Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Loes,

Als je nog vragen hebt mbt een kliniek in Spanje, dan is Eugin een goede. Hier hebben wij ook contact mee gehad, per mail kun je je vragen stellen en je krijgt echt heel snel een antwoord.

Op de site staan ook hun prijzen vermeld, je kunt je daar dus goed orienteren.

Tevens wil ik je er ook nog even op wijzen dat je in Spanje 2 embryo's mag laten terugplaatsen (en boven een bepaalde leeftijd zelfs 3)... in Belgie (want daar gebeurt het via Geertgen) zijn ze daar niet zo dol op. Daar doen ze standaard maar 1 en moet je goede redenen hebben om 2 te laten terugplaatsen.

Ik zie ook dat dit jouw 5e poging wordt... moeten jullie nu alles zelf betalen?? Wat je keuze ook is, laat het even weten... Ook als je besluit naar Spanje te gaan, zou ik het leuk vinden als je ons op de hoogte houdt.. wij gaan voor een laatste poging in NL...denk dat het anders ook spanje wordt..

Succes

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Suze en andere ECD-dames,

Hoe combineren jullie een emotioneel ECD traject met een (fulltime) job? Met mijn vervroegde overgang gieren met hormonen van links naar rechts, slaap bijzonder weinig en mijn huil momenten zijn flink toegenomen. Kortom allemaal dingen die niet echt lekker combineren met een "dynamische en uitdagende" baan.

Hoe doen jullie dat?

Liefs

Geplaatst

Hoi Suze,

Jij noemt precies de kliniek waar wij ook over aan het denken zijn: EUGIN. We hoeven gelukkig niet helemaal de kosten te betalen want een paar IVF-pogingen hebben wij zelf betaald omdat deze kosten vanwege geen terugplaatsing lager uitvielen. Maar het blijft enorm duur (in Spanje).

Heb jij lang moeten wachten bij Geertgen tot je eerste terugplaatsing?

Ik houd je zeker op de hoogte voor welke kliniek wij uiteindelijk gaan. Het wachten duurt zo ontzettend lang. Komt waarchijnlijk ook omdat ik nu tijdelijk geen werk heb en daar ook zit te wachten op een telefoontje of ik terug kan komen. En dat weet ik pas in december, dus nog 4 weken geduld...

Als ik het me goed herinner heb je komende vrijdag weer een afspraak bij Geertgen. Is dat om te kijken of je baarmoederslijmvlies genoeg is opgebouwd? Veel succes vrijdag!

Groetjes,

Loes

Geplaatst

Hoi Alexandra,

Op dit moment heb ik (tijdelijk) geen baan en hiervoor parttime gewerkt. En mijn werkgever wist van het IVF-traject en toonde veel begrip en was heel schappelijk in het schuiven van dagen. Heeft mij echt goed gedaan. Maar ja, niet alle werkgevers reageren natuurlijk op deze prettige manier. Dat is een risico. En het is natuurlijk heel persoonlijk of je aan je werkgever wilt vertellen dat je in een IVF-tracject zit.

Maar met een fulltime job lijkt het me erg lastig en zwaar het allemaal te moeten combineren.

Groeten,

Loes

Geplaatst

Hoi Claudiaatje,

jeetje wat wordt je weer op de proef gesteld zeg..ik hoop voor je dat je nog positief bericht gaat krijgen!!!!

heel veel succes

groetjes

meiske74

Geplaatst

hallo Alexandra

ik wilde graag even reageren op jouw vraag hoe om te gaan met het werk.

Bij mij speelt de overgang geen rol maar heb ook een dynamische /hectische ft-baan

Gelukkig heb ik ook variabele werktijden en deed de bloedafnames en echos eigenlijk altijd in mijn eigen tijd, liet al om 07.30 de echo maken en aansluitend bloedprikken.

De dag van en na de punctie (wij hebben icsi gedaan) nam ik verlof en ook ed dag van de terugplaatsing.

Onze eerste opgign was niet gelukt, op het werk was het mega druk, mede door de labgdurige afwezigheid van mijn collega.

toen bleek dat de eerste poging niet gelukt was had ik besloten om het echt anders te doen bij de 2de poging!

Ik had met mijn collega en onze manager afgesproken dat ik vanaf de dag van de terugplaatsing verlof op zou nemen. Ik was er van overtuigd dat de stress van het werk echt geen goede bijdrage kon leveren.

Ik noemde het gekscherend "innestelverlof"

tevens ben ik 8 weken voor de behandeling gestart met acupunctuur..hierdoor was ik ook een stuk rustiger.

Wat ik je wil meegeven is: doe wat je denkt dat goed voor je is en probeer je drukke baan even op de 2de plaats te zetten.

dat ik het zo heb kunnen regelen komt ook doordat ik open kaart heb gespeeld met mijn directe collega / manager en directeur, dat maakte alles wel wat makkelijker, dat kan helaas niet iedereen.

een heel verhaal geworden, sorry, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

In ieder geval wens ik je heel veel succes!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Claudia....

Jeetje wat wordt er een geduld van je verwacht..

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er een beetje van schrik.. mede omdat er gezegd is dat er genoeg aanbod zou zijn..

Ik verwacht echt (en nog steeds) dat er wat moet komen hoor... heeft ie niks gezegd...ook niet dat er wat aankomt ofzo!?

Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt hoor!!!

Ik ben zelfs een beetje zenuwachtig voor jou... leef met je mee!

A.s. vrijdag moet ik weer.. als het goed is ben ik dan ook weer ontvangstgereed. Mij maakt jouw situatie ook zenuwachtiger, doordat gezegd werd dat er genoeg aanbod is, hou ik er dus eigenlijk ook geen rekening mee met dat het best zo kan zijn dat ik ook langer moet wachten.

Meid, laat je niet gek maken... ik duim voor je, echt!

Hoop dat er vrijdag goed nieuws voor je komt, toi toi toi!

Liefs

Geplaatst

LOES,

Ik hoefde helemaal niet lang te wachten... het was sneller zover dan wij verwacht hadden, na 3 weken medicijnen te hebben geslikt en de BMS meting op vrijdag (kreeg gelijk te horen dat ik ontvangstgereed was).

De dinsdagavond erop (4dgn wachten) werden wij gebeld, dat er een donor was, we moesten ons donderdags melden voor het ophalen van de eicellen en maandags was de terugplaatsing.

Het is een ontzettend spannend traject, met name het wegbrengen is me niet in de koude kleren gaan zitten.

Ook het moment van de punctie van de donor. Toen we te horen kregen dat er een punctie was geweest met 15 follikels waren we super blij, de helft voor de donor de andere helft voor ons...we hoopten op 7 stuks, echter in belgie kregen we te horen dat we maar 2 kregen, de rest was neit goed... dan schrik je wel, want dan moet de bevruchting nog plaats vinden.. Uiteindelijk bleek er maar 1 goed te zijn voor terugplaatsing en die poging is uiteindelijk helaas niet gelukt.

In spanje is het dus anders he, daar krijg je de gehele opbrengst en gaat de rest de vriezer in als je dat wil.

Wij gaan nog voor een poging... maar zoals je leest bij Claudia is het dus niet altijd zo dat je gelijk aan de beurt bent.. Claudia haar wachttijd zit er bijna op, indien er geen donor komt, moet ze weer afbreken en opnieuw opbouwen..dan ben je zo weer 4 weken verder. Dat zou wel vreselijk balen zijn.. het is al zo n spannend traject.

Wanneer heb jij ook alweer je afspraak?

Geplaatst

Alexandra,

Mijn werkgever is op de hoogte van het traject en super sociaal.

Ik heb gestudeerd en ook een verantwoordelijke baan... en moet je eerlijk zeggen dat vanaf het moment dat ik in deze situatie zit ook niet echt meer promotie krijg. D.w.z. dat bij interne sollicitaties binnen onze afdeling, mijn collega's voor gaan ivm mijn afwezigheid e.d. Das balen, maar ik begrijp het helemaal, zit af en toe met mijn hoofd compleet ergens anders...en kan me dan niet echt druk maken over mijn baan.. en daar is alle begrip voor!

Dat geldt ook voor mijn afwezigheid voor alle bezoeken, ik hoef er geen vrije dagen voor op te nemen.. niks. Ik geef aan wanneer ik er niet ben..en dat is gezien de afstand dan ook de gehele dag.. en dat is altijd prima.

Daar ben ik dan dus ook echt super blij mee.

Ook als ik niet lekker in mijn vel zit, mag ik altijd naar huis.. (dat doe ik nooit, want ik vind het dan nog erger om thuis te zitten malen, op het werk heb ik dan tenminste nog afleiding).

Geplaatst

Hey hallo allemaal !

Ik ben nieuw hier op het forum.

Na samen met mijn vriend een aantal jaar een kinderwens te hebben en maar geen normale cyclus te krijgen ben ik via de huisarts doorverwezen naar de gyneacoloog. Daar werd al vrij snel na bloedonderzoek vastgesteld dat ik vervroegd in de overgang ben. Dit nieuws hebben we vorig jaar augustus gehad. Omdat er toen prive nog wat meer dingen speelden (overlijden in de familie etc.) en ik er nog niet echt aan toe was zijn we pas afgelopen mei op aanraden van de gyneacoloog naar behandelcentrum Geertgen gegaan. Ik heb het geluk dat meteen toen we het nieuws kregen dat ik vervroegd in de overgang ben mijn beide lieve zusjes zich hebben aangeboden als donor. :-) Ondertussen zijn we zo ver dat we samen met mijn oudste zusje het ECD traject ingaan. Afgelopen dinsdag allebij de gesprekken met de psycholoog gehad. Vandaag bespreken ze ons in de medische commissie. We moeten 9 november terugkomen op cyclusdag 22 van m'n zusje om dan haar cyclus stil te leggen zodat we met de IVF bij m'n zusje kunnen starten. Ik moet ondertussen Estradiol blijven slikken om alvast een bedje te maken.

Vind het echt heel erg spannend allemaal, het komt nu zo dichtbij. :-) Ben ook echt zo ontzettend blij dat we nu deze kans krijgen, al ben ik er een beetje bang voor m'n eigen reactie als het straks misschien mis mocht gaan. Al wil ik daar nu nog niet echt aan denken. Terwijl we pas aan het begin zitten van het traject en er natuurlijk nog ontzettend veel mis kan gaan.... Hoe gaan jullie hier mee om ? Voor degene die al een of meerder pogingen achter de rug hebben : Wat kunnen we eigenlijk nog verder van de procedure verwachten ?

Moet zeggen dat ik ook wel erg blij ben dat we naar Geertgen zijn gegaan. We worden (ondanks het vele wachten soms) ontzettend super geholpen, ze zijn daar ook zo ontzettend positief !!! :-)

Nou, 'fijn' om te lezen dat er meerdere in hetzelfde schuitje zitten. Kunnen we elkaar er een beetje in steunen !!

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

Hallo Suze,

Ik heb deze week van dokter Ruis hormoontabletjes gekregen. Een wondermiddel! Kan weer slapen en de opvliegers (overdag EN s' nachts) zijn een heel stuk minder. Jiehaaaa!

Ik heb over twee weken weer een afspraak, kijken hoe het dan met me gaat.

Jij veel succes vandaag bij Geertgen!

Liefs

Geplaatst

Alexandra,

Oh, wat fijn voor je...

Mag ik vragen wat die tabletjes doen... (misschien straks ook wat voor mij, na het uitwerken van de injectie lucrin).

En wat moet je snel terugkomen? Wat wordt jouw traject!?

Ik heb straks een toegankelijkheidsonderzoek en kijken hoe de bms ervoor staat...spannend...

Geplaatst

hoi suze

En hoe was het bij dr ruis vandaag?

je zal er nu wel zijn, of onderweg naar daar of al naar huis!

Hij belt vanavond hierheen ben benieuwd, ik laat het jullie weten!

liefs Claudia

Geplaatst

Hey Claudia,

Hou je het nog een beetje uit?

Ik hoop zo dat je vanavond goed nieuws krijgt en dat het niet allemaal voor niks is geweest.

Heb een kaarsje voor je branden!

Geplaatst

Hoi Suze,

Is je afspraak bij dr. Ruis gisteren goed gegaan?

Heb trouwens net als jij ook gestudeerd, maar nu helaas (tijdelijk) geen werk. Werk is wel goede afleiding, als je thuis zit ga je veel meer piekeren.

Mijn afspraak bij Geertgen is komende vr 6 november. Ben erg benieuwd wat voor gevoel ik erbij krijg. Wat jammer voor je dat je uiteindelijk maar 1 goede bevruchte eicel had die teruggeplaatst kon worden. Wat heeft jou dan toch doen besluiten poging 2 ook bij Geertgen te doen en niet in Spanje?

Claudia,

Heel veel sterkte met het wachten. Hoop echt voor je dat er snel een donor komt!

Groetjes,

Loes

Geplaatst

Hallo Suze,

Hoe is het gegaan bij dokter Ruis? Mijn wonderpillen heten estradiol Sandoz (2 pillen per dag en ik voel me weer helemaal het vrouwtje!).

Wij willen ook het ECD traject ingaan. Dokter Ruis wil me over 2 weken weer zien om te kijken of de hormoonpillen haar werk doen. Daarna kan het traject ingang gezet worden.

Merk je verschil nu met acupuntuur? Ik wil dat misschien ook gaan proberen.

Liefs

Geplaatst

Hallo meiske75,

Bedankt voor je antwoord en voor je tips. En gefeliciteerd, ik zag net pas dat je sinds een paar dagen zwanger bent (positief getest). Geniet ervan!

groeten,

Geplaatst

Hoi hoi,

Ben ik weer...

Claudia...

Ik had zo gehoopt hier wat goed nieuws van jou te lezen..

Ik kan nog geen antwoord vinden van je op te telefoongesprek van vrijdagavond!?

Alexandra...

Estradiol tabletjes, dat zijn ook de pilletjes die ik neem, 3 per dag.

Wat goed dat je je daar beter bij voelt. Ik dacht dat die injectie dat deed, maar goed, dat blijken de pilletjes dus te zijn. Ik slik ze voor aangroei van het baarmoederslijmvlies, die pilletjes zorgen ervoor dat ik ontvangst gereed ben.

Mijn gesprek ging goed en het onderzoek ook.. ik ben ook weer ontvangst gereed, het is nu alleen spannend of er wel een donor komt. Komende woensdag word ik alweer gebeld, dan horen we meer... Claudia, ik hoop dat het er voor jouw deze cyclus ook nog in zit! Mocht het niet zo zijn, dan is er nog wel iets positiefs... als kleine schrale troost..je kunt nog mooi een keer opstarten voordat de laboratioriums dicht gaan voor de kerstvakantie, dat lukt mij dan niet meer. Ik zal dan pas weer in januari kunnen starten...

Meid, ik duim nog steeds voor je en hoop op positief nieuws.

Loes,

Wij zitten nog steeds in NL omdat we wel een heel goed gevoel hebben bij stichting Geertgen.. Dat wil niet zeggen dat spanje nog steeds wel door mijn hoofd spookt, maar geloof dat ik dat echt zie als een allerlaatste escape. Met name ook omdat de donoren daar anoniem zijn...

Liefs

Geplaatst

hoi suze

Ik had het nieuws van vrijdag in mijn eigen topic geschreven "claudiaatjes 3de ivf avontuur"

Ruis heb vrijdag gebeld om 2130 dat hij heeft ws een donormatch voor ons heeft maar belt maandag tussen 17/1800 op voor definitief daar iets over te zeggen anders idd volgende cyclus en dan kon ik ws nog net mee voor de decemberstop.

Dus afwachten nog ffies!

Wat goed dat jij ook klaar bent voor ontvangst harstikke top!!!!!

Misschien lopen we dan dalijk redelijk gelijk op, als ik deze week mag en jij byv volgende week of die wek erna, wel leuk!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Suze, ik ben blij om te horen dat jullie een goed gesprek hadden bij Geertgen.

Wij twijfelen nog steeds sterk over Spanje of Stichting Geertgen.

Ik heb met name nog vragen over wat de verzekering in NL overneemt of niet.

De kosten in Spanje lopen uiteen van 6.000 tot 8.000 euro heb ik gemerkt. Zijn er van een behandeling in Spanje kosten, die de verzekering hier dekt? Ik heb er geen moeite mee om eerst alles uit eigen zak te betalen, maar ik hoop toch wel dat we nog wat terug mogen ontvangen? En hoe zit dat met Geertgen.

Liefs, Ingie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden