Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Doortje: Nee ik hoef nu inderdaad nog niet te spuiten, dat komt bij ons pas bij IVF. Ik hoop ook dat het zover niet hoeft te komen maar ja ls het nodig is dan moet het maar.

Ik moet vanmiddag weer een echo laten maken om te kijken hoe het met de eitjes staat, ik kan ook inderdaad de 24 e onmogelijk voor een inseminatie dus hoop daarvoor te kunnen.( als de eitjes meewerken)

liefs leonie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jammer kriskras....moet je toch weer ff verwerken!

t lijkt me erg moeilijk om ondanks dat voor ons de kansen hoger liggen met iui, toch juist dan ongi te worden!!

Wanneer volgende poging?

Wendy; t is zeker makkelijker gezegd dan gedaan om het 'los' te laten. Hoe kan dat nou?????? tis toch iets wat je wilt. k vind het zo'n onzin als mensen dat zeggen. En mijn gyn zei het toen ook, dat je het best door verkeerd omgaan met stress een tijdje kan AFREMMEN maar je kunt het nooit zo lang tegenhouden!!!

k baal er ook zo van als mensen in m'n omgeving het zeggen. t zijn ook juist altijd van die mensen die zelf kinders krijgen wanneer ze het willen.....'laat het los' roepen ze dan, nou dan denk ik meestal 'k zal jou eens loslaten'. Sjonge jonge. Iedere vrouw is er mee bezig, als je het wilt. Wij hebben gewoon de pech dat er wat meer tegenzit.

Sidney; Juist lekker dat je wat vroeger ben, scheelt toch weer n aantal dagen!!! Suc6 ermee vrijdag!

Nou mensen...Suc6 allemaal weer.

liefs

Geplaatst

Ik vraag me af of de kansen hoger liggen met IUI. Daarnaast...ja is het moeilijk te begrijpen, omdat ik IUI-D krijg (dus goed en genoeg zaad). Ik wordt er een beetje moedeloos van... en denk er regelmatig aan om misschien maar samen verder te gaan.. Mijn vriend wil nog niet stoppen, dat is de reden waarom ik het besloten om deze pogingen af te maken. Dat zijn er nog drie...

Geplaatst

hier ook slecht nieuws ben vanmorgen ongi geworden

dus weer op na de 5de iui..

de vorige x was het bij de 5de raak

maar ga er maar niet meer vanuit

en dan word men 6de pas in sept want ze hebben dan vakantie

kan net nog voor de vak als het goed is pffffffffffffffffffff

liefsssssssssssssss

Geplaatst

Goedemorgen allemaal..

@ Angel... jammer dat het weer mislukt is... wel sneu dat je nu gewoon tot september moet wachten. Wel erg lang hoor...

Ik ben vanmorgen voor de tweede keer voor een echo geweest. Bij mij zie je bij de eerste echo meestal nog niets, geen probleem. Maar vandaag bij de tweede echo was er nog steeds niets te zien. De arts zei dat de kans aanwezig is dat ik nu al resistent aan het worden ben voor Puregon. Ik moet dus de dosis verhogen en weer Metformine gaan slikken (vanwege de PCO is je suiker vaak ontregelt en dat remt de groei van je eitjes). Mocht er aanstaande dinsdag nog niets te zien zijn, dan gaat mijn arts in overleg met een andere arts... en waarschijnlijk wordt het dan een kijkoperatie om een gedeelte van de follikels weg te branden...

Mmmmm, is nou niet echt wat waar ik naar uit kijk... Kortom, ben nu eigenlijk een beetje teleurgesteld en droevig..

Nou meiden.. ik hoop dat jullie beter nieuws hebben... kunnen we volgens mij wel gebruiken.

Fijne dag & enjoy the sun :sunny:

Geplaatst

Ik kan het me voorstellen kriskras, dat je er moedeloos van word. Neem ff tijd voor jezelf!!

jammer Angel!! Wij hebben dat ook dat we w.s. net voor de vakantie nog n inseminatie kunnen doen, en dan hebben ze vakantie. k gun heus iedereen vakantie, maar waarom dan weer net als wij verder willen???

Maar goed joh!! we komen de tijd wel door. t is nu in ieder geval lekker weer!!

Chantal, wat vervelend allemaal joh! dus het is nu eerst ff afwachten tot dinsdag. Wel spannend allemaal!!

k had gisteren ook zo'n rotdag!!!! k voelde me echt zo rot in m'n vel zitten, w.s. van de hormonen, nou ja....niet w.s. dat is HET gewoon.

k was niet vooruit te branden, moe, en ik kon wel janken, maar t lukte ook weer niet, dus k dacht ' m'n huis doe ik morgen wel weer, t stof loopt toch niet weg' en ben lekker smiddags in de zon gaan zitten met n waterijsje, (waarvan de sap dan langs je vingers naar beneden loopt, en je vervolgens plakt aan alle zijden ;-) )

En s avond een uitgebreide douchebeurt, incl. scrub beurt, heerlijk!! En daarna lekker met n filmpie op de bank, en vroeg naar bed. m'n mannetje is ook niet lekker (nee, niet van de hormonen) die is verkouden, arme zielepoot, (vind hij zelf vooral)!! :-)

Maar vandaag voel ik me al een stuk beter. Gisteren kreeg ik te horen dat m'n client, waar ik donderdag ocht. altijd zit, er niet was. Dus ik ben onverwachts de hele dag vrij!!!! Heerlijk. Lekker in m'n huis ant poetsen, en kga zo eerst buiten m'n koffie opdrinken (en stiekum n peukie er bij...ooohhhh....maar ja, kvond dat het nog wel ff mocht, want de inseminatie duurt nog wel ff.....ssstttt)

Meiden!!!Geniet vandaag van de zon, ook al is alles eromheen soms harstikke moeilijk!!!

Sorry voor m'n en-orm lange, saaie verhaal, maar k vind het heerlijk om hier m'n ei kwijt te kunnen.

liefs voor allemaal.

Geplaatst

Wat Jammer van de slechte berichten!! Hopen dat de volgende keer voor de vakantie meer succes heeft.

Ik ben onderhand het wachten ook meer als zat maar ja je kan niks anders. Ik moest vanochtend op sollicitatiegesprek wat weer even anders spannend was. Gewoon wel even lekker aan wat anders denken. Het is soms net of staat je leven al twee jaar on hold. Ik durf niks te plannen (zoals verre vakanties bv) want stel je voor dat je dan zwanger bent.

Oooh ik ben er zo aan toe en wil niks anders. Ik droom wel heel vaak dat het nooit gaat gebeuren. Hebben jullie het ook dat jullie erover dromen???

Oh en ik had nog een vraag...

Ik heb nog maar een werkende eileider maar is IUI dan wel mogelijk. Ben zo benieuwd en kan hier niet zoveel over vinden op internet.

Liefs

Geplaatst

Ik baal...baal als een stekker....

De 1e IUI is mislukt, poging weggegooid....

De IUI staat gepland voor morgenmiddag maar ik heb vanochtend al mijn eisprong gevoeld.

Na veel gestress van mijn kant overleg met het ziekenhuis willen ze toch dat mijn man morgenochtend om 11:00 uur zijn zaad gaat inleveren en dat ik dan om 14:00 de inseminatie krijg...

"Het eitje is nog prima te bevruchten en we zouden het niet doen als er geen kans op zwangerschap zou zijn..."

Na 27 uur? Ik wist niet wat ik hoorde????? mij is altijd verteld dat de zaadjes voor de eisprong aanwezig moeten zijn en dat het na de eisprong bijna geen zin heeft....

Maar ik ga nu wel aan mezelf twijfelen... zal het dan toch nog kunnen?

ik beschouw dit als een nutteloze poging, maar goed dan staat de teller wel alvast op IUI 1 en kunnen we door voor IUI 2

Geplaatst

hai Sidney, heb je al ovulatietesten gedaan om het te bevestigen?? of weet je gewoon zeker dat je je eisprong hebt gevoeld..

wat het ziekenhuis zegt is overigens echt zware onzin... een eitje moet binnen een uur of 8 bevrucht worden, daarna sterft het langzaam af. (zaadjes hoeven niet per se 'klaar' te liggen, maar dat vergroot dat kans wel meer) maar wellicht een optie om zelf nog te klussen??? dan is je poging niet helemaal verprutst..

succes in ieder geval.

Geplaatst

Ik weet zeker dat ik 'm heb gehad, want ik heb 'm echt voelen springen en later was de druk weg. Na een pregnylprik kun je geen LH piek vinden heb ik wel eens gehoord? weet niet of het zo is hoor.

Het is ook te belachelijk voor woorden wat het ziekenhuis zegt.. ik wou niet meteen in de vlekken schieten maar pfff..dat doe ik dus nu wel.

Zojuist belde manlief me op om te vertellen dat hij zelf ook nog even het ziekenhuis had gebeld. Want hij wou nog even weten hoe het dan zat met de IUI na 27 uur maar hij werd heel bot te woord gestaan:

"Er is vandaag geen capaciteit in het lab dus of u kiest morgen voor IUI of anders maar niet"

Mijn man is de vriendelijkheid zelve dus dit viel hem echt rauw op zijn dak

Ik ga morgenmiddag dus braaf maar naar het ziekenhuis maar ik vind het doodzonde van mijn tijd. Mijn man heeft morgenmiddag speciaal voor de IUI vrij genomen maar dat is dus ook een verloren dag!

Ik zal morgenmiddag nogmaals aangeven dat ik 27 uur eerder al de eisprong heb gehad en dat ik er dus lig voor de vorm en om de teller door te laten gaan.

Nu snap ik wel waarom er giga wachtlijsten zijn...

Geplaatst

@ sidney

Nou ik vind het belachelijk en vind ook zeker dat je er iets van moet zeggen hoor de volgende keer dat je er bent. Alsof je dit voor je lol doet!!!! Ik weet wel wat leukers te bedenken dan verplicht met je benen open te moeten liggen voor een vreemde, of oude, of een gerimpelde, of een met een kromme neus en een wratje erop. Komop zeg!!! Eikels zijn het...nou dat moet ik ze nageven;bij geertgen zijn ze wel erg aardig en meelevend altijd....

Nou ik hoop dat het toch niks voor niks is geweest en zo wel, laat je de volgende keer niet wegdrukken hoor!!! (makkelijker gezegd dan gedaan, kweet het;) )

Dikke kus,

denise

Geplaatst

5e IUI gehad, mega teleurstelling. Vorige keer een score van 6.3 mlj nu 0.5.

Eigenlijk te weinig dus voor IUI. Ik snap er niks van dat het zo schommelt elke keer.

Ik zie het eigenlijk al meteen als een mislukte kans, we mogen hierna nog 2 keer IUI doen en dan moeten we door met IVF. Daar zie ik wel enorm tegenop. Maar goed, we gaan eerst maar eens lekker op vakantie en dan zien we daarna wel weer verder.

@trijnie, wat je zegt zo leer je je vrienden kennen. Ik heb al gemerkt dat mensen heel anders kunnen reageren dan je in eerste instantie verwacht. Maar is wel jammer, je hebt al veel verdriet en het verdriet van een niet begrijpende vriendin kan je er eigenlijk niet bij hebben..

Iedereen weer veel succes met wachten en behandelingen die nog komen.

Liefs Leentje

Geplaatst

We hadden gister onverwachts een positieve LH test en moets me dus rot haasten om een pregnyl injectie te gaan halen.

Daarna lekker van mijn vrije dag genoten en van de zon.

Vanmorgen om 8:15 zaad ingeleverd en dat hebben ze om 10 uur geinsemineerd, we hadden helaas maar 4,8 mlj maar genoeg voor IUI.

En nu moeten we zondag nog ter controle een echo laten maken om te kijken of het eitje is gesprongen en dan weer die helse 14 dagen wachten.

Iedereen veel sucses gewenst en toch een fijn weekend.

groetjes

Geplaatst

@Leentje: ik kan me je teleurstelling helemaal voorstellen, maar schrijf de IUI niet bijvoorbaat af. er is ook al eens iemand op dit formum van 0,7 mln zwanger geworden. er hoeft er immers maar één op de goede plek te zijn!

@ Leetje: dat was dan inderdaad haasten geblazen. Bij jou maken ze dus een controle of het eitje gesprongen is? Misschien moet ik dat ook eens vragen. Ik voel vaak wel pijn in mijn zij op de dag dat ik mijn eisprong moet hebben, maar ik zou het graag eens met eigen ogen zien dat het ook gebeurd. Ik twijfel daar soms best aan.

@ Sidney: balen dat je niet eerder kon komen. Ik heb ook altijd gehoord dat je inderdaad 8 uur na je eisprong weinig kans over hebt. Maar wellicht heb je iets anders gevoeld. Hopelijk komt het toch positief uit voor jullie en anders inderdaad op naar de volgende. Keep the spirit meid!

Na het weekend moet ik weer starten met LH testen. Ben benieuwd. Hoop heel erg dat ik vrijdag pas geinsemineerd hoeft worden. Komt namelijk wel zo handig uit.

Geplaatst

@ Doortje; Ja inderdaad bij ons maken ze altijd na een inseminatie een controle echo als je ei nog niet gesprongen is op de inseminatiedag.

Veel sucses en ik zla voor je duimen dat je niet voor of na de 24e uitkomt.

Fijn weekend

Geplaatst

Hallo meiden

ik heb al 2 negatieve iui pogingen achter de rug

nu ben ik clomid aan het innemen voor iui nr 3

ik neem ze altijd s'morgens in om 11 uur.

Maar gisteren ben ik het vergeten en heb deze pas om 17 uur kunnen innemen

maandag moet ik op echo. kan het zijn dat er daardoor geen eitjes zullen zijn?

Geplaatst

Hoi Jessie,

welkom hier. Balen dat er al twee pogingen mislukt zijn. Hopelijk heb je bij de derde poging meer succes. Ik heb nog geen ervaring met hormonen, want ik heb ze nog in mijn eigen cyclus.

Succes in elk geval.

groetjes dorien

Geplaatst
Hallo meiden

ik heb al 2 negatieve iui pogingen achter de rug

nu ben ik clomid aan het innemen voor iui nr 3

ik neem ze altijd s'morgens in om 11 uur.

Maar gisteren ben ik het vergeten en heb deze pas om 17 uur kunnen innemen

maandag moet ik op echo. kan het zijn dat er daardoor geen eitjes zullen zijn?

Hai Jessi, nee je kunt gerust zijn hoor. Van 1 keer later je pillen innemen kan het niet zo zijn dat je ineens geen eitjes meer hebt. Gewoon lekker doorgaan en dan op naar de volgende echo. Succes!!

Geplaatst

Ladies,

Gisteren de inseminatie gehad en na controle bleek er toch nog een eitje te zitten dus "fingers crossed"

De score dit keer: 30 miljoen zaadjes!

Die zijn nu volop in mijn baarmoeder aan het "gangbangen"

Nu maar hopen dat die "ene" de weg weet te vinden ;-)

Geplaatst

Sidney! LOL... gangbangen :-))). Gek he, hoe ons lichaam ons soms voor de mal houdt. Fijn dat er nog een ei zat! Fingers crossed!

Geplaatst

Welkom Begina, Saskia, Leetje, Jessi!

Veel om bij te lezen! Jammer genoeg geen positieve berichten :-(.

Hier even rustig. Na de eerste keer inseminatie, had ik in de tweede ronde een te vroege eisprong en in de derde ronde helemaal geen eisprong. Geen goed nieuws dus.

Tussendoor ook nog jarig geweest: 40 :-)!

Voor de volgende ronde gaan we op stimulatie met Menopur overstappen. Maar goed, eerst dus nog even ongesteld worden, maar dat kan morgen zijn of over 3 weken, geen pijl op te trekken. Wachten, wachten, wachten...

Hoe zit dat eigenlijk bij jullie: altijd een regelmatige cyclus of juist onregelmatig?

Geplaatst

Hai Kee!

Gefeliciteerd!! Welkom bij de club van 40 ;-)

Mijn cyclus varieert van 24 dagen tot 27 dagen. Erg kort dus, en dus ook een vroege eisprong. 't blijkt dat we er echt heel vroeg bij moeten zijn anders zijn we dus overduidelijk te laat.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik lees al een paar weken mee op dit forum.

Eerst een antwoord op het bericht van Kee(gefeliciteerd!): mijn cyclus varieerde vorig jaar van 22 tot 34 dagen.

Daarom ben ik doorverwezen naar de gyn. In december 2009 zijn er 2 cystes van mijn linkereierstok verwijderd en heb ik een lisexisie gehad. Bij controle na 8 weken was alles in orde, ik hoefde niet meer terug te komen. Mijn intuitie vertelde me echter dat er iets niet in orde was. Gelukkig werd ik na aandringen verwezen naar de afdeling fertiliteit. Daar kreeg ik pas te horen dat ik endometriose heb, die na 3 maanden al weer terug was. Ik ben ook niet meer de jongste(38), dus alles volgt elkaar in rap tempo op.

Ik heb inmiddels 2 maanden clomid achter de rug, maar ivf zou eigenlijk het beste zijn volgens de gyn. Daar werd ik wel mee overvallen!

Daarom eerst maar een poging iui. Ik heb 6 dagen menopur spuiten erop zitten en verwacht volgende week meer actie. Morgen heb ik de tweede echo van deze cyclus, want er is naast de endocyste ook nog sprake van gewone cystevorming. Gelukkig waren ze weer verdwenen aan het begin van deze cyclus. Als ze morgen terug zouden zijn, worden ze volgens de verpleegkundige misschien aangeprikt.

Ik heb al heel wat echos achter de rug, maar dit is de eerste keer dat ik er zenuwachtig voor ben. Bovendien zal je net zien dat mijn eiblaasje in het weekend groot genoeg is, en dan vinden er geen behandelingen plaats.

Pfff, dat wachten is niet echt leuk. Ik ben blij dat we via dit forum met elkaar kunnen meeleven en het is ook een prima tijdverdrijf.

Alvast veel dank aan alle dames die hun verhaal hier gemeld hebben/melden en vooral ook veel sterkte. Dan weet ik toch dat ik niet de enige ben.

Geplaatst

Kee gefeliciteerd met je verjaardag :occasion13:

Mijn cyclus zat altijd op 28 dagen dus altijd regelmatig.

Moet zeggen dat dat nu niet meer zo is, maar dat kan door de hormonen komen

Hoe gaat het veder met iedereen?

Hier mijn 2 iui ook mislukt helaas!! vandaag in het zkh geweest voor de begin echo en kon vandaag weer beginnen te spuiten.

op naar poging 3.

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Mijn cyclus is zeer onregelmatig tussen de 21 en 49 dagen, daarom maken wij ook gebruik van hormoonstimulatie.

Kee gefeliciteerd met je verjaardag !!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden