Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Testr,

Ja ik denk ook dat het van Pregnyl is hoor. Ik wacht het maar rustig af. What else can I do...

Zucht....

Stomme test ook hier in Spanje, ik kan 'm niet zo goed beoordelen als de kruitvatters die ik gewend ben. Deze gaat pas af bij 20 hcg.

In elk geval bedankt voor je berichtje. Het is zo makkelijk om weg te dromen in een roze wolk maar ik probeer het niet te doen. Want als ie morgen uit elkaar spat dan is het zo zuur he.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool,

we smsen meerdere keren per dag en elke dag mailen we en zo af en toe belt hij als er verbinding is. Tja ik weet niet beter dat hij veel weg is, Voordeel is dat als hij thuis is hij ook echt thuis is. Dus qualitytime dan.

Sas, nog een paar weekjes wachten op je mannetje. neem aan dat jullie wel telefonisch veel contact met elkaar hebben? ik denk niet dat ik persoonlijk dit zou kunnen, zo lang zonder mijn vriend.

Tool

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Even een kort berichtje... het streepje is echt dunner en is een duidelijk geniet-er-maar-van-maar-morgen-ben-ik-weg streepje.

Zal het morgen nog even controleren maar denk dat ik weer een heerlijke nieuwe punctie tegemoet kan zien.

Tool wanneer is jouw testdatum ook al weer?

Liefs

Noor

Geplaatst

ah, Noor, dat meen je niet. Balen zeg!!!

Mijn testdatum is 1 november (twee weken na de tp), maar ik denk dat ie voor mij ook niet gelukt is.

En dan ook tevens einde oefening. Voor mij hoeft het allemaal niet meer.

Voel die kl**te zeurderige pijn aan mijn linkeronderrug/bil opkomen en dat is voor mij een teken dat de bongi aan het naderen is. krijg ik altijd een week voordat ik ongi moet worden.

Als zelfs ah niet werkt, dan zal de rest ook niet werken.

liefs,

Tool

Geplaatst

Verdorie meiden! Frustrerend is het toch allemaal!

Noor ik hoop toch dat ie nog terugkomt voor jullie.

En Tool, je zelfbescherming dekt zich in. Logisch en heel begrijpelijk, maar het kan allemaal echt nog. Toi toi toi...

Geplaatst

Tool, hou moed! Er kan nog van alles gebeuren! En daarbij: ik had ook lage rugklachten die 2de week ;-) Geef niet op!!

Noor, Twinkel..............bummer dames! En dat is heel mild uitgedrukt.......

Noor, ik hoop dat je streepje weer dikker wordt, maar anders: heel veel sterkte met het verwerken van weer een teleurstelling.

Twinkel, geld voor jou ook. Probeer het een plaatsje te geven, en daarna pas weer verder kijken naar hoe/wat/waar verder. AH kán een goede oplossing zijn voor jullie (heeft t bij mij waarschijnlijk ook gedaan.....)

Bumpie: goede score hoor! En ja.....dr S en dr M zijn fijne mannen die je als mens behandelen en niet een nummer. Ik vond dat heeel fijn. Ook Miep en Irma.... hele fijne mensen!

Sas, fijn nog maar 3 weekjes tot je mannie thuis is! Lekker zeg! Hier zien we elkaar echt elke dag, maar quality time, daar moeten we echt tijd voor inruimen hoor! De allerdaagse beslommeringen lopen hier gewoon door, en dat is bij jullie niet. Als mannie thuis is, is ie écht thuis. Da's fijn!! Nog maar even! Hou vol!

Gabrie, hoop dat er nog snel wat bij groeien!! Ik had er maar 4 hoor! 2 terug, 2 in de vriezer. De 2 vanuit de vriezer zijn t em geworden. Dus hou hoop! Geef de moed niet op!

Hier begint t langzaam door te dringen dat er een klein mens bij komt. Roze wolk heb ik nog steeds niet gevonden, maar ik ben wel al met meer overtuiging dingetjes aan het maken (heb een trappelzak (af-)gemaakt dit weekend.). Dus.........het gaat de goede kant op ;-)

Tot zover!

Dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Hoi hoi allemaal,

Ik heb net de uitslag gehad en die was niet goed van de 5 waren er 0 bevrucht dus ik zal morgen geen TP krijgen.

Dr. S gaat het onderzoeken en volgende week maandag belt hij op voor eventuele verdere mogelijkheden. Het is niet

anders nog maar even afwachten..

@sas67

Poeh die complicatie's zijn minder :(, wel jammer dat er geen innesteling is geweest.. Ben wel blij dat er nog Pieter van

Hoogenbantjes over zijn. (vergelijk ze maar meteen met een topsporter als je niet erg vindt ;)). Mijn zwager is internationaal

vrachtwagenchauffeur hij is welliswaar elk weekend thuis van zaterdag op zondag of heel soms helemaal niet. Dus ik kan me

voorstellen dat het niet altijd leuk is. Er zijn precies wat je zegt gelukkig nog genoeg communicatiemiddelen.

@noor

Dank je wel..

Maar officieel mag je pas de 28ste testen toch 14 dagen.. Dus er is nog goede hoop de moed nog niet opgeven.

@Tool

Heb gisteren ook rustig aangedaan kon ook niet anders, voel me nu wel goed het gevoel in mijn buik is ook al weer een stuk

minder dan gisteren. Uiteraard het goede nieuws draagt daar ook wel aan bij natuurlijk :)

Je moet nog een dikke week nog even moed blijven houden hoor!!

@twinkel

Hoe gaat het?

@Gabrie

Het hoeft nog niets te zeggen kleine follikels toen ik mijn tweede fm had waren ze allemaal nog maar max. 10mm, bij de derde keer

waren ze al 14 en 15 mm. Weet niet hoe groot ze waren bij de punctie vast groot genoeg anders waren ze niet aangeprikt. Dus laat de

moet niet zakken..

Wij waren er rond 9:15 uur maar wel als je binnenkomt aan de linkerkant. Had de afspraak om 09:30 uur en de punctie om 10 uur.

Wat me wel opviel is dat er een in person auto op de parkeerplaats stond :)

@lala

Kan me voorstellen dat je eerst wat sceptischer bent. Het enige wat ik tegen je kan zeggen geniet lekker van het kleintje in je buik

ben heel blij voor je..

Liefs Bumbie

Geplaatst

Hoi Bumbie,

Wat vreselijk geen bevruchting! Dat hadden wij de laatste keer in Nederland ook.

Een klap in je gezicht. Zoveel moeite, zoveel hormonen, zoveel pijn voor NIETS.

Waren de eitjes misschien nog niet rijp?

Wij hadden een grijze auto op de parkeerplaats. Er was een echtpaar wat zat te lezen (boeken) was jij dat?

Ik wacht woensdag af misschien zijn het er dan 3.

Twinkel hoe gaat het vandaag met je?

Geplaatst

ach bumpie, wat erg. geen bevruchting. Dat hadden wij bij onze laatste ivf in NL ook.

Ben benieuwd wat dr. S. hiervan zegt en of er iets aan gedaan kan worden.

sterkte meid en een dikke knuffel!!!

Gabrie, duim voor je dat er toch nog wat follikels bij komen! Het kan per dag verschillen!

liefs,

Tool

Geplaatst

Dank Tool. Ik wacht het gewoon af. Meer kan ik niet doen. Ga woensdag met de trein naar DD.

Vroeg op pad!

En jij natuurlijk de slopende wachtweek. Nog een week dan kun je testen. Laat je niet misleiden vanwege je rugpijn.

Kan alle kanten op.

Geplaatst

Bumbi wat een vreselijk nieuws. Echt zwaar ellendig, heb echt met je te doen.

Ik vind inmiddels ook wel dat het in DD erg vaak lijkt voor te komen zo weinig bevruchtingen of ligt dat aan het feit dat er veel mensen naar toe gaan die elders uitbehandeld zijn. Of is het puur toeval en pech dat ik het de laatste tijd zo vaak lees.

Echt heel rot, heel veel sterkte meis.

Liefs

Noor

Geplaatst

@ Bumpie, ach meis wat een teleurstelling, geen enkele bevruchting na alle moeite, Zo frustreren en zo oneerlijk. Ik hoop dat dr S je meer kan vertellen straks. Knuffel voor jou!

@ Noor, ook voor jou een extra knuffel. Ik weet niet of er echt in Dd minder bevruchtingen zijn. Het lijkt als snel zo als er bij een paar achter elkaar iets mis gaat. Natuurlijk ziet DD alleen de probleemgevallen, dus dat kan het ook verklaren.

@ Tool, meid niet de moed opgeven hoor. Ik weet dat het moeilijk is als je gevoel anders zegt.

@ lala, ook al heb je geen roze wolk, je kunt er niet meer omheen dat je straks met 3 bent ipv 2. Gek idee he?

@ Gabrie, jij veel succes woensdag, wie weet zijn er een paar bij gekomen

@ Twinkle, ook voor jou een extra hug

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal...

Tool... al is het alleen maar om jou hoop te geven... mijn streepje is terug. Dikker en sneller dan gisteren!

Nu ze in DD poollichaamonderzoek hebben gedaan, weet ik hoe slecht mijn eicellen zijn dus de kans dat het verkeerd kan aflopen ligt heel erg op de loer (ook al twee keer miskraam gehad) maar zonder deze stap geen volgende toch.

(even een ego berichtje want ik heb maar kort de tijd, kom tussen de middag even terug)

Liefs

Noor

Geplaatst

@Gabrie74

Is ook een klap in je gezicht, we hadden niet veel verwacht maar niet 0. bijna 8 jaar geleden hadden we van de 7 vier bevruchtingen.

Ben ook heel benieuwd wat de volgende stap zal zijn.. Ben benieuwd wat de fm morgen doet!

Grijze Auto kan ik me niet echt herinneren, wij hebben een paarse.. En ik kon niet lezen van de spanning :). Mijn hubbie zat in een

tijdschrift te lezen.

@Tool

Dank je.. Ben ook heel erg benieuwd wat ik volgende week te horen krijg, we zullen zien.. Voel je je vandaag beter of..

@Gabrie en @Tool

Verschrikkelijk dat dit jullie ook is overkomen en dat al in NL, kan me voorstellen dat de periode tussen de punctie en de TP nogal een

extra stressfactoortje zal zijn.

@twinkel

Hoe gaat het met je??

@noor

Ik heb het nog niet echt gehoord, alleen heb ik in nl wel eerder bevruchting gehad (zie opmerking gabrie) en ik heb zoveel problemen met

mijn stokken gehad de laatste paar jaar dat dat misschien wel veranderd is.. zal me niet verbazen, nog even wachten wat dr. S te melden

heeft volgende week.

En een dikker streepje :) ik hoop het zo voor je!!

@lisa1978 en Sas67

Dank jullie wel..

Geplaatst

Bumbie..............verdorie meid! Maar je klinkt relatief positief...........en dat klinkt dan weer raar. Je hebt gelijk dat je eerst even afwacht wat dr.S ervan zegt. Ik hoop dat jullie snel met een vervolgplan komen, dat (en dat hoop ik nog veel meer) een goed resultaat heeft!

Noor, Tool: Dames, succes!! Ik duim nog steeds voor jullie hoor!! Geef niet op!

Sas, ik zei gisteren tegen mn man, die lekker met 2 hondjes op de bank zat (en ik zonder hondjes): is niet erg hoor, ik heb tenminste frummel ;-) Ja, wel even gek dat er straks een mini-mensje hier in huis is. Hondjes krijg ik wel groot (hahaha) nou de mensjes nog. Maar dat gaat ook wel lukken hoor! Roze wolk ga ik volgens mij nooit zien, maar ik krijg wel steeds meer lol in dingetjes maken. Nachtlampje is al klaar (wat je allemaal kan doen met kerstlampjes ;-) ) en heb 2 trappelzakken gemaakt. Het gevoel komt eraan! Maar ik heb nog een half jaartje om er écht aan te wennen.

Gabrie, succes morgen! Ik hoop op nog 2 erbij!!

Twinkel.........dikke knuffel!

Geplaatst

Lieve Lala,

Voor de dames in de MMM die zwanger raken zal denk ik eea altijd beladen zijn.

De wachtweken naar een positieve test.

Het wachten voor de eerste echo.

De 12 weken echo

De 20 weken echo

En ga zo maar door. Men is er veel meer mee bezig omdat de zwangerschap niet

is aan komen waaien.

LaLa, ik hoop dat je snel van Jay kunt gaan genieten en dat je na 23 november

snel op een mooie roze wolk terecht gaat komen!!

Noor, jij bent heerlijk zwanger. Ik kan niet wachten wanneer je de bevestiging gaat

krijgen via de bloedtest. Toi toi toi!

Tool, tja de beruchte wachtweken. Zoveel te voelen, maar zoveel onzekerheid!

Nog een paar nachtjes en dan mag jij "piesen". Hopelijk een dikke vette roze streep!

Twinkel, ik hoop dat het wat beter met je gaat.

Sas, Nog ff en dan is je mannetje weer terug. Hebben jullie weer even tijd voor jullie zelf.

Ben benieuwd of ECD door gaat of......?

Bumbie, ja het hele IVF/ICSI traject is voor mij killing.

Zijn er wel follikels....

Groeien ze wel....

Springen ze niet te vroeg.....

Na de punctie bevatten de follikels wel eicellen....

Komt het wel tot een bevruchting......

Tja en dan ook nog eens de wachtweken....

KILLING!!

Ik ben benieuwd wat de reden is van geen bevruchting. Doen jullie IVF of ICSI?

Liefs,

Geplaatst

noor, dat is een heel mooi berichtje!!! super meid!! Geeft mij zeker weer hoop!!!! Ik vermoed dat die test van gisteren bij jou gewoon een teken was dat de pregnyl nu echt verdwenen is en alles wat nu komt, gewoon echt hcg-hormoon is!

Bumpie, je klinkt alweer wat positiever/sterker, dat is mooi. Maar geef je verdriet en teleurstelling ook de kans en ruimte.

Hoop dat dr. S. met een verklaring kan komen.

Ook mijn vraag, deden jullie ivf of icsi?

Wij hadden bij de laatste behandeling in nl namelijk ook ivf en geen bevruchting.

Nu met icsi wel weer bevruchting, al had ik ook even vrees dat ook ondanks de icsi geen bevruchting zou optreden.

Dit zijn trouwens kwik kwek en flupke. Zien ze er niet stoer uit?

[ATTACH=CONFIG]2654[/ATTACH]

liefs,

Tool

Geplaatst

Hee Tool,

je kwik, kwek en flupke zien er zeker stoer uit! Daar moet toch minstens eentje het van doen, he?!

Hou je nog vol? K wachtweken ook. Maar Gabrie had t wel goed hoor! Het wachten is helaas niet afgelopen hierna. Maar het is wel stap 1!

Hou moed he? Kan alle kanten op nog! Hopelijk de goede! ;-)

Geplaatst

He Noor, volgens de assistente en dr. M. waren het een 5, 6 en 8-cellige.

Die onderste lijkt mij ook meer dan 8 cellen te hebben of er is al fragmentatie. Ik ga ervanuit dat het gewoon meer dan 8 cellen zijn

Geplaatst

Hey Noor,

wat lees ik nu!!!! Dat ziet er goed uit!

zijn dat je 3 cryo's die je nog had in Brussel???? dan waren ze allemaal dus goed ontdooid.

Ik heb donderdag de punctie van onze laatste behandeling...., brrr. 7 follikels zijn er geteld, maar ik vond dat ze nogal uiteen lagen kwa groote, tussen de 13 en 21 mm bij de laatste FM.

Maar we gaan er weer voor.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden