Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

zooooo wat is het hier rustig geweest! iedereen is druk druk druk

Hoe is het met je huis Melis? Ik las dat je aan het over verhuizen bent. heb je al in je nieuwe paleisje geslapen?

En hoe voel je je? Ben heel erg benieuwd of je wat voelt...je zal er niet echt mee bezig zijn maar dat geeft niet. gaat de tijd lekker snel.

Wij zijn gisteren naar de uitleg van IUI geweest. En je raad het nooit.....

Ik zit nu op CD 30 en mag in de volgende cyclus gaan starten. Dat is dus volgende week al! AAAAAAAAAHHHH!

Het komt nu wel heel dichtbij. Beetje eng, spannend maar ook heel druk.

Moeten jullie dan ook in de avond om ongeveer 23.00 de pregnyl spuit halen?

Ik vind het echt reuze spannend, mijn vriend ook. En mijn mams ook trouwens....we kwamen thuis en ze zat gelijk boven op mijn lip hahahahha.

Hoe meten ze bij jullie de eisprong? Melis, ik las bij jou via stips. Ik moet iedere keer voor een echo komen.

Nou ladies ik ben weer een stuk vrolijker en hoop dat we elkaar sneller gaan spreken.

Geniet van je huisje Melissa.............

XXX

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het is hier zeker rustig geweest!!! heb sinds vandaag weer internet, dus kan weer volop reageren. nu alleen nog de tijd vinden. we zijn sinds woensdag over inderdaad, wordt ons derde nachtje in 't nieuwe huis en 't bevalt ons prima! ondanks alle troep die nog ingeruimd moet worden en de klusjes die nog moeten gebeuren, want helemaal op orde zijn we nog lang niet. maar we zijn in ieder geval weg uit dat stink ghetto!!!!

Sil, wat goed dat jullie al zo snel mogen beginnen nu!! nou mag 't ook wel 's een keer van start gaan ook hoor, maar 't is altijd spannend als je ook het echtet startsein krijgt. bereidt je goed voor, positieve gedachten en gezond eten enzo :wink:

dat 't maar bij één keer mag blijven!

ik mocht de tweede en derde keer inderdaad testen met strips, zodat ik niet steeds naar 't ziekenhuis moest voor echo's. de eerste keer wel echo en pregnyl.

als ik hormonen moet gaan spuiten zal ik ook voortaan voor echo's moeten komen en pregnyl zetten. of dat ook echt om elf uur 's avonds moet weet ik niet. ik zal dat wel van de arts horen als we er zijn, maar ik hoop dat dat gesprek nooit plaats hoeft te vinden! ik voel nog helemaal niets, ben er inderdaad ook absoluut niet mee bezig. ja, toevallig gisteren, toen we in de auto zaten (tussen nog meer verhuisdozen ingeprakt) hebben we 't er even over gehad. ik heb echt geen idee, de eerste keer dacht ik van wel, de tweede keer wist ik al heel snel van niet en nu heb ik echt geen flauw idee.

merk 't volgende week wel. de eerste ww is in ieder geval heel erg snel gegaan, de tweede zal ook wel voorbij vliegen denk ik.

succes meis, met de voorbereidingen, hahaha! leuk trouwens dat je moeder zo meeleeft! zal voor je duimen wijffie!!!

maar nu ga ik even slapen (tussen 't duimen door moet morgen weer een billy in elkaar gedraaid worden en daar moeten we fris voor zijn. anders wordt billy een bjorn en das niet de bedoeling)

Geplaatst

Ladies.....

Morgenochtend krijg ik mijn eerste uitgangsecho! Schaam, schaam maar voor hun is het de normaalste zaak. Ik kan echt niet meer wachten hoor met alles maar ik zal wel moeten hihihi

@ melissa: bevalt zeker wel in je nieuwe huisje? Niet meer in die ghetto is altijd beter. En je hebt lang op je nieuwe huis moeten wachten.

Wij zijn gisteren illegaal de bouw opgeklommen en heb in ons kale huisje gestaan. Was onwijs leuk. Schiet nou maar op!!!!!!!! Je mag al bijna gaan testen. Hou je het nog vol?

Hoe is het met de andere dames?

Ik ga snel weer aan het werk, ook al kan ik me niet concentreren.

Groetjes Sil

Geplaatst

Hoi meiden! Zou graag met jullie mee willen kletsen. Ben nieuw hier....

Ik heb afgelopen vrijdag mijn 1e IUI gehad,en nu kom ik ook op het wachtbankje aanschuiven..

Liefs Pammie

Geplaatst

Hoi Pammie,

Welkom hier! En kom gezellig met ons meekletsen. Wij houden hier vaak theekransjes dus zet je thee maar alvast op!

Hier kun je alles delen wat je met sommige niet kunt....dus het is hier heel fijn. Zoals je leest kletsen we niet alleen over de behandelingen maar ook over ditjes en datjes. Is best lekker hoor een keer niet met de IUI bezig te zijn.

Mijn 1e IUI zal over ongeveer 2 weken plaats vinden. Ik ben dus heel erg benieuwd hoe ik het zal ervaren.

Hoe is jouw ervaring tot nu nu toe? En hoe lang ben je al bezig met de MMM (Medische Mallen Molen)?

Groetjes Sil

Geplaatst

Hoi Sil!

Nou gezellig!..en idd is t ook fijn om eens van je af te praten/schrijven. En niet alleen over de mmm of iui etc etc..

Jij hebt dus over een paar weekjes de 1e IUI...Spannend,gebruik jij ook hormonen?

Manlief en ik zijn al bijna 2 jr bezig. Ik heb clomid,puregon en pregnyl gebruikt,en vrijdag de 1e IUI gehad. Was zooo nerveus. Stelt helemaal niets voor,alleen heb ik zelf t idee dat de iui te vroeg was.

Tot nu toe vind ik t allemaal nog te doen (hopelijk is t raak!).maar tuurlijk,de frustraties zijn er ook!..

Wens je alvast veel succes! Zal je volgen. En natuurlijk de ander meiden ook.

Ik moet nog effe wachten..PFFF.

Liefs Pammie

Geplaatst

goedemiddag dames!!

vandaag weer voor 't eerst gewerkt en ik heb 't gevoel dat ik vakantie nodig heb om van m'n vakantie bij te komen, hihi.

@ Sil: meis, wat spannend, morgen je eerste echo!! die hele echo stelt niets voor hoor en je raakt al snel aan dat broek uit gewend. maar om eerlijk te zijn zorg ik nog steeds elke keer weer dat ik netjes "bijgewerkt" ben daar en probeer ik me nog even snel van te voren op te frissen (want ja, als iemand z'n neus optrekt terwijk ik daar mijn privates aant showen ben, is dat ook niet zo gezellig). ben echt heel benieuwd hoe 't je zal vergaan de komende weken. nog even en je mag op de wachtbank, for the very first time!

ik mag er al weer bijna vanaf stappen, hoop van de goeie kant, maar ik voel niets dat echt 't noemen waard is. vandaag voor 't eerst in drie weken weer tijd gehad om eraan te denken. is wel opvallend: op m'n werk heb ik meer tijd om me ermee bezig te houden dan thuis. misschien moet ik maar stoppen met werken :wink:

@ pammie: welkom hier!! kom lekker rondhangen, klets over alles wat je bezig houdt, hoe meer zielen hoe meer vruegd. ook voor jou spannend, de eerste keer wachtbank. je loopt een weekje op me achter, ik mag komende vrijdag testen (als ik intussen niet ongesteld ben geworden natuurlijk). probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, ook al is dat vooral de eerste keer echt ontzettend moeilijk. maar het wordt per keer makkelijker hoor, hoewel ik voor je hoop dat 't bij poging 1 blijft natuurlijk!!

is er bij jullie een oorzaak gevonden trouwens?

nou meiden, ik ga m'n huisje eens opruimen (ja 't bevalt echt superprima!!!) en een potje koken op mijn superdeluxe nieuwe puntgave borettifornuis :bf_new:

sil, ik hoop dat je huisje snel klaar is (en dat illegaal de bouw op sluipen hebben wij ook regelmatig gedaan, is toch wel erg leuk om te zien hoe 't "groeit"!). en succes morgen, zal duimen voor een mooi voorjaarsei, hahaha!!

Geplaatst

Hoi hoi,

@Honeybee;grappig om te lezen dat je een week voor me loopt,spannend voor jou zeg! Begrijp ik t goed dat dit je 3e iui was?

Het is bij mij net 4 dgn geleden,en de ene keer denk je er meer aan dan de andere keer. Afleiding helpt! Morgen weer fijn aan t werk. Hopelijk lekker druk,en de gedachten ergens anders.

Ik kan trouwens nog goed merken dat de hormonen nog in mijn lijf zitten...

Bij mij is alles goed. Steeds met de echo's goeie uitslagen,elke maand netjes een eisprong,cyclus van ongeveer 30 dgn,..dus volgens de gyn is bij mij niets te vinden wat een zwangerschap kan tegenhouden.

Bij manlief kan de beweeglijkheid van het zaad iets beter,en het is iets te traag.

Vrijdag ben ik geinsemeneerd met 18 miljoen zaadjes. Wow!

Afwachten maar.

Is bij jou/jullie ooit iets gevonden wat een zwangerschap tegenhoudt?

Liefs Pam

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ben ik ook weer even. Zit niet meer zo vaak op het internet thuis. De hele dag achter de pc op mijn werk en dan heb ik het 's avonds soms een klein beetje gehad. Heb zowiezo al niet zo veel puf de laatste tijd. Zit best wel in een dip op het moment......

Ben zaterdag en vandaag voor de 1e fm en de 2e fm geweest. Heb drie eitjes groeien op Gonal. Mijn 2 cystes schijnen vanzelf te zijn verdwenen, wat op zich een heerlijk gevoel is. Morgen de volgende fm. Waarschijnlijk vrijdag de inseminatie. Spannend weer.

Pammie: heel veel succes. Ik hoop dat het gelijk mag lukken.

Antwoord op jouw vraag:

Bij mij zijn eerst mij eileiders niet doorgankelijk geweest. Heb toen twee keer ivf gehad (beide keren niet gelukt - gewoon niet ingenesteld). Toen een operatie gehad, de linker eileider is toen dichtgebrand en de rechter hebben ze toch nog weten door te spuiten. Toen ben ik van IVF naar IUI gegaan. We zij nu waarschijnlijk aan onze 4e en laatste IUI bezig. We staan namelijk al weer op de lijst voor de derde IVF in juli. Aangezien ik een paar cystes gehad heb en die nu weg zijn (en hopelijk blijven) wil ik 'schoon' aan de IVF beginnen. En als deze IUI weer niet gelukt is, dan willen we lekker ontspannen een weekje gaan duiken in de Rode Zee. Even aan niets denken, duiken in dat prachtige water en lekker relaxen met een hapje en een borreltje.

Syl: mag je eindelijk starten. Het wachten duurt altijd het langst. Twee weken nagels bijten over het algemeen. Succes, ik duim voor je.

Honeybee: aan het lezen heb je een heerlijke vakantie gehad. Misschien dat het helpt zo'n vakantie........

Liefs en sterkte allemaal.

Geplaatst

Natasja, kop op meid. als je niet zoveel puf hebt is 't maar goed dat jullie even pauze in gaan lassen denk ik. verlies jezelf niet uit 't oog, zeker niet als de derde ivf al gepland is, daar heb je straks al je energie voor nodig.

ik ben echt verschrikkelijk moe en heb enorme moeite om me weer aan te passen aan 't leven van alledag. er is nog zoveel dat moet gebeuren in huis en dan zit ik hier op m'n werk uit m'n neus te vreten. 't blijft hier maar rustig, de aanmeldingen komen niet echt lekker binnen en ik heb dus heel veel tijd om niets te doen (en dat vind ik zo zonde).

dus vakantie is welkom, ook al ben ik drie weken vrij geweest. heb me helemaal de krampen gewerkt en ik begin 't nu pas echt te voelen. m'n rug werkt niet echt mee de laatste dagen en ik ben bang dat ik mezelf toch een beetje (boel) overvraagd heb...

maar goed, los daarvan gaat 't wel lekker en geniet ik volop van ons nieuwe huis en kom ik hier helemaal tot rust.

pammie: bij ons is er niets gevonden. ik ben twee keer zwanger geweest en dat is twee keer misgegaan. de laatste keer is al weer twee en een half jaar geleden en sindsdien helemaal niets meer. na verschillende onderzoeken, kijkoperaties enzovoorts hebben ze niets kunnen vinden. we zijn allebei helemaal in orde en erg vruchtbaar, maar 't pakt niet om de één of andere reden. we hebben nu inderdaad de derde IUI achter de rug en ik zit in de laatste dagen van de wachtweken.

wij waren erg blij dat we eindelijk mochten beginnen, want na bijna vier jaar in de MMM waren we het wachten echt heel erg zat. wij hebben een hele tijd het gevoel gehad aan 't lijntje te worden gehouden. als je meer wilt weten over onze situatie, bij dagboek MMM heb ik ook een dagboekje staan met ons verhaal. om 't hele verhaal hier ook weer neer te tikken is een beetje veel werk :wink:

ik ga nog even net doen alsof ik werk. sil, veel succes vandaag!! natasja, zoals ik zei, kop op en ik hoop op een goeie IUI vrijdag. pam, sterkte met wachten en ik hoop dat je het lekker druk hebt vandaag (en de komende anderhalve week ook nog!). je zei trouwens dat je nog last had van de hormonen, dat zal de komende dagen wel wegzakken, maar 't is wel vervelend lijkt me. heb zelf de eerste keer alleen van de pregnyl al heel veel last gehad, dus met die hormonenbom van jou zal 't helemaal geen pretje zijn.

meisjes, tot snel!

Geplaatst

Hai,

Nou Natasja, jij gaat dan misschien naar de Rode Zee. Ik lag vanochtend open met mijn Rode Zee. Ik vond het echt erg.

Lig je daar, hevig ongesteld, 1ste uitgangsecho, schaam schaam schaam, een verpleegkundige die ook nog eens meeliep. Maar goed.....het zag er allemaal goed uit. Volgende week maandag weer terug komen voor fm.

Rond welke cyclus dag hadden jullie meestal je IUI?

@ Pammie: wij hebben veel onderzoeken gehad. Ik heb zelfs een kijkoperatie moeten ondergaan om te kijken of ik geen verklevingen in mijn eileiders had. Bij mij is gebleken dat alles in orde is. Manlief heeft niet zoveel zwemmertjes. Hij heeft zich ooit laten helpen en heeft dat weer terug gedraaid. Maar het is niet meer zoveel zoals het zou moeten zijn.

@ Natasja: Leuk dat je er weer bent! Het is goed om eventjes afstand te nemen als het niet lukt. Het is ook heel intensief. Ik dacht eerst...whah valt allemaal wel mee. Maar na mijn voorbereidend gesprek dachten wij nog van....oeps! Het is ook goed voor je lichaam als je er niet te veel mee bezig bent. Kom je weer een wat vaker langs om ons te laten weten hoe het met je gaat?

@ Melissa: Lekker gekookt op je super de luxe kookplaat? Voor jou is het bijna zover. Ik kan niet wachten tot er weer een einddatum in het zicht is van onze IUI meisjes.....

Trouwens...Melissa jij staat al op het wachtbankje vermeld. Pammie moet er ook nog op, dan Natasja en ik volg jullie als laatste! Dan staan we er allemaal op, gezellig en een goed teken!

Liefs van mij

Geplaatst

Hallo meisjes!

Ben ik weer....

@ Otjes; wat spannend dat je vrijdag mss je iui krijgt! Altijd weer spannend! Wens je heel veel succes.

@ Honeybee; Balen dat je het zo rustig op je werk hebt. Meestal ben je dan alleen maar aan t piekeren. Vreselijk! Ik ken dat.

Ben je al beetje nerveus voor het testen? (vrijdag toch)..Hoop t voor je meid!..Heel benieuwd!

@ Sil; Kan me heel goed voorstellen dat je je heel "raar" voelt,als je een uitgangsecho moet laten maken. Zelf nog niet meegemaakt.Ik zal het zelf ook heel genant vinden,maar van de andere kant..de artsen doen hun werk ook maar. Maar dat is vaak zo moeilijk los van elkaar te zien.

Toen ik de allereerste keer een vaginaal echootje kreeg,vond ik t al vervelend. Beetje onwennig...,maar heb een hele fijne(mannelijke) gyn. Wat hebben jullie? vrouw of man-gyn?Maakt het jullie uberhaupt wat uit?

Fijn dat je "na' je werk even je ei kwijt kan op dit forum. (werkt volgensmij wel verslavend haha).

Fijne avond iedereen!

Liefs Pam

Geplaatst

@ Sil: ranzig is dat he, als je daar zo heerlijk ligt te lekken. heb d'r altijd een hekel aan gehad, maar goed, aan de andere kant, denk dat ze wel ergere dingen te zien krijgen. en 't is werk inderdaad,voor de artsen is 't gewoon een soort lopende band werk. ik schrik ook al niet meer van hevig jankende paniekzaaiers of agressieve klanten, 't wordt gewoon routine. maar genant is 't voor je eigen gevoel altijd. en het belangrijkste is: het zag er goed uit!! volgende week weer. ik heb meestal IUI rond dag 15, is een beetje afhankelijk van de lengte van je cyclus.

@ Pammie: nerveus niet, maar ik begin er wel weer aan te denken. en 't broekloeren is weer begonnen, daar merk ik 't voornamelijk aan. ben eigenlijk meer benieuwd dan nerveus, maar 't valt deze keer wel mee met de stress van 't wachten. geen idee hoe 't komt.

ik heb nu een vrouwelijke gyn en een vrouwelijke fertiliteitsarts. moet eerlijk zeggen dat ik geen onderscheid meer maak. vroeger had ik liever een mannelijke, omdat de eerste vrouwelijke gyn die ik had nogal de neiging had om me bijkans uit te scheuren daar. die eendebek werd gewoon als krik gebruikt en ik heb echt een keer geroepen dat ze zelf ook zo'n ding had en dus toch wel kon begrijpen dat wat ze nu aan 't doen was erg pijnlijk was. en ik ben absoluut niet kleinzerig...

mannen zijn vaak wat zachthandiger, maar weer minder begrijpend. en ik heb ook met mannelijk gyns nu genoeg negatieve ervaringen dat man of vrouw me niet meer zoveel uitmaakt. persoonlijkheid is belangrijk en daar hebben we nu gelukig twee hele goeie van :wink:

zo, bijna tijd voor lunch. en ja, dit forum werkt enorm verslavend. ben een paar weken wat afgekickt, maar begin 't weer helemaal op te pakken, haha!

dames, tot snel! Pam, voel jij al wat, je eerste ww zit er bijna op nu?

Geplaatst

Hej honeybee. Het schiet nu mooi voor je op hé. Als ik aan volgende week denk,krijg ik beetje nerveus gevoel!

a.s vrijdag zit mijn eerste ww er idd op,gaat toch best snel!

Eerlijk gezegd voel ik niet veel..alleen ontzettende "spierpijn" rechts en links onderin. Lijkt wel bij de eierstokken. Zitten,lopen..alles gaat een beetje moeilijk,omdat t nou niet echt aangenaam voelt.

Is dit normaal na een iui? Ga er maar vanuit!...

Wens je alvast heel veel succes,! ...en idd dat broekloeren..écht,je wordt er gewoon gek van. En maar hopen dat de rode duiveltjes NIET komen.

Houden mekaar op de hoogte!

Geplaatst

eeeehm dames? een half uurtje geleden getest en........

EEN DIKKE VETTE PLUS!!!!!!!

we hebben er zo'n dubbel gevoel bij. we zijn echt verschrikkelijk blij en aan de andere kant durven we nog niet echt erin te geloven, omdat de vorige twee keer ook mis is gegaan. maar we hebben 't in ieder geval weer eens voor elkaar gekregen!!!! nu maar eens zien wat de komende tijd ons gaat brengen. drie keer is scheepsrecht, hoop ik :wink:

dubbel trouwens, want dit was de derde IUI en is de derde zwangerschap. nou, ik ga nog even kroelen met m'n ventje en ons pukkeltje verwelkomen :wink:

Geplaatst

Honeybee. SUPER!!!!!Kan me zoooo voorstellen dat je zoooo blij bent.

Wat een mooi begin van de koninginnendag haha.

Dat mooie gevoel effe vast blijven houden...ik denk dat t wel raak is,en dat je lekker zwanger bent meid!

Geplaatst

He Melis,

Ik lees net je geweldige nieuws!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helemaal super voor jullie, het moet nu toch wel goed gaan, 3de iui poging en 3de keer dat je een plus hebt staan.

Leuk btw je berichtje op de weblog :p

Geniet ervan en doe rustig aan natuurlijk, als ik weer thuis ben ga ik alles even rustig doorlezen.

Pammie: welkom hier op het forum en de hangplek van de iui dames.

Kuzzz van mij uit een (nog steeds) zonnig Australië.

Geplaatst

Tam en Pam (hahaha, net een komisch duo!): thanx!! 't is heel gek, ineens weer een positieve test na al die tijd. en tegelijk slaat de angst ons een beetje om 't hart, maar dat snappen we zelf dan ook wel weer. na twee keer de deksel op je neus (zacht uitgedrukt) word je wat voorzichtiger.

eerst 't ziekenhuis bellen voor de eerste echo en als we die halen en 't hartje klopt, zal 't voor ons wat echter worden en dan zullen we er ook meer van kunnen gaan genieten denk ik. nu is 't allemaal nog zo dubbel en zo onwerkelijk. en tegelijkertijd ook wel heel erg leuk en spannend, we zijn wel weer aan 't dromen en voorstellingen maken (heel voorzichtig, dat wel).

zo, ga weer verder met m'n koninginnedag te vieren. net terug uit 't dorp, weet nu weer waarom ik een hekel heb aan menigten, grrrr. de rest van de dag maar lekker in 't zonnetje zitten, beetje opruimen en straks lekker op een terrasje wat eten (hebben we net ook al gedaan). heerlijk!! tot snel meiden. dikke kus!

Geplaatst

melissa...van harte gefeliciteerd meid. Ik hoop dat je, ondanks je twijfels die iedereen snapt, een beetje kunt genieten! Ben benieuwd wanneer je je echo hebt!

Geplaatst

AAAAAAHHHHHH !!!! GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!

Melissa, gisteren was jij dus de koningin van de dag.

Helemaal super meis! Ik zou je wel willen omhelsen van blijdschap. Dus doe ik het hier even. KNUFFEL!!!

Ik ben zoooooooo blij voor je! Snap dat je het nog heel voorzichtig niet durft te geloven. Maar je moet denken 3x scheepsrecht en dus moet je goede moed houden ondanks je miskramen.

Kijk naar de toekomst en niet naar het verleden.

Ik moet zeggen dat ik al zo'n gevoel had dat het raak is.

Zelfs in de Metro vanochtend dacht ik er nog aan! Dat wordt dus gelijk een babykamer opknappen hahahahaha

Stuur je je zwangere vibes even mijn kant op !!! hihihih

XXX

Geplaatst

EDR: thanx!

Sil: moest echt zo lachen om je berichtje!! hahaha, muts!

De mevrouw van 't ziekenhuis zei ook al, geniet ervan, ondanks je twijfels. positief denken is altijd beter. dus dat doen we dan maar zoveel mogelijk. Gisteren in bed had ik echt ontzettend last van m'n buik, allemaal steekjes en dingetjes en dat vond ik best eng. maar vandaag gata 't allemaal wel. en nog steeds geen druppel bloed te zien, hoop echt dat 't zo blijft!! kijk steeds naar de test om mezelf even op te peppen :wink:

Sil, ik stuur zoveel van m'n vibes als ik kan missen, hahaha! hoop echt dat 't de eerste keer raak is, net als bij Tam! wanneer moet je weer voor een fm?

wij hebben trouwens over drie (!) weken de eerste echo, 22 mei om precies te zijn. lijkt nog zo ver weg. aan de andere kant, als we die datum halen, zijn we verder dan de vorige twee keer. dus daar gaan we voor!!

zo, ik ga me nu snel opmaken, heb straks een afspraak bij de kapper. ga er heerlijk van genieten en de rest van de dag lekker rustig aan doen. tot snel meiden!

Geplaatst

Hej Honeybee,zo te lezen gaat het goed met je! Groot gelijk heb je.

Vind t super dat t positief is..en wachten op de echo..Komt allemaal vast goed!!

Volgende week kan ik testen..mss wel eerder...Wordt nu langzamerhand beetje gek van de ontwetenheid. Wel of niet?

Maarja,nog even weekje volhouden...alhoewel vandaag wel een rot dag was. Net te horen gekregen dat mijn tante is overleden aan hersentumor. Pfff.Dat er weer bij.Leven is soms zo oneerlijk!

Wens jullie allemaal heel fijn weekend!

Liefs Pammie

Geplaatst

he gatver pammie, wat erg van je tante! gecondoleerd meis. en dan ook nog die onzekerheid van de wachtweken. 't is inderdaad niet eerlijk verdeeld. vervelende is dat je er niets aan doet, ieder krijgt z'n portie toebedeeld en je hebt er niets over te zeggen.

sterkte meis en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt (liefst positief natuurlijk, daar duim ik voor!). maar om eerlijk te zijn, hoe pijnlijk het ook is om een negatieve test te krijgen en ongesteld te worden, ik heb 't persoonlijk ook altijd als een opluchting gevoeld, je weet in ieder geval waar je aan toe bent (ook al is dat op het moment zelf een hele schrale troost).

ik word ook wel gek van de onzekerheid nu, maar dan op een hele andere manier. 't blijft gewoon nog steeds afwachten, ik heb geen controle over wat er in mijn buikje gebeurd en allebei hebben we momenten dat we daar erg veel moeite mee hebben. andere momenten gaat 't juist heel goed en zijn we heel positief. we zijn weer een dagje dichterbij de echo, dan zullen we meer zien. en dan nog geeft 't geen 100% zekerheid.

maar voorlopig zit ons pukkeltje er nog en blijven spetters weg, dat is 't belangrijkste!

Pam, nogmaals heel veel sterkte op alle fronten!!! en een dikke virtuele knuffel!

Geplaatst

Het is idd maar gewoon afwachten Honeybee. En eigenlijk hoop ik er niet al te veel op (zeg ik altijd,maarja stiekem?)..Zelf het gevoel dat de iui te vroeg was,maar we zullen zien.

Weet niet of ik wel kan wachten tot vrijdag om te testen. Toen de iui erop zat,dacht ik 'oh appeltje eitje' ..die 2 wkn zijn zo voorbij.

Jaja,nu weet ik wel anders. wachten duurt lang zeg.Dus denk dat ik donderdagavond ga testen,mits ik niet ong wordt...

Zal blij zijn als ik idd zou weten waar ik aan toe ben.,..nog even geduld.

Met jou komt het vast goed. Drie keer scheepsrecht! Kan me voorstellen dat het alsnog dubbel is...maar t belangrijkste is..je hebt een positieve test,en dat zegt al heel veel...Als je nou eens zou weten wat er binnen in je buikie gebeurd! (zou af en toe fijn zijn hihi)..

Nog eventjes wachten,en dan heb je je echo. Toch dé bevestiging! Lijkt me erg bijzonder. Geniet even van het moment dat het allemaal positief is,en dat je gewoon een 2010 babytje krijgt!..

Thanks voor je medeleven!

Hoe is t met de andere meiden hier!! Het is zo stil......

knuffel terug vanuit hier.

Pam

Geplaatst

Goh Pam, Gecondoleerd met het verlies van je tante. En heel veel sterkte met het wachten naar de test toe.

Sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden