Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Claudia...

Oh, wat zou dat mooi zijn als je vanavond positief nieuws krijgt!!!

Ik hoop het voor jou (jullie)!!! Spannend hoor, merk aan mezelf dat de spanningen ook weer beginnen toe te nemen!!

Wij worden woensdag gebeld... ik hoop dat wij ook nog deze cyclus mee kunnen.. anders wordt het pas januari..en dat is voor mijn gevoel nog zoooooooo ver weg!!!

Ik duim voor je hoor vanavond!!

Ingiemoppie,

Voor wat de verzekering betreft.. op freya kun je daar ook meer over lezen, maar voor wat ik heb gelezen moet je wel eerst met je verzekering overleggen. Zij moeten volgens mij gewoon uitkeren indien je naar het buitenland gaat, maar daar is dan een vast bedrag voor. Volgens mij vergoeden ze dan 80% met een maximum van 1.200. (en je moet altijd zeggen dat het om IVF gaat en niet om ECD, want dan kunnen ze lastig gaan doen, omdat jij al die hormonen niet gebruikt etc). Wij hebben een IVFpoging gedaan in Duitsland, we moesten de rekening aan hen betalen en kregen 80% van de verzekeringsmaatschappij terug. Indien je een ECD poging in Spanje doet is het veel duurder. Die kosten moet je dan zelf dragen. Met betrekking tot Geertgen worden de pogingen rechtstreeks met je verzekeringsmaatschappij verrekend en betaal je per poging 250 euro aan de donor als tegemoetkoming in de kosten.

CLAUDIA...HEEL VEEL SUCCES VANAVOND!!!!!!!!

Geplaatst

Suze

Ik ga nu aan de praktische dingen denken, en heb nu even wat vraagjes

Is het ziekenhuis en de afdeling in Genk wel makkelijk te vinden?

En moest jij na insemenatie nog eventjes blijven liggen?

Ik hoop ook dat je deze cyclus mee kan en niet nog tot januari moet wachten dat is een eeuwigheid pfff.

Liefs Claudia

Geplaatst

Claudia,

Daar moet je je helemaal geen zorgen over maken joh!

Vergeet in ieder geval je paspoort niet mee te nemen, je moet je daar legitimeren! Zowel jij als je partner. Wij hebben eerst de spullen ingeleverd.

Het is op de 1e etage volgens mij, helemaal aan het einde van de gang. Daar moet je op een belletje drukken..en dan komt er iemand. Je moet gewoon op de gang wachten, das wel een beetje raar... Wij zijn daarna pas ons gaan inschrijven voor het ziekenhuis.., dus eerst inleveren, zodat zij kunnen onderzoeken...dan kun jij je inschrijven..en dan weer terug gaan om te wachten... anders zit je alleen maar te wachten op de gang daar.

(Neem een boekje mee ofzo... want er is daar niks, behalve een paar enge tekeningen op de muur... als je er bent zie je het wel!)

Je krijgt ook een beschrijving van Geertgen...en als je onderweg bent, dan heb je tijd genoeg om die te bestuderen... !

Het ziekenhuis vind je zo...wij hadden dan wel n tom tom.

Ik moest na de inseminatie een half uur blijven liggen... maar omdat ik zoveel moest drinken (je moet er met volle blaas zijn!), en toen ik aan de beurt was ook echt moest plassen, hield ik dat niet vol... ik heb maar 10 minuten gelegen!

Geplaatst

hoi meiden

Gyn heeft gebelt

met het nieuws dat ik nog niet aan de beurt ben.

volgende cyclus weer

er zijn veel meiden die al een cyclus hebben moeten wachten en die gaan voor.

ben heel erg verdrietig nu..!

liefs Claudia

Geplaatst

Hallo Suze,

Fijn dat je afgelopen vrijdag goed nieuws hebt gekregen. De komende 3 weken kun je dus gebeld worden door dokter Ruis? Spannend! Hebben jullie wensen aangegeven tav de donor? Of bepaald Geertgen of er sprake is van een match?

Ik ben nog steeds helemaal happy dat ik me weer goed voel. Na zo'n vervelende periode realiseer ik me weer dat je eigen gezondheid echt erg belangrijk is. Belangrijker dan vervroegd in de overgang zijn. Niet dat het dan minder erg van wordt maar toch...

Liefs

Geplaatst

Claudia......

Oh neeeeeeeee, wat ontzetttend balen, kan me zo voorstellen dat je verschrikkelijk baalt!! Had zo gehoopt en verwacht dat het er van zou gaan komen deze dagen. Ik ben er eigenlijk ook een beetje stil van..

Ik begrijp ook helemaal dat je nu verdrietig bent... je had zo gehoopt..en nu moet je weer 4 weken wachten voordat je weer ontvangstgereed bent.

Ik besef me nu ook goed, dat ik waarschijnlijk ook zal moeten wachten.. ben immers net aan de beurt geweest.. en zal wel echt helemaal achter aan in de rij staan. Wat dus neer komt dat wij pas in januari weer een kans gaan maken.

Meid kop op... jouw beurt komt snel weer hoor... de tijd gaat toch altijd wel weer snel voorbij, je moet het alleen nu weer even een plekje geven, het blijft toch weer een teleurstelling die je moet verwerken.

Ik wens je veel sterkte toe.. en probeer positief te blijven hoor!

Heel veel liefs en veel sterkte knuffels.

Geplaatst

Alexandra,

Mbt wensen.. je kunt je wensen niet aangeven (volgens mij, ons nooit gevraagd).. zij kijken wat er bij je past. Wat inhoudt dat ze volgens mij allen rekening houden met de kleur ogen en haar.

(In spanje is dit wel heel anders, dan gaan ze dieper in op je kenmerken, o.a. gewicht, kleur huid, ogen etc, daar moet je echt foto's van jezelf inleveren)

Fijn dat het weer goed met je gaat! Lekker is dat dan hé, eindelijk weer normaal de nacht door. En geen opvliegers meer... dat vond ik wel fijn.. want dan pas besefte ik me dat er echt wat met me aan de hand was..

Liefs

Geplaatst

hoi Suze

als ik jou was zou ik er idd rekening meehouden dat je pas in januari an de beurt

en dat gewoon om teleurstellingen te voorkomen belt hij met goed nieuws dan is het gewoon harstikke meegenomen.

Dit is zo als ik het nu ervaar vrijdag na zijn telefoontje was ik voorzichtig blij, maar de klap is gisteren best hard aangekomen!

Heb vandaag mijn nieuwe afspraak gemaakt voor de bmsmeting en die is 20 november.

heb ook gelijk gezegd dat ik moeite had met het nieuws dat ik er deze ronde niet bij zit aangezien ik al vanaf maart met deze poging bezig ben zonder dat dat er iets gebeurt is (denk aan TP)

ze zou het in het dossier zetten en we zullen het er de 20ste nog wel eventjes ter sprake brengen.

Ben niet boos ofzo hoor, hun doen ook heel erg hun best, ben gewoon wat teleurgesteld dat ze dat punt van zolang bezig zijn met 1 poging niet extra beoordeeld hebben, gewoon erg jammer.

Liefs claudia

Geplaatst

Claudia,

Meid, ik begrijp je helemaal... ik ben er zelf ook een beetje vanaf... had hier geen rekening mee gehouden! Helemaal niet omdat er vrijdag gezegd werd dat er waarschijnlijk een match was...dan word je toch idd voorzichtig blij... en dan is de teleurstelling des te groter om dan te horen dat er anderen zijn die voor gaan.. dan denk ik...was dat vrijdag dan niet duidelijk!?!?!? Maar goed, wij zijn de artsen niet.. en bepalen ook niet wanneer we aan de beurt zijn.

Omdat jij zo lang moest wachten heb ik nog wel gevraagd hoe het met de wachtlijst ging.. toen werd er wel gezegd dat er een aantal donoren uitgevallen waren vanwege overstimmulatie.., misschien dat het daarom nu toch een beetje 'drukker' uitgevallen is.

En ja,.. ik durf er ook geen rekening mee te houden dat we voor januari aan de beurt zijn. Ondanks dat ik het zooooo hoop!

Ik verbaas me erover dat je weer zo snel moet komen voor een BMS meting, das over 3 weken alweer? Duurt het afbreken zo kort?

Geplaatst

oh oke een hoop met overstimulatie, misschien dat dat idd wat probleempjes heb gegeven

dat heef thij het gister niet over gehad.

Ik ga er ook gewoon van uit dat het eerlijk en doordacht gaat, ik heb nog steeds alle vertrouwen in geertgen.

Ik hoop dat we allebei snel aan de beurt zijn!!!

wat afbreken betreft duurt idd niet zo lang ik ga deze week 1 tbl provera slikken met daarbij 1 tbl estradiol. daarna word ik een paar dagen later ongi en dan breekt het slijmvlies af als het goed is!

volgende week slik ik 1 tbl estradiol meer niet om het weer op te bouwen en die week daarna 3 tbl, en in die week mag ik al weer komen voor bmsmeting en dan ben ik alweer klaar voor ontvangst als het goed is!

1ste week 1 provera+1 estradiol

2de week 1 estradiol

3de week 3 estradiol

eind 3de week echo

het zal ook best wel snel gaan die weken!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Oh, das een snel traject.

Ik had verwacht dat het afbreken weer 9 dagen zou gaan duren en dan pas weer van voor af aan beginnen.... maar dit is wel heel snel.

Dat valt mij heel erg mee..

Maar dat komt voor mij straks weer helemaal verkeerd uit.. als ik dan weer klaar zou zijn, dan is het precies weer vakantieperiode.

Maar ik geloof absoluut dat het helemaal eerlijk verloopt hoor. Voor zover ik het begrijp heeft dr. Ruis allemaal briefjes, waar hij op kijkt om een match te vinden.. en daar moet jij dan net in passen.

En natuurlijk gaat het ook wel snel deze weken, maar toch.. je wacht ergens op en als het dan zo dichtbij is... en dan toch weer ineens een stukje verder in de toekomst komt te liggen, dan is dat een teleurstelling.

Wachten duurt dan zooo lang. Terwijl je wel weet dat het er absoluut van gaat komen, alleen het wanneer niet.. en dat hebben we niet onder controle en kunnen we niet sturen. Als we het nou zouden weten, van 7 januari gaat het gebeuren ofzo, dan weet je dat en kun je er rekening mee houden... dat hebben we niet.. ;-(... maar het gaat er wel van komen hoorrrrrrrr... echt!

Geplaatst

suze

Jij ben nu toch ook snel weer ontvangstklaar volgens mij hetzelfde ongeveer?

ja idd vaste datums zou wel prettig zijn ja dan weet je waar en wanneer je aantoe ben.

Ook ivm werk en byv een huisje boeken voor daar voor als het zover is.

Allemaal praktische dingen.

Het gaat gelukkig wel snel en ook wetend dat het ooit ervan gaat komen die TP

Het gaat wel beter vandaag met me, gisteren weinig gedaan gewoon lekker thuis rommelen en savonds lekker banen gezwommen heb me wel goed gedaan.

Liefs Claudia

Geplaatst
Ingiemoppie,

Voor wat de verzekering betreft.. op freya kun je daar ook meer over lezen, maar voor wat ik heb gelezen moet je wel eerst met je verzekering overleggen. Zij moeten volgens mij gewoon uitkeren indien je naar het buitenland gaat, maar daar is dan een vast bedrag voor. Volgens mij vergoeden ze dan 80% met een maximum van 1.200. (en je moet altijd zeggen dat het om IVF gaat en niet om ECD, want dan kunnen ze lastig gaan doen, omdat jij al die hormonen niet gebruikt etc). Wij hebben een IVFpoging gedaan in Duitsland, we moesten de rekening aan hen betalen en kregen 80% van de verzekeringsmaatschappij terug. Indien je een ECD poging in Spanje doet is het veel duurder. Die kosten moet je dan zelf dragen. Met betrekking tot Geertgen worden de pogingen rechtstreeks met je verzekeringsmaatschappij verrekend en betaal je per poging 250 euro aan de donor als tegemoetkoming in de kosten.

Bedankt voor je antwoord. Wij hebben ook ICSI in Duitsland gehad. Daar werd door de verzekering 75% vergoed, maar omdat er na de punctie geen eicellen aanwezig waren voor bevruchting heb ik de facturen nog niet ingediend (zo heb ik volgens mij nog steeds 1 poging over, dus 3 in totaal). Super de tip dat ik het wel IVF moet noemen en niet ECD.

3 december hebben wij een informatiegesprek in Geertgen

Geplaatst

Claudia,

Ik moest stoppen met de bolletjes progestran en estradiol, nadat de terugplaatsing mislukt was.

Als je stopt met die bolletjes, dan komt er automatisch een ontrekkingsbloeding op gang, binnen 3/4 dagen. Dat was bij mij ook het geval en toen kon ik vanaf dag 1 van de bloeding weer beginnen met de estradiol.

Als er straks geen match is, dan moet ik stoppen met de estradiol en provera nemen om een bloeding op te wekken... en dat duurt volgens mij veel langer, dat zijn 9 tabletjes, dus pas na 9 dagen ongi. En dan vanaf dag 1 van bloeding weer opnieuw beginnen... dan ben je langer onderweg dan jij...

Ik ben blij dat het weer wat beter met je gaat... de knop moet toch weer om van depri zijn, naar positief.. het is echt weer schakelen.. Dat heeft bij mij ook een dikke week geduurd. Dit is ook zo n proces... je moet er weer even doorheen!

Geplaatst

suze

bij jouw duurt het dan idd langer, ik heb 7 tbl provera.

Maar ieder is anders. ik heb helemaal geen eigen cyclus en jij nog een beetje dat zal het verschil wel zijn.

Liefs Claudia

Geplaatst

Ingiemoppie,

Ik heb echt begrepen dat je bij ECD voorzichtig moet zijn met je verzekering. (zeker vanuit het buitenland, ze moeten het niet zo noemen op de factuur, maar gewoon IVF)

Wat vreselijk balen dat je bij je punctie geen eicellen had... pfff... zit je al de hele tijd in spanning en dan heb je dat ook nog eens.. Wij zijn in Dusseldorf geweest bij dr. Scholte. Bij stimuleren met hormonen bleek er steeds niets te gebeuren.. ik kon dus steeds niet verder. Toen ik een maand niet gestimuleerd werd en maar niet ongi werd en wel slijm ging verliezen ben ik toch maar eens voor controle gegaan... wat bleek... er zaten ineens 4 rijpe follikels...zonder hormoonstimulatie!?!?! Met als gevolg dat we gelijk in de auto naar Dusseldorf zaten, nergens op voorbereid, maar wel gelijk ons kans gepakt. Bij aankomst bleek er al 1 gesprongen te zijn en konden ze maar 2 te pakken krijgen, waarvan 1 niet bevrucht is en de ander zich niet goed gedeeld had... dat was dus einde verhaal.

Is er bij jullie geen kans meer via het normale IVF traject, zonder ECD?

Geplaatst

Hoe lang dit traject duurt... bij ons ging het eignelijk heel snel, maar dat is volgens mij afhankelijk van hoe snel je zelf wilt! Wanneer je er klaar voor bent. Wij konden gelijk door...

Ik weet het sinds 4 jaar dat ik ook POF heb de vervroegde overgang, ik had gelijk goede vriendinnen die een eiceldonatie wilden doen. Ik was er toen nog niet klaar voor, nu zijn we er samen klaar voor maar ben nog wel angstig. ik ben inmiddels 41 (net een paar dagen) Mijn man en ik willen er nu voor gaan maar hoe pak ik het aan, ik lees zoveel op internet en over de leeftijdsgrens etc. Ik heb het geluk dat mijn harts vriendin me nog steunt en nog steeds met me het traject in wil om een eiceldonatie te doen. ik kan het wel uitschreeuwen helupppppppppppp ........... hoe wie wat waar is het het beste etc.

Ik heb me vandaag pas aangemeld op de site ik vul de persoonlijke gegevens allemaal zo spoedig mogelijk in

veel liefs Greeneye

Geplaatst

Hoi Suze.... wow.... dat jullie zo ineens 4 rijpe follikes hadden joh!!!! Jammer dat het is misgegaan.

Bij ons willen/kunnen ze niet verder gaan, omdat niet duidelijk is, wanneer en of ik nog wel eicellen heb in mijn follikels. Het kan best zijn dat ik nu ineens 3 follikels heb, met 3 eicellen.... maar voor hetzelfde geld heb ik dat 3x achter elkaar niet.... Dat kunnen ze helaas voor de punctie nog niet zien. Dr. Scholtes raadde daarom ECD aan.

Geplaatst

Ingiemoppie,

Jeetje wat balen.. heb je wel een puncitie gehad, waar wel eicellen in zaten..of helemaal niet!?

Dan is het balen hé, dat dat gelijk weer telt als een ivf poging hé! Dan ben je snel door je pogingen heen, terwijl er nog helemaal geen terugplaatsing is geweest! Kun je het wat accepteren dat je nu verder gaat met ECD?

Toen het ons medegedeeld werd.. en wij het voor het eerst hoorden, voelde het als een klap in mijn gezicht en stond ik te klapperen met mijn oren en dacht ik alleen maar...is ie nou helemaal gek geworden.. ik gebruik gewoon mijn eigen eicellen hoor... Dat kwartje heeft echt even moeten vallen bij mij, het duurde toch wel even voordat ik kon schakelen en besefte dat ECD de enige mogelijkheid is..

Geplaatst

Hoi hoi,

Vanaf dit ontvangstklare front, geen nieuws.

Gister telefoon gehad en er is nog geen match...en die komt er waarschijnlijk deze ronde ook niet.

De selectie is afhankelijk van hoe vaak iemand een cyclus heeft moeten wachten... en er zijn nogal wat meiden die al 2 of 3 cyclussen moeten wachten..dat houdt in dat we achteraan staan.. en dat het waarschijnlijk januari gaat worden! Balen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden