Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Tool ja bij mij hebben ze assisted hatching toegepast. Die klachten die je nu hebt betekende bij mij alle keren tot nu toe een zwangerschap dus ik ga nog harder duimen nu. Was ook op dag 3 steeds.

Bumbri welkom terug... ik ben eigenlijk geen dd meer, een keer geprobeerd omdat ik poollichaamonderzoek wilde maar terug naar brussel waar mijn zoon is verwekt. En ben ik uit 2 pogingen (verse) 2 x zwanger geweest. Daarvoor 6 icsi's elders.

Sas wat lang joh nog tot half november. Sterkte meis!

Twinkel voel jij iets?!!!

Lala wat een goede uitslagen zeg. Gelukkig zeg!

Ik kan dus niet meer op dit lijstje maar in elk geval kan ik het niet aanpassen. Huidige status is vorige week vrijdag 3 emmy's teruggekregen met imsi en AH. Morgen ga ik een testje doen.. ben een vroegtester en bij mij kan dat omdat ik een snelle starter was met aanmaak van hcg tot nu toe. Steeds plusminus 600 op dag 14 dus dan moet het morgen wel kunnen. Bbbbrrrrrrrr......

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Gabrie Hoe laat moet je morgen? Misschien zie ik je dan, hoor net dat het megadruk is morgen dus of we vroeg willen komen. Tuurlijk doen we haha..vroeg naar mij bedje. Succes met je fm, voor mij wordt het de 3e meting, laatste keer zag ze er 5 ben benieuwd, zal nog wel een kleine week duren voor ik zover ben. We gaan het zien. Succes meid!!!

Geplaatst

Mooi lijstje Sas:icon_flower:, handiger dan in het 40 forum. Heb mezelf toegevoegd.

In de running

Saskia: 3de ICSI negatief, geen 4de poging meer. Gaan we voor ECD????

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wachten op immunologisch bloedonderzoek. Dan hopelijk starten eind oktobere. (eindelijk!)

Celene: tp van 2 verse. testen 30 juli.

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Tool: 2-10 gestart met icsi 4 en suprefact, 4-10 menopur erbij, 8-10 1e fm (5-6 folllikels al), 11-10 fm2

Wannabemom 23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Marianne: Start 21 juli -26 juli 1e FM 3 > 10 mm / 5 10 mm / 3

Gabrie: Uitgangsecho 13 oktober in DD daarna starten met suprefact.

Viola: 3e IVF 3e fm 22 oktober in DD.

9 maanden wachten:

Jose: 4e poging DD, picsi + ah, 20-11-2011 uitgerekend.

Lala: 23-7 TP Cryo's, uitgerekend 15 april 2012. 14 september 2de echo; 4 oktober combinatietest - nekplooi 1,2mm ; 10 oktober VK

Geboren:

Yola: 2 x icsi brusje (Geertgen), 3e poging picsi+ah in dd, 2 eitjes, 1 emmy, 28-12-10: testen, zwanger! Dochter/zusje geboren 14-9-11

Geplaatst

In de running

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wachten op immunologisch bloedonderzoek. Dan hopelijk starten eind oktobere. (eindelijk!)

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Tool: 2-10 gestart met icsi 4 en suprefact, 4-10 menopur erbij, 8-10 1e fm (5-6 folllikels al), 11-10 fm2, 15-10 punctie, 18-10 tp van 3 emmies, 1 november testen

9 maanden wachten:

Lala: 23-7 TP Cryo's, uitgerekend 15 april 2012. 14 september 2de echo; 4 oktober combinatietest - nekplooi 1,2mm ; 10 oktober VK, 7 nov. vk, 23 nov. 20wkn echo

Geboren:

Yola: 2 x icsi brusje (Geertgen), 3e poging picsi+ah in dd, 2 eitjes, 1 emmy, 28-12-10: testen, zwanger! Dochter/zusje geboren 14-9-11

Geplaatst

In de running

Tool: 2-10 gestart met icsi 4 en suprefact, 4-10 menopur erbij, 8-10 1e fm (5-6 folllikels al), 11-10 fm2, 15-10 punctie, 18-10 tp van 3 emmies, 1 november testen

9 maanden wachten:

Lala: 23-7 TP Cryo's, uitgerekend 15 april 2012. 14 september 2de echo; 4 oktober combinatietest - nekplooi 1,2mm ; 10 oktober VK, 7 nov. vk, 23 nov. 20wkn echo

Geboren:

Meiske74: 1x icsi Brussel, tp cryo: vroege mk. 2e icsi +imsi +ah in DD, 8 eicellen, 7 emmies, tp. van 2 (5 en 2cellig) 6-12-2010 getest, 08-08-2011 Imke geboren.

Geplaatst

Twinkle, Wat spannend!! Zondag al mogen testen! Wacht je echt tot zondag of ga je stiekum morgen al testen? Ik heb er goede hoop op!! Duim, duim, duim.

Noor, Jij morgen al testen!!! de duimen gaan dus even in de overuren stand. Moedig, hoor dat vroegtesten.

Gabrie, Heel veel succes met de FM meting.

Viola, Wanneer heb jij weer een FM meting? las dat er in ieder geval 5 mooie follies groeien. Jij ook heel veel succes!

Lala, lekker genieten van de mooie uitslag en je zwangerschap? Heb je al wat eerste inkoopjes gedaan?

Tool, Ik sluit mij aan bij Noor en vind steekjes in de lies altijd een positief teken. (had er ook last van tijdens mijn zwangerschap). Wanneer mag je officieel testen en ga je ook vroegtesten? Heel veel sterkte in de slopende wachtweken. Laat ze maar lekker snel voorbij vliegen! Op naar een positieve test!!

Bumbie, Welkom terug en jij ook heel veel succes! Wat betreft je vraag voor de immunologische bloedonderzoeken. Dit staat eigenlijk los van een icsi behandeling. Het loopt ook niet via de kinderwenskliniek van dr S. Dit betreft onderzoek naar immunologische afwijkingen. Bepaalde bloedwaarden kunnen invloed hebben op de behandeling en de acceptatie (innesteling) van bevruchte eicellen. Dit onderzoek loopt via een laboratorium die heel toevallig ook in DD zit. Voor meer info verwijs ik je naar het topic: Prednisolon, Alan Beer etc(onder medicijnen).

Ego: Wij wonen ruim 3 uur rijden (enkele reis) van DD vandaan. Vanwege mijn zoontje kunnen wij niet zomaar "even" op en neer rijden. Als wij de kinderwens kliniek van dr S in DD bezoeken, dan nemen wij altijd een dag extra verlof om in de omgeving te overnachten. circa 7 uur met een kleuter in de auto wordt er namelijk echt niet gezelliger op. Daarnaast heb ik altijd de stelling ingenomen dat mijn zoontje niet de "dupe" mag worden van onze tweede kinderwens Ook werken mijn man en ik beide in de onregelmatige dienst. Gezien ons zoontje, werken wij veelal tegengestelde diensten waardoor onze vrije dagen samen al heel spaarzaam zijn (2 dagen per maand). Wij werken namelijk ook in de weekenden maar dan wel tegengesteld. Hij het ene weekend en ik het andere weekend. Zo om en om.

Verder geen opa of oma die kunnen oppassen (sterker nog, doe de mantelzorg voor mijn moeder), dus dan blijven er weinig keuze's en vrije tijd over.

Vandaar dat ik met dr P (van het laboratorium Labor - Benrath) had afgesproken dat mijn bloed via de huisarts geprikt zou worden en dan per post verstuurd zou worden.

Heb vandaag mijn huisarts gebeld en die bood zijn verontschuldigingen aan namens zijn assistente. Hij vond het begrijpelijk dat ik baalde van het incident en ben welkom indien ik opnieuw bloed wil laten prikken. Mijn man en ik gaan dit weekend maar eens verder praten over het hoe of wat. (nogmaals via huisarts?, zelf naar DD?, zonder immunologisch onderzoek starten? etc).

Geplaatst

Jeetje Wen ik word altijd al moe als ik lees hoeveel jij op je bordje hebt.... woon ik niet toevallig bij je in de buurt? dan breng je je kleuter lekker een dagje bij mij als je naar DD moet. Heeft mijn mannetje gelijk een speelmaatje :-)Ik heb niet getest. Heb maandag nog pregnyl gespoten en het lijkt me beter toch nog even te wachten. Misschien morgen als ik durf. Daarnaast lagen ze in de auto dus toen maar definitief besloten te wachten. Heb er wel heel slecht van geslapen... nieuwe behandelingen ingepland en babykamer ingericht en alles ertussen.... pffffff Gabrie succes vandaag lieverd!Tool hoe voel je je?!

Geplaatst

Gabrie, succes vandaag!!!

Vio-la, jij ook succes met de fm!!! zou leuk zijn als jullie elkaar nog even zien, hihihi

ik voel me goed en tegelijkertijd mega nerveus. Vanochtend weer steken in mijn linkerlies. Emmies zijn nu (gerekend vanaf punctiedag) 8 dagen oud. het is toch nog te vroeg om iets te voelen? Vroegtesten ben ik niet zo van. Veel te bang om een uitslag te zien die ik niet wil zien.

mijn boobies zijn ook niet meer gevoelig, al staan ze wel nog onder spanning zeg maar als ik mijn hand erop leg. (niet dat ik de hele dag met mijnhanden over mijn boobs heen loop, hahahaha).

vind het verschrikkelijk die stomme wachtweken.

Twinkel en Noor, jullie zijn mijn houvast!! go go go voor een positieve test!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

@ Noor, wat stoer dat je nog wacht tot morgen met testen. Ik duim!!

@ Tool, meid nog ff volhouden in die killing wachtweken

@ Viola, hoe ging het vandaag?

@ Gabrie, en bij jou?

@ Twinklestar, jij morgen ook testen toch?? Ook voor jou duim ik

Liefs

Geplaatst

Haha, tool ik zie je al zitten...hele dag aan je boobies voelen! Maar ik herken het hoor. Met name 's ochtends voel ik ze meer...en nee ik zit er ook niet de hele tijd aan :laughing9:. Het duurt echt zoooo lang hè die wachtweken?

Wen, lastige situatie zeg. Gelukkig heeft de huisarts zijn excuses aangeboden alhoewel je er voor nu niks mee opschiet. Wel vervelend dat jullie niet iemand hebben om op terug te vallen mbt oppas. Geen leuke buren of kennissen/vrienden die een dagje op kunnen passen? En alleen rijden zie je niet zitten? Nou hopelijk is het niet nodig en kan het bloed alsnog opgestuurd worden! Ik hoop het voor je meid!

Noor, wanneer mag je officieel testen? Morgen dus tegelijk testen! Ik hoop op een goed resultaat! Hoe voel je je verder?

Sas, heb je voor jezelf al een besluit kunnen nemen over eiceldonatie? Hopelijk vliegt de tijd en zie je je man snel weer. Lijkt me echt heel moeilijk om iedere keer weer te moeten wachten tot je man terug is.

Viola, hoe is het gegaan vandaag? Vroeg op?

Lala, fijn dat alles uitslagen goed zijn! Lekker genieten nu! Kan je al wat zien?

Bumpie, wat een verhaal. Maar het moet nu gewoon goed gaan hè? Alvast veel succes met de punctie!

Geplaatst

Dames, niet zo snel! Hahahah ik hou t niet meer bij. Noem t maar zwangerschapsdementie...,ben echt een zeef de laatste tijd hoor!

Noor, twinkel, goed hey, morgen testen! Spannend!

Tool, succes met wachten, geloof me: het wachten wordt niet monder na een positieve test, mar deze is wel t meest spannend :)

Wen, tjee, wat een eind rijden! Voor mij is t maar een klein uurtje, dus goed te doen. Drie uur is lang hoor! En ik snap dat je dagen samen met manlief liever samen met jullie mannetje leuke dingen willen doen. En daar bovenop nog eens je moeder....pfff.....heb respect voor je hoor!

Hier heb ik al een week of 5 positiebroeken nodig hoor! In de eerste 8 weken een 8 kilo aangekomen, daarna bijna niks meer, maar mn buik is nu aardig naar voren aan t groeien :-)

Ja, je kan t al aardig zien. Hihihi

We hebben nog bijna niks gekocht. Twee redenen: mannie had zijn bedje nog, dus die is opgehaald en geschuurd. Kennis van ons heeft spulletjes voor ons verzamelt. Zij is oppas oma voor de kindertjes van dr zoons, en de jongste is bijna een jaar nu. Inmiddels zijn er wel wat spulletjes over dus. We gaan woensdag kijken wat ze allemaal heeft en kunnen daarna gaan kijken voor nieuwe spulletjes. In ieder geval nieuw wordt de autostoel. En voor de rest moeten we nog even kijken. We doen kalm aan, hebben tijd zat nog he? ;) we gaan wel komende tijd de kasten in de logeerkamer, binnenkort babykamer, schilderen en dan heb ik een mooie wand om wat schilderingen te maken.

Maar we zijn inderdaad heel blij met de mooie waardes. Duurt alleen weer een eeuwigheid tot de 20w echo :)

Dames, succes met alles. Fm's, puncties en testen! En natuurlijk ook t wachten.

Sas, hou vol he?!

Xx

Geplaatst

Oh Hell.... heb vanaf 3 uur liggen stuiteren.... en test gedaan.... maar.....

deze doet het vanaf 20 hcg.

En er is een licht streepje te zien.

Maandag heb ik 1500 pregnyl gespoten. Dit halveert per 24 -33 uur. Laten we het even op 24 uur houden.

Dinsdag 750

Woensdag 375

Donderdag 187,5

Vrijdag 93,75

Zaterdag 46,875

Zondag 23,43

Maandag 11,718

Dus met een test van 20 is dit waarschijnlijk een vals positieve. Sommige mensen zeggen dat het met 6 dagen uit je systeem is maar als ik reken zoals hier boven dan moet het toch 7 dagen zijn.

Aaarrrgh..... nou wat zal ik vannacht een topnacht hebben, dat weetik alvast!!!

Twinkel hoe is het bij joe?

Tool alles nog goed?

Kom later ff terug... ff ontbijten.

liefs

noor

Geplaatst

Noor,

ik snap nooit iets van dat hcg verhaal en in combi met pregnyl. Maar ik zou zeggen een licht streepje is toch een streepje??

Of ben ik nu te optimistisch?/ Misschien weten de andere meiden hoe het zit.

Spannend voor je

XX

Geplaatst

Hoi, helaas weer een negatieve test. Na vier terugplaatsingen nog steeds geen resultaat. Alles schijnt bij mij verder goed te zijn, de embryo's zijn goed. We snappen het dus echt niet meer. Ik vind het steeds moeilijker om te geloven dat het ooit wel gaat lukken.

Noor, hopelijk voor jou wel een positieve test!

Geplaatst

Ach meis toch, wat weer een ontzettende domper. Je hoopt er zo op en het is ze je zo gegund en dan dit. Weer met lege handen. Zo herkanbaar om nog hoop en geloof te houden.

Een hele dikke knuffel voor jou en je man

XX

Geplaatst

Hoi hoi allemaal,

Gisteren Punctie gehad van de 7 eitjes heeft dhr. S er 5 kunnen prikken die andere 2 kwam hij niet bij. Vindt 5 toch nog een goede

oogst, :) het viel me reuze mee op advies van Miep meteen andere vitaminepreperaten opgehaald. Ik slik normaal multivitaminen maar

het was wel verstandig om zwangersschapsvitamines op te halen. Heb die van de davitamon en vsm vergeleken. En de vsm daar zit op een

bestanddeel na veel meer in dan de davitamon.

Gisteravond begon mijn buik wel wat op te spelen, maar dat is nu in verhouding ook weer ver weg.. Ben wel erg duizelig/draaierig als ik

bepaalde bewegingen maak, vanacht moest ik naar de toilet en heb me even vast moeten houden aan de tv, vond het wel eng om dan nog naar

beneden te lopen.

@sas67

Wat goed dat je hub ermee heeft ingestemd (tese) kan me nog herinneren dat hij er nog over na wilde denken. Tot half november duurt idd.

nog heel lang.. Hoop dat het snel gaat tot half november :).

@lala

Dr. S is ook erg druk hij heeft wel de punctie uitgevoerd gisteren. Heb tot nu toe alleen Dr.S en Dr.M gehad en ben over beide zeer tevreden.

Mijn gevoel zegt me ook dat ze de tijd voor je nemen, vindt het wel erg prettig om me geen nummer te voelen. Je kan in ieder geval gaan genieten

als je het vergeet met je zwangerschapdementie ;)

Ben blij voor je dat de combi test goed is uitgevallen :) denk dat je nu toch lekker kan genieten van je zwangerschap.

@noor

Brussel hoor je ook veel goede verhalen over.. Geef je geen ongelijk dat je weer terug bent gegaan je hebt immers een zoon gekregen van hen uit.

Wij hebben het ook overwogen. Alleen dat werd ons te ver we moeten nu al 2 uur heen en 2 uur terug reizen. Krijgen wel overal vrij voor dat is

ook geen probleem. Maar ik krijg al niet betaald als ik vrij ben en dat is gewoon niet te doen.. Morgen weer gewoon weer een test doen er is nog

hoop..

@Gabrie en Vio-la

Hoe is de FM gegaan gisteren.. En misschien heb ik jullie wel gezien ;)

@wen72

Heel verhaal dus, zal eens kijken op dat topic.. Hoe is het nu vergaan met het bloed weet je al wat jullie gaan doen? Het is idd. heel erg ver

reizen en al helemaal met een kleintje dan kan je beter kwaliteit tijd geven aan je zoontje dan kwantiteit.. Vindt het van ons al errrruggg ver..

@Tool

Heb je al getest? Of had je je handen vol;)

@Twinkelstar

Wat jammer dat de test negatief is wel hoop blijven houden hoor in ieder geval een virituele knuffel... En ik hoop ook dat het goed gaat voel

me super in verhouding met een punctie van 8 jaar geleden.. Nu nog de emmy's afwachten hoeveel er bevrucht zijn.

Liefs Bumbie

Geplaatst

In de running

Celene:
tp van 2 verse.
testen
30 juli
.

Bumbie: IVF punctie 22 oktober bij goede bevruchting TP op 25 oktober

9 maanden wachten:

Jose: 4e poging DD, picsi + ah,
20-11-2011 uitgerekend.

Lala: 23-7 TP Cryo's,
uitgerekend 15 april 2012
. 14 september 2de echo; 4 oktober combinatietest - nekplooi 1,2mm ; 10 oktober VK, 7 nov. vk, 23 nov. 20wkn echo

Geboren:

Meiske74: 1x icsi Brussel, tp cryo: vroege mk. 2e icsi +imsi +ah in DD, 8 eicellen, 7 emmies, tp. van 2 (5 en 2cellig) 6-12-2010 getest, 08-08-2011 Imke geboren.

Geplaatst

@Bumpie,

mooie oogst!! Nu hopen op mooie bevruchtingen.

Ja mijn lief heeft idd een TESE laten doen, met heel veel complicaties en terug naar Mulheim,maar resultaat was dan ook top. Maar toch geen innesteling. We hebben nog een vooraad mooie zwemmertjes evt voor ECD.

Liefs

Geplaatst

Twinkel ik heb ergens anders al op je ellendige nieuws gereageerd... toch hier ook nog een even veel sterkte gewenst. Ik weet hoe zwaar je het nu hebt. Hou je taai meis.

Bumpie een mooie oogst toch! Mijn zoon is geboren uit een nestje van 5! Ik hou er van, vijf!!!! Ga voor je duimen dat ze allemaal bevrucht worden.

Sas, krijg jij je man nu wel om voor ECD denk je? Nog drie weken, dan is ie er gelukkig weer.

Groetjes

Geplaatst

ach Twinkel, wat verdrietig dat je geen positieve test had. Heel veel sterkte meid. Probeer dit eerst maar een plekje te geven en kijk dan weer verder. Misschien is AH een optie?

Bumpie, hele mooie score meid!! goed zo, nu lekker rustig aan doen. Krijg je morgen te horen of er bevruchting is? Spannende dag! Doe rustig aan vandaag en laat je nog maar lekker verwennen.

Ik heb nog niet getest. Hoef/Mag pas 1 november te testen, dus heb nog een hele week. vind het verschrikkelijk die wachterij.

Heb nu enorme twijfels of het wel gelukt is. ik zou toch zeker wel al iets moeten voelen? die steekjes links zullen wel niets geweest zijn. zucht, waarom is het niet meteen zo na een tp dat je meteen zwanger bent en dat je niet eerst die 2 weken moet wachten??? dat ze het dan meteen goed plaatsen in ons bms zodat het meteen ook ingenesteld is. zucht.

Sas, nog een paar weekjes wachten op je mannetje. neem aan dat jullie wel telefonisch veel contact met elkaar hebben? ik denk niet dat ik persoonlijk dit zou kunnen, zo lang zonder mijn vriend.

Noor, ga jij morgen weer testen??? Is dat nog niet te vroeg dan???

gaan dadelijk weer even wandelen.

tot later!

liefs,

Tool

Geplaatst

*breekt ff in*

Noor, zie mijn topic van destijds: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12408-Pregnyl-1500-na-TP-kan-testen-6-dagen-beinvloeden Bij mij bleef pregnyl 1500 nog wel 6 dagen minimaal rondzingen.

Ik hoop dat het bij jou een beginnetje van iets betekent ipv een restje!

Oh Hell.... heb vanaf 3 uur liggen stuiteren.... en test gedaan.... maar.....

deze doet het vanaf 20 hcg.

En er is een licht streepje te zien.

Maandag heb ik 1500 pregnyl gespoten. Dit halveert per 24 -33 uur. Laten we het even op 24 uur houden.

Dinsdag 750

Woensdag 375

Donderdag 187,5

Vrijdag 93,75

Zaterdag 46,875

Zondag 23,43

Maandag 11,718

Dus met een test van 20 is dit waarschijnlijk een vals positieve. Sommige mensen zeggen dat het met 6 dagen uit je systeem is maar als ik reken zoals hier boven dan moet het toch 7 dagen zijn.

Aaarrrgh..... nou wat zal ik vannacht een topnacht hebben, dat weetik alvast!!!

Twinkel hoe is het bij joe?

Tool alles nog goed?

Kom later ff terug... ff ontbijten.

liefs

noor

Geplaatst

Twinkel wat een domper en een verdriet. Ik vind het vreselijk voor je en ik hoop

dat je het verdriet snel kunt verwerken.

HIer ook niet zo goed nieuws. Tijdens de FM zag hij maar 2 nog kleine follikels. Hij gaf aan

dat eea misschien nog moest gaan groeien. Wat een domper... Affijn voor mij geen Suprefact

meer.

As woensdag moet ik weer terug komen.

Bum geweldig eicellen! En nu op naar hele mooie bevruchtingen zonder fragmentatie!

Tool: de spanning zal nu wel stijgen. Ja inderdaad na de TP moet het gewoon duidelijk zijn zwanger of niet.

Ik heb wel eens geroepen na een TP wil ik kunstmatig in coma worden gebracht.

Sas: Je mannentje komt ook al weer bijna terug.

Ik ben benieuwd welke beslissing het gaat worden.

Ik was rond een uur of 10:00 in DD. Het was aardig vol.

Weet niet hoe laat jullie er waren?

LIefs,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden