Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Aangezien het zo goed gaat met het wachtbankje van maart, dacht ik dat het misschien wel leuk is om in dit topic verder te kletsen met de zwangeren. We zijn immers allemaal even pril/ver.

Wie doet er mee?

Zelf voel ik me heel gek na het nieuws van gister. Heel blij, maar toch ook nog heel afwachtend. Eerst maar eens de echo volgende week afwachten. Ook voel ik allerlei steken, en maak ik me gelijk weer zorgen. En lees ik allerlei verschillende verhalen over de hoogte van de HCG (bij mij op dag 18 na de punctie: 276). Is dat nou goed of niet????

Groetjes, Michelle

• Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey Michelle,

Goed idee! Laat de wachtbank van maart maar snel deze kant op komen!

Ikzelf vind nog heel onwerkelijk allemaal. Tis gewoon niet te bevatten. Zolang hebben we hiervan gedroomd en dan nu toch een positieve test. Zit er de heel dag naar de kijken. Heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld, zij waren ook heel blij voor ons. Op maandag 6 april heb ik de eerste echo. Vindt het lang duren maar dat is het protocol.

Ik voel me wel goed. Heb wel krampjes en soms steekjes. En dan slaat de twijfel bij mij ook weer toe. Het ziekenhuis vertelde me dat ik me geen zorgen hoef te maken. Er gebeurt van alles nu in mn lichaam. Enne, is het er 1 of zijn het er 2......

We gaan het 6 april zien!

Liefs, Jane

Posted

Jane,

Het is super spannend allemaal he! Ik blijf ook maar op mijn thuistest kijken. En op het briefje met de notities die ik gemaakt heb tijdens het telefonische gesprek met het ziekenhuis. Alsof ik opeens nieuwe informatie zie staan die ik was vergeten of zo :-)

Ik had ook verwacht dat de onzekerheid na het telefoontje weg zou zijn, maar dat is helemaal niet zo. Ik blijf het spannend vinden om naar het toilet te gaan...

Hebben jullie het al aan (veel) mensen verteld?

Knuffel, Michelle

Posted

Hey meiden ben wel eerder uitegeteld dan jullie maar ik stiekem kom ik hier natuurlijk ook wel weer meelezen ( en af en toe kletsen) hihi.

Geniet nu maar lekker van deze periode, het is gewoon echt waar jullie worden mama!

Posted

Hey Michelle,

Hoe gaat t nu met je? Al een beetje aan het idee gewent? Voor mij is het nog er onwerkelijk allemaal. We hebben het al wel aan een paar mensen verteld, familie en mn beste vriendinnetjes. Zij leven altijd heel erg mee met ons, ook zij zitten steeds in spanning. En iedereen was echt superblij voor ons!

Heb vandaag de hele dag gewerkt. Heb een staand beroep, zit in de verkoop, en merk wel dat ik aan het einde van de dag gebroken ben. Verder voel ik me wel oke. Ga gewoon lekker bijtijds naar bed.

Nog een maand wachten voor de eerste echo, vind het wel erg lang duren. Wat fijn voor je dat je volgende week al een echo hebt. Zou ik ook wel willen!

Maar ja, we moeten weer geduld hebben. En ben heel benieuwd of het er 1 is of 2 zijn! We shall see!

Liefs, Jane

Posted

Gedemorgen,

Hier beginnen de eerste kwaaltjes, dus dat zie ik maar als een goed teken. Ik merk dat ik veel meer bezig ben met gezond eten (dus even geen chips en chocola) en dat mijn neus weer 'aan' is. Dat had ik bij de zwangerschap van Jasmijn ook. Kon ik me na het douchen echt niet afdrogen met een handdoek uit de droger, want dan ging ik bijna over mijn nek. En net deed ik de koelkast open om wat broodbeleg te pakken en bleh, wat een lucht ;-).

Ik zie echt enorm uit naar de echo van a.s. vrijdag. Ik hoop dat het wat zekerheid geeft. Juist omdat al zoveel mensen het weten, en ik ook al wel gefeliciteerd wordt, merk ik dat ik toch nog wel heel erg een slag om de arm hou... Ik hoop natuurlijk enorm dat het allemaal goed gaat, maar het voelt op de een of andere manier allemaal nog een beetje voorbarig... Herkennen jullie dat?

Knuffel, Michelle

Posted

He Michelle,

Herken dat heel goed. Heb het nieuws alleen hier gemeld toen ik het net wist. En heb er toen echt een paar dagen, bijna een week, voor nodig gehad om mezelf een beetje rustig te krijgen. Ik was echt super gespannen na de uitslag, zat enorm in angst dat het alsnog allemaal mis zou gaan. Kreeg zelfs voor het eerst in mijn leven een paniekaanval... maar gelukkig kwam het vertrouwen na een paar dagen weer terug en met elke echo steeg dat vertrouwen tot we eindelijk bij de magische 12 weken grens waren aangekomen.

Heel veel succes vrijdag! Deze 'wachtweken' vond ik nog erger dan de wachtweken van de uitslag... maar, zoals je zelf als schreef... het is het helemaal de moeite waard ;-)

liefs,

Mariek

Posted

Hi Meiden,

Al ben ik eind oktober uitgerekend, toch ga ik hier ook gezellig mee babbelen.

De meeste bevallen wat later, dus dan gaat het misschien wel randje november worden.

Als eerste natuurlijk allemaal van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. Helemaal geweldig.

Michelle --> Wat heb jij dan al vroeg de echo. Ik dacht dat ze pas bij een week of 7 het hartje konden zien?

Posted

Hey meiden,

Tuurlijk kom jij hier gewoon meekletsen Chantal.

Ik heb gisteravond nog een keer een test gedaan, voor de zekerheid. Deze was nog steeds positief gelukkig. Ik had de vorige week steeds krampjes en steekjes. Afgelopen weekend voelde ik helemaal niets. Ik wordt daar zo onzeker van, ik ben ook nog steeds aan het broekloeren. Ik heb me voorgenomen om daar vanaf vandaag mee te stoppen.

Ik voel me goed verder. Ben alleen erg moe. Kwam zaterdag na mn werk gesloopt thuis. Ben vroeg naar mn bed gegaan en viel als een blok in slaap!

Verder (nog) geen kwaaltjes.

Liefs, Jane

Posted

Hey meiden!

Onwijs gefeliciteerd!!!

Gaat alles goed??

Hier gaat het redelijk, ben vanaf vorige week woensdag de hele dag beroerd, krijg warm eten moeilijk naar binnen en etens luchtjes werken ook niet echt mee, maar ja, we hebben er alles voor over toch?

Nog een paar weken en dan hoop ik toch echt de "Roze Wolk" te zien.. op dit moment nog steeds niet en zijn deze wachtweken idd veel erger dan de ww na de tp.

@ Jane: hahaha dat broekloeren doe ik nog steeds hoor... begrijp je helemaal!

@ Michelle: Wat vroeg idd voor jouw eerste echo?? Ik heb vrijdag de echo als ik 7 weken en 2 dagen ben... Bij ons weten mijn ouders het, mijn werk ( is makkelijk mocht de beroerdheid nog erger worden of er komt ineens een bloeding) en een tante weet het. De rest van de vrienden weten wel dat er een poging zou komen, maar niet wanneer...

@ Krullie: Hoe is het met je beetje bloedverlies? Is het nu helemaal weg?? Knap dat niemand het weet van jullie poging!

Hoop dat het met de rest van de meiden ook goed gaat??!!!

Groetjes van Daan

Posted

@ Jane,

Dat broekloeren heb ik nog steeds al heb ik een echo gehad.

Ik had ook onwijze krampen en ineens was dat over, dat vond ik zo eng, maar een paar dagen later had ik af en toe weer steekjes.

Ik werd zo onzeker van de wachtweken naar de echo toe.....

Ik heb nu wel mijn echo gehad, maar bij ons blijft het spannend.

20 maart opnieuw een echo doen en kijken hoe het met baby 1 en misschien ook baby 2 gaat.....

Posted

Hey dames!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

En ja, de hele zwangerschap is een periode van wachten tot de volgende stap. Elke keer kan er toch wer wat mis gaan... Er is steeds weer een punt om naar uit te kijken, meer zekerheid te krijgen. En zelfs nu ons meisje er eindelijk is, is het steeds spannend of ze het wel goed doet.

Ik vind het fijn als ze lekker slaapt, maar als het erg lang duurt ben ik weer bang dat er misschien wel wat mis is, en kijk ik toch maar even om het hoekje. Ben dan blij als ik haar weer zie bewegen!

Krullie, ik heb ik de 5e week van mijn zwangerschap ook donkerbruine afscheiding verloren, oud bloed. Ik moest toen nog utrogestan gebruiken. 2 dagen nadat ik daarmee was gestopt hield de afscheiding op. En we hebben nu een prachtdochter!

Meiden, probeer lekker te genieten, ook al zijn er kwaaltjes!!! Hihihi, die veranderen ook weer steeds! Vond het wonderbaarlijk hoe mijn lichaam vroeg om datgene wat het nodig had en zich verzette tegen alles wat effe niet zo lekker viel....

Groetjesssssssssssssss

Posted

Hey,

Gezellig dat het hier wat drukker wordt!! En of je nou in november, oktober of december uitgerekend bent (of nog eerder of later of nog niet), dat maakt natuurlijk helemaal niet uit. Gezellig dat we met elkaar ervaringen (en onzekerheden, zeker zo in het begin) kunnen uitwisselen!!

Erg herkenbaar dat broekloeren!! Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap echt helemaal niet. Maar het grote verschil is natuurlijk dat deze zwangerschap via 'een omweg' tot stand is gekomen. De twee wachtweken na de TP waren inderdaad al slopend, en bij een natuurlijke zwangerschap sla je die ongeveer over... Het is echt zo een groot verschil hoe ik erin sta. Ik kijk ook uit naar mijn echo a.s. vrijdag, hoop dat dan het echte genieten kan gaan beginnen (niet dat ik nu niet geniet hoor, maar ik merk bij mezelf dat ik toch nog wel een slag om de arm hou)... Geen idee waarom ik al zo vroeg de echo krijg (5w+5), maar ik ben er wel blij mee!

Krullie, grappig dat je zo naar chocola en chips snakt. Heb ik juist helemaal niet. Normaal wel, maar ik kan de paaseitjes nu makkelijk laten staan (bij de zwangerschap van de 1e had ik dat ook, maar daar was ik na een maand of vier gelukkig overheen :-))

Groetjes, Michelle

Posted

Hey meiden,

Wat is het stil hier!!

Hoe gaat het met iedereen???

Nog 2,5 dagen en dan hebben we onze eerste echo.. ben echt super benieuwd of het er 1 of 2 zijn....

Voel me nog steeds niet lekker en sleep mezelf 's ochtends de auto in naar het werk... jullie ook zo beroerd???

Verder zoooooooo moe...... maar dat komt jullie allemaal bekend voor denk ik.

Wel fijn dat we lekker met z'n allen hier over kunnen beppen...

Echo's en Afspraken:

13-3: Michelle + Daan 1e echo

13-3: Dani echo & consult

20-3: Chantal 2e echo

23-3: Krullie 1e echo

06-4: Jane 1e Echo

Posted

Hey Maatje,

Hoe laat moet je vrijdag?? Ik om 15.00 uur.

Zou blij zijn als het zo is, ik kan wel wat bevestiging gebruiken... Heb verder namelijk alleen wat gevoelige borsten (of denk ik me dat in????). En ik ben moe, maar dat kan natuurlijk ook een reactie zijn...

Ik denk dat het er bij ons maar 1 is, aangezien er maar 1 emmy is terug geplaatst. Zou wel een heel wonder zijn als dit een eeneiige tweeling wordt.... Maar hopen is natuurlijk wel leuk!!

Hoe ver ben jij vrijdag? Ik pas 5w5d, dus ben benieuwd of ik bijvoorbeeld al het hartje kan zien...

Hoe is het met de rest?? Al een beetje aan het idee aan het wennen?

Groet, Michelle

Posted

Michelle,

Wij moeten vrijdag om 14:15 in het erasmus zijn... ben ook heel erg nieuwschierig naar het hoe en wat.

We weten dat we zwanger zijn, maar zijn nog steeds heel erg bang dat er geen kloppend hartje zal zijn.. dus super eng allemaal..

We gaan gewoon van het positieve uit hahaha

Zou idd wel leuk zijn als je een 2-ling zou krijgen, net zoals bij Chantal...

Ik ben vandaag precies 7 weken, vindt zo'n ticker toch wel ideaal... hubbie kan zo ook bijhouden hoe ver we zijn en hoe de beeb zich ontwikkelt...

Hoe is het met je mannetje? Is die al een beetje aan het idee gewend?

Groetjes van Daan

Posted

Absoluut al aan het idee gewend, al wil hij ook graag de bevestiging van een goede echo... En hier kunnen we ook wel wat goed nieuws gebruiken, dus wat dat betreft 'moet' het gewoon allemaal goed zijn vrijdag.

Ik weet wel dat ik met de zwangerschap van de eerster er veel minder mee bezig was dat er een miskraam zou kunnen komen, of een bbz... Toen zong het alleen maar de hele dag door mijn hoofd 'ik ben zwanger, ik ben zwanger, ik ben zwanger'. Door de hele medische toestand, en het feit dat ik er ook in het voortraject zo druk mee ben geweest, heb ik dat nu veel minder. Hoop dat dat na vrijdag allemaal opgelost is!

Hoe'st bij jullie?

Michelle

Posted

Voor mij is het de 1e, dus alles is eigenlijk spannend.

Ik heb 6 jaar geleden een miskraam gehad met 6,5 week en vorig jaar na de

2e poging waren we ook zwanger, maar kreeg ik gelijk al een bloeding en was het voorbij.

Voor mijn mannetje is het de 3e, hij heeft al 2 jongens (13 en 16) uit een eerder huwelijk, maar hij vindt het nu toch ook wel weer heel erg spannend hoor.

Het is moeilijk om alleen maar aan het positieve te denken en de roze wolk zie ik nog niet.

Ik ga er helemaal vanuit dat vrijdag de 13e voor ons helemaal goed uit zal gaan pakken en dat we van het gepieker af zullen zijn.

Zal voor je dochter ook wel heel erg leuk zijn!!

Weet ze het al?

Posted

Hi Meiden,

Beide veel succes a.s. vrijdag.

Ik dacht dat je echt pas een hartje kon zien bij een week of zeven?

Misschien gaan ze bij jou Michelle alleen kijken of er een vruchtzakje is o.i.d. en dat je over twee weken weer terug mag komen.

Op dit moment weet ik nog niet of ik blij moet zijn dat het er twee zijn. Normaal gesproken moet je dat natuurlijk zijn, maar er zit zoveel risico op dit moment aan vast dat het mij ook een beetje bang maakt.

Vorige week ben ik er heel verdrietig om geweest, maar heb mij er bij neergelegd dat ik moet wachten tot volgende week vrijdag.

Ik ben ook nog steeds zo onwijs moe.......pppffffff.

A.S. vrijdag ga ik met mijn moeder naar Newcastle toe met de boot en dan gaan we op zaterdag daar shoppen.

Ze neemt alvast een extra boek mee, voordat ik alweer lig te tukken om negen uur......

Iedereen zegt tegen mij dat dit na drie maanden echt over gaat, nou dat hoop ik maar, want 40 uur werken per week is op dit moment echt heel zwaar!!!

Posted

Hey Chantal,

De vermoeidheid gaat echt over hoor! Al zal het bij een tweeling wel een stukje zwaarder zijn. Er gebeurt nu zo ontzettend veel in je lichaam, geen wonder dat je dan wat minder energie hebt, toch!!

Het hartje wordt al vrij snel aangelegd, in week 4 van de zwangerschap. Maar het is inderdaad nog maar de vraag of we wat kunnen zien. Als het allemaal klopt is het embryo nu zo'n 6-8 mm, dus dat is nog wel heel piep allemaal.

Geen idee waarom ik al zo vroeg een echo krijg, maar ik ben er wel blij mee. Zal wel standaard protocol zijn bij het AMC. En dan bij 8 weken, 12 weken en 20 weken weer een echo zou leuk zijn!!!! De 12 weken echo van mijn dochter vond ik echt heel spectaculair. Zo gek dat je nog niets ziet aan de buitenkant, maar dat er toch al een minimensje in je zit. Je kon de vingertjes en teentjes echt al tellen. Heel waanzinnig.

@Maatje, nee, we hebben het Jasmijn (dochter) nog niet verteld. Die wordt 2 april pas 2, dus die snapt er nog niets van. We gaan het pas zeggen als mijn buik dik wordt en ze de baby kan voelen. Met een maand of 5 dus pas, vermoed ik. Dan zullen we eens wat boekjes gaan voorlezen over dat er een broertje/zusje komt. Ben wel heel beieuwd hoe ze het zal vinden. Ze heeft een mega facinatie voor baby's, maar is heeeeeel jaloers als ik er een vast hou, dus dat zal nog wat worden ;-))

Posted

@ Chantal, ik kan me trouwens goed voorstellen dat je hem een beetje knijpt.... Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt en dat alles met beide ukkies goed is!!!

Michelle

Posted

Chantal,

Jeetje, ga je weer lekker shoppen!!!!

Mazzelaar ben je toch weer hahahah

Zie je moeder al lezen met een slapende chantal ernaast....

Die misselijkheid is echt vervelend... Mensen zeggen wel dat het alleen maar goed nieuws is, maar zoals je zegt is het echt zwaar met werken.

Als de wekker gaat voel ik me toppie, loop ik naar de douche dan is het al gebeurd en ben ik hondsberoerd..

Probeer een beetje drink ontbijt naar binnen te werken rond half 7 voordat ik de deur uit ga, maar dat werkt ook niet echt.

Op de zaak rond half 10 een boterhammetje en dan trekt het gelukkig een beetje weg.

Maar wel de hele dag het weeige gevoel..

Ach, we hebben er alles voor over he!!

Snap helemaal dat je nog steeds bang bent of je 2-ling...

Ik hoop voor je dat er volgende week wat meer duidelijkheid zal komen...dan kun je het een plekje geven..

Posted

Nou ik ben nu een paar dagen gewend aan het zwanger zijn... Alleen slaan de zenuwen nu wel toe. Ik voel soms steken in mn buik en merk dat ik toch aan het broekloeren ben..

Gelukkig zijn mn borsten wel ontzettend gevoelig heb een weeeig gevoel en ben ik wat vermoeider als normaal dat zijn toch wel weer duidelijke tekens.

Ik ga proberen te genieten en kijk heel erg uit naar de eerste echo deze is 30 maart.

Volgens mijn berkening ben ik trouwens 14 november uitgerekend.

Ahhhhhh spannend allemaal.

Liefs Popje

Posted

Hi Popje,

Die steken zijn echt heel normaal. Ik heb ze echt drie hele weken gehad.

Toen het op een gegeven moment stopte maakte mij dat weer erg onzeker.

Die steken zijn bandenpijn, je baarmoeders is zich nu al lekker aan het uitrekken voor de baby.

Gevoelige borsten heb ik niet echt last van gehad, maar wel dat weeige gevoel, ppfff.

Op mijn werk om een uurtje of twee zit ik echt alleen nog maar te gapen.

Het is echt bijna genant aan het worden. Gelukkig nog geen opmerking gekregen van collega's ofzo.