Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Ellie, heel mooi omschreven, zo voelde ik mij ook, maar nu ook niet meer.

Ik denk dat veel dames hier wat aan hebben, aan het stukje dat je net hebt geschreven....

Fijne dag iedereen!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve meisjes,

Ik kwam nog eens even kijken hoe het hier gaat.

Jammer genoeg zie ik weinig goed nieuws. Wat verdrietig allemaal.

Die onzekerheid is nog wel het meest slopende van het hele traject. Je zou eigenlijk meteen moeten weten of het is gelukt of niet. Maar helaas zo werkt het niet.

Ik wil jullie toch nog even een hart onder de riem steken. Ik ben meerdere malen wanhopig geweest en heb ook lange tijd gedacht dat het zwanger worden voor ons niet weggelegd is. Maar... na 8x IUI en 1x IVF is het dan eindelijk zover, ik ben nu 12 weken zwanger.

Ik gun het jullie allemaal zo erg. Ik denk aan jullie en zal af en toe nog eens om het hoekje komen kijken.

Geplaatst

Hallo,

Bedankt weer voor de reactie's.

Ja ellie, Ja hoor daar wil ik wel wat over vertellen. Wij waren denk een jaar bezig toen ik overtijd was, helemaal gelukkig en vol hoop wachten ik het een poosje af,

omdat ik al zoveel nutteloze testen had gedaan. en niet weer teleurgesteld wilde worden, en ja ik was zwanger geweest maar kreeg een miskraam, al vrij snel.

Toen ben ik voor controle bij een verloskundigen geweest, en die zei toen zou je niet eens naar de huisarts gaan. dat heb ik toen nog paar maanden afgewacht in de hoop

op nog een spontane zwangerschap en na ander half jaar zelf klussen zijn we verder gestuurd.

Bij mij man was alles goed en ik heb hsg, samenlevingstest en dergelijke onderzoeken allemaal gehad en alles is prima. Heb mooie 'eitjes' en een eisprong.

Heb een zeer regelmatige cyclus maar er gebeurt helemaal niks. Heel frustrerend. Maar dat is voor iedereen denk?!

Nu ben ik dan in ander ziekenhuis om met iui te beginnen. Als alles goed gaat beginnen we eind november in me eigen cyclus.

Ik had er best flink hoop op, maar na te zien hoeveel pogingen jullie allemaal al gehad hebben, pfff ben ik wel weer ff met 2 benen op de grond terrecht gekomen.

Maar goed ik ga er met goede moed aan beginnen.

Jij krijg nu een gesprek zag ik onder je tekst.., wat voor gesprek is dat, evaluatie ofzo? heb jij iui met hormonen gedaan?

Ik wens je veel sterkte. Fijn dat je naar me verhaal vroeg.

Ik hoop dat je snel zwanger mag worden!! Laten we elkaar erin steunen..

Ik ga eens wat verhalen terug lezen om wat meer te leren kennen over jullie verhalen.

Liefs Vlinder

Geplaatst

Vlinder, ik lees dat je al een hele tijd bezig bent en dat levert inderdaad frustratie op. Vooral als er niks aan de hand lijkt te zijn. Je kunt hier wel lezen dat je niet de enige bent die dat overkomt. Ik heb zelf ook een vroege miskraam gehad. Dat was moeilijk, maar ook hoopvol, want het kan dus wel en ik dacht dat ik vast snel weer zwanger zou zijn. Dat is helaas niet het geval.

Er zijn hier overigens ook dames langs gekomen die snel zwanger waren hoor! Die verblijven meestal niet zo lang en vaak op dit forum. Niet zo veel dames, maar toch. En bedenk dat er ook meiden zijn die zich hier pas aansluiten als ze na verschillende pogingen op zoek gaan naar lotgenoten.

Dus lekker met frisse moed beginnen. Wie weet....

Ik heb zelf 4 keer iui gehad met menopur en pregnyl. Daarvoor 2 maanden clomid en zelf klussen. Helaas ben ik al een oudere dame en heb ik endometriose. Om die reden moeten we nu overstappen op ivf. Daar gaat het gesprek over van 5 november. Ik ben er behoorlijk zenuwachtig over. Maar ik heb vakantie deze week, dus probeer me zoveel mogelijk af te leiden met leuke dingen doen en dat lukt aardig.

Groet van Ellie.

Geplaatst

HOi Ursula D.

Ik heb 2x na m'n behandeling Utrogestan moeten gebruiken.

Had er weinig last van.Wel 2 x heel verschillende reacties van m'n lichaam. het gevaar zit er wel in dat je erg veel ' last' van Zwangerschaps verschijnselen kan hebben, terwijl dit dus gewoon van die bollen komt.

Het zou idd. heel erg gaaf zijn als je dus zo'n mooi verjaardags cadeau krijgt!!

Spanend Ellie dat je door mag voor IVF> kan begrijpen dat je er tegen op ziet. Wij net zo.... Maar de andere kant, t is wel een ' stap' verder, dus wie weet dat je lichaam het wel ' pakt' als de bevruchting er al is.

K hoop dat je snel (of z.s.m.) zwanger mag raken Vlinder.... en dat jij is ff positief nieuws komt brengen hier. T is al n tijd geleden zeg, dat er hier iemand zwanger werd.

Maar t is wel zo, dat het nog maar een ' klein' clubje is, wat regelm. schrijft.

BTW ik heb ff m'n naam laten veranderen....ik las pas in n ander topic, daar had iemand ook gewoon d'r eigen naam, dat ze in ' de gaten ' gehouden werd door d'r vriendinnen.... nou heb ik best aardig wat vriendinnen, die van onze situatie weten, en ook wat fam. En ik kreeg ineens de zenuwen dat ik strax ook gevolgd zou worden.

Ik vind het nu niet eens zo erg, maar stel dat je nou zwanger raak, dan is het helemaal niet leuk als hun dat stiekum al kunnen zien.

na ja.... t is te hopen van nie zeg maar.

K ben in ieder geval nog steeds dezelfde, voor t geval jullie ineens denken ' wie is dat gekke mens nou weer' .... haha........

liefs Trijnie

Geplaatst
Hoi lieve meisjes,

Ik kwam nog eens even kijken hoe het hier gaat.

Jammer genoeg zie ik weinig goed nieuws. Wat verdrietig allemaal.

Die onzekerheid is nog wel het meest slopende van het hele traject. Je zou eigenlijk meteen moeten weten of het is gelukt of niet. Maar helaas zo werkt het niet.

Ik wil jullie toch nog even een hart onder de riem steken. Ik ben meerdere malen wanhopig geweest en heb ook lange tijd gedacht dat het zwanger worden voor ons niet weggelegd is. Maar... na 8x IUI en 1x IVF is het dan eindelijk zover, ik ben nu 12 weken zwanger.

Ik gun het jullie allemaal zo erg. Ik denk aan jullie en zal af en toe nog eens om het hoekje komen kijken.

JOEHOE lieve Boogie; je bent de 12 weken in ieder geval voorbij!!!!!!!

Geplaatst

Tweety, Ja, ik vroeg me al af: wat een gek mens..... Ik zit hardop lachend achter de computer hoor!

In ieder geval geen gek idee, maar moet je je naam onder je berichten ook niet wijzigen? Wij weten door dit bericht nu wel dat jij het bent.

En dan snel het bericht verwijderen, anders lezen je vriendinnen dat je je naam hebt veranderd.....maar je weet natuurlijk niet zeker of iedereen hier het heeft gelezen.

Uuuuhhhhhh, wat ingewikkeld!

Groet van Ellie.

Geplaatst

Haha Ellie, Ja n ingewikkeld verhaal.....k dacht 'k zet m'n naam er nog maar voor de zekerheid bij, voor t geval dat jullie t nie zouden snappen ;-)

(Alsof ik zelf zo'n helder licht ben af en toe) k zal m'n naam er nie meer bij zetten idd. (voor de nieuwsgierige dinnies...., k begin geloof ik ietwat paranoide te worden...haha....

liefs

Geplaatst

Tweety, heb 't ook gezien hoor ;)) Zou 't bericht maar snel weghalen...

Boogie, wat een ontzettend fijn nieuws, GEFELICITEEEEEEEEEERD!!!!!

Had al eerder gezegd dat ik m'n hoop 'n beetje vestig op IVF, ondanks dat we nog 'n poging hebben, hoor daar zoveel goeie verhalen over...

Vlinder, succes!!! Fijn dat je het zonder hormonen mag proberen, daar raakt je lichaam toch echt wel van in de war.

Liefs Nina

Geplaatst

@ Nina,

Ik had persoonlijk ook geen hoop meer wat betreft de IUI. Maar de IVF vond ik qua hormonen slopend maar misschien dat jij nu ook al hormonen gebruikt? De punctie viel me mee, het moeilijkste vond ik die 3 dagen wachten of er een bevruchting was. Slopend!! En dan 2 weken wachten of het gelukt is maar dat is net als met IUI.

Dan ben je zwanger, maar ook dat is tot nu toe erg spannend geweest. Ik kan er gewoon nog niet echt van genieten. Heb elke keer bloed verlies en je voelt zoveel! Is dit goed, is dit niet goed. Ga zo maar door. Maar nu zijn we 12 weken :happydance: en dan denk ik nog maar bij sommige vrouwen gaat het met 16 weken ook nog mis. Je raad het al, nooit tevreden :happy: Ik ben pas gelukkig als we dat kleintje in onze armen houden.

Geplaatst

Boogie, ik herken je verhaal zó van een vriendin, die kon ook maar niet blij zijn, die heeft inmiddels een hele mooie tweeling, heb jij er één??? Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten van je zwangerschap!!!!!!!

Ik heb bij alle 5 de pogingen hormonen gehad en elke keer voelde dat weer anders, elke keer dacht je weer, dít voelt anders, misschien ben ik nú wel zwanger, en elke keer is het wéér niet zo en na elke poging wordt je elke keer verdrietiger en hopelozer... Nu zitten we in een periode zonder hormonen, zonder inseminaties, maar wel met hoop dat het lukt zonder hulp, probeer wat aan te komen, wat al een beetje is gelukt, natuurlijk met dubbele gevoelens, maar weet waar het voor is en hoop dat m'n gewicht en m'n temperatuur de oorzaak zijn van een uitblijvende zwangerschap.... We gaan gewoon maar door, al kan ik op een moment als nu heel verdrietig worden dat zoveel zomaar zwanger worden zonder dat ze het willen of er moeite voor doen en dat wij er zoveel pijn voor moeten lijden.

Liefs Nina

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik begin me maar weer een beetje op het forum te begeven, want ik blijf hoop houden dat we nog wel verder gaan met 1 of andere behandeling.

Ik weet nog steeds niks, Gister om 15uur had ik zoiets van goh ik ga zelf maar even bellen want dacht togh echt dat ze mij zouden bellen, heb ik me vergist (oepsie ik en datums) ze hebben donderdag pas artsenoverleg dus moet ik nog een paar daagjes wachten voordat ik terug gebeld word over wat we verder gaan doen.

Inmiddels ben ik ook nog steeds niet ongi, zit al op CyclusDag 52, zolang heb ik het nog nooit gehad.

Zwanger ben ik helaas niet want heb gister voor de zekerheid togh een test gedaan en die was negatief, dus waarom ongi uitblijft blijft voor mij een vraag.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hey Tabitha,

Wat vervelend voor je dat je menstruatie zo lang uit blijft.. Je hebt groot gelijk dat je een beetje blijft hangen, ik hoop dat je snel door mag gaan met behandelen!

De HSG is me dus heel erg meegevallen, vanmorgen heb ik de pregnyl gezet en morgen de IUI.

spannende weken dan weer..

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Tabitha, wat frustrerend zeg!!! Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Kan je uitblijvende ongi niet iets te maken hebben met je allergie?? Zeg ook maar wat, 52 dagen is idd wel heel erg lang!

Kriskras, wat fijn dat het is meegevallen, en je had je eisprong dan dus nog niet gehad???

Veel succes met de inseminatie morgen!

Liefs Nina

Geplaatst

Tabitha, ik was al een beetje nieuwsgierig hoe het e.e.a. verder zou gaan met je, maar nog een paar dagen wachten dus. Pffff, 52 dagen is wel heel lang zeg! Heb je nergens last van? Opgeblazen o.i.d?

Kriskras veel succes morgen! Is bij je hsg gebleken dat alles wel goed open is?

Ik zit zelf een beetje in een dipje. Ik ben een echte denker, dus dik twee weken wachten voor er weer actie is(al is het maar een planning) is voor mijn humeur niet echt bevordelijk. De negatieve gedachten die maar blijven rondmalen is dat we veel eerder al hadden moeten proberen om kinderen te krijgen. Nu zijn we misschien te laat. En straks ben ik een te oude moeder. Hebben we nog wel energie om het kind op te voeden? Eigenlijk zou ik zelfs nog wel 2 kinderen willen, anders is die ene zo alleen, maar dan ben ik nog veel ouder. Het voelt ook nog eens egoistisch om meer kinderen te willen op mijn leeftijd.

Van de andere kant had ik geen kinderen willen en kunnen opvoeden toen mijn man geestelijk heel onstabiel was. Het heeft zeker 15 jaar geduurt voordat dat hij heeft leren omgaan met de depressies.

Het voelt oneerlijk als je iemand (op een cursus) hoort klagen over drukte omdat hij vier kinderen heeft, waarvan drie in de luiers: 'Ik heb het heel zwaar, want 4 kinderen was de bedoeling niet. We zijn perongeluk nog een keer zwanger geraakt en toen bleek het ook nog een tweeling te zijn.' Daar ben je toch zelf bij!

Het is een klaagzang, maar ik moest het even kwijt.

Op naar het gesprek vrijdag a.s.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hey Ellie,

heel herkenbaar... die gedachten heb ik ook vaak.. maar ja niet eerder begonnen aan kinderen..toen paste het ook nog niet in mijn leven..nu baal ik daar wel eens van, maar ja het is nu eenmaal zo... en ja ik wil er ook meer als eentje, dat zou nooit mijn keuze zijn om een kindje alleen te laten opgroeien, maar ook daar heb ik nu geen zeggenschap meer over. Het voelt vaak zo oneerlijk, dat anderen per ongeluk kindjes krijgen en wij er voor moeten knokken..

Sterkte..

Geplaatst

Hallo Dames,

Kris kras, Wat fijn dat de HSG is meegevallen, ik heb ook gehad en bij mij viel flink tegen, kwam ook dat ik erg gespannen was door een zeer zakelijke gyn.

En je heb de inseminatie ondertussen achter de rug, dus worden weer zeer spannende weken, ik hoop en duim voor je hoor.Succes!!

Ellie, Ik snap dat niet meevalt, zeker niet als je wat ouder ben. en als er dan nog mensen zulke opmerkingen maken dan doet dat veel pijn.

Hun praten er te gemakkelijk over terwijl jij er zoveel moeite voor doet. Pas maakte ook iemand in me omgeving een hele nare opmerking en mensen hebben

dan echt niet door hoeveel pijn en frustratie dat geeft, jammer genoeg!! Nou sterkte en ik hoop enorm voor je dat je snel zwanger mag zijn!!!!!

En eu... Tweety, lief dat je hoopt dat met iui snel raak mag zijn, dat hopen wij ook. En natuurlijk hoop ik dat ook voor iedereen hier.

Positief nieuws geeft soms veel moed en stimulans.

Ik moet maandag ongi worden en dan mag ik EINDELIJK voor afspraak voor iui naar ziekenhuis bellen. Ik ga er met frisse moed tegenaan en dan zien

we het wel. Die 2 wachtweken lijkt me alleen slopend, maja ga maar afleiding zoeken.

Jullie hebben weleens over dat je in een wachtweken balkje staat ofzo, waar is dat??

Nou iedereen veel sterkte en ik duim voor jullie, liefs!!!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik kom bij deze afscheid nemen, en iedereen heel veel suc6 wensen met de behandelingen en hoop voor jullie gauw een positief resultaat !!

Ik heb gister te horen gekregen dat ik togh allergisch ben voor de medicijnen dus als wij door zouden gaan ik zowiezo het moet laten spuiten in het ziekenhuis en daarna een half uur daar moet blijven.

Maar blijkbaar hebben ze niet alleen over de medicijnen gesproken maar hebben hun ook even voor mijn man en mij besloten dat het voor niet goed is om door te gaan wij zouden het niet aan kunnen er is teveel spanning.

Wat denken ze wel niet dat dit allemaal zo makkelijk is, natuurlijk is er spanning we willen graag een kindje en het lukt niet, wie zijn hun om gvd te bepalen wanneer wij wel en wanneer wij niet zwanger mogen worden. Nou moet ik wachten tot de maatschappelijkwerker in het ziekenhuis vindt dat wij weer door mogen.

GRRRRRRR.........ik ben zo boos !!!!

Liefs Tabitha

Geplaatst

ik moest even reageren...

tabitha, ik vind het echt heel erg voor jullie... Zoiets kan natuurlijk ook nog eens heel lang gaan duren.

Knik maar op alles ja en amen ;) en ik hoop voor jullie dat jullie toch gauw door mogen en zo niet, dat het dan maar op de natuurlijke weg snel mag gebeuren....

Heel veel sterkte!!!

xxx

denise

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden