Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Witje..dankjewel!

Jij ook heel veel succes alvast. Zie dat jij 7 mei een bloedtest hebt.

Spannend'..

Liefs Pam

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melissa, ik lees net dat je een posi test hebt!!! Helemaal super meissie, probeer er lekker van te genieten en op naar de eerste echo.

Van harte meissie!

Dikke knuffel.

Geplaatst

heej Dani, dank je wel!!! we zijn echt ontzettend blij!! ook wel een beetje bang natuurlijk, er liggen hier zeven kleuren peuken door 't hele huis :wink:

maar zo langzamerhand beginnen we die angst een klein beetje kwijt te raken, hoewel die niet helemaal zal verdwijnen denk ik. we richten ons op de 22ste, dan hebben we de eerste echo, kijk er echt enorm naar uit! maar ik heb me nog niet durven melden op 't zwangerenbankje, maar dat zal vanzelf wel komen...

Geplaatst

Ik kan er heel goed inkomen dat je nu nog een beetje angstig bent maar het komt goed deze keer, en dan kom je snel genoeg met al die zwangere hormoonbommetjes mee kletsen:wink:

Liefs Dani.

Geplaatst

Hoi Pam,

Hoe voel jij je? Ik heel wisselend. Soms heilig van overtuigd dat het nu echt raak is deze keer en soms dat het nu toch echt fout gaat. Mijn lichaam zent allerlei tegenstrijdige boodschappen uit. Sterkte met het wachten!!!!!!

Honnybee ook voor jou zware tijden, hopelijk is het snel 22 mei voor jullie.

Sandra

Geplaatst

Aloha,

@ Melissa: En hoe is het met ons zwanger kippetje??? hihihihi

Voelt goed heh om dat te lezen?! Als je zelf gaat uitrekenen wanneer ben je dan ongeveer uitgerekend?

@ Pam, je denkt 2 weken maar dan zijn 2 heeeeeele lange weken! Hoe voel je je eronder? Voel je uberhaupt al iets?

Ik ben vandaag naar mijn eerste fm geweest. Het is pas dag 8 dus er is weinig te vertellen. Baarmoederslijmvlies is nog heel dun (5mm) en de follikels heel klein. Moet ook pas vrijdag weer terug. Ik heb best een lange cyclus (gemiddeld 31 dagen) dus dan is de eisprong niet op dag 14 maar waarschijnlijk op dag 18. Daarom is het bij mij nog dun en klein. Hopelijk is er vrijdag al wat meer gegroeid en geslijmd hahahaha

Maar op een gegeven moment zat ze wel te drukken met dat ding zeg.....maar het moest want ze wilde ook zien of er helemaal boven in ook nog follikels zaten voor het geval dat..! Ach ik heb het gehad en op naar de volgende!

Vorige week ben ik weer voor het eerst wezen paardrijden na de operatie. Dat ging goed dus ik ga vanavond weer. Heerlijk even genieten en me gedachte bij het paard houden want ik ben nu aan het werk en er komt niets uit mijn handen (had ook wat af moeten hebben maar dat is niet gelukt. Volgende ronde...

X Sil

Geplaatst

Het begint mij nu toch echt wel te knagen..wordt er een klein beetje nerveus van,als ik aan vrijdag denk.

@ witje..Ik voel me eigenlijk wel okee. Had vanmorgen sterk het gevoel dat mijn rode duiveltjes dr aan kwamen,maar tot nu toe nog niks. Zoals honeybee al eerder aangaf "het broekloeren is begonnen". hihi.

Verder heb ik nergens last van. Begin wat puistjes te krijgen hier en daar,en een weeiig gevoel..maar dat kan ook door de pregnyl spuit komen,dus ik weet het echt niet!

Hoe voel jij je nu??

@ Sil.. Hopelijk heb je vrijdag goede uitslag bij de controle! En dat je snel met de iui mag starten. !

@ honeybee..hoe is t met je meid!? Hou je het allemaal nog een beetje vol? Kan me indenken dat je heel erg naar 22 mei toeleeft. Effe wachten nog!...

Nou dames..afwachten maar weer.

Geplaatst

@ pammie, pff was me het dagje wel hoor, regelmatig krampjes en bij tijden ook helemaal nergens last van, heb wel het idee dat mijn bloeddruk beejte hoog is. Maar ff in de gaten houden. Heb ook nog steeds migraine achtige hoofdpijn en soms een misselijkheidsvlaag. Maar ik blijf positief nog 3 dagen en dan weten we het!!!

En inderdaad het broekloeren, daar wordt ik af en toe gek van. Voel soms de utrogestan naar buiten vloeien en dan ga ik met knikkende knieën naar wc, maar gelukkig is die rode opoe nog niet op bezoek en dat ze maar lang weg mag blijven.

@ Sil dat alles maar mooi mag groeien dat je kan starten.

Sandra

Geplaatst

nou, dat broekloeren houdt niet op bij een posi test kan ik jullie wel vertellen. maar verder gaat 't hier wel goed eigenlijk. pam en witje, deze laatste dagen zijn echt 't ergst. je kan jezelf met alles helemaal gek maken: je voelt van alles en ziet overal allerlei aanwijzingen in (zowel positief als negatief). bah!

en ja sil, dat is heel erg leuk om te lezen (vooral de manier waarop jij 't dan weer zegt, hahaha!!!). we, of eigenlijk meer ik, ga er steeds meer bij stilstaan, mijn ventje staat wat meer aan de zijlijn en is nog steeds best bang. ik ook wel, maar 't voelt allemaal wel okeej. de krampjes en steekjes maken 't er niet makkelijker op hoor, vooral 's avonds heb ik daar meer last van en dan heb ik ook juist de tijd om er over na te denken. maar 't schijnt juist een goed teken te zijn en sinds gisteren hebben de eerste misselijkheidsvlagen zich ook al gemeld. echt misselijk is een groot woord en 't kan ook nog van m'n fijne spastische darm zijn, maar 't voelt anders. vooral als ik in beweging kom voel ik soms dat m'n maag zich dreigt om te draaien (hoewel 't echte draaiwerk nog niet is voorgekomen hoor!). heb ik wel vaker, maar meestal verdwijnt dat als ik iets gegeten heb en dat maakt nu dus helemaal niets uit. anders dan normaal dus. vorige keer had ik die rotte maag niet zo erg, dus ik zie dit ook maar weer als een goed teken. pfff, het zou zo fijn zijn als je gelijk zekerheid zou hebben: bij de eerste start van de behandeling al (ja mevrouw, deze slaagt en 't zal allemaal goed gaan). ben je gelijk klaar en weet je waar je aan toe bent.

al die onzekerheid die je hier leest, gelukkig begrijpen we 't van elkaar en weten we allemaal hoe 't voelt.

pam en witje: heel veel sterkte. sil, ik duim voor een mooi ei vrijdag!!

Geplaatst

Hoi meiden,

pfff wat een hoop veranderingen zeg. We zitten nu heerlijk even op het teras bij de Mac....hebben ze gratis internet haha.

Melis: die krampen en de misselijkheids vlagen had ik ook in het begin. Voor 's avonds heel erg en kan je vertellen het wordt er niet minder op. Wat ik steeds gedaan heb is, steeds kleine beetjes eten. Alleen een liga bijvoorbeeld en niet meer, dan is het meestal wel weer over. Blijf vooral positief denken en ik ga zo hard voor je hopen dat je 22 mei een mooi hardje gaat zien en horen, dat is zo leuk.

Bij mij heb ik het idee dat mn buik een beetje begint te groeien nu. Sommige broeken en rokjes die ik mee heb kunnen niet meer zo makkelijk dicht en zelfs een autogordel over mn buik is wat onprettig. Maar goed kan ik mee leven hoor haha.

Sil: lees dat je nu echt bent begonnen met de 'voorpret' van iui. Vrijdag je 2de meting, hopelijk is er dan meer bekent over wanneer de inseminatie gaat plaatsvinden. Veel succes meid en ik zal alle positieve energie jou kan opsturen. Zal nu alvast beginngen dan is het er op tijd hahaa.

Pam en Sandra: ik weet jullie complete verhaal nog niet helemaal, maar dat ga ik thuis wel een keer na lezen. De wachtweken zijn aan het einde het ergste. Elk krampje en dingetje let je op. Maar ook aan de ww komt een einde. Jullie mogen bijna tergelijk testen en hoop echt op het beste voor jullie. Hopelijk net als Melis en ikke een mooie duidelijk plus. sterkte nog met de laatste loodjes!!!!

Iedereen veel sterkte en helaas is mijn maandje in aussie land alweer bijna om, maar dan kan ik weer lekker met jullie elke dag bijkletsen.

Hele dikke kuzzz en veel knuffels!!!!!!!

Geplaatst

TAMMMMMMMMMY !!!!!

I mis you girl.....ik lees je reisdagboek wel maar ik mis je gewoon op onze site.

Ik zat van de week te lezen in je reisdagboek en d8 echt...wat is die maand snel voorbij gegaan.

Leuk om te lezen dat je al voelt dat je buikkie gaat groeien. Nog een keer zo'n bevestiging (helemaal voor de buiten wereld).

Hier alvast een digitale knuffel van mij !!!

Ja leuk heh dat het voor mij nu officieel is begonnen. We zijn ook reuze blij! Logisch...

Lang op gewacht. Hopelijk hoeven we niet lang te wachten op een positieve test hihihihihi

Ik ga trouwens vrijdag even vragen hoe het zit met paardrijden na de inseminatie.

Denk dat ik in de eerste 2 weken van mijn cyclus wel ga paardrijden en na de inseminatie niet meer. Als ik dan negatief test, ga ik weer rijden en als het postief is dan stop ik ermee tot na de bevalling (klinkt al zo leuk heh?!)

Ben er trouwens gisteren vanaf gevallen...pijn !!!!! Zat dus ook op de EHBO gisteren. Ik ben hard op mijn zij gevallen in de overgang van draf naar galop en kon gisteren heel moeilijk ademhalen vanwege mijn ribben. Heb nu enorme last van bovenbeen en mijn linkerheup tot aan mijn ruggewervel. Was wel schrikken gisteren...ik zei gelijk: ik ga er niet meer op! 10 jaar geleden ben ik er ook afgevallen en toen heb ik mijn angst gekweekt. Tot op heden...weer begonnen, geen angst meer en dan val je gisteren. Maar het positieve is, 5 minuten nadat ik riep ik ga er niet meer op, zat ik er al op! hahahhaha

Het lieve van dat paard is, ik lag op de grond en hij stond netjes naast me stil. Ik hou van dat paard!!!!!

Zodra mijn pijn minder wordt gelijk weer lesjes boeken. Het ging net zo lekker in de les dus ben nu vooral boos op mezelf dat ik ervan af was gevallen. Het was namelijk mijn eigen schuld!

Nou ladies, ciao maar weer!

X

Geplaatst

heej meisjes!!

Ben het helemaal met Sil eens Tam: mis je heel erg hier. tis af en toe erg stil, zo zonder dat geklets van je hahahaha :wink:

de tijd gaat heel erg snel als je op vakantie bent en inderdaad, ook voor ons. dat wordt wel positiebroeken shoppen als je terug bent, groeiende buiken moeten niet teveel en te lang afgekneld worden. maar als ik mac lees snap ik ook wel dat je broeken niet meer dicht gaan (geintje!!).

Sil, heb pas geleden nog 's het een en ander over sporten opgezocht en sporten waarbij je het risico loopt te vallen of je flink te blesseren raden ze af. paardrijden en balsporten als handbal, voetbal en volleybal vallen daar onder. ik mag niet meer te zware gewichten trekken als ik aan krachttraining doe, omdat je gewrichten soepeler worden als je zwanger bent en ook dan zou ik me dus kunnen blesseren. en je hartslag mag niet boven de 145 slagen per minuut uitkomen, dus hardlopen kan ik ook wel vergeten.

als je gisteren gevallen bent, snap je het risico wel denk ik :wink:

wel goed trouwens dat je vijf minuten later weer in 't zadel bent geklommen. ik heb al jaren niet meer gereden, maar toen ik nog wel reed ben ik er ook een paar keer flink vanaf gelazerd. als je dan niet snel weer op een paard gaat zitten, doe je 't nooit meer.

alles wel okeej met je? pijn kan ik me voorstellen als je zo'n klapper maakt (zeker als je al wat snelheid hebt), maar geen blijvende schade? maar niet meer doen na de inseminatie is wel een goed idee, geen risico's nemen.

Tam, die misselijkheid valt nu nog wel mee hoor. is meer het gevoel en nog niet zo heel erg. maar 't is er wel en ik vind dat wel prettig op een bepaalde manier. het lijkt allemaal goed te gaan tot nu toe! de krampjes hoor je heel veel terug. een vriendin van mij was vandaag hier, het huis bekijken en natuurlijk babypraat (zij is de enige naast mams en mijn lief die 't weet). en zij zei 't ook al, dat is normaal en soms best een beetje eng. en ze begreep heel goed dat 't voor ons met de twee vorige ervaringen in ons achterhoofd helemaal eng is. en zij begon ook al over straks, als je bevallen bent. echt zo'n gek idee, maar wel heel erg leuk!!

meisjes, ga weer 's lekker op de bank hangen en ik spreke jullie snel!! dikke kus!

Geplaatst

Meisjes!! Nog niet veel nieuws hoor. Alles t zelfde. Vannacht wakker worden van misselijkheid. Na enkele minuten zaktte het weer af.

Geduld is een schone zaak.

Niet veel tijd om te kletsen nu...maar had effe snel alle berichtjes hier gelezen! Succes,sterkte,en veel knuffels.

Tot snel!!

Liefsssssssssssssssss Pam

Geplaatst

Oehhhhh Pam !!! Wat lees ik nu?

's Nachts wakker worden van misselijkheid? Misschien wel een teken van...?

Ik hoop het voor je meid. Nog 3 dagen geduld! We denken aan je.

Melissa, naast je mams, manlief en vriendin weten wij het ook! hihihihihi

Ik hoop ook dat het geen blijvende schade is. Krijg nu over spierpijn (logisch) maar mijn linkerbovenbeen blijft gevoelloos. En als ik op mijn heup druk dan voel ik dat in mijn rug. Als ik loop dan is het net of er botten over elkaar heen schuiven. Even aankijken....

Verders niet veel te vertellen.

Spreek jullie morgen vast en zeker wel weer!

Toedels

Geplaatst

hahaha, ja inderdaad. jullie weten 't ook, maar das eigenlijk vanzelfsprekend toch?! sil, meisje, dat klinkt heel pijnlijk allemaal. hou jezelf goed in de gaten hoor! zeker de komende tijd.

pam, nog een paar daagjes, las net op 't wachtbankje al dat je een test hebt gehaald. niet te vroeg testen hoor, die uitslagen zijn niet echt betrouwbaar. en 's ochtends testen, als je net wakker bent. wanneer ga je testen, hebben jullie dat al besloten?

ik ga nog even iets doen hier, zit op m;n werk, maar 't liefst zou ik lekker de komende weken thuis blijven en me in bed rustig houden. zal die behoefte niet voor niets hebben, denk ik. maar helaas, dat gaat niet. dan maar hier rustig aan doen en me niet druk maken.

tot snel dames!!

Geplaatst

Honeybee,ik ga idd niet te vroeg testen..Denk dat ik het nog een paar daagjes moet volhouden.

Aangezien ik morgen en vrijdag hele dag moet werken,denk ik dat ik zaterdagochtend ga testen....Mocht het negatief zijn vrijdagochtend,is me dag ook een beetje verpest natuurlijk. Moet ik ook nog de hele dag mijn hoofd er bij houden,...!

Wordt vervolgd hihi.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum; mag ik met jullie meeschrijven? Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben 30 jaar en in 2007 gestopt met de pil. Omdat ik niet ongesteld werd, ben ik via de huisarts bij de gynaecoloog terecht gekomen. Na diverse fertiliteitsonderzoeken bleek dat ik PCOS heb. Uit mijzelf heb ik geen eirijping/eisprong. Vorig jaar zijn een aantal cyclussen ondersteund door Clomid gemonitord. Er groeide wel een eitje, maar er volgde geen zwangerschap. In oktober vorig jaar verwees de gyn ons - na vier negatieve slt's - door voor IUI. Na het intakegesprek in oktober hebben we eerst een pauze ingelast vanwege onze vakantie en de feestdagen, in januari zouden we starten met IUI. Maar... In januari bleek dat ik toch (spontaan) zwanger was geworden; we waren zelfs al 7 weken op weg. Eerst natuurlijk ongeloof, wat veranderde in een onbeschrijfelijke blijdschap! Dat was helaas maar van korte duur want bij de 9-weken echo bleek het hartje niet meer te kloppen. Daar werden we weer van onze "roze wolk" gesmeten, en er volgde een heel verdrietige tijd. De miskraam is inmiddels iets meer dan 3 maanden geleden en mijn cyclus is helaas niet op gang gekomen (dat kan wel eens gebeuren na een zwangerschap), en drie weken geleden ben ik gestart met het spuiten van Decapeptyl, sinds twee weken in combinatie met Gonal-F. Vandaag de derde fm gehad maar er waren nog steeds geen vergrote follikels te zien. De dosering Gonal-F is daarom verhoogd van 75 naar 112,5. A.s. maandag terug voor de volgende fm, hopelijk krijgen we dan betere berichten!

Ik zou hier graag ervaringen, gevoelens, enz. delen. Heb net al even bijgelezen, en zie er heel positieve verhalen er tussen. Voor de zwangeren; gefeliciteerd!! Voor de anderen; veel succes en dat al jullie dromen uit mogen komen!

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Kammie! Welkom op dit forum. Klets lekker met ons mee..

Spijtig dat je een miskraam hebt gehad..Wens je verder heel veel

succes met alles!...

Liefs bijna naamgenoot Pammie

Geplaatst

Hoi Kammie...joh, heftig hoor! Ik hoop dat je wens uit mag komen. Hou ons op de hoogte en welkom hier!

Geplaatst

hai kammie,

jeetje zeg, das ook ff slikken als je zoiets meemaakt. heb zelf twee keer een miskraam gehad en schijt nu echt zeven kleuren. maar bij mij kwam het steeds spontaan los. het lijkt me echt verschrikkelijk om die echo te halen en je daar helemaal op te verheugen en dan alsnog keihard van die roze wolk af te kletteren.

ik hoop dat de IUI iets moois op gaat leveren en je bent hier helemaal welkom!

Geplaatst

hier trouwens ff een minder dagje. ineens weer heel erg bang dat 't misgaat, terwijl het sinds vorige week juist elke dag afnam. slechte zin, vanmiddag echt verschrikkelijk jankerig en ik heb geen idee waar nu die angst ineens weer vandaan komt. bah!

m'n man houdt 't op hormonen en dat zou goed kunnen. ik ben ook heel erg moe en daar word ik ook altijd huilerig van (en daar heb ik zo'n hekel aan!).

er is ook geen reden om ineens angstig te worden, want ik verlies niets en alle klachtjes heb ik ook gewoon nog steeds. ze lijken zelfs weer iets erger te worden.

blegh, zal blij zijn als we een paar weken verder zijn, want ik ben mezelf echt helemaal gek aant maken geloof ik. ga nu m;n tnadjes maar poetsen en lekker in bed hangen, morgen zal ik me wel weer beter voelen.

dag meisjes. pam, succes morgen met je test!! oh nee, zaterdag. nou ja, goed, hoe dan ook: ik duim voor je en hou ons op de hoogte hè!!!

sil, jij had weer een fm morgen toch? en hoe is 't met je heup?

Geplaatst

Welkom Kammie op het forum!

Hier kun je inderdaad lekker dingen van je afschrijven, doe dat dan ook want soms heb je dat echt nodig. En we zitten allemaal in hetzelfde schuiten of zaten....

We hebben hier nu een Tammie, Pammie en een Kammie.

Melissa ik combardeer jou nu als een....LISSIE en mijzelf als een SILLIE.

Zijn we allemaal één !!!!

Jeetje Pammie, kl***zooi dat het niet positief is!!!! Ik leef met je mee en denk aan je.

Wat zeiden ze verder nu in het ziekenhuis? Ga je gelijk weer voor je 2e IUI?

Lissie.....ik snap dat je heel erg bang bent (zou ik ook zijn) maar probeer echt te kijken naar de toekomst en visualiseer (volgens de secret) op een positieve zwangerschap. Bij mij is het soms als ik ergens aan denk dan overkomt het mij ook. Hoe stom dat ook is. Ik zie mezelf wel eens door mijn enkel gaan en hup....2 uur later ga ik door mijn enkel.

Dat je klachten erger worden is vervelend voor jou maar het zijn alleen maar bevestigingen!

Vandaag voor de 2e fm meting geweest. Maandag moet ik weer. Als ik namelijk wat later ga, kans dat ik dan te laat ben omdat ze misschien denken dat het straks in eens heel hard gaat groeien. Het zekere voor het onzekere. Mogelijk dinsdag weer terug maar dat zie ik dan wel...

Links zit er eentje die is nu 13 mm en rechts eentje die 12 mm is. De andere zijn kleintjes. Baarmoederslijmvlies is 7.1 mm. Hoe dik moet dan ongeveer zijn????

Waarschijnlijk woensdag of donderdag aanstaande dan de IUI

Ik hou jullie op de hoogte en ga nu snel weer verder met werken. Heb het druk, was laat binnen en wil weer vroeg mijn weekend in!

Groetjes Sillie

Geplaatst

@Sil..Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld. Ik werd er helemaal onzeker van,omdat ik gisteren een negatieve test had. En nu ook nog steeds niets wat kan wijzen op een menstruatie.

Zij vertelde me dat ik te vroeg was met testen. Ik heb veel hormonen moeten gebruiken,en bleek dat het 21dgn nodig had om uit het lichaam te zijn. Ik snaptte er helemaal niks van. De gyn zei 2 wkn. (dat ik kon testen),maar het ziekenhuis vanmorgen zei volgende week.

Er is nog hoop,en ik wacht maar gewoon weer af. Zucht!!!!

LIefs Pam

Geplaatst

Hoi hoi,

Aller eerst Kammie welkom hier. Je kan hier alles kwijt en niks is ons meer te gek hoor. Lekker hier alles van je aftikken en je zult merken dat het een verslaving gaat worden hahaha. Ben zelf bijna terug van vakantie en mis de ladies hier enorm.

Ja ladies, ik mis jullie ook hoor. Daarom kon ik het niet laten om af en toe toch even te kijken.

Sil: wat lees ik nu allemaal. Ga je bijna beginnen.....val je eerst nog even van je paard...ooohhhh doe je wel voorzichtig meissie. Je hebt volgens mij wel een behoorlijke klap gemaakt, van draf naar galop. Kijk wel uit he en laat je nog maar lekker een beetje verwennen door je mannetje.

Melis: ik snap heel goed dat je soms bang bent en soms blij. Maar goed die buien horen erbij. Die had/ heb ik ook regelmatig. Probeer vooral positief te blijven denken, hoe moeilijk het ook voor je is. Ik ga nog steeds heel hard voor je duimen dat je 22 mei een mooi kloppend hartje gaat zien.

Pammie: wat raar dat de gyn zegt dat je nu al mag testen en het zh nog een week langer in onzekerheid moet leven. Ook voor jou blijf ik duimen!!!!

Nou hier is alles ok hoor. Zitten nu op Hong Kong te wachten op de volgende lange vlucht van 12.5 uur blaaaahhhhh. Dan zit onze vakantie er echt helemaal op en zijn we gewoon weer thuis. Heel erg raar idee nog, zo denk je nog oohhh maand op vakantie en zo ben je alweer op de terugreis. Mn buik is de afgelopen dagen echt gegroeid, niet meer normaal. Maar goed het is ook wel spannnend allemaal. Als we terug zijn hebben we bijna meteen de volgende echo, daar kijk ik echt zo naar uit. Dan kan je als het goed is de beeb helemaal zien. Verder voel ik me op het moment mega broert, maar dat komt door het tijdsverschil enzo.

Ik spreek jullie snel weer. En positief blijven denken he ladies!!!!!

Kuzzz vanuit Hong Kong

Geplaatst

Tammy,je vakantie zit er dus op. Zal weer wennen zijn thuis! Maar gelukkig kun je je helemaal verheugen op de komst van jullie kindje....super.

Effe update van mij; vanmiddag begon ik roze bloed te verliezen. Zet niet echt door nu,maar ik verwacht het ergste...

Denk dat poging nummoro 1 in het water gaat vallen. Van de ene kant klein beetje rekening mee gehouden,maar van de andere kant is het wel een domper hoor!

Ik voelde helemaal niks,geen buikpijn,geen ongi klachten. Schrok dus best vanmiddag..

Meisjes..allemaal een fijn weekend!

x pam

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden