Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wannabemom, wat fijn dat ze bij jullie de IUI wel op zondag doen!

Hopelijk is het een goed voorteken dat het op moederdag is!! Nu maar duimen..

Doortje, nog even volhouden, ik weet nu zelf ook hoe het voelt die wachtweken pffffff...

Zelf heb ik op hemelvaartsdag een fm staan. Eigenlijk doe ik het via ovulatietesten in mijn eigen cyclus, maar ik wou zelf graag een meting voor de zekerheid. Vorige keer had ik op zondag een positieve ovulatietest en maandag de IUI. Hopelijk heb ik dit niet op zaterdag aangezien ze bij ons op zondag geen IUI doen!!

Weten jullie of ze de ovulatie eventueel iets eerder kunnen laten plaatsvinden doormiddel van pregnyl??

liefs wendy

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Wendy,

Ik doe ook IUI in mijn eigen cyclus en heb nog nooit een FM gehad. Ik voel gelukkig mijn ei sprong en ben tot nu toe steeds op tijd geweest, alhoewel ik moet zeggen dat ik de afgelopen keer het eerst het gevoel had dat het goed getimed was. Ze proberen het bij ons eerst zo, en anders gaan ze toch mild stimuleren en het in de gaten houden. Hierna eerst nog twee keer zo en dan pas gaan ze wijzigigen.

Wel spannend. Waarom doen ze op zaterdag bij jullie geen IUI? Bij ons doen ze dat gelukkig alle dagen. Ben ik wel blij mee. Ik ben al een keer op zaterdag geweest.

Tja en dat wachten... ik vind het maar irritant. Nog 5 dagen te gaan... pffff.....

Geplaatst

Jep vandaag zit de inseminatie er weer eens op. Het ging wel weer goed.

Deze keer denk ik niet dat het m gaat worden. Eitje zat aan de linkse(=dichte)kant en het zaad weer matig. Je weet maar nooit, maar de kansen zijn natuurlijk weer wat minder.

Dus ik ga er wel weer van uit dat we ook nog iui 6 gaan doen. We twijfelen wel nog een beetje of we het wel of niet moeten doen. De intake voor ivf/icsi is pas 8 juni. Maar we geloven gewoon niet zo in iui. Als we het zouden doen is het puur omdat het "protocoltechnisch" misschien handiger is om dat wel te doen. Ga nog wel naar het Geertgen overleggen om te overleggen. Een maandje zonder hormonen of ziekenhuis klinkt ook wel aantrekkelijk!!!

Geplaatst

IVF heeft volgens mij iets meer kans van slagen als IUI, maar toch hoop ik dat IUI voor ons de oplossing is. Wij insemineren nu nog in mijn eigen cyclus, waardoor ik alleen maar naar het ziekenhuis hoef voor de inseminatie. Al die bezoekjes en hormonen lijken me echt niet prettig. Vooral omdat ik dan om mijn werk veel meer moet gaan regelen. Nu kan het nog ongemerkt. Niemand weet dat we er mee bezig zijn. De collega die het wel weet is nu zelf met zwangerschapsverlof.

Geplaatst

Hoi Doortje,succes nog met wachten he!!Hoe voel je je?

Wannabemom,is idd wel lekker zonder hormonen.Ik voel me weer 'normaal' en menstruatie is ook weer normaal.Bij mij is het alleen zo dat ik verplicht moest stoppen ivm een cyste,en das dan meer onzekerheid en dus weer frustrerend).

Ik snap dat je zo denkt over iui,maar je weet nooit meiss...ik duim voor je!

Geplaatst

Diaantje: ik voel helemaal niks bijzonders. Vorige maand moet ik vlak voor het testen om de haverklap naar het toilet, maar nu voel ik niks anders als normaal. Alleen mijn linker borst is iets gevoelig, maar dat heb ik tot nu toe iedere IUI gehad.. zegt dus ook niks bij mij.

Heb alleen al sinds vorige week woensdag last van mijn keel, maar dat heeft hier volgens mij niks mee te maken.

Geplaatst

Hallo Dames

Ik ben nieuw heb een dochter van 6 sinds 2004 bezig voor de 2e wat niet willen lukken sinds februari 2010 bezig met de iui, donderdag heb ik mijn 4e iui en vanaf vandaag staan we ingeschreven voor ivf in Zwolle.

---------------------------------------------------------------------------------

28-2 1e iui mislukt

26-3 2e iui mislukt

17-4 3e iui mislukt

13-5 4e iui ??????

Geplaatst

Angel, welkom op dit forum. doen jullie IUI in eigen cyclus? Hebben ze bij jullie ook een mogelijke oorzaak gevonden waarom het niet wil lukken?

Geplaatst

Vandaag iui nr 4 gehad.

Heb het idee dat het wat krampen betreft na de iui steeds erger word...hebben jullie dit ook?

vriendje lief had wel een goede score van bijna 9 miljoen, ik heb een slijmlaag van min 10 mm dik. Niks staat ons in de weg zou je zeggen. Helaas begin ik steeds minder te denken dat iui niks of weinig helpt voor/bij mij. ik blijf wel steeds goede hoop houden en wacht ook steeds vol spanning de laatste wachtweek af...

We zullen wel weer zien...

@angel, welkom op deze site en met name dit forum;) Hopelijk mag je je snel een van de gelukkige noemen;)

Dikke kus

denise

Geplaatst

Weten jullie of ze de ovulatie eventueel iets eerder kunnen laten plaatsvinden doormiddel van pregnyl??

liefs wendy

Jah, dat kan, ze hebben de vorige IUI mijn eisprong een dagje naar vorgen gehaald dmvm pregnyl.

Ik heb afgelopen aterdag mijn 2e IUI gehad, nu weer afwachten...

Geplaatst

Wel moed houden hoor bij IUI. Ik heb al eens ergens gelezen dat veel meiden rond de 5e of 6e IUI pas zwanger worden. Ik blijf ook geloven dat het kan!

Geplaatst

de meiden die iui hebben gehad succes

ik geloof ook niet echt in de iui hoor

het is dan wel een x gelukt maar heb er toch weinig vertrouwen in

nou nog een week tot men nod

heb overal last van maar dat komt door de utrogestan bahhhh

heb vandaag ook wat krampen gehad weet niet goed wat ik er van moet denken

ben ook iedere x eerder ongi

afwachten maar

liefssssssssss

Geplaatst

@doortje we zitten dicht bij elkaar met testen

hou je het nog een beetje vol

vind de laatse week altijd het ergste

liefsssssss

Geplaatst

en welkom angel zie het nu pas

en succes met je iui en krijg iui met hormonen of in eigen cyclus??

liefsssssssssss

Geplaatst

We zijn allebei goed, en we doen het gewoon in de cylclus en de iui met hormonen

---------------------------------------------------------------------------------

28-2 iui mislukt

26-3 iui mislukt

17-4 iui mislukt

13-5 iui?????

sinds vandaag ingeschreven ivf zwolle

Geplaatst

Hoi Angel1001,

Je schrijft dat alles bij jullie beiden goed is.. onverklaarbaar dus als ik het goed begrijp. Waarom kiezen ze er bij jullie voor om het in je eigen cyclus te doen? Wij doen dit ook, maar vooral omdat het bij mijn man iets minder is en ze daarom denken het dat niet nodig is om mij extra te stimuleren. Echter, als blijkt dat dit na 6 keer niet geholpen heeft gaan we eerst over op milde stimulatie en IUI en dan pas op IVF. Ze willen hier bij ons pas op overgaan nadat we 'alles' op gebied van IUI geprobeerd hebben omdat er daarna geen weg meer terug zou zijn en de kansen snel op zouden zijn.

Geplaatst

Angel, tot nu toe ging het wachten wel redelijk, maar de komende dagen zal het wel steeds moeilijker worden. Ik voel me nog heel normaal. Geen zwangerschaps- en/of menstruatieklachten. We zullen wel zien waar het ons brengt. Ben wel positief eigenlijk.. we zullen zien. Wel spannend in elk geval.

Geplaatst

@doortje ja spannend is het zeker elke x weer vooral de laatste dagen

ik zeg altijd tegen mezelf dat het niet gelukt is uit zelfbescherming denk ik

we zullen idd zien duimen draaien hoor

liefss

Geplaatst

Welkom Angel1001 en succes donderdag! Fingers crossed

Succes met wachten voor Angel, Denise, Doortje, KrisKras en Wannabemom

Nicole, hoe was het gesprek vandaag?

Wendy, hoop op een mooie follikel aanstaande donderdag!

Hier gisteren, op dag 9 van mijn cyclus, weer follikelmeting gehad en wat denk je... een rafelige follikel en progesteron boven de 20... ei al gesprongen dus (volgens mijn temperaturen al op zaterdag, op dag 7!). Helaas, geen IUI deze cyclus. Afwachten maar weer...

Geplaatst

Hallo dames, vandaag op evaluatiegesprek bij de gyn geweest en die vond het heel erg triest voor ons dat het allemaal niet zo positief was verlopen ... hij heeft het wel allemaal netjes uitgelegd ... ik heb hem ook verteld hoe erg die punctie mij is tegen gevallen en dat die dormicum die ik had gehad echt niet heeft geholpen. Hij zei gelijk .. ik doe de volgende punctie bij U en U krijgt van mij andere pijn medicatie ... en de eerste keer heb ik het lange IVF protocol gehad ik ga nu het korte protocol krijgen met bij stimulatie want hij wil toch proberen of ik meer eitjes kan gaan ontwikkelen zodat de kansen wat vergroten ... ik ben zo blij met deze arts en ik hoop inderdaad dat mijn lichaam mee werkt en ik de punctie ga krijgen op de dagen dat hij werkt .... Ik vroeg of ik moest wachten op mijn 2e menstruatie na de punctie omdat ik nu mijn menstruatie al heb ... nou zei hij als jullie willen kunnen we gelijk weer beginnen dan maak ik nu de uitgangsecho .... nou zo gezegd zo gedaan .... helaas .... ik heb 2 flinke cystes in mijn rechter eierstok zitten waardoor het nu niet echt slim is om met hormonen nu te gaan stimuleren want dat is vragen om problemen dus we genieten even van het maandje rust en beginnen we volgende maand weer met frisse moed,

gr. Nicole

Geplaatst

@coni; wel fijn dat het gesprek zo goed verlopen is. Maar wel balen van die cystes zeg. Nou in ieder geval nu dus een maandje rust met de hormonen.

Ik ga in ieder geval hopen dat het de volgende cyclus bij jullie goed gaat komen!!

Geplaatst

@kee... zonde meid....is toch weer een verloren maand, helaas kan je lijf vreemde dingen doen. Hopelijk gaat de maand een beetje snel voor bij je...gewoon leuke dingen gaan doen :D

En als het dan volgende maand raak is.........

xxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden