Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aangezien ik al ´op leeftijd´ ben (hahaha), vond mijn gyn beter eerst met IVF meteen te starten. Door een cyste (die eerst operatief moest worden verwijderd van de zomer) is het hele traject naar achteren geschoven. November dus met IVF gestart. Helaas gisteren (zondag) keihard van de wb december gedonderd (had al een negatieve test in handen). Ik heb geen cryo's (4 eitjes, met 2 bevruchtingen en deze waren teruggeplaatst).

Dus vandaar dat ik vandaag met de gyn had overlegd of IUI een optie was. Het zaad van mijn vriendje is afgelopen half jaar een stuk beter geworden (slechte gewoonten afgeleerd en goede gewoonten aangeleerd), maar nog steeds traag. Vandaar dat het ons op de 'normale manier' niet lukte. Ik heb erg goed gereageerd op de hormonen en IVF kon deze maand echt niet (moet een rustmaand tussen zitten), dus vandaar de IUI...

Nb. moet me nog wel even inlezen hier hoor meiden...weet nog niet echt wie wie is...

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nog even terugkomend op mijn verhaal van zondag: eigenlijk is het natuurlijk heel goed nieuws dat alles nog vrij goed is. Ben er inmiddels ook wel erg blij mee en hoop dat we samen toch nog via de normale weg zwanger kunnen worden. De HSG laat ik in elk geval maken, evenals de samenlevingstest. Toch gaan wij het voorlopig even rustig aan doen en gewoon weer even genieten van het leven en van elkaar. Zo met de feestdagen is het wel even fijn om niet constant met zwanger worden bezig te zijn. In februari zien we dan wel weer. Tot die tijd zal ik denk ik ook nog weinig op het forum te vinden zijn om even alles van me af te zetten.

Ik wens daarom iedereen veel succes met de trajecten en hoop dat als ik later terug kom een hoop goede berichten kan lezen.

Liefs Doortje

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Lexa waarom nou weer die rottige rode duivels jeetje zeg ja, je mag best balen dat is heel normaal.

Angel hoe voel jij je nu gaat het al beter???

Doortje het hele voortraject is al een hele lange zit en straks waarchijnlijk met behandelingen ook mischien nog. Dus je hebt gelijk dat je nog even gaat genieten van de dingen die je wel hebt.

Sannie 66 welkom hier op het forum schrijf alles van je af zou ik zeggen je kunt hier veel steun vinden.

Zomer spannnend hopelijk voor jou meer succes ga wer duimen

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Even een kort berichtje, zit op mijn werk.

Pammie:wat jammer dat je test negatief was. Zoals Zomer zegt wat kan je lichaam je toch voor de gek houden zeg!! Getsie.......nou op naar een nieuw jaar met veel nieuwe kansen....

Sannie: je verhaal is me nu helemaal duidelijk. Ik kan me voorstellen dat je tussendoor een iui wilt doen, heel veel succes ermee.

Doortje: heel veel succes en hoop dat het op de normale manier wil lukken...blijf voor je duimen.

Nou ga nu eerst maar even aan de slag

groetjes

Geplaatst

Meiden, even een vraag:

als jullie de Pregnyl hadden gebruikt, werden jullie dan altijd op dezelfde wachtdagen erna ongesteld?

Ik werd dat namelijk altijd op dag 10 en nu is het dag 11.....

Aanstaande vrijdag is het 2 weken geleden en zou ik kunnen testen, maar ik merk dat ik het nu wel wat spannender begin te vinden!

GR Zomer

Geplaatst

Dag meiden, ik heb gisteren eens goed nagedacht over dat iui verhaal en heb besloten dat ik het nog 1 kans geef (dat zouden 3 rondes worden) en daarna door wil voor ivf. Dat is in mijn geval echt ingegeven door mijn leeftijd.

Ik heb vanochtend het zh gebeld en dit kort en bondig uitgelegd. Zij waren het met me eens dat we niet te lang door moesten gaan met iui. Ik dacht dat ze me meteen op de wachtlijst konden zetten maar nee, dat moet dan weer via m'n eigen gyneacoloog... Die 'typische' ziekenhuishierarchie ook altijd... Net een afspraak gemaakt voor 12 januari, eerder kon niet. Dan een gesprek met hem en ik ga niet weg voor ik op de wachtlijst sta. Hah! Die wachtlijst is overigens 4 a 5 maanden... ik zou op z'n vroegst in april kunnen beginnen dus een baby voor m'n 40e zit er echt niet meer in.

Ik wil binnenkort ook praten met een acupuncturist om te zien wat hij/zij kan betekenen, en wanneer ik een evt behandeling het best zou kunnen starten. Ik voel me wel goed en pro-actief, haha.

Dus meiden, als jullie soms het gevoel hebben overgeleverd te zijn aan ziekenhuizen, de grillen van artsen, de lange wachttijden en dat allesoverheersende gevoel dat het maar niet opschiet, ga op je strepen staan en zeg dat je het anders wilt. Jij bent uiteindelijk hun client, dat mogen ze niet vergeten.

Zo, en dan ga ik nu de revolutie organiseren ;-)

Geplaatst

Hoi Zomer,

Bij mij was het wisselend ik ben zelf een keer een week te vroeg ongesteld geworden na 8 dagen of zo en vaak na 10, 13 dagen na pregnyl spuiten.

Ga niet te vroeg testen dat heb ik vaak gedaan dat is niet handig want dan heb je bijna altijd een negatief resultaat. Had ik namelijk bij mijn laatste zwangerschap ook gedaan en later toch positief. Bij ons ziekenhuis is het 16 dagen na inseminatie testen en bij sommige 14 dagen. De tweede week ik altijd het vervelendste dan komt alles zo dichtbij en is het wachten niet uit te houden. Ik ga voor je duimen hoor.

Hou vol!!!

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Hoi Lexa, ik weet niet waar je woont, maar ik heb een hele fijne accupunctuur meneer gevonden in Utrecht. Het schijnt dat hij zelfs bekend is om het accupunctuurverhaal in combi met IUI en IVF.

Ik voel me een stuk lekkerder nu ik bij hem ben (ga er straks weer naar toe), ik heb minder last van mijn emoties en hormonen.

Nu ik dit schrijf, bedenk ik mij dat hij ook 2 dagen per week in Rotterdam zit. Zijn naam is Gilles Stoop.

Het is geen wondermiddel en niet iedereen zal zwanger worden na zijn behandelingen, maar je voelt je wel een stuk lekkerder en dat is in deze situatie heel belangrijk.

Sterkte met zoeken en wat goed dat je zo doortastend bent!

gr Zomer

Geplaatst

He Zomer, klopt, ik heb goede verhalen gehoord/gelezen op dit forum over Gilles Stoop. Kammie ging er toch ook heen? Ik woon ook in het "midden van het land" zoals jij, niet zo heel ver van Utrecht. Ik zal er zeker over nadenken, gelukkig (nou ja) heb ik daar nog wel een maandje of vier voor...

Hoe is het met jou? Nog steeds geen spoor van de rode duivels? Hoe voel je je?

Geplaatst

Nog steeds geen bijzonderheden hier.

Ik ben net bij Gilles geweest en hij vertelde dat er deze week weer een paar vrouwen zwanger waren geworden die bezig waren met een MMM traject wat hij dan ondersteunde met acupunctuur...

Het is zeker de moeite waard.

Het schijnt goed te zijn als je al een paar maanden eerder heen gaat, omdat dan het effect het meest optimaal is. Bel hem anders een keer op en vraag ernaar, of lees het een en ander na op zijn website.

http://www.acupuncturist.nl/onvruchtbaarheid-ivf-icsi-iui.html

(het lijkt wel alsof ik voor die man werk en de promotie doe ofzo... maar ik ben gewoon heel blij dat ik deze stap heb genomen)

gr Zomer

Geplaatst

Hoi hoi,

Sorry voor de late reactie, ben erg druk. Dit is de drukste maand van het jaar van mij.( i.v.m mijn werk) Sint en kerst.

Ben ondertussen 3 meetingen verder, en heb helaas wat minder nieuws gehad.

Maandagmiddag moest ik voor een meeting, nu bleek dat er nix veranderd was in de laatste paar dagen, nog steeds veel te klein en ik zit al op dag 17.

De vorige 2 keer had ik op dag 17 de i.u.i

De gyno. heeft mijn puregon verhoogt naar 100 per keer.

Toen ik net met onderzoeken begon moest ik clomid slikken dit sloeg de eerste 3 x aan, maar daarna niet meer.Zelfde #@***# begint weer.

Heb van t weekend wel buikpijn gehad (menstruatiepijn) maar volgens de gyno. kon dit niet mijn eisprong zijn omdat het eitje veel te klein was.

Vrijdag moet ik weer voor controle, hoop dat de hormonen weer aanslaan.

Heb nu o.a lichaamlijke klachten erbij gekregen, nek en rugklachten komen volgens mijn fysio allemaal door de spanning. Heb zelfs weer last van migraineaanvallen wat ik een poos niet gehad heb.

Tja.....

K zat er van de week ff helemaal doorheen, klein jankmoment :crybaby2:en toen door manlief zo lief getroost.Hij is geweldig!!!

We gaan met frisse moed ertegen aan.

Iedereen succes met alles!!

Denk aan jullie

Geplaatst

Hé meiden!

Ik lees af en toe nog wel mee om te kijken hoe het met jullie gaat (vergeef me dat ik niet alles lees; er wordt hier zo veel geschreven!). Wat leuk dat ik hier "mijn" ;-) acupuncturist terug zie! Ik ga idd ook bij Gilles Stoop, en dan in Hoogvliet/Rotterdam. Dat is voor mij dichterbij want ik woon in de Hoeksche Waard. Nog wel een half uur rijden, maar dat heb ik er wel voor over. Dus Zomer; ik doe de promotie wel samen met jou! Haha! Het zal geen verrassing zijn dat ik èrg te spreken ben over de acupunctuur!

Succes meiden!!

X

Geplaatst

Hoiiiiiiiiiiii.

Sorry dat ik ook wat afwezig ben, maar zo ontzettend druk. Eindejaar is echt altijd druk en ik heb ook elke dag wel een borrel of een diner van één of ander project/afdeling/programma. Straks ook borrel, en vanavond temabespreking van het hockey. Morgen de halve dag weer extern vergaderen, daarachteraan borrel en diner.

Ennnnnnnnnn.... er zit mogelijkerwij een promotie in de lucht. Kost me best wat tijd om daar goed over na te denken, Zou eigenlijk pas over een half jaar gaan spelen, maar mogelijk dus nu al icon_eek.gif Weet ook niet of ik er al aan toe ben. Dus moet me even verdiepen in de portefeuille.

Lexa, wat shit dat je ongesteld bent geworden. Ik baal echt met je mee, het was zo mooi geweest als je Kiwi thuis kwam. Maar wat ga je lekker doortastend te werk mbt ivf. Ik moest er wel om lachen, lekker op de barricaden jij!! En oh ja die opmerking, van dat je net zo goed een bord pap naar binnen kunt schuiven...wahahaha.

Zomer hoe is het met jou? Houd je het (nog net) vol? Ik hoop dat jij voor de mooie adventsverrassing (geef het beestje maar een naam) gaat zorgen hier op het forum ;-)

En voor wat betreft de acupunctuur. Ik word wel erg getriggerd door jullie (Zomer en zeker ook Kammie natuurlijk), om ook eens met die acupunctuur te gaan beginnen. Maar ja wil ook niet alles tegelijk doen. Ik heb al twee keer de osteopaat gehad, maar die kon ook niet echt iets raars voelen bij mij. Aan de andere kant... baadt het niet, dan schaadt het natuurlijk ook niet. Hmmmm.... ik begin serieus te twijfelen.....

Geplaatst

Nog even een tip voor de meiden die acupunctuur overwegen; kijk ook even wat je zorgverzekeraar vergoed. Dit is de tijd (voor 1 januari a.s.) om eventueel over te stappen. Zelf kreeg ik maar deels vergoed tot een maximumbedrag wat op een gegeven moment met mijn wekelijkse bezoeken flink in de euro's ging lopen. Ik klaag absoluut niet hoor, het was het zeker waar; maar baalde af en toe wel dat ik niet een andere verzekeraar had...

Doeiii!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Kammie Klinkt goed de accupunctuur heb er al veel goede dingen over gehoord.

Maar ben nog zoet bij de fysio/manueel therapeut voor mijn rug nog steeds niet beter baal wel want er is sneeuw op komst in Duitsland en ik was van plan om een weekendje te gaan skieen baal, baal

JPK jeetje meid jij hebt ook een pech zeg hoop dat de hormonen alsnog aanslaan

en laat je inderdaad troosten door je mannetje. Hopelijk willen die eitjes alsnog gaan groeien sterkte hoor.

Zomer hou je het nog vol??

Angel hoe gaat het inmiddels met jou gaat het al beter???

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Hallo, nou ik ben gisteren in het behandelcentrum geweest voor de 6e IUI poging gisteren heb ik dan de FM gehad en ik had 3 grote follikels zitten in mijn rechter eierstok ... links zat een leeg eiblaasje dus daar hebben we niets aan. Gezien mijn leeftijd is het voor de gyn geen probleem om de IUI door te zetten. Ik heb vandaag pregnyl gespoten en ik krijg morgen ( donderdag ) mijn 6e IUI ... gezien mijn leeftijd had ik veel eerder de knoop moeten doorhakken om over te gaan op IVF en niet door moeten gaan sukkelen met nog een IUI poging maar goed tis niet anders. Na deze poging als deze niet gelukt is dan gaan we inderdaad evalueren over hoe we nu verder gaan en ik hoop dan inderdaad dat we in aanmerking komen voor IVF. Deze keer heb ik van de gyn ook nog eens pregnyl mee gekregen om 5 dagen na de inseminatie te spuiten want hij gelooft er in dat dit helpt bij de innestelling dus ik ga daar maar gewoon in mee en hoop dat hij gelijk gaat krijgen. Als alles dan goed gaat en de natuur werkt een beetje met ons mee dan zou ik op 2e kerstdag een test kunnen doen ... het zou toch wel een heel mooi kerstcadeautje zijn ...

lieve groet van Nicole

Geplaatst

Hallo, In januari begin ik met mijn eerste iui behandeling vandaar dat ik even aan het rondsnuffelen was op het forum. mooi dat er zoiets bestaat. Mijn vriend en ik zijn sinds 2 jaar bezig om zwanger te worden maar zonder resultaat. We mochten nu zelf beslissen of we eerst met iui wilden beginnen of gelijk ivf, we hebben dus gekozen voor iui. ik weet er nog eigenlijk vrij weinig vanaf,vandaar het gesnuffel hier.. ik vroeg me af of er veel bijverschijnselen zijn van de hormonen, ik hoor vaak dat je humeurschommelingen kan krijgen en gewichtstoename. Misschien dat jullie nog tips/info hebben, alle informatie is welkom hoor:icon_sunny:. groetjes sharon

Geplaatst

Jee, wat is er weer veel geschreven! Ik probeer even het rijtje af te gaan.

@Zomer, nog steeds niets? Gaat goed, meid! Ik denk nog steeds aan acupunctuur maar wil 't eerst hier in mijn woonplaats proberen. Er zit een praktijk op kruipafstand en ik ben ontzettend lui... ha ha, nee geintje, maar van en naar Utrecht kost me toch 1,5 uur per keer, en ik zit al zo moeilijk op m'n werk...

@Kammie: Gaat het goed, mop? Vrijdag je echo, he? Zo spannend. Ik hoop op een luid bonked hartje voor je. Goed punt trouwens van de verzekering mbt acupunctuur: De mijne vergoedt 500 euro per jaar. De sessies kosten 50 euro per keer. Ik zal het strak moeten plannen. Weet niet of ik het al voor de laatste iui zal doen in januari of toch maar wachten tot ivf, als het er echt om gaat spannen. Ik ben vrij sceptisch en nuchter, en ik denk eerlijk gezegd dat onze onvruchtbaarheid niet bij ligt maar bij m'n kiwi. Z'n scores zijn niet geweldig, hoewel hij ook weer niet ondermaats presteert. Bij mij is er volgens alle onderzoeken echt niets aan de hand. Heb een keurige regelmatige menstruatie, voelbare eisprong... Tja, het kan ook aan de combi liggen. Ik denk wel dat acupunctuur je ontspant en dat kan alleen maar goed zijn.

@Evy: Ouwe borrelaar. Ben je nu stiekem een beetje blij dat je een rondje overslaat? Promotie op je werk, klinkt goed! Denk er rustig over na, maar probeer wel/geen baby erbuiten te houden. Mocht je je nieuwe functie accepteren en je raakt zwanger, dan pas je er wel een mouw aan.

@Zonneschijn: Wat jammer dat je nu niet kunt gaan skieen maar je rug is belangrijker en de winter is maar pas begonnen.

@Coni: Drie follikels is toch prachtig! Dat zou idd een mooi kerstcadeau zijn. Volgens mij heb je 't wel eens gezegd, maar hoe oud ben je ook alweer?

@Sharon, welkom hier. Mocht je gelijk al beginnen met ivf? Is daar een medische indicatie voor? Waarom heb je voor IUI gekozen? Volgens mijn gyn is IUI een mooie manier was om te wennen aan een evt IVF traject. IUI is een lichte en weinig invasieve procedure, behalve dan die follikelmetingen.

Moet je spuiten en zo ja, met welk hormoon? Over het algemeen is de dosis zo laag bij IUI dat je er weinig van merkt, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik kreeg trouwens wel een opgeblazen buik van het prikken. Bij IUI streven ze naar max twee goede eitjes, bij IVF het liefst 7 of 8, dus daar wordt de dosis op aangepast. Daar zou je dus wel een monster van kunnen worden ;-)

IVF is lichamelijk en geestelijk zwaar en de aanloopprocedure is veel langer. Daar staat tegenover dat de slagingskans van een IVF behandeling hoger ligt dan bij IUI. Dat hangt natuurlijk af van individuele factoren, zoals oorzaak onvruchtbaarheid en de leeftijd van de vrouw, maar in mijn geval (onverklaarbare onvruchtbaarheid en 39 jaar) is de slagingskans bij IUI 5% en bij IVF tussen de 20 en 25%.

Geplaatst

Lexa,

Bedankt voor je reactie. We kregen vd gynaecoloog alle percentages door en konden daarvanuit een beslissing nemen wat we graag wilden. Bij mij konden ze tijdens de onderzoeken geen oorzaak vinden, mijn vriend heeft zaad van iets mindere kwaliteit maar wel bruikbaar voor alle behandelingen. vandaar dat de percentages ook wel vrij dicht bij elkaar zitten. iui is 25%, iui met hormonen 30% en ivf 35%. ik heb ook geen idee of dit een hoge uitkomst is, en hoe dit bij anderen is. Ik stap er eigenlijk net in, heb bewust weinig gelezen in het begin om er niet teveel mee bezig te zijn, maar nu het dichterbij komt en echt gaat beginnen moet ik me er wel in gaan verdiepen. Volgende week heb ik een afspraak bij de gynaecoloog en hoor ik er ook meer over, bv welke hormonen ik krijg enz enz. wel spannend allemaal.

Wel heftig zeg wat ik hier allemaal lees, jij hebt dus in januari je eerste ivf behandeling? in welk ziekenhuis? ik zit zelf in enschede en als we verder gaan voor ivf komen we gedeeltelijk in zwolle terecht.

bedankt voor alle informatie, ik zal hier nu wel regelmatig verschijnen. moet nog wel even uitvogelen hoe het allemaal werkt.:icon_rabbit:. ik zag al dat ik me eigenlijk ergens anders op het forum had moeten voorstellen.oeps..:nono:haha.

heel veel succes!

groetjes sharon

Geplaatst

Hoi Sharon, geeft niets als je je niet hebt voorgesteld, hoor. Heb ik ook niet gedaan.

Ik vind de scores die jou zijn doorgegeven wel errug hoog en vraag me af waar de gyneacoloog dat op baseert. Hoe oud ben je? Het is nml wel zo dat hoe jonger je bent, hoe groter de kans op succes. Bij ons in het ziekenhuis is de gemiddelde slagingskans bij IUI 10%, en dat schijnt een heel aardig gemiddelde te zijn. Vandaar dat ik met m'n oren klapper als jouw gyneacoloog 25 tot 30 procent zegt... Maar ik hoop voor je dat het in jouw geval echt zo is.

Nee, ik heb in januari een gesprek met mijn gyneacoloog over IVF. Dan kom ik op de wachtlijst, en dan hopelijk in april/mei beginnen. 'Mijn' ziekenhuis staat in Blaricum, dus wel een eindje bij jou vandaan ;-)

Geplaatst

Ik kom me toch nog even melden hier. Wat is er weer veel geschreven zeg....

@sharon, welkom hier. Ook ik vind de percentages erg hoog... Ben erg benieuwd waarop ze dat baseren...

Lees veel over accupuntuur. Ik laat me sinds kort masseren, ook dat schijnt een positief effect te hebben....

Na onze teleurstelling van 1,5 week geleden (IUI kon niet doorgaan) begint de hoop nu te komen. Toch 2 follikels..... Vorige keer werd ik op dag 13 na de IUI ongesteld. Nu zit ik op dag 11. Temperatuur nog hoog en gezwollen borsten. Ik weet natuurlijk wel dat dit niks hoeft te betekeken, maar ik heb toch wel wat hoop dat het nu eens raak is... Duimen jullie met me mee?

Geplaatst

Ik heb geen idee, ze hebben verschillende onderzoeken gedaan. bloedonderzoek, samenlevingstest(of heet het anders?), kijkoperatie, zaadanalyse enz. en alles ingevoerd in een bepaald programma van het ziekenhuis en daaruit kwamen deze percentages. ik dacht zelf dat het aan de lage kant was, maar aan jullie reacties te zien is het vrij hoog? ik hoor volgende week meer.... mag ik vragen wat ze bij jullie hebben aangegeven dan? ik ben 33 jaar, dus aan de leeftijd kan het niet liggen.

Maar wat spannend Lexa, voor je het weet is het april... ik hou het in de gaten.;)

en Mob ik zal voor je meeduimen hoor...;)

Geplaatst

Hoi Sharon, bij mij hebben ze uberhaupt niet zo'n onderzoek gedaan. Ieder zh is toch weer heel anders, he? Ik heb de percentages van internet (verder niet geobsedeerd, hoor, wuhahaha) en van wat mijn gyneacoloog zei: "10% kans op zwangerschap bij IUI, als je dertig bent". Zei hij tegen mij als 39-jarige. Fijne vent, he? :BangHead: Nee hoor, geintje. Ik vond z'n eerlijkheid wel verfrissend.

Geplaatst

Sharon,welkom hier.Lees dat je in Enschede woont. Dat is niet zo gek van mij vandaan!

Ik wil Kammie morgen veel succes wensen!!

Mob; ik ga voor je duimen!!!

Geplaatst

Wat weer een verhalen.

Kammie: Heel veel succes morgen, hoop dat het een heel mooi bijzonder moment wordt!

Zomer: Voor jou ook spannend. Morgen is het 2 week geleden toch? Spannend! Hoe voel je je? Ga je ook testen?

Sharon: Welkom!Toen ik je berichtje las van de percentages dacht ik ook wat hoog!! Maarja het verschilt ook gewoon zo per persoon. Hoop voor jullie dat het snel lukt!

Connie: Spannend je laatste iui. Zou inderdaad een prachtig kerstcadeautje zijn. Ik ga voor je duimen!!

Nou ik moet morgenvroeg voor 1e FM. ben benieuwd. Ik heb zelf gevoel dat het dit keer niet zo hard gaat maar we zullen zien.

fijne avond

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden