Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja die goedbedoelde opmerkingen van op zich lieve mensen drijven je tot waanzin als je niet uitkijkt. Nou ik hoop dat je gelijk hebt Lexa, met je rekenkundige benadering. We zullen zien. Voor nu heb ik het helemaal gehad. Buikpijn!!! Dat had ik voordat ik hormonen gebruikte echt niet.

Angel, dit is mijn eerste echte iui. Vorige is niet doorgegaan omdat ik een eitje teveel had. Hoe lang moet jij wachten tot testen? Ik, 18 dagen. Vind het eigenlijk wel erg lang, maar houd me maar gewoon aan de voorschriften.

Dames, ik ga even gestrekt. Morgen ben ik er weer met allemaal 'wilde'verhalen. Fijne avond!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@lexa, ja klopt nog 13 dagen te gaan ongeveer.

ja die opmerkingen ja die geven mensen toch wel heel snel.

in het begin vond ik het echt erg ze weten niet eens waar ze het over hebben.

maar nu op zich gaat het wel ene oor in en andere weer uit.

in mijn omgeving weten het een paar goeie vrienden het

en een paar van de familie,je krijgt toch elke keer weer de vraag en is het nou al zo ver pffffff daar word je soms wel gek van. op me werk zit er 1 die vraagt het nog vaker

@evy, ow dat is zonde 1 teveel bij ons doen ze dat ook ni maximaal 2.

je had 2 eitjes toch? ik ook,ik kan ongeveer over 13 dagen testen dat zou rond de 26ste ongeveer zijn,zou een mooi verjaardags cadeau zijn ben de 22ste jarig.

nou hopen dat we elkaar door die stomme wacht weken heen slaan.

meer kan je toch niet doen.

veel liefs

Geplaatst

hey Zonneschijn gefeliciteerd :B-0020:!!!!!

Was dit ook met iui,en de hoeveelste x was dit dan?

weet het ff allemaal niet meer hoor,haha!

Angel gezellig weer iemand der bij!!!! Wij hebben gister onze laatste iui gehad dus we zitten tegelijk......... wanneer mag jij testen?

Ik ben helemaal vergeten te vragen wanneer ik mag testen met al dat gestress van gister........ Mag dat als je Pregnyl heb gespoten pas na 18 dagen?

Heb gister nog de hele dag flink zitten balen samen met mijn mannetje en vandaag gaat het wel weer,ik heb zoiets van "wat moet dat moet"!!!!

Groetjes

Geplaatst

@bridetobe, hoi ja dacht zal me ook eens aanmelden

al veel op deze site geweest. maar sinds vandaag ook maar aangemeld.

ja we lopen dan idd gelijk toevallig. ik mag ongeveer rond de 26ste testen

precies 14 dagen erna.tegen mij is er ook wel eens gezegd dat het beter was een paar dagen later. maar dat het ook wel kan 14 dagen erna.

ik denk dat ze dat expres hebben gedaan ja ivm pregnyl

maar naar 14 dagen is het wel uit je lichaam hoor,iederedag halveert het geloof ik.maar eerder testen heeft idd dan geen zin want de kans dat de pregnyl nog in je lichaam zit is dan wel groter.

en heb jij veel buikpijn na de iui?

ik meestal die dag en dan is het voorbij

maar gister en vandaag veel buikpijn gehad en wat bloedverlies ook nog nooit eerder gehad. heb maar voor de zekerheid de gyn gebeld en alshet erger zou worden moest ik terug bellen.

nu valt het opzich wel weer mee

veel liefs

Geplaatst

Wauw,Zonneschijn! Je bent zwanger. Een dikke felicitatie van mij.!!! Begrijp ik goed dat je met je 6e iui zwanger bent geworden??

Dat geeft de mens moed hoor!

En weer een nieuweling zie ik. Angel; welkom hier. Klets gezellig met ons mee,het is hier altijd erg gezellig,en je hebt altijd even een "uitlaapklep".

Evy; zo,bij jou zit het erop,en nu maar hopen dat de zaadjes en eitjes goed hun best gaan doen,en dat je straks een positieve test hebt. Fijn dat je je 1e iui is meegevallen toch! En 47 miljoen!. Super toch.

Bride; fijn dat je je weer een stuk beter voelt. Meestal test ik 14 dagen na iui. Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze ook 18 dagen.,maar daar doe ik meestal niet aan mee. Volgensmij kun je best 14 dagen na iui testen hoor!!

Hier verder alles prima. Hoop zoooo dat a.s. maandag de fm er goed uit ziet,en niet weer van die vele eieren!

Mijn ongi is weer over. Raar vind ik dat,de laatste tijd heb ik dat vaker.

Ben dan meestal maar 2 dagen ongesteld.

Hoe is dat bij jullie?

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Allemaal erg bedankt voor jullie felicitaties

Evy ik was ook verbaasd 47 miljoen :ScratchPool:inderdaad die eieren van jou zullen wel schrikken van dit leger zaadjes.

En Evy buikpijn is helaas goed dus even volhouden..

Bride het was mijn 6e keer en dit was de 2e keer gestimuleerd met hormonen

Ik heb bij de 3e keer na 7 weken een miskraam gehad.

Bride jij had vandaag toch een gesprek met de arts hoe ging het?? Blijf toch voor je duimen nu je op het wachtbanke zit

Ik heb het overigens nu wel verteld dat ik zwanger ben kan de stress van het geheimhouden niet erbij hebben. Trouwens veel mensen wisten dat ik de IUI had gehad en leven gelukkig mee en dit zijn juist mijn familie en collega;s.

Angel Wat ik van mijn vriendenkring juist erg mis is soms het begrip en dat ze het alleen maar over hun eigen kinderen hebben en hun gezin maar niet eens vragen hoe ik mij voel tijdens die behandelingen en alles erom heen. Gaan helemaal op in hun eigen leven komen ook nooit eens op bezoek vindt ik erg jammer want voordat zij hun gezin hadden waren wij erg hecht met elkaar. Terwijl ikzelf nog steeds voor iedereen klaar sta en altijd bel of langskom. En vergeet niet ik heb ook een druk leven werken net als jullie waarschijnlijk en die behandelingen kosten ook erg veel tijd. Dus daar lag het niet aan. Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen jullie snappen het gewoon waar het om gaat.

Angel jij zit nu ook op het wachtbankje dus ik ga voor jou ook duimen hoor

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

@pammie bedankt, ja is heel fijn om van je af te schrijven

en hier word je tenminste begrepen.

@zonneschijn dank je.. ja ik begrijp wat je bedoel of ze weten niet wat ze moeten vragen maar het is een kleine moeite om te vragen hoe het met iemand is

de meeste weten er niet zo goed mee om te gaan

paar vriendinnen hebben al kinderen zie ze gelukkig wel regelmatig

maar ze weten er niks van. aan de ene kant gelukkig natuurlijk want dit gun ik ze ook ni maar is soms best wel moeilijk.

welke hormonen heb jij gebruikt?

liefs....

Geplaatst

Zonneschijn en Angel; Het is idd soms heel vervelend zulke opmerkingen die je naar je hoofd geslingerd krijgt. Het is soms zo confronterend.

Bij mij weten het niet zo heel veel mensen. Wel ouders,maar daar heb ik in dit opzicht heel weinig aan. Mijn moeder vraagt er nooit naar. Schat van een mens,maar steun heb ik er niet van. Mijn schoonouders zijn helaas beiden overleden. (veel te vroeg)

Dan is er nog een vriendin die wel meeleeft,maar ik kan merken dat ze het niet snapt. Ze wil wel alles weten etc,maar zelf heb ik het gevoel dat het niet echt tot haar doordringt. Een andere vriendin maakt het zelfde mee als mij. Ze is nu bezig met haar 4e IUI. En we begrijpen elkaar heel goed. Waar ik écht goede steun aan heb is mijn tweelingzusje. Ze heeft zelf 2 kindjes,en we delen alles,maar het is zo moeilijk dat we het moederschap niet kunnen delen. En dat maakt me best verdrietig. Gelukkig kan ik altijd bij haar aankloppen,en we praten er heel veel over. En niet te vergeten,mijn lief..Ook belangrijk!

En dan zijn er altijd nog een aantal die het wel weten,maar als een botte boer kunnen gaan zeggen "en al zwanger?".:doh:

Dat soort mensen zijn alleen maar nieuwsgierig,maar uiteindelijk...je hebt er geen zak aan!

Kortom...volgensmij kunnen we er een boek over schrijven!

Geplaatst

Hahaha, het is natuurlijk niet echt grappig. Maar een boek schrijven kunnen we best doen. Er is trouwens ook een heel goed boek over. Open zenuw van Denise Hilhorst. Dat gaat over omgaan met onvruchtbaarheid voor de onvruchtbare maar ook voor de omgeving. Daar staan ook van die teksten in als... dan nemen jullie toch gewoon een hond :tongue1:

Enfin, ik begin me al beter te voelen. En wat is er lekker veel geschreven vandaag.

Liefs en tot morgen.

Oh en Zonneschijn, ik hoop niet dat mijn eieren op de vlucht slaan voor het leger zaadjes. Of dat de zaadjes in een verkeersopstopping in de eileiders terechtkomen hahaha.

Geplaatst

hoi allemaal

Angel ik heb Menopur moeten spuiten als stimulerend hormoon en vlak voor de IUI de Pregnyl. En jij?? Voor jou nu de 5e keer IUI gehad hou je het nog wel vol?? Vond het zelf erg zwaar worden het was de bedoeling dat ik hierna een pauze nemen is nu gelukkig nog niet nodig.

Pammie ach ja die opmerkingen heb ik ook gehad maar ik heb ook een collega gehad en die bezig is geweest met IUI dat scheelt zeker want die begrijpt het.

Heb ook wel eens gehoord van vrienden dat ze het niet durven te vragen vond ik soms erg raar ben zelf erg open over alles. Maar goed ze weten gewoon geen houding te geven denk ik.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

@pammie ze willen het wel begrijpen maar dat is moeilijk natuurlijk omdat hun er niet voor staan.ja we kunnen er idd een boek overschrijven haha.

en ja nieuwschierige mensen die heb je er altijd wel tussen zitten.:violent1:

nou wel fijn dat je bij je zus wel terecht kan.en dat de andere vriendin je ook goed begrijpt.

1 vriendin begint deze maand met ivf,dus zei weet het ook wel allemaal.

liefs

Geplaatst

@zonneschijn, de eerste 3 x met 50mg clomid en pregnyl

en nu 2x met menopur en pregnyl.

ik krijg totaal 6 behandelingen dus hierna mocht het ni goed gaan.(wat ik wel hoop natuurlijk) nog 1x met menopur

nu gaat het weer wat beter gelukkig

ben er 2 maanden tussenuit geweest ivm een stop

en ik kon weer beginnen in mij vakantie maar dat wilde ik niet ik wilde al die spullen niet mee nemen op vakantie.

maar die 2 maanden hebben me echt wel goed gedaan.

de 2de en de 3de heb ik wel een goeie klap gehad.

het is natuurlijk altijd ff een tegenvaller iedereen hoopt dat de duivels niet komen.

nou gelukkig dat het niet meer hoeft en lekker gaan genieten meid

veel liefs

Geplaatst

Goedemorgen!

Hoe is het met onze nieuwbakken zwangere Zonneschijn? Is het kwartje al een beetje gevallen meis?

Tammy en Alicia veel succes/plezier bij de vk vandaag.

Angel we gaan gewoon hopen voor jou, Bride, Pammie, Kammie, SIL(?) en mezelf dat er geen menstruaties meer volgen!!!!!!

Zooo, vandaag weer echt aan het werk. Voel me weer helemaal fit na een zeer goede nachtrust.

Later.

Geplaatst

Zonneschijn: ZWANGER!!!!! super!!! van harte gefeliciteerd!!! en al een beetje bekomen van de schrik?? nou ja schrik je snapt wel wat ik bedoel hihi

Angel: welkom hier!!het is altijd leuk om met mensen te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten...

Tammy: hoe was het bij de VK????

Sil: hoe is het nu met jou???

evy: hoe is je IUI gegaan??? Hoop voor een posi-test over 14 lange wachtdagen....

Hier vanmorgen weer bij de VK geweest en alles was goed... alleen mijn hb was wat aan de lage kant maar moet veel sapjes drinken en overstappen op bruin brood bahh en we hebben weer luid en duidelijk het hartje gehoord.... voel het nu soms ook bewegen hoor in me buik beetje rare gekriebel hihi leuk hoor....

Alicia

Geplaatst

Zo drukke bedoeling hier aan het worden haha en nu zitten we met zn 5en tergelijk te lezen/ tikken.

Allereerste Angel: Welkom hier. Je bent al goed aan het inburgeren ziet ik haha. Gezellig mee kletsen hoor en niks is hier raar of gek. Je kan altijd je hard luchten zonder dat iemand het raar vind. Je zal ook snel merken dat het een verslaving gaat worden haha.

Evy: wat een super score van je man!!! Die heeft goed voor zn zwemmers gezorgd haha. Hopelijk vinden jou eitjes het niet te veel worden, maar lekker zich laten bevruchten door die zwemmers. Ga weer voor je duimen....en de rest natuurlijk.

Net bij de VK geweest, beeb en mams zijn weer goedgekeurd. Moet nu over 2wk al terug komen en dan gaan we het ook wat uitgebreider hebben over de bevalling etc. Dus ben erg benieuwd hoor. Moet nu wederom bloedprikken voor ijzer en suiker, hopelijk iemand die beter kan prikken dan vorige keer.

Heb ook even het lijstje bijgewerkt (als het klopt):

Oktober

19: Pammie 1e FM

26: Angel testen

26: Tammy VK

31: Evy testen

November

02: Zonneschijn 1e echo

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Geplaatst

Hee Alicia. Dan moet je gewoon heeeeel vers bruin brood nemen dan is het best lekker hoor. En sapjes enzo lijkt me niet zo'n probleem toch? Wat gaaf dat je nu echt je beeb voelt. Hoe bijzonder is dat! Kriebeltjes in je buik. Gezellig hoor.

Tammy, hoe was jouw vk bezoek?

En Zonneschijn, hoe gaat dat nu bij jou? Moet je eerst nog terug naar het ziekenhuis (voor echo's of zoiets), of meld je je rechtstreeks bij de vk?

Geplaatst

Iemand had nog gevraagd of ik nog echo's kreeg, helaas niet. De VK heeft geen echo apparaat dus krijg ik geen echo's meer, alleen altijd even naar het hartje luisteren. Das ook heel leuk hoor. Wel jammer dat we geen echo meer hebben, want ben echt benieuwd hoe het er nu uit ziet. Nog even geduld hebben en dan weten we hoe onze beeb eruit ziet.

Alicia: leuk he dat voelen van de beeb. Gaat alleen nog maar duidelijker worden en beter voelen. Is echt heel schattig.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ja ben van de schrik bekomen hoor ben wel voorzichtig met mijn blijdschap kan hier niets aan doen door mijn vorige ervaring. Hopelijk kan ik dat wat meer loslaten want het is juist zo leuk om zwanger te zijn zeker nu ik het mijn omgeving het gewoon heb verteld krijg leuke reacties. Weet wel dat het vroeg is maar ik kan alle stress van het geheimhouden niet erbij hebben, ik ben namelijk zelf nogal een flapuit dus vandaar. En op mijn werk heb ik nogal eens vieze klusjes waar ik echt van over mijn nek ga dan snappen mijn collega's ook wel dat ik soms even weg moet lopen.

Ik blijf in het ziekenhuis voor de 1e echo maar daarna blijf ik er ook omdat ik er zelf werk en tijdens mijn werk er naar toe kan. En bij ons in de buurt is een verloskundige die ik echt vreselijk vindt mijn vriendinnen hebben haar gehad en geen goede ervaringen ermee. Dus nog een goede reden.

Je kunt uiteraard bij ons na de 2e echo gewoon kiezen voor een eigen verloskundige

groetjes, zwangere en misselijke:tongue2: Zonneschijn

Geplaatst

Inderdaad, een hoop crosspost hier. Tammy...euh.... de bevalling......slik.. Ja daar moet je natuurlijk wel over gaan denken nu. Het wordt wel allemaal heel echt nu he! Ja het duurt ook niet lang meer zo.

Hartje luisteren lijkt me ook gaaf. En volgens mij krijgen ze de beeb ook niet meer goed in beeld in zo'n toch wat later stadium.

Het lijstje klopt niet helemaal volgens mij. Want Bride staat er niet in. Dus die heb ik even op dezelfde dag als Angel gezet (aangezien iui ook op dezelfde dag was). En Kammie, hoe ziet jouw vervolg eruit? Ga je nog een poging doen voor de vakantie of lukt dat niet meer?

Oktober

19: Pammie 1e FM

26: Angel testen

26: Bride testen

26: Tammy VK

31: Evy testen

November

02: Zonneschijn 1e echo

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Geplaatst

Oh Zonneschijn, zo begrijpelijk! Dikke knuffel!! Ik hoop dat je je snel wat zekerder gaat voelen over dit blijvertje in je buik (voor 9 maanden).

En hoop ook dat je snel wat minder misselijk wordt, natuurlijk!

Geplaatst

Ohhh Zonnenschijn, je moet de misselijkheid maar even voor lief nemen. Gelukkig zelf geen last van gehad, dus weet ook echt niet hoe het voelt. Weet wel kleine beetjes eten tussendoor en 's morgens beginnen met liga of evergreen. Nog voordat je opstaat meteen dat opeten, dan gaat het bij de meesten wel beter. Kan me ook vorostellen dat je het eng vind na de vorige keer. We gaan hier gewoon verder met duimen voor je, dat je straks een mooi kloppend hartje kan bewonderen.

Evy: ik wist het echt even niet meer en heb echt wel 100x terug gekeken enzo, maar kon het niet meer allemaal terug vinden. Jullie hebben we een gezellig bankje zo met zn 3en haha.

Van Kammie weet ik dat ze pas volgend jaar weer verder willen gaan. Ja ja Kammie voor jou is aftellen naar Mexico ook echt begonnen, echt heerlijk hoor. Ben wel benieuwd naar jullie foto's straks.

Vorige keer al met de zwangerschapscursus ook over de bevalling gehad, maar dat wilde ik toen echt nog wel even snel vergeten. Maar nu moet ik er toch echt aan gaan geloven, want je weet maar nooit. Vanaf 5 nov mag ik thuis bevallen, dat is al over 3wk.....aaarrrgggghhhh. Tijd gaat zo snel echt niet meer normaal, denk als ik volgende week echt met verlof ben dat ik het dan ook pas meer ga beseffen enzo. En dan maar rustig afwachten en over me heen laten komen wat er allemaal gaat gebeuren, maar kan je toch niet doen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik sluit mij aan in de lange rij...

Volgende week gaan wij beginnen met IUI. Echt vrolijk word ik niet van de meeste berichten. Het moeilijke vind ik daarnaast ook dat er nu 4 collega's zwanger zijn. Drie daarvan raakten meteen de 1e keer....zucht! Ik heb even een potje zitten janken! Hopelijk kan ik hier wat steun vinden want ook mijn zus/beste vriendin is.....zwanger! Heb het idee dat niemand mij begrijpt.

Maar goed. Laat ik positief afsluiten: leuk om hier te zijn!!!!

Geplaatst

Alicia en Tammy; heel fijn dat alles weer goed was bij de VK.

Nog even Tammy!.

En Yvon; kom er gezellig bij,en welkom!

Je begint met je 1e IUI. Spannend hoor. Doe je iui met hormonen of zonder?

Zonneschijn; wat balen dat je zo misselijk bent. Heel verschillend kan dat zijn met zwangerschappen hé. De één helemaal niet,en de ander zo beroerd als een konijn!

Evy; hoe ist met jou dan. Je 1e iui erop zitten,en maar wachten,wachten,wachten. Saai hé?!

En Sil; where are you?

Geplaatst

@evy dank je wel meid,we duimen voor jou ook.

@alicia bedankt, ja dat doet je altijd wel goed hoor.en nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

@tammy bedankt, ja moet zeggen dat gaat allemaal een stuk makkelijker.

en je hard luchten is altijd goed. hahah ja kan idd verslavend werken

ben thuis gekomen ff gegeten en ff gelijk ff kijken natuurlijk haha.

bij jou wor het nu wel spannend hoor nog een maandje.

@ yvon, welkom heb me eigen ook pas gister aangemeld

spannend voor jou.kan ik goed gelovenn hoor dat het moeilijk is op het werkk enzo. hier kan je lekker met iedereen er over praten.

liefs

Geplaatst

hoi hoi,

zonneschijn we zouden een gesprek hebben ja maar er werd ons eigelijk alleen gezegd "helaas we gaan jullie doorsturen (ander zh) en over twee weken krijg je bericht,wil je nog wat vragen,niet?succes verder" dat was het dus echt letterlijk!binnen twee minuten stonden we weer buiten! maarja we wisten het eigelijk toch al heb hun verder ook niks te vertellen!

Owja kregen ook nog te horen dat het wel 3 maanden kon duren voor de eerste behandeling,haje dus he,schoonmoeder werkt op die afdeling misschien kan ze iets regelen:toppie:,zou fijn zijn.

Yvon welkom hier hier kan je alles lekker van je af schrijven en wij lullen lekker mee......... succes met je iui! Mag ik vragen waarom jullie dit moeten?

En neem een voorbeeld aan Tammy,eerste iui gewoon zwanger worden,hihi!

Evy wat een score zeg :jawdrop:ik word er jaloers van!bedankt dat je me in het lijstje heb gezet!

Verder weet ik het ff niet meer doei doei!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden