Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dames even een vraagje..

Voor mijn laatste poging heb ik meer Puregon moeten spuiten en gelukkig hebben ze 16 eitjes weggehaald...

De gyn vertelde me dat ik veel water moest drinken en mijn buik in de gaten moest houden omdat ik wat "ongi" gevoel in mijn buik had.

Afgelopen zaterdag heb ik de terugplaatsing gehad en vanaf zondag is mijn buik heel erg gaan opgezetten met af en toe steken onderaan mijn buik.

Zitten is een fijne bijkomstigheid, maar af en toe moet er op mijn werk ook gelopen worden ( jammer genoeg 600x naar de wc door al het water drinken), maar dat is echt bijna niet te doen.

Ik lijk wel een eend volgens mij met het gewaggel van me...

Ik ben maandag thuis gebleven omdat het niet te doen was en heb gisteren een half dagje gewerkt ( vandaag weer proberen een hele dag vol te houden)

Heeft iemand hier ervaring mee??

Ik zit nu op 8 dagen na de punctie en 5 dagen na de terugplaatsing.

Groetjes van Daan

Posted

Ik heb destijds ook een lichte overstimulatie gehad. Moest ook liters water drinken en mijn buik voelde ook rond aan, maar dat was meer direct na de tp. Daarna nam het binnen een week langzaam af. Als je meer dan een halve kilo per dag aankomt moet je toch even gaan bellen.

Daan, bel het ziekenhuis maar even voor de zekerheid. Liever een keer te vaak gebeld dan niet genoeg!

Succes nog en duim voor je dat de emmie lekker blijft zitten!!

Posted

Ik moest ook echt rust houden toen ik een dreigende overstimulatie had hoor. Niet werken dus...

Ik zou het ziekenhuis even bellen, hopelijk mag je langskomen voor een echo.

Veel sterkte tijdens de wachtweken !! Ik zal voor je duimen, wie weet helpt het...

Posted

Hey lieve meiden.

Heb even de assistent gebeld en niet veel opgeschoten.

Alleen nog meer drinken, 2x per dag wegen en 2x per dag buikomvang gaan meten.

Ik moet het aankijken tot het weekend en als er geen mindering in zit weer het ziekenhuis bellen...

Hou jullie op de hoogte.

Groetjes van Daan

Posted

Succes en doe maar heel rustig aan! Als je je niet zo goed voelt echt nu niet werken hoor. Je zit toch wel thuis nu?!

Wie weet is het wel een heel goed teken juist, een ingenestelde embryo zorgt voor hormonen waardoor je meer kans hebt op overstimulatie... Maar ja, we weten het niet he, het blijft afwachten...

Veel sterkte meid en laat je maar een beetje verwennen!

Liefs,

Anne

Posted

nou, dat vind ik wel een beetje gemakkelijk hoor, van het ziekenhuis. Ik had helemaal geen last van overstimulatie (er was maar 1 follikel gevonden) en ik had de week erop een gevoel alsof mijn hele buik vol met eitjes zat. Ik heb het voor de zekerheid gemaild naar de afdeling fertiliteit en ik ben na het weekend om 8 uur gelijk gebeld dat ik langs moest komen voor een echo.

ben blij dat ze zo overbezorgd waren, liever dat dan dat is straks misschien toch toevallig last zou hebben van een overstimulatie!

succes maatje!

Posted

Ik herken dat gevoel wel, ik had dat na de punctie en de tp ook maar langzaam aan nam dat in de loop van de week wel weer af, hou het wel heel goed in de gaten en als je het niet vertrouwd gewoon weer het ZH bellen.

Posted

Ik vind het een akelig idee dat je het thuis aan moet kijken. Komt natuurlijk door hoe ik zelf na 1e IVF gevaren ben; ik kreeg toen vanaf de tp klachten in m'n buik, opgezette buik, vervelend bij het lopen idd. Heb het toen zelf nog een aantal dagen onderschat en bleek al flink ziek toen ik in het ziekenhuis werd opgenomen.

Drink héél veel water, weeg elke dag en meet elke dag je buikomvang: bij toename (>pond per dag, cm's buikomvang, of andere bijkomende klachten) bellen! 1 x bloed prikken en ze weten in het ziekenhuis, adv je bloedwaardes, of je overstimulatie hebt of niet.

Dat is níet zonder risico's, dus houd aub rust en blijf niet doorwerken oid als dit niet gaat. Ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Posted

Heel veel drinken was het advies wat wij kregen om overstimulatie te voorkomen. Minstens 3 liter per dag. Uit die halve literflesjes water drinken vond ik erg prettig, drinkt sneller en makkelijker dan uit glazen.

Succes!

Posted

Ik mocht van het ziekenhuis niet werken hoor en moest idd zo'n 3 liter water drinken per dag.

Heb er ook veel last van gehad, vooral de 1e poging, de klachten verminderden toen bleek toen ik niet zwanger was.

Bij poging 2 had ik wel minder klachten, maar bleven ze langer duren en toen bleek dus dat ik toen wel zwanger was.

Ik snap eigenlijk niet goed dat ze geen echo bij je maken en je bloed controleren, dat deden ze bij meteen toen ik belde met klachten.

Als ik jou was zou ik het toch nog een keer navragen!

Succes!

Posted

Hey meiden,

Had al veel eerder willen bijkletsen, maar het is een gekke dag geweest.

Vanmorgen heerlijk in de file gestaan naar het werk en kwam een half uur later aanzakken...

Op het werk gelijk rond 8:15 nog een keer de arts gebeld met de melding dat ik van zondag tot nu toch 3 kilo was aangekomen.

De arts zou het even overleggen en belde later terug dat ik toch maar even langs kon komen.

Ik weer in de auto en hup, weer de file in naar rotterdam.

In het ziekenhuis hebben ze een echo gemaakt en ze kon inderdaad vocht vinden in de buik wat een beetje veel was, maar niet voldoende voor overstimulatie.

Om het toch helemaal uit te sluiten mocht ik bloed laten prikken en na een uurtje zou ik de uislag krijgen dus ik moest maar in de buurt blijven van het ziekenhuis.

Na een uurtje de uitslag, bloed was goed...

Ik mag gewoon gaan werken in zoverre dat het gaat.

Ik heb dus mijn dag gewoon af gemaakt en ben morgen lekker vrij....

Ik moet het wel allemaal in de gaten houden en blijven drinken...

Jullie zijn schatten!!!

Zo heel verhaal hahahaha

Groetjes van Daantje

Posted

Goed dat je toch ff langs bent geweest, liever het zekere voor het onzekere.

Posted

Hey Daan,

Hoe gaat het inmiddels met je, zijn de klachten al een beetje afgenomen inmiddels? Nog 5 dagen en dan mag je eindelijktesten, spannend meissie!! Ik hoop dat je het allemaal nog een beetje goed vol kunt houden.

Liefs Dani.

Posted

Hopelijk gaat het nu beter met je! Wel een gedoe hè, om het ff te laten controleren. Maar goed...je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen!!

Ik moet zeggen dat ik dat ook best spannend vind allemaal.

Ik kan helemaal niet goed inschatten wat 'normaal' na een punctie is...

Ik heb wel last van buikpijn, maar dat lijkt me wel normaal, toch?

Wat ik ook vreemd vind, is dat ze tegen mij helemaal niets gezegd hebben over drinken (ziekenhuis Tilburg, kan dat ook nergens terug vinden op de site oid).

Ik zal het morgen wel zien...heb dan hopelijk de terugplaatsing... (ben niet gebeld, dus ga ervan uit dat het dan gaat gebeuren...!!!).

Groetjes Krullie

Posted

Hey meiden...

Gelukkig gaat het hier alweer een stuk beter....

De dikke buik is er nog steeds, alleen de pijn is weggetrokken.

Nu heb ik alleen pijn in mijn onderrug en dat is bij mij geen goed teken en ik ga er nu dus helemaal vanuit dat ik ongi ga worden.

Nog een paar dagen en dan is het zover.

De 1e keer werd ik een dag van te voren ongi en vorig jaar 1 1/2 dag van te voren.

Het wordt dus spannend dinsdag avond/woensdag ochtend.

Ik hou jullie op de hoogte...

@Krullie.. en en en??? Heb je je TP gehad en hoeveel??? En de pijn in je buik na de punctie, bij mij zeiden ze dat je daar wel enige tijd last van zou kunnen hebben...

De rest van de meiden bedankt voor de lieve berichtjes!! Hoop dat alles goed gaat met jullie??!!

• 3 weeks later...
Posted

Overstimulatie is niet lekker. Ik heb twee ICSI's gehad, beide met overstimulatie. De eerste keer had ik rechts 10 eitjes; links minstens 18 en hadden ze na de punctie-waar-geen-eind-aan-kwam 23 eitjes geoogst. (Mensenlief, punctiepijn is rotpijn, maar als ze maar doorgaan en doorgaan...:sweat: da's niet fijn.)

Omdat ik bij de 1e keer dus al overgestimuleerd was moest ik de tweede keer heel weinig spuiten. (Ik weet na 5 jaar niet meer precies wat en hoe, maar wel dat het zo weinig was dat het bij de meesten haast niks zou doen.) Maar daarmee was ik toen nòg meer overgestimuleerd, al hadden ze na de punctie "maar" 18 eitjes die keer. Ik mocht niet meer werken en sowieso niks meer doen, moest ook die liters water drinken, veel rusten, had een zeer pijnlijke buik (lees eierstokken), wat pas na 3 weken wat minder werd. Ook was m'n buik flink in omvang toegenomen. Maar toch is alles doorgegaan, al werd ik volgens mij wel goed in de gaten gehouden (met prikken, meten en wegen).

Enne - die keer was het dubbel raak!

Posted
Overstimulatie is niet lekker. Ik heb twee ICSI's gehad, beide met overstimulatie. De eerste keer had ik rechts 10 eitjes; links minstens 18 en hadden ze na de punctie-waar-geen-eind-aan-kwam 23 eitjes geoogst. (Mensenlief, punctiepijn is rotpijn, maar als ze maar doorgaan en doorgaan...:sweat: da's niet fijn.)

Omdat ik bij de 1e keer dus al overgestimuleerd was moest ik de tweede keer heel weinig spuiten. (Ik weet na 5 jaar niet meer precies wat en hoe, maar wel dat het zo weinig was dat het bij de meesten haast niks zou doen.) Maar daarmee was ik toen nòg meer overgestimuleerd, al hadden ze na de punctie "maar" 18 eitjes die keer. Ik mocht niet meer werken en sowieso niks meer doen, moest ook die liters water drinken, veel rusten, had een zeer pijnlijke buik (lees eierstokken), wat pas na 3 weken wat minder werd. Ook was m'n buik flink in omvang toegenomen. Maar toch is alles doorgegaan, al werd ik volgens mij wel goed in de gaten gehouden (met prikken, meten en wegen).

Enne - die keer was het dubbel raak!

Jeetje Bloempje, jouw 1e poging klinkt precies als mijn story :gatekeeper: De 1e punctie vond ik ook een regelrechte hel en zie er nu alweer tegenop dat ik over een tijdje weer moet.