Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

YIEEEEEHAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!

Kammie, ik geloof 't haast niet, wat ontzettend geweldig voor jullie! Fantastisch!

Toen ik je naam zag staan, dacht ik eerst: He, wat leuk, daar is ze weer, maar dit is natuurlijk helemaal top! Gewoon echt een spontane zwangerschap, dus?

Natuurlijk gaan we voor je duimen op vrijdag, hou je ons op de hoogte?

{{{{{{BIG HUGS}}}} van Lexa

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi kammie

jehhhhhhhhhhhhhhhh hiep hiep hoera wat een geweldig nieuw zeg ik was al benieuwd wanneer je terug kwam uit Mexico en dan nog met dit cadeau ....ooh wat leuk zeg. Geniet ervan

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Wat STOM! Ik schreef over Angel, maar bedoelde Lexa. Angel; sorry!!!!!

Hoop dat het al weer een beetje beter met je gaat!

* KAmmie, wat een fijn verhaal om nu op deze ochtend te lezen. Dat geeft de burger weer moed!

* hier is het met mij wisselend, het ene moment voel ik mij al ongesteld worden en dan weer niet... (alles wat ik voel in mijn buik is natuurlijk nu uitvergroot omdat ik de andere keren op deze dag mijn menstruatie al voelde aankomen)

Nou ja, morgen weer lekker aan het werk, verstand op nul en afwachten maar!

(ga nu mijn gevulde speculaas uit de oven halen, kijken of dat goed gelukt is en straks met wat vrienden bij elkaar zitten voor de Sint)

gr Zomer

Geplaatst

He Zomer, ik dacht al dat je ons had omgedraaid... alsof Kammie/Pammie/Tammy nog niet ingewikkeld genoeg was ;-)

Spannend, he? Wij gaan zowat gelijk op, ik had de inseminatie 1 dag voor jou... Bij mij zijn de buikklachten nu over, gelukkig. Wel nog steeds pijnlijke boobies, maar ja, 't kan van alles zijn.

Hou me op de hoogte

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb een tijd niks van mij laten horen. Ik zat er even helemaal door heen. Op mijn werk wilde het allemaal niet meer lukken en mijn energie was aardig op.

Daarom ben ik er even lekker tussen uit geweest met mijn man op nieuwe positieve energie op te doen.

Afgelopen week bij de gyneacoloog geweest voor ons behandelplan.... Op zich was er positief nieuws, want alle uitslagen waren goed. Echter, ook de resultaten van de semenanalyse waren goed genoeg. Qua bewegelijkheid wel iets onder het gemiddelde, maar alle andere dingen waren juist iets boven gemiddeld, waardoor het eigenlijk helemaal zo slecht nog niet is...

Ze gaan nu nog een foto maken van mijn baarmoeder om te kijken of mijn eileiders wel doorgankelijk zijn en wellicht nog een samenleveningstest. Als ook dat allemaal goed is moeten we sowieso nog wachten tot februari voordat we terug mogen komen, omdat we dan 2,5 jaar bezig zijn. Dus we zijn nog niks verder....

wel ben ik vrijdag met mijn moeder bij een mevrouw geweest die edelsteentherapie geeft. Ik heb daar het advies gekregen om een maansteen bij me te dragen, omdat dit je hormonen goed in belans brengt wat van positieve invloed zou kunnen zijn om het zwanger worden. Dus ik hoop maar dat zo'n steen helpt (baad het niet dan schaad het niet toch?)

Dus weer wachten voor ons...

Voor alle anderen: ik heb nog niet alles weer kunnen lezen, dus daar kom ik later op terug.

Tammy: gefeliciteerd met je zoon

Geplaatst

Doortje; dat klinkt harstikke positief hoor. Fijn gevoel hé?.

Een foto van je baarmoeder noemen ze de HCG. Die heb ik ook gehad. Dan spuiten ze je beide eileiders door.

Beetje vervelend onderzoek,maar t is te doen (wil je niet bang maken hoor)!

Nu even rustig aan,en in februari met goede moed en veel energie er tegen aan!

Hoe is het met iedereen?. Het (sint) weekend weer overleefd??

Bij mij een vervelende afsluiting; ziek naar huis! Heb ik weer hoor.

Oppeens duizelig,en de lucht van "eten" niet kunnen verdragen. Kotsmisselijk!

Daar lag ik dan om 22.00 in mijn bedje op de zaterdagavond.

Gezellig...............

Geplaatst

Hoi hoi,

Tammy gefeliciteerd met je zoon!!!!!

Wat zielig Pammie, (dubbel) ziek met Sint. Hoop volgend jaar een leukere Sint!

Kammie wat gewelidig dat je zwanger bent!!!

Lexa ik duim voor je.

Even niet zo veel tijd om iedereen te reageren.

Hier verder rustig we tellen af tot 29 december en ik hoop zo dat we dan aan onze 2e IUI poging kunnen beginnen.

Sint was erg leuk.

Doei Welpie

Geplaatst

Jezus Kammie wat ontzettend goed nieuws zeg!!!!!!!!!!!!!!!

Van harte gefeliciteerd!!!!!! ben benieuwd na de volgende echo,hou ons op de hoogte!!!

Liefs

Geplaatst

Kammie: wat super goed nieuws zeg!!!super....

Doortje: ook goed nieuws toch? op naar 2010.....

Pammie: wat vervelend van je weekend, hoop dat je gauw opknapt

Reageer van de week wel even verder. Ga op bed ben kapot...

Welterusten voor iedereen

Geplaatst

He Pammie, ik weet dat je ongesteld bent geworden, maar als ik lees dat je ineens de geur van eten niet kunt verdragen en kotsmisselijk wordt, gaat er bij mij toch een lampje branden...

Zomer: Hoe voel jij je??

Geplaatst

Hoi hoi even snelle reactie.

Kammie, wat ontzettend top!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! Ik krijg er kippenvel van. Wonderen bestaan dus gewoone. En het is je zo ontzettend gegund!!!!! Blijf je hier wel schrijven? Ik vind het heel leuk om te lezen hoe het allemaal met jou en Kammini gaat!

Lexa, ZOmer, nu jullie!!!!!!!!!!! Kaarsen, branden, duimen draaien!!! Zet hem op!!!!!!!!!!!!!!!! Dan wordt december toch nog een feestmaand.

Pammie, wat naar dat je je zo voelt. En dat met Sint echt sneu. Hoop dat het inmiddels al wat beter gaat.

Doortje dat klinkt dus allemaal wel positief. Je wacht alleen nog even op de echte actie. Dat wachten word je af en toe ook gek van he! Succes, maar het gaat vast heel snel!

Geplaatst
He Pammie, ik weet dat je ongesteld bent geworden, maar als ik lees dat je ineens de geur van eten niet kunt verdragen en kotsmisselijk wordt, gaat er bij mij toch een lampje branden...

Hej Lexa; Ik heb hier even ook aan gedacht aan hoor. Maar ben wel gewoon gaan menstrueren. Vrijdag en zaterdag héél weinig,gisterenavond ineens veel,en nu is t alweer voorbij. En ook nog ineens een korte cylcus wat ik normaal echt niet heb.

Menstrueren=niet zwanger lijkt me.

Maar de symptomen zijn wel aanwezig,en dat maakt me heel verwarrend.

Bij jou wordt t ook spannend zeg. Je testdatum komt steeds dichterbij!!!

Geplaatst

@Pammie: Kijk kijk kijk, een (te) korte en (te) lichte menstruatie en aanhoudende klachten... Maar ik ben het met je eens en ik probeer (!) daar zelf ook heel nuchter in te zijn, voor mij is bloed ook niet zwanger. Want wie wordt er nou zomaar ineens kotsmisselijk, zonder enige aanleiding? En is die misselijkheid nu weer over?

Ik wil je niets aanpraten hoor, het is al zo moeilijk om nuchter te blijven, maar ik zou toch over een dag of wat een testje doen, dan weet je 't maar zeker.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Pammie, ik ben het met Lexa eens hoor als je misselijk blijft moet je wel een test doen. Ook ik wil je absoluut niet onzeker maken of valse hoop geven hoor maar ik heb dit ook gehad was echt kostmisselijk maar menstrueerde eerst licht en daarna stopte het en ineens verloor na twee dagen weer bloed bleek ik toch HCG in mijn bloed te hebben het is helaas toen uiteindelijk niets te worden. Dus hou de misselijkheid even in de gaten. Ik hoop natuurlijk dat je snel opknapt.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Oke, ik ben officieel van de wachtbank gekukeld en doe dit jaar niet meer mee. Ik word net ongi. Probeerde mezelf nog heel even voor de gek te houden met 'innestelingsbloeding' maar de krampen zijn te herkenbaar. En bij de vorige ronde iui werd ik ook precies op de 11e dag na de inseminatie ongesteld, dus ik ben zo regelmatig als de pest ;-)

Heb 't even helemaal gehad met dat iui. Je kan net zo goed een bord pap naarbinnen schuiven, denk ik soms wel eens.

Ga natuurlijk wel voor de overige dames duimen...

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben gisteren officieel van de wb gedonderd van mijn 1e IVF(zwaar, zwaar ongi), maar mijn gyn was het vandaag met me eens dat ik nu in december best wel een IUI kon doen.

Begin morgen met de clomid (5 daagjes) en dan volgende week woensdag de 1e echo....

Geplaatst

LEXA, wat balen, we gingen net zo lekker.... Het is voor mij dag 10 en de andere keren werd ik dan in de ochtend na het wakker worden meteen ongesteld..... nu nog niet...

Hmmmmmmmmm....... Verder wachten dan maar!

Pammie, de eerste keer dat ik na de IUI ongesteld werd, en ik een echo kreeg, zagen ze toch wel wat in de baarmoeder. Ik vertelde meteen dat ik echt al een paar dagen ongesteld was, maar toch zou dat kunnen volgens de verpleegkundigen. Dus... wil je niet blij maken met een dooe mus, maar een testje zou ik er wel aan wagen. Zeker omdat de menstruatie nu anders was, je misselijk bent... Succes!

(Bij mij was er toen geen zwangerschap (meer), maar het was wel fijn om het zeker te weten)

Gr Zomer

Geplaatst

Lexa,nee hé. Ongi geworden?. Ook geen leuk begin van de maand december (net als ik). Je bent wel vroeg. Maar je schrijft al dat het de vorige keer ook na de 11e dag was.

Dikke knuffel!

Zomer,Lexa en Zonneschijn;Thanks voor jullie uitleg. Begin nu toch wel echt meer te twijfelen hoor door jullie verhaaltjes.

De misselijkheid is niet heftig meer.,niet echt misselijkheid meer,maar 'rare' vlagen.

Het zou idd fijn zijn om zekerheid te hebben Zomer,daar heb je helemaal gelijk in! Mss straks toch maar testje. You never know.

Misschien kan jij ons goed nieuws vertellen straks! Ben benieuwd hoor!!!!

Sannie; welkom hier! Jammer dat je ivf is mislukt. Wordt dit je eerste iui dan?. Of zijn jullie gelijk begonnen met het traject ivf.

Wens je alvast veel succes!,en schrijf gezellig met ons mee!

Geplaatst

December

04: Tammy zoon geboren.

08: Nicole 5e FM

12: Zomer testen

16: Sannie 1e FM

27:**Men** stoppen met pil

Januari

06: Pammie gesprek bij Gyn.

Geplaatst

hoi meiden

zo er is super veel geschreven weer zeg

heb het ff heel snel doorgelezen

ben ook niet zoveel meer hier te vinden wil ff rust

maar lees nu ook eindelijk leuke berichten

kammie gefeliciteerd met je zweangerschap

en tammy gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon lekker genieten hoor..

lexa wat balen weer zeg sterkte

en pammie wel raar hoor hou het wel in de gaten wil je ook geen valse hoop geven maar wel ff aan kijken..

liefsssssssssss

Geplaatst

Pammie: Wat Zomer en Lexa schrijven is inderdaad helemaal niet zo'n raar idee. Ik begrijp dat je denkt bloed = niet zwanger maar wie weet...er gebeuren zulke gekke dingen soms. Dus zou er toch ook een testje tegen aan gooien al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust want denk dat je er onbewust toch wel mee bezig bent met 'wie weet'.......Ik duim voor je en hoop zo dat het ook daadwerkelijk zo is......

Lexa: wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden! Sterkte meid!

Ik zie in het lijstje van Pammie dat Zomer de 12e mag testen...spannend!! Hoe voel je je?

Sannie welkom, wat ontzettend rot dat je 1e ivf mislukt is. Ga je nu in de tussentijd iui doen? en daarna weer verder met ivf?

Ik ben nog niet zo thuis in het maken van zo'n lijstje eerlijk gezegd Pammie. Ik ga zo eens even wat proberen en zal mezelf er dan even tussenzetten als het lukt uiteraard!!

fijne avond allemaal

liefs

Geplaatst

December

04: Tammy zoon geboren.

08: Nicole 5e FM

11: Annie 1e FM

12: Zomer testen

16: Sannie 1e FM

27:**Men** stoppen met pil

Januari

06: Pammie gesprek bij Gyn.

Geplaatst

Annie; t is je gelukt met het lijstje!!

Omdat ik toch aan het twijfelen was,heb ik net een test gedaan. Negatief.

Maar ik blijf me vreemd voelen...Heb zelfs nog steeds gevoelige (.) (.).

Okee; ik leg me er bij neer; Kan natuurlijk ook een griep zijn ofzo.

Geplaatst

* Pammie, wat jammer nou! Wat kan ons lijf toch een veelheid aan signalen afgeven.....

Annie; ik voel me oke. Afwachten!

gr Zomer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden