Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Wendy,zo moet je het echt zien.Alleen omdat je al zoveel en al zolang hebt moeten doorstaan zit je in een heel andere manier van denken.Je gevoel,onzeker,zo graag willen.

Ik heb het zelfs nu nog.

Gelukkig heb ik gelezen dat dat heel normaal is,vooral bij mensen die in de mmm zitten.

Nog 2,5 week en dan een echo!Pffff haha

Weet niet hoe ik dat vol ga houden!Maar je geduld wordt al zo lang op de proef gesteld he??

Ik ga me even omkleden,vanavond een meiden avond.SATC 2.Ben benieuwd!!

Veel liefs van mij allemaal,

Kriskras en Door zet hem op he :-)

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Kriskras, wat vervelend zeg dat het eitje weg was. Hopelijk heb je over 2 weken toch goed nieuws.

We lopen in ieder geval gelijk want ik krijg morgen ook weer een IUI. De 6e alweer. Wat een hoop he? De 1e was gelukt, de 2e en 3e waren bij voorbaat eigenlijk al mislukt dus eigenlijk valt het allemaal wel mee. Als het nu lukt voor de IVF kan ik die recepten en prikpennen teruggeven aan het ziekenhuis. Dat zou wel heel fijn zijn.

@ Diaantje, wat spannend allemaal zeg. Voel je je goed? Geen klachten? Ik heb altijd gezegd dat ik alle klachten voor lief neem maar toen ik zo'n buikpijn had de eerste week toen begon ik toch wel even te twijfelen hoor.

Hoe doen jullie dat met een IUI? Ik heb nu eergisteren gebeld met mijn leidinggevende dat ik morgen voor een IUI moet. Wat betekent dat je toch een paar uur weg bent. Ik ben het liefst vrij daarna zodat ik gewoon lekker even niets kan doen. Beetje bank hangen en me verder niet druk maken. Nu werk ik in hetzelfde ziekenhuis als waar ik de IUI krijg. Maar toch zie ik het persoonlijk niet zitten om daarna te gaan werken. Het is puur psychisch maar ik heb daar gewoon echt geen zin in.

En maar duimen dat er morgen hard gezwommen gaat worden naar mijn eitjes.

Liefs,

Geplaatst

Hi Boogie,

Ik werk zelf ook in een ziekenhuis (overigens niet het ziekenhuis waar bij ons de behandeling plaatsvind), maar ik weet dat bij ons het beleid is (ik werk op P&O) dat we dit soort behandelingen in eigen tijd moeten doen. Als ik dus vrij zou willen zijn, moet ik uren opnemen. Ik ga dus altijd weer aan het werk daarna. Overigens weet niemand op mijn werk dat ik met dat traject bezig ben dus moet af en toe een smoesje verzinnen. Maar ik denk dat ik binnen kort mijn directe collega's wel in ga lichten.

Mijn manager vertel ik het pas na de zomer. Ik hoor namelijk voor 1 juli of ik een vast contract krijg en ik wil niet dat dit van invloed kan zijn.

Liefs Dorien

Geplaatst

Ja, het kost me wel uren hoor dus ik heb vandaag gewoon een lekker dagje vrij. Verder de bezoeken aan de gyn tussendoor kosten me niets aan uren en ik maak veel en vaak overuren. Dus ik kan het lijden ;-)

Spannend of je contract verlengd wordt..? Of valt dat wel mee. Bij ons in het ziekenhuis is er overigens geen beleid over. Dat mag de leidinggevende zelf invullen. Heb hier nog over gebeld naar de P&O maar dit was het enige wat ze me daar over konden vertellen.

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Wij gaan ook voor IUI (1e x) in Zwolle, ik zit nu aan de Puregon en heb morgen weer een FM. Ik denk zelf dat het dit weekend wordt en vindt het meeeeega spannend!!

Lijkt me leuk met jullie hierover te kletsen en jullie lekker lastig te vallen met mijn zenuwen enz...

Hebben jullie ook zo'n last van een dikke opgezette buik? Pff ik knal zowat uit mn bloesje vandaag :D.

Leuk om te lezen dat er hier ook wat positieve resultaten zijn behaald met IUI, dat geeft weer moed!

Liefs

Geplaatst

Crientje, welkom!

Veel succes met de eerste IUI. Ik heb geen last van een opgezette buik, maar gebruik ook geen hormonen, heb IUI in eigen cyclus. En.. ik heb van mezelf al een behoorlijke buik haha maar dat heeft meer met lekker eten te maken!! :-)

Geplaatst

welkom crientje praat gezellig met ons mee

en succes met je 1ste iui

heb ook wel een opgezette buik hoor in de ochtend valt het wel een beetje mee maar na de ochtend hahaha

liefssssssssssss

Geplaatst

Crientje, van harte welkom. Ik kan me voorstellen dat je zo'n eerste IUI hartstikke spannend vind. Dat vond ik ook hoor de eerste keer. Zelf krijg ik ze in mijn eigen cyclus dus heb geen last van hormonen.

Boogie: ik werk inderdaad ook vaak wat langer door zodat ik mijn uurtjes richting gyneacoloog kan compenseren. Gelukkig zit het ziekenhuis vlak bij het ziekenhuis waar ik werk, dus voor een IUI moet ik ongeveer een uurtje rekenen. Mijn man werkt in het ziekenhuis waar we onder behandeling zijn, dus hij kan 's ochtends op tijd z'n potje in te leveren zodat ik pas hoef te komen als er geinsemineerd moet worden. Scheelt weer, hihi.

Inmiddels weet ik officieus al dat mijn contract verlengd wordt, gezien mijn manager mij gevraagd of om het arbocoördinatorschap op me te nemen. Ik neem aan dat als ze niet voornemens heeft mijn contract te verlengen dat ze me dat niet gevraagd zou hebben.

Ga nu weer lekker van het zonnetje genieten. Morgen gezellig naar Guus Meeuwis in het Abe Lenstra stadion en lekker bij mn moeder logeren. Dan hoeven we niet zo ver te rijden. Dan vier ik ook nog gezellig mijn verjaardag daar (was gisteren jarig) en dan hoef ik nog maar een paar dagen te wachten. Zo kom ik de tijd wel door.

Geplaatst

ha crientje!!Spannend joh, dat je bijna 'mag' . Wij zijn ook net begonnen met injecteren, en we gaan ook (ik denk over zo'n 1,5/2 wkn.) voor de eerste iui, k vind het mega spannend.

k heb wel wat bij werkingen van de decapeptyl hoor...pfft ( dat hormoon zorgt ervoor dat je eigen hormoonh.h. stil leg, en alst ware in de overgang bent)

k voel me net een oud wijf, echt vreselijk moe moe moe, duizelig, en k heb echt een humeur om op te schieten. m'n man zegt ineens allemaal stomme dingen (vind ik dan) k voel me echt een kattekop. Maar goed, hij kan er om lachen, want ik had hem er al op voorbereid.

Maandag moet ik voor een echo om te kijken of m'n lichaam echt luistert naar de injecties, en dan starten met gonal F.

we hebben vandaag fam. dag, ik injecteer mezelf iedere dag om 18.00 uur, en dit is de eerste keer dat ik dus niet thuis ben. vind het best wel eng, moet ik daar op de wc gaan zitten ofzo. en ik ben zoooo bang dat ik het vergeet, dus extra herinnering in m'n tel. gezet, met n enorm alarm erop.

nou meiden, suc6 allemaal dit weekend.

liefs

Geplaatst

Welkom Crientje,

ja spannend he zo'n eerste iui. Ik krijg ze ook in eigen cyclus en heb dus geen last van enige bijwerkingen. Heel veel succes in ieder geval!!

Doortje, wat fijn zeg dat je contract verlengd wordt!!! Gefeliciteerd. Ik neem ook aan dat ze je niet zo maar vragen!!

Ben nu weer druk in de weer met de ovulatietesten!! Deze week gaan we voor de derde iui!! Duimen maar......

liefs wendy

Geplaatst

Heej Wendy,

Bij jou al weer de derde. Wat gaat het dan toch eigenlijk best snel als je terug kijkt. Ik zit zelf midden in mn vierde.

Gisteren ochtend had ik een klein lichtroze vlekje op het wc papier, maar daarna helemaal niks meer. Heb ik normaal nooit. Heb ik veel meer afscheiding de de laatste paar dagen als normaal gesproken? Zou dat bij een innesteling kunnen horen? Ik zit vandaag op wachtdag 10, dus dat is misschien wel een beetje laat daarvoor?

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Ben ik weer....

Moest vanmiddag voor de echo om te kijken of de decapeptyl m'n hormoonh.h. stil leg, nou, niet dus....sjonge jonge. k heb het nu n week gedaan, maar nu moet ik dus nog n week voordat ik pas met de gonal F kan beginnen. Eerst moet alles rustig zijn van binnen. Er zat nog wat van m'n vorige cycles wat nog hormonen produceert.

k baal er gewoon van, k had gehoop met de gonal F te kunnen beginnen, en dan over n week of 2 m'n eerste iui te doen, nu duurt het minstens nog n week langer......Maar ja, aan de andere kant, we wachten al zo lang dat dit wekie er ook nog wel bij ken. k voel me wel een beetje erg ongeduldig!!!w8

k wil gewoon opschieten..... beetje ongeduldig!!!!

liefs.

ps Doortje, het kan n innesteling zijn, dat is per persoon verschillend na hoeveel dagen dat komt (als het komt), en vaak hoorde ik van vrouwen (k heb 8 jaar de kraam gedaan) als ze het hadden, dat ze het eind derde of begin 4de week hadden, dus daar zit jij dan ook ongeveer wel.

Spannend.....heb je gelijk hoop zeker?!

liefs

Geplaatst

Trijnie, wat balen dat je nog langer moet wachten zeg. Ik kan me helemaal voorstellen dat je graag wilt beginnen. Zeker als je al zo lang probeert om zwanger te worden.

Ik heb inderdaad wel weer iets meer hoop gekregen al moet ik zeggen dat er sowieso wel een goed gevoel bij heb dit keer. Maar ja.. dat had ik de tweede keer ook en toen werd ik vijf dagen te laat toch nog ongesteld (en geen positieve test gezien). Zaterdag mag ik testen dus ik wacht nog wel even af. Heb verder geen andere kwaaltjes nog. Wel wat gevoelige borsten maar dat heb ik vaker in de week voordat ik ongesteld moet worden

Geplaatst

hoi hoi

ik ben vandaag ook weer geweest. Ik voel me heel erg fijn daar in geertgen, maar af en toe zet ik er wel mijn vraagtekens bij hoor. Kom ik daar vandaag dus ik gevraagd (dr.r) hoe het nou zit met aansluitend ivf na volgende maand (zou laatste iui zijn). Kijkt ie me aan zegt ie: hoe bedoel je? ik zeg nou ik heb eigenlijk ziet zoveel vertrouwen meer in iui als ik toch geen verdere bij-stimulatie krijg buiten pregnyl. Ja zegt ie, dat heb ik ook niet dus deze maand nog gewoon iui en vanaf volgende maand met andere hormonen/pillen, wat dan ook. ook, zei hij, heb ik eens terug zitten kijken en er staat bij mij nog voor jouw eerste iui dat ik er al meteen bij stimulatie bij wilde hebben:s ik zei nou ja, als ik nu wel iets krijg kan ik alleen maar blij zijn... Ja dan houd je je mond open moeten doen zegt ie, wij doen wat jij wilt... Uh, ik wil niet heel vervelend zijn, maar vorige maand heb ik ook om iets anders gevraagd bij u, en toen kreeg ik als antwoord; verdere stimulatie heeft geen meerwaarde bij jou.....

Dus ja, beetje dubbel gevoel weer hiero...

Maar goed, woendag iui nr 5 en met een beetje heel erg veel geluk hoef ik volgende maand helemaal niets meer te stimuleren;)

O ja trouwens vandaag is mijn beste vriendin bevallen, en had verwacht dat ik het er wel moeilijk mee zou hebben, maar eigenlijk niet. Ik vond het het oprecht leuk voor haar en het is zon mooi klein meisje..... Het enige wat ik even door mijn kop liet schieten was; ooit heb ik ook zon klein hummeltje in mijn armen...

Nou

dikke kus

denise

Geplaatst

@ Denise,

Dat is toch wel erg lullig ja. Af en toe heb je ook echt het gevoel een nummer te zijn en alles voor te moeten kauwen terwijl het toch echt hun beroep is.

Herkenbaar hoor maar dat schept niet veel vertrouwen voor jou en dat lijkt me logisch.

@ Trijnie,

Wat ontzettend balen zeg. Dan gaat het allemaal toch weer langer duren dan je in eerste instantie had gehoopt. Als je het uiteindelijke doel maar bereikt ;-) Succes hoor ouwe taart en maak het je mannetje niet te moeilijk :-)))

WIj hebben vorige week donderdag de 6e IUI gehad en ook wij hebben er niet zoveel vertrouwen meer in. Maar nu we wachten op de IVF heb ik er totaal geen moeite meer mee en hoop ik maar dat die IVF niet nodig blijkt te zijn.

Babies wat zijn ze toch schattig he? Mijn schoonzusje heeft ook een kleintje van 12 weken in middels en in het begin vond ik het ook niet zo heel erg maar nu vind ik het wel moeilijk hoor. En dat weet ze en daar spelen ze (meestal) wel heel erg op in door mij lekker te laten kroelen met dat moppie en ze zijn ook erg geinteresseerd. Maar toch is en blijft het moeilijk. Al die zwangere vriendinnen, collega's enz. Hoort bij het leven en ik moet anderen ook hun geluk gunnen. Maar soms is het erg moeilijk....

Alvast weltrusten!

Liefs,

Geplaatst

Goedemorgen dames,ik mag me weer bij jullie voegen.

Ik had sinds zondag heftige krampen en zondagavond begon ik toch te bloeden.

Het is een miskraam geworden,waar ik nu nog inzit.

Gisterenmorgen naar het ziekenhuis geweest,bloedwaarden gemeten en het is dus idd niet goed.

We mogen zodra het weer kan beginnen met 6 x IUI..

Het heeft deze keer niet zo mogen zijn,maar we weten nu iig dat het wél kan!

Allemaal heel veel succes!Liefs Diaan

Geplaatst
Goedemorgen dames,ik mag me weer bij jullie voegen.

Ik had sinds zondag heftige krampen en zondagavond begon ik toch te bloeden.

Het is een miskraam geworden,waar ik nu nog inzit.

Gisterenmorgen naar het ziekenhuis geweest,bloedwaarden gemeten en het is dus idd niet goed.

We mogen zodra het weer kan beginnen met 6 x IUI..

Het heeft deze keer niet zo mogen zijn,maar we weten nu iig dat het wél kan!

Allemaal heel veel succes!Liefs Diaan

He lieffie.... denk aan je hoor. Blijft toch vervelend nieuws om te krijgen he..

Maar je klinkt goed, positief... Je hebt volgens mij een beetje dezelfde instelling als ik he.. Even goed uitjanken en dan weer doorgaan.

Sterkte hoor...

Dikke knuffel

Geplaatst

Diaantje, wat een teleurstelling... Sterkte meid!!

Dat het de volgende keer wel zo mag zijn.........

Het lijkt me idd wel goed om te weten dat het toch kan,

kan je weer wat postieve energie uit putten!!

Hey Doortje, wat spannend zeg!!

Het zou zo maar een innesteling kunnen zijn..

Ik duim voor je hoor, hou je het nog wel een beetje vol tot zaterdag :)

Trijnie balen zeg dat het weer langer duurt, maar het gaat snel genoeg voorbij!!

Denise, heel veel succes woensdag!! Misschien mag ik dan ook al

(ligt natuurlijk aan m'n ovulatietestjes ;)) Kunnen we samen de wachtweken in!!

Geplaatst

Goeiemiddag dames, vanmorgen ongsteld geworden maar niet getreurd want het is tevens het startsein voor onze 2e IVF/ICSI behandeling. Vanavond beginnen met de Decapeptyl en vanaf morgen komt daar de Gonal F 300 bij ... morgen heb ik ook een afspraak bij Geertgen met dr. R. ik had liever dr. W. gehad maar die zat helemaal vol en vrijdag heeft hij een congres dus dan maar dr. R. ik zou ook terecht kunnen bij dr. K. maar die heb ik helemaal liever niet dus vandaar dr. R. is ook wel een schat hoor maar ik kan me voorstellen @Denise dat zijn opmerking naar jou toe nou niet echt leuk en begripvol was wat dat betreft kan je dan beter dr. W. hebben ik heb bij hem altijd een heel goed gevoel en hij neemt je ook echt serieus ... ik hoop dan ook dat ik hem heb met de punctie want dat wil hij ook graag zei hij vorige maand maar dat soort dingen mogen ze niet vastleggen .. ik hoop dat mijn cyclus zo uitkomt dat hij in ieder geval dus die punctie kan doen daar gaan we voor ... maar ja ... we zitten weer in de race en hopen op een goeie afloop ( voor ons allemaal toch ),

lfs. Nicole

Geplaatst

He Diaantje, wat een rotnieuws zeg. Neem wel de tijd om het even goed te verwerken hoor! Maar het is inderdaad wel goed te weten dat het in elk geval wel kan.

Ik begin het langzaamaan steeds spannender te vinden tot zaterdag. Had eigenlijk vanmorgen willen testen vast voor de eerste keer, je weet immers maar nooit. Maar ik was nog zo slaperig vanmorgen dat ik het compleet vergeten ben. Eigenlijk vind ik dat ik minstens moet wachten tot vrijdag (dat is precies twee weken na de inseminatie), maar ik weet niet of ik dat wel volhoudt. Ik probeer me zelf in elk geval niet gek te maken en me van alles in te beelden.

Geplaatst

@diaantje wil je heeeeeeel veel sterke wensen

wat een rot nieuws zeg pfffffffffffff leef echt met je mee

dikke knuffel voor jou meid

xxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

diaantje.....erg klote.....

Wel goed van je dat je positief blijft/klinkt....Het kan idd in ieder geval wel en weet zeker dat het daarom zeker goed gaat komen voor jullie!!!

Dikke kus,

denise

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden