Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, alles wel hier. De visite is weer weg maar nog steeds erg druk op 't werk en nu aan forummen in de baas z'n tijd, dus ik hou het kort. Heb wel een update van 't lijstje gemaakt, het wordt hier zo druk dat we het overzicht kwijt raken. Meld me snel weer - als ik ooit bijgelezen raak, haha. Passen jullie het lijstje aan daar waar ik het vergeten ben? Ik denk aan jullie, liefs voor jullie allemaal.

November

06: Pammie testen

06: Annie gesprek gyneacoloog

08: Evy 2e ronde iui

09: **Men** intake gesprek IVF

09: Tammy controle vk

11: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Geplaatst

Doortje: Welkom hier op het forum!!! Ze zult snel merken dat het een verslaving gaat worden haha. Ben erg benieuwd wat voor plan ze voor jullie opstellen, als er bij jou niks te vinden is dan hoop ik dat je hetzelfde plan als ik en Alicia krijgt. Alleen de Pregnyl spuit en die valt reuze mee. Alicia heeft alles al aan je uitgelegd en ik kan er verder niks aan toevoegen haha. Hopelijk komt er voor jullie snel een mooi resultaat en kan je snel beginnen.

Angel: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! Je hcg is echt enorm mooi en goed gestegen, dus je bent gewoon echt hartstikke zwanger!!!! Maandag al mooi een echo, hopelijk kan je dan voor de eerste keer je mooi vruchtje aanschouwen.

Zonneschijn: wat vreselijk voor jullie dat je nog steeds moet wachten op meer duidelijkheid, ik heb net ook allemaal kaarsjes aangedaan voor jullie.

Pammie: bij jou nog uit te houden????

Kammie: GEFELICITEERD met jullie nieuwe huisje. Heerlijk zeg die afleiding, en dan ook nog over 2wkjes lekker in Playa zitten. Echt heerlijk hoor, zou best met je mee willen haha. Zit nu al steeds nieuws te kijken over Beatrix in Mex City, best grappig om te zien als ze daar de zocolo filmen haha.

En houd mn hyves maar in de gaten haha

Hier alles in orde hoor, slaap alleen wel al 3 nachten niet goed meer. Heb enorme krampen in mn buik enzo. Maar goed het gaat meestal wel weer weg, alleen komt het ook steeds weer terug. Zal maandag eens vragen bij de VK wat het inhoud. Nog maar 3wkjes te gaan tot de uitgerekende datum!!!!

Ik zal ongetwijfeld iemand vergeten zijn, excusses alsvast. Iedereen weer succes en fijne avond!!! Kom morgen wel weer even melden haha

November

06: Pammie testen

06: Annie gesprek gyneacoloog

08: Evy 2e ronde iui

09: **Men** intake gesprek IVF

09: Angel 1ste echo

09: Tammy controle vk

11: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

December:

02: Doortje behandelplan gyn

Geplaatst

Angel: gefeliciteerd, wat een mooie strepen op de test!!!!

Tammy; het is inderdaad net een soort verslaving.... was op het werk toch aan het denken over hoe het bv Angel was vergaan...

ben nu net thuis en dus eerst effe checken.

Annie; succes morgen!

Evy; je vraag over het testen, dat is echt heel grappig want zo denk ik eigenlijk nooit. Ik ga er bijna (onbewust) van uit dat ik ongesteld ga worden.... (zelfbescherming?!?!?!?!?!?!?!)

Uitgaande van de vorige ervaring: ik ben toen na 10 dagen ongesteld geworden en dat zal dan nu op 13-11 zijn (volgende week vrijdag), maar als ik in mijn "normale cyclus" ben zonder de menopur en Pregnyl, zal het pas zijn op de dinsdag daarop...

Ik weet dus nu echt niet wanneer ik zou kunnen testen.

Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee en kan iemand mij hier tips op geven? Ga je uit van de snelle cyclus door de pregnyl of van je normale cyclus????

Dank voor het lezen en de reacties!

Groetjes

Geplaatst

Hoi Zomer,

Leuk he zo'n forum. De meesten van ons zitten lekker in de baas zn tijd hierop. Nu ik met verlof ben, ben ik hier ook niet zo vaak. Meestal maar 1x per dag en als ik aan het werk was....mmmhhh ongeveer 100x per dag haha. Verder valt de verslaving wel mee hoor, je raakt eraan gewend.

Over het testen, bij ons zeiden ze in het ZH dat je 15dg na de insemintatie mocht testen, tenzij je eerder ongi wordt natuurlijk. Bij sommigen zeggen ze in het zh pas na 18dg. Ik weet niet hoe het zit met menopur, maar de Pregnyl is na 10dg uit je lichaam. Als ik het zo uitreken zou je testdatum op 18 nov moeten zitten.

Geplaatst

Wow! Angel,wat een duidelijke positieve test op de foto! Geweldig,gefeliciteerd!!!

Annie; jij heel veel succes morgen bij de Gyn!

Het wordt hier al lekker druk,gezellig!

Overzicht is idd wel handig,je kunt het gewoon niet meer bijhouden haha!!

Hier alles goed. Evy; nee,morgen ga ik niet testen. Ik moet de hele dag werken,en van te voren testen zie ik gewoon niet zitten. Bang voor de teleurstelling,en dan moet ik ook nog mijn kop erbij houden op t werk.

Morgenavond heb ik vriendinnenavond. Maar als ik nog niet ongi ben geworden,wordt het zaterdag testen!

Gisteravond laatste behandeling acupunctuur gehad.

Moet zeggen dat ik er weinig mee bezig ben.

Kammie; gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!! Lees je verhalen en blogs op Hyves.;).!. Hopelijk hebben jullie snel een koper gevonden.

En over paar weekjes lekker naar Mexico. Geniet ervan!

Tammy; nog geen gerommel in het buikkie?????

Zomer; je moet gewoon 2 weken na je iui datum vanuit gaan. Dan zou je kunnen testen.

Evy; jij bijna je 2e iui!!! Spannend. De fm's zien er goed uit zo te lezen. Hopelijk deze 2e iui wel raak!

Geplaatst

Hoi,

Evy: ik heb nog niet echt een lijstje gemaakt eerlijk gezegd. Ik zal dat straks nog even doen, want je vergeet toch altijd wat. Ik ga uiteraard vragen waarom hij mij meteen zoveel liet spuiten. Ben ook wel benieuwd waarom ik al zo snel ongesteld ben geworden, zal misschien wel normaal zijn na overstimulatie, maar schrok best wel toen ik na 5 dagen al bloed verloor. En wil het toch ook maar even hebben over eventueel ivf traject. Mijn gyn stopt per 1 december ermee, dus ben ook benieuwd wie ik dan krijg.

Zomer: volgens mij kun je uitgaan van je korte cyclus en mag je testen na ongeveer 14/15 dagen na inseminatie. Want volgens mij wordt het toch wat versneld door pregnyl. Weet het niet zeker hoor. Mijn cyclus is wel sneller door hormonen en pregnyl. Ik ga ook eigenlijk nooit zo uit van een testdatum wat jij zei. Ik ga dr ook altijd van uit dat ik ongesteld ga worden....zal inderdaad iets met zelfbescherming te maken hebben denk ik, maar het blijft uiteraard een teleurstelling.

Merk trouwens ook dat ik een paar keer op een dag even op het forum kijk, het is dus echt wel verslavend:icon_smile:

groetjes

Geplaatst

Hoi meiden

Wat geweldig nieuws Angel!!! :blob6: Gefeliciteerd!!!!

Nieuwe dames welkom, ik vind het een heel leuk forum, ik hoop jullie ook.

Men heel veel succes met het gesprek maandag

Zomer; hele fijne wachtweken gewenst, ik zou 15 dagen na inseminatie gaan testen...

Annie; succes morgen

Bij mij is de ongi totaal NIET doorgezet na een lichte bloeding dinsdagochtend. Echt helemaal niets aan de horizon. Dus jullie snappen al waar ik aan denk; misschien toch een innestelingsbloeding? Dus toch een testje gekocht en morgenvroeg toch testen. Dus Pammie; :thumbs_up: we gaan ervoor!

Geplaatst

hoi meiden

bedankt allemaal vooor de lieve berichtjes.

@pammie spannend hoor ik duim nog steeds voor je hoor.

@stella nou wie weet hoor. kan idd een innesteling zijn natuurlijk omdat je helemaal bijna niet ongi bent geweest ik hoop het zo voor je

ik duim nog steeds hoor. ik duim ook natuurlijk voor alle andere dames voor wat er allemaal nog komen gaat natuurlijk.

@zomer nou ik ging altijd uit van me eigen cyclus maar het kan idd wel is verschillen hoor ook door de hormonen natuurlijk ik was dan meestal iets eerder of op tijd maar nooit te laat. maar ik vermoed dat ze bij mij niet altijd goed hebben gerekend. ik voel mijn ei altijd eigenlijk en was toen ook 2 dagen eerder ongi.

nou vandaag weer lekker gewerkt. lekker druk gehad

maandag moet ik rond een uur of 8 bloedprikken en dan om 13.50 de echo

en daarna nog een gesprekje met de gyn.

ze hadden vandaag gebeld..

nou truste voor strakkies

liefsssssss

Geplaatst

Stella, spannend.... En, en, en? Fingers crossed!!!!!

Pammie, stoertje. Pffftt... knap hoor. Maar juist omdat je zo stoer bent en er een goed gevoel over hebt denk ik....

Annie succes vandaag!

En maandag dus spannend voor Angel, Men en Zonneschijn. Ik ga alleen nog maar voor goed nieuws op dit topic hoor!!!:blob1:

De rest tot later!!

Geplaatst

Hee angel, van harte gefeliciteerd meid!

Jouw verhaal lijkt inderdaad op die van mij. Super!!

En je mag maandag al een echo, een dagje later mag ik ook.

Geniet ervan!

Alle andere dames, veel succes!

Geplaatst

Nou jongens ik heb even een laat-het-nou-maar-los-lesje gehad, vanochtend zaten we met de test klaar en wat denk je; ongesteld!

Nog nooit zo laat ongesteld geweest en ja hoor......de minuut voor we willen gaan testen! Ik moest echt enorm schakelen, had in mijn gedachten toch al helemaal het plaatje rond, vooral vanwege die bloeding dinsdag. En het feit dat ik normaal altijd ma-di ongesteld wordt. En nu dus VRIJDAG. Ik heb even flink gebaald, maar ben nu toch alweer 'erbij'. Ik ga het voor de komende maand anders aanpakken; ga geen enkel signaal meer 'interpreteren' en probeer me echt te focussen op het leven zelf. De maanden vliegen me anders echt door de vingers heen, ik leef alleen nog maar van ovulatietest naar inseminatie naar NOD, ik ga dat niet meer doen. Tuurlijk wel heel leuk om hier te kletsen, maar ik ga er toch anders in staan vanaf nu. Dat leer je met de tijd denk ik, jullie hebben er misschien al meer ervaring in, ik lees i.i.g, in Pammie's reactie dat zij al beter het hoofd koel kan houden ;) Toch duim ik voor je vandaag!

Liefs van Stella

Geplaatst

He Stella wat ontzettend balen. Nou even een dagje uithuilen hoor. Mag best. En dat je het vanaf nu anders wilt doen, daar heb ik beeld bij. ALs je dat kan, hartstikke mooi! Voor nu knuffel.

Geplaatst

Wat ontzettend balen zeg Stella. En je hebt gelijk dat je het anders wilt, ik hoop voor je dat het lukt.

Wij zijn net terug van de gyn. Voor de volgende maand 50 eenheden puregon. Ik reageerde op de femara niet echt vandaar dat ie dacht doe maar 100, en dat geeft ie heel veel patienten zij die, nou ja het zal wel. Ben toch maar niet over ivf traject begonnen, de gyn was aardig positief en zei dat ie echt hoop had dat het zou lukken hiermee, dat zegt natuurlijk niks, ik weet het. Maar op de een of andere manier deed het mij ook wel weer goed. Ik denk toch ook dat ik nog niet helemaal klaar ben om met ivf traject te beginnen denk ik.

Nougoed nu zitten we dus in een wachtmaand! Het kan mij niet snel genoeg gaan en we gaan voor de volgende maand vol goede moed ertegenaan!!!

Nou ik ga gauw, moet de trein halen, nog even een paar uurtjes werken.....

groetjes

Geplaatst

* Annie; hoop dat je deze maand veel leuke dingen gaat doen zodat de maand snel voorbij is.

* Stella: BALEN zeg, precies op dat moment dat je het aan durft om te testen en dan deze tegenvaller. Ik denk inderdaad dat het goed is om niet alleen hiermee (proberen) bezig te zijn. Het zou zo jammer zijn dat als het niet lukt je na een paar jaar terugkijkt en niet alles uit deze tijd hebt gehaald!

Ik heb zelf bv net zelf de keuze gemaakt voor een leidinggevende baan. Ik heb even gedacht: kan ik dat wel maken, stel dat het lukt en ik moet met verlof, hoe gaat iedereen er op reageren enz enz

Maar... wat als de wens niet waarheid zal worden en ik een paar jaar ga afwachten? IK denk dat ik daar spijt van zou krijgen en dus ben ik ervoor gegaan!!!!

(is dus mijn eigen visie.... wil die aan niemand opdringen ofzo...)

In The Secret zeggen ze een mooie gedachte; dat ook al is het vandaag niet gelukt, wordt dan morgen wakker met een blij gevoel omdat je die dag weer een dag dichter bent bij het bereiken van je doel.

* Christie en Angel: veel plezier volgende week met de echo's!

Meiden, op naar een goed weekend!

Gr Zomer

Geplaatst

Zomer, ik vind dat je helemaal gelijk hebt met die baan. Ik heb een vergelijkbare keuze gehad een jaar geleden. En ben dus heel blij dat ik het maar gewoon gedaan heb, want nu een jaar later ben ik nog niet eens zwanger. Ook met het plannen van vakanties (grotere reizen enzo), ik doe het alllemaal weer gewoon. Heb 1,5 jaar bij alles gedacht, oh nee, maar misschien ben ik dan wel zwanger. Inmiddels denk ik, als dat grote geluk nog op onze weg komt, vinden we voor alle praktische dingen echt wel een oplossing hoor. Maar je kan het toch niet plannen. En dat helpt bij mij wel om er niet TE mee bezig te zijn.

Maar iedereen is anders natuurlijk.

Annie, wat goed, dat je volgende maand naar de 50 eenheden gaat. Klinkt veel beter. En in de rustmaand kan natuurlijk altijd ook van alles gebeuren he!!! ;-)

Geplaatst

Ohhh Stella: wat enorm balen voor je. Lekker even een dagje uithuilen kan echt geen kwaad hoor. En je meot echt gewoon doen waar je zin in hebt en niet leven van afspraak naar afspraak dat gaat je gewoon opbreken. Wij wilden heel graag nog een verre reis (Australië) maken en dat hebben we gewoon gedaan. Toen we een behandelplan hadden, hebben we zitten rekenen en in het beste geval zou ik idd met de vakantie net zwanger zijn. We hebben verstand op nul gezet en gewoon geboekt, wij hebben onze droomreis nog net kunnen maken en daar ben ik nog steeds zo blij mee. Mss anders eerst even een maandje rust, dat doet mensen vaak ook erg goed.

Angel: spannend hoor volgende week je eerste echo!!!

Pammie: blijf echt voor je duimen ook dat je niet ineens vanavond ongi gaat worden ofzo. Eerst lekker met vriendinnen stappen en dan hopelijk morgen een hele positieve test. Veel plezier vanavond!!!

Hier alles nog steeds rustig hoor, gerommel van de afgelopen dagen is weer over en heb ook eindelijk weer eens normaal kunnnen slapen. Heerlijk, was bijna vergeten hoe dat ook alweer was. Ik houdt jullie op de hoogte hoor.

Geplaatst

Stella: balen zeg van dat bericht. Ik hoop dat je je zinnen een beetje kunt verzetten dit weekend.

Zomer: en wat betreft die baan, ik kan me voorstellen dat je even twijfelt over of je het kan maken, maar ik heb dezelfde visie als jij. Zelf werk ik op een afdeling P&O, maar zwanger of niet, dat zegt niks over de juiste capaciteiten voor een baan. Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was

En verder tot dus ver bedankt voor de berichtjes naar mijn kant. Ik merk dat dit forum mij heel veel rust geeft. We zitten uiteindelijk toch allemaal in het zelfde schuitje. Ik blijf jullie volgen voorlopig en laat het jullie weten als ik meer nieuws heb. Nu eerst komend weekend even lekker bijkomen in Center Parcs met mijn beste vriendin en haar vriend. Gelukkig is zij ook een goede steun en toeverlaat, maar zal mij denk ik nooit zo goed kunnen begrijpen als iemand die in het zelfde schuitje zit.

Fijn weekend in elk geval allemaal.

Geplaatst

Doortje: geniet lekker van jullie weekend weg. Mensen kunnen je veel steunen maar zullen je nooit begrijpen als ze het zelf niet meemaken. Je kan je ook alvast gaan voorbereiden op nare reacties van mensen, die het wel goed bedoelen. Vooral van mensen die zelf kinderen hebben, die kunnen soms bot en naar op je overkomen. Daarom is dit forum ook zo belangrijk, je kan hier alles kwijt en iedereen snapt echt wat je mee maakt.

Wat is jullie plan verder, gaan jullie het tegen mensen vertellen of houdt je het geheim???

Geplaatst

Dag meiden,

Stella wat ontzettend jammer dat je ongi is doorgezet. En wat een rot-timing, als je daar al met je test in je handen zit. Het is zo moeilijk tijdens die wachtweken om het van je af te zetten, dat snappen we allemaal.

Ik moet wel bekennen dat ik in mijn loopbaanplannen wel rekening hou met een mogelijke baby. Op zich heb ik 't hier op mijn werk wel gezien, maar ik heb een vast contract, goed salaris, woon bij wijze van spreken om de hoek en kan het dromen. Als we een kind zouden krijgen, zou ik terug willen naar drie dagen per week, en hier kan dat.

Wat betreft het maken van verre reizen: Mijn vriend is Nieuw-Zeelander en hij gaat in december een maand naar huis. Zijn ticket is in maart geboekt (hoe eerder, hoe goedkoper), en ik heb toen al besloten niet mee te gaan. Want stel dat ik in april zwanger was geworden, dan had ik nu al niet meer mogen vliegen. (Los van het feit of je dat moet willen, het is al een crime zonder dikke buik.) Nou speelt wel mee dat ik niet sta te springen om mee te gaan, anders had ik alsnog later kunnen boeken, natuurlijk.

Sjees, wat een ego-bericht. Sorry hoor...

ga zeker nog posten dit weekend, sowieso om Evy HEEL VEEL SUCCES te wensen op zondag!!!

Tot later, liefs

Geplaatst

Tammy: er zijn een aantal mensen (lees onze moeders en zussen aan beide kanten) in onze omgeving die weten dat wij het medisch circuit ingegaan zijn en graag zwanger willen worden. Verder hebben mijn man en ik het beiden aan iemand op het werk verteld, om zo toch af en toe snel gemakkelijk te kunnen regelen.

Verder vertellen we het niemand voorlopig. Ik word nu al helemaal gek van al die mensen die insinueren dat ik zwanger zou kunnen zijn (als ik eens keer een wijntje laat staan) of dat we wat beter ons best moeten doen omdat ze het zo leuk vinden als wij kleintjes krijgen. Ik wil eigenlijk alles om ons heel zo gewoon mogelijk laten zodat niet iedereen constant daar mee bezig is en ik dan straks ook. Lijkt me heel irritant moet ik zeggen. We hebben nu met de mensen die het weten de afspraak dat we er alleen over praten als we er zelf over beginnen en anders niet.

En wat betreft de behandeling: ik denk dat ik niemand ga vertellen wanneer ik echt ga starten enzo, zodat niemand zit te wachten op testen enzo.

Ik ga in elk geval lekker van mijn weekendje weg genieten en verder hopen dat de tijd tot 2 december een beetje snel gaat. Ik wil nu echt graag verder en hopelijk snel zwanger worden.

Geplaatst

Doortje, heel fijn weekend. Geniet ervan! Gezellig bijkletsen met vriende, altijd leuk!!!

Je zal zien dat de tijd tot 2 december voorbij vliegt.

Tammy, weer alles rustig dus? Zal wel af en aan gaan de komende weken.

Lexa...... Niet meegaan naar Nieuw-Zeeland?????? Men... ik had het wel geweten hoor! Met geen tien paarden hadden ze me hier kunnen houden ;-) Of heb je een vreselijke schoonfamilie ofzo? Nou ja met een Kiwi als lover zal je er heus nog wel eens komen, dus heet hoeft niet persé nu natuurlijk.

Ik ga vanavond trainen. Daarna nog even de stad in want een collega van mij viert haar 30e verjaardag in de kroeg. Daar is dan ook weer de helft van mijn hockey-team aanwezig dus wel gezellig.

Morgen relaxen, en 's avonds eindelijk een zzterdagavond met zijn tweetjes thuis.

Zondagochtend de IUI en 's middags een wedstrijd. Ik houd me vast aan dat beeld van die boterham met pindakaas en de stellige uitspraak van de gyn, gewoon doen wat je altijd doet.

Zooo... dat was weer even mijn verhaal hahaha.

Geplaatst

@ Doortje: Ik deel jouw mening over wel/niet vertellen. We kregen onlangs nog een supertip: Jullie moeten lekker een weekje samen op vakantie, dan ben je zo zwanger! Sjees, zei ik, hadden we dat maar geweten, hadden we niet twee jaar overloos hoeven te proberen om zwanger te worden! :doh: Sukkels.

@ Evy: Haha, nee de schoonfamilie is best oke, hoor. Maar mijn vriend wil natuurlijk AL z'n vrienden en familie bezoeken en zo veel mogelijk surfen en mannendingen doen. Het wordt geen relaxvakantie, hij rijdt van hot naar her en heeft een heel strakke planning. Toen we nog aan het daten waren, ging ik er ieder half jaar heen voor een paar weken en ik krijg er nog het zuur van als ik aan de reis denk ;-)

Jij gewoon lekker hockeyen op zondagmiddag. Echt, het blijft zitten of niet. Het is veel belangrijker dat jij je lekker voelt.

Liefs!

Geplaatst

Jeetje Lexa, een Kiwi als vriend, grappig eigenlijk. Maar kan me voorstellen dat als je al zo vaak die kant op bent gevlogen dat je het nu even niet ziet zitten hoor. Ik vond de reis naar Melbourne al verschrikkelijk en NZ is nog verder.....

Al zou ik die reis zo weer overdoen haha.

Doortje: het is wel handig om het iemand op het werk te vertellen, dat scheelt een hoop smoesjes etc. Daarbij moet je echt doen wat je zelf wilt, wie je wat vertelt. Die rare opmerkingen kunnen we allemaal al over meepraten. Net als wat Lexa zegt gewoon op vakantie gaan, dat helpt... NOT. Mensen snappen het echt niet. Ze kunnen je wel steunen, maar toch doen ze het dan niet. Want hoe ga je iemand vertellen dat je niet natuurlijk zwanger kunt worden die zelf kinderen hebben. Dat snappen mensen echt niet, ook ouders niet. Daar ben ik wel achtergekomen en soms kan je ineens uit een onverwachte hoek steun krijgen.

Nu eerst lekker het weekend relaxen met vrienden heerlijk hoor.

Ja Evy, komende weken wordt nu echt wel spannend hoor. Ben echt zo benieuwd hoe het zal gaan en wat er allemaal gaat gebeuren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden