Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Michelle, tijdje niet gezien, hoe is het met je mannetje??

Hoop dat alles goed gaat daar met jullie!

Nog een vraag meiden, hebben jullie al babydozen aangevraagd?

Ik heb zelf bij de prenatal een formulier ingevuld en bij de C1000.. ben benieuwd wanneer zoiets binnen komt...

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

.....boekje weer eens vergeten, maar ga zo wel ff op internet zoeken....anders vergeet ik het echt gewoon weer. Tja heb je he met zwangerschapsdemensie hahaha.

Ik heb idd ook niemand in mn omgeving die zwanger is, alleen een schoonzus maar die kleine is alweer 4jr. Gelukkig weten mn (schoon)moeder en schoonzus dat het een wonder is dat je zwanger mag zijn. Ook al hadden ze er zelf geen problemen mee, maar mn schoonmoeder heeft altijd gezegd, je neemt geen kinderen, die krijg je alleen en dan is het een wonder.

Ik hoop straks op een gezellige groep en niet van die zeikers, dan heb je ook meteen minder motivatie om te gaan.

Daan als ik het zo lees heb je het echt getroffen met jou groep, lekker uiteten en zwemmen. Doen jullie dan ook nog wel eens iets.....of alleen kletsen hahaha.

Geplaatst

Hahah Tammy, vorige week de 1e keer gezwommen, 2 baantjes trekken, 10 minuten beppen, weer een baantje, beppen hahaha

Lekker op ons eigen tempo.

Het etentje staat gepland voor 8 augustus.

De 1st volgende les is pas op 8 september en we waren toch allemaal nieuwschierig naar de ontwikkelingen van elkaar, dus hebben we maar iets tussentijds gepland.

Hahaha zwangerschapsdementie, komt ons allemaal wel bekend voor denk ik...

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ben er nog gewoon hoor ;-))

Ik had ook wel iets van een cursus willen doen, maar ben al weer fashionable late (bij mijn vorige zwangerschap heb ik 5 van de 10 lessen kunnen volgen, en de partnerles, voordag Jasmijn zich keurig op de uitgerekende datum meldde). Heb even zitten googelen en heb niet iets leuks gevonden; de cursus van de vorige keer wordt niet meer aangeboden en Yoga is niet echt mijn ding. En ik heb geen zin om 170 euro te betalen, dus dan blijft er niets over. Ik blijf wel lekker hier mutsen met jullie :-))

En ik zal jullie gelijk gerust stellen; ik ben niet echt een klagend type. hahahaha. Al moet ik wel zeggen (toch even soort van klagen) dat ik deze tweede zwangerschap toch wel als iets zwaarder ervaar. Komt ongetwijfeld door de hele toestand met Patricks gezondheid, maar ook door het feit dat ik al een kleine boef van ruim 2 heb rondlopen. Die wil nog veel getild worden en door haar kan ik lang niet altijd uitslapen/lekker op de bank hangen als ik daar even behoefte aan heb. En waarom heb ik geen nesteldrang die zich beperkt tot het schoonmaken van de keuken en het dweilen van de vloer (dat doe ik normaal al zo min mogelijk, dus dat zou nou wel nuttig zijn als ik dat wat meer heb)? Nee, mijn nesteldrang is groter en alles moet anders qua indeling en inrichting. Waardoor ons huis nu alles behalve opgeruimd en georganiseerd is. Het is echt een mega-chaos en er moet nog heel veel gebeuren!!! Nou ja, gelukkig ben ik pas 25 weken en hebben we dus nog wel even ;-)) Donderdag 6 augustus gaan we de nieuwe kamer van Jasmijn verven en behangen, dus dat is dan hopelijk snel daarna klaar. Ben wel heel benieuwd hoe ze het gaat vinden... En de nieuwe babykamer (oude kamer Jasmijn) doe ik dan als ik met verlof ben. Ik wil 6 weken van te voren stoppen, dus dat lijkt me vroeg genoeg.

Met Patrick gaat het redelijk, al twijfel ik eerlijk gezegd heel erg of hij het echte medicijn wel krijgt. Bij alle vorige experimenten had hij heel veel bijwerkingen en nu is er nog niets waarneembaar, terwijl hij het medicijn nu al ruim 3 weken slikt. Betekend dat nou dat hij het placebo krijgt, of zitter er gewoon geen/minder bijwerkingen aan??? Volgende week woensdag worden er allerlei nieuwe scans gemaakt, dus vrij snel daarna zouden we duidelijkheid moeten krijgen, maar ik knijp hem stiekum best wel een beetje...

Fijne dag allemaal!

x Michelle

Geplaatst

Juli

30: Ange VK

Augustus

01: Daan 4d pretecho (27 wk)

03: Michelle VK

04: Tammy VK

06: Lucky-t controle ZH

07: Mijnbaby VK

10: Dani controle.

13: Mijnbaby pretecho ( 25,5 week)

17: Ange VK

18: Chantal VK

29: Tammy pretecho (27.2 wk)

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Zo eindelijk de afspraak gemaakt voor de pretecho hahaha. 29 augustus mogen we weer van de beeb genieten!!!

Geplaatst

Michelle, gelukkig gaat het met jou en de beeb goed. Nu hopen dat het met Patrick ook snel beter gaat, al weet je dat nu nog niet eigenlijk. Hoop echt dat de bijwerkingen gewoon er niet of minimaal zijn, maar dat ze wel hun werk doen.

Denk idd dat als je nog een kleine boef hebt rondrennen dat het nu veel zwaarder is dan als het de eerste is. Die kleine vraagt natuurlijk ook gewoon haar aandacht van je.

Ik moet zeggen dat ik qua huishouden echt totaal niet mag klagen. Ik mag geen boodschappen tillen, geen wasmanden, geen stofzuiger tillen trap op/af en liever niet op een ladder gaan staan voor de ramen te zemen. Ik zet de wasmand voor hem klaar boven in de badkamer en hij brengt hem naar de wasmachine. En soms wordt het er nog ingedaan ook. Het ophangen is bij ons makkelijk, naast de wasmachine. Met de stofzuiger gaat het hetzelfde, hij brengt hem boven of beneden. Boodschappen doen we samen en hij zet de kratten in de op het aanrecht en gaan we samen opruimen.

Denk dat ik sommige van jullie nu jaloers maak.....en anders moeten jullie dit even aan jullie mannen laten lezen hahaha. Ik wil het zelf wel doen, maar mag gewoon niet van hem. Hij is maar al te voorzichtig met me en de beeb natuurlijk.

Geplaatst

Ramen zemen?!?!?! Wat is dat???? De laatste keer dat dat bij ons echt MOEST gebeuren hebben we geinvesteerd in dubbelglas :-)))) Verder zijn Patrick en ik echt allebei verschrikkelijk wat betreft het huishouden en opruimen. Wij zijn koning en koningin opstapelen. Wij hadden altijd een werkster die 1x per week kwam en dan opruimde, schoonmaakte en de was opvouwde. Dat was lekker makkelijk, hoefden we het alleen maar een beetje bij te houden (en dat lukte soms niet eens). Helaas is ze verhuisd en ik heb besloten dat ik pas een ander ga zoeken als de indeling in huis op orde is en dus MOETEN we nu zelf veel meer doen. Gelukkig doet P net zoveel (of weinig dus :-)) als ik, maar zeker niet meer... Dus Tammy, volgens mij heb jij een lot uit de loterij!!

Michelle

Geplaatst

Nou dat lot is alleen tijdelijk hoor.....alleen dus nu ik zwanger ben. Ander moet ik gewoon zelf sjouwen hoor. Maar ramen zemen gebeurt bij ons ook maar 2x per jaar denk ik....als we het halen.

We moeten wel een beetje stofzuigen, we hebben een hond en die verlies nu weer heel heel veel haar. En hij slaapt op bed, dus als we niet onder de haren wakker willen worden moeten we echt 1x per week stofzuigen. Sommigen zeggen dat ze wel eens 3/4 x per week stofzuigen vanwege een hond.....wij echt niet!!! Gewoon geen zin in, straks krijgen we een leren bank ipv stof dus dan wordt het helemaal moeilijk om 1x te stofzuigen.....dan wordt het meer swiffer denk ik.

Je moet ook echt niet bij ons thuis komen op vrijdag, dan is het mega zooi.

Geplaatst

Fijn hè, als je mannetje een beetje meehelpt! Mijn mannetje is echt (over)bezorgd...dat is ie normaal echt niet...hahaha! Echt zo lief!

Ook ik heb heel lang getwijfeld of ik wel of niet een cursus wilde gaan doen.

Nu heb ik toch maar besloten om het wel te doen...niet zo handig zo in de vakantieperiode...

De yoga-lerares is denk ik al met vakantie en bij Thebe zaten de cursussen bijna helemaal vol. Gelukkig was er nog één plaatsje voor eind augustus beschikbaar!

Ben benieuwd!

Als ik wat eerder geweest zou zijn, had ik misschien wel bij jou in de groep gezeten, Daan...

Geplaatst

Juli

30: Ange VK

Augustus

01: Daan 4d pretecho (27.3 wk)

10: Dani controle.

18: Chantal VK

18: Daan VK

29: Tammy pretecho (27.2 wk)

Uitgerekende datum

Heb ff mijn nieuwe vk afspraak erbij gezet.

De tijd gaat nu lekker snel.

Vandaag nog een hele dag werken en morgen een halve en dan zijn we klaar...

Zaterdag de pretecho, ben zo nieuwschierig...

Ange veel plezier bij de VK!

Tammy, wat een luxe zeg! Ik doe het nu allemaal nog zelf.. heb ik wat te doen vanaf maandag hahaha

En de ramen zemen, jeetje, we wonen pas sinds oktober in het huisje, maar ik heb het nog nooit (van binnen) gedaan. Mijn moeder volgens mij een keer in het voorjaar hahaha

Gelukkig hebben we voor de buitenkant een buurtbewoner die de ramen komt doen.

En op vrijdag is het ook altijd 1 grote bende, overal ligt wel wat. Op zaterdag kom ik er niet aan toe, maar zondag is echt mijn schoonmaakdag..

Michelle, alvast heel veel succes voor a.s. woensdag voor jullie beide. Ik hoop dat er dan eindelijk duidelijkheid komt!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Heerlijk he, dat die mannen ineens overbezorgd kunnen zijn haha. Ze kunnen dus wel heel lief zijn....moeten ze alleen wel wat vaker doen haha.

Daan gelukkig alles weer goedgekeurd!!! Wat heerlijk joh, nog maar 1.5 dagje werken en dan verlof/ vakantie. Als je dan weer aan het werk moet, heb je mss wel een tomtom nodig om de weg te vinden na zo'n lange tijd :P

Ange: veel plezier bij de vk.

Geplaatst

Haha Krullie, idd ja!

Welke cursus ga je doen bij Thebe? Gewoon de Pufclub of de aanstaande ouderbijeenkomst?

Ik wil ook nog een informatie avond bijwonen van het Amphia in Breda, we hebben zitten twijfelen tussen breda en tilburg, maar het is toch breda geworden.

Tammy, helaas is mijn contract niet verlengd en zal ik na de bevalling op zoek moeten gaan naar een nieuwe baan. Heb het ook helemaal gehad hoor, zit hier op het werk al de hele week te niksen, beetje op hyves, babybytes en het forum hier. Nog ff volhouden....

Waar ga je trouwens bevallen? In dordt of in zwijndrecht?

Geplaatst

Ohh sorry, dacht dat jij degene was met een extra lange vakantie, maar dan was het iemand anders....

Bij mij is het niet anders hoor, op het werk zijn ze er nog steeds niet uit wat ik na mn verlof moet gaan doen. Want waterklerk kan dan echt niet meer, 's nachts eruit en naar een boot toe enzo. Ze hebben nu 17-8 weer een meeting en in die week zal de manager van Rotterdam komen om het te gaan vertellen. Heb er echter weinig vertrouwen in, dat ze een beslissing hebben genomen.

Maar goed, anders lekker rustig kijken na mn verlof voor iets anders. Alle tijd dan.

Ik wil graag gewoon thuis bevallen, als het allemaal goed blijft gaan natuurlijk.

Btw over die cursussen, weet iemand of een werkgever je daar vrij voor moet geven??? Want ik werk natuurlijk ook 's avonds, maar die cursus is 's avonds. Moeten ze me die avond dan vrij geven of niet???

Geplaatst

Daan: vandaag je laatste dagje werken!!!! Lekker van je extra lange verlof genieten!!! Hopelijk wordt het weer alleen wel wat beter, kun je tenminste nog een beetje bruin bakken haha.

Morgen de pretecho, ben echt reuze benieuwd hoe dat gaat. Wij moeten nog ff een maandje wachten op de pretecho, maar goed het is dan echt de laatste keer dat we de beeb zien en de keer daarna hebben we 'het' in onze armen.

Vanmiddag gaat mn man een aantal mappen bij de drukkerij halen, heb een aatal geselcteerd via internet en nu even in het echt kijken hoe de kaartjes eruit zien. Gisteren al een gedichtje voor op de kaart gemaakt. Maar ben er nog niet helemaal over uit of die het ook gaat worden. Mn inspiratie was na 3 stuks een beetje weg. Dus kijken of ik vanmiddag nog iets kan verzinnen.

O ja en morgen gaan we de vloer voor in de kamer uitzoeken!!!! Laat de meubels dan maar komen!!!

Geplaatst

Hoi Hoi...

Inderdaad, laatste loodjes nu, nog 1,5 uur en dan heerlijk naar huis.

De afgelopen 3 dagen is zo'n gekkenhuis geweest qua werk en de dingen na het werk, dat ik al vanaf gisteravond last van mijn buik en rug heb. Dat is dus voor mij wel een teken dat het echt ff rustiger aan moet gaan.

Ben ook nieuwschierig naar de pretecho, maar vooral nieuwschierig hoe groot hij nu is. Bij de vorige pretecho en de 20 weken echo liep hij telkens voor op de uitgerekende datum, dus ik ben heel erg benieuwd hoe of wat.

Ik zal kijken of ik hier een foto kan plaatsen en ze zullen ook wel op hyves komen.

Wat leuk dat je voor de kaartjes bezig bent!!! En een gedichtje, jeetje wat creatief! Zal moeilijk zijn denk ik.... wij hadden een kaartje via het internet gevonden (Booem Geboortekaartjes - unieke 3D geboortekaarten en meer bijzondere ontwerpen) maar zijn er nog niet helemaal uit. Het is weer eens wat anders..

En morgen je vloer, heb je enig idee????

Over je cursussen, ik heb eigenlijk geen idee hoe dat met je werkgever gaat, sorry....

Geplaatst

Ik zo meteen even bij de kaartjes kijken.

Qua vloer.....geen idee, het wordt iets met een motief. Maar verder zou ik het echt niet weten. Morgen gaan we eerst bij de Carpit right kijken, die hebben weer een actief van 40% korting. Dus maar eens kijken. Had al eens gekeken, maar kwam op vloeren vinyl...a 60 per meter en dan nog leg kosten....oeps. We hebben 4 meter nogdig, dus vandaar dat we morgen nog maar eens gaan kijken.

Geplaatst

Jeetje Daan, dat zal even wennen gaan worden zoveel vrije tijd, of heb je dat al helemaal ingevuld??

Ik mag nog een kleine acht weken en dan ook verlof......lijkt mij zo raar om thuis te zitten. Normaal neem ik vrij, maar dat is altijd om wat te doen, ik heb nog nooit zomaar vrij genomen....

Ik kreeg net een telefoontje. Volgende week vrijdag worden onze meubeltjes gebracht. Helemaal gaaf.

Mijn broer kwam woensdag langs om te kijken naar het kunstwerk wat ik gemaakt had van de babykamer. Hij (en ik ook) is nogal een criticus, maar hij vond het ook helemaal geweldig................ben blij dat iedereen het tot nu toe gaaf vind....

Geplaatst

Ohh geweldig Chantal, de meubeltjes al.

Super!!!! Dan gaat het echt complete vormen krijgen allemaal. Dan lekker alles inrichten enzo.

Heerlijk, kan niet wachten tot het zover is.

Geplaatst

Hello ladies,

Ik kwam ergens op internet de kinder-horoscopen tegen. Best grappig, maar zo te zien krijgen we nog wel wat te stellen ;-))

Schorpioen

23 oktober - 22 novemberschorpioen.gif

Het achtste teken in de dierenriem, gesymboliseerd door een schorpioen. De schorpioen is een stabiel waterteken en heeft de vrouwelijke Heersplaneet Pluto als daggesternte, en Mars als nachtgesternte.

Geluksdag: Dinsdag

Gelukskleur: Bloedrood

Geluksgetal: vijf

Sieraden: Rooktopaas, robijn en donkere quartz

Logisch denken is niet dat waar Uw Schorpioen-kind zich het eerst toe aangetrokken voelt. Als er onverwachte dingen gebeuren reageert het eerst vanuit haar gevoel. Daardoor raakt uw Schorpioen-kind gemakkelijk van streek als er nieuwe of onverwachte zaken zich voordoen. Door zijn/haar gehechtheid aan bekende ideeën, opvattingen, uitspraken, situaties, objecten en bekende mensen met name is uw Schorpioen-kind schrikachtig tegenover alles wat onverwacht en nieuw voor hem/haar is. Dat kan tot problemen leiden als het naar school gaat.

Discipline is bij Uw Schorpioen-kind een precaire aangelegenheid. Van nature is het afkerig van alles wat grenzen heeft, van alles wat hem/haar op grenzen wijst. Nu is het zo dat men alleen kan groeien en gelukkig worden binnen de grenzen die het eigen organisme, zowel psychisch als lichamelijk stelt. Mateloosheid is een punt om in de gaten te houden bij Uw Schorpioen-kind.

Voor Uw Schorpioen-kind is het van groot belang hoe mensen over hem/haar denken. Het zal er veel aan doen om een goede indruk te maken en aardig te lijken. Dat komt niet doordat uw Schorpioen-kind aardig hoeft te zijn, maar het komt doordat uw Schorpioen-kind niet kan verdragen als het een slechte indruk maakt.

Geplaatst

Weegschaal

23 september - 23 oktober weegschaal.gifDe zevende van de dierenriemteken, gesymboliseerd door een weegschaal. De weegschaal is een dominant en mannelijk luchtteken. De weegschaal heeft de planeet pholus als daggesternte heersplaneet, en Venus als nachtgeternte.

Geluksgetal: zes, of getallen die deelbaar zijn door zes

Gelukskleur: lichtblauw en roze, en overige pasteltinten zoals zachtgroen

Sieraad: zacht blauw glinsterend aquamarijn

Uw Weegschaal-kind voelt zich veilig als het leven er mooi en harmonisch uitziet. Dat hoeft overigens alleen maar aan de buitenkant zo te zijn. De vorm is voor uw Weegschaal-kind belangrijker dan de inhoud. Iemand die vriendelijk praat, is voor uw Weegschaal-kind ook vriendelijk en iemand met een goed pak is een goed mens. Uw Weegschaal-kind houdt er niet van om na te denken over de onaangename kanten van zijn/haar leven en is zo geneigd, zijn/haar problemen niet op te lossen.

Uw Weegschaal-kind is vriendelijk en affectief, maar het is geneigd de fouten van anderen over het hoofd te zien. Het heeft een overdreven behoefte om aardig gevonden te worden, waardoor het meer compromissen sluit dan goed voor hem/haar is. Eerlijkheid is dan ook een centraal probleem voor uw Weegschaal-kind. Voor hem/haar zijn de dingen wat ze lijken en het onderzoekt niet wat de dingen echt inhouden. Harmonie is voor uw Weegschaal-kind dat er geen onvertogen woord valt. Dat daaronder een mesthoop kan broeien, kan het weinig schelen.

De behoefte aan vriendelijke contacten uit zich ook in het feit dat uw Weegschaal-kind moeilijk alleen kan zijn. Zo stelt het zich steeds afhankelijker op van gezelschap en vergeet, innerlijk te groeien en volwassen te worden.

Geplaatst

Boogschutter

22 november - 22 december boogschutter.gifHet negende teken in de dierenriem, gesymboliseerd door een boogschutter. Een beweegelijk en mannelijk vuurteken. De boogschutter heeft Jupiter als daggesternte en Neptunes als nachtgesternte.

Geluksdag: donderdag

Geluksgetal: drie

Gelukskleur: purper

Sieraden: lazuursteen, turquois en granaat.

Uw Boogschutter-kind vindt zichzelf alleen maar goed is als het vrolijk en "positief" is, wat ertoe leidt dat het haar/zijn zwaarmoedigere kant eigenlijk niet wil accepteren. Als uw Boogschutter-kind die kant niet accepteert, gaat het op den duur steeds meer aan zwaarmoedigheid lijden. Het verdient dus geen aanbeveling uw Boogschutter-kind bij voorbeeld het zonnetje te noemen, want je legt dan een enorme druk op haar/hem.

Als het op haar/zijn gevoel aankomt, dan houdt uw Boogschutter-kind zich alleen maar bezig met de grote lijn en verwaarloost het de gewone dingen van het leven. Uw Boogschutter-kind is nieuwsgierig en wil overal een antwoord op. Wachten op antwoord zal het overigens nauwelijks doen. Het zou goed voor haar/hem zijn om veel te reizen. Dat kan ook een tegenwicht vormen tegen haar/zijn neiging om zich maatschappelijk al te zeer aan te passen.

Uw Boogschutter-kind wil heel zelfstandig zijn en het is kwaad op iedereen die probeert macht over haar/hem uit te oefenen. Uw Boogschutter-kind kan geen troosteloosheid verdragen en wil zo snel mogelijk weer lol hebben. Daardoor heeft uw Boogschutter-kind ook een goed gevoel over het leven en dat is een van de dingen die andere mensen in haar/hem aantrekt.

Geplaatst

Hallo Allemaal

Michelle, leuk dat je dat hebt opgezocht. Ik ben benieuwd. Veel sterkte alvast voor woensdag, ik zal voor je duimen!!!

Hier is alles oke, voel me goed. Maar ook ik ervaar deze 2e zwangerschap wel als "zwaarder". Niet zozeer dat ik overal last van heb ofzo. Maar bij een eerste kun je toch makkelijker even gaan liggen als je zou willen, bij een 2e loopt er natuurlijk nog een kindje rond wat je aandacht vraagt, niet klagerig bedoelt ofzo hoor, ik geniet vooral.

Onze vakantie was top! Heel gezellig, mooi weer gehad.

Beginnen jullie ook zo te groeien nu die "20 wekengrens" geweest is?

Wordt weer tijd voor een rondje buikfoto's, of niet?

Nou groetjes eerst maar weer!

Geplaatst

Hallo dames,

Daar ben ik weer terug van weg geweest..... Me vakantie was echt HEERLIJK... 10 dagen optimaal genoten van de zon en zee, en leuke dingen doen!

Met ons gaat het als nog prima, ik heb inmiddels een behoorlijk buikje uit het niks, na week 21 is het enorm gaan groeien.... Verder voel ik mijn kleine ventje de hele dag door het is zo leuk om hem zo te voelen en sinds een week kan me man hem ook voelen echt super speciaal.....

Alles goed met iedereen?

Geplaatst

Hey meiden..

Nou, 1e daagje zo thuis, lekker vroeg eruit, beetje wassen, strijken, schapjes doen en natuurlijk Grey's Anatomy kijken.

Zaterdag hadden we de preteho, geweldig om de kleine weer te zien!! Wel heel erg jammer dat hij heel eigenwijs was en lekker dubbelgevouwen bleef liggen (voeten bij hoofd, dat kan ik niet meer) zodat we zijn koppie niet veel hebben kunnen zien, maar wat we hebben gezien was echt super lief! Lekkere bolle toet, pruillip, beetje flapoortje...zooo schattig. Nog ff een foto erbij hoor hahaha

tinkie80%7C957268320.jpg

Mijn baby, welkom terug!!! Zo te lezen is jullie vakantie heerlijk geweest!

Snoeske, Jij ook welkom terug! Jullie hebben wel het mooie weer meegenomen.. zag op het journaal dat het van de week een paar dagen 30 graden zou gaan worden..enne de buikfoto's, ik doe weer gewoon met je mee. Ik zal woensdag (28w) een nieuwe foto maken... Ben super nieuwschierig naar jullie buikjes...

Michelle, wat leuk allemaal! Als het goed is wordt onze vent een schorpioen...ben benieuwd...

Chantal, zal zeker wennen worden hahaha. Gelukkig heb ik de eerste 4 weken redelijk volgepland en in september ook al 4 afspraken staan. Ook thuis moet er nog veel gebeuren qua babykamer en opruimen, dus ik ga eens lekker de kasten leegtrekken en aan de slag.. (nesteldrang??) Nog een paar daagjes en dan worden je spullen gebracht! Spannend!!

Tammy, hoe is het zaterdag gegaan??? Heb je wat moois gevonden qua vloer??

Dani, hoe gaat het met jou???

Augustus

Uitgerekende datum

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden