Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Doortje,

Die gevoelens die jij beschrijft zijn heel herkenbaar hoor! En ik denk dat dat voor iedereen die in deze malle molen zit geldt! De ene keer is het erger dan de andere keer en ik moet zeggen dat het momenteel wel heel erg goed gaat. We kunnen onze zinnen even verzetten want we hebben een ander huis gekocht en ook dat helpt in positieve zin mee.

Over je vraag met dat zaadje en eitje; toevallig hadden wij die vraag ook. Of in ieder geval in die strekking. Want wij vroegen ons af of het misschien mogelijk was dat ik vijandig baarmoederslijmvlies had ofzo? Maar nu vertelde ze dat wanneer je dat hebt je ook een IUI krijgt dus daarmee was die vraag ook beantwoord voor ons.

@ Trijnie,

Wat vervelend zeg. Natuurlijk wil je het allemaal NU! En als dat dan niet gebeurt baal je. Heel logisch want nu duurt het weer langer en je had al zwanger kunnen zijn. Zo denk ik dan. Maar ik geloof zeker dat het goed komt alleen niet NU meteen ;-)

Wij zijn dan inmiddels wel zover dat wij onze hoop helemaal gevestigd hebben op de IVF. Nu nog even afwachten tot donderdag maar ik ben er weer bang voor :-(

xxx

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat dacht ik ook toen ik begon maar helaas.

Bij ons ziekenhuis is het dan altijd druk als ik een nieuwe afspraak moet maken. ik altijd wel 6 weken wachten voordat er weer een plekje is. Hoe dat straks komt ben ik ook erg benieuwd naar. Ik hoop dan ook dat ik wel gewoon elke maand weer opnieuw kan beginnen met IUI.. Hoe is dat bij jullie dan? Kunnen jullie altijd snel terrecht?

Geplaatst

Bij ons in het ziekenhuis is voor IUI geen wachtlijst. Ik moet bellen als ik een postieve LH test heb (doe in mn eigen cyclus) en dan kan ik de volgende terecht voor de inseminatie. Voor evaluatieafspraken duurt het bij ons ook altijd lang. Die maak ik vaak vast een eind vooruit. Ik wist bij IUI 3 al dat we na IUI 5 voor evaluatie zouden moeten komen, dus heb toen vast de afspraak gemaakt. Mocht het niet nodig zijn, kon ik altijd afbellen..

Trijnie, wat balen voor je zeg. weten ze hoe het komt dat dat slijmvlies dikker wordt?

Boogie: leuk een nieuw huis. Dat helpt inderdaad wel om de zinnen te verzetten. Wij gaan zelf verbouwen eind augustus dus heb dan ook weer iets om lekker mee bezig te zijn. Over 4 weken gaan op vakantie, dus daar eerst maar eens van genieten. Lekker kamperen in Frankrijk. Heb er veel zin in.

Geplaatst

Ja dat wil ik de volgende keer ook voorstellen. Dit is namelijk wel heel vervelend. Moet elke keer zo lang wachten. Ik wordt daar helemaal gek van!

Ik heb ook ontzettend zin in de vakantie. Al ben ik op dit moment thuis ivm te weinig werk (dus eigenlijk al een beetje vakantie) en ben ik dus druk op zoek naar een nieuwe baan. Wat ook niet echt lekker werkt op de spanningen. Maar goed even lekker samen met mijn mannetje vrij is toch wel veel fijner!!!!

Geplaatst

Zit ik net een heel verhaal te typen, zit ik met m'n vingers weer aan de verkeerde knoppen, hoe krijg ik het ook altijd voor mekaar???Afain, verhaal weg....begin ik maar ff overnieuw!!

Nee Begina, t is nie zo dat ik het oversla, want ik ga gewoon verder met decapeptyl injecteren, ( die leg m'n eigen huishouden plat) dus waar ik volgende week ongi van word, is puur van het restje meuk wat er nu nog in zit. Dus als dat er uit is, kan ik (hopelijk) wel gelijk verder met Gonal F (die eitjes maakt).

Waar dit door komt, weet ik niet. Zo dom, zit je daar, weet je niks te vragen, dat komt meestal pas als je weer thuis bent.

hoe dom?!!

Ik kan het nu gelukkig weer naast me neerleggen, t voordeel is nl. nu wel, dat (als het vanaf nu wel allemaal gaat lukken) ik over 2 weken kan starten met Gonal F, dan 2 weken daarna de inseminatie, en dan na de wachtweken, word ik ongi als ik op vakantie ben, k ga er nl. maar vanuit dat het niet gelijk raak is, maar als ik dan ongi word, heb ik tenminste wel gelijk afleiding.

Toen wij in de mmm zaten, met onderzoeken, was het ook vaak wel wachten voor we er tussen konden, vooral bij m'n eigen arts. dus vaak had ik zoiets van 'dan maar bij n andere arts' anders duurde het mij te lang.

Nu we met iui gestart zijn lopen we in Zwijndrecht int ziekenhuis, daar zit n speciaal fertiliteits team, en t is ook echt n apart hoekje, dus meestal kan je daar gewoon tussen wanneer jezelf wil. Gelukkig zit je niet in de wachtkamer van de 'gewone' gynecologen, hier zitten allemaal meiden met hetzelfde probleem zeg maar.

Doortje: wat je beshrijft dat je soms die angst heb, dat is wel herkenbaar, en k denk dat iedereen dat wel eens heeft. t kan je soms vreselijk aanvliegen. Maar we moeten ook weer proberen te relativeren. ( al ben ik daar meestal ook niet zo goed in, dat doet m'n man altijd voor me ;-) )

Boogie: Spannend nog ff tot donderdag, en k hoop echt met je mee dat t met ivf gaat lukken!!! Wie weet meid!! t loop int leven toch altijd anders dan hoe je dacht dat t zou gaan. Lekker eerst maar eens je eigen druk maken over je huis!Suc6 ermee.

Leetje; Welkom hier!!!

Sjonge, t is n heel verhaal geworden.

k vind t erg leuk om mee te schrijven, klagen, mopperen, enz. op dit forum. k probeer elke dag weer ff te kijken. k voel me meestal meteen n stuk minder eenzaam!!!

liefs voor allen

Geplaatst

Ik zit ook in het fertiliteits hoekje van het ziekenhuis maar dan nog moet ik altijd lang wachten (de wachtkamer is gewoon bij de gyn. Dat is minder want je zit dus altijd tussen de zwangeren niet echt leuk!)Maar goed geduld is een schone zaak. Hopelijk als ik straks mag beginnen met iui hoef ik niet zo lang te wachten. Als we al aan IVF moeten beginnen moeten we wel naar een ander ziekenhuis. Ik ben wel altijd bij dezelfde arts trouwens. Ik ben zo aan hem gewend dat ik niet durf naar een andere te gaan. Hebben jullie ook altijd dezelfde arts of ook wel een andere arts. Zie zo uit naar eind juni het duurd allemaal weer zo lang. Wat een lange maanden. Nou jullie weten dat als geen ander natuurlijk!!!!

Liefs

Geplaatst

Hey Dames,

Ik meld me weer bij jullie, na een maand rust morgen weer een IUI.

5e keer. Spannend hoor. Ik moet zeggen dat een maandje er niet mee bezig zijn me goed heeft gedaan. Geeft een stukje rust.

We hebben deze maand dus weer een kans.

Gisteren een confronterend gesprek gehad met een goede vriendin. sommige mensen bedoelen het goed maar komt toch heel lullig over. Ik moet me er maar overheen zetten en het komt zeker wel goed.mmm Als ik inderdaad de garantie krijg dat het goed komt dan wil ik nog wel twee jaar wachten, maar je krijgt geen garantie.

Ze heeft makkelijk praten, meteen de eerste keer raak geschoten en een prachtig kindje. Ze weten al wanneer ze de tweede willen ontvangen en doen het dan 9 maanden van te voren een keer en dan komt het wel goed meent ze... ****grrr.

zo, dan ben ik dat in ieder geval kwijt.

Welkom trouwens voor de nieuwe dames, inderdaad we staan niet alleen.

Ik vind hier altijd rust, ik schrijf niet altijd even veel maar het lezen en de herkenning is vaak al genoeg.

Iedereen veel succes weer en ik meld me nog wel even met de "score" Van manlief.

Liefs Leentje

Geplaatst

@ dorien, bij ovulatie-inductie heb ik clomid moeten slikken op dag 3 t/m 7 van mijn cyclus en op dag 10 starten ze met echo's voor de follikelmetingen. Als dan je follikel groot genoeg is om te springen mag je thuis hobbyen. ( of zoals bij mij de laatste 2 keer eerst een pregnylinjectie). En dan is het wachten op ongi of niet.

Met deze methode zijn zij dus bijna een jaar bezig geweest en hiervan zijn we 1 keer zwanger geweest wat helaas mis ging. Het is eigenlijk je kansen verhogen doordat je de juiste tijd weet.

Nu benik bezig met mijn 5e IUI.

Sucses allemaal weer

Geplaatst

@ leetje: dus eigenlijk een voorloper van IUI als ik het goed begrijp. Die optie is voor mij dan niet weggelegd aangezien bij ons aan de kwaliteit van het zaad getwijfeld wordt. Ze denken dat het daar aan ligt bij ons. Dus daarom bij ons nu nog IUI in eigen cyclus en straks met milde stimulatie.

Geplaatst

@ Doortje: inderdaad dat is een goede omschrijving.

We hebben nu met de max. dosis clomid onze 5e IUI, we hopen op resultaat

Geplaatst

@Leetje, dus je hoeft zelf nog niet te prikken? Dat lijkt me namelijk helemaal niks. Ik hoop echt dat dat bij ons niet nodig zal zijn.

Ik kan hopelijk volgende week voor IUI nummer 5 terecht. Alleen op 24 juni kan ik onmogleijk dus ik hoop dat mijn LH piek daarna pas valt.

Geplaatst

hoi hoi ff weer een berichtje van deze kant

is weer ff geleden

wat is er weer veel geschreven zeg

voor iedereen die hier nieuw is welkom hier en veel succes

tabitha jij gefeliciteerd met jullie huwelijk

was een weekendje weg met me werk

heb me eigen goed vermaakt

ben nu 1 dag over tijd en heb zondag negatief getest

en ben al 2 dagen met utrogestan gestopt en nog steeds niet ongi nog maar ff afwachten dan maar

liefsssssssssssss

Geplaatst

Dat is weer spannend Angel!!

Wanneer ga je weer testen??

Doortje, ik prik mezelf iedere dag, en geloof het of niet; het went!!!

De eerste keren vond ik het wel spannend. k had het in m'n opleiding wel geleerd, maar bij jezelf ist wel eng!!

Alst maar werkt!!

Leentje; Moeilijk is dat als je zo'n confrontatie met n vriendin hebt. En weet je, er zijn zoveel mensen, die idd. gewoon ff klussen, en...pats...raak!! Opzich raakt me dat nog niet eens zozeer, t is meer de manier hoe dat zulke mensen praten. k vind het persoonlijk vaak heel moeilijk om met zulde mensen om te gaan, vooral als ze andersom dus geen begrip tonen. Meid, je leert in zulke situaties wel je vrienden kennen!!!

liefs

Geplaatst

ik denk van de week heb helemaal niks meer in huis liggen anders had ik er wel weer 1 gedaan hahahah

ik wacht het nou maar ff af

vorige maand was ik ook een paar dagen overtijd maar dat kwam ook door die bolletjes maar werd na 1.5 a 2 dagen ongi na het stoppen en nu nog niet

liefssssssssssss

Geplaatst

Hoi, vanmiddag voor de FM geweest ... ik zit nu op cd 8 en ben dus ook 8 dagen al aan het spuiten ... deca en gonal F ... helaas waren de follikels nog te klein om er iets mee te doen dus we moeten even doorspuiten en maandag weer terug komen en als het dan goed is wordt de punctie ook gepland ... dus we hebben nog een weekje om te spuiten .. ik had nu wel zowel links als rechts follikels zitten en dat had ik de vorige keer niet ... hij had er ongeveer 6 kunnen tellen in totaal maar het was allemaal zo klein dat het best kon zijn dat er meer zaten maar dat zien we maandag wel weer ...

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi Nicole,

Spannend weer allemaal zeg! En idd maar weer wachten hoe het dr maandag uitziet. Wachten....wachten...wachten ach we zijn dr zo ongeveer profs in geworden hé!

Ben even je geschiedenis kwijt in mn brein...hoeveelste poging wordt dit voor jullie ook alweer?

Liefs,

Elies

Geplaatst
Hoi Nicole,

Spannend weer allemaal zeg! En idd maar weer wachten hoe het dr maandag uitziet. Wachten....wachten...wachten ach we zijn dr zo ongeveer profs in geworden hé!

Ben even je geschiedenis kwijt in mn brein...hoeveelste poging wordt dit voor jullie ook alweer?

Liefs,

Elies

Hoi, 6x IUI gehad en in april eerste poging IVF/ICSI .. en nu 2e poging alleen ICSI ...

gr. Nicole

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de felicitaties !!

We hebben prachtig weer gehad lekker warm en veel zon :D

Daarna hebben we een heerlijk weekendje weg gekregen van mijn ouders en maandag zijn we terug gekomen en was ons huis helemaal versierd :D

Ik heb net alles een beetje vlug doorgelezen en er zijn weer allemaal spannende dingen, ik wil dan ook iedereen suc6 wensen.

Ik ben net voor de bruiloft ongi geweest dus onze 3e iui poging zou waarschijnlijk pas ergens in jullie zijn, maar gelukkig hebben we goede rust gehad en kunnen we met nieuwe volle moed er tegenaan !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

@Gefeliciteerd Tabitha met je huwelijk!!!!

Ik mag straks om 11 uur komen voor de eerste fm. Ben reuze benieuwd wat de puregon heeft gedaan..of er teveel eitjes zitten, of te weinig..of helemaal niets..

Pffff zo is elke stap in dit traject wel reuze spannend!

Geplaatst

Allereerst welkom aan alle nieuwe dames!!

Goh wat gebeurd hier toch veel als je een paar dagen niet ben geweest!

Zaterdag m'n derde IUI gehad, was al bang dat ik zaterdag ipv vrijdag een pos. ovulatietest had...... Dan hadden we deze maand over kunnen slaan aangezien ze zondags geen IUI doen bij ons!! PPPFFF

Nu maar weer duimen, hopen en afwachten.

Dit keer een andere gyneacoloog gehad, wel een aardige man. Hij zei nog dat zag dat de meeste mensen er te veel mee bezig waren en als ze het eenmaal loslieten dat ze binnen de kortste keren zwanger waren.....

Maar ja, hoe moeilijk is dat!!!! Probeer deze maand zijn advies op te volgen en veel leuke dingen te doen voor afleiding.......

Tabitha,

Fijn dat je een mooie dag hebt gehad!!! Heerlijk zo'n weekendje weg erna!!

Angel, nog steeds geen ongi?? Spannend hoor!

liefs wendy

Geplaatst

@kriskras, balen dat het weer niet gelukt is.....

Vanochtend de 1e fm gehad en meteen ook de laatste voor de IUI. Er waren 2 eiblaasjes te zien en vanavond mag ik de pregnyl gaan zetten. Vrijdag is dan de IUI.

Vandaag is cyclusdag 9 en dat is toch wel erg vroeg? Schijnt door de puregon te komen, het is gewoon wat eerder klaar zei de verpleegkundige. Dus de IUI op cyclusdag 11...op zich wel prettig scheelt weer een paar dagen mocht deze ronde niet lukken. Maar we blijven natuurlijk wel positief ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden