Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, ik werd vannacht alweer wakker met die beruchte "menstruatiehoofdpijn" steeds meer een bevestiging voor mij dat het niet raak is. Het einde komt nu wel steeds dichterbij. Als ik ongesteld zal worden dan moet ik bellen naar het behandelcentrum voor een afspraak voor een evaluatie gesprek met de arts. Maar dit zal tevens het laatste gesprek zijn en aan de ene kant durf ik die confrontatie niet aan ... ik ben daar de laatste keer na de punctie heel positief weg gegaan en dat gevoel wil ik houden ik wil niet met een negatief gevoel afscheidt nemen van het behandelcentrum dus ik weet nog niet of ik dat evaluatiegesprek wel aan wil gaan. Misschien is het ook wel weer goed .. ik weet het niet ik zit nog een beetje in dubio ... ik laat het nog wel even wachten ... ik weet het anders ook niet ... dank jullie wel voor jullie lieve woorden,

lfs. Nicole

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Nicole, krijg een beetje een brok in m'n keel, kan me je gevoel wel voorstellen, maar denk dat het toch goed is om dat gesprek aan te gaan, dat is ook onderdeel van het verwerken...

Maar laten we met z'n allen hopen dat je niét ongesteld wordt!!!!!!

Heel erg veel sterkte!

Liefs nina

Geplaatst

Sterkte Nicole, wat moet dit vreselijk moeilijk voor je zijn. Je weet dat het kan gebeuren, k denk dat iedereen dit wel n soort van in z'n achterhoofd houd dat er een kans bestaat dat we op deze manieren ook niet zwanger worden. Toch lijkt het me zo moeilijk als het ook echt zo ver is!!!

Heel, heel veel sterkte meid!! k denk aan je!!

liefs

Geplaatst

Tjee Nicole,

Wat moeilijk voor jullie! Wat zullen jullie tegen zo'n laatste gesprek opzien, want dat voelt natuurlijk heel definitief. Uiteindelijk zul je het waarschijnlijk wel doen denk ik.

Ik duim voor je dat het niet nodig is.

Groet van Ellie

Geplaatst

Hey Ladies,

Hier even een kleine update. Ben niet elke dag op het forum. Probeer af en toe een beetje afstand te nemen en er niet teveel mee bezig te zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar daar weten we allemaal van.

We zouden eigenlijk afgelopen maandag voor de 6e IUI zijn gegaan. Maar door een miscommunictaie met het ziekenhuis waren we te laat. Kan natuurlijk weleens gebeuren. Mag tot nu toe niet mopperen over de gang van zaken en de service. Dus zelf maar geklust en op naar volgende maand. Nog twee kansen te gaan.

Hier nog weinig leuke nieuwtjes. Ik wil positieve uitslagen!!! rolleyes.gif

Liefs Leentje

Geplaatst

Even een kleine update: Gisteren op cyclusdag 9 een eerste follikelmeeting gehad. De gyn dacht er 1 te zien van 17mm. Dan zou dinsdag de iui plaats vinden, maar dat kwam heel ongunstig uit in mijn aganda. Dan doen we het toch gewoon op maandag! Verbazing alom bij mij dat dat zomaar kon. Wel fijn natuurlijk.

Thabita: en...al getest?

Groet van Ellie.

Geplaatst

@Nicole. Sterkte meis.

@Trijnie. Wij zijn begonnen met 75, toen naar 112,5 en uiteindelijk naar 150. Sinds die laatste dosisverhoging heb ik eindelijk het idee dat er wat gebeurt, ik heb al een paar dagen een zeurderig gevoel in mijn buik, waarschijnlijk mijn groeiende follikels?

@Ellie. Wij ook maandag IUI. Jullie succes gewenst!

@Alle meiden. Wij dus maandag onze eerste IUI, hopelijk ook onze laatste ... onze tijd gaat namelijk dringen vanwege mijn leeftijd. Ik probeer alleen maar positief en optimistisch te denken en geen enkele negatieve gedachte toe te laten (is makkelijker gezegd dan gedaan hoor). We zijn een aantal weken bezig geweest met hormonen spuiten, het was uitproberen op welke dosis mijn lichaam reageerde maar maandag is het dus eindelijk zo ver. Heel spannend allemaal. Ook net op tijd want mijn vriend moet dinsdag 3 dagen voor zijn werk naar het buitenland. Ik moet over 20 minuutjes de Ovitrelle spuit zetten. Normaal spuit mijn vriend, ik ben namelijk niet zo'n held maar hij komt vannacht pas om 1 uur thuis (eerder was helaas niet mogelijk) en dat is dus te laat. Ik heb het wel vaker zelf gedaan dus het gaat wel lukken maar ik vind het gewoon niet zo fijn, ach komt wel goed.

groetjes, Nikkie

Geplaatst

@ Ellie,

Jhaa Zaterdag had ik de test gedaan en helaas was hij negatief cry2.gif

En jhaa hoor vanochtend ben ik ongi geworden, dus poging 5 is helaas ook mislukt crybaby2.gif

Maandag maar weer het ziekenhuis bellen voor de volgende FM, dat zal dan waarschijnlijk dinsdag worden.

Liefs

Geplaatst

Thabita, bleeeeeeh! Balen hoor. Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar mijn vertrouwen in iui neemt af bij elke poging. Het enige voordeel daaraan is dat ik tijdens de wachtweken er niet zo sterk meer mee bezig ben. (Althans de eerste wachtweek) Nou maar weer duimen voor jullie volgende poging. Hoeveel heb je er nog?

Succes Nikkie! Ik voel de tijdsdruk ook, want ik ben ook niet meer de jongste.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Ook mijn vertrouwen na elke misluktte poging neemt sterk af.

In prenciepe ga ik nu mijn laatste poging tegemoet met IUI voordat we overgaan op IFV, maar dat is nog niet helemaal zkkr die keuze ligt namelijk bij mijn man en mij, we mogen namelijk nog doorgaan met IUI als we dat willen, maar mijn man en ik zijn er nog niet helemaal uit.

Aan de ene kant zeggen we we proberen en nog een paar keer met IUI maar aan de andere kant willen we togh ook wel door naar IFV omdat daar de slagings kansen gwn hoger liggen dan bij IUI.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi allemaal, gisteren de 7e IUI gehad volgende maand (als het niet is gelukt) moeten we aangeven dat we bij de 9e IUI eerst mijn eileiders doorgespoeld krijgen. dat is nu het voorstel van de arts.

Dus we wachten nog twee pogingen af zonder iets te doen. Wel geheel in eigen cyclus, geen pregnyl dit keer.

Groetjes!

P.s. nicole, hoe gaat het nu met je?

Geplaatst

Wat onwijs jammer Tabitha, kan me voorstellen dat het vertrouwen weg zakt, en je moet idd. naar IVF toegroeien, het idee. k ben er nu wel aan gewend dat we het gaan doen, en k weet ook wel dat de kansen hoger liggen, maar t is toch wel een hele stap hoor!!

Suc6 weer met wachten Kriskras. Ook wel lekker dat het ff zonder hormonen kan!!

Suc6 vandaag Ellie, k hoop voor je dat het lukt!!

Wij kregen vrijdag de uitnodiging voor de intake IVF, de dok had gezegd dat het wel n week of 5/6 kon duren, maar we kunnen 21 Sept. al terecht, dus dat is heel vlot. ben daar wel blij mee, kunnen we gewoon lekker verder.

nu eerst m'n menstruatie afwachten, k moet tot woensdag utrogestan inbrengen, vorige keer werd ik op dag 12 ongi, op dag 11 begon het al te 'rommelen' maar nu merk ik er nog weinig van, dus ben benieuwd.

liefs voor allemaal.

Geplaatst

@ Thabita: wat jammer dat het weer niet gelukt is. HOpelijk hebben jullie volgende poging meer geluk. IVF is inderdaad een hele stap. Wij hebben er ook goed over nagedacht in onze vakantie (die rust maand was wel even goed voor ons). Wij hebben uiteindelijk voor IVF gekozen om door te gaan en het is inderdaad wel een heel gedoe. Toch ben ik op dit moment wel vol vertrouwen in een positieve afloop en dat gevoel had ik bij IUI veel minder. Succes met belissen.

@ Kriskras: hoeveel pogingen IUI adviseren ze jullie voordat jullie over moeten op IVF?

@ Trijnie: wat fijn dat je zo snel terecht kunt voor de intake. Is de wachtlijst daarna lang bij jullie?

Bij mij gaat alles prima. Gisteren de eerste spuit puregon gezet. Nu nog 8 dagen volhouden en dan de eerste echo. Het gaat best snel allemaal gelukkig.

Heb practisch geen klachten, alleen heel moe af en toe

Geplaatst

Zo, poging 3 is een feit. Met dank aan de gyn die me vanmorgen heeft geholpen. Ik heb er nl. helemaal niks van gevoeld en ze was ook nog eens erg patientvriendelijk. Vakkundig hoor!

Kriskras, ook weer lekker aan het wachten lees ik.

Thabita, wat een moeilijke keuze he. Je bent gelukkig nog jong. Of misschien maakt het dat juist moeilijker. Ik heb de biologische klok tegen me, dus wij stappen sneller over op ivf. Hierna nog 1 poging iui.

Misschien een stomme vraag, maar als ivf uiteindelijk niet lukt, kun je dan nog terug naar iui?

Spannend Trijnie!

Dorien, ik vind het ook altijd fijn als alles lekker snel gaat. Ik hoop dat je behalve vermoeidheid weinig klachten blijft houden.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hallo Dames,

@Doortje: Ze adviseren nu voor IUI 9 om de eileiders door te spoelen, IVF hebben we nog niet besproken, ik hoop dat het niet nodig zal zijn. Het zaad is immer prima, en bij mij ziet ook alles er prima uit!

@Ellie: Succes in de wachtweken!

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Hallo Dames,

Nou vanochtend weer voor een uitgangsecho geweest alles was rustig dus mocht beginnen met de puregon.

Dus dat hebben ze daar ook gelijk maar gespoten en ik mag nu elke dag tussen 10 en half 11 daarheen zodat hun het kunnen inspuiten.

Dus op naar de 6e en tevens laaste IUI poging, hierna gaan wij door naar IFV.

Liefs

Geplaatst

Hoi

Wij gaan voor het eerst de Medische Molen helemaal in..

Wij hebben in 2007 al een keer een afspraak gehad en daar was het bij gebleven omdat ik gelukkig spontaan zwanger was geworden na 4jaar.

Helaas zijn we nu alweer erg lang bezig 2 jaar en wilde we niet meer zolang wachten.

Dus we mogen verder:

Maandag gaan we het zaad inleveren voor het 1st bij het umc Radboud,

Zelfs dat vind ik spannend nou en dan over mijn man niet te klagen die vind het nog veel spannender en eng.

ik lees dat iedereen toch vrij veel pogingen nodig heeft of zelfs niet lukt dus ik ga nergens meer op hopen.

al hoor ik wel dat het umc radboud een fijn ziekenhuis is en dat doet me toch goed.

ik blijf even hier alles gezellig volgen tot het echte werk gaat beginnen .. want ik weet nog niet wat ik er allemaal van moet verwachten of wat er allemaal gaat gebeuren

liefs

Geplaatst

@tabitha/ wat ontzettend vervelend dat het niet is gelukt. Nieuwe poging. Spannend.

Ik ben nu dus bezig het boek te lezen van De Ooienvaarsclub. Best interessant en op een leuke manier geschreven. Moet er soms echt om lachen. Het is wel erg gebaseerd op IVF maar heb er al wel een hoop van geleerd. Misschien een aanrader voor mensen die graag verhalen van anderen lezen.

@mommydaddy welkom hier, jammer dat je je weer bij ons moet voegen.

Hier alles rustig. Ik wacht op mijn ongi.

Ik heb een ticker kunnen aanmaken. is eindelijk gelukt. Alleen zit ik nog wel met een vraag misschien kunnen jullie me helpen. Begint na een laparoscopie je cyclus weer opnieuw. Mijn laaste ongi was namelijk 11 aug maar heb na de operatie wel veel bloed verloren en dacht echt dat het een ongi was. Als het niet zo was ben ik nu 4 dgen overtijd. Ik heb wel af en toe buikpijn dus denk steeds dat mijn ongi eraan komt maar weet niet precies hoe ik moet rekenen. Als iemand kan helpen.... GRAAG. Alvast bedankt.

Sterkte allemaal met wachten of de nieuwe poging.

Liefs

Geplaatst

@Tabitha. Succes met jullie nieuwe IUI poging. Spannend hoor.

@Kriskras. Wat een spanning hè in die wachtweken.

@Ellie. Wij gaan gelijk op, ik ook gisteren IUI, bij ons is dit poging 1. Wij maximaal 3x IUI en dan door naar IVF (in verband met mijn leeftijd). Jullie max 4x IUI toch? Ach, daar gaan we het niet over hebben, positive (!) thinking, deze IUI gaat gewoon lukken!! Jij ook testen op 30 september? Duurt nog zo lang. Wat een spanning joh!

Ik heb behoorlijk last van een opgezette buik door Utrogestan, herkent iemand dit?

Allemaal veel sterkte & succes & positiviteit!

Nikkie

Geplaatst

Nikkie, ja 2 weken duren heeeeeeel lang. Ben ik blij dat ik geen vakantie meer heb (6 weken), maar gewoon kan gaan werken voor de afleiding. Ik mag testen op 28 september, maar het is zo verleidelijk om het eerder te doen.

Eigenlijk hadden wij ook maar 3 keer iui, dat werd vervolgens 2 keer iui en toen toch nog 2 keer erbij op eigen verzoek. Dit omdat poging 2 mislukte en we die avond zelf geklust hebben. Toen was ik nog zwanger ook! Helaas vroege mk.

Begina, ik zou er gewoon een testje tegenaangooien.

Groet van Ellie

Geplaatst

hoi dames

kwam ff kijken hoe het hier ging,is het een beetje te doen in de wachtweken??

allemaal heel veel succes.

en voor degene waar het niet gelukt is veel sterkte natuurlijk..

ik zou jullie op de hoogte houden hoe het hier gaat

dit is de 2de maand zonder hormonen heerlijk zeg

heeft ons heel goed gedaan.

ik heb vandaag me intake gehad voor ivf..Was een hele aardige man die echt de tijd voor je nam..

alles doorgenomen..bloedgeprikt ook nog een echo gehad hoefde we daarvoor iniedergeval niet speciaal voor terug,was ook goed alles zag er netjes uit...ook me medicatie opgehaald natuurlijk

nu alleen op me ongi wachten en dan mogen we op dag 2 starten met synarel 2x en puregon 125 IE en natuurlijk pregnyl..

best spannend allemaal...

nou dat was het wel weer voor vandaag...

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden