Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meis.. wat naar om te horen... niet waar we op gehoopt hadden hoor...

je had natuurlijk al zelf dat gevoel, maar als het ook nog eens bevestigd wordt, is dat wel extra jammer... maar 3x scheepsrecht, dus snel op naar de volgende..

stay strong girl...

fijne zondag..

x

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas zijn bij ook de rode duivels aangekomen. Ik had het eigenlijk nog heelmaal niet verwacht.. dinsdag eigenlijk pas... Maar helaas.

Woensdag moeten we weer voor evaluatie naar het ziekenhuis om te kijken of we door gaan met IUI in mijn eigen cyclus of dat het toch met hormomen of zelfs IVF wordt. Dit hangt van de laatste semenanalyse die ze doen..

Ik baal toch behoorlijk ook al had ik er wel rekening mee gehouden

Geplaatst

Wat voor de één een teleurstelling is zou voor mij nu een opluchting zijn .... ik zou nu toch wel graag willen dat mijn rode duivels er door heen kwamen want dan ik tenminste verder ... nu is het wachten op mijn menstruatie en wachten op het telefoontje van de gyn .... op beide fronten zou ik graag willen weten waar ik aan toe ben ....

Doortje jammer meid dat het deze maand niet gelukt is ... de moed maar weer bij één rapen voor de volgende ronde,

lfs. Nicole

Geplaatst

@coni, nu maar hopen dat je snel weer ongesteld mag worden. Frusterend he dat wachten....

Hier een beetje een wisselend weekend gehad. Afgelopen vrijdag was hier het halfvastenbal. (is nog iets van de carnaval).En ik was al best lang niet meer echt uit geweest. Dus toch maar gegaan. Had er ook wel veel zin in. Waren er rond 21:00. Maar rond 23:30 werd ik ineens erg moe en misselijk. (was aan de cola aangezien ik geen alcohol durf te drinken icm de medicatie) Dus toen toch maar naar huis gegaan. Een uurtje later nergens meer last van.... gisteravond nog naar de bios geweest. We hadden gereserveerd om 18:45. Maar dacht er later pas aan dat ik om 20:00 moest spuiten. Dus toen heb ik maar de spuit klaar gemaakt en onder de film ff snel gespoten. Gelukkig was het donker dus het viel niemand op.

Geplaatst

Hallo Sillie, welkom bij ons! Enne, ik zou het als ik jou was ook vragen hoe de "score is" en dergelijke. Bij ons in het ziekenhuis vertellen ze het niet automatisch, maar als je er naar vraagt. komt alle info los.

Bianca, succes enne... vooral veel plezier natuurlijk (hahahahahaha)

Sharon en Doortje: wat jammer nou! Sterkte hoor meiden.

Coni, laat ze maar komen!!!:devilcollection:

Voor allemaal, deze kwam ik ergens tegen op internet:

Daar gaan we dan op volle kracht vooruit

Alles hebben we over voor die kleine spruit

De start is gemaakt, we moeten ons volledig overgeven

Het is soms best eng, om dit in het echt te beleven

De eerste looping is gemaakt, dat hebben we gered

Een lach op ons gezicht, we hebben echt al voorpret

Al snel veranderd dat in spanning voor het volgende traject

Hopelijk geeft deze looping hetzelfde effect.

Soms loopt de spanning hoog op, het valt echt niet mee

Tranen van vreugde of verdriet, het is soms een cliché.

Het lijkt maar een kort ritje, maar heus het duurt een eeuwigheid

Maar we blijven doorgaan en krijgen echt geen spijt.

Wil je weten waar ik ben, in welke achtbaan ik reed?

Welkom in de achtbaan, die Medische Malle Molen heet.

Gr Zomer

Geplaatst

Hoi Sharon,

Op welke cd heb jij je iui gehad?

Vindt het wel een beetje snel hoor dat de rode duivels er al zijn bij jouw. Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je cyclus is.

Ik heb mijn iui 03-03 gehad op cd 13 met pregnyl. Volgens de statistieken zou ik 17 of 18 ongi moeten zijn, tenzij.......

Nou heb ik gisteren al een vroege test gedaan, negatief. Misschien wel erg vroeg maar ik kon me niet meer inhouden. dom dom dom. Nou ja we houden de moed er nog maar even in want je weet maar nooit.

Jij heel veel suces met het vervolg.

Bianca

Geplaatst

hoi Kossie,

Ik heb mijn iui 4 maart op cd 16 gehad... ik zit nu dus op cd 26... ik begin nu iets te menstrueren maar nog niet volledig, dus het zal morgen wel feest zijn.:(.

Wannneer mocht jij officieel testen dan? de 17e?? ik nl de 18e alleen komt het er bij mij nooit van omdat ik dus al eerder ongesteld wordt. succes deze week!

Geplaatst
hoi Kossie,

Ik heb mijn iui 4 maart op cd 16 gehad... ik zit nu dus op cd 26... ik begin nu iets te menstrueren maar nog niet volledig, dus het zal morgen wel feest zijn.:(.

Wannneer mocht jij officieel testen dan? de 17e?? ik nl de 18e alleen komt het er bij mij nooit van omdat ik dus al eerder ongesteld wordt. succes deze week!

Ik moet altijd 18 dagen wachten met testen dus de 21e mag ik pas. Ik lees hier regelmatig dat er al getest mag worden met 14 dagen na iui. Bij ons in het ziekenhuis houden ze 18 dagen aan.

Er is hier gelukkig nog niks te bekenen van de rode rommel dus houden nog steeds moed. Mega zere boobs, maar ja dat zegt ook niet alles hoor.

Jij sterkte, en op naar de volgende ronde dan maar. Hopen dat die beter uitpakt.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Bijgaand weer ons lijstje. Willen jullie zelf updaten?

Ik heb mijn eigen testdag er maar uitgehaald. Is toch niet meer nodig.

15-03-10: Wanabemom 2e FM

15-03-10: Zomer punctie IVF

17-03-10: Doortje evaluatie

18-03-10: testdag sharon

19-03-10: Leentje 3e IUI

21-03-10: Testdag Kossie1

25-03-10: Testdag Angel

@ Zomer: volgens mij heb je je punctie vandaag. Heel veel sterkte er mee! Ik hoop voor je op een heel mooi resultaat.

Geplaatst

15-03-10: Wanabemom 2e FM

17-03-10: Zomer punctie IVF

25-03-10: Testdag Chantal

Ik heb de lijst een klein beetje aangepast hoor....

Geplaatst

@chantal; je mag de lijst weer een beetje aanpassen. Ben zelf altijd bang dat ik ineens van alles wis in zo'n lijstje. Dus doe het maar niet.

Vanmorgen de 2e FM gehad. Links allemaal kleintjes. Rechts (jippie!want linker eileider zit dicht)2 follikels van 12 en 14 mm. Groeit dus lekker door! Woensdag weer terug komen. En dan wrs. as vrijdag de inseminatie.

Ik hoop dat er 2 eitjes komen; meer kans en een 2ling is hier ook zeker welkom.

Geplaatst

15-03-10: Wannabemom 2e FM

17-03-10: Wannabemom 3e FM

19-03-10: Wannabemom waarschijnlijk IUI

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Daar ben ik ook weer eens... Ik heb wel met jullie meegelezen, maar had even niet de puf om te reageren... Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan en dat is toch ook wel weer erg lekker. Beetje afleiding. Nu is alleen het vervelende dat de miskraam nog steeds niet doorgezet heeft. Ik heb constant wat bloedverlies gehouden, maar niet zoals een menstruatie. Vandaag heb ik nog bijna geen bloedverlies gehad...

Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis. Ben benieuwd wat er dan nog te zien is in m'n baarmoeder. Ik heb net nog ff een test gedaan, want ik voel nog steeds zwangerschapshormonen in m'n lijf. En dat klopt dus ook wel, want de test was knalpositief....

Jullie snappen: de twijfel slaat weer toe... Zou het er misschien toch nog zitten? Was de eerste echo nog te vroeg om wat te zien? Was m'n hcg echt wel te laag?

Grrrr, ik wil niet hopen... want ik weet 99% zeker dat het toch een teleurstelling wordt....

Zomer: succes met de punctie vandaag! Hoop op een mooi resultaat!

Geplaatst
Hoi lieve meiden,

Daar ben ik ook weer eens... Ik heb wel met jullie meegelezen, maar had even niet de puf om te reageren... Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan en dat is toch ook wel weer erg lekker. Beetje afleiding. Nu is alleen het vervelende dat de miskraam nog steeds niet doorgezet heeft. Ik heb constant wat bloedverlies gehouden, maar niet zoals een menstruatie. Vandaag heb ik nog bijna geen bloedverlies gehad...

Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis. Ben benieuwd wat er dan nog te zien is in m'n baarmoeder. Ik heb net nog ff een test gedaan, want ik voel nog steeds zwangerschapshormonen in m'n lijf. En dat klopt dus ook wel, want de test was knalpositief....

Jullie snappen: de twijfel slaat weer toe... Zou het er misschien toch nog zitten? Was de eerste echo nog te vroeg om wat te zien? Was m'n hcg echt wel te laag?

Grrrr, ik wil niet hopen... want ik weet 99% zeker dat het toch een teleurstelling wordt....

Zomer: succes met de punctie vandaag! Hoop op een mooi resultaat!

Oh! wat een onzekerheid Mob. Dat is slopend! En dan moet je ook nog tot woensdag wachten.

Wens je het beste! Misschien zijn je twijfels wel goed,en was het idd te vroeg om iets op de echo te zien!

Zomer; Hoe was de punctie? Vertel!:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Mob, dat is raar!?!?!?!?!?!

Ben benieuwd wat ze woensdag gaan vertellen.

Dan over de punctie, zal het hier geheel vertellen zodat iedereen meteen op de hoogte is.

Zaterdag om 22.00 uur heb ik de Ovitrelle (soort pregnyl) gespoten.

Vandaag om 10.00 was de punctie. (gisteren en vandaag al veel pijnstillers genomen op advies van ziekenhuis)

Je gaat weer in de stoel liggen en dan komt de arts en de verpleegkundige.

Eerst kreeg ik een verdoving, 4 kleine prikjes waarvan vooral de laatste pijnlijk was. Ik wist niet dat ze gingen verdoven, was voor mij nieuw...

vervolgens leggen ze alle spullen klaar die ze moeten gebruiken, krijgt de arts een steriele jas aan en ik kreeg een sterieledoek over mijn benen.

Toen gingen ze met het normale echoding naar binnen, waar een soort metalen ding aanzat. je voelde dat wel, maar het was geen drama.

Toen moest ik hoesten en prikte ze de rechterkant aan. Wat echt geweldig was > je kon zien hoe de follikels leeg werden gezogen en er kwam veel vocht uit. Ineens snap je nog beter dat je je follikels zo voelt zitten.

Vervolgens prikte ze de linkerkant aan en erna was het klaar.

(ik heb wel weer aardig wat bloed verloren, maar dat ligt aan mijn lijf en niet aan de ingreep!)

Toen werden de buisjes (9 in totaal) aan mijn vriend zijn buik geplakt en gingen we naar het IVF lab, 4 km verderop.

Daar aangekomen ontvingen ze de buisjes, kregen we verdere uitleg en mocht mijn vriend de herenkamer in.

Hij geeft aan dat dit wel ERG tegenviel als het gaat om de (opwindende) faciliteiten ..... Maar toch ..... :pp_xxx_074:

En dan, weer wachten op de GOEDE uitslagen:

- we hebben 9 eitjes, waarvan 8 hele mooie

- sperma is goed

- donderdag worden we gebeld en ze gaan uit van donderdagmiddag terugplaatsen :woohoo:

Vamiddag tussen 2 en 3 uur gaan ze alles bij elkaar brengen en worden (hopenlijk) de emmy's goed gemaakt door de dames van het lab. Ik heb ze veel succes gewenst ermee.

Lieve meiden, ik ga nu lekker mijn tosti eten en op de bank liggen. Ben wel een beetje moe door de spanningen.

Bedankt voor jullie steun en belangstelling!

Zomer

Geplaatst

@mob, tjeee dat is inderdaad wel raar.

In theorie kunnen er dan denk ik 3 dingen zijn.-je bent zwanger, dit hoop ik heeeel erg voor je. -toch nog een miskraam die door moet zetten. -buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Dat laatste heb ik vorig jaar ook gehad. Ook bijna 1,5 week bloedverlies gehad. eerst weinig tot niks voor 1 week. en toen echt veel zelfs met stolsels van 3-4 cm groot.Dus ik dacht toen echt dat het een miskraam was, en ook op de echo niets te zien. Mijn hcg zat toen op 7,5wkn op 11.000 en 2 dgn later op 13.000.

Dus ik zou as woensdag wel vragen of ze wel nog graag het hcg willen prikken. Als dit goed daalt moet je denk ik rekening met een miskraam houden. Maar anders kan het alsnog een bbz zijn.

In ieder geval heel veel succes met het afwachten. Zal niet makkelijk zijn, nog 2 hele dagen...

@zomer; spannend zeg, dan komt de eerste terugplaatsing nu wel heel dichtbij. Ga duimen voor een hele hoop mooie emmy's voor jullie!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Jeetje zomer wat een spannende dag voor jou zeg ik ga voor jou duimen op een goede bevruchting daar in die schaaltjes op het lab.

Mobje wat een een toestand met jou. Ik heb heb toen de echo niet goed was ook enorme twijfels gehad of ze het wel goed hadden gezien maar dat komt echt door die zwangerschapshormonen die maakten mij anthans helemaal gek ik voelde mij pas niet meer zwanger na de curretage. Het kan zijn dat het niet spontaan komt de eerste keer was bij mij wel maar de tweede keer helaas niet bleef toen wel bloed verliezen maar dat stopte soms ook. Ik zou zeker nog een keer vragen of ze je bloed nog een keer afnemen om te kijken naar je HCG of het verder daalt. En misschien te vroeg om wat te zien met een echo dus uit het bloed blijft het betrouwbaarste. En als je niet meer wilt wachten op een spontane miskraam dan om een curretage vragen het viel bij mij erg mee ik was niet eens onder algehele narcose. Ik kon ook snel terrecht bij ons. Meid neem je tijd om alles te verwerken ik ben maar 1 week thuis geweest en ben weer gaan werken dat gaf mij ook afleiding maar geestelijk blijft het gewoon een enorme teleurstelling zeker omdat je net als ons allemaal niet zomaar zwanger wordt. Sterkte ermee meid ik denk aan je.

Liefs zonneschijn

Geplaatst

Wannabemom en zonneschijn, als ik jullie stukjes lees wordt ik zo verdrietig voor jullie dat jullie uit ervaring kunnen spreken...

Mob, hoop dat je snel duidelijkheid zal krijgen!!!!!

lieve groet, Zomer

En voor jullie allemaal: :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hoi dames

hier ben ik weer ff

Ben eigenlijk weinig actief geweest de laatste maand omdat ik vorige maand geen iui poging mocht doen. Vandaag weer geweest en pregnyl-spuit gehad, morgen onze 2de iui.

Waarschijnlijk mag ik dus 1 april testen....wat een grap ;)

Dus voor ons begint de wachtbank ronde weer, zoals meerdere weer hiero...

SUCCES VOOR IEDEREEN

Dikke kus,

Denise

15-03-10: Wannabemom 2e FM

16-03-10: 2de iui

17-03-10: Wannabemom 3e FM

19-03-10: Wannabemom waarschijnlijk IUI

01-04-10: Testdag Denise

Geplaatst

Jee Zomer, wat ben ik blij voor je dat het ondanks spanningen en bloedverlies voor beide goed is gegaan.... Ik ga zeker weer voor je duimen donderdag.

Mob: heel veel sterkte woensdag!!!

Er zitten er weer veel op de wachtbank nu zeg, ik krijg dat lijstje ook niet voor mekaar maar ook ik mag de 25ste testen. Jee, dat zijn er volgens mij 3 op die dag!!

Hou moed lieve meiden....

Liefs Daantje

Geplaatst

goeiemorgen, ik hoop dat ik snel weer actief mee kan praten ... maar tot op heden valt er weinig te zeggen ... zit te wachten op mijn menstruatie en ik zit te wachten op het telefoontje van de gyn maar ach die komt pas op 25 maart dus dat duurt nog even ... ik hoop voor die tijd mijn menstruatie te hebben gehad zodat we hoe dan ook kunnen beginnen met welke behandeling dan ook .... ik wordt het wachten wel een beetje zat hoor ik zou zo graag willen weten waar ik aan toe ben want dat weet ik nu niet ... waardoloos en zo frustrerend .... je zoekt overal wat afleiding maar je blijft er hoe dan ook mee bezig ... Nou dames ik hoop tot gauw .... succes voor iedereen,

lfs. Nicole

Geplaatst

Hallo dames,

Hier weer een update'je van mijn kant,

Vandaag om 9.15 2 fm gehad.....en er was weer helemaal niks te zien :sad: en dat na anderhalve week spuiten.

Nou moet ik vrijdag weer terug komen en gaan ze weer een echo maken, en als er dan nog steeds niks te zien is gaan ze bloedprikken om togh maar eens te kijken wat die hormonen wel met mijn lichaam doen...

Ik word hier echt een beetj onzeker en down van, al had ik wel een beetje een vermoeden dat de hormonen niet aansloegen aangezien ik bij de 1e hormonen kuur zoveel last had van allemaal kwaaltjes en nou totaal nergens last van heb.

Maar goed is allemaal maar weer afwachten en maar het beste ervan hopen.

Liefs Tabitha

Geplaatst

@Tabitha, tja dan wordt het toch eens tijd dat ze dit verder gaan onderzoeken of niet dan ... zo in die onzekerheid zitten is ook niets je wilt weten waar je aan toe bent dat heb ik ook ... Ik hoop dat er voor jou gauw zekerheid komt ...

gr. Nicole

Geplaatst

Hai Tabitha, kop op meid... ik heb dat tot nu toe elke keer gehad... beide keren 18-19 dagen moeten spuiten.. in de laatste week, anderhalve week groeiden die follikels ineens heel hard.. en in het ziekenhuis waren ze beide keren tevreden hoor.. Dus er is echt nog wel hoop hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden