Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Diaantje, Wat spannend zeg. Ik kan me voorstellen dat je graag een bloedtest zou willen nu. Wat zal de tijd voor jou nu langzaam gaan....

Ik duim voor je dat je woensdag een vette streep te zien krijgt!

Liefs Dorien

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@diaantje zoals je al zegt je hebt nog nooit eerder een streep gehad

en heb ff gerekend dat zit je nu 14 dagen na de pregnyl nou dat is het er al uit hoor... wil je geen valse hoop geven maar denk niet dat het van de pregnyl is en ook omdat de test nu ook beter zicht baar word dan gister..

hoop dat je as woensdag gewoon een dikke vette streep heb meid

ja alles goed verlopen vandaag hoor dank je

ja en nu weer in die stomme wacht weken bahhhhh

zo word je geduld weer lekker op de proef gesteld

ik zal straks wel weer te vinden zijn bij de vroegtesters hahahahah

liefsssssssssssssssss

Geplaatst

Heb er net weer een Clearblue tegenaan gegooid..ik denk nu maar eens met middagurine.Naja,middagurine haha..ZWANGER 1-2 weken!!

Heb nog 2 eigenmerk testen liggen voor morgenvroeg en woensdag..

Geplaatst
Heb er net weer een Clearblue tegenaan gegooid..ik denk nu maar eens met middagurine.Naja,middagurine haha..ZWANGER 1-2 weken!!

Heb nog 2 eigenmerk testen liggen voor morgenvroeg en woensdag..

Duidelijker kan togh niet Diaantje !!

Alvast een kleine felicitatie van ons hier !!

Gefeliciteerd je bent togh echt zwanger !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

@Diaantje, nou volgens mij ben jij harstikke zwanger meid!!

Anders zou t streepje alleen maar lichter worden i.p.v. donkerder en duidelijker. En dan zou die t ook niet iedere keer positief doen!!

Maar kan me voorstellen dat het nog doodeng is om er in te geloven!!

Welkom Boogie en de Graafjes.

@Boogie; Nou je bent écht niet de enige hoor die wel een super jarloers is. man, wat ben ik dat vaak geweest t afgelopen jaar, vooral in de vriendengroep, de 1 na de ander zwanger.

k ben vooral heel jarloers als je van die stellen hebt, net getrouwd, en die willen ook graag kids, nou hup, ff klussen.....raak. en wij maar toezien hoe anderes gewoon gelukkig zijn.....kan harske zeer doen!!!

liefs voor allemaal

Geplaatst

@ Diaantje,

Van deze kant felicitaties want na 10 dagen is de Pregnyl uit je bloed wat dus betekent dat je zwanger bent! Super fijn voor jullie!

Ik vind het echt allemaal super moeilijk zeg. Dat hele IUI gebeuren bedoel ik. Ik probeer er allemaal niet teveel mee bezig te zijn. Maar hoe krijg je dat nu voor elkaar als je nu al 2x voor een FM bent geweest en morgen weer moet? Zo ben je er 4 dagen in 1 week mee bezig en dan de rest nog. Ik vind het persoonlijk echt slopend maar... het is voor een goed doel.

Fijn dat ik niet de enige ben die soms zo jaloers is want soms voel ik me zo'n trut. Ondertussen probeer ik wel leuke kaartjes te kopen, geinteresseerd te zijn, cadeautjes te kopen enz. Mijn vriendinnen zijn verder niet op de hoogte van onze 'problemen' dus kan het ze ook niet kwalijk nemen.

SPreek jullie snel!

Geplaatst

diaantje is gewoon hartstikke ZWANGER

joehoeeeeeeeeeeeeeeee:hello2:

het staat er niet voor niks meid je kan er niet meer om heen

xxxxxxxxxxxxxx

liefsssssssss

Geplaatst

Diaantje, gefeliciteerd meid!!!!!!!! :occasion16: Eindelijk wat goed nieuws in dit forum!!!

Angel, veel succes met je wachtweken!!

liefs wendy

Geplaatst

Dankjewel allemaal!Ik kan het nog steeds niet geloven.Heb weeeeeer een (eigenmerk) test gedaan vanmorgen en geeft ook een (welliswaar) lichtroze streep aan.Maar wel te zien!

Morgen is de officiele dag,nog 1 keertje testen en dan zh bellen.

Mijn god,ik heb nog nooooit een positieve test gehad en ik test nu maar door.

Mijn lichaam kan het!!

Na al die tijd is dit al een zo mooie bevestiging.

Ik ga maar eens wat doen hier,slapen gaat de laatste 2 nachten anders en sinds gisteren gaan de dagen ook langzamer.

Iedereen een dikke knuffel,en succes met alles natuurlijk!Jullie zien,het kan..

Boogie en Trijnie,ik snap heel erg goed wat men bedoeld.Het is slopend.Ene moment gaat beter dan een ander.En soms trek je het even echt niet meer.

Maar dit is waar we het voor doen!

Het is frustrerend,en dan is "jaloezie" heel erg normaal he..niet schuldig voelen iig.

We zijn allemaal ook maar mens!

Ik hou jullie op de hoogte..xxx

Geplaatst

Zondag was ik ongesteld geworden, en moest ik dus gaan starten met decapeptyl te spuiten (die m'n eigen hormoonh.h. stil leg)

M'n ongi duur meestal maar n dag of 3, 2 dagen vers bloed, dan word het oud.

Vandaag heb ik ineens weer allemaal vers bloed,(terwijl het gisteren al oud was) en n zeurbuik, net of je weer ongi ga worden ofzo. Kan dat komen van de decapeptyl?????

k vind t best spannend, al die hormonen in je lijf...pffff....

liefs

Geplaatst

Diaaantje... joehoe....gefeliciteerd man! Klinkt helemaal gaaf.

Hoe lang ben je nu uiteindelijk bezig geweest?

Geniet er van in elk geval.

Kus Dorien

Geplaatst

Dit was eigenlijk de 4e IUI,maar omdat ik 3maanden geleden een follikelcyste had,wilden ze de laatste IUI wegstrepen omdat dat een cyste was ipv een eitje.

Dus 19 mei heb ik eindelijk weer een inseminatie gehad!

Ik was alleen deze keer,vriendlief heeft het momenteel erg druk met werk.En weeeer de tang erbij moeten hebben grrrrrrr.

Wij zijn eigenlijk 4,5 jaar bezig geweest.Waarvan een half jaar IUI's..dus MM.

Ik zal jullie zeggen dat ik echt weet dat het moeilijk is.Je denkt zal het mij wel gebeuren..?

Twijfel,frustratie,teleurstellingen..pffff

Maar ik heb dus echt nog nooit een positieve test gehad,en nu ik ze wel heb geloof ik het nog niet eens!

Ik dacht ik vertel het jullie meteen,zulk nieuws is goed voor ons allemaal!

Want het is een bevestiging van dat je hoop moet houden.Dat de IUI's ook wel resultaat hebben.

Garanties krijg ik natuurlijk ook niet..Maar het feit dat het wél kan..is al zoooooo mooi he.

Ik hou jullie op de hoogte,heb alweer 2 testen opgehaald.Kijken of ik het volhou tot morgenvroeg w8

Dikke kus voor iedereen xxx

Geplaatst

Hoi Diaantje,

Je bent gewoon harstikke zwanger ik had ondanks alle hormonen nooit een positieve thuistest todat ik wel zwanger was. En ook eerst lichtroze. Wel natuurlijk straks je bloed laten bepalen op de hoeveelheid HCG en dan in het ziekenhuis waar je onder behandeling bent.

Gefeliciteerd meid eindelijk eens goed nieuws hier.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Vandaag eerste FM dag 11, eitje weg!! Maar nog heel helder slijm dus heeft de doc besloten dat ik toch IUI krijg. Meteen het lab gebeld en twee uur later...(was lang wachten) heb ik de IUI gehad, nu maar hopen dat het eitje nog leeft!!

Was een spannende dag kan ik jullie vertellen!

Geplaatst

Diaantje...Super!!!! ben echt blij voor je....denk dat we allemaal even wat opbeurends nodig hadden...

Hier merk ik dat ik langzamerhand toch goed de moed ga verliezen in iui...Ik weet dat het allemaal mogelijk is en dat je bij de 5de of 6de iui ook zwanger kunt worden, maar toch.

Elke keer is alles perfekt. slijmlaag goed, eigrootte goed, zaadcellen aantal uitstekend en toch wil het maar niet.

Maandag weer de fm-echo, en dan maar meteen vragen hoe het zit met ivf, aangezien dit al poging 5 gaat worden...

Dikke kus,

denise

Geplaatst

@kriskras ow das iets minder dat ie al weg was joh

\nou maar hopen dat je nog net op tijd ben

en de zaadjes hoeven in iedergeval niet heel de weg afte leggen

duim voor je meid

@denise ja erg he ik vertrouw er ook niet zo meer in hoor maar nu het verhaal van diaantje weer geef toch wel weer hoop

ben weer begonnen vandaag met utrogestan

was het bijna vergeten vanmorgen oeps hahahha

liefsssssssssss

Geplaatst

Goedemorgen dames,

vanmorgen weer een positieve test en het ziekenhuis gebeld voor een vroege echo.

Dat duurt nog 2,5 week maar ja!Het is nu wel wat echter..officieler..

Ik zit natuurlijk in een andere fase nu,en heb over het hele iui gebeuren nagedacht.

Mensen die 'gewoon' zwanger kunnen raken,raken ook niet elke maand zwanger wanneer ze het proberen.Die zijn ook gemiddeld een half jaar nodig.De 1 iets minder maar de ander ook iets langer.Waar dat aan ligt,dat kan vele oorzaken hebben.

Dat is nu eenmaal zo.Dus zo ook met IUI.Er zijn er zelfs die 9 iui's nodig hebben hoorde ik.

Het probleem is de gemoedstoestand waarin je terecht komt zodra je zo'n traject instapt.Je durft niet te geloven en te vertrouwen..het is ook zoooo anders dan spontaan zwanger kunnen raken.

Dat weten wij allemaal als echte die-hards,toch?

Vanmorgen werd ik gefeliciteerd aan de telefoon door het zh.Ze vroeg wat is je geb.datum etc.Ik hoorde haar opeens zeggen;

Oooooow,nou ik zie het,helemaal gefeliciteerd!U staat onder behandeling hier..

Kris,dat was dus een speed-bevruchting hihi

We gaan er gewoon vanuit dat de kans heel groot is!Ik duim voor je!!

Denise en Angel,doorzetten nu he.Kop niet laten hangen.Alhoewel ik het gevoel ken..

en het erg logisch is.

Ik zal kijken of ik verder ga op een ander forum.

Ik heb gisteren wat rondgesnuffeld,maar weet niet of ik dat wel wil.

Ik hou jullie zowiezo in de gaten hoor!!

liefs Diaan

Geplaatst

Hi Diaaantje.. Ik ben helemaal blij voor je. Echt super gefeliciteerd! Zelf heb ik onlangs ook mijn 4-de IUI gehad en ik heb nu weer iets meer vertrouwen er in gekregen.

Kriskras, wel tof van je ziekenhuis dat ze onmiddelijk nog IUI ingezet hebben. Is het toch nog een goede poging.

Groet, Dorien

Geplaatst

Daar ben ik zeker blij om Doortje! Dat zei ik ook al tegen mijn vriend, in een gewoon ziekenhuis was dit niet gebeurd, dan haden we deze maand over moeten slaan, dat is dan wel het voordeel van een kleine kliniek!

Diaantje ik vind het gezellig als je lekker mee blijft kletsen hoor, gezellig toch?!

Geplaatst

Kriskras, vervelend dat het eitje al weg was! Hopelijk waren ze nog snel genoeg om het eitje in te halen;)

Diaantje, je hebt inderdaad gelijk dat de meeste ook niet in 1 keer zwanger zijn en dat het vaak wat langer duurt!! Maar ja, wij willen het zo graag he! en zijn al zo lang bezig..... Dan moet het toch snel lukken (denken/willen wij dan)

Begin je het nu allemaal al een beetje te beseffen?? op naar de eerste echo over 2.5 week! spannend zeg....

liefs wendy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden