Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij zijn ook druk met van alles en nog wat. Ook ik wil alles een beetje bijtijds af hebben, je weet maar nooit. Het enige wat we nog moeten aanschaffen zijn 2 maxicosi's en nog wat kleine dingetjes. Ook ben ik druk op zoek naar een leuk geboortekaartje. Vindt dat er weinig is op het gebied van tweelingen. Iemand nog tips?

Heb vandaag besloten om me vanaf morgen voor 100 procent ziek te melden. Heb vandaag nog gewerkt maar moet eerst een uur bijkomen als ik thuis ben. Ook vandaag weer enorme enkels, voeten en handen. Ik vergeef het mezelf nooit als er iets zou gebeuren met mn kindjes. Ik ben niet meer verantwoordelijk voor mezelf maar ook voor mn 2 ukkies!

A.s donderdag weer een groeiecho, ben echt heel benieuwd!

Liefs, Jane

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi,

Vandaag weer bij de VK geweest.

Kreeg de uitslagen van mijn bloed en alles was perfect. Op het antistof na dan, maar dat weten we inmiddels. Ook gelijk een spuit in mijn bil gekregen voor het rhesus factor. Na afwachten als de kleine is geboren of we nog een spuit moeten hebben.

Ik was nu in drie weken tijd toch wel wat aangekomen. Nu in totaal 5 kilo in 31 weken, nou ik vind het prima.....

Morgen lekker een half dagje vrij en dan ga ik lekker naar het strand toe. Even genieten van het mooie weer.

Geplaatst

Jane: rustig aan doen hoor. Lekker ziek melden, kunnen ze toch niks tegen doen. Eerst aan jezelf en de ukkies denken en dan ergens onderaan het lijstje kom je werk hoor.

Ik merk ook dat na een dag werken dat ik ontzettend moe ben, gisteren echt een uur liggen slapen voordat ik kon gaan sporten. Ook sporten doe ik nog maar 1x in de week, meerdere keren is niet meer vol te houden.

Chantal: net ook al gezegd lekker weer goedgekeurd bij de vk en vandaag lekker half dagje vrij...heerlijk hoor. Lekker van het mooie weer genieten.

Gisteren bij sporten ook weer op de weegschaal gestaan...ben nu precies 70kg. Dus totaal nu ongeveer 7kg aangekomen. Dus dat vind ik ook nog wel meevallen, heb de afgelopen 3/4 wk ineens een enorme toename gehad van ongeveer 1kg per week. In die tijd is mn buik toen ook enorm gegroeid, dus dan ook weer niet zo raar.

Zag net ook dat ik de 100dg gepasseerd ben!!!!

Geplaatst

Jane je hebt groot gelijk, jouw prioriteit ligt nu bij twee minmensjes en dat gaat voor alles, lekker rustig aan gaan doen en genieten van de beebjes.

Chantal fijn dat jij ook weer door de keuring heen bent, veel plezier met jouw vrije middag.

Tammy jij ook weer een mijlpaal bereikt, het aftellen gaat nu echt beginnen.

Fijn dat alle kamertjes e.d. zo lekker opschieten dames en dat het goed gaat met iedereen.

Michelle hoe gaat het nu met Patrick?

Liefs Dani.

Geplaatst

Thanx meiden. Ik moet ook aan mezelf denken! Al denkt mn werk daar anders over, so be it!

Hoe gaat het met jou Dani? Trek je de warmte nog een beetje? Ik heb t nu al zwaar met deze hitte, laat staan hoe jij je moet voelen! Blijf je in de gaten houden hóór!

Tammy, de 100 dagen gepasseerd, geliciteerd meid. Is toch weer een mijlpaal!

Chantal, blij voor je dat je weer bent goedgekeurd! Het gaat echt snel nu met iedereen.

Geplaatst

Echt niet meer normaal, het lijkt of het ineens 2x zo snel gaat allemaal.

Wij willen het grootste deel van de kamer, spullen etc klaar hebben voor de 30wk....daar hebben we nog maar 4wk voor. We moeten ook de woonkamer nog opnieuw indelen ivm nieuwe banken en waar zetten we de box neer. De banken komen pas over 2wk hopelijk en volgende week gaan we de box ophalen bij mn tante.

Als ik dan de lijst ziet wat we nog allemaal nodig hebben krijg ik het wel een beetje benauwd...nog veel te veel te doen haha. Maar wel lekker leuk shoppen!!!

Geplaatst

Hi meiden,

Goed om te horen hoe het met iedereen gaat. Heb afgelopen tijd niet zoveel geschreven. Te druk en mijn hoofd stond er niet echt naar. Hoewel het met mij en de baby allemaal heel goed gaat (behalve dat ik nu verkouden ben - mexicaanse griep???? Zal wel loslopen, maar toch), gaat het met Patrick niet zo lekker. We hebben nog steeds geen uitsluitsel of hij het medicijn krijgt of toch het placebo, maar ik heb er geen goed gevoel over. Hij heeft steeds meer pijn, en dan met name aan zijn lever, dus dat is geen goed signaal. Bovendien is het vreselijk om te zien dat degene van wie je houdt, pijn heeft. Ik maak me er ook best veel zorgen over, maar ja, we kunnen gewoon helemaal niets doen behalve afwachten en duimen. En natuurlijk zoveel mogelijk genieten, maar het is en blijft heel dubbel allemaal momenteel... Ik merk ook dat ik zelf enorm in tweestrijd sta, dat ik me er een beetje voor afsluit. Zal wel door de hormonen versterkt worden; aan de ene kant heb ik nesteldrang en ben ik bezig met het huis helemaal aan kant te krijgen, kamertjes af, etc. en aan de andere kant maak ik me echt zorgen of Patrick er in november nog wel is en hoe hij er dan aan toe is. En als het slechter blijft gaan, hoe ik dat dan allemaal moet doen met Jasmijn, de nieuwe baby en straks misschien ook Patrick nog wel heel intensief moet verzorgen. Maar aan de andere kant kabbelt het nu ook maar voort en gaat het allemaal, zeker naar omstandigheden, best redelijk. Dus misschien maak ik me voor niets zorgen. Ik bedoel, begin juni - toen hij ineens werd opgenomen - is ook al weer ruim 2 maanden geleden dus zo ver in de tijd is november nou ook weer niet.... En misschien wordt hij wel helemaal niet zieker, dus hoef ik hem ook niet meer/anders te verzorgen dan ik nu doe. Wel merk ik dat ik het moeilijk vindt om continu sterk te moeten zijn, maar ja, ik moet wel. Er moeten toch gewoon boodschappen gedaan worden, schone kleren zijn, naar het werk en Jasmijn naar de creche. Ik bedoel, de wereld staat niet stil maar blijft gewoon doordraaien...

Beetje een klaagzang en niet zo'n positief geluid, maar het lucht wel op om het even te uiten... Ik heb a.s. vrijdag in ieder geval nog even lekker vrij genomen. Even wat tijd voor mezelf en mijn vader komt helpen met de laatste klusdingen voor de kamer van Jasmijn. Dan is dat in ieder geval maar afgerond, want daar blijven we nu ook een beetje tegenaan hikken. Gaan we ook gelijk even naar de Ikea want dan kan hij gelijk even helpen met al het gesjouw - laatste accessoires kamer Jasmijn en een nieuwe matras voor haar grote bed. Hihihi - arme man!

@ Dani - wat gaat het snel bij je zeg!!! Ik zag op je tikker officieel nog 8 dagen. Spannend allemaal hoor; ga je je ook dagelijks melden in een meld-topic? Dan kunnen we een beetje met je meeleven... En trek je de hitte nog een beetje?

@ Jane - goed dat je je prioriteiten hebt gesteld. Jij en de beebs gaan voor het werk. En als ze er even minder begrip voor hebben, jammer dan. Jij bent de enige die weet hoe je je voelt.

@ Tammy - fijne vakantie. Ga je wat leuks doen/ergens naartoe?

@ Mijnbaby - fijn dat je ook al vrij bent. Is het op medische indicatie bij jou?

@ Chantal en Daan - allebei de 30 weken alweer gepasseerd. Hoe langzaak die eerste wachtweken en de grens tot 12 weken zijn gegaan, zo snel gaan de weken daarna he. Echt wonderlijk...

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Michelle, fijn om weer ff wat van je te horen. Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, het is ook niet niks allemaal. Je krijgt zoveel voor de kiezen nu. En je klaagt natuurlijk helemaal niet! Jij moet je ei ook kwijt kunnen, vergeet jezelf niet meis!

Dikke knuffel voor jou!

Liefs, Jane

Geplaatst

Michelle, wat zou ik graag willen dat de toekomst er voor jullie heel wat zonniger uit zou zien, wat jij doet is inderdaad geen klagen! Hier mag je altijd jouw hart even luchten het is precies zoals Jane zegt, vergeet jezelf niet meissie.

Een hele dikke knuffel!

Geplaatst

Michelle, tuurlijk is het geen geklaag. Jij moet ook ergens je hart kunnen luchten, het is niet niks wat jullie moeten doormaken. Gelukkig hou je het nog wel een beetje vol, al is het natuurlijk erg moeilijk voor jullie beiden. Al die onzekerheden enzo. Je moet jezelf ook niet vergeten natuurlijk, jij bent er ook nog en je moet ook voor je beeb zorgen. Rustig aan doen meissie.

We gaan niet meer weg, mn man wil zn dagen houden voor als de kleine er is. Dus lekker weekje thuis voor mezelf, mss dat we nog wel een weekend weggaan. Wij hebben onze vakantie al in april/ mei gehad, maandje Australië. Nu wordt het waarschijnlijk weekje nesteldrang.

Geplaatst

Michelle,

Jeetje meid al die verschrikkelijke onzekerheden voor jullie gezinnetje.

Het is absoluut geen geklaag hoor. Zwanger zijn is over het algemeen zwaar, voor de laatste paar maanden en dan komt er voor jou nog heel wat bij, het is niet niks allemaal.

Ik neem m'n petje voor je af hoe je het allemaal doet.

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Hallo Meiden.

Long time, no see....

Wij hebben heel wat meegemaakt de afgelopen weken. Het hele verhaal komt nog wel eens maar op 14 augustus j.l. hebben wij na 26 weken zwangerschap een zoontje gekregen. We noemen hem Rutger. Hij woog bij zijn geboorte 857 gram. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met hem alhoewel het natuurlijk allemaal heel spannend blijft voorlopig.

Ik ben gelukkig weer thuis nadat ik vanaf 2 augustus in het ziekenhuis heb gelegen.

Nou tot later...

Snoeske

Geplaatst

Oh Snoeske, jee wat zullen jullie in spanning hebben gezeten en waarschijnlijk nog zitten. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met jullie wondertje.

Probeer nu lekker jouw rust te pakken thuis meissie en probeer lekker te genieten van jullie mooie mannetje.

Liefs Dani.

Geplaatst

Snoeske, allereerst van harte met de geboorte van Rutger. Schrik toch wel een beetje hiervan. Hoop dat alls goed gaat met jou en Rutger!

Take care,

Liefs, Jane

Geplaatst

Ben zojuist weer terug van het ziekenhuis. Vandaag stond er een groeiecho op het programma. En het was weer een genot om de ukkies te zien.

Het meisje ligt als eerste met het hoofdje naar beneden en het jongetje ligt wat hoger, ook met het hoofdje naar beneden. Verder groeien ze goed, ze wegen nu elk 1200 gram. Ze hebben nog steeds voldoende ruimte en plenty vruchtwater. Kortom het gaat geweldig met de beebs.

Vandaag ook uitslag van het bloed gehad, zowel ijzer als glucose waren prima. Ook dat gaat dus voorspoedig. Heb over 4 weken weer een groeiecho staan en over 2 weken een afspraak met de gyn. De ziekenhuisbezoekjes worden steeds frequenter. Ben erg blij met zo´n strakke controle en natuurlijk lekker veel echo´s!

Liefs van een blije Jane

Geplaatst

Snoeske, dat is wel even schrikken. Als eerste natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Gelukkig gaat het naar omstandigeheden goed met jullie kleine man. Rust zelf nu ook goed uit en hopelijk blijft het allemaal goed gaan.

Jane: goed om te horen dat alles goed gaat met jullie beebs. Dat ze voorlopig nog maar lekker in je buik mogen rond zwemmen, zolang er ruimte is natuurlijk.

Geplaatst

Hi Snoeske,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Jeetje zeg, het was even schrikken om het te lezen laat staan hoe het voor jullie is.

Heel veel sterkte en ik hoop dat Rutger heel snel groot en sterk zal zijn, zodat hij naar huis toe mag!!

Geplaatst

Snoeske,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Wat een sterk mannetje is het nu al, dat hij zo vroeg al zo hard moet knokken. Maar dat mooi wel doet! Hoop voor jullie dat het steeds beter gaat en dat jullie ondanks de onverwachte wendingen toch ook van Rutger kunnen genieten.

Heel veel sterkte en geluk toegewenst.

Dikke knuffel,

Michelle

Ps. Ik vind Rutger een leuke en mooie naam!

Geplaatst

Jane,

Fijn om te horen dat de groeiecho goed was. 1200 gram per baby; dat ligt zelfs iets boven gemiddeld om deze tijd, of niet? Als het zo blijft dat het meisje onderaan ligt, zal zij waarschijnlijk ook als eerste geboren worden, of niet? Of heb je bij tweelingen eigenlijk standaard een keizersnee???

Lijkt me heel fijn om ze weer even gezien te hebben. Ik heb - als het goed is - geen echo's meer, dus zie de kleine man pas als hij geboren is.

Michelle

Geplaatst

Snoeske gefeliciteerd met jullie zoon!! wel even schrikken als de kleine met 26 weken al wil komen, ik hoop dat alles goed gaat met jullie en dat de kleine gauw goed aan sterkt...

Geplaatst

Michelle, je hebt niet standaard ee keizersnee. Als het eerste kindje met het hoofdje naar benenden ligt kun je in principe natuurlijk bevallen. Maar, het kan nog steeds veranderen. En qua gewicht doen ze het idd erg goed. Ben benieuwd het het verder zal gaan!

Geplaatst

Dat zou wat zijn zeg. Hoe krijg ik die er in hemelsnaam uit......

Geplaatst

Hihihi, voor het baren schijnt het gewicht niet uit te maken. Bij mijn vorige zwangerschap zei de vk tijdens de bevalling dat je beter een zwaar kindje kunt krijgen met een normaal postuurtje dan een licht kindje met brede schouders... Jasmijn was gelukkig smal en licht (net geen 2900 gram) en die bevalling is echt super gegaan.

En ik vermoed dat bij jou de tweede er gewoon achteraan floept, het pad is dan immers al gebaand ;-))

Heb je eigenlijk een voorkeur voor een natuurlijke bevalling of ga je liever voor een keizersnee ivm de tweeling?

Michelle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden