Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

gisteren de laatste spuit gezet. whoehoe, vandaag lekker spuitvrij.

Collegaatje heeft vanochtend positief getest bij hun 3e en laatste ivf. heppie voor ze. geeft mij weer een boost in mijn vertrouwen en moed.

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool wil je ff heel veel succes wensen met de punctie. Ik duim voor je en hoop op 6 rijpe eicellen!!

Ik denk....ik denk.....ik denk....dat ik gisteren met Bloempje heb lopen lullen maar weet het niet zeker. Was rond een uur of 15:30.....

Maar was in ieder geval iemand die een intake had.

De uitgangsecho was oke. Geen cystes. Bms was 11,5 (daar heb ik nu ff niets aan). Binnen een minuut of 3 stond ik weer buiten.

Ongi afwachten en dan beginnen met snuiven.

Viola hoe gaat het met het spuiten?

Twinkel duimen,.... ik hoop dat de wachtweken snel om zijn. En uiteraard met een mooi resultaat.

Geplaatst

@Tool Fijn voor je dat je nu lekker spuitvrij bent!! En zeker een positief bericht van je collegaatje, het is ook mijn 3e poging dus…we gaan ervoor. Veel succes meid, weet je al wanneer je de punctie hebt?

Geplaatst

@ Gabrie Dank je, het gaat goed met spuiten, alweer de 3e dag, maandag 1e echo. Heb wel veel pijn van de menstruatie helaas, hoop dat het gauw wat minder wordt. Wil eigenlijk niets aan pijnbestrijding slikken, maar goed we gaan lekker door, elke dag iets beter.Veel liefs van mij:icon_flower:

Geplaatst

hoi meiden

even een vraagje waar iemand van jullie mogelijk antwoord op heeft....

weten jullie per hoeveel de cryo´s opgelagen worden? per stuk of per twee?

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey Gabrie.....yes that was me! Was leuk om even f2f zo te kletsen.

God wat heb je dat goed ingeschat.

@Gabrie and @all : Ik heb een goed gevoel bij Dusseldorf, het was wel een gezoek. Mijn navigatie was totaal van de wap. Had een goede indruk van dr. S. Hij nam de zaak echt serieus. Ben helemaal vergeten te vragen naar een behandelplan en kostenindicatie welke ik naar het IAK kan sturen, maar ik vraag het nog wel even per email.

Lang protocol is blijkbaar niet nodig bij mij, dus we stappen over op kort protocol..iemand daar ervaring mee. Heb eigenlijk niet gevraagd wat het exact inhoudt aangezien we nog 3 cryo's hebben van de vorige keer.

Deze laten we in Dusseldorf terugplaatsen, pas volgende maand. Want mijn eierstokken zijn nog helemaal van de wap van de vorige punctie + TP. Was toch echt sprake van overstimulatie. Eigenlijk dus veel te veel hormonen gehad lijkt me. Dr. S.had het nog over een embry scope, is dat nu iets anders dan een normale "broedstoof". Ik ben veel vergeten te vragen.

@Noor,@all slagingskans was trouwens in mijn leeftijdscategory (ik ben 32), 40 % , dus dat vind ik nogal veel. Maar ik heb niet bewust naar hun resultaten gevraagd. Ik weet of niet of dit voor cryo of emmy TP geldt.

Hij gaf wel aan dat ze veel succes hadden met de Cryo TP. En ze gaan mijn cryo's proberen terug te plaatsen op dag 5 naar ontdooien, maar ja eerst maar eens zien of ze het overleven.

Tja eigenlijk kan ik niet mee zoveel met percentages :-( maar hoop doet leven.

ps. ik hoorde laatst dat het ook uitmaakt waar je emmy of cryo terugplaatst wordt, dus ik bedoel waar in de baarmoeder, begin, achterin etc...weten jullie daar iets van.

Ik ben helemaal nieuw in Dusseldorf dus alle info van jullie is welkom.

Geplaatst

Hoi meiden, ik wil iedereen bedanken voor de lieve berichten. Fijn dat we elkaar hier zo kunnen steunen!

@fisje, bij mijn laatste poging hebben ze al mijn bevruchte eicellen in de embryoscope gedaan. Ik was echt heel verbaasd dat er van de 8 ook 8 goed waren gaan doordelen. Ik had er wel een goed gevoel bij. Je kan op de site van freya ook een heel artikel lezen over de betere kansen op een zwangerschap bij een 5 dagen oude embryo. Ik zal de link eens opzoeken. En nu door de embryoscope is de kans nog groter op goede embryo's doordat ze niet aan lucht worden blootgesteld.

@babeth, ik heb geen idee hoe ze worden ingevroren. Misschien even een mailtje sturen naar dr. S of Irma. Hoe gaat het met imke?

@bloempje, leuk dat je een goed gevoel hebt bij dd. Wij reden de eerste keren ook steeds verkeerd. Rijden jullie via Arnhem? Dan ging het zeker verkeerd bij die tunnel in dd? Daar moet je in de tunnel naar rechts maar dat geeft de navigatie eigenlijk te laat aan.

Volgens mij doet bijna iedereen in dd het korte protocol. Dat gaat echt heel snel. Ik denk iets van 7 dagen stimuleren als ik me niet vergis.

De embryoscope is een vrij nieuw apparaat. Het is anders dan een broedstoof. De embry's hoeven en hier niet uitgehaald te worden wat de overlevimgskansen vergroot. Dmv foto's die het apparaat maakt kunnen ze de ontwikkeling precies volgen. Het staat ook op de website van dd.

Over de plaats van het terugplaatsen weet ik eigenlijk niks. Maar ben daar wel benieuwd naar. De laatste verse tp had ik bij een andere arts omdat dr. S er niet was. Zij deed het wel anders. Ook moest ik daar even blijven liggen terwijl je bij dr. S direct weer weg kan.

Geplaatst

Dit is een ander artikel want ik kan die van freya even niet vinden. Het is wel al een artikel uit 2006. Volgens mij wordt dit in belgie sowieso al meer gedaan.

http://aivpc41.vub.ac.be/standpunten/uploads/embryo1.pdf

Ik vind zelf ook een bijkomend voordeel dat je ook iets eerder mag testen :laugh:.

Deze week is wel goed gegaan. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn alhoewel dat toch wel weer moeilijk is. Vaak is de tweede week lastiger. Donderdag nog een keertje naar de acupunctuur. Daar word ik ook wel rustig van.

Geplaatst

Sas, weer helemaal de oude? Wanneer komt je man weer terug? Nog even uitzingen nu!

Tool, heb je nou morgen de punctie? Succes hè!

Gabrie, ongie afwachten en dan beginnen met snuiven... Klinkt best grappig. Als ik niet beter wist zou je denken dat je aan de drugs zit, hihi. Succes met snuiven en spuiten :happy:.

Viola, ook succes met spuiten. Doe je het korte protocol?

Geplaatst

he dames,

morgenochtend om 7 uur vertrekken we richting DD voor de punctie. Begin het nu spannend te vinden. Dadelijk zijn al mijn follikels al gesprongen, kan dat???

Babeth, heb eigenlijk geen idee. ik zal morgen eens voor je vragen.

bloempje, fijn dat je even een gespreksmaatje had in DD ;-).

gabrie, jij ook uitgangsecho gehad en binnenkort beginnen! spannend meid!!!

Sas, hoe lang moet je nog wachten op je hubbie??

Twinkel, so far, so good???

fisje, heb geen ervaring met de embryoscope.

Geplaatst

@Meiske Ik heb geen ervaring met cryo in DD.

@Twinklestar De vorige keer was het lang (14 dagen stimulatie), deze keer is de dosis verhoogd, maar Dr. Scholtes wil langer doorgaan. We gaan het zien, ik had me voorbereid op lang,

dus dan kan het alleen maar meevallen haha…

@Bloempje Succes met alles, fijn voor je dat je een goede indruk hebt van DD.

@Fisje OOk geen ervaring met de scope, klinkt wel erg interessant trouwens. Ik hoop dat er nu wel cryo's zijn, we gaan het beleven.

@Tool Heel veel succes vandaag meid, ik duim voor je!

Fijn weekend iedereen!!

Geplaatst

Tool, kwam even spieken hoe de punctie was gegaan. Je bent vast en zeker lekker aan het bijkomen en uitrusten. Helemaal gelijk! Doe rustig aan en dan gaan wij voor je duimen op een mooie terugplaatsing.

Geplaatst

kalimera dames!

gisteren ging de punctie goed. We hadden dr. marx, want dr. S. was op een conventie. dr. M heb ik dinsdag ook bij de tp.

Hij heeft 6 follikels aangeprikt en 5 eitjes eruit gehaald. topscore voor mij!!! whoehoe!

gisteren idd de hele dag nog gesuft en vandaag wel ngo wat pijn aan mijn eierstok. maar een paracetamolletje helpt wel daartegen.

Morgen wordt een zware dag, want ik heb het telefoontje van janauari dit jaar, toen er geen bevruchting was, vers in mijn geheugen staan. maar met icsi moet het toch wel goed gaan, of niet?

dinsdag heb ik nog acu voordat de tp is, als ie er iss tenminste, waar we wel vanuit gaan, maar ja, je weet het maar nooit.

Verder voel ik me een beetje vreemd, ben vandaag met de bolletjes begonnen. voel me leeg (letterlijk omdat er niets meer in me zit), heel raar eigenlijk.

hoe is het met de rest??

liefs,

Tool

Geplaatst

Hai Tool! Fijn voor je dat het gehad hebt en een goed resultaat. Ik begrijp je gevoel heel goed na je ervaring. Ik duim voor je meid!! Veel liefs van mij. Rust lekker uit.

Ik heb morgen mijn 1e fm in NL en ben benieuwd. Voel me al iets beter maar nog steeds niet top, lijkt wel of ik al mijn eierstokken voel, dat heb ik de vorige keer helemaal niet gehad. De dosis is wel verhoogd dus zou misschien kunnen kloppen. We gaan het zien, het kan me nu even niet snel genoeg gaan.

Geplaatst

Tool, wat een supermooi resultaat!! Kan mij voorstellen dat je best ff angstig bent na jouw ervaring, maar met zoveel eitjes moet er echt wel een of meerdere bevruchtigingen tot stand komen! Ik ga in ieder geval keihard voor je duimen. Op de hoveelste dag laten jullie deze terug plaatsen. Meestal is het toch al 2 dagen na punctie of doen jullie de embryoscoop?

In ieder geval heel veel succes en hopelijk komt het verlossende telefoontje snel met natuurlijk wel goed nieuws!!

Viola, hoe ver sta jij nu in de behandeling?

Geplaatst

goeiemorgen dames,

als we vandaag goed nieuws krijgen (wat we toch o zo hopen), dan hebben we morgen de tp, dus op de 3e dag na de punctie. Wij doen geen embryoscope.

Mijn mobiel heeft ook nog maar 1 streepje en ik ben de oplader vergeten zucht, dus ik hoop dat ie het nog wel effetjes volhoudt.

Zal blij zijn als deze dag voorbij is.

Vio-la, vandaag je eerste fm. Heel veel succes. Het kan zijn dat je je eierstokken voelt, maar het kan ook zijn dat je je nu overal van bewust bent en elk steekje enzo voelt. Niet erg, dat had ik ook, hahahaha.

Duim voor je meid!!

liefs,

Tool

Geplaatst

dames,

heb zojuist zelf gebeld.

we hebben 3 embryo's. helemaal heppie. Morgen om 10.40 uur de tp.

ben nog nooit zo zenuwachtig geweest als vanochtend. Blij dat het nu bekend is.

liefs,

een opgeluchte Tool

Geplaatst

Tool!! Veel succes morgen!!

Babeth, volgens mij per 2 ingevroren in DD. Navraag is misschien wel fijn. Gewoon even Irma/Miep bellen.

Geplaatst

@Tool Super meid, jammer dat je morgen naar DD gaat, ik moet onverwacht woensdag komen voor de echo, anders had ik je kunnen steunen in persoonlijke vorm.

HEEL VEEL SUCCES!!!!xxxx

Geplaatst

Hoi Wen, Vandaag de 1e echo gehad in NL. De arts had duidelijk moeite om onderscheid te maken tussen de endo en de follikels (gebeurd wel vaker). Dus zojuist teruggebeld door Irma en die wil dat ik naar DD kom voor je volgende echo, de arts (Hubert) wil het graag zelf zien. Nou heb ik haar al een keer gehad en ik vind het een fijne arts en persoon dus ik vind het prima.

Dus we gaan weer naar DD rijden, we zien wel weer. Ze had 3 follikels gevonden. Vanavond beginnen met de cetrotide.

Hoe is met jou?

Geplaatst
Dit is een ander artikel want ik kan die van freya even niet vinden. Het is wel al een artikel uit 2006. Volgens mij wordt dit in belgie sowieso al meer gedaan.

http://aivpc41.vub.ac.be/standpunten/uploads/embryo1.pdf

Ik vind zelf ook een bijkomend voordeel dat je ook iets eerder mag testen :laugh:.

Deze week is wel goed gegaan. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn alhoewel dat toch wel weer moeilijk is. Vaak is de tweede week lastiger. Donderdag nog een keertje naar de acupunctuur. Daar word ik ook wel rustig van.

Hi Twinkelstar, volgens mij zijn we elkaar al tegengekomen in andere forum onderdelen, maarre je schrijft iets over eerder mogen testen, wat bedoel je precies je maakt me benieuwd...heeft dat iets met embryoscope te maken? Wij gaan onze cyro's ook in de embryoscope laten leggen, mochten ze het ontdooien overleven. We moeten op dag 8 van de ongesteldheid voor een uitgangsecho komen en daarna voor de TP..ben benieuwd na hoeveel dagen dat dan is, want als ze de cryo's laten doorgroeien tot dag 5 zou dat dan betekenen dat we pas rond dag 19 een TP zouden krijgen? (krijg normaal TP op dag 14)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden