Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sidney, gefeliciteerd met dit geweldige nieuws:hello2:

Geeft ons allemaal weer een beetje hoop!!

Leentje ....... wat zal ik zeggen!! We weten allemaal hoe je je voelt!

Op naar de volgende en dat het hopelijk toch niet tot ivf hoeft te komen!

Doortje, wat een moeilijke beslissing!! Ik denk dat ik zelf toch zoveel mogelijk iui's zou doen, ivf kan altijd nog en wie weet lukt het toch nog met iui!!! Het is in ieder geval fijn om te weten dat je met ivf zoveel meer kans hebt dan met iui!! Sterkte met jullie beslissing en geniet maar eerst even lekker van de vakantie!!

Liefs wendy

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ Doortje; Het is wel een moelijke keuze vooral omdat IVF togh de het laatste is.

Wat ik zou doen is denk ik doorgaan met IUI totdat we een afspraak hebben staan voor IVF, want als het goed is mag dat ook togh ?

Liefs Tabitha

Hoi Tabitha,

We maken onze IUI inderdaad af tot we daadwerkelijk aan IVF gaan beginnen, maar aangezien het minimaal twee maanden duurt voor je in het Radboud kan starten moeten we al wel een keuze maken. IUI 6 gaan we dus sowieso nog doen en als het zo uit komt misschien ook nog wel een IUI 7

Geplaatst

@ Sidney; Ok jhaa dan begrijp ik het wel jhaa.

Ik wens je heel veel suc6 en geniet van je zwangerschap !!

@ Doortje; Okok ik zou het zo ook doen jhaa.

Bij ons eerste gesprek heeft de arts tegen ons gezegt dat we 4x IUI proberen en dan gaat ze ons "aanmelden" voor IVF/ICSI, zij heeft toen ook gezegt dat we dan nog wel doorgaan met IUI totdat we met IVF/ICSI kunnen beginnen.

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ Tabitha: ik vind het best spannend dat hele traject. Ik heb al even uitgerekend dat het sowieso pas oktober wordt voor dat ik de eerste spuiten moet zetten. Ik ben benieuwd of me dat gemakkelijk af gaat. Ik ben denk ik nog het meest bang voor de extra kilo's. Ik heb gehoord dat je er behoorlijk van kan aankomen. Ik ben het afgelopen jaar al behoorlijk wat zwaarder geworden en wil daar juist weer vanaf (tenzij de kilo's van een zwangerschap komen, hihi..)

Maar goed.. eerst nog deze IUI afwachten en dan nog eentje en dan pas is het zo ver. Ik ga het lange protocol volgen straks (dus zo rond dag 21 beginnen met spuiten, dan 4 weken lang spuiten, dan punctie en terugplaatsing).

Geplaatst

@ Doortje; Ik vindt het hele traject ook heel erg spannend hoor, ik heb dan IUI met hormoonstimulatie en vindt het spuiten allemaal gelukkig heel erg mee vallen, behalve dan de pregnyl die ik als laatste moet spuiten om de eisprong op de wekken die is erg pijnlijk en laat ik daarom ook in het ziekenhuis zetten, de puregon spuit ik wel zelf.

Ik ben ook door de hormonen heel wat kilo's aangekomen, niet dat ik het echt erg vindt maar ben wel 3 broekmaten gegroeid.

Ik ben net voor de 1e FM geweest, en had 2 hele mooie grote, dus mag vanavond weer naar het ziekenhuis om de pregnyl te laten zetten en dan hebben we zondag IUI-3 !! :myfignerscrossed:

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ Tabitha: 3 broekmaten gegroeid?? Daar schrik ik behoorlijk van moet ik zeggen. Ik ben afgelopen jaar al 7 kilo gegroeid en vind dat eigenlijk al te veel en wil dat er ook weer af hebben. Dus ik moet dat maar eens bespreken met de gyn hoe ik er voor kan zorgen dat ik niet te veel aan kom.

wat betreft het spuiten: ik wil het ook zelf doen. Pregnyl hoef ik straks volgens mij niet, maar dat hoor ik allemaal nog. MIjn man is anesthesie assistent, dus die kan ik eventueel ook nog vragen om te spuiten als het moet.

Geplaatst

tabitha wat geweldig 2 grote

veel succes morgen

en dan gaan de duimen weer draaien hoor

hier nog 6 daagjes

liefsssss

Geplaatst

@tabitha en hoe is het gegaan vandaag?????

hier begint het al weer spannend te worden

heb vanmorgen een test gedaan ik weet dat het stom is maar kon het echt niet laten. ik dacht iets te zien maar dat zal ik me eigen wel weer verbeelden zoals vorige x toen dacht ik dat ook

gewoon nog een paar dagen wachten

maar wat is dat moeilijk zeg pffffffffffffffff

morgen weer werken dus kan ik me gedachten weer verzetten

veel liefsssssssssssss

Geplaatst

@ Tabitha,

Alles goed gegaan vandaag?

Maken ze bij jullie nog een echo voor de IUI of is het alleen insemineren, even liggen en weg weer?

@ Angel,

Wat spannend toch he? Ik ben er tegenwoordig heel sterk in geworden. Ik wacht met testen tot het echt eigenlijk niet anders kan en ik eigenlijk geen test hoef te doen. Maar je moet ook nog wel heel lang wachten toch? Tot 9/7? Dat is wel heel erg vroeg ;-) Kan het me voorstellen hoor. Ik duim voor je.

Liefs,

Geplaatst

@boogie ja de ene x lukt het me wel maar soms echt niet haha

echt erg

ja het is idd nog veelste vroeg ja 9-7

ik had nog 2 testen liggen ik bestel de laatste paar x ovuluatie testen en dan neem ik er soms ook zw testen bij en dan is het heeeel verleidelijk

en hoe is het met jou?? je gaat nu voor poging 7 als ik het goed heb gelezen??

bedankt voor je berichtje

liefss

Geplaatst

Nou vandaag de 3e iui gehad, mijn mannetje had 5.8 milj zwemmertjes :clap2:

Na 15 min met de beentjes omhoog te hebben gelegen kon ik lekker naar het strandt gaan, daar had ik wel ff behoefte aan

Liefs Tabitha

Geplaatst

nou meid dat is weer goed de duimen draaien hoor

en 2 mooie folikels ben benieuwd......

liefssssssssssss

Geplaatst

@ Tabitha,

5.8 miljoen :sign17: en 2 eitjes. Dat moet toch wel helemaal goedkomen?

@ Angel,

Ik kan het me voorstellen.

Net als dat ik me iedere keer weer voorneem om me geen klachten in te beelden. Nou het is nu gewoon weer raak. Want mijn borsten zijn wel erg gevoelig (pregnyl of toch niet??), mijn buik is ook zo opgeblazen. Het is pas 5 dagen na de IUI dus dat kan helemaal niet. Oke denk ik dan maar ik heb wel een beetje buikpijn... innesteling??

Haha, zo maken we ons helemaal gek. Maar het komt goed hoor en het zal er wel bij horen. (zeg alsjeblieft dat het zo is want anders word ik dus ECHT gek ;-) )

Geplaatst

ja het is wel zo ja bij elk dingetje denk je dan zou het

ja en blijkbaar hoort het er bij je wilt van alles voelen

en nee je bent niet gek hahahha

denk idd dat iedereen dat wel heb

van de week nog lekker werken ff weer wat anders hahha

liefsssssssssssssss

Geplaatst

Ladies,

Ik kom jullie weer vergezellen op het IUI lijstje.

Het is hier mis gegaan helaas. Plotseling had ik gisteren bij het afvegen wat bloedverlies en vannacht heeft het doorgezet.

Natuurlijk zijn we verdrietig maar dat we zwanger zijn geweest, hoe kort ook, geeft hoop voor de toekomst.

Het is een geruststellende gedachte dan ons kindje ons heel even heeft laten weten dat hij of zij er is geweest.

Wij hebben in ieder geval van elk moment genoten en zijn echt heel dankbaar dat we dit toch hebben mogen meemaken.

Straks het ziekenhuis bellen voor de uitgangsecho en dan gaan we vol goede moed op naar de volgende poging.

Geplaatst

Ah Sidney,

Wat ontzettend vervelend zeg. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

Want het is toch weer iets om te verwerken...

xxx

Geplaatst

AAhhhh jammer hoor Sidney.

Hoe positief het ook geweest is, het is toch wel een terleurstelling!!

Sterkte meid.

liefs Trijnie

Geplaatst

@ Sidney; Dat is nog eens vervelend nieuws, ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen !!

@ Boogie & Angel; dank jullie wel, en jhaa dit moet nou togh goed komen. Al probeer ik meer in mn hooft te houden dat het niet is gelukt voordat die klap zo hard aan komt. Want ook ik heb iedere keer na de IUI allemaal van die rare klachten en dan denk ik ook, zou het nu gelukt zijn erg vervelend wat je je eigenlijk allemaal kan inbeelden.

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ Sidney: wat vervelend zeg! Het zal best een grote teleurstelling zijn. Vind het knap van je dat je er al zo'n positieve draai aan kunt geven.

Neem de tijd om het te verwerken. Sterkte ermee!

@ Angel: dat inbeelden is wat he.. Ik heb er ook vaak last van. Steeds denk ik van: zou het misschien? Ik moet zeggen dat het dit keer bij mij nog wel redelijk goed gaat. Zondag mag ik pas testen, maar ik schat in dat het wel zaterdag zal worden aangezien we zondag op vakantie gaan.

Geplaatst

Hey Dames,

Sidney wat een vervelend nieuws zeg, ik moet zeggen dat je er erg positief onder blijft. Knap hoor. Succes met de volgende poging en we duimen mee.

Ik ben lekker een paar dagen aan zee geweest. Heerlijk tot rust gekomen en lekker in de zon gelegen.

Bedankt voor alle lieve reacties. Doet me toch goed en ook omdat iedereen hier hetzelfde meemaakt en we weten van elkaar hoe we ons voelen. Ik loop bij mijn eigen vriendinnen weleens tegen wat onbegrip aan. Pure onwetendheid en ze bedoelen het niet slecht, maar toch.

Iedereen weer veel succes de komende week en geniet van het lekkere weer!

Liefs Leentje

Geplaatst

Het erge is dat het positieve zo langzamerhand mijn "handelsmerk" is geworden.. da's mijn maskertje voor de buitenwereld...

sidney is altijd zo positief...lacht altijd...

Bij jullie hoef ik me niet groot te houden...dat besefte ik me heel goed toen ik de berichtjes had getypt en weer had gelezen.

Het gaat helemaal niet goed, ben helemaal naar de kl*te en enorm verdrietig. In één keer was daar het "mannetje met het hamertje" die het gebeuren er ff insloeg vanochtend toen mijn zoontje onder de douche stond. Onder het mom van "mama heeft hooikoorts" heb ik hem kunnen foppen....

Verdomme het is toch ook klote... Ik ben 4 x zwanger geweest, Mijn eerste kindje is in mijn armen gestorven na de geboorte, daarna een miskraam, vervolgens een gezonde zoon maar wel 5 maanden in bed en dan nu weer een kindje moeten afstaan (hoe klein ook)

Er brandt nu een kaarsje voor mijn vlindertjes......

Geplaatst

Sidney, natuurlijk is het klote. Positief blijven is ook een strategie, maar ik zou zeggen gooi het eruit! Sterkte ermee.

Tabitha, veel succes met wachten. Je heb in ieder geval een positief begin.

Angel, ik snap je spanning helemaal. Ik mag nl. op 8 juli testen en wil het morgen al een keer proberen. Ik heb al vanaf de dag van de iui gevoelige borsten en denk dat ik af en toe licht misselijk ben en ben ook nog eens heel moe in de middag. Haha, toevallig kan ik heel slecht tegen warm weer, dus ben ik mezelf vast voor de gek aan het houden.

Groet van Ellie

Geplaatst

Bah Sidney, veel hugs voor jou {{{{{{{Sidney}}}}}}}.

Ellie, Tabitha en Angel, er wordt weer geduimd hoor :luck:

Hier is inmiddels weer een poging gecancelled: bij de uitgangsecho op dag 2, had ik een cyste van 34mm, een follikel van 15 mm, baarmoederslijmvlies van 5,6 cm en een veel te hoog oestrogeengehalte. Cyclus is dus nogal "messed up".

Aan de positieve zijde: Deze maand ben ik 5 kilo afgevallen en goed bezig (elke dag een half uurtje) op de crosstrainer.

Geplaatst

@Sidney, sterkte hoor... enne, er is echt niets mis met verdrietig zijn hoor. Moet je volgens mij ook gewoon lekker toelaten, des te sterker kom je daar weer uit en kun je er daadwerkelijk positief weer verder mee.. kortom, even lekker aan jezelf denken en niet te snel denken dat het allemaal wel oke/over moet zijn..

@de meiden in de wachtweken... succes...

hier gelukkig weer wat positiever..

14 juli weer naar de gynaecoloog, kijken wat hij te melden heeft..

en ondertussen proberen zoveel mogelijk af te vallen... de eerste 1,5 is er al af..

(wel door 5x per week te sporten en alleen in de ochtend koolhydraten eten en de rest van de dag niet meer... maar het is voor een goed doel)

hopelijk in september of oktober weer verder...

best gek, maar eigenlijk mis ik het wel een beetje hoor..

Geplaatst

@ Sidney: je mag hier inderdaad helemaal lekker jezelf zijn en alles er uit gooien wat je wilt. Ik snap heel goed dat je intens verdrietig bent. Laat het gewoon toe, dan kun je het vanzelf weer een plekje geven en vind je de kracht om door te gaan.

@ Chantal: eet je echt alleen 's ochtends koohydraten en verder helemaal niks meer op een dag? Of dan alleen geen koolhydraten.

ALs er overigens nog iemand goede tips heeft om af te vallen, zonder tig keer per week naar de sportschool (want daar heb ik echt geen tijd voor), dan hoor ik het graag. Ik wil namelijk nog 8 kilo kwijt.

@ Ellie: ik hoop voor je dat het niet van de warmte komt, maar dat je echt zwanger bent. Ik voel zelf dit keer bijna niks, behalve af en toe wat pijn in mijn onderbuik net boven mn schaambeen. En het zijn niet mn darmen.. Ben erg benieuwd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden