Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bridetobe; wat een raar verhaal zeg van het ziekenhuis. Zo'n kort gesprekje?? Dan voel je je toch echt wel een nummertje zeg.Erg onpersoonlijk.

Maar je moet afwachten deze maand..je weet natuurlijk nooit hé,de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Of waren ze in het ziekenhuis tijdens de iui heel duidelijk ofzo,omdat je nu door gestuurd wordt voor IVF.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pammie, Here I am !!!!!!!! Wanneer is voor jou ongeveer je IUI?

Eerst even de nieuwkomers....Angel en Yvon, welkom! Je wilt hier liever niet zijn omdat je liever op een natuurlijke manier zwanger wilt worden. Maar ik zeg jullie heel eerlijk........hier vind je steun en het zijn echt meiden van goud! Wij begrijpen elkaar en niks hier is stom.

Evy, zooooooooooooo wat een score zeg! Nou als dat geen zwangerschap wordt dan weet ik het ook niet meer....

Tammy, spannend! Ow ik kan het gewoon niet geloven. Als ik je verhaal lees dan denk ik `wat is die tijd snel gegaan zeg`. Ow ik ben zo benieuwd wat het wordt en hoe jullie de beeb gaan noemen. Heb je zelf al een idee wat het wordt?

Meiden ik mis jullie ontzettend!!! Maar soms trek ik het echt niet om te reageren. Ik had ook zo dol graag door willen gaan met de behandeling. Misschien is mijn stop maar tijdelijk of ga ik helemaal niet verder met de behandeling. Ik weet het nog allemaal niet. Hier zit namelijk niet zo´n vooruitgang in de relatie zoals ik het graag zou zien.

Angel en Yvon, mochten jullie denken waar gaat dit over? 2 weken geleden heeft mijn vriend afstand genomen. Heel onverwachts....

Hoe is het trouwens met Melissa?

Liefs Sil

Tot snel meiden.....of weten jullie wat? Morgen staat er gewoon weer een krabbel van mij

Geplaatst

ja dat ben je daar ook gewoon een nummertje,ik heb ze altijd heel onpersoonlijk gevonden daar,ben ook blij dat we nu na een ander ziekenhuis mogen!

Het is deze ronde wel ff afwachten maar in het zh achten ze de kans van slagen wel erg klein in en voordat ja weer verder geholpen word in het andere zh ben je cker twee weken verder dus dan weten we ook of deze x is gelukt.maar heb me er eigelijk al helemaal op ingesteld,ik zou ook het liefst vandaag nog beginnen,maarja, GEEF NOOIT OP!

XXX

Geplaatst

Hallo meiden, even snel. Moet NU een vergadering in. Maar wilde even laten weten dat ik alles gelezen heb.

Yvon, welkom!

Bride, deze poging is nog niet verloren hoor.We gaan gewoon keihard voor je duimen.

Ik zou (nu) wel willen dat het waar is. Hoe meer zaad hoe meer kans, maar ik geloof vooral in die ene die het vooral doet. En meiden, dan hebben we gewoon allemaal evenveel kans. En daar gaan we ook voor.

Liefs!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

En alleerst welkom Yvon spannend voor jou de eerste IUI hopelijk is deze succesvol.

En je vertelde dat in je omgeving niemand het begrijpt, nou dat herken ik wel hoor alleen als mensen het zelf hebben meegemaakt wat het is om niet zomaar zwanger te worden weten ze pas wat het is. Wordt zelf altijd moe van mensen die zeggen jeetje het duurde wel een half jaar om zwanger te worden en ik ben nu pas zwanger geworden. Nou dan zei ik altijd ik ben 3,5 jaar jaar bezig dat is pas lang. Stonden ze met de mond vol tanden. En moeilijk is het altijd als in je omgeving iemand zwanger zeker nu bij jou. Maar probeer toch ook de mooie dingen te zien zoals de zwangerschap van je zusje ik geniet nog elke keer als ik het kind van mijn zus zie hij is inmiddels al 11 jaar want hij is zo leuk. Nou is dat voor mij makkelijker geweest omdat toen hij geboren werd ik zelf nog geen kinderwens had. Maar juist nu kan ik extra genieten van hem want hij vindt het bij ons altijd erg leuk en is ook dol op mijn man. Maar Yvon ik begrijp het helemaal hoor zeker van die zwangere collega's en dan mag je best een potje janken dat heb ik ook wel eens gedaan was ook vaak boos waarom zij wel. Nou sterkte en schrijf alles lekker van je af

En Bride wat een onpersoonlijke rottent daar kan ik zo boos om worden. Ze deden wel erg makkelijk over alles bij jullie. Daar kun je best een klachtenformulier bij hun over invullen vindt het echt geen stijl. Hopelijk kom je nu in een beter ziekenhuis met betere begeleiding. Ik kan je de Vu a'dam aanraden maar ik weet niet of het voor jou in de buurt is. Ik heb zelf een zeer goed gesprek gehad na mijn miskraam en kreeg veel tijd voor mijn vragen ben erg tevreden over alles daar.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Hey zonneschijn,ik vond het van begin af aan al heel onpersoonlijk daar,maarja ben blij dat ik zoiezo van hun af ben......

A`dam is echt te ver weg voor ons,hihi,we worden doorgestuurd na umc st. Radboud in Nijmegen,die hebben al voor de 4de x op rij een prijs gewonnen omdat ze zo vriendelijk en meelevend zijn,dus der gaat dalijk een wereld voor ons open,hihi!

Vandaag ook weer zo`n domme opmerking van mijn baas gehad,er kwam iemand de winkel in met een dochter van twee maanden,maar ze was nog niet helemaal "strak getrokken",zegt ze tegen me "weet je zeker dat je zwanger wil worden,ga je der ook zo uitzien" AAAAAAAAAAAAARRRGGGGGGGGGHHHHHHHH.

Was ik wel ff pissig over heeft ze ook geweten ook........dom ding!

Groetjes

Geplaatst

Hej Sil! Leuk dat je weer even reageeerd.

Hier vanavond héél hectisch. Jeeeeeetje.

Moest vanavond beginnen met de Puregon prikken.

Vanmorgen kwam ik erachter (eigen domme schuld) dat ik geen naaldjes meer had. Moest hele dag werken,dus geen tijd om langs de apotheek te gaan.

Manlief kon wel even tussen neus en lippen door bellen,en afhalen.Gelukkig!

Kom ik vanavond thuis,wil ik Puregon prikken....VERKEERDE NAALDJES!! Aaaaaah.

Haddie mevrouw van de apotheek een hele giga doos meegegeven met Pregnyl spuitjes en naaldjes.. Kun je wel 2 jaar van prikken!!!!

Ik de huisartsen post gebeld,en kon dan in mijn ziekenhuis bij de Apotheek de naaldjes ophalen. Tsja,kon dus niet om 18.00 uur prikken.

Moest ik om 19.00 uur ook nog bij acupunctuur zijn,dus manlief met de auto naar het ziekenhuis voor de naaldjes,en uiteindelijk net de Puregon gezet.

*ZUCHT*.

Máár goed. Bridetobe; lekkere opmerking van je baas. Heeft ze zelf geen kids?.

Zonneschijn; wat leuk dat je zo goed met je neefje kan opschieten. Dat blijft ook leuk! Ik ken het; mijn zusje heeft 2 kindjes van 2.5 en 10 maanden.

Vooral die van 2.5; geweldig!!! Helemaal 2 handjes op 1 buik.

Tot morgen maar weer.

Enne Sil; doe gewoon je eigen ding,we weten wat je nu moet doormaken,dus als je even paar dagen afwezig bent,begrijp ik dat heel goed!

Natuurlijk hoop ik voor je dat het met je vriend goed komt,hoe zit het eigenlijk met jullie huisje?. Gaat dat wel door?

Kammie; hoe is het met jou? Weet je al iets meer over die bloeding?

liefs.

Geplaatst

Jeetje Pammie, wat een stress. Kan me voorstellen dat het een hele a-relaxte situatie was. En dan moet je en passant nog even ontspannen bij de acupunctuur. Maar goed, het is gelukt en een uurtje eerder of later maakt niet uit (toch?). Ik probeer wel 24 uur max of min een uur tussen twee prikken te laten zitten, maar ben er niet heel precies in.

Verder heb ik alles gelezen maar weet nu even niet meer wie wat heeft gezegd, dus veel liefs, maar nu ga ik lekker douchen (na trainen), en heerlijk slapen.

Tot morgen!

Geplaatst

Goedemorgen dames! Ik zit vandaag bijna de hele dag achter mijn PC om met jullie te kletsen. Dus kom maar op ;-)

Geplaatst

Evy, ow 31 oktober testen???!!! Spannend........

Pammie, wat eens stress maar gelukkig zit het nu in je lichaam en kan het geen kant meer op hahahahha

Was het allemaal goed gegaan bij de acupunctuur? Je had dus echt een naaldendag gisteren...

Het huis gaat wel door. Ik ga daar alleen wonen en als het goed komt dan gaan we gewoon samenwonen met een nieuwe frisse start.

Nog 12 dagen en dan is het zover.....heerlijk! Morgen de kookplaat bestellen. Ik denk ook alvast het behang aanschaffen. Twijfel nog van de kleur in de slaapkamer maar heb wel mijn idee daarover.

Voor de huiskamer heb ik wel een idee nu nog even de juiste behang vinden en kleur verf voor de muren. Ow ik wil zoveel.......als ik eerst maar de belangrijke dingen heb gedaan.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

Groetjes SIL

Geplaatst

Heej!!!!!

SIL, wat goed. Het is dus gewoon jouw huis nu? Wel fijn als dat gewoon kan (qua financiën enzo). En zo te horen wordt het hartstikke leuk en ben je er goed mee bezig. Ook wel een leuke afleiding misschien?

Ja 31 okotber testen. Dat duurt nu nog twee weken, maar de eerste week, 1,5 is natuurlijk nooit zo'n probleem. Het venijn zit hem in de staart ;-)

Ik heb wel een relaxt/leu weekend. Vanavond trainen (zoals altijd), daarna drinken we altijd nog wel even een drankje of twee, drie... op de club. Morgen overdag even de stad in, cadeautjes kopen. Morgenavond borrelen en eten bij vrienden, met vrienden (met zijn zessen dus, incl. 3 kindertjes). Zondag wedstrijd spelen en daarna borrel op de club.

Nou dat was het weer! Wat doet de rest?

Geplaatst

Goeimorgen allemaal,

Moest eerst even heel lang bijlezen.

Yvon, welkom hier. Je zult veel aan dit forum hebben.

Sil, leuk weer van je te lezen. Je maakt een positieve indruk en je hebt overduidelijk zin in je nieuwe huisje, hartstikke goed! Een beetje afleiding is alleen maar fijn en niets leidt meer af dan een nieuw huis inrichten. Ook fijn dat je financieel niet afhankelijk bent van je vriend en er dus ook gewoon in je eentje kunt wonen. Je zult zien, als je er eenmaal zit, vind je zo je draai weer en wie weet krijgt je verhaal dan toch nog een happy end. We hopen het allemaal voor je.

Ik wacht nog steeds op m'n ongi (voor de nieuwelingen, ik heb de 2e IUI ronde overgeslagen want ik was steeds op vakantie, :sunny:).

Die zou ergens dit weekend moeten komen, ik zit nu op cyclusdag 26, maar vooralsnog geen enkele aanwijzing. Ik wil doorrrrr :blob3:!!!

Ik overweeg evt ook acupunctuur. Heb er goede verhalen over gelezen maar misschien is het beter om te wachten tot na de 2e iui - met het oog op de hoeveelheid zwemmers. Mochten we dan toch meteen overgaan op ivf, dan doe ik dat liever met acupunctuur. Wat ik er zo van lees, is het ivf-traject geen kleinigheid. Alle hulp is dan welkom.

Wat betreft dit weekend: Ik ga 7,5 km hardlopen in Amsterdam as zondag. Er wordt die dag een marathon gelopen, maar ik doe een funrun van 7,5. Wat je 'fun' noemt... Ik ben de hele week snipverkouden geweest en minder dan fit, dus dat wordt nog een hele klus. Maar ach, het gaat om de sfeer he, en meedoen is belangrijker dan winnen. Al moet ik 'm uitkruipen... En daar zal 't waarschijnlijk wel op neerkomen.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hallo meiden!

Zo, hier wordt druk geschreven! Ik zag dat er ook een paar keer gevraagd was hoe het met mij gaat en of ik al wat wijzer ben geworden over de bloeding, dus daar zal ik sowieso even op reageren. Ik weet niet precies wanneer ik voor het laatst heb geschreven maar zondag werd het bloedverlies een stuk heftiger. Niet alleen was het veel meer, maar ook (sorry, dit is niet fris) veel stolsels. Terwijl ik eerder nooit erg veel verloor als ik ongesteld was. Ik was er toen van overtuigd dat dit niet een "gewone" innestellingsbloeding kon zijn. Ook maandag en dinsdag had ik nog bloedverlies, wat deze menstruatie ook gelijk langer maakte dan ooit. Ik heb het gisteren ook met mijn acupuncturist besproken en hij vertelde ook dat tussen eisprong en menstruatie niet per definitie 14 dagen zit. Dit zou bij een regelmatige cyclus wel te verwachten zijn (hoeft zelfs ook niet altijd), maar zeker bij een onregelmatige cyclus zoals ik heb hoeft dat niet persé. Nou ja, na de eerste teleurstelling (mijn hoop was weer tot een hoogtepunt gestegen) kan ik nu gelukkig ook wel inzien dat het een positieve ontwikkeling is dat ik weer een eigen cyclus heb gehad. Èn het heftige bloedverlies betekent dat mijn baarmoederslijmvlies in ieder geval dik(ker) was. Dat was tijdens de behandeling bij mij ook altijd een probleem. Nu maar afwachten hoe deze cyclus gaat lopen. Ik ga in ieder geval niet meer dagelijks temperaturen en ovulatietesten doen. Dit keer wacht ik echt wel gewoon rustig af; we gaan over 5 weken ook op vakantie, dus ik ga lekker daar mee bezig zijn! Wat wel weer een beetje balen is, is dat ik waarschijnlijk op vakantie - al dan niet - ongesteld ga worden. Dat is dus niet zo lekker getimed voor zo ver je van planning kunt spreken...

Dit dus over het verloop van mijn vorige cyclus. Iemand had ook gevraagd of ik nog een behandeling ging doen; een eventuele volgende behandeling is voor ons op zijn vroegst volgend jaar. Na de vakantie gaan we kijken hoe we er op dat moment voor staan en dan ons verder plan bepalen. Ik overweeg dan naar een ander ziekenhuis te gaan, waar ook in het weekend IUI wordt gedaan. Volgens mij ben ik een weekend-eispringer ;-)

Pammie; jemig, wat een spanning allemaal met het prikken. En manlief is volop ingezet ter ondersteuning lees ik wel!

Sil; fijn dat het huis gewoon door kan gaan! Dan kan je nu lekker je energie daar op richten!

Lexa; 7,5 km hardlopen! Ik moet er niet aan denken; wou dat ik dat kon! Ben wel eens gestart met een training daarvoor maar toen ik vanwege de behandeling elke keer rust moest houden (overstimulatie) kwam daar ook weinig van. En heb nog niet de moed gevonden om het weer op te pakken... Ik zie dat je ook acupunctuur overweegt; je weet, ik ben er voorstander van! Heb je al een acupuncturist op het oog?

Evy; succes op het wachtbankje! Maar zie dat je dit weekend genoeg afleiding hebt; veel plezier!

Bride; echt lekker taktisch al die opmerkingen. Je zou ze toch? Nu moet ik zeggen dat het lijkt of ik er steeds beter mee om kan gaan, dat ik er een soort van boven sta. Ik heb ook het boekje "Open Zenuw" gelezen, ken je dat? Is zo ontzettend herkenbaar!

Allemaal een goed weekend toegewenst!!

Geplaatst

@bridetobe. nou dat is wel heel stom van je baas joh

nou groot gelijk hoor dat je boos bent. heb ze daarna nog wat gezegd??

vind het echt zo dom.. met een paar woorden kun je iemand zo de grond in trappen grrrrrr..

@pammie. nou dat was me een dagje wel voor jou gister zeg.

als er 1 ding fout gaat gaat alles fout..

nou ben blij dat alles toch nog goed gekomen is zeg..

@lexa. heb daar ook wel goede verhalen over gehoord hoor

het is het proberen waard toch.

wij hebben van het weekend ook druk zat

vanavond komen de buren iets drinken

en morgen avond komen vrienden eten

dus me weekend is weer lekker gevuld.

fijn weekend allemaal

liefs

Geplaatst

Grr.... Toch weer een drukke dag vandaag heb veel te weinig tijd om te forummen ha ha. Lexa wat goed hardlopen! Zonder bal en stick doe ik het je echt niet na. En dat uitkruipen(hihi) zal wel meevallen. Kammie wat raar zo'n heftige cyclus. Het lijkt mij wel een goed teken ja. Ik heb ook altijd een ultralichte menstruatie en dat bevalt me niks.

De rest volgt later, moet weer even door.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Hier is nog alles rustig in de buik alleen blijf ik misselijk en eet slecht hierdoor maar goed lijkt mij toch een goed teken.

Kammie wat balen dat je zon bloedverlies hebt dat is echt balen. Hopelijk geniet je straks extra van je vakantie en je weet maar nooit of en dan misschien wat leuks gebeurt. zou zeker kiezen voor een ander ziekenhuis waar ze ook in het weekend de behandeling doen. Een cyclus is niet te sturen tenslotte ik heb 4 van de 6 behandelingen in het weekend gehad

Lexa hopelijk kun je gauw weer beginnen niets is erger dan wachten als je graag weer wil.

Evy inderdaad zit in de staart het venijn met wachten ik had het gewoon niet meer maar niet zoals deze gek veel te vroeg testen hoor.

Pammie toen ik je verhaal las werd ik zelf al zenuwachtig jeetje zeg wat een gedoe met die spuiten allemaal nou hopelijk kom je dit weekend tot rust

Sil ben blij voor je dat je wat afleiding kunt vinden met je nieuwe huis

Ik heb heerlijk de komende week vrij komt nu zeker goed uit en ga dit weekend naar een feest en zondag uitrusten. Fijn weekend allemaal

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Sil; goed dat het huis gewoon doorgaat,en dat je er (in eerst instantie) toch alleen gaat wonen. Lekker inrichten,nieuwe dingetjes kopen.. Helemaal naar jou smaak!

Evy; jij hebt me nogal een paar borreltjes van het weekend! Hihi.Hoe doe jij dit tijdens je iui wachtweken? Drink je alcohol?

Kammie; wat een verhaal. En dan was het toch een menstruatie. Hmm,blijf het wel vreemd vinden.Maar over 5 weken al naar Mexico! Heerlijk zeg. Je gaat daar echt genieten. (even niet denken aan al die behandelingen).

Over het weekend; Vanavond hebben wij verjaardag van m'n zwager. Morgen maar eens bezig met de was,en morgenavond kroegje pakken met vrienden. En dit allemaal op Cola light. (haha)

Zondag hebben we nog geen plannen. En dan maandag...........de FM!

Allemaal een fijn weekend,en have fun met alles wat jullie gaan doen!

Geplaatst

Grrrr, had ik weer net een enorm bericht getypt en kon ik 'm niet posten. Oke, nog even snel opnieuw:

@ Pammie: Spannend, je eerste FM op maandag. Ik hoop dat het deze keer minder eitjes worden zodat de iui wel doorgaat. Welke hoeveelheid puregon spuit je?

@ Evy: Joh, tijdens een hockeywedstrijd ren je echt veel meer dan ik, hoor. In principe doe je 45 minuten over 7,5 km. Ik focus op een uur, haha. En dan meteen inhakend op Pammie's vraag over drinken tijdens de ww (wachtweken, niet werkloosheidswet ;-) Ik heb dat wel gedaan: 1 glas wijn per dag, 's avonds laat. Om te ontspannen, omdat ik er niet bepaald in spuug en omdat ik nog steeds in m'n achterhoofd heb: ALS ik straks zwanger ben en aansluitend borstvoeding ga geven, kan het heel lang niet meer, dus nu nog genieten zolang het kan. Dus die twee wachtweken... tja. Als ie wil blijven zitten, blijft ie zitten. En zolang de vrucht nog niet is ingenesteld en zich nog niet voedt via jouw lijf, zou ik me er persoonlijk niet zo druk om maken, maar dat is mijn persoonlijke mening en ik respecteer dan anderen daar anders over denken. En uiteraard wel alles met mate, he. Ik ga me niet laveloos zuipen.

@ Kammie: Het klopt wat je acupuncturist zegt: Er hoeven niet per se 14 dagen te zitten tussen ovulatie en menstruatie. Dat is de zgn luteale fase en die varieert en schommelt per vrouw en cyclus. Is op zich geen probleem, tenzij hij korter is dan 9 a 10 dagen. Goed dat je nu zelfstandig menstrueert, hopelijk blijft dat zo. Die stolsels herken ik helaas maar al te goed, ik verga dan van de pijn. Het geeft me wel hoop dat het baarmoederslijm is, dat is dan bij mij zeker dik in orde.

Wbv acupunctuur: Ik had jouw postings erover gelezen in een ander forum en heb die praktijk gegoogled die in R'dam als Utrecht zit. Ik woon zelf in 't Gooi en heb nu ook iemand gevonden in Hilversum. Toch net even dichterbij. Die mevrouw heeft een homepage en ze zag er kundig uit, maar je moet mekaar toch eerst even spreken en zien. Maar als m;n vriend de volgende keer weer zo weinig zwemmers produceert, stuur ik hem. Het wordt tijd dat die kerels ook eens wat gaan doen, wat jullie?

@ Zonneschijn: Nog steeds misselijk, he? Maak je er niet te druk om en eet voldoende van wat je wel lust. Er is nog nooit een zwangerschap spontaan afgebroken omdat mama ineens geen koffie of salami meer lustte (ik noem maar wat). Een vriendin van mij heeft drie weken op peertjes geleefd. Dat was het enige wat ze kon verdragen. En aan het einde van de rit kreeg ze een prachtige, gezonde zoon. Je lijf kan het hebben en je beeb is gewoon een kleine parasiet, die krijgt z'n voedingsstoffen heus wel binnen. Relax en blijf eten, al zijn het maar kleine hapjes. Het komt allemaal goed.

Over eten gesproken, ik ga maar eens koken. Wens jullie allemaal nog een fijn weekend, liefs!!

Geplaatst

hey,

het is vandaag 6 dagen na de iui en ik heb echt al ongi krampen en pijnlijke tepels,herkennen jullie dit??

volgens mij had ik dat de vorige keren niet zo snel na de inseminatie........HELUPPPP wat is dit nou weer!!!!!!??????????

Angel ze is er de dag erna nog een x op terug gekomen dat ze er wel echt heel erg spijt van heeft dat ze het heeft gezegd........

Hey sil goed van je man!!!!! ben trots op je!!!!!

Ga nou lekker ons zelf gemaakte chocoladetaart eten,mmmmmm!fijn weekend

Geplaatst

Lexa; ja ik ben héél benieuwd wat de FM laat zien maandag. En ik hoop zo geen eieren overschot.

Ik spuit overigens wel gewoon de normale dosering= 75IE.

Vind het wel heel raar dat ze mij geen aangepaste dosering geven deze keer. Mócht ik nu maandag weer zoveel eieren hebben,dan kan ik het wel vergeten met de iui's.

Dus ik ben best wat je kan noemen; nerveus

Dus jij gaat ook mss acupunctuur doen?. De mevrouw waar ik zit,behandeld ook idd mannen. Maar dan moet het zeker zijn dat het probleem bij hem ligt! Snap dit niet helemaal goed,maar toe maar,het zal wel.

Tot nu toe ben ik heel enthousiast over het behandelen,en nu het resultaat nog. Hihi

Bridetobe; je lijf kan soms hele rare symptomen geven,en je kan het nooit zo goed plaatsen,dat is het beroerdste ervan!

Menstruatie pijn en gevoelige tepels had ik ook heel erg,ook al in de eerste wachtweek. Ik probeer er mij niet meer zoveel op te focussen,dit klinkt heel makkelijk; maar het maakt je zooo gek!

Natuurlijk blijven we ook voor jou duimen!!!! (en geniet lekker van je taart!)

Soms wordt ik ook even niet goed van de apotheek hoor! Mag ik effe klagen?

Vanochtend; Puregon ampul ophalen. (was besteld) Wist niet zeker of ik genoeg had,(vanwege het mss moeten doorprikken),dus toch voor de zekerheid maar gedaan.

Omdat ik van de huisartsenpost 5mm naaldjes had gekregen,wou ik dit wisselen voor de naaldjes die ik normaal altijd heb.

Kon niet.. Máár het ziekenhuis was 24 uur per dag open(zei de mevrouw van de apotheek ),en dan moest ik daar maar even de naaldjes ophalen,aangezien ik ook vanavond om 18.00 Puregon moest prikken.....Kom ik thuis,zitten die naaldjes er gewoon bij in!

Bij wijze van was ik gelijk doorgereden naar het ziekenhuis ipv naar huis.

Sorry hoor......zal wel van de hormonen komen.

Goed; fijne avond iedereen.:laughing1:

Geplaatst

Zo hier even alles bijgelezen, meteen een uurtje verder haha. Wat een drukte hier.

Allereerste Yvon: welkom hier!!! Schrijf hier maar lekker alles van je af en lees lekker met de meiden mee.

Ik weet echt niet waar ik moet beginnen, want zoveel geschreven hier.

Sil: heerlijk hoor, lekker alle spulletjes voor je huisje uitzoeken en alles lekker naar je eigen smaak inrichten zonder dat iemand zich ermee bemoeid. Je kan je daar nu eerst de komende tijd oprichten en laat die man maar lekker even met rust. Jij lekker nu eerst je huisje.

Kammie: nog maar 5 weken!!!! En dan lekker in Mexico, heerlijk hoor. Ben er wel jaloers op hoor. Hopelijk alleen niet dat je daar net ongi gaat worden, opzich in jou geval natuurlijk wel goed. Maar niet voor de vakantie, blijft dan wel onhandig. Maar goed even afwachten.

Ik vergeet echt heel veel mensen, maar iedereen op het wachtbankje veel sterkte natuurlijk!!! Blijf voor jullie duimen.

Iemand morgen 7.5km lopen, knap hoor. Veel sterkte ermee!!!

Hier alles in orde. Gisteren mn laatste werkdag gehad, nou ja werkdag haha. Hebben heerlijk geluncht. Waren om 1245 in het restaurant en om 1645 pas terug op kantoor. Dus was erg gezellig, moet alleen dinsdag nog even naar het kantoor in R'dam om te bespreken wat ik na mn verlof moet gaan doen. Dus ben wel benieuwd.

Verder met beeb en mij gaat het goed hoor, vind nu zelf ook dat ik echt een mega buik aan het krijgen ben. Het wordt ook wel zwaar eigenlijk, maar nu lekker rustig aan gaan doen en lekker genieten van mn verlof.

Iedereen fijn weekend!!!!

Geplaatst

Tammy, wat heerlijk verlof!!!!! Lekker langzaam naar het einde toe schommelen ;-) Je hebt het verdiend!

Pammie, hoe laat morgen FM? Spannend hoor. Duim voor 2 mooie eitjes die mee gaan doen voor de prijzen. Bij mij hadden ze wel na de 1e keer de dosering Puregon aangepast naar 50 en 1 klikje. Echt raar hoor dat alle ziekenhuizen zo'n andere manier hanteren.

En voor wat betreft die borrels. Ik drink wel een glaasje mee, maar niet in mijn gebruikelijke tempo hahaha. Ik heb er wel eens over gelezen dat het de vruchtbaarheid zou kunnen beinvloeden. Uitgebreid met de gyn besproken, die zegt dat het wel gewoon kan, mits met mate natuurlijk. Dus ik merk dat ik nu na een of twee glazen er ook zelf ook echt wel klaar mee ben. En normaal drink ik dan nog even door. Vooral zo'n hockey-club is daar echt slecht voor!! Wel gezellig hoor, maar ach zonder biertje is het ook gezellig.

Zonneschijn, wat naar dat je zo misselijk bent/blijft. Maar ik zou me ook geen zorgen maken hoor. Zolang je zelf niet uidroogt, neemt de baby alles wat hij nodig heeft (ten koste van jou).

Bride, wat een 'gekke' klachten. Pijnlijke tepels en buikpijn. Hmm... tja het kan van alles betekenen he. Ik duim zo hard dat het iets goeds betekent!!!! Maar we zullen wel nog een weekje moeten afwachten. Ik voel helemaal niks bijzonders. Ik heb wel al vanaf de IUI rommelende darmen, maar denk niet dat het iets met IUI te maken heeft. Heb gewoon gevoelige darmen haha.

Lexa, succes vandaag! Ja een uurtje ga je zeker redden. Misschien zelfs wel in 50 0f 55 minuten. Het is in ieder geval heerlijk 'buiten-weer'.

Nou ik ga ook eens wat doen. Wil alvast koken voor vanavond. Lief en ik spelen allebei pas om 15 uur, dus als we eindelijk een keer thuis zijn heb ik echt geen zin meer om te koken.

Fijne zondag allemaal. X

Geplaatst

Wat is het rustig zeg. Waar is iedereen?

De FM vanmorgen zag er goed uit! 1 grote ei van 16.5 mm,en 2 kleintjes aan de andere kant.

Woensdag 2e FM,en waarschijnelijk vrijdag de iui! Wat was ik nerveus zeg vanmorgen,was zo bang dat het er weer zoveel waren! Maar gelukkig ziet dit er gunstig uit.

Angel; voor jou wordt het ook spannend,nog 1 weekje wachten,en je mag testen!

Oh,en heb het lijstje bijgewerkt.

Oktober

21: Pammie 2e FM

26: Angel testen

26: Tammy VK

31: Evy testen

November

02: Zonneschijn 1e echo

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Geplaatst

Hoi, hier ben ik. Ik zit op m'n werk en kon niet eerder reageren.

Gisteren lekker gelopen, het was prachtig weer en het zat allemaal mee, dus ik heb de 7,5 kilometer net onder de 50 minuten gelopen. Is niet supersnel, verre van, maar ik heb 'm uitgelopen dus ik ben blij.

@ Pammie: Mooie score! 16.5 is al hartstikke groot, toch?

@ Bridetobe: Hoe voel je je nu? Nog steeds van die rare ongi-verschijnselen?

@ Tammy: Wat ben ik jaloers!! Lekker verlof meid, geniet ervan. Beentjes omhoog en uitrusten, je krijgt nog een zware klus te verzetten als de beeb eruit wil.

Ik doe ook weer mee in het lijstje, ben gisteren ongi geworden en ga vrijdag voor m'n eerste 1 FM (dag 6) en meteen maar maandag (dag 9) voor de 2e. Wordt wel weer lastig op m'n werk, maar ja. Ik verzin wel weer een smoes ;-)

Oktober

21: Pammie 2e FM

23: Lexa 1e FM

26: Angel testen

26: Lexa 2e FM

26: Tammy VK

31: Evy testen

November

02: Zonneschijn 1e echo

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden