Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeej dames,

Ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor mijn 2e IUI. De professor zelf had dienst dus dat was wel leuk. Dit keer hadden we gelukkig voor ons doen goede zaadcellen en zijn er 6,1 mln naar binnen gespoten. De professor vroeg nog of mijn man zelf misschien wilde spuiten.. hihi.. maar dat durfde hij volgens mij niet.

Nu maar weer 16 dagen wachten. 12 april mag ik testen. Hoop maar op een goed resultaat.

@ zomer: vervelend dat je zo veel last hebt van stress, maar ik begrjip het wel. Ik hoop heel erg voor je dat je ons positief nieuws gaat geven volgende week!

@ denise: balen meid. Ik weet hoe je je voelt

@ Tabita: fijn dat je toch nu goede follikels hebt. Succes morgen

Ik ga vanavond gezellig met vrienden koken en eten en morgen naar een verjaardag. De eerste twee dagen gaan in elk geval snel voorbij daarmee.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

Hier lig ik dan op de bank, weer thuis met 1 eileider minder :-(

Afgelopen dinsdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Ik bleef bloedverlies houden en daarbij kreeg ik buikpijn. ik werd ter observatie opgenomen. Tijdens de opname bleef mijn hcg stijgen, maar niks te zien in de baarmoeder. Maar ook in de rest van mijn buik was niks te zien. Gisteren was er weer een andere gynaecoloog en die vertrouwde het allemaal niet. Weer bloedprikken, echo etc etc en uiteindelijk ben ik gisterenmiddag geopereerd. Het vruchtje zat in m'n rechtereileider. Ze hebben de eileider moeten verwijderen, omdat er een vernauwing in zat...

Ik ben nu weer thuis en ga alles proberen te verwerken.....

Geplaatst

@mob jeetje zeg.. wil je heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel sterkte wensen

en neem zeker de tijd om het allemaal te verwerken

doe rustig aan

een hele dikke knuffel voor jou meid...

veel liefsssssssssssss

Geplaatst

Jeetje mob,

Wat een heftige weken zeg. Dus je bent dinsdag al opgenomen met klachten en gisteren dus pas geopereerd?? Was misschien maar goed dat er een andere gynaecoloog was. Hoe voel je je nu??

Nog veel pijn van je operatie en/of het gas?? Helaas kan ik me een beetje voorstellen hoe je je nu voelt. Vond je het niet raar dat je eigenlijk nog gewoon zwanger was tot aan de operatie?? In ieder geval veel succes met het herstellen.

Geplaatst
Hoi,

Hier lig ik dan op de bank, weer thuis met 1 eileider minder :-(

Afgelopen dinsdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Ik bleef bloedverlies houden en daarbij kreeg ik buikpijn. ik werd ter observatie opgenomen. Tijdens de opname bleef mijn hcg stijgen, maar niks te zien in de baarmoeder. Maar ook in de rest van mijn buik was niks te zien. Gisteren was er weer een andere gynaecoloog en die vertrouwde het allemaal niet. Weer bloedprikken, echo etc etc en uiteindelijk ben ik gisterenmiddag geopereerd. Het vruchtje zat in m'n rechtereileider. Ze hebben de eileider moeten verwijderen, omdat er een vernauwing in zat...

Ik ben nu weer thuis en ga alles proberen te verwerken.....

Lieve lieve Mob, jeetje meid wat heb jij een paar ellendige weken achter de rug ik heb er geen woorden voor. Ik heb me wel steeds afgevraagd hoe het met je ging en nu op zondagavond lees ik jouw verhaal en heb ik enorm met je te doen. Maar ik ben wel blij ( ondanks dat er best een aantal dagen/weken over heen zijn gegaan ) dat je eileider niet gesprongen is want dan was de ellende ook niet te overzien. Tja en hoe nu verder .... hoe ziet je toekomst er nu uit .... een zwangerschap met 1 eileider is niet onmogelijk hoor dus geef wat dat betreft de moed nog niet op hoor .... maar neem er eerst de tijd maar voor om de afgelopen heftige weken tot je door te laten dringen en zoals jij het zegt te verwerken want dit gaat je niet in je koude kleren zitten ... weet dat wij hier op het forum er voor je willen zijn en dat als je even je gal wil spuwen dat hier zeer zeker kan ... meid ik wens je heel veel sterkte ... lfs. Nicole

Geplaatst

Lieve Mob

Wat heftig allemaal wat er met je is gebeurt zeg. Ik wens je vanuit hier heel veel sterkte ik heb er geen woorden voor. Ik denk aan je...

En eenn dikke:hugg:

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Lieve Mob,

Vanaf deze kant wil ik je heel veel sterkte wensen, wat moet dit echt super zwaar voor je zijn, woorden schieten me te kort.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Lieve Mob,

Wat een heftige afloop zeg! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte te komende tijd. Neem vooral goed tijd om dit te verwerken.

Liefs Doortje

Geplaatst

@ Tabita

Ik zie dat dat 17 april pas mag testen terwijl jij een dag later dan mij geinsemineerd bent.. Waarom mag jij pas zo laat testen?

Groet, Doortje

Geplaatst

Lieve, Lieve Mob, wat een verdrietig verhaal lees ik nu van je zeg!

Wat zal je nu veel aan je hoofd hebben, eerst het verdriet van de miskraam en nu ook nog eens van het verlies van je eileider.

Ik denk aan je!

Meiden, ik heb ook geen goed nieuws, ben vandaag ongesteld geworden en de 1e IVF is dus niet gelukt....

Gr Zomer

Geplaatst

@ Doortje, de arts zei dat dat gwn beter is omdat ik de vorige keer pas op dag 19 na de iui ongesteld werd.

Maar ik denk togh dat het deze keer ook niks is geworden aangezien het zaad van Ricardo dit keer nog slechter was dan de vorige keer. maar goed we blijven duimen.

@ Zomer, Echt jmmr dat je 1e ivf niet gelukt is :sad1:

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van deze kant.

Inmiddels heb ik afgelopen dinsdag de derde IUI gehad.

Ik voel helemaal niets.

En heb ook het gevoel dat het deze ronde niet gaat worden.

Maar hoop doet leven, dus misschien meer hopen....

Verder de tweede wachtweek in nu..

Die is zo verrekte vervelend!

Lieve groet Silvana

Geplaatst

Dag dames,ben ik ook weer even.

Ben naar het ziekenhuis geweest voor de 2e echo en wij doen deze maand dus niet mee.

Ik heb een cyste van 3,5 bij 3 cm in mn rechter eierstok.

Ze zeggen dat die vanzelf wel weer weggaat,maar mag niet stimuleren dus ook geen inseminatie deze maand..Mss wel even goed zo.

Zomer wat balen zeg!Wanneer mogen jullie nu weer voor de 2e ivf poging?

En Mob,ik vond al dat het allemaal zo lang duurde zeg!

Nu ook nog dit verhaal..bah wat vind ik dit erg voor je.Ik denk aan je hoor,

dit heeft zeker even tijd nodig.Dikke knuffel van hier.Het ergste heb je nu achter de rug,nu even goed herstellen meiss!!

Verder iedereen natuurlijk succes met alles verder.Jullie zien me vanzelf wel weer verschijnen..

x Diaan

Geplaatst

Oh Tabitha en Vaantje,het zegt niets hoor met de zaadjes en niets voelen etc.

Er hoeft maar 1 te zijn die de weg wél vind Tabitha!

En Vaantje,dat je niets voelt zegt echt niets..je lees het wel vaker;Juist toen ik zwanger was voelde ik niets..??Dusuuuh flink blijven hopen en duimen!!:color:

Geplaatst

@ Diaantje,

Ik weet het niej voelt niej zo goed aan, maar jhaa dan kunnen natuurlijk de zenuwen zijn.

Ik heb nu wel meer last van mijn buik gehad dan de bij de vorige iui, en nu een dag later heb ik nog steeds last onder in mijn zij misschien heeft het wel helemaal niks met dit te maken maar vindt het niet fijn iig.

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ tabitha: ik voel dit keer ook helemaal niks hoor. Vorige keer had ik echt last van mijn onderbuik, maar nu gaat alles nog prima. Toch zegt ook mijn gevoel dat het niks wordt deze maand, ondanks een veel beter resultaat van mijn mannetje.

Ik denk dat we gewoon maar af moeten wachten. Heb je nog goede tips om de tijd door te komen?

Geplaatst

@ zomer; shit zeg je eerste ivf mislukt....Je zal toch wel wat meer hoop hebben gehad met een nieuwe stap.... Maar we blijven hier gewoon doorgaan met duimen.

Hier duurt het wachten ook enorm lang. Nog 6 dagen tot 1e paasdag. Heb zelf wel een redelijk goed gevoel er over omdat er nu wel 2 eitjes waren en het zaad van mijn man niet zo heel erg slecht. Maar dat wil allemaal helaas niks zeggen. Gewoon afwachten dus. (en daar ben ik zoooo slecht in).

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Jeetje wat een slecht begin weer van deze week eerst onze mob met ellende en nu jij lieve zomer wat balen zeg en alle stress die je hebt gehad.

Ook voor jou Diaantje 75 wat een pech weer moet je opnieuw weer heeeel veel geduld hebben dat wachten duurt al zo lang. En meiden die niets voelen je voelt soms ook echt niets hoor en door de hormonen raakt het nogal uit balans. Dus ik blijf gewoon hoop houden voor jullie.

Met mij gaat het ook niet echt lekker ik heb nog steeds heftige rugpijn met uitstraling in een been nu gaat het andere been ook gezellig meedoen. Ben daarom bij de neuroloog geweest en die vond geen afwijkingen met het lichamelijk onderzoek alleen dat ik een lichte afknelling heb van een zenuw. Nou wist ik dat allang maar waardoor dit komt ???Want daar kwam ik voor. Dat wisten ze mij helaas weer eens niet te vertellen dus werd het weer op de zwangerschap van november gegooit. Ik heb mij uit alle macht verdedigd en geloof mij ik ben erg thuis in de medische wereld omdat ik erin werk maar geen MRI of rontgen onderzoek. Dus ging ik weer huiswaarst zonder dat ik meer weet over de oorzaak moet doorgaan met fysio en rust ooohhh dat heb ik afgelopen tijd nog niet gedaan .... Moest het even kwijt weet het even niet meer zo kan ik toch nooit opnieuw starten met IUI. Ik ben er geestelijk wel weer klaar voor nu nog lichamelijk. Sorry voor mijn gezeur dames.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

@ Doortje,

Neej meis ik heb ook niet echt tips om de tijd door te komen helaas :sad:

Wij zijn momenteel druk bezig met de laatste dingetjes te regelen voor de bruiloft, zo kom ik een beetje de tijd door.

Maar goed dat is ook bijna allemaal klaar en zit dus ook echt te denken hoe kom ik die tijd door.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben hier een tijd niet geweest omdat ik even he-le-maal geen zin had in die MMM, maar lees wel af en toe even mee en wilde vooral Mob en Zomer een heeeel dikke knuffel geven. Wat ontzettend rot voor jullie beiden. Mob, natuurlijk kun je nog zwanger worden met 1 eierstok maar jeetje mina zeg, word je wakker en hoor je zoiets! En Zomer, natuurlijk word jij gewoon zwanger bij de volgende ronde, maar dit hadden we niet verwacht, toch?

Met mij gaat alles goed. Er is leven buiten de MMM en het bevalt uitstekend, haha. Gisteren reden we toevallig langs het ziekenhuis en ik zei tegen m'n vriend: Jee, ik ben hier al een maand niet meer geweest. Mis je het, vroeg hij, absoluut niet, geen seconde, zei ik. Maar woensdagavond gaan we er toch weer heen. Dan is er een informatie-avond over IVF en als het goed is krijg ik daarna het behandelplan. Inmiddels ben ik net weer ongesteld geworden, joh, ik baal er niet eens meer van want een natuurlijke zwangerschap zal 't wel nooit worden, maar ik was wel blij dat ik na twee ernstig verstoorde cycli door die k-hormonen weer keurig na 27 dagen ongesteld werd. Dus... we wachten af. Ik denk dat ik, mede door onze vakantie eind mei, pas eind mei kan beginnen met de pil. Bij ons doen ze het lange protocol. Ik zou dan op z'n vroegst begin juli de TP kunnen hebben, als alles goed gaat. Nou ja, dat is nog ver weg en zoals ik al zei: Ik ben er nu helemaal uit, en dat is wel zo lekker, dat ik dat ook niet erg vind.

Zomer, Mob en Evy natuurlijk, allemaal een dikke knuffel, en de rest van de meiden natuurlijk ook alle goeds en heel veel succes!!

Geplaatst

Dag dames,

is er mss nog iemand die wel eens een follikelcyste heeft gehad tijdens de iui's..?

Het zit me helemaal niet zo lekker eigenlijk..en op internet staat wel vanalles maar wil graag weten hoe het in het echt gaat.

Ze zeggen dat ie vanzelf weg zal gaan,maar het zit me gewoon niet lekker...

Wat fijn Lexa dat het zo goed met je gaat!!Dikke knuffel,

Diana

Geplaatst
@ Doortje,

Neej meis ik heb ook niet echt tips om de tijd door te komen helaas :sad:

Wij zijn momenteel druk bezig met de laatste dingetjes te regelen voor de bruiloft, zo kom ik een beetje de tijd door.

Maar goed dat is ook bijna allemaal klaar en zit dus ook echt te denken hoe kom ik die tijd door.

Liefs Tabitha

Bezig zijn met de bruiloft is in elk geval super leuk. Zelf ben ik in oktober 2007 getrouwd en zou het graag nog een keer doen. Het was zo super geweldig deze dag! Geven jullie een groot feest?

Geplaatst
Dag dames,

is er mss nog iemand die wel eens een follikelcyste heeft gehad tijdens de iui's..?

Het zit me helemaal niet zo lekker eigenlijk..en op internet staat wel vanalles maar wil graag weten hoe het in het echt gaat.

Ze zeggen dat ie vanzelf weg zal gaan,maar het zit me gewoon niet lekker...

Wat fijn Lexa dat het zo goed met je gaat!!Dikke knuffel,

Diana

Hoi, ik heb inderdaad ook een follikelcyste gehad tijden de IUI en ik maakt me er ook zorgen over vooral omdat ik tijdens de sex veel last van had want ik voelde duidelijk dat er iets zat en het deed me zeer .. maar een maand later met de volgende IUI was de cyste helemaal weg ik heb er uitdrukkelijk om gevraagd of ze daar na zouden kijken en dat hebben ze ook gedaan maar er was niets meer te zien gelukkig ... de IUI behandelingen erna is het ook niet meer terug gekomen ... Hij gaat dus echt van zelf weg,

lfs. Nicole

Geplaatst

Hai hai allemaal...

zo, nu eindelijk een beetje uit de spanning. Net het ziekenhuis aan de telefoon gehad. HCG is goed gestegen van 58 (afgelopen donderdag) tot 308 (gister)..

Ben dus echt zwanger... :confettistars: zo onwerkelijk, ook best wel zenuwachtig..

maar ik ga er zoveel mogelijk van genieten... en eerst morgen maar eens op vakantie naar Italie, zo enorm aan toe...

Lieve Diaan, hoe gaat het vandaag met je meis??

Geplaatst

Hoi Chantal

Wat fijn voor je zeg. Ga er vooral lekker van genieten. Ik kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk is, maar het is ECHT zo.

Veel plezier in Italie.

Groetjes Doortje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden