Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Joske.

Als ik ongi ben, moet ik dus naar t ziekenhuis bellen, dan krijg ik te horen wanneer ik met de Gonal F moet beginnen (volgens mij is dat na n week, maar k weet het niet helemaal zeker meer) dan moet ik decapeptyl ook gewoon door blijven spuiten, maar tot wanneer weet ik niet meer, vraag ik wel als ik moet bellen.

Die decapeptyl zorgt er voor dat je eigen cycles stil leg, ze zei dat je dan alst ware in de overgang ben, en die gonal f is dus een FSH hormoon, die dan dus weer de eitje (s) gaat maken.

Ingewikkeld allemaal. Volgens mij, als we eenmaal bezig zijn, gaan we t pas echt snappen geloof ik..haha.

Suc6 meid.

Liefs Trijnie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo dames.

Moet even iets kwijt, voel me namelijk zo triest.

We waren afgelopen maand begonnen met onze eerste iui behandeling.

Dat kon helaas niet doorgaan omdat er te veel eicellen waren.

Tegen advies van de arts in hebben we zelf toch 'geklust'.

Had van de week 5 dagen licht bloedverlies en krampen in mijn liezen.

Er ging van alles door mijn hoofd, innestelingsbloeding, eug.

Gisteren een zwangerschapstest gedaan en natuurlijk negatief.

Voel me zo triest, ben boos op mezelf dat ik uberhaupt heb kunnen denken dat ik misschien zwanger zou zijn.

Heb ondertussen ook nog kontakt gehad met de arts uit het zkh.

Bloeding kan komen doordat mijn lichaam van slag is door de hormonen.

Daarbij kreeg ik gister ook te horen dat een collega zwanger is.

Natuurlijk met nog maar net een zwangerschaps wens.

Voel me zo boos en verdrietig.

Groetjes en veel sterkt voor iedereen.

O meid!

Joh, ik denk dat de meeste van ons dat gevoel wel kennen, dat je boos bent dat je hebt kunnen denken dat je zwanger bent! maar door de hormonen in je lichaam, kan het heus wel zo lijken.toch?

Je voelt je dan ook zo in de steek gelaten door je eigen lichaam!!

Wat moeilijk dat je collega dan ook net nu zwanger is. Het lijkt dan op zo'n moment dan ook wel of ineens iedereen gewoon zwanger kan raken..behalve jij!

Sterkte hoor meis. Neem de tijd om t even te laten zakken.

liefs Trijnie

Geplaatst

@ asmaa, heel herkenbaar je verhaal. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Toen ik net gehoord had dat wij waarschijnlijk niet zonder hulp zwanger konden worden, stortte mijn wereld even in. Toen een paar weken later twee collega's zwanger bleken te zijn was ik helemaal verdrietig. Inmiddels zijn deze dames bevallen van gezonde kids en ik moet zeggen dat ik dat toch ook wel weer even heel erg moeilijk vond.

Ben zelf vandaag vol goede moed begonnen aan mijn 4e IUI poging. Manlief had een goede prestatie, onze beste tot nu toe met 8 mln zaadcellen. Ik mocht ook weer een kwartiertje blijven liggen. Hopelijk lukt het deze keer. 12 juni mag ik testen. gelukkig ben ik donderdag eerst nog jarig en vier dat volgend weekend met mn vrienden en familie nog in friesland, dus de eerste wachtweek zal goed lukken.

Geplaatst

Ik ben inderdaad vet blij met die 8 mln. De eerste keer hadden we maar 1,7 en daarna was 6 mln het hoogste. Hopelijk vindt een van deze 8 mln de goede weg en komt eindelijk onze wens uit.

Afgelopen week hadden we nog een flinke aanvaring met mn schoonvader. We zaten op de verjaardag van mijn schoonmoeder (ze zijn gescheiden) en we zaten te eten. Toen ik aan mijn tweede haring begon (ik ben echt helemaal dol op haring) maakte hij ten overstaan van alle aanwezigen de opmerking dat ik wel veel haring at en of ik niet ook aan de augurken moest beginnen. Hij bedoelde dit zeer grappig. Ik ging er uiteraard niet gelijk op in, maar toen begon hij van: oh ze reageert niet.. Dat schoot uiteraard in het verkeerde keelgat en heb toen duidelijk aangegeven dat ik het echt een K*T opmerking van hem vond en ben huilend weggelopen. Bijna niemand begreep wat er aan de hand was aangezien niet veel mensen weten in welk traject we zitten, maar ik was zo boos dat hij insinueerde dat ik zwanger zou zijn. Hij bood later wel mij z'n excuses aan maar mijn man, die ook diep gekwetst is door zijn vader (vooral omdat hij weet hoe graag we dit willen en dat het niet wil lukken) heeft nog steeds geen excuses gehad van zijn vader. Sindsdien hebben we hem niet meer gezien of gesproken. Hij is na dat voorval gelijk vertrokken van de verjaardag en heeft zijn gezicht ook niet meer bij zijn dochter of mijn schoonmoeder laten zien.

Als ik er nu nog aan terug denk kan ik weer boos en verdrietig worden. Van je (schoon)vader verwacht je toch dat hij niet dit soort grapjes gaat zitten maken en al helemaal niet als er allemaal mensen bij zijn die hier niks van weten. Na het voorval hebben we de aanwezigen kort uitgelegd wat er aan de hand was en gelukkig begrepen ze mijn en onze reactie. Ik heb mijn man overigens nog nooit zo intens verdrietig gezien als die dag omdat hij zich zo gekwetst voelt door zijn eigen vader.

Volgende week ben ik jarig, dus ik ben benieuwd of hij voor die tijd nog langs komt om ook zijn zoon zijn excuses aan te bieden. Ik ga in elk geval geen mooi weer spelen. Hij mag uiteraard gewoon komen op mijn verjaardag, maar hij zal wel zijn excuses aanbieden aan zijn zoon.

Geplaatst

Hoi Doortje,

ja ik ken dat gevoel erg goed.Helaas.Voor dat we hieraan begonnen kende ik dat dus niet,maar nu...bah

Ik heb het de laatste weken ook.Een neefje van vriendlief die een K*T opmerking plaatste (nog steeds geen excuses hoor!Hij heeft niet eens door dat ie iets verkeerds heeft gezegd.Ja hij weet het wel door,maar vind het niet nodig zn excuses aan te bieden) en een schoonzus die al langer loopt te etteren,ineens babyfoto's stuurt van een baby waar ik niets mee van doen heb.Schoonouders die ineens met het hele gezin naar het dolfinarium willen binnenkort,en waar vriendlief en ik mee naartoe moeten zodat we lekker achter de kids van zwager en schoonzus aan kunnen lopen etc.

Ik heb er helemaal mn hoofd niet naar staan,en denk dan ook;Mss ben ik ook wel een ongelovelijke zeurderd..?Maar ik vind dat er weinig begrip is van mensen.En juist van de mensen die dichtbij staan en het weten..

Zit je op een verjaardag,gaat het over HET onderwerp (ja hoe kan het he??) en allerlei verhalen in die richting,dat men dan zegt;Ooooh ja dat is zo erg voor die en die etc..

Daar zakt je de broek vanaf.Voor een ander is het heel erg,en als er mensen in hun buurt zijn die er mee van doen hebben snappen ze het niet eens..

Maakt me erg verdrietig.

Maar feit blijft dat we het wel alsmaar moeten slikken..

Ik geloof dat vriendlief niet eens doorheeft wat het geestelijk met mij doet.

Wil me echt staande houden,en dacht dat ik het best goed deed.Maar de laatste weken gaat het niet erg gemakkelijk.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik blijf nog steeds jullie verhalen volgen en ik wilde toch even reageren.

Wat een herkenbare verhalen allemaal zeg. Ook wij hebben al veel moeten slikken van mensen. De grootste dooddoender was toen ik net een curretage achter de rug had en mijn beste vriendin langskwam. Ik dacht nog leuk wat steun kan ik wel gebruiken. maar wat denk je ze heeft aan een stuk door het woord gehad het ging alleen maar over haar en de kinderen en haar bedrijf. Ze heeft mijn man helemaal niets gevraagd en naar mij alles goed gepraat ooh maar ik heb ook een miskraam gehad hoor ik weet wat het is.. Jullie kunnen je voorstellen dat ik blij was dat ze weg was ik was dan ook woedend ik geloof dat het stoom uit mijn oren kwam. Kon haar ook even een tijdje niet recht in de ogen kijken. Ik geloof dat ze vergeet dat wij al 4 jaar bezig zijn en al heel wat achter de rug hebben het is maar een klein detail wat ze achterwege liet.

Dus meiden het is zooo herkenbaar. Maar Doortje bij jou is het anders het is wel je schoonvader en je man zo gekwetst zien is gewoon erg verdrietig je schoonvader moet toch beter weten. Sterkte ermee. De andere meiden succes weer op het wachtbankje

Nicole succes straks met je 2e IVF hopelijk nu eens wel raak voor jou ik ga voor je duimen.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

hoi hoi ja die k*t opmerkingen weet er alles van dat zijn mensen die het gewoon niet begrijpen

sommige dingen kunnen je heel er verdrietig maken

ook zo die opmerking van me baas zit daar nog steeds mee

en nou doet hij of er niks aan de hand is bah

nou ben gister in het zh geweest voor me 1ste fm dag 8

links zaten veel kleintjes ze zei het is nog wel een beetje vroeg natuurlijk ik zo ja dat zal vast en zeker wel zit nog maar op dag 8 dus

en ze ging rechts kijken en wat denk je zit er 1 grote van 17 mm wow

hoe kan dat nou gister nog menopur gedaan en vanavond 22.00 de pregnyl en maandag 10.30 iui op dag 11

fijn weekend nog allemaal

liefsssssssssssssssssss

Geplaatst

Hallo dames,

Nou hier hetzelfde verhaal als Asmaa,

Na een week lichtbloedverlies gisteren ineens ontzettend ongesteld geworden................................................... :(

Had dit nog niet eerder gehad en hoopte zo dat het een innestelingsbloeding was...... en dat ik voor mijn man een mooi vaderdag kadootje had. Helaas mocht dit niet zo zijn.

Vrijdag en gisteren eens flink uitgejankt!! Lucht trouwens wel op.

Zal die lange lichte bloeding dan toch een bijwerking van de pregnyl zijn??

Nu maar vol goede moed op naar de derde iui! Ik zal maandag eens bellen,

kon vrijdag de moed niet opbrengen om te bellen...............

M'n man had bij de laatste iui trouwens 24 mln zaadjes!!!,

blijkbaar was er dus niet 1 snel genoeg :(

Nu maar op naar de volgende keer!!!

Doortje, ik duim voor je dat er 1 heeeel slim en snel zaadje bij zit, fijn dat het bij jullie vooruit gegaan is en veel succes met de wachtweken!!!

Angel, veel succes maandag!!!!

:bye:wendy

Geplaatst

Heey Wendy, balen meid!

Ik herken jullie verhalen ook. Gisteren bij schoolfamilie, mijn schoonzusje heeft een kindje via IVF en dat is alleen maar klagen en steunen. Niet dat het niet erg is wat zij heeft meegemaakt, ik weet zelf hoe zwaar het geestelijk is, maar soms kan ik het niet aanhoren en wil ik schreeuwen en roepen dat ze blij mag zijn dat ze een kindje van hun samen hebben kunnen krijgen!! Zij weten niet dat wij geen kinderen kunnen krijgen en nu zelfs nog een stap verder zijn als IVF en dus met een donor.. Daar is een heel rouwproces aan vooraf gegaan. We willen niet dat zij het weten want zijn bang dat het nadeling kan zijn voor het kindje als ze weten dat het biologisch niet van mijn vriend is.

Maar goed, dan zit ik daar op die verjaardag. Kind is onderwerp van gesprek, en dan is het van: "Wanneer NEMEN jullie nou eens een kind?" Ik zeg, "Pardon? Een kind NEEM je niet die Krijg je als je geluk hebt". "Oh ja ja, dat is ook zo, niet iedereen heeft het geluk om een kindje te mogen kirjgen, maar zijn jullie wel bezig dan?" Tja, ik kan ook niet vet gaan zitten liegen daar dus ik heb gezegd dat de wens er is en we wel zien wanneer het onze tijd is. Maar de twee mama's aanwezig waren 20 en 28, dus toen kwam de vraag hoe oud ik eigenlijk ben! ...uh "36" zei ik.. Tja en dan zie je meteen weer heeeele grote vraagtekens boven die hoofden.

Later op de middag komen dan de baby foto's van mijn zwager eraan te pas, ooh wat lijkt het kind op zijn vader... dan breekt mijn hart, watn mijn kind zal nooit die mooie lieve lach van mijn vriend kunnen krijgen en zijn mooie ogen... Daar moet ik dan ook niet te veel bij stil staan...

Echt ik werd er verdrietig van. Mijn vriend weet wat het met me doet, hij zei op een gegeven moment we gaan naar huis. Ik vroeg of hij niet liever nog even wilde blijven, maar hij zei ook: "Ik denk ook aan jou". Ik had mijn buik er al weer van vol...dat had hij ook goed gezien.

Wie weet... komt er voor ons ook nog ooit die gelukkige dag dat we een kindje in onze armen mogen sluiten..

Geplaatst

hey kriskras je hebt het idd niet zelf voor het kiezen

het is gewoon heel moeilijk we willen zo graag

en dan ook idd van die stomme opmerkingen daar word je echt met je neus op de feiten gedrukt....

we staan er mee op en gaan er mee na bed

en weet je wat ze dan zeggen je zult er wel te veel mee bezig zijn

ja als je hormonen gebruikt en paar x in een week na het zh moet hoe kan je er dan niet aan denken

vind jou heel sterk meid

je bent verder als ons.. en zo een keuze is zeker niet makkelijk

veel liefssssssssssssssss

Geplaatst

Hey Angel,

precies, die opmerking krijg ik ook vaak..niet te veel mee bezig zijn! We hebben een hele tijd in de medische molen gezeten, vanalles gezien en uitslag was...nihil...dan besluit je na een periode van verdriet en rouw om met een zaaddonor verder te gaan en dan begint het weer eenbeetje van voor af aan. Oke, minder naalden, bloedprikken enz enz, omdat het nu gewoon IUI is, maar toch...geestelijk is het zwaar wat wij hier allemaal voor de kiezen krijgen. En dan moet je er niet te veel mee bezig zijn... hahaha Eigenlijk is het een giller!

Voor iedereeen hier hoop ik dat deze wens snel in vervulling mag gaan. We verdienen het allemaal!

Liefs Kriskras

Gast De Graafjes
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op de site en ik zal mijzelf dan ook eerst even voorstellen.

Mijn Naam is Senaida de Graaf 28 jr. Mijn vrouw en ik zijn inmiddels 2jr. bezig om zwanger te worden vooralsnog helaas zonder resultaat:dontknow:

Wij begonnen vrij nuchter aan het traject bij MCK te Leiderdorp, maar nu wij al een aantal behandelingen verder zijn heb ik toch gemerkt dat het veel meer met je doet zowel geestelijk als lichamelijk dan we in eerste instantie hadden gedacht! Na 6 mislukte pogingen, laproscopie etc. is de moed ons aardig in de schoenen gezakt. Wij krijgen elke keer te horen alles is in orde, je bent jong dus het komt wel goed....wij krijgen hierna nog 2 behandelingen IUI met hormoonstimulatie en anders moeten we het IVF -traject waar ik erg tegen opzie.Vandaar dat ik veel op internet heb rondgekeken naar mensen in dezelfde situatie, en toen kwam ik hier terecht. Ik heb veel verhalen van jullie ervaringen m.b.t. IUI gelezen en er wordt echt met elkaar meegeleeft wat fijn! Ik hoop dan ook dat ik hier met jullie over mee mag praten?

1e IUI mislukt

2e IUI mislukt

3e IUI mislukt

4e IUI mislukt

5e IUI mislukt

6e IUI mislukt

7e IUI met puregon 50 IE (en pregnyl)....... 25 mei 2010 inseminatie gehad ?

Geplaatst

Hoi Senaida,

welkom! Jullie zitten ook al een tijd in de wacht dus.. vervelend! Ben jij degene die de behandelingen ondergaat of jouw vrouw? Het is een slopend traject en soms heb ik wel eens de neiging het bijltje erbij neer te gooien, maar natuurlijk doen we dat nog niet ;-)

Succes!

Geplaatst

Hoi meiden,

Het lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen. Ik heb deze week waarschijnlijk alweer de 6e IUI. Inmiddels al heel wat ervaring opgedaan maar helaas nog steeds niet zwanger.

In mijn omgeving raken steeds meer vriendinnen zwanger en daarom wordt het voor mij ook steeds moeilijker. Iets wat je zo graag wilt en wat bij anderen "zomaar" lijkt te gebeuren. Een collega heeft 6 weken geleden haar 1e IUI gehad en was meteen zwanger. Ze weet dat wij in dit traject zitten dus ze heeft het daarom aan mij verteld maar wat vind ik dit moeilijk zeg! Elke keer word ik weer met haar geconfronteerd en ik ben zo jaloers .Tegelijkertijd voel ik me zo schuldig. Wat een verhaal meteen maar ik zoek eigenlijk een beetje naar herkenning en ik hoop dat ik niet de enige ben die zo 'slecht' denkt af en toe.

Liefs,

Geplaatst

@boogie allereerst welkom hier

je bent zeker niet de enige hoor

het is heel herkenbaar hoor

bij mij zijn er 4 vriendinnen zwanger

en een collega

best zwaar hoor laat het ook niet merken althans probeer ik

en heel veel succes met je 6de iui

@ de graafjes welkom hier

en wens jou ook heel veel succes geestelijk is het zeker zwaar

vooral als het dan weer niet gelukt is zakt de moed je echt in de schoenen

veel liefssssssssssssssss

Geplaatst

Senaide en Boogie: van harte welkom hier. Hopelijk vinden jullie net zoveel steun en herkenning hier als ik.

Hier alles prima. Heb deze inseminatie voor het eerst de eerste paar dagen er even niet aangedacht. Ben ook ziek geweest (luchtweginfectie), maar gelukkig gaat dat weer stukken beter. Het ergste heb ik gelukkig gehad voor de inseminatie. Hopelijk heeft die rust voor een mooie bevruchting gezorgd.

Helaas kennen we dus allemaal de verhalen over de onhandige opmerkingen, en al die meiden die maar zo gemakkelijk zwanger lijken te worden. Gelukkig ben ik van mijn vriendinnen volgens mij één van de enige die hier nu mee bezig is. Van één vriendin weet ik het wel. Zij is overigens wel mijn steun en toeverlaat, zeker sinds zij in maart een miskraam gehad heeft.

Ga nu weer lekker aan de slag. even mijn achterstand in halen.

Liefsss

Geplaatst

Dames...ik zit met iets hier.

Ik heb gisteren een testje gedaan en zag een heeeeeeeel lichte streep (Clearblue).Zo licht dat ik dacht beeld ik het me in..?Maar heb dat nog nooit eerder gezien.

Vriendlief zei;doe maar even kalm aan en test woensdag maar even weer.

Dan is de dag dat ik officieel mijn menstruatie door moet krijgen.

Nu heb ik vanmorgen een test gedaan dus (jaja...kan het niet laten,heb de hele nacht geen oog dicht gedaan).De streep is al een stukje donkerder.Als ik ze naast elkaar leg..duidelijk verschil.

Dus het ziekenhuis gebeld.Zegt de secretaresse;U heeft ook Pregnyl gespoten toch?

Ik zeg ja,tuurlijk.Nou dan moet u woensdag nog even een test doen en als die positief is meteen weer bellen.

Ik heb werkelijk waar 20 testen gedaan de laatste maanden.Zelfs een week voor mijn NOD,en nooit positief getest.

Ik voel gewoon dat het zo is,maar bah,begin nu na dat telefoontje toch echt te balen hihi

Wat denken jullie...??Hebben jullie dat al eens gehad?

Geplaatst

Hallo Senaida, welkom hier!!

Heel veel succes met deze wachtweken.

(duurt altijd zo lang he!!)

Boogie jij ook welkom hier!!

Vervelend al die "zwangeren" om je heen.

Ik heb hier ook veel mee te maken!

Ook krijgen wij vaak de vraag van;

Goh willen jullie nog geen kinderen aangezien je al 3.5 jaar getrouwd bent?

BAH, wordt er soms gek van!!!! Weet soms niet meer wat ik er op moet zeggen...

Kriskras

wat een vervelende situaties zijn dat!! Ik leef met je mee.

Hopelijk gaat het ons snel lukken!!!!!!!!

liefs wendy

Geplaatst

Wendy: die vraag over dat getrouwd zijn komt volgens mij heel vaak voor. Wij hoorden het afgelopen jaar ook steeds vaker, maar nu we in onze vriendengroep wat mensen hebben ingelicht worden dat soort opmerkingen gelukkig niet meer gemaakt.

Heb dus alleen niet zo'n geluk gehad met mn schoonvader. Hij is overigens (nu een week later) nog steeds niet langs geweest om zijn excuses aan te komen bieden. Ook mijn schoonzus en schoonmoeder hebben hem nog niet weer gezien, terwijl hij die normaal bijna dagelijks ziet en spreekt...

Geplaatst
Dames...ik zit met iets hier.

Ik heb gisteren een testje gedaan en zag een heeeeeeeel lichte streep (Clearblue).Zo licht dat ik dacht beeld ik het me in..?Maar heb dat nog nooit eerder gezien.

Vriendlief zei;doe maar even kalm aan en test woensdag maar even weer.

Dan is de dag dat ik officieel mijn menstruatie door moet krijgen.

Nu heb ik vanmorgen een test gedaan dus (jaja...kan het niet laten,heb de hele nacht geen oog dicht gedaan).De streep is al een stukje donkerder.Als ik ze naast elkaar leg..duidelijk verschil.

Dus het ziekenhuis gebeld.Zegt de secretaresse;U heeft ook Pregnyl gespoten toch?

Ik zeg ja,tuurlijk.Nou dan moet u woensdag nog even een test doen en als die positief is meteen weer bellen.

Ik heb werkelijk waar 20 testen gedaan de laatste maanden.Zelfs een week voor mijn NOD,en nooit positief getest.

Ik voel gewoon dat het zo is,maar bah,begin nu na dat telefoontje toch echt te balen hihi

Wat denken jullie...??Hebben jullie dat al eens gehad?

DIAAAAAAANTJE.... wat super spannend...

wat zou dat onwijs leuk zijn.. eindelijk weer wat leuks na al die ellende met die cystes enzo... ooohhhhhhh, ga je me op de hoogte houden woensdag???

Dikke knuffel van mij

Geplaatst

@diaantje ohhhhh spannend zeg

ja een streep is een streep en zoals je zegt dat de streep nu iets beter is

wanneer heb je voor het laats pregnyl gedaan??

en ook omdat je het nog nooit gehad heb

ow echt spannend hoor duim duim

miss dan toch weer eindelijk goed nieuws hoop het zo

laat het wel weten....

nou ben vanmorgen weer geweest voor de iui

men vriend kreeg vanmorgen op zen kop van het lab

dat er te weinig onthouding tussen zat hahahhahah

moest om half 11 en moest gelukkig maar 5 min wachten

en we hadden er 5miljoen dus ook weer tevreden...

morgen mag ik weer met utrogestan beginnen vieze kliederboel hahahhaa

nu weer 2 weken wachten en dan 14-6 testen

liefsssssssssssss

Geplaatst

Angel,ik heb 17 mei de pregnyl gezet.Zou echt denken dat dat nu wel uit mn lichaam is hoor.

Het vreemde vind ik ook,dat na de vorige IUI's met vroeg testen dat hormoon dus niet eens aanwezig was.Anders had ik al vaker positief moeten testen.

Had nu ook graag een bloedtestje gehad eigenlijk.

Dus jij zit weer in je wachtweekjes!Ik wens je heeeel veel succes natuurlijk!Is het een beetje soepel verlopen vandaag?

Spannende tijden hier..hihi

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden