Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ angel; kan me voorstellen dat je zoiets had van....uuuuh wablief???? Helaas is het voor veel mensen moeilijk voor te stellen hoeveel moeite je wel niet moet doen om zwanger te kunnen worden. En helaas zien veel mensen alleen de buitenkant; oftewel het valt meteen op als je een sigaretje rookt. Maar ze kunnen niet zien hoeveel stress je er van krijgt.

Wij hebben ook wel vaker juist de opmerking gekregen om er niet zo veel mee bezig te zijn. En dan denk ik tja, hoe doe je dat als je elke maand wel tig keer in het ziekenhuis moet zijn en ook nog eens elke avond hormonen spuiten??? Als we er niet mee bezig zijn komen de kindjes echt niet bij ons.

Hier vandaag weer een FM gehad. Vrijdag weer terug. En dan grote kans dat we zondag (9 mei; moederdag...) de inseminatie weer hebben. Vandaag ook nog contact gehad met het Geertgen. En we kunnen pas 8 juni op intake-gesprek. Dus ik verwacht dat we na iui 5 dan ook nog maar iui 6 gaan doen.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ angel; kan me voorstellen dat je zoiets had van....uuuuh wablief???? Helaas is het voor veel mensen moeilijk voor te stellen hoeveel moeite je wel niet moet doen om zwanger te kunnen worden. En helaas zien veel mensen alleen de buitenkant; oftewel het valt meteen op als je een sigaretje rookt. Maar ze kunnen niet zien hoeveel stress je er van krijgt.

Wij hebben ook wel vaker juist de opmerking gekregen om er niet zo veel mee bezig te zijn. En dan denk ik tja, hoe doe je dat als je elke maand wel tig keer in het ziekenhuis moet zijn en ook nog eens elke avond hormonen spuiten??? Als we er niet mee bezig zijn komen de kindjes echt niet bij ons.

Hier vandaag weer een FM gehad. Vrijdag weer terug. En dan grote kans dat we zondag (9 mei; moederdag...) de inseminatie weer hebben. Vandaag ook nog contact gehad met het Geertgen. En we kunnen pas 8 juni op intake-gesprek. Dus ik verwacht dat we na iui 5 dan ook nog maar iui 6 gaan doen.

Hoi ... jeetje wat kan je laat terecht bij Geertgen ... het is zeker heel erg druk ... wij konden toen met 3 weken terecht ... maar zo zie je maar weer ... wat bij de één snel gaat hoeft bij de ander niet snel te gaan ... maar goed je bent nog niet uit de "race" ... ben benieuwd wat ze bij Geertgen zeggen .... met wie heb je de afspraak ... je hoeft geen namen te noemen als je de begin letter van de achternaam geeft dan weet ik wel wie je bedoelt ... ik hoop voor jou dat je de afspraak hebt bij dr. R. of dr. W. dat zijn 2 fijne artsen,

gr. Nicole

Geplaatst

Hey meiden,

Wannabemom, ik vind 8 juni al heel snel, bij andere klinieken moet je soms een half jaar wachten op de eerste intake. Ik hoop dat je meer succes hebt bij Geertgen. Ik was er vandaag ook weer, voor een FM. Vrijdag om 7 uur pregnyl spuiten en dan zaterdag om 9:30 de IUI. Nu vraag ik me alleen af.. is dit niet te snel? Ik dacht dat er 36-40 uur na de pregnyl een eisprong plaats vind... Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen de pregnyl en de IUI?

Groetjes!

Geplaatst
Hey meiden,

Wannabemom, ik vind 8 juni al heel snel, bij andere klinieken moet je soms een half jaar wachten op de eerste intake. Ik hoop dat je meer succes hebt bij Geertgen. Ik was er vandaag ook weer, voor een FM. Vrijdag om 7 uur pregnyl spuiten en dan zaterdag om 9:30 de IUI. Nu vraag ik me alleen af.. is dit niet te snel? Ik dacht dat er 36-40 uur na de pregnyl een eisprong plaats vind... Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen de pregnyl en de IUI?

Groetjes!

Hoi, bij mij zat er ook minder dan 36 uur tussen hoor ... vaak moest ik de avond voor de IUI de pregnyl spuiten en zat er soms nog geen 30 uur tussen ... dus ik denk wel dat het goed zit ... wie gaat bij jou de IUI doen zaterdag????

gr. Nicole

Geplaatst
Hoi, bij mij zat er ook minder dan 36 uur tussen hoor ... vaak moest ik de avond voor de IUI de pregnyl spuiten en zat er soms nog geen 30 uur tussen ... dus ik denk wel dat het goed zit ... wie gaat bij jou de IUI doen zaterdag????

gr. Nicole

Maar is IUI bij jou wel eens gelukt dan?? Sorry voor mijn onzekerheid hoor...

Net zoals de vorige maand door dr. R. Helaas is dr. W op vakantie...

Geplaatst

Ik ben helemaal vergeten om te vragen bij wie ik de afspraak heb!!!

Op zich is 8 juni nog 5 weken wachten. Maar komende weken zijn er veel feestdagen. Misschien dat het daarom wat later is. Misschien dat ze vrouwen die al iets "ouder" zijn eerder laten komen. Die hebben toch wat minder tijd met hun klokje.

Ben wel al aan het denken of ik dan wel of niet met iui 6 (want tja ga er al van uit dat iui 5 niet lukt) moet gaan starten.

Op 8 juni zou ik dan rond mijn eisprong zitten, maar ik ga er van uit dat ze dan nog niet meteen met ivf zouden beginnen toch??? In ieder geval zal ik het nog maar eens na vragen aan mijn gynaecoloog of toch nog even met geertgen bellen. In ieder geval eerst maar eens komende weekjes weer afwachten.

Geplaatst

@zonneschijn,diaantje,wannebemom

ja joh zulke mensen bestaan echt ik heb we meer dingen gehoord maar dit was voor mijn echt de druppel voel men eigen nog slecht

nou lekker van je neefje dan van je fam moet je het ook maar hebben dan

sommige snappen echt gewoon helemaal niks domme mensen tegenwoordig pfffffffffffff dan kunnen ze beter niks zeggen

men vriend heeft vanmiddag ook nog ff zijn zegje gedaan want hij was ook helemaal over ze zeik en wat denk je hij verdedigd zijn eigen grrrrrrrrrr

ik hoop dat wij allemaal snel zwanger mogen worden en blijven

duim voor jullie allemaal......

hoop snel dat je cyste weg is en dat je weer verder kan (duim duim)

bedankt voor jullie berichten

ga zo maar lekker proberen te slapen denk als het me lukt tenminste

ben toch lekker verder de hele week vrij gelukkig.........

dikke kussssssssssss voor jullie

liefssssssssssss

Geplaatst

Ja lekker is dat he..Als ik mezelf zo op zit te vreten,denk ik ook weer;

Ben ik nou zo'n zeikerd..??Dat wil ik helemaal niet!Maar ik kan het gewoonweg niet uitstaan dat mensen zo bot kunnen zijn pffff

Want het doet je toch wel wat.En zo kom je dus in een spiraal terecht,wat het op die momenten even niet leuk maakt.Net zoals zoveel andere dingen in deze situatie.

Het is gelukkig niet mn eigen familie,maar dus mn 'schoon'familie.

Maar ja,je hebt er wel mee van doen he...

Geniet jij maar lekker van je vrije week.Zal je goed doen.

Onze tijd komt nog wel

xxx

Geplaatst

ik moet vrijdag weer naar geertgen....

ik heb een afspraak bij dr. M en voel me daar helemaal niet prettig bij. Ik heb het allerliefste of dr.R of dr. W. Ik had al gebeld met de vraag of ik de afspraak dan niet kon verzetten maar ja dat was weer niet mogelijk omdat ze zaterdags, begrijpelijk, het liefst alleen de mensen hebben die een behandeling moeten ondergaan. Dus ik heb mezelf maar voorgenomen om die 5 min mijn verstand op nul te zetten en als ik niet naar mijn idee goed genoeg geholpen word blijf ik zitten tot er wel iemand met verstand komt.

Dus na al die maanden heb ik nu echt mijn eerste frustratie bij geertgen hahaha..

Komt ook wel goed, maar baal er wel van.

xxxx

Geplaatst
ik moet vrijdag weer naar geertgen....

ik heb een afspraak bij dr. M en voel me daar helemaal niet prettig bij. Ik heb het allerliefste of dr.R of dr. W. Ik had al gebeld met de vraag of ik de afspraak dan niet kon verzetten maar ja dat was weer niet mogelijk omdat ze zaterdags, begrijpelijk, het liefst alleen de mensen hebben die een behandeling moeten ondergaan. Dus ik heb mezelf maar voorgenomen om die 5 min mijn verstand op nul te zetten en als ik niet naar mijn idee goed genoeg geholpen word blijf ik zitten tot er wel iemand met verstand komt.

Dus na al die maanden heb ik nu echt mijn eerste frustratie bij geertgen hahaha..

Komt ook wel goed, maar baal er wel van.

xxxx

Hoi, ach dr M. tja wat moet ik van hem zeggen ... tis wel een hele rustige arts en ik heb hem weer liever dan dr. K. maar ook mijn nr 1 is dr. W. en nr 2 is dr. R. dat zijn echt 2 schatten. Dr. W. is wat uitgebreider en je krijgt van hem altijd een echo fotootje mee en met de IUI krijg je van hem ook altijd voor de 5e dag na de IUI een pregnylspuit extra mee omdat dit de innestelling zou bevorderen en ik moet zeggen dat ik na die keer wel zwanger ben geraakt dus of het toeval is of niet dat weet ik niet ik weet wel dat toeval niet bestaat .... Ik moet dinsdag naar dr. W. voor een gesprek na mijn eerste IVF poging ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft en ik wil het ook hebben over de pijn medicatie voor een volgende punctie ... ik laat me wel informeren ... succes bij dr. M.

gr. Nicole

Geplaatst

Ik vind dr W ook het fijnste, Dr R is mij iets te joviaal... maar goed toch gaat die mij a.s. zaterdag weer insemineren. Ik ga morgen toch nog eens bellen over die pregnyl...heb toch echt het gevoel dat ik te vroeg de IUI krijg...

Geplaatst

Hoezo te vroeg??? Het gaat toch om max 6 uur ofzo?? Zaad kan tot wel 4 dagen overleven. Als ze de IUI eerder doen, ligt het zaad als het ware al klaar... Dat doen ze bij mij ook, en mij is uitgelegd dat het geen kwaad kan. Erger is als ze je pas insemineren als je al je eisprong hebt gehad. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken hoor.. En doe je dat wel, bespreek het dan met je arts. Geeft jou ook weer meer rust.

Succes in ieder geval

Geplaatst

Hi Kriskras,

Ik zou me ook niet te veel zorgen maken. De gynacoloog heeft tegen ons in een begin stadium al eens gezegd dat het belangrijk is dat het zaad klaar ligt als je eisprong plaats vind. Na je eisprong zijn de 1e 8 uur het belangrijkst omdat dat de kans op bevruchting het grootst is, daarna neemt het slagingspercentage heel erg af. Het zaad leeft veel langer. het schijnt ook zo te zijn, las ik laatst in een artikel, dat zaadcellen eerst ook proces door moeten gaan om een eicel te kunnen bevruchten dus het het juist goed is dat het zaad al in je baarmoeder is ten tijde van de eisprong. Het leeft immers vaak tussen de 3 en 5 dagen.

Zelf doe ik nog IUI in mijn eigen cyclus en moet bellen bij een positieve test. Ik word atijd gelijk de dag er na geholpen. Ze zullen in het ziekenhuis wel weten wat ze doen toch?

Geplaatst

Ik moet nog 9 dagen tot aan mijn eigen testdag (duurt me veel te lang.. maar ja..) en ik heb voor t eerst dit keer hele gevoelige tepels. Normaal gesproken heb ik daar niet zo'n last van, maar nu heb ik het zelfs als ik ze zelf voorzichtig aanraak. heb t soms wel eens als mn man ze aanraakt rond mijn eisprong, maar die heb ik al gehad vorige week.

Had ook voor t eerst een grote puist op mijn borst. Heb wel eens een kleintje, maar deze kwam ineens wel heel spontaan vanacht. gisterenavond was er nog niks te zien en vanmorgen zat ie er in eens..

Ben ook niet helemaal fit.. last van mn keel en de hele dag al kouwelijk.

Maandag (4 dagen na de inseminiatie) had ik de hele dag het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Net al liep er iets, maar er was niks te zien. Alleen maar een beetje afscheiding.

Iemand enig idee of dit iets zou kunnen betekenen?

Geplaatst

Heey Doortje,

ja dat kan van alles zijn he..:blob1:

Ik heb 3 IUI's gehad en allemaal waren ze anders.

Ik hooooooop natuurlijk dat het een positieve test gaat geven,maar je zult nog even geduld moeten hebben ben ik bang..!Jaja,lange dagen...zucht..

Ik duim iig voor je!!

Geplaatst

Ik word soms echt niet goed van het wachten. Ik ben blij dat ik morgen en vrijdag gewoon moet werken. Dan gaan de dagen wat sneller voorbij. Volgende week hoef ik nog maar twee dagen te werken en heb dan vakantie tot en met tweede pinksterdag. Ben ik ook wel aan toe moet ik zeggen. De laatste twee wachtdagen worden daardoor wel enorm irritant, maar ik zal even door moeten bijten. Hopelijk word ik of ongesteld voor de datum of anders in elk geval een positieve test op de 14e. Vorige keer was ik 5 dagen te laat... stress volgens de gynaecoloog..

Geplaatst
Hoezo te vroeg??? Het gaat toch om max 6 uur ofzo?? Zaad kan tot wel 4 dagen overleven. Als ze de IUI eerder doen, ligt het zaad als het ware al klaar... Dat doen ze bij mij ook, en mij is uitgelegd dat het geen kwaad kan. Erger is als ze je pas insemineren als je al je eisprong hebt gehad. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken hoor.. En doe je dat wel, bespreek het dan met je arts. Geeft jou ook weer meer rust.

Succes in ieder geval

Wij maken gebruik van ingevroren zaad, dus dat leeft niet zo lang, en ik zit dan ruim 10 uur voor de eisprong! Maar goed..misschien maak ik me ook wel zorgen om niks.. en moet ik afwachten. De meningen zijn erover verdeeld. De een zegt, het heeft geen zin, de ander zegt, het zit goed. Ik probeer het maar los te laten en niet eerder te spuiten met die pregnyl als 7 uur.

Geplaatst

Morgen mag ik weer voor de echo. Ik verwacht zelf dat ik dan zondag (moederdag) de inseminatie voor iui 5 ga krijgen. Ben weer benieuwd wat het deze keer gaat brengen.

Dinsdag had ik ook mijn dossier meegekregen naar de balie voor een nieuwe afspraak. Toen merkte ik dat er nog een cd-rom in zat met de foto's van de operatie van mijn BBZ vorig jaar. Ik heb toen zelf gevraagd of ze de foto's wilden maken. Op de controle toen naar gevraagd, maar was toen nog niet klaar. Daarna eigenlijk een beetje vergeten. Van de balie-juffrouw mocht ik de cd-rom nu niet meenemen. Dit moest eerst een gynaecoloog goed keuren. Oftewel, morgen moet ik het weer eens vragen op de controle. Wil het wel graag zien en ben toch wel benieuwd naar de foto's.

Geplaatst

@ Wanabemom: ik zou ook benieuwd zijn naar de foto's. Je zult ze vaslt wel krijgen neem ik aan?

Hier verder alles rustig. Beetje grieperig op het moment, maar wel gewoon aan het werk. Gelukkig genoeg te doen, wat gelijk zorgt voor een goede afleiding. Volgende week, na het weekend, zal het wel lastiger worden om te wachten tot vrijdag. Vooral omdat ik vanaf woensdag vrij ben. Donderdag, hemelvaartsdag, heb ik een zussen/moeder dag. We gaan wat leuks doen met z'n viertjes. Wel fijn dat die laatste dag dan ook afleiding genoeg heeft. We zullen wel zien.. Ach.. en gaat het mis die dag.. dan zijn ze er er om me op te vangen.

Nog plannen voor het weekend? Ik ga morgen naar Friesland om met moeders uit eten te gaan voor moederdag (met alle zussen en aanhang) en zondag lekker asperges koken voor mn schoonmoeder

Geplaatst

@wannabemom hoe was de echo??

bij jullie doen ze wel op zondag iui dus

wel beter hoor nij ons niet..

hoop voor je dat je de fotos mee mag nemen

@doortje beterschap en heel veel plezier in friesland. gezellig hoor lekker met zen alle

de eerste week gaat ook altijd van zelf hoor maar de 2de week pfffffff

dan word het veel erger duim voor je

wij gaan morgen naar de camping in belgie men opa en oma staan daar

hoop dat het weer een beetje mee zit

liefssssssssssssss

Geplaatst

nou, bezoekje Dr. M. weer gehad.

Afspraak stond om 3 uur. precies 1 minuut voor 3 kwamen we binnen, netjes toch?

kregen we meteen de mededeling dat dr. m. onderweg was want hij was vergeten dat hij moest werken:s uiteindelijk viel de uitloop tijd nog wel mee, een uurtje...nou ja, dat zitten we daar normaal ook wel dus ja...

Morgenvroeg weer pregnyl spuiten en maandag iui nr 4. Dan zaterdag weer pregnyl spuiten en dan zien we wel weer...

Dikke kus,

denise

Geplaatst

Nou, hier weer eens 3 daagjes achter elkaar naar het ziekenhuis!!!

Gistermorgen een FM gehad. Groeide goed alleen nog net niet groot genoeg. Dus ik moest vandaag op controle komen. Alleen gisteravond kreeg ik ineens best wel een flinke pijnscheut (zeurend gevoel) in mijn linker zij. Dus voor de zekerheid een LH testje gedaan. Was die helemaal positief!!! Dus weer gebeld; gisteren alvast de pregnyl gespoten en vandaag toch nog controle.

Was de follikel in een dag van 14 naar 22 mm gegroeid! Dus nu krijg ik morgen toch nog de inseminatie. Bij ons doen ze die gelukkig wel op zondag. Alleen op zaterdag niet. Ben ik wel blij mee, anders zit je denk ik erg vaak net niet op de goede dag.

Vandaag ook de papieren van Geertgen binnen gekregen. We hebben ons intakegesprek met dokter M. Hopelijk is ie dan niet ons vergeten! Lijkt me nogal frusterend, heb je daar allebei vrij voor; is de dokter er dan niet.

Geplaatst

Hoi Wannabemom,zo zie je maar weer.Het lichaam doet waar het zelf zin in heeft..!!hihi

Maar goed dat het zo gegaan is zeg!En nu duimen.

Ik ben gisteren ongesteld geworden,netjes op tijd en nu weer een normale menstruatie sinds maanden.

Tja wat wil je,geen hormonen de laatste tijd.

Nu morgenvroeg bellen voor een echo.Kijken wat mn cyste aan het doen is..

Doortje,hoe is het met jou??

x Diaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden