Ga naar inhoud

Claudiaatjes avontuur naar IVF poging 3

Aanbevolen Berichten

• Reacties 373
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Claudiaatje,

Fantastische mooie echo zeg!! Superrrrr, begrijp dat je er helemaal stil van kan worden. Dat hadden wij ook..... maar dat kwam ook omdat het er 2 waren ipv één (hihihi).

Lekker genieten meis, de onzekere tijd is voorbij en nu gaan voor een heerlijke zorgeloze zwangerschap.

@ Vanessa, wauw.... nu al aan de slag voor een brusje?!!? :ygg:

Daar wij onze cryo's wilde 'weggeven' aan een kinderloos koppel, was voor ons de koek op. Nu blijkt dat er in nederland geen mogelijkheid is voor embryo-transplantatie, is hier verboden. Tja, ik heb mijn lief toen aangekeken en wil alsnog deze cryo's een kans geven......!!! Ik ga dit echter pas over een jaartje doen of zo hoor. Eerst enorm genieten van onze boys en onze grote lieve dochter.

Maar ik wil jou alvast ontzettend veel succes wensen en draaien de duimen weer.......

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

hallo dames

ik breek eventjes in hier...

Claudia, wat fijn dat alles goed gaat!! geweldig he, zo'n uitgebereide echo met een week of 12, je ziet dan al zoveel!!succes met de uitslag en op naar de 20weken echo, ik was daar helemaal ondersteboven van !

Vanessa, wat geweldig om te lezen dat jullie weer door gaan. Wij denken nog niet na over een vervolg, eerst deze 2 kanjers verwelkomen en wennen aan het moederschap etc.

Elena, wat mooi om te lezen dat jullie tzt. ook jullie cryos nog een kans gaan geven.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik sta er ook wel versteld van hoe goed ik mij voel. Anders hadden we het nog even uitgesteld maar dat is dus niet nodig.

Ik ben erg benieuwd hoe ik ga reageren op de andere hormonen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi vanessa

Super dat je je zo goed voelt en ik geef jullie groot gelijk om meteen door te gaan, geweldig!

ga je de cryo-poging niet in je eigen cyclus doen zonder hormonen?

Ik was hormoon-vrij, moest 36 uur voor de tp 5000 pregnyl spuiten en starten met 3x200 mg utrogestan, bij de cryo-pogig had ik totaal geen last van bijwerkingen.

Succes in ieder geval!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nee, wij doen hem in een hormoon traject. Waarom dit in Apeldoorn (of bij mij) zo is weet ik eigenlijk niet. Misschien door mijn endometriose/leeftijd?

Geplaatst

Hallo

weer ff een berichtje van mij!

We zijn gisteren voor de uitslag geweest van de combitest

maar die was nog niet helemaal binnen en verwerkt1

mag morgen voor de uitslag bellen.

Wel waren er antistoffen tegen iets gevonden in mijn bloed, ik moest opnieuw blodprikken

En dat bloed gaat nu naar een speciaal lab om te kijken in welke hoeveel enzo het er is.

zodra de uitslag er is belt de arts mij zal volgende week zijn

meer wet ik hier nog niet over wel dat ze me in de gaten blijven en ik in het ziekenhuis op controle moet blijven!

Ook heb ik bloedgroep a negatieg, dat houd in dat ik met week 30 een anti d prik krijg, net als vanessa en na de bevalling het navelstrengbloed onze ukkepuk contoleren op bloedgroep mached het niet krijg ik binnen 24 uur weer een antid prik, het is voor nu allemaal geen probleem maar wel bij een volgende zwangerschap met die anti d is dat opgelost!

Ze kon ook het hartje niet zo snel vinden met de dopetone, maar ze heeft toen gelijk een echootje geregeld en het hartje was nog steeds lekker fijn aan het kloppen!!!

het waren wat spannende momentjes gisterenmiddag, maar we zijn er goed doorgekomen!

een beetje zorgen over die antistoffen in mijn bloed maar volgens de arts hoeven we ons geen zorgen te maken we zijn er vroeg bij!

over 3 weken met 16 weken is dat weer op controle!

Liefs claudia

Geplaatst

hallo dames

Ik kon vandag de arts bellen voor de uitslag van de combitest en we hebben een hele lage kans

nl 1 op 2700 en nog wat!!!!!yippie

Ze feleciteerde me met de uitslag!

ben best wel blij!

Liefs claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Ik had net gereageerd om de mooie uitkomst in de topic uitgerekend september. maar lees nu je berichtje ook nog even van gisteren. En dan lees ik net jou verhaal waar ik best bang voor ben.

Ik heb maandag mijn eerste afspraak bij de VK en dan gaat ze idd met de dopetone naar het hartje luisteren en ben zo bang dat ze het idd niet zo kan vinden (nog). En lees dat dat bij jou ook het geval was. Maar jij was in het ziekenhuis lijkt me waar ze meteen een echo konden doen?

Het hoeft niets te betekenen als ze hem nog niet kan vinden, dat bleek bij jou wel zo te zijn maartoch maak ik me dr al een beetje druk om voor maandag. En kan me voorstellen dat het even wat spannende momentjes bij elkaar waren. Maargoed moet misschien maar gewoon van beste uitgaan.

JIj nogmaals gefeliciteerd met je mooie uitslag en fijn weekend

liefs Annie

Geplaatst

vanessa

lieverd bedankt weer, ik ben zo blij voor jullie dat jullie zo snel weer voor een brusje voor BO kunnen, echt heel leuk

Annie

Wij waren idd in het ziekenhuis en er was gelijk mogelijkheid voor een echootje, dit hebben wij als heel fijn er waren!

Maar ik wist ook dat het kan gebeuren dat ze met doptone soms het hartje niet kunnen vinden, zeker in het begin niet het is nl best moelijk nog om te vinden!

succes maandag en ik hoop dat ze de hartslag gewoon kan vinden!

liefs claudia

Geplaatst

Hoi Claudiaatje,

Mooi resultaat zeg, van je combitest..... fijn!! Dat is toch weer een zorgje minder.

Het zal je toch een rustig gevoel geven dat het ziekenhuis er bovenop zit vwb die bloedwaarde e.d. Loop je nog steeds in Gent of heb je de controles in Rotterdam? Hoop voor jou het laatste, want da's toch een stuk dichter bij huis.

Hier verder alles goed, de nachtvoedingen zijn killing maar als je de kereltjes daarna weer tevreden met een glimlach op het gezichtje in slaap ziet vallen dan krijg je weer een boost energie. Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen. De boys zijn ondertussen alweer 3,1 kilo schoon aan de haak, gaat dus super en ze groeien ook super!!!

Nou meid, :handh9mos: !!!!

Greetzzzz,

Elena

• 1 maand later...
Geplaatst

hoi dames

hier ben ik dan!

Vanochtend de 20 weken echo gehad, alles zit er op en eraan en alles doet het ook, hartje endergelijk

ukkepuk was leuk aan het showen naar papa en mama

beentjes strekken en optrekken en was aan het happen

dus was harstikke leuk.

we hebben ook weer harstikke leuke fotos

Alleen de kleine heeft wel een kleine groeiachterstand van een week ongeveer, zit op de curver precies op de onderstelijn.

Hoeft helemaal niets te betekenen en er hoeft niets aan de hand zijn.

Alleen de medische molen gaat wel in werking.

*we moeten maandag al naar het EMC voor een hele uitgebreide echo daar kunnen ze precies alles goed meten en zien (is en ander echoapparaat)

*er is ook weer bloedgeprikt voor een torchonderzoek.

is kijken of er infecties zijn bij mij of de kleine of allebei.

*en om de 2 weken een echo (in het sfg) om de groei in de gaten houden

*en ik moet rustiger aan doen, ze willen dat ik stop met werken voorlopig.

Dus was wel even schrikken allemaal vanochtend, maar weten dat het allemaal uit voorzorg is om ons beide goed in de gaten te houden.

En op tijd problemen kunnen zien.

Maar wat ik al schreef, het hoeft helemaal niets te betekenen te hebben , kan gewoon een klein babytje zijn of door de ECD.

Liefs Claudia

Geplaatst

hoi Claudia.

PFF kan me voorstellen dat je vanmorgen ff schrok, nu maar hopen dat er niets bijzonders naar boven komt.

Hopelijk met rust gaat het kindje meer groeien en anders zit het idd in de gene van de donor wat je al beschreef.

Ik zal voor je duimen.

Groetjes Corina.

Geplaatst

Hoi Claudia,

Goed om wat van je te horen maar dan was ander nieuws leuker geweest. Maar weet je nog dat ze Bo heel erg groot inschatte? En dat dat helemaal niet waar was? Fijn dat ze alles in werking stellen voor de extra controles etc. en laten we hopen dat het allemaal wel mee valt.

In ieder geval een hele dikke knuffel vanaf hier!

Liefs,

Vanessa

P.S. Bo doet het helemaal geweldig! Het is echt een heel lief meisje die echt altijd vrolijk is.

Geplaatst

Hoi vanessa

ja dat weet ik nog en ook van de eerste echo dat ze dachten dat je miskraam zou krijgen.

Nou heb je een prachtige blakend gezonde dochter!

Ik ga er ook vanuit dat het allemaal gewoon goed komt.

ze zitten er weleens naast en/of maken snel paniek in het ziekenhuis.

allemaal uit voorzorg.

Fijn dat BO het zo goed doet en een leuk vrolijk meisje is

Ik had ook niet anders verwacht:icon_sunny:

Liefs claudia

Geplaatst

Gisteren mijn zorgteammanager gebeld en vertelt dat ik het rustiger aan moet doen en het advies om voorlopig te stoppen met werken.

ze vatte het heel goed op en ik ben dan ook vanaf vandaag in de ziektewet door zwangerschap gereliateerde klachten!

liefs Claudia

Geplaatst

precies sandra

Ik ben ook maar klein, ik ga een grote baby er zelf ook niet krijgen anders!

maar wat je zegt als het maar wel allemaal goed met de kleine!

Ik ben er rustig onder zeker nu ik niet hoeft te werken en de aandacht opzelf en de kleine kan vestigen, ik ga er daarom dan vanuit dat het allemaal goed komt.

liefs claudia

Geplaatst

Sandra

gefeliciteerd met je zwanger trouwens

Ik zie dat het bij jullie heel lang heeft geduurd

maar nu is het eindelijk zover

van harte gefeliciteerd en geniet ervan

het is onwerkelijk he als het eindelijk zover is!!

liefs Claudia

Geplaatst

Foto-43T6FFN4.jpg

het lukt me even niet om alleen de fototjes te scannen

zal het nog wel een keer proberen, moet lukken

1ste foto is beentje, is het niet schattig!

23-04 het is geluktt!!!

Geplaatst

hoi,

Leuke foto's hoor Claudia erug schattig, neem heerlijk je rust en fijn dat je zorgteammaneger het goed opvatte.

En succes maandag in het z-h.

Groetjes Corina.

Geplaatst

hoi hoi,

Julian was ook klein hoor! maar helemaal gezond.. naja op een verborgen schisis na maar dat ligt niet aan de groei hoor!

Hoop dat er niks aan de hand is, de ene baby is de ander niet natuurlijk.

nou rustig aan doen!

liefs

Desiree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden