Ga naar inhoud

Tijdens de wachtweken

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kom net van acupunctuur vandaan. Niet al te veel naaldjes en een warme lamp op m'n buik. Zijn advies: warmte, rust en vooral naar je lijf luisteren. Nou dat deed ik toch al wel, dus dat komt goed uit :-)

Geplaatst

En grappig dat we uiteindelijk allemaal wel op hetzelfde letten, niet tillen bijvoorbeeld, terwijl ze in het ziekenhuis altijd zeggen dat je gewoon alles mag doen. Ik vraag me dan toch af of wij te angstig of voorzichtig zijn of medici er te makkelijk over denken. Maar ach, het bots wel vaker tussen medisch technische meningen en ervaringen en emoties :angel8:

Geplaatst

Ha Maatje,

Nou...wisselend. Ik voelde me gister best goed, ben even gaan werken en kwam toen dus gesloopt thuis. Moe, bibberig, misselijk, buikpijn. Maar weer veel gedronken, dat hielp gelukkig.

Slecht geslapen, veel gedroomd en vanochtend opeens in tranen omdat ik er helemaal van overtuigd was dat deze poging ook mislukt.

Lekker terug in bed gekropen met een kruik en toen werd ik na weer veel rare dromen wakker met rugpijn en buikpijn. Voel me echt meer dan ooit alsof ik ongesteld ga worden. En dat geeft me angst en hoop tegelijk.

En dan moet ik nog een week!!!! Haha. Ach tussen die kleine wanhoopsmomenten door gaat het best goed en ben ik wel lekker nuchter hoor. Uiteindelijk kan je toch niks anders doen dan afwachten en hopen. En zoals we hier allemaal beamen, rustig aan doen, niet sjouwen en goed voor jezelf zorgen.

Groetjes!

Henne

Geplaatst
Als je zwanger bent mag je bepaalde dingen niet eten, houden jullie daar nu al rekening mee? Op zich zijn dat dingen die ik toch al niet lekker vind dus dat gaat me makkelijk af :evil:

- Zijn er dingen die je kunt eten om de innesteling te bevorderen?

Geen idee, maar ik slik sinds 2 weken tarwekiemolietabletten (na het lezen dat het kan helpen tegen te dun baarmoederslijmvlies). Deze schijnen goed te zijn voor oa. doorbloeding.

- Blijven jullie sporten? Deed ik toch al niet.

- Of vermijd je bepaalde inspanningen / bewegingen? (ik kreeg het advies geen druk op m'n buikspieren te zetten, niet te tillen, veel te bukken, lang te staan e.d.) Ik probeer er wel zoveel mogelijk rekening mee te houden.

- Als je buikpijn voelt (menstruatieachtige krampen) neem je dan extra rust of hoort dat er gewoon bij? Idem met rugpijn. Dan neem ik extra rust.

- Gaan jullie gewoon in bad? Nee, dat sla ik nu maar voorlopig over.

- Hoeveel dagen na de terugplaatsing zou een evt. innsteling ongeveer zijn? Heeft iemand daar wel eens iets van gemerkt? Ik heb nog geen innesteling meegemaakt dus ...geen flauw idee.

- Last but nog least: welke zwangerschapstest gebruiken jullie? En testen jullie echt op de dag zelf of ook wel eerder? In het VU moet je langs gaan voor een bloedtest. Thuis testen hoeft niet van hen. Wel zijn wel zooooo nieuwsgierig dat we misschien wel een dag voor de bloedtest thuis een testje doen.

Sinds 1 februari ben ik werkeloos geworden waardoor ik me niet bezig hoef te houden met die mogelijkheid. Het prettige daaraan is (merk ik nu) is dat me dan even volledig kan richten op het hele traject zonder me dit keer druk te maken over de houding van de werkgever.

Geplaatst

Hallo Chablis, werkloos worden is nooit fijn maar ik denk dat het geen kwaad kan als je in mmm zit. Mijn schoonzus heeft ook tijd niet gewerkt en in die werkloze periode is ze zwanger geworden van cryo na ettelijke ivf en cryo pogingen dus ik denk dat het idd absoluut goed is!

Geplaatst

Chablis, ik hoop dat je genoeg andere afleiding hebt tijdens je wachtweken.

Ik heb gewoon doorgewerkt tijdens deze dagen, hoef op het werk alleen maar achter mijn bureau te zitten, meer niet, dat scheelt alweer..

Ik hoop dat alles goed gaat met je en dat je snel in het zwangerschapsoverzicht komt te staan net zoals alle andere op de wachtbank van Maart..

Groetjes van Daan

Geplaatst

- Als je zwanger bent mag je bepaalde dingen niet eten, houden jullie daar nu al rekening mee? Nee, daar heb ik niet speciaal rekening mee gehouden; houd sowieso niet van vis en rood vlees (alleen wel van filet american...dat zou ik echt gaan missen!!).

- Zijn er dingen die je kunt eten om de innesteling te bevorderen? Nee, niet dat ik weet!

- Blijven jullie sporten? Ja! Vorig jaar sportte ik 3 keer in de week (volleybal), nu nog maar één avond en dat heb ik tijdens de IVF-behandeling ook gewoon volgehouden.

- Of vermijd je bepaalde inspanningen / bewegingen? (ik kreeg het advies geen druk op m'n buikspieren te zetten, niet te tillen, veel te bukken, lang te staan e.d.) Bij mij hebben ze hier in het ziekenhuis helemaal niet over gehad! Doe dus eigenlijk wat ik altijd al deed...

- Als je buikpijn voelt (menstruatieachtige krampen) neem je dan extra rust of hoort dat er gewoon bij? Idem met rugpijn. Als ik buikpijn had, heb ik ook echt rustig aan gedaan. Soms was dat wel een beetje onhandig...boodschappen doen/shoppen, maar is toch wel gelukt hoor :)

- Gaan jullie gewoon in bad? Nee! Heb geen bad, dus kan sowieso niet...Maar een vriendin stelde voor om afgelopen maandag naar de sauna te gaan. Dit aanbod heb ik vriendelijk, met een smoesje:whistling_girl:, afgewezen.

- Hoeveel dagen na de terugplaatsing zou een evt. innsteling ongeveer zijn? Heeft iemand daar wel eens iets van gemerkt? Ik begreep na 5 dagen?!

- Last but nog least: welke zwangerschapstest gebruiken jullie? En testen jullie echt op de dag zelf of ook wel eerder? Heb nog 2 testen van clear blue liggen (deze zijn alleen houdbaar tot 01-09...ga ze toch proberen). Ook heb ik nog een goedkope test van Kruidvat (2 voor €4,99) gekocht...voor de zekerheid ;)

- Werken? Ik sta voor de klas en vind de afleiding heerlijk! Heb nu vakantie, wat natuurlijk ook erg lekker is :toppie:

Geplaatst

hi henne,

ik wou ff zeggen dat ik (blij) ben dat je dit verhaal heeft neer gezet heb er veel van geleerd.

ik ben met mijn 2de icsi bezig had 2 mooie emmie terug geplaats gekregen.

had volle moed had rustig aangedaan. maar heb wel in mijn rust weken mijn nichtje getild en een warme kruik tegen me buik gehouden wist niet dat dat niet mog oke tillen dan wel maar dacht dat het maar voor de eerst 3dagen was.ma 1 maart ben ik erg gaan bloeden wist al meteen dit is fout. gelukkig heb ik nog cryos en daar ga ik het heel anders mee doen. door deze verhalen weet ik veel meer.

ik moet 5 maart prikken maar je begrijpt al uitslag is voor mij niet onbekent.(bij elke terug plaatsing heb ik wel pijn reageer erg heftig op de medicijne)

gr elisa

Geplaatst

Hoi Elisa,

Wat rot dat deze poging mislukt is. Ik ben vandaag helaas ook ongesteld geworden, weet hoe het voelt.

Wil even zeggen dat ik ook in het weekend na de terugplaatsing mijn neefje op heb getild. Ik denk niet dat dit de oorzaak is dat het mis is gegaan. Het is natuurlijk goed om op te passen en niet met zware dingen te gaan sjouwen, maar verwijt jezelf nu niet dat je de bloeding veroorzaakt hebt! Dat lijkt me echt heel stug.

Ik had zelf dus maandag een licht positieve test en vandaag een negatieve en ongesteld. Ik heb me vandaag al meerdere keren afgevraagd wat er tussen maandag en vanochtend gebeurd is. Wat heb ik gedaan, wat kan dit veroorzaakt hebben. Maar dat is jezelf gekmaken.

Hoe rot het ook is, de kans dat het mislukt is veel groter dan de kans dat het lukt. Rustig aandoen e.d. kan helpen, maar als het de kans echt heel veel zou vergroten dan zouden de ziekenhuizen wel rust adviseren. Toch? Maak jezelf niet gek met dingen waar je niks aan kunt doen!!

Sterkte!

Henne

Geplaatst

bedankt voor het terug reageren.

ik weet waarschijnlijk ook wel dat je gelijk hebt.

het heeft met het lichaam temaken of het blijft zitten ja of nee.

maar toch blijft er in me acht hoofd waarom...

ik ga wel met vol goeie moed (verder blijven hopen )verder met cryos.

(neem vaak wel vrij omdat ik met kids werk)

erg dat het ook bij jou fout is gegaan.. licht streepje en toch fout gegaan heel erg jammer.

had je wel cryos? hoop van wel dan kan je met veel goeie moed net als ik verder met de cryo terug plaatsing.

ps vind het erg knap dat je zo positieef blijft. want positief blijven is soms best moeilijk.

succes gr elisa

Geplaatst

Balen zeg, dat het fout is gegaan...echt een teleurstelling!

Ik weet niet of ik je hiermee kan geruststellen, maar ik denk echt niet dat het met te veel gedaan te maken heeft!

Mij werd echt nadrukkelijk in het ziekenhuis gezegd; doen wat je wil doen...je hoeft nergens rekening mee te houden, alleen als je je buik voelt, moet je het rustiger aan doen!

Ik heb gewoon alles gedaan...gesport/getild(ook echt zware dingen...meubels bijv.)/druk geweest met feestjes/etc. Dus maak jezelf echt geen verwijten!

En idd...blijf positief!! Succes met je eskimootjes!! :)

Geplaatst

hai Henne en Elisa,

wat droevig dat het mis is gegaan deze keer. Ik vind ook dat Elisa gelijk heeft en dat je er positief bent Henne. daar heb ik ook bewondering voor. Heb zo met je meegeleefd dat ik zelf ook echt teleurgesteld ben. Heb je al een beetje nagedacht wat je nu gaat doen? natuurlijk moet je eerst dit verwerken en een plaatsje geven. ik had overigens bij mijn 2 miskramen wel het idee dat de lichamelijke ellende (zoals ook bij ongesteld) op de een of andere manier helpt om het te verwerken. dat had mijn man natuurlijk niet, en die heeft het er veel moeilijker mee gehad. ik wens jullie allebei veel sterkte.

x leonore

Gast Butterfly
Geplaatst

Hoi Henne, hoe is het met je vandaag ? Heb je kunnen slapen vannacht ? Ik las in het wachtbankje topic dat je je nog afvroeg over de bolletjes, of je die langer had moeten nemen, of dat mss de reden was dat het fout is gegaan. Naar hé al die vragen in je hoofd.

Hoe was de reactie van je man ?? Hebben jullie een beetje steun aan elkaar ? en wanneer mag je op evaluatiegesprek ? want kan me voorstellen dat je al je vragen zo snel mogelijk beantwoord wil hebben.

Ik vind het ook ontzettend balen voor je, ik zei het gisterenavond zelfs tegen mijn man. Je hoopt zo voor iedereen dat het goed gaat.

Stel mezelf ook regelmatig die vraag hoor; hoe kan dat nou toch, dat het bij de een gewoon in 1 keer goed gaat en bij de ander allemaal zo moeilijk gaat of helemaal niet lukt. Zo frustrerend !

Waarom kan het nou niet gewoon altijd lukken zou je toch denken ?

Ik weet niet of je al hebt nagedacht over de volgende poging .. of wil je weer een pauze nemen ??

Denk aan je !

Geplaatst

bedankt voor al die reacties.

krullie gefeliciteerd met je zwangerschap

leonore spannend bijna testen duim voor je

gr elisa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden