Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Evy alle hoop is nu op jou gevestigd...... der moet er toch 1 van de 3 zwanger zijn!!!!!!!!!!!!!

Fijn dat je een leuk weekend heb gehad! Wil ik ook wel lekker alleen met mijn mannetje........heerlijk.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mogge dames. Helaas, ik ben het ook niet.

Vanochtend ongesteld geworden.

Drukke dag vandaag. Tot later!!

Geplaatst

Hoiiiiiiiiiiiiiiiii meiden......

Moest even bijlezen hoor!

Angel, Men en Evy wat een joepmeloenenzooitje zeg. Alle 3 ongi geworden!!! Ik zag het een na laatste bericht van Evy en dacht...oh 31 oktober nou 1 van de 3 moet dan toch wel lukken heh! En dan lees ik gelijk het berichtje van vanochtend.

Nieuwe dames, welkom in ons groepje!

Owwwwwh Tam nog minder dan een maandje!!!!!! Dan is je wondertje er!!!

Hou je het nog uit?

Melissa hoe is het met jou? Jij bent ook al aan het aftellen.

Hebben jullie niet een paar leuke foto´s voor ons? Ben wel erg benieuwd....

Hier is alles rustig. Over 4 uurtjes heb ik de sleuteloverdracht van mijn nieuwe woning!!!! Joehoe ik heb der zin in.....

Ik ga der al gelijk beginnen en vanmiddag komt de gordijnenboer al om de maten op te nemen voor de vitrage.

Wat betreft mijn relatie....we hebben besloten om ieders eigen gang te gaan. Het voelt voor mij goed ook al had ik het liever anders gezien. Maar hij moest van mij met iets veranderen en ik wist niet of dat ook zou worden gedaan. Hij ging zijn eigen kant op en ik ook.

Wel jammer dat om een reden van niets het zo gelopen is. Ik heb heel veel moeite moeten doen om de behandeling in te gaan, operatie en alles wat daarna nog is geweest terwijl je dan een positief einde hoopt te krijgen. Maar helaas.....

Het gaat wel heeeeeeel erg goed met mij. Er zijn mensen om mij heen die mijn situatie erger vinden dan ikzelf dus dat zegt wel iets....

Ik hield van hem en soms nog maar hij heeft mijn hart erg gebroken en ik voel dat die nu aan het opknappen is.

Ik mis jullie wel maar had even niet de puf om te reageren. Was ook erg druk met spullen voor mijn huis aan het kopen enzo.....

Ondanks dat ik niet meer in de IUI molen zit ga ik jullie wel volgen hoor....

Liefs SIL

Geplaatst

Hoi lieve Sil, wat fijn dat je iets van je laat horen. Jammer dat jij en je vriend besloten hebben uit elkaar te gaan, zeker na alles wat jullie er beiden in geinvesteerd hebben, maar je klinkt goed en sterk en ik weet zeker dat je 't gaat redden in je nieuwe huisje! Blijf wel af en toe mailen, he? Je hoort erbij!

@ Evy: Wel verdorie! We hadden op jou onze hoop gevestigd. Balen, zeg!! Het kan toch niet waar zijn dat Zonneschijn de enige is die door is deze ronde, hoezeer we het haar ook gunnen?

@ Tammy: Hoe was het bij de VK gisteren?

@ Stella: Ja, dat gevoel dat je zwanger bent, herkennen we denk ik allemaal. Ik geef de pregnyl de schuld ;-)

Ik heb gisteravond de dosis flink opgevoerd naar 100 eenheden en voel me duizelig en heb wat hoofdpijn, maar dat kan van alles zijn. Morgenochtend deze tijd weet ik meer. Als er dan nog niets zit, sla ik weer een rondje over. Ik blijf niet aan de gang, haha.

Fijne dag allemaal, sorry aan degenen die ik vergeten ben, maar ik moet aan 't werk...

Geplaatst

Verdorie Evy,wat jammer zeg. Gaat het een beetje met je????

Sil goed om te lezen dat het zo goed met je gaat,je heb natuurlijk ook wel een hele goede afleiding met je nieuwe :theCabin:

Lexa ik zal voor je duimen voor in ieder geval 1 goed eitje........

Geplaatst

Sil: wat enorm balen van je relatie, alle moeite gedaan en dan toch moeten besluiten om uit elkaar te gaan. Gelukkig ben je er zelf erg positief over en dat is natuurlijk het belangrijkste op dit moment. Ene kant mss maar beter dat de laatste iui bij je mislukt was, anders zat je ook nog eens met een kindje. Mss maar geluk bij een ongeluk. Spannend hoor straks de sleutel van je huisje, ben erg benieuwd naar wat foto's haha.

Wat een drama maand.....geen nieuwe zwangerschap en bij Lexa wil het eitje maar niet groeien. Snel naar volgende maand, dat moet dan toch ergens geluk brengen.

Men: die naam is nu wel beter haha, bridetobe was niet meer van toepassing. Balen dat je ongi bent geworden na een drama weekend. Hopelijk krijg je snel bericht wanneer je kan starten met ivf, wel jammer natuurlijk maar hopelijk heb je maar 1x nodig en wordt 2010 jullie jaar!!!

Stella: wat leuk dat je samen met je vriendin/ vrouw een kindje wilt en wat goed dat jullie in je vriendenkring een donor hebben. Dat is denk ik wel heel bijzonder. De meesten zitten in de mmm door een reden, maar vind het echt leuk dat jullie er nu ook bij komen. Zo zie je maar weer dat het echt een wonder is als je zwanger wordt via iui, ga hard voor jullie duimen dat er ook bij jullie een klein wondertje gaat komen.

Lexa: Morgen moet je weer voor fm, toch??? Mag nu toch wel een eitje komen met 100 eenheden. Ben benieuwd of er toch nog eentje tevoorschijn komt.

Gisteren weer bij de vk geweest. Alles was prima in orde. Beeb doet het goed en ik ga nog steeds volgens het boekje, bloeddruk was iets hoger en begin nu echt te merken dat ik meer vocht ga vast houden. Maar weekend toch nog gewoon laarzen aangehad haha. Daar was ze echt enorm verbaasd over. Ik moet over 2wk weer terug komen op controle, nu tegen het einde gaat mn man ook gezellig mee steeds haha. Wordt voor hem toch ook wel spannend, wel heel leuk/ lief.

Weekend was echt heel gezellig, maar was echt wel de laatste keer om zo weg te gaan, want eerst in de auto zitten dan nog eens daar zitten en dan 's avonds uit eten is echt te veel. Heb gisteren er gewoon van moeten bij komen. Maar goed het was gezellie en daar gaat het om.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Sil, wat ben ik blij dat het goed met je gaat wel jammer van je relatie maar jij voelt je er nu goed bij en dat is fijn om te horen.

Tammy voor jou komt het nu echt dicht bij spannend hoor.

En Eyy jij ook al ongi jeetje zeg deze maand was zeker niet zón succes, alleen voor mij dan maar ik had zo gehoopt dat er nog iemand van jullie zwanger werd.

Ik blijf toch duimen voor jullie hoor want als het bij mij lukt moet het bij jullie zeker ook een keer lukken

Lexa voor jou duim ik extra dat die verdomde eitjes is een keer gaan groeien

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Tammy da lijkt me echt helemaal super zeg dat je helemaal na dat moment toe kan leven :Baby01c:weten jullie eigelijk al wat het word?ben heel erg benieuwd na de naam,waren jullie daar zo uit of had je die naam al?

Ik zit nog steeds voor j te duimen Lexa!!!!!heel veel suc6 morge.

XXX

Geplaatst

@ evy wat jammer meid dan ben je ook eerder ongesteld geworden

dames ik heb een hele dringende vraag

ik ben gisteravond weer begonnen met menopur

en vanochtend was ik heel erg misselijk op het werk

ik dacht iets verkeerds gegeten ofzo

maar nu had ik toch maar een zwangerschaps test gedaan

omdat ik me niet lekker voel, en hij is positief

nu is mijn vraag kan het van de menopur zijn kan er niks over terug vinden namelijk.

hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik moet eigenlijk vanavond voor de 2de dag spuiten.

liefs

Geplaatst

hoi

nou ik heb net allemaal aan het bellen geweest met het ziekenhuis en ze hebben het gevraagd aan een gyn

en ze zeiden dat het niet kan beinvloeden en dat ik gewoon zwanger moet zijn

kan het niet geloven morgen nog maar 1 doen

heb ook geen zere (.)(.) meer aleen buikpijn en misselijk

ow ja en het bloede moet dan van de innesteling zijn

kan nog niet helemaal blij zijn ivm bloeding

ik word gek hier

sorry voor mijn gezeur

ik laat jullie morgen meer wten moet morgen ff bellen met de poli

liefs

Geplaatst

goeie morgen dames

ff snel een berichtje van mij

vanmorgen nog maar een x getest en deze is veel lichter dan gisteravond.

snap er nu helemaal niks meer van.

miss wel een vroege miskraam

ik hou jullie op de hoogte

veel liefs

Geplaatst

Goedemorgen. Angel wat raar. Hoop dat het nog gewoon goed nieuws betekent voor je. Bij mij in het zkh zeggen ze dat je altijd ook moet testen, omdat... Tja waarom vroeg ik mij af? Nu snap ik wel waarom. Deze onzekerheid is niet leuk. Duim voor je en houd ons op de hoogte. Lieve Lexa,vandaag moet het gebeuren. Hoop zo dat je een goede ontwikkeling hebt gehad. Duim duim.

Voor de rest even een groetje ben echt onwijs druk vandaag.

Geplaatst

Heyyy meiden..

Om even binnen te vallen een ego-bericht van mij..

We zijn gister naar groningen geweest van geslachtsbepaling... ennnnnnn het is een MEISSIE!!! 1 duidelijke foto meegkregen en 1 hele duidelijk foto van haar handje... Ik schrok wel een beetje hoor laatste echo was 6 week terug maar jeetjeee wat was ze gegroeid pffffffff hahahha

Maar lees hier ook niet veel goed nieuws zeg.... sil ben blij om te lezen dat het wel goed met je gaat... al met al zal het best een klap zijn geweest... geen mannetje meer en je kinderwens moet je ook even stopzetten...ik wil je wel veel plezier wensen in je nieuwe huisje...

angel hoop dat het positief voor je gaat uitpakken meid...

MEN.. IVF.. hoe sta je daar tegenover??natuurlijk een stuk zwaarder als IUI.. Ik hoop echt van harte dat dit positief voor jullie gaat uitpakken.. het is jullie gegunt zoals iedereen hier die de lange weg moet afleggen..

Al heerlijk aan het genioeten van je zwangerschaps verlof tammy???? lijkt me heerlijk... ben je al helemaal klaar???

Meiden schrijf misschien niet zo vaak maar volg jullie op de voet...

Alicia

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Angel wat raar mijn vraag is was je laaste menstruatie normaal dus veel bloed of juist veel minder bloedverlies dan normaal??? Ik had in de week na de inseminatie wat bloed (bruin van kleur) verloren heel minimaal en dat was dus innestel bloed. Het schijnt dat dit ook rood of rose kan zijn. Je moet vragen of ze bloed afnemen want aan de hand daarvan kunnen ze pas goed bepalen hoeveel HCG je hebt het moet boven de 100 zijn.

Bij ons doen ze dit altijd als er kans is op een zwangerschap en is verplicht als je niet ongesteld wordt na IUI. Dat is gewoon het betrouwbaarste om te meten of je zwanger bent. En je test kan lichter zijn doordat de urine soms verschillend is door bijv. veel drinken kan deze verdunt zijn.

Dus ik zou zeggen bloed laten prikken voor je verder gaat met Menopur spuiten en je ziekenhuis moet daar aan meewerken hoor.

Sterkte ermee

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Angel, weet je al wat? Wat een rare berichten allemaal, en zo tegenstrijdig! Laat je 't ons weten zodra je iets weet?

Alicia, dat is geweldig nieuws, hartstikke leuk en een opsteker voor ons allemaal. Geniet ervan!

Ik ben net terug van FM 3. Er zit inmiddels wel schot in, heb er 2 op rechts, 1x 11 mm, 1x 7mm. Door blijven spuiten met 100 eenheden puregon en vrijdagochtend voor FM 4. Gelukkig om half 9 's ochtends, dat scheelt weer een smoes ;-) De verpleegkundigen snapten er niets van dat de oorspronkelijke dosis niet aansloeg, maar zeiden dat je idd soms wel eens een maandje overslaat. Daarbij komt, ik ben 39. De eitjes raken op. Ze gokken dat de inseminatie op dinsdag zal plaatsvinden, dat is cyclusdag 17, 6 dagen later dan de vorige ronde. Dinsdag is overigens wel de allerberoerdste dag van de week om te insemineren: Ik heb die dag een monsterdeadline op m'n werk, en de beste vriend van m'n vriendje (uit Nieuw-Zeeland) logeert twee dagen bij ons. Hoe ga ik m'n vriend vertellen dat ie 't rustig aan doet met het bier??? :theBar:

En afgezien daarvan, kan me niet voorstellen dat ie op z'n gemakje het zaad kan produceren als ie weet dat er beneden iemand ligt te slapen.

Wat een gedoe toch allemaal. Als dit danig opgepimpte/opgepompte eitje uitgroeit tot een beeb, moet ie voor straf tot z'n 18e de afwas doen.

Maar vooralsnog: Groeien, kreng!! :Whdatk:

Geplaatst

Alicia: wat onwijs leuk een meisje. Wat moeten jullie blij zijn met dit geweldige nieuws. Geniet er lekker van, als je de beeb een aantal weken niet hebt gezien dan groeien ze echt heel hard. Ik heb de kleine bijna al 10wk niet gezien, laatste keer met pretecho met 27wk....heb echt totaal geen idee hoe groot het nu is of hoe zwaar. Moet het eens opzoeken in een boek ofzo.

Iemand vroeg of wij de naam etc al weten. Die weten we al, wij weten ook wat het gaat worden. Houden we helaas voor jullie nog even geheim haha. Vanmiddag ga ik 2 mutsjes ophalen waar ik de naam op heb laten borduren, eentje voor in de zh tas en een voor thuis. Ben echt benieuwd hoe ze geworden zijn.

Angel: wat raar die test. Het kan natuurlijk innestelingsbloed geweest zijn. Moet je nu wel of niet naar het zh komen om bloed te prikken??? Dat was niet helemaal duidelijk voor me. Hoop echt voor je dat je zwanger bent, ga zo ontzettend hard voor je duimen.

Lexa: wanneer gaan die eitjes van je nu eens GROEIEN!!!! Jeetje zeg het moeten nu wel hele goede eitjes zijn als ze zolang opzich laten wachten haha. Wordt volgende week een uitdaging als jullie bezoek hebben, nou ja je vriend moet zich maar afzonderen voor het goede doel.

Geplaatst

hoi dames

iedereen bedankt voor de lieve berichtjes

nou ben vanmorgen dus na het ziekenhuis geweest

en kreeg van de gyn een briefje mee en moest me urine inleveren

ze hadden idd beter een bloed test kunnen doen maar ja

vanmiddag hoor ik de uitslag. het is heel erg tegenstrijdig

bij ons doen ze zowiezo geen bloed test of urine test ongesteld is gewoon niet zwanger maar dat zie je nou wel, nog ff in onzekerheid pfffffffff..

@zonneschijn. ja ben gewoon normaal ongesteld geweest

en nu nog een beetje vanaf zaterdag avond en ook veel buikpijn gehad dus ja.

ja ben zowiezo gestopt met menopur gister heb ik natuurlijk niks meer gedaan alleen maandag dat vind ik al erg genoeg.

en ze zeiden bij de gyn mocht de test nou negatief zijn dan ga je maar gewoon verder met menopur ze hebben daar zo makkelijk praten zeg.

@alicia ow wat leuk een meisje zeg, dan word het inieder geval een stukje makkelijker voor de namen.

geniet er van meid.

@lexa nou gelukkig dat er wel wat verbetering is zeg

nou duim voor je dat de volgende ook beter is.

dan slaat de vorige dosis dus niet aan. succes meid

liefs

Geplaatst

hoi hoi

heb net de poli gebeld,en er is nog geen zekerheid

ze zegt het is geen ja en ook geen nee grrrrrrrrrrr

en ze zei dat ze het ook nog nooit hebben mee gemaakt

nou dat heb ik weer.

moet as vrijdag weer terug om me urine in te leveren

nou nog 2dagen wachten.

liefs onzekere angel

Geplaatst

Hoi Angel

Wat belachelijk dat zeg geen bloed prikken dan weten ze het wel en dan weet jij wel waar je aan toe bent. Zelfs bij mij toen ik ook menstrueerde bij poging 5 en hebben ze bloed geprikt want de menstruatie stopte bij mij en toen zagen ze dat ik zwangerschap hormoon in mijn bloed had alleen te weinig. Je kunt dit ook bij je huisarts laten doen hoor als je niet wilt wachten.

Sterkte ermee en met het lange wachten

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

@zonneschijn ja stom he

ik weet ook niet waarom

het is toch ja of nee hoe plaats ik hier een foto?

dan kan je de testen zelf ff zien

liefs

Geplaatst

Ow Angel, wat spannend en een gestress zeg! Je hebt een positieve test in handen gehouden dus hou je daar maar even aan vast.

Alhoewel ik dezelde ervaring heb gehad...Thuis test was positief en ik het ziekenhuis twijfelde ze erg. Nou goed je hebt kunnen lezen hoe dat bij mij is afgelopen. Maar misschien maak je niet genoeg hormonen aan.

Tammy, wat lees ik nou?????? Weet jij al wat het wordt? Ik dach al die tijd dat je het niet wist...Heb ik daar overheen gelezen of heb je het lekker stil gehouden dat je al wist wat jullie krijgen ;-)

Alicia, wat fijn dat jullie al weten wat het wordt! Heerlijk.....kun je je lekker voorbereiden op het getut met je kleine meid over een paar jaartjes..

X

Geplaatst

@sil is best moeilijk om me daar aan vast te houden als ik eerlijk moet zijn

en wat jij heb gehad daar ben ik dus ook bang voor.

moest jij toen ook nog terug komen na het ziekenhuis toen ze twijfelde??

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden