Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Nicole... Nu maak je het nog spannender...

Het zou super zijn als het gewoon positief is! Maar ik snap Lexa's reactie goed. De pregnyl kan een vals positieve test geven.... Ik heb altijd begrepen dat pregnyl nog zo'n 10 dagen in je bloed zit...

Ik duim, duim, duim dat het je gewoon echt zwanger bent!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Nicole, sluit me bij Lexa aan hoor. Ik had ook een heel licht streepje op de dag (vrijdags) dat ik dacht dat de Pregnyl nu toch echt wel uit mijn lichaam zou zijn verdwenen (6 dagen!), maar de volgende dag echt een domper: niks, helemaal niks. En 's middags enorme krampen met wat bloedverlies en de volgende dag (zondag dus) in alle hevigheid mijn ongi....

Hier is gelukkig het bloeden van de inseminatie (eindelijk!) gestopt. Op aanraden van mijn mannetje toch vanochtend het zh gebeld (om 10:30) en had om 12:00 uur meteen kunnen komen. Ze zouden dan even kijken en eventueel het bloedvat toucheren om het te dichten. Wel prettig dat ik gewoon gelijk kon komen! Maar gelukkig hoeft dat nu niet meer. Pak van mijn hart dat HET nu eindelijk is gestopt...

En 'iemand' nog een kater van gister :heppie:?

Geplaatst

Hmm... ik hoop in ieder geval voor Nicole dat het niet het vals positief is. Maar ik had even niet meegekregen dat er nog een Pregnyl-injectie was geweest. Maar...... het betekent alleen maar dat het dubbel spannend voor je wordt nu. En voor ons natuurlijk. We duimen en leven met je mee in ieder geval.

Hahaha, Lexa. Die witte laarzen zijn wel blijven hangen dus haahaha. Ja Albert is onze wederzijdse vriend en ik zou niet zonder willen. Hoe was het gisteren in de kroeg eigenlijk? Je klinkt wel redelijk fris en scherp (as usual...)

By the way, ik groei echt dicht deze weken, zonder hockey. En met al die kerstborrels:drink: en borrelhappen en diners. Oeioei. Nou ja, 4 januari doen we weer normaal. En als er komende week nog geinsemineerd wordt, wordt het in ieder geval een andere O&N dan normaal hahaha.

Sannie, fijn dat het bloeden gestopt is. Nu hopen hopen hopen hopen!!!!!!!!!!!

Geplaatst

@Mob, suc6 vandaag met je echo...hoop dat je BMS in orde is en dat je follikel mag 'springen'...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben heb een tijdje niet geschreven hier. Volg alles nog wel maar heb niet zoveel meer te melden. Ik heb besloten om pas na de zomervakantie verder te gaan met welke behandeling dan ook. Ik heb 4 januari nog een gesprek bij de gyn. De reden dat ik zo lang wacht is dat ik nog steeds met flinke rugklachten loop en nog net aan kan werken en het ziet er naar uit dat ik hier nog wel even zoet mee ben.

Ik wil iedereen een leuke kerst wensen en voor straks een vruchtbaar 2010 en voor sommige mischien wel nog net een vruchtbaar 2009.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Hoi meiden, met de kater valt 't wel mee hoor, maar het duurde lang eer ik in slaap viel dus daarom toch een beetje duf vandaag. We zijn nog volop aan het werk maar ik kijk uit naar drie dagen vrij. Gisteravond + vanochtend m'n kiwi gezien via Skype (lekker bruin kleurtje!) en ik vond 'm ineens weer heel leuk, dus dat zit nog wel goed. Denk ik. Ergens. Haha. Hij heeft drie uur lang gesurft bij een verlaten strand in gezelschap van een heuse zeehond en dacht: Zal ik 'r gewoon bellen om te zeggen dat ik niet terugkom? Maar dat is maar een momentopname, zei hij zelf. Ahem. Ik zeg dan altijd maar: Leuk die verlaten stranden, maar je kan nergens een kop koffie krijgen.

Een hoop meiden hebben toch op de een of andere manier een rustmaand, he? En Zonneschijn een heeeel lange rustmaand! Denk maar aan je rug, meis. Dat moet eerst. Rugklachten + zwanger lijkt me geen fijne combi. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ervan geniet. Heerlijk. Niet die stomme hormonen, niet dat geprik en gereken 'op welke dag zit ik nu'. Gaat allemaal wel weer beginnen in januari en dat is vroeg zat. Ben benieuwd wat het nieuwe jaar ons zal brengen. En wordt het geen baby, dan een border collie ;-)

Tammy, leuk om je Kaylen-update te lezen. Geniet ervan! En fijn dat je je weer te buiten kunt gaan aan 'verboden etenswaren'.

Oke, nog snel even verder, ik blijf meelezen hoor. Tot gauw en een dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Vandaag een gesprek gehad met de gynaecoloog... in januari gaat het echt beginnen. ik krijg 20 jan prikles:santahat: en begin dan de week daarop met prikken als mijn menstruatie meezit dan... ik moet puregon spuiten, is dat bekend bij iemand? ik lees altijd over Clomid?? en dan later pregnyl, maar dat zal iedereen wel krijgen?

heel erg spannend nu het dichtbij komt........ leuk om te lezen dat er mensen wel zwanger worden na de iui, geeft je toch wel veel hoop......

allemaal hele fijne dagen gewenst!

Geplaatst

Dames, ik waardeer jullie bezorgdheid en voorzichtigheid .... en ik zal inderdaad een slag om de arm houden en rekening houden met het feit dat het wel eens "vals" positief zou kunnen zijn .... tuurlijk hoop ik dat het gewoon raak is want de "verschijnselen" worden wel steeds meer ... ik vind het lief van jullie dat jullie zo meeleven en we doen zaterdag dus gewoon een nieuwe test en hopen dat deze ook gewoon positief is ... lfs. Nicole

Geplaatst

hey dames

zo weer terug van weggeweest wilde ff wat meer rust

weer super veel geschreven

voor de nieuwe dames welkom

die op het wachtbankje zitten veel succes

nou hier gaat het gelukkig al iets beter werk nog steeds halve dagen.

heb al weer 1 menstruatie achter de rug na ongeveer als ik het goed heb uitgerekend 28 dagen. nou dat is dus mooi optijd

alleen ben het deze x maar 2,5 dag geweest. normaal echt 5 dagen maar ja het is iniedergeval op tijd

wij stoppen voorlopig met het zh. tot het weer helemaal goed gaat

heb er ff geen zin meer in zeg maar. zodat we straks met frisse moed verder kunnen gaan.

wil iedereen alvast fijne feest dagen wensen.....:merryxmas:

morgen gaan we lekker naar vrienden en de 1ste komt me familie bij ons

en de 2de gaan we lekker uiteten met me schoonzus.

dus lekker druk...

veel liefssssss

Geplaatst

Hee Angel, we hebben je gemist op het forum, fijn dat je even wat van je laat horen. Mooi dat je menstruatie weer vanzelf op gang is gekomen, is altijd een goed teken dat alles weer werkt. Ik snap het heel goed dat je er even geen zin meer in hebt. Ik heb nog geen fractie meegemaakt van wat jij hebt meegemaakt en ook zit er soms helemaal doorheen na weer een teleurstelling. Je kerstdagen zitten iig lekker volgeplempt, klinkt goed moppie. Hou je taai en een dikke knuffel!

Hoi Sharon: Ja hoor, een hoop van ons gebruiken puregon. Ik vind het prima spul maar dat is vooral omdat het zo makkelijk toe te dienen is, met een handige spuit en een piepklein naaldje. Je prikt altijd in je buik, rond je navel. Als je een zwembandje hebt hangen rond je middel zoals ik, voel je er niets van. Dus eh, ga je nog maar even flink los aan de kerstdis!

Nicole: Wij hopen met je mee!!!

Geplaatst

Wat is er alweer veel geschreven de afgelopen dagen. Je moet het echt elke dag bijhouden anders loop je achter, haha!!

Ik hou het even kort maar Coni ik hoop zo dat je zaterdag een dikke streep ziet en dat je niet teleurgesteld gaat worden. Ik denk aan je zaterdag en houd het topic in de gaten. Voor de rest voor iedereen alvast hele fijne kerstdagen:merryxmas:

liefs

Geplaatst

hoi allemaal,

nicolle, ik hoop zo met je mee dat je volgende test weer positief is!

zonneschijn, echt balen die rugklachten, maar voor je 't weet is het alweer zomer!

wij zijn vandaag weer in de kliniek geweest, en het zaad van mn man was nu heeeeel goed.

toch niet voor niks aan de vitaminen.

2e kerstdag krijg ik de inseminatie.

en de arts wil toch liever dat ik in januari begin met de chlomid, dus vandaag meteen meegekregen.

iedereen veel succes, en hele fijne feestdagen!

liefs X

Geplaatst

Nicole: je maakt het wel spannend hoor. Hoop echt dat je het mooiste kerstcadeau gaat krijgen dat je je maar kan wensen. Maar zoals iedereen al heeft gezegd, wacht echt tot zaterdag (of vrijdagavond) met testen. Het kan nu echt nog de pregnyl zijn die je voor de gek houdt. Blij natuurlijk voor je duimen/ hopen.

Angel: leuk om weer wat van je te horen. Gelukkig gaat het nu weer wat beter met je en neem lekker de tijd voordat je weer verder gaat. Geef alles eerst een plekje voordat je weer verder gaat met het zh. Veel sterkte nog.

Verder voor iedereen natuurlijk fijne dagen en hopelijk een heel heel vruchtbaar 2010.

Geplaatst

Ladies!

Ik wens jullie allemaal hele fijne, liefdevolle en gezellige kerstdagen.

Ik meld me zondag weer.

Liefs Evy

X

Geplaatst

@Poppie, op 2e kerstdag..da's wel bijzonder...

@Evy, dank je wel meis...hier van hetzelfde!

Geplaatst

Net terug van de inseminatie. Helaas was de zaadkwaliteit weer erg slecht. Na opwerking 400.000.

We gaan ons nu verdiepen in ivf.... Eind februari hebben we intake-gesprek. Daarvoor wordt nog wel een keer het zaad gecontroleerd. Gezien onze leeftijd zou het mooi zijn als we nog wat langer IUI kunnen doen, maar met deze zaadkwaliteit schiet het niet op...

Ik voel me nu vooral moe, verdrietig en ben er gewoon ff klaar mee....

Geplaatst

He Mob, wat een tegenvaller zeg. En vorige keer ging het niet door... Het schiet inderdaad niet op. Wat waren de overige scores van je man?

Is het altijd onder de miljoen? Dan zou ik zeker niet doorgaan met IUI, echt zonde van je tijd. Bij mij in het zh is standaard minder dan 1 miljoen zwemmers zelfs al een ICSI-indicatie.

Geplaatst

@Lexa In het begin was de zaadkwaliteit wel beter. Niet top, maar goed genoeg voor IUI. Ongeveer 3 mnd geleden was het de eerste keer dat het erg slecht was. Na opwerkingen bleven er toen maar 100.000 over. De keren daarvoor was het altijd wel boven 1 miljoen na opwerking. Maar ja, we dachten dat die slechte uitslag misschien 1 keer was en hoopten niet dat het zich zou herhalen. Maar ja wel dus....

En het schiet idd gewoon niet op zo. Dus aan de ene kant goed dat we verder gaan met ivf, maar had het gewoon nog niet helemaal verwacht.

En eind februari klinkt nog zo ver weg...

Maar ja, ik moet positief blijven en doorgaan! Ik ga proberen toch te genieten van m'n kerstvakantie! En we gaan ons inlezen in ivf en alles wat daarbij komt kijken. Half januari gaan we naar een voorlichtingsavond in het UMCU.

Geplaatst

ben wel een beetje jaloers hoor, ik kan op z'n vroegst pas in april beginnen met IVF. Regionaal ziekenhuis, he, dan krijg je dat. Waar staat het UMCU (ik dacht aan Utrecht Medisch Centrum maar wat is die laatste U dan? )

Geplaatst

Meiden;

Ik breek even in om jullie ondanks alle spanning, stress en alles wat er bij de behandelingen komt kijken gezellige feestdagen te wensen en ook alvast alle goeds voor 2010! Dat jullie (kinder)wensen maar vervuld mogen worden!!!

Liefs,

Kammie

Geplaatst

@Lexa UMCU staat voor Universitair Medisch Centrum Utrecht. Dus je had het goed, haha.

Wij zitten ook bij een streekziekenhuis, maar voor de punctie en terugplaatsing moeten we naar het UMC. Ik hoop dat we na de intake ook snel kunnen beginnen. Ik heb begrepen dat er dan in ieder geval ook een planning wordt gemaakt.

April duurt nog wel lang ja, dat is niet leuk.... Gaan ze de tussentijd niet opvullen met nog meer IUI's of zien ze daar het nut niet van in?

Geplaatst

He Kammie + beeb, dank je voor je berichtje. Gaat alles goed?

Mob: O durr... dus wel dat ziekenhuis. Bij mij doen ze wel IVF punctie+ TP, maar geen ICSI. Die verwijzen ze door naar Amsterdam of Utrecht. Ik denk dat het feit dat het een streekziekenhuis is, zeker van invloed is op de wachttijden. Aan de andere kant: Ik kan er op m'n fietsje heen in 20 minuten, en dat is ideaal voor FM's. Ieder nadeel heb ze voordeel ;-)

Ik heb op 12 januari een gesprek en ik zou dan meteen op de wachtlijst worden gezet. Ik weet niet of ik in de tussentijd doorga met IUI. Niet geschoten is altijd mis, maar ik ben niet blij met al die hormonen in m'n lijf - en voor IVF worden dat er nog veeeel meer, en is het ook niet zo dat ze je cyclus 'overnemen', maw dat je aan de pil moet om de planning rond te krijgen? Nou ja, in januari weten we meer...

Geplaatst

He jakkes Mob, da´s toch wel erg vervelend zeg de terugloop van kwaliteit van het zaad! Werk je je er helemaal naar toe en dan..domper..

Nu dan toch ICSI.. spannend weer. Dat is een heel ander traject..

Geplaatst

Mob: wat een terleurstelling zo net voor de feestdagen, aan de andere kant....er is er maar 1 nodig. Probeer toch een beetje positief te blijven en hopelijk gaat het toch nog goed komen. Maar als je snel kan beginnen zou wel mooi zijn. Veel sterkte nog.

Lexa: pas in april beginnen.....das wel heel erg lang nog. Wacht nu maar eerst even lekker tot je kiwi terug is en dan lekker weer van elkaar genieten. Mss wel beter om tot april even geen hormonen meer de gebruiken, kan je met een schoon lijf beginnen.

Voor nu iedereen hele fijne dagen en een heel vruchtbaar 2010.

Geplaatst

Mob; wat jammer dat t zaadkwaliteit minder was. Kan me voorstellen dat je je zo voelt. En dat met de kerstdagen! Ik hoop dat je toch een beetje positief kunt blijven...

Ik wens iedereen een heel liefdevol en goede kerst toe!! :tree:En natuurlijk een goed begin van 2010!!

Liefs..

ps; m'n bloeding is over...in totaal 5 dagen geduurd. Alleen beetje balen ivm m'n cylcus......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden