Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@NIna, nou nog steeds wachtende...... op m'n ongi. Gister nog ff testje gedaan, maar negatief. k heb het ziekenhuis gemaild, die gaven aan dat als ik maandag nog niet ongi was, ik weer moest testen, en dat ik anders gelijk door mag met Decapeptyl, dan word ik dan na 2 weken ongeveer ongi.

Afwachten dus nog maar.

T schijnt wel normaal te zijn, dat je lichaam van slag kan zijn van de hormonen.

Wat ik wel stom vind is dat ze schreef 'als je er op wacht, komt het niet' bellachelijk...... k zit al 3 jaar te wachten op m'n ongi, en ik ben er nog nooit 1 dag later ongi van geworden, dus ik vind dit nergens op slaan, k ben allang niet meer in de fase dat ik vol spanning m'n ongi af zit te wachten, k vind het alleen vreemd, en heel vervelend, want ik wil gewoon graag verder.

Nou ja, t zal wel, we wachten nog verder..........

Wanneer moetj e trouwens zelf ongi worden??

liefs

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè, wat frustrerend allemaal!!!! en wat een stomme uitspraak, als je wacht komt 't niet, pfffffff!!!

voel je ook nog helemaal niks van een naderende ongi??

Ik verwacht de 23e of 24e ongi te worden ( maar stiekem hoop ik natuurlijk...)

Veel succes!!

Liefs

Geplaatst

Trijnie, jammer dat deze test ook negatief is. En op je menstruatie moet je vooral niet wachten....nou ja zeg! Stel je voor dat je je haar wilt laten groeien: het gaat pas groeien als je er niet meer aan denkt! Is natuurlijk wel een minder emotioneel beladen voorbeeld, maar toch......

Nina, een licht dipje in je temp. Ben benieuwd wat ie morgen is.

Groet van Ellie.

Geplaatst

NOu idd. Ellie, zoiets ja, dus ga er maar nie meer aan denken....haha.... sla echt nergens op!!

K verwacht iedere dag ongi te worden; zeur/trek buik,steken in m'n baarmoeder, moe, duizelig, onwijs prikkelbaar, dusssssss.......... t is heel verwarrend allemaal. afain, maandag ochtend maar n test doen voor de vorm, maar k begin liever gelijk maar met de Deca hoor, want als t dan toch niet zo is, dan maar gelijk verder.......

Nina, spannend ook weer joh!!Wie weet.... (ehm....nie te veel aan denken anders....haha....)

liefs

Geplaatst

Nou, dat gaat 'm niet worden hoor, gister 36,7 en vandaag 36,6, dussssssssssssss De wonderen hebben mijn wereld nog niet bereikt. ben nog niet ongi maar dat zal spoedig volgen. Grrrrrrrrrr.

We gaan maar gewoon weer dom door.

Kriskras, Ellie, hoe ist met jullie??

Verder nog andere ontwikkelingen?

Liefs Nina

Geplaatst

Hoi Nina, jammer..

Hier hetzelfde verhaal, nog niet doorgebroken maar heb sinds gisteravond buikkrampen en de wat donkere afscheiding heeft mij vertelt dat het weer de verkeerde kant op gaat... Ik hoop dan nu maar snel want dan kan ik een afspraak plannen voor de HSG.

Hopelijk brengt Ellie hier beter nieuws!

Geplaatst

He, wat een rotnieuws allemaal. Ik doe er nog een schepje bovenop. Ik ben gisteren al ongesteld geworden! Ik snap er niks van. Maar liefst 6 dagen te vroeg en zonder duidelijke verschijnselen vooraf.

Ik heb vandaag ook een ongelofelijke buikpijn en pijn in mijn zij. Ben maar aan de ibuprofen gegaan. Mijn humeur houdt natuurlijk ook niet over, want nu wordt het ivf. Zucht, zucht, zucht.

De afspraak die ik al staan voor een eerste echo(mocht ik zwanger zijn) of evaluatie(bij mislukking) heb ik meteen maar een week vervroegd. Anders moeten we zeker nog 2 cycli wachten voordat we verder kunnen. Tenminste, als ik niet eerst onder het mes moet om de endometriose te verwijderen.....aaaaaaahhhhhh. Hier baal ik echt van.

groet van Ellie.

Geplaatst

Hè!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wat ontzettend balen. En wat vroeg zeg, 6 dagen te vroeg. Had de endometriose niet al veel eerder verwijder moeten worden???????

Schrale troost dat de kans met IVF toch echt een stuk groter is om toch maar iets positiefs te verzinnen.

Sterkte allen!

Liefs Nina

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Wij hebben sinds ruim 2 jaar een kinderwens, na alle onderzoeken bleken we kerngezond maar het zwanger raken blijft uit.

Nu zijn we afgelopen week naar ander ziekenhuis gestuurd en mogen we per november met iui beginnen, in mijn eigen cyclus!!

Het lijkt me erg fijn om met jullie ervaringen uit te wisselen.., Iedereen wil hetzelfde, en lijkt me mooi om dat met elkaar te delen en elkaar beetje te steunen hierin.

Liefs Vlinder

Ik

Geplaatst

Vlinder welkom hier! Je kunt hier alles kwijt en we leven zeker met elkaar mee. Fijn dat je volgende maand mag beginnen met iui. Ik hoop voor je dat het meteen raak is.

Kriskras en Nina, al ongi gworden? Jullie zullen het zelf wel goed aanvoelen, maar zolang er geen bloed is, is er hoop.

Nina, omdat twee maanden voor de start van de iui pogingen de endometriose was weggehaald, ben ik niet weer meteen geopereerd. Dat vond men toch iets te belastend. Voor de iui was het blijkbaar niet nodig. Er werd al wel gezegd, dat er geen punctie kon plaats vinden voor ivf, dan zaten de cystes in de weg. De gyn. zei: we zien wel als het zover is.

Bedankt voor je 'schrale troost' trouwens. Ik moest er wel een beetje om lachen, want dat is precies wat ik zelf altijd dacht en schreef als dames hier naar ivf overstapten.

Ben hier trouwens nog wel even aanwezig hoor. Ik ben veel te nieuwsgierig of er hier nog iemand zwanger gaat raken.

Over twee weken heb een afspraak in het ziekenhuis. Dan hoop ik meer te weten te komen. Ga alvast wel op zoek naar info over hoe ivf eigenlijk in zijn werk gaat.

Groet van Ellie.

Geplaatst

IK HAAT ONGESTELD!!!!!!!!!!!!!!!! Oftewel, vanochtend ongesteld geworden, was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn.

Vlindertje, welkom, hoop dat het snel raak is, er mag wel wat goed nieuws komen hiero.

Ellie, spannend hoor, krijg je dan over 2 weken ook te horen wanneer je geopereerd wordt?

Ik heb zo'n gevoel dat het bij ons ook zover gaat komen, ook al hebben we nog één poging over, na zoveel pogingen verlies je elke keer wat meer hoop...

Ach, morgen ben ik vast weer wat positiever, 'k wordt zóóóó sjaggie van die krampen, pffffffffff

Liefs Nina

Geplaatst

Ellie en Nina wat onwijs beroerd zeg.... sjonge, k had gehoopt op positief nieuws!!!

STerkte meiden, om het weer te verwerken.... enne... gewoon lekker sacho zijn, dat mag!!!

VLindertje; Je snapt dus hoe het werkt?!! haha.... Welkom!!!

Enne, nogmaals; super dat je al zo snel mag beginnen!!

Ik nog steeds aant wachten op m'n menstruatie; al een week!!

maandag dus maar starten met de Deca.

liefs

Geplaatst

Trijnie, als je maandag aan de deca gaat wordt je dan over twee weken zeker ongi? Wat is dan de volgende stap?

Kriskras, ik hoop dat je hsg spoedig kan plaats vinden.

Ik hoop over twee weken te horen wat en wanneer er iets gaat plaats vinden. Nu ben ik alleen maar twee weken aan het wachten op niks, geen behandeling, geen testdatum. Dat voelt als tijdverspilling.

Groet van Ellie

Geplaatst

Hallo Dames,

Hier weer een berichtje van mij, Ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest omdat het echt gwn te confronterend was en ik togh niks nieuws kon melden.

Inmiddels ben ik bij de dermatoloog geweest maar die vondt het niet nodig om te testen, want volgens haar was het een bijwerking van de puregon die zelden voorkomt maar togh een bijwerking.

Na de afspraak met de dermatoloog moest ik gelijk door naar gyneacologie, omdat ik bijna 4 weken na de laatste puregon spuit nog niet ongesteld was dat moest ik laten controleren, maar jhaa niet zwanger, had ik ook niet verwacht dus moest maar wachten tot ik ongi werd, nou ik wacht nog steeds zit inmiddels op cyclus dag 44.

Wel heb ik inmiddels vorige week mijn eerste afsraak gehad met de maatschappelijk werker bij ons in het ziekenhuis en blijf dat voorlopig elke week houden.

1 november hebben gaan de gyneacologen mij bespreken tijdens de vergadering en ik word dan ook meteen daarna gebeld door Paula de verpleegkundige en dan krijg ik te horen wat we verder gaan doen.

Dus voor ons hier is het nog steeds afwachten op wat komen gaat.

Ik wil iedereen nog wel hier veel suc6 wensen met de komende pogingen en natuurlijk de gene die in de wachtweken zitten.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Ellie; ja ik word dan als het goed is over 2 weken alsnog ongi, en dan als de boel schoon is van binnen, mag ik denk k na 2 weken (dus over 4 weken) verder met Gonal F.

De eerste controle echo staat gepland op 23NOv.

Spannend Tabitha, hoe het verder zal gaan. Kan me voorstellen datje ff niet meer op t forum zit.

Sterkte meid, laat t 1 Nov. ff weten....

liefs

Geplaatst

Ik wil even doorgeven dat ik het (voorlopig) niet meer trek om nog langer aan dit forum deel te nemen. Ik heb een gedeelte van de uitslagen binnen en ik heb zo goed als zeker een schildklier ontsteking. Hier ben ik erg beroerd van en erg door verzwakt. Mijn lichaam zou het momenteel niet aan kunnen om zwanger te worden. Vandaar dat we onmiddelijk moesten stoppen met onze tweede IUI poging. Dit bericht is keihard aangekomen. De arts kan niet zeggen hoe lang dit gaat duren, dat zou maanden (!) kunnen zijn. Ik ben boos omdat mijn lichaam me in de steek laat. Waarom? Mijn biologische klok tikt toch al zo ontzettend snel (ben 41 jaar) en nu is het dus wachten tot ik hersteld ben, maar hoe lang gaat dat duren?! Straks ben ik te oud om mama te worden ...

Voor de meiden in de wachtweken ... ik hoop met jullie mee op groen.

Voor de meiden die ongesteld zijn geworden ... sterkte ... en heel veel succes met jullie nieuwe poging.

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Ooh Nikkie, wat een rotnieuws! Ik kan me de boosheid zo goed voorstellen..

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je je snel weer bij ons mag voegen om verder te gaan!!

KrisKras

Geplaatst

O Nikkie wat vind ik dit erg voor je, k zit met tranen in m'n ogen je bericht te lezen.

Wat een enorme klap zeg.

K wil je onwijs veel sterkte wensen meid, en k hoop écht dat je snel verder mag. Dit is zo dubbel!!

liefs

Geplaatst

Ooohhh, Nikkie!! Wat erg voor je! Ik ga een kaarsje voor je opsteken, dat je maar snel mag herstellen!

Tabitha, begrijp ik nou goed, dat een ander hormoon dus wel zou kunnnen werken? De gesprekken met de maatschappelijk werker zijn voor de geestelijke ondersteuning? Soory voor mijn onwetendheid, maar in in ieder geval hoop ik dat je na 1 november weer in de race mag gaan.

Groet van Ellie

Geplaatst

Hallo Dames!!

Bedankt voor het welkom heette!!

Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe alles werkt... maar dat komt vast goed.

Tabitha, ik snap goed dat zo'n forum soms te confronterend is, ik schrik ook best als ik al deze verhalen lees. Heftig hoor.

Nikkie, wat vreselijk en ik wil je ongelooflijk veel sterkte wensen.

Trijnie, Ja ik snap het een beetje..., Ik hoop dat je snel verder kan en dan gauw zwanger ben meis, maar dat hoop ik natuurlijk voor iedereen hier.

voorderest heel veel sterkte voor wie weer ongi is geworden zoals. Ik heb weleens iemand horen zeggen elke keer als je ongesteld word huilt je baarmoeder

door weer onbevrucht te zijn gebleven. en zo voelt dat bij mij ook. Elke maand is weer zo'n teleurstelling. Al denk ik soms ja wat verwacht ik nou dat ik na ongeveer 30 x

gewoon ongi te worden ineens de 31ste x zwanger ben , en toch dat kleine hoopje iedere x van, zou het dan deze x zo zijn.

En dan kan zo'n pijn doen. Voelen jullie het ook zo?

Ik zie ene kant er tegen onbekenden van iui op en andere kant mag van mij morgen, Beetje dubbel. Hebben jullie soms ook zo sterk gevoel dat je nummer

ben bij sommigen gynaecalogen? dan voel ik me bijna te veel.

Iedereen veel sterkte verder!! Liefs vlinder...

Geplaatst

Hoi VLindertje,

het gevoel van teleurstelling elke keer weer, en de stille hoop herken ik zeker! Wijz itten ook al in ronde 37 of zo, en elke keer zeg ik neee waarom zouhet nu wel raak zijn... maar toch als ik dan mijn NOD nader krijg toch een sprankje hoop... maar tot nu toe had mijn verstand altijd gelijk..

Ik voel me geen nummer, maar ik zit dan ook in een kleine kliniek.

Groetjes KrisKras

Geplaatst

hallo Dames,

Gisteren heb ik mijn 2e inseminatie gehad en moet nu Ultrogestan nemen ipv Pregnyl, heeft iemand hier ervaring mee?

Als het goed is kan ik op mijn verjaardag testen, dat zou een mooi verjaardagskadootje zijn...

Geplaatst

Ursula, dat wordt een spannende verjaardag zeg! Ik kan je helaas geen ervaringsverhaal vertellen, maar er zijn hier vast wel meiden op het forum die dat wel kunnen.

Vlinder, je gaat denken dat zwanger worden niet voor jou is weggelegd. Heb ik ook na zoveel pogingen. Misschien wil je er niks over kwijt, maar hoe ben jij in dit traject terecht gekomen?

Aanvankelijk voelde ik me ook een nummer, maar als je wat langer op de afdeling fertiliteit loopt(wat ik natuurlijk niet voor je hoop), wordt dat minder. Ik heb wel gezien. dat ze in ongelofelijk weinig tijd veel patienten moeten 'verwerken'. De nadruk ligt dus op medische handelingen. Maar dat is per gyn en ziekenhuis natuurlijk verschillend. Zorg bij een afspraak dat je je vragen klaar hebt liggen en schroom niet om je emoties te uiten. Dat scheelde bij mij. Ze begonnen in ieder geval te vragen hoe ik/wij ons voelden.

Kriskras, heel veel sterkte maandag. Hopen dat alles ok is en dat je maar extra vruchtbaar mag zijn na deze 'doorspoeling'.

Groet van Ellie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden