat je even langskomt, lekker genieten van de kleine.

Geplaatst

Hoi dusseldorfgangers..

ik kom ook binnenkort bij jullie op het bankje waarschijnlijk. Helaas is mijn 2 IVF poging vandaag mislukt...(2 emmies)

Mijn man en ik willen graag overstappen naar Dusseldorf, Kinderwunsch, nu heb ik een paar vraagjes en hopelijk kunnen jullie mij alvast adviseren.

1. Zouden jullie adviseren om alleen bij Dr. Scholtes te gaan of zijn jullie ook te spreken over de duitse artsen (neem aan dat die wel engels spreken)

2. Is de wachtlijst bij dr. Scholtes langer dan bij de andere artsen

3. ik begrijp dat er voor de verzekering eerst een behandelplan + kosten indicatie moet worden opgezet door Dusseldorf, werd dit ook bij iedereen vergoedt, dit is mijn 3e poging, en ik ben verzekerd bij het VGZ

4. Ik heb eerder een TP gehad in Genk, dat zag er heel professioneel uit, het leek wel een spacestation en ze keken exact op een scherm mee waar de emmie exact geplaatst werd, is dat ook het geval in Dusseldorf?

5. Zijn er ook mensen die alleen punctie + TP in Dusseldorf hebben en de echo's in een nederlands ziekenhuis (wij zouden dan voor Veldhoven moeten gaan)

Sorry voor dit vragenvuur, maar ik ben even helemaal lost en zoek wat houvast. Ik lees ook over Brussel en Gent..heeft iemand daar ervaringen mee.

We zijn allebei gezond maar het wil gewoon niet plakken :-(

alvast heel erg bedankt

groetjes van bloempje80 (kinderwens sinds mei 2007)

Geplaatst

Hoi bloempje, spijtig om te horen dat het tot nu toe niet gelukt is bij jullie. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.

1. Zouden jullie adviseren om alleen bij Dr. Scholtes te gaan of zijn jullie ook te spreken over de duitse artsen (neem aan dat die wel engels spreken)

In principe zijn wij altijd naar dr. Scholtes gegaan. Het fijne is natuurlijk dat hij Nederlands is en ook Nederlandse assistentes heeft. Dat praat toch wel wat makkelijker. Zeker met medische termen e.d. Maar als jullie Duits erg goed is zijn de andere artsen vast ook prima. Ik heb twee keer een andere arts gehad omdat dokter 's. Vrij was. Dat ging op zich ook prima alleen durfde ik toen minder te vragen door de taalbarriere.

2. Is de wachtlijst bij dr. Scholtes langer dan bij de andere artsen

Ik geloof wel dat dr. S het drukker heeft dan de andere artsen. Persoonlijk vond ik de vrouwelijke arts (dr. Hubert) die ik 2x gehad heb heel erg fijn. Ze was erg vriendelijk en deed alles heel rustig. Ook had ze een hele mooie kamer met een high tech stoel. Eigenlijk luxer dan het kleine kamertje van dr. 'S. Ik kan je verder niks vertellen over een wachtlijst.

3. ik begrijp dat er voor de verzekering eerst een behandelplan + kosten indicatie moet worden opgezet door Dusseldorf, werd dit ook bij iedereen vergoedt, dit is mijn 3e poging, en ik ben verzekerd bij het VGZ

Ik weet niet hoe Vgz vergoed. In principe mogen ze niet weigeren maar de meeste verzekeringen vergoeden maar tot het Nederlandse tarief. De rest moet je dan zelf bijbetalen. Als je een intakegesprek hebt kan dr. 'S daarna een brief voor de verzekering voor jullie maken.

4. Ik heb eerder een TP gehad in Genk, dat zag er heel professioneel uit, het leek wel een spacestation en ze keken exact op een scherm mee waar de emmie exact geplaatst werd, is dat ook het geval in Dusseldorf?

Dusseldorf lijkt niet op een spacestation, haha. Maar het is wel een hele nette en moderne kliniek. Wat ik vooral fijn vind is dat het niet zo groot is. Dr 's maakt tijdens de tp een echo op de buik zodat je op een tv scherm mee kan kijken en kan zien waar de Emmy's terecht komen.

5. Zijn er ook mensen die alleen punctie + TP in Dusseldorf hebben en de echo's in een nederlands ziekenhuis (wij zouden dan voor Veldhoven moeten gaan)

Hier heb ik ook even over getwijfeld maar ik vind het toch fijner om alles in 1 ziekenhuis te doen zodat er geen miscommunicatie kan ontstaan.ook moet je hiervoor extra betalen.

Sorry voor dit vragenvuur, maar ik ben even helemaal lost en zoek wat houvast. Ik lees ook over Brussel en Gent..heeft iemand daar ervaringen mee.

We zijn allebei gezond maar het wil gewoon niet plakken :-(

Wat is de reden waarom jullie op IVF aangewezen zijn? En in welk ziekenhuis lopen jullie nu?

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoorden hebt. En als je nog meer vragen hebt....stel ze gerust.

Succes

Geplaatst

Wij hebben geen medische indicatie. Alles ziet er goed uit maar het wil niet lukken, inmiddels 8 iui achter de rug, 1 IVF 1 cryo TP. Onverklaarbaar. Wel zijn er van de laatste punctie maar 11 van de 14 eitjes gebruikt en uiteindelijk zijn er maar 6 bevrucht, waarvan 1 niet goed door ontwikkeld. Nu 2 teruggehad, en nog 3 in de vriezer. Maar de bij de vorige IVF hadden een aantal cryos bet ook niet overleefd dus heb er nog maar weinig vertrouwen in. Hoe ben jij in DD beland?Onze kliniek, geertgen in elsendorp werkt sinds kort met lab in Düsseldorf samen. Maar de TP gaat niet met een echo, vond ik wel vreemd. En in Düsseldorf kun je AH laten doen, en begreep dat ze net even iets meer kunnen en verder meedenken. We hebben. Nu 2 x IVF in geertgen gehad en willen onze laatste poging toch liever ergens anders. Sorry voor tikfouten maar nog niet behendig met iPad.Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Alle info is welkom. Ps is kinderwunsch meer Kliniek dan ziekenhuis toch?En nog een vraag, hoe aak moet je per IVF behandeling ongeveer naar DD ik heb een fulltime baan.... Dus nogal lastig

Hoi bloempje, spijtig om te horen dat het tot nu toe niet gelukt is bij jullie. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.1. Zouden jullie adviseren om alleen bij Dr. Scholtes te gaan of zijn jullie ook te spreken over de duitse artsen (neem aan dat die wel engels spreken)In principe zijn wij altijd naar dr. Scholtes gegaan. Het fijne is natuurlijk dat hij Nederlands is en ook Nederlandse assistentes heeft. Dat praat toch wel wat makkelijker. Zeker met medische termen e.d. Maar als jullie Duits erg goed is zijn de andere artsen vast ook prima. Ik heb twee keer een andere arts gehad omdat dokter 's. Vrij was. Dat ging op zich ook prima alleen durfde ik toen minder te vragen door de taalbarriere. 2. Is de wachtlijst bij dr. Scholtes langer dan bij de andere artsenIk geloof wel dat dr. S het drukker heeft dan de andere artsen. Persoonlijk vond ik de vrouwelijke arts (dr. Hubert) die ik 2x gehad heb heel erg fijn. Ze was erg vriendelijk en deed alles heel rustig. Ook had ze een hele mooie kamer met een high tech stoel. Eigenlijk luxer dan het kleine kamertje van dr. 'S. Ik kan je verder niks vertellen over een wachtlijst. 3. ik begrijp dat er voor de verzekering eerst een behandelplan + kosten indicatie moet worden opgezet door Dusseldorf, werd dit ook bij iedereen vergoedt, dit is mijn 3e poging, en ik ben verzekerd bij het VGZIk weet niet hoe Vgz vergoed. In principe mogen ze niet weigeren maar de meeste verzekeringen vergoeden maar tot het Nederlandse tarief. De rest moet je dan zelf bijbetalen. Als je een intakegesprek hebt kan dr. 'S daarna een brief voor de verzekering voor jullie maken.4. Ik heb eerder een TP gehad in Genk, dat zag er heel professioneel uit, het leek wel een spacestation en ze keken exact op een scherm mee waar de emmie exact geplaatst werd, is dat ook het geval in Dusseldorf?Dusseldorf lijkt niet op een spacestation, haha. Maar het is wel een hele nette en moderne kliniek. Wat ik vooral fijn vind is dat het niet zo groot is. Dr 's maakt tijdens de tp een echo op de buik zodat je op een tv scherm mee kan kijken en kan zien waar de Emmy's terecht komen. 5. Zijn er ook mensen die alleen punctie + TP in Dusseldorf hebben en de echo's in een nederlands ziekenhuis (wij zouden dan voor Veldhoven moeten gaan)Hier heb ik ook even over getwijfeld maar ik vind het toch fijner om alles in 1 ziekenhuis te doen zodat er geen miscommunicatie kan ontstaan.ook moet je hiervoor extra betalen. Sorry voor dit vragenvuur, maar ik ben even helemaal lost en zoek wat houvast. Ik lees ook over Brussel en Gent..heeft iemand daar ervaringen mee. We zijn allebei gezond maar het wil gewoon niet plakken :-(Wat is de reden waarom jullie op IVF aangewezen zijn? En in welk ziekenhuis lopen jullie nu?Ik hoop dat je iets aan mijn antwoorden hebt. En als je nog meer vragen hebt....stel ze gerust.Succes
Geplaatst

Bloempje, wij zijn gelijk voor de eerste poging naar dusseldorf gegaan. Dit omdat mijn vriend eerst een tese moest ondergaan. In het amc waar we in eerste instantie waren was een patiënten stop voor de tese. Ook was er een enorm lange wachtlijst. Ik had goede verhalen gelezen over dusseldorf. We konden daar al vrij snel terecht.

Gezien jullie verhaal zou ik zeker een second opinion aanvragen in dd. Het klinkt alsof er meer aan de hand is. Ze kijken daar toch verder en doen meer onderzoeken die in nl niet gedaan worden.

Het is inderdaad een (privé) kliniek volledig gericht op fertiliteitsbehandelingen.

Voor een volledige behandeling moet je iets van 4 à 5 x naar dusseldorf. Meestal 1x uitgangsecho, 2x fm, 1x punctie, 1x tp. Ik werk ook fulltime. Ik kan voor de echo's meestal in de ochtend terecht en kan dan de middag weer werken. Het is niet ideaal maar zo hoef ik niet iedere keer een hele dag vrij te nemen. Ik ben op een gegeven moment wel 36 uur gaan werken ipv 40 zodat ik voor mezelf iets meer rust heb. Ik kan dan vaak wel schuiven met mijn dagen zodat ik niet iedere keer vrij hoef te nemen.

Geplaatst

Bloempje,

goed dat jullie verder willen kijken. In DD doen ze meer aan onderzoeken dan in NL. Wij hebben via DD een Tese bij mijn vriend laten doen en steeds ICSI en AH erbij gedaan. Helaas zonder resultaat maar dat ligt meer aan mijn leeftijd en niet aan de behandeling.

Ik deed de tussentijdse echos in NL, alleen als die in een weekend vielen deed ik die in DD.

Wachtijden zijn inmiddels wel wat langer dan toen ik starten maar echt wel te overzien. Ik vond het fijn om een NL sprekende arts te hebben, is toch net even makkelijker.

Ik heb van mijn verzekeraar Agis het NL tarief teruggekregen , restant betaal je zelf. Je kunt van te voren toestemming vragen aan je verzekeraar,maar ik zou al wel vast een intake gesprek plannen.

Succes alvast!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden