Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@all.

zit in de wachtmaand, en wacht totdat in ongesteld wordt..maar inmiddels zit ik op dag 33 en nog steeds niets..

getest en negatief..

iemand hier al eerder meegemaakt dat ze in de wachtmaand stuk later ongesteld zijn? Ik snap er niets van ben altijd dag 28, uiterlijk dan 29 ongesteld..

zou dit te maken hebben met de afgelopen IVF treatment..ik heb last gehad van overstimulatie.. of zou ik DD even moeten bellen?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@bloempje, in de wachtmaand word ik ook altijd later ongesteld. Vaak duurt het een week langer en zelfs een keer bijna 6 weken voordat de volgende menstruatie begon.

Ik heb mij weleens laten vertellen dat dit normaal is in de wachtmaand en dat veel vrouwen dit hebben doordat je cyclus in de war raakt na een ivf behandeling.

Ik heb normaal ook een cyclus van 28-29 dagen.

Geplaatst

Thanks Roos, ik wacht dan gewoon nog even vandaag en morgen af...damn ik wil gewoon beginnen, zeker nu ik zeker weet dat het niet gelukt is. En dan maar hopen dat de cryo's goed ontdooien en een keer wel blijven plakken.

Geplaatst

Bloempje, voor deze behandeling moeten we zelf alles betalen. We hebben gelukkig een regeling kunnen treffen met DD dat we de factuur voor de icsi (€ 2300,--) in 3 termijnen mogen betalen.

Betekent wel dat je niet mag beginnen aan een volgende behandeling zolang deze termijnbetalingen nog niet helemaal voldaan zijn. Logisch ook.

Enne, het wachten op je ongi als je wilt starten, is normaal. Als je niet erop zit te wachten, komt het wel eerder of op tijd, en als je er juist op zit te wachten, komt het later.

Heb zelf ook al een keer meegemaakt dat ik pas op dag 38 ongi werd, terwijl ik zelf ook altijd op dag 29 ongi word.

Bellen kan altijd. Hoop dat ie snel komt!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Bloempje, ik heb van de 3 pogingen a 2300 per icsi de in NL geldende tarief vergoed gekregen( ong 1850 euro) per poging. Verder zijn alle medicijnen vergoed en dat was een fiks bedrag door de hoogste doseringen. Maar formeel moet medicijnen ook vergoed worden, valt in de basisverzekering. Ik heb de extras nog niet gedeclarerd, zolas AH en de bloedonderzoeken enz. Ga het wel proberen. Zoniet dan vlgd jaar bij de belastingen indienen. Voor ECD geldt geen vergoeding alhoewel ze de medicijnen die je moet gebruiken zouden moeten vergoeden. Bij Agis had ik 2wk na indienen het op de rekening staan.

Mijn vriend moet nog alles declareren ook de TESE,maar hij heeft vanwege zijn werk een speciale verzekering die heel veel vergoed, dus we denken dat dit ook gaat lukken.

Geplaatst

Sas, AH zou ik niet declareren. Dan heb je namelijk kans dat je alles alsnog moet betalen. Dit wordt in NL niet vergoed namelijk omdat ze het in NL niet uitvoeren!

Geplaatst

@sas, jeetje mikkie das niet niets..maar kan het me voorstellen, om nu te stoppen en met lege handen (letterlijk) achter te blijven lijkt mij ook te zwaar, iedere keer ga je toch een stapje verder. Voor mensen die niet in onze positie zitten vaak moeilijk te begrijpen. Ik hoor vaak, nou na 5 keer moet je gewoon stoppen, heb je je best gedaan en een plekje geven..tja makkelijk gezegd als je er zelf 3 hebt rondlopen..

Geplaatst
@sas, jeetje mikkie das niet niets..maar kan het me voorstellen, om nu te stoppen en met lege handen (letterlijk) achter te blijven lijkt mij ook te zwaar, iedere keer ga je toch een stapje verder. Voor mensen die niet in onze positie zitten vaak moeilijk te begrijpen. Ik hoor vaak, nou na 5 keer moet je gewoon stoppen, heb je je best gedaan en een plekje geven..tja makkelijk gezegd als je er zelf 3 hebt rondlopen..
Helemaal mee eens.... Lekker makkelijk voor een ander. Daarom schreef ik van de week naar Tool dat ze er goed over na moet denken en wat je ook besluit er wel 100% achter moet staan anders ga je er spijt van krijgen zoals wij. Nu ben ik blij dat ik nog niet te oud ben en dat wij het nog kunnen.

Liefs

Geplaatst

Mijn buuf werkt bij mijn verzekeraar en heeft het uitgezocht, het schijnt wel te kunnen. Ga het gewoon proberen

Sas, AH zou ik niet declareren. Dan heb je namelijk kans dat je alles alsnog moet betalen. Dit wordt in NL niet vergoed namelijk omdat ze het in NL niet uitvoeren!
Geplaatst

Tja het is ook niet niks,maar voor mij de enige optie met een echt grotere kans op een kindje( 50-70% tov 5% bij eigen materiaal). Ik heb vanaf het begin dat we met icsi begonnen al positief tov ecd gestaan. We hebben zelfs nog voor de 1ste icsi een aanbod van mijn beste vriendin gekregen om van haar een eicel te krijgen. Dat vonden we heel bijzonder maar hebben uiteindelijk het aanbod niet aangenomen. En ik heb al lang geleden besloten om mij niets van de mening van anderen aan te trekken, Nu heb ik tot op heden weinig mensen ontmoet die dit soort dingen zeggen.

Geplaatst

zo, herkenbaar dat je iedere keer toch weer een stapje verder gaat om de wens te kunnen verwezelijken.

Sas, het gaat vast helemaal goedkomen met de ECD en je mannetje! Wat ontzettend lief van je vriendin om je ooit dit aanbod te doen.

Jose, Bijna! Nog een paar weken en dan is julie wondertje er!! Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Hallo dames,

Ik lees al een tijdje met jullie heel veel sterkte en vooral geduld wensen!

Ik plaats een dit berichtje namens een vriendin van mij. zij heeft namelijk medicatie over voor een hele isci behandeling ( pure... Preg... En cetro..) Ik lees dat sommige meiden over hen vergoedde poogingen heen zijn en zij hoopt er iemand blij me kunnen maken.

Heeft een van jullie interesse of ken je iemand die deze medicatie nodig heeft stuur me maar een pb.

Nogmaals ontzettend veel sterkte!

Groetjes Emily

Geplaatst

@all, ik heb een algemene vraag. Ik zit op kantoor en hou het feit dat ik met IVF bezig ben stil. Wordt wel steeds zwaarder (ook omdat je wat vaker van kantoor weg bent). Wat doen jullie, hoe gaan jullie hiermee om.

Is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveelheid collega's. Ik zit hier met 30 man in een ruimte en tja dat is de reden dat ik het stil hou, denk dat het anders was geweest als ik met z'n drietjes had gezeten.

Geplaatst

Hoi bloempje, voor mij is het niet te doen om het helemaal stil te houden op het werk. Door mijn functie zal er vaak vervanging moeten worden geregeld of het moet echt tijdig aangegeven worden bij de planning.

Mijn baas en degene die de planning maakt weet ervan af. Verder iemand van pno en mijn naaste collega's (allemaal vrouwen. Maar dat zijn er maar 4).

Persoonlijk vind ik dit wel heel prettig omdat het allemaal al lastig genoeg is en je anders daar ook nog smoesjes voor moet gaan verzinnen. Mijn collega's zijn over het algemeen wel heel begripvol. Tevens ben ik 36 uur gasn werken en heb nu 1x in de 2 weken de vrijdag vrij. Ik probeer afspraken zoveel mogelijk te plannen op die vrije dagen.

Hebben jullie trouwens wel eens progynova gebruikt? Ik ben al een paar dagen niet lekker. Buikpijn,last van rommelende darmen, misselijk, licht in mijn hoofd etc. Denk dat het door de progynova komt. De vorige keer deed ik acupunctuur en dat hielp wel tegen de bijwerkingen. Dit keer doe ik het niet omdat ik niks meer vergoed krijg.

Geplaatst

Hier probeer ik het wel zo stil mogelijk te houden. De eerste 2 pogingen had ik het wel tegen mijn collegás verteld, maar kreeg weinig begrip. Ik kreeg zelfs reacties als"Ach, wat is er nou erg aan dat het mislukt is, je hebt immers toch al een kind". Tuurlijk besef ik terdege dat wij al ontzeetend veel geluk hebben gehad met ons zoontje, maar dat neemt niet weg dat een mislukte poging er toch best aardig "inhakt", zeg maar.

Toen ik het tegen mijn leidinggevende zei, kreeg ik als antwoord dat ik dan maar verlofuren moest gaan opnemen bij puncties etc. Hij was meer geinteresseerd wat het voor het werk betekende. Daarna is nooit meer aan mij gevraagd hoe het er mee ging.

Bij de laatste poging voor een brusje, heb ik niets verteld. Echo's liet ik doen onder het mom van bloed prikken ivm moeheid en een ontsteking.

Nadeel was dat ik de dag na mijn punctie weer moest werken want toen kon ik geen verlof krijgen. Dit tegen het advies van de ferti arts in. Hierdoor met hevige buikpijn op mijn werk gezeten.

De komende poging doe ik weer in stilte. Ik heb berekend wanneer de punctie ongeveer kan plaats vinden. (heb een regelmatige cyclus) Ik heb rondom die tijd een weekje verlof opgenomen. voor de echo's (in lokaal ziekenhuis in de buurt), zal ik het maar weer op bloed prikken oid gooien (als deze niet voor of na werktijd gepland kunnen worden).

Ik werk in een bedrijf waar over het algemeen een mannencultuur heerst.........en ook met een grotere groep collegás op de werkvloer...........

Geplaatst

Wen, wat een lompe collega's heb jij zeg. Jammer dat je het nu zo moet aanpakken omdat ze geen begrip hebben voor je situatie.

Ik geloof dat ik wel geluk heb met mijn collega's en baas. Ik voel me soms eerder zelf schuldig als ik er niet kan zijn of eerder weg moet e.d.

Geplaatst

Wen, wat een begriploze collega's zeg!!! Dan heb ik het beter getroffen met die van mij.

Heb geregeld dat ik mij ziek mag melden op de dag van de punctie en de dag erna en op de dag van de tp heb ik gewoon verlof en probeer wat thuis te werken.

Ook voor de follikelmetingen wordt niet moeilijk gedaan. Ik mag dit wegschrijven onder ziekenhuis/dokterbezoek. Gelukkig heb ik bij de 4e behandeling maar een keer een fm door de week gehad. de punctie was op zaterdag en de dag van de tp had ik idd vrij.

Ik durf weer heeeeeeeeel langzaam vooruit te kijken.

Gisteren gesprek gehad met de ha. Hij vond het ook een goed idee om te checken of de mislukte innestelingen niet te maken hebben met een immuunafwijking. En hij heeft me een adresje gegeven met wie ik kan praten.

Over 2 weken terug. Dan hebben we ook het gesprek met dr. S. gehad en weet ik meer en ook hoe ik me voel.

Makkelijk is het echter niet, voel me nog steeds verdoofd, heb weinig vertrouwen meer in mijn lichaam, heb nog steeds niet veel zin om iets te doen, mijn werk doe ik op de automatische piloot. Bij het lesgeven gaat een knop om en als ik thuis kom ben ik kapot.

Maar we denken toch dat er een 5e keer komt. Ook met de acupunctuur wil ik kijken of ik hier nog iets meer mee kan doen

Emily, heb je een pb gestuurd.

Geplaatst

@emily

dank je wel.. jullie zullen zeer zeker iemand blij maken hiermee :)

@bloempje

Werk gewoon met te veel collega's op een afdeling om het iedereen te vertellen, daarbij heerst er echt een vrouwencultuur die

alleen maar roddelen en zich te hoog voelen voor een ander, gelukkig geldt dat niet voor iedereen.. Maar ik moet het ook kenbaar

maken ivm de planning, ik moet zeggen dat ik vrij kan krijgen zonder te morren. Aan de andere kant van degene die het wel weten.

en dat zijn er een stuk of 6, zijn er 2 geintresseerd over hoe het gaat en dergelijke. En dan is het nog niet eens mijn

leidinggevende die zo begaan me mij is :S. Ik werk gemiddeld 30 uur kan dus 20 zijn maar ook 40. De 20 urige werkweek is te wijten

aan dl, krijg ook niet betaald als ik er niet ben. Aangezien dat ik via UZB werk zegt de overheid bij een punctie het is voor

een kinderwens dus "zoals zij het noemen" een niet geaccordeerde ziekmelding.

@twinkelstar

progynova zegt mij niets, ik had deze vraag al eerder gesteld omdat ik de cyclo progynova moet slikken (blijkt dus een soort pil

te zijn die bepaalde hormonen bevatten waar ik weer van ga menstueeren en goed zouden zijn voor de behandeling.

@wen72

kan me voorstellen dat je niets meer verteld op het werk, zou ik ook niet doen hou het ook zo veel mogelijk stil, als er interesse

is dan vertel ik het wel, maar ook niet alles.

@Tool

Wat goed dat je toch verder durft te kijken en dat je de HA om advies hebt gevraagd. Ik hoop dat er meer uitsluitsel komt voor

jullie.. Dikke knuffel

Liefs

Geplaatst

@Bloempje, ik werk in een kleien organisatie met 15 man, en iedereen weet het. Krijg gelukkig alleen maar heel veel fijne reacties en steun. Ik kan zelf mijn agenda bepalen dus was nooit een probleem met vrije dagen enzo

@ Tool, wat is het soms moeilijk om positief en vol vertrouwen te blijven he? Maar geef toe aan je gevoel en fijn dar de huisarts je naar iemand doorstuurt om te praten.

Wat is het verder rustig hier op het forum! Maar misschien net als ik weinig nieuws te melden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden