Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Ook ik lees al even met jullie mee, en ik zou me graag toevoegen hier

Ik zou een stukje van ons verhaal vertellen.Ik ben 4 jaar geleden gestopt met de pil. de eerste 2 jaar hadden we zoiets als we zwanger worden zou dat mooi zijn.Maar deden rustig aan

Maar na 2 jaar begon ik mijn toch af te vragen wrm ik niet zwanger werd.

Toch maar naar de huisarts en die heeft ons door verwezen naar het fertilititeiscentrum. Intake gehad , bloebprikken weer een gesprek. Toen besloten om een laparoscopie te doen. Om eerst te kijken of alles goed zit.

Supper spannend kreeg gelukkig na de nacose wel de uitslag. 1 eileider is erg slecht deze zit verkleefd overal aan vast en konden ze er niet uit halen. ze hebben hem zelf dicht gemaakt en werkt niet meer. de andere eileider was ook verkleefd maar deze hebben ze weer helemaal goed gemaakt

gelukkig!

Toen weer een gesprek gehad in het zkh , en er is belsloten dat wij 4x iui gaan doen

Ik heb de eerste iui er op zitten. helaas gewoon ongesteld geworden,het eitje was ook in de eileider gaan zitten die dicht zit dus dan is de kans was ook erg klein.

Vorige week zondag 2 iui gehad . dus nu al 1 wacht week er op zitten

, nu nog 1 week wachten spannend..

Nou ik wens jullie allemaal suc6 en sterkte met wachten, iui .

Groetjes Saskia

Geplaatst

@tabitha................GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEERD met je huwelijk. Jammer genoeg was/is het geen stralend weer, maar het is droog en ach, zolang jij maar straalt he;)

@Saskia......

Welkom bij ons op het forum. Wat een ellende dan zeg...Gelukkig zijn er nog een aantal mogelijkheden om toch zwanger te worden...

Gebruik je medicatie bij je iui? of is het gewoon in je eigen cyclus zonder al die poespas?

Dikke kus,

denise

Geplaatst

Tabitha, gefeliciteerd! En ik weet niet waar je getrouwd bent, maar hier in het oosten van het land was het een prachtige dag!! Veel wind, maar veeeeel zon! Ik hoop dat jij dat ook hebt meegepakt!

Groetjes

Geplaatst

Hey Denise

Gelukkig kan er tegen woordig veel he:)

Jah ik spuit puregon, jij dan??

Ow zie dat jij net je iui hebt gehad. suc6 met wachten !!

En Tabitha gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Xx Saskia

Geplaatst

Welkom hier Saskia!!

Wat een weg zijn jullie ook al gegaan he?! De meesten hier denk ik wel. Je denkt vaak dat je alleen bent, maar nu zie je dat er veel meer zijn met deze zorgen!!

Lees ik net op hyves weer van iemand die ik ken (van vroeger eigenlijk meer) dat ze zwanger is! Jaartie getrouwd, en keurig na n jaar zwanger.

GGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Wat kan ik soms jarloers zijn!!!

En wat kan het soms pijn doen!!

Sorry,k moest t ff kwijt!

liefs voor allemaal

Geplaatst

Hey hoii

Jah nu heb je pas echt in de gaten hoeveel mensen eigelijk in het zelfde schuitje zitten...en als ik jullie verhalen zo lees, heeft idd iedereen al wel een langere weg begaan.

Ik snap wat je bedoeld hoor dat je dat zo voelt je leest dat iemand zwanger is.

Ik heb dat ook , denk dan waarom hun wel, en wij al die moeite wat oneerlijk!

en idd dat komt de jaloersheid ook wel eens om de hoek kijken.

Maar denk dat iedereen dat gevoel wel eens heeft mee gemaakt

denk je niet?

Nou fijne avond allemaal

rustig aan doen!

Xx

Geplaatst

Wat een mooi lied kriskras. Zo herkenbaar!! zo gewoon écht zoals het voelt. K wist niet dat hun hier ook een lied over hadden!!

Prachtig!

liefs

Geplaatst

ja ik vind dat ook een heel mooi nummer...

Ik heb een tijdje geleden dit nummer ook op deze site gezet samen met een ander liedje...

En aangezien we toch met de liedjes bezig zijn dacht ik ik zal hem ook nog een plaatsen....;)

Ik heb al menig traantje om dit liedje gelaten ;)

Dikke kus,

denise

Geplaatst

Het is inderdaad een mooi lied, en als ik me soms even wil uiten, zet ik het aan, en jank ik ook even lekker mee. Meiden, helaas kunnen we de situatie niet veranderen zoals die is, we moeten er mee leren leven en hoop houden dat ook onze tijd eens komt..

Geplaatst

@ KRiskras, wat een mooi lied zeg. En precies hoe wij ons voelen. Inderdaad net wat je zegt. Onze tijd komt wel. En wat zullen wij blij zijn! We hebben er zolang op gewacht, ik denk dat ik de hele dag met een vreselijke big smile op loop. Donderdag mijn NOD en ik voel niets dus ik ben bang dat het weer niet gelukt is. Maar ik blijf hoop houden.

Een hele mooie site waar ik erg graag naar kijk:

http://www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html

Deze heb ik ook aan mijn zussen en ouders laten zien. Om een beetje duidelijk te maken hoe ontzettend moeilijk het soms is.

FIjn weekend verder dames!!

xxx

Geplaatst

Tabitha, ontzettend gefeliciteerd.

Wat een ontzettend mooie nummers. Ik moet er niet te vaak naar luisteren want dat is niet goed voor me haha.

Ik heb ook dat voor mijn gevoel iedereen om me heen zwanger is of net een kindje heeft gekregen. Waarom ik niet. Ik ken ook niemand in mijn omgeving die hetzelfde moet doorstaan. Maar goed ik weet ook heel goed dat er veel mensen zijn die hetzelfde doormaken maar er niet over praten dus je weet het nooit.

Nou het weekend zit er alweer bijna op. Het hele weekend op mijn zus haar kleintjes gepast dan merk je goed wat je mist. Ze zijn nu weer thuis en zitten we weer met zijn tweeen op de bank... Gemis maar ook wel lekker. Je moet er toch een beetje positief in blijven staan en het ook wel lekker even samen op de bank.

Maar goed nu lang genoeg gewacht haha.

Geplaatst

Tabitha

Van Harte Gefeliciteerd met je huwelijk.

Hopelijk heb je kunnen genieten van deze speciale dag!

Saskia Welkom!! En naturlijk nog veel succes met de laatste wachtweek!!!

Liefs wendy

Geplaatst

Het is inderdaad belangrijk om er postief in te blijven staan, al is dat soms heel moeilijk. Ik heb gisteren een hele moeilijke dag gehad, en zag het ook allemaal even niet meer zitten. Mijn angst was ineens heel groot dat we voor altijd kinderloos zouden blijven.

Vandaag voel ik me gelukkig weer wat beter en probeer ik weer positief te zijn en me voor te bereiden op de 5e poging.

Geplaatst

hey doortje...

Dat gevoel van jou ken ik heel goed hoor dat het even te veel word en dat je gedachten met je op de loop gaan. Ik sta best positief in alle behandelingen maar af en toe denk ik; nou zie je wel het wil niet lukken, misschien als we ivf gaan doen dat het wel lukt, maar ook die heb je maar 3 pogingen en wat dan als die mislukken? Adoptie zit er voor ons niet in....draagmoederschap dan maar????????? das ook niet zo gemakkelijk als dat het klinkt (nou heb ik gelukkig wel 2 mensen die het wel willen doen als het bij ons niet lukt, maar ja dat doe je ook niet zo graag) En wat dan? als alles mislukt? een kinderloos leven? ik kan me daar niets bij voorstellen....

Gelukkig zit ik nu "nog maar" bij iui, dus nog zat kansen, maar af en toe kan ik dat doem denken niet ontlopen....

Dikke kus

Denise

Geplaatst

Hi Denise,

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat heeft. We zullen het ongetwijfeld allemaal wel eens hebben. Gelukkig is mijn IUI weg ook nog niet verlopen. 1 juli moeten we weer naar de gyn en dan gaan we waarschijnlijk richting IUI met hormonen. Dat duurt dan ook nog een keer of zes en dan pas IVF, dus ik heb nog even te gaan. Ik heb gisteren wel met mn man afgesproken dat ik het aangeef als ik even pauze wil om weer op adem te komen en dat we, voordat we over moeten op IVF, nog een mooie reis gaan maken in een ver land. Ook hebben we al wel afgesproken dat als ik op 1-1-2011 nog niet zwanger ben dat we ons gaan inschrijven voor adoptie.

Toch vraag ik me nu steeds meer af waarom het niet wil lukken. De zaadkwaliteit van mijn man is niet heel goed, maar ook niet super slecht. De laatste keer hadden we toch gewoon 8 mln goede cellen. Bij mij ziet alles er goed uit, maar wie kan mij met zekerheid zeggen dat mijn eisprong daadwerkelijk plaatsvindt? En misschien zijn de eitjes en zaadjes wel geen vriendjes waardoor er nooit een bevruchting plaatsvind. ZOu dat kunnen eigenlijk? Ze hebben bij ons geen samenlevingstest gedaan omdat we toch al over ging op IUI. Misschien moet ik daar toch nog eens op aandringen..

Ik hoop in elk geval dat een goed gesprek met ons gyn me weer goede hoop geeft. Hopelijk volgende week eerst nog IUI nummer 5 en daarna eerst op vakantie.

Geplaatst

Ik zit nu een paar dagen met jullie mee te lezen/leven en wil me graag aansluiten bij jullie.

We zijn nu vanaf 2007 in de medische mallemolen aan het meedraaien. Na 8 mislukte ovulatieinducties en 4 mislukte IUI's ben ik weer begonnen met de hormonen en heb vandaag de 1e echo gehad om te kijken hoe het ervoor staat.

We zijn al aangemeld voor de IVF voorlichting dus mijn treintje komt aardig richting het eindstation.

Hoe moeilijk het soms ook is om positief te blijven gaan we toch weer vol goede moed aan deze 5e IUI beginnen. We hopen met resultaat :cya:

Voor iedereen hier geld hetzelfde en ik hoop dan ook voor iedereen het beste :sith:

Geplaatst

Hallo Leetje, van harte welkom hier. Ook druk met behandelingen lees ik al. Wat doen ze eigenlijk precies bij ovulatie-inductie? Dat ken ik nog helemaal niet?

Succes in elk geval.

Liefs Dorien

Geplaatst

Ha lady's.

Vanmiddag moest ik dus weer voor een echo, om te kijken of m'n eigen baarmoeder slijmvlies dunner was geworden van de decapeptyl.

Maar nee hoor, t was juist meer geworden. Het restje van vorige week had er uit moeten komen, want nu produceert het nog eigen hormonen.

Nu moet ik dus n week lang 3xdaags pillen slikken, dan word ik alst goed is (ja...als het goed is, want tot nu toe luistert m'n lichaam nog nergens naar) weer ongi, van het baarmoederslijmvlies wat er nu nog in zit.

Dan moet ik weer bellen, als t zo ver is, naar de verpleegkundige, en dan over 2 weken moet ik weer voor n echo....

Wat BAAL ik hier van!!!k dacht vorige week nog, ach dat wekie overleven we ook wel, maar nu gaat het weer 2 weken extra duren, en ik wil gewoon beginnen, en dan wel NU meteen zeg maar!!

Maar ja, nu beginnen heb weinig nut. m'n baarmoeder moet wel schoon zijn voor we kunnen starten.

k voel me n beetje moedeloos worden!!!

liefs

Geplaatst

Jeetje Trijnie wat een ellende. Heel vervelend allemaal.

Moet je dan nu een hele maand overslaan ik begrijp het niet helemaal goed?

Maar wel vervelend dat je weer moet wachten. Het is echt alleen maar wachten.

Ik ben het ook wel zat. Wij moeten ook elke keer wel 6 weken wachten voordat we weer terrecht kunnen in het ziekenhuis. Die wachtlijsten ook van tegenwoordig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden