Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Suze

Ach jeetje dat is niet leuk, zeker balen!

Wel verwacht maar toch niet gedacht.

Ik gun het jullie ook zo dat je er deze ronde weer bij zit!

Wie weet komt er toch nog een gaatje vrij!!!!

toi toi toi!!

Liefs claudia

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje Suze, da's balen dat je zo lang moet wachten. Moet je dan al die tijd gewoon de pil slikken of zo???

Bij ons is destijds wel een punctie geweest, maar de 2 follikels hadden geen eicellen. Ik heb de facturen nog niet in gedient bij de verzekering, zodoenden geldt de poging geloof ik niet... hihi... dat is goedkoper dan een keer IVF met ECD te moeten betalen.... hihi..

Ik begin eraan gewend te raken en het chaos in mijn hoofd wordt ook wat duidelijker. Ik hoop dat na het gesprek met Geertgen op 3 december de boel nog wat helderder wordt.

Geplaatst

Hoi Claudia en Suze,

Wat vervelend nieuws voor jullie dat jullie beiden weer moeten wachten! Vind het erg knap dat jullie zo positief blijven na telkens weer een teleurstelling te moeten verwerken. Ik hoop dat er snel een goede donor gevonden wordt voor ieder van jullie!

Vandaag hebben wij eerste gesprek in Geertgen. Ben benieuwd wat voor gevoel ik erbij krijg.

Veel sterkte!

Groetjes,

Loes

Geplaatst

Loes,

Heel véééééél succes vandaag...en laat ff weten hoe het is gegaan!!

Ingiemoppie,

De pil slikken doe ik niet...alleen estradiol nu. Indien we straks te horen krijgen dat er geen match is, dan breek je normaal gesproken kunstmatig weer af met provera. En dan kun je weer opnieuw beginnen met opbouwen. Gewoon kunstmatig je cyclus draaiende houden volgens mij.

Dus ongi, dan 3 weken estradiol slikken, dan 3 weken ontvangstklaar (dan slik je ook estradiol) en vervolgens bij geen match provera slikken om ongi te worden en het baarmoederslijmvlies af te breken...en dan weer opnieuw beginnen!

Geplaatst

Hoi Suze,

Dankje voor je succes wensen!

Je had helemaal gelijk dat de medewerkers van Geertgen ontzettend aardig en hartelijk zijn. Kreeg daar een heel goed gevoel bij. Helaas hoorden wij in het gesprek met de arts dat wederkerigheid wel vereist is en ik heb daar persoonlijk teveel moeite mee (zoals ik je al eerder vertelde). Er is geen andere oplossing voor dit probleem tenzij we zelf een vrouwelijke donor vinden en die hebben we niet in onze omgeving. Wij hebben daarom besloten dat we begin volgend jaar naar EUGIN in Barcelona gaan afreizen.

Is wel een hele onderneming en erg spannend allemaal maar voor ons op dit moment de beste optie. Mocht dit forum dan nog actief zijn, dan zal ik mijn ervaringen in Spanje met jou en de overige dames van het forum delen.

Groetjes,

Loes

Geplaatst

Loes,

Hartstikke goed dat je een beslissing neemt waar je achter staat. Het traject is niet niks, er zitten grote gevolgen aan voor jou en je partner.

Ik hoop echt dat je af en toe wat van je laat horen, hoe het gaat. Ik ben zeer benieuwd en ook geintresseerd. Ook omdat wij het niet uitsluiten om in de toekomst daarheen te gaan. Heb je bij eugin nog wel naar de belgische arts gevraagd!? (villeneuve ofzo). Dan heb je ook geen taalprobleem als je daar straks heen gaat. Ik wens je ontzettend veel succes toe! En hoop dat als je straks het traject ingaat wat van je laat horen, ben heel beneiuwd hoe het proces gaat. (ik heb begrepen dat je in Nederland al heel veel kunt regelen en ook indien je medicatie vanuit nederland meeneemt naar spanje, je korting krijgt...die behoorlijk op kan lopen!

Nogmaal succes en hopelijk tot horens.

Geplaatst

Claudia,

Ik ben weer aan het afbreken, zodat we voordat de labs dicht gaan nog een poging kunnen wagen. Dit omdat er voor deze ronden geen zicht was op een donor. Ik heb dan 1,5 week om aan de beurt te komen...

Zit dus aan de provera!

Het gaat verder prima met me hoor, vindt het eerlijk gezegd niet zo erg. Ik merk dat ik nu veel rustiger ben, dan als we 'bezig' zijn... daarnaast gaan we over 2 weken op vakantie, als ik dan terug ben, kan ik gelijk voor een echo.. en dan zou het weer goed moeten zijn!

Hoe gaat het bij jou...

Liefs

Geplaatst

Oh oke

wat goed zeg dat je dan misschien voor de stop nog mee kan, zou geweldig zijn!!

dan zijn we dalijk allebei bijna tegelijk ontvangst klaar en in de wachtweken

gezellig hoor, hihi!

Fijn dat jullie nog even op vakantie gaan, het zal jullie goed doen.

Waar gaat de reis naartoe?

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Dames,

Wat fijn om te lezen dat we niet de enige zijn die in dit moeilijke traject zitten Wij zijn sinds vorige week dinsdag bezig met onze eigen eiceldonor toen is de eerste injectie erin gegaan om een bloeding op te wekken bij ons beide en nu gaan we morgen naar dr Wissman ( geertgen) voor onze eertse uitgangs echo vind het allemaal super spannend........

Heb ook 2 mislukte icsi`s achter de rug omdat er geen goede eitjes zaten en in 2006 een spontane zwangerschap die helaas naar 8 weken eindigde met een miskraam............

Ik wens jullie allemaal heel veel suc6 in deze zware tijd!

Lieve groetjes Esther

ps. snap de site nog niet helemaal heb mezelf voorgesteld bij wie wat waar ofzo.

Geplaatst

Hoi Suze,

Zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen. Heb nog geen afspraak gemaakt, maar probeer dat inderdaad met de Belgische arts te doen. Ze heet dr. Vernaeve.

Voor jullie ook heel veel succes gewenst de komende weken! Ik zal jullie blijven volgen op het forum.

Zodra ik een afspraak heb gemaakt (zal waarschijnlijk februari worden) laat ik weer wat van me horen hoe e.e.a. in zijn werk gaat.

Tot spoedig!

Groetjes,

Loes

Geplaatst

Loes,

Als je een afspraak maakt met de Belgische arts, moet je dat wel ruim van tevoren doen, ze zit aardig vol (en natuurlijk ook handig voor het boeken van een vliegtuig, zit je niet gelijk op de allerduurste tarieven!), tenminste zo was het toen wij contact opnamen.

Wij hebben uiteindelijk afgezegd omdat we toch eerst met Geertgen verder wilden, en daar waren ze ook heel relaxed onder. Ook bij hen heb ik dus een goed gevoel. Ik weet niet hoe je contact hebt, maar wij hebben het via internet gehad, waarbij je een eigen inlogcode krijgt en je vragen kunt stellen, waar wij heel snel antwoord op kregen. En na een paar dagen werden we zelfs gebeld om te vragen of er nog onduidelijkheden waren.

Veel succes.

Esther,

Welkom op de site... en heel veel succes vandaag!

Claudia,

We gaan lekker naar de Dominicaanse republiek, lekker all inn. Helemaal in de relaxstand. En ik vind het ook wel lekker, zit nu met mijn hoofd gefocused op de vakantie en niet zo zeer op het traject.

En ja, ik hoop dat er daarna nog een kansje voor me inzit.. alhoewel de tijd wel echt heel erg beperkt is. Ik heb ongeveer 10 dagen voordat het lab dicht gaat... dat wordt dus nog wel spannend!

Zo niet, dan weet ik in ieder geval dat januari de 3e wachtcyclus is en dat ik dan echt aan de beurt ben!!!!!!

Geplaatst

Hoi Esther,

'Grappig' om te lezen, we zitten in ongeveer dezelfde planning. Onze lieve donor heeft afgelopen maandag haar injectie gehad om een bloeding op te wekken en ik ben nu aan de provera. Wij moeten volgende week vrijdag terug naar dr. Wissmann voor de uitgangs echo. Het is inderdaad echt ongelofelijk spannend allemaal !! Hoe hou jij 't vol ?

Jullie ook heel veel succes, hou ons op de hoogte. En wie weet komen we elkaar nog wel tegen bij Geertgen. ;-)

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb zelf in augustus een ecd gehad in Barcelona en ben inmiddels bijna 15 weken zwanger. Het is ons prima bevallen en echt aan iedereen aan te raden. De donor had 13 goede eicellen waarvan 10 goed bevrucht, helaas was er maar 1 goede embryo (8-cellig) bij en die is toen terug geplaats. We hadden er liever 2 gehad maar met 1 waren we ook erg blij. Ik heb te horen gekregen op mijn 20e dat ik geen eicellen meer had (vervroegde overgang) en ben nu 25. Ons eerste consult is al vergoed door mijn verzekering en gaan nu ook de behandeling en de tp declareren. Het is wel even stresse geweest de hele periode omdat ook alles in het Engels gaat, we hebben zelf alle brieven van mijn artsen in Nederland zelf vertaald, omdat ze het in het Engels willen hebben daar. We een gedoe maar echt zeker de moeite waard allemaal!!! Als jullie met vragen zitten, vraag gerust!

Succes allemaal!

Geplaatst

Hoi Syl84,

Wat mooi dat het bij jou gelukt is...

Zou je wat meer kunnen vertellen over bij wie je bent geweest in spanje en hoe het traject precies verlopen is? Wat is de aanpak daar? Welke medicijnen heb je gekregen..

Hoeveel tijd zat er tussen de 2 afspraken in Spanje? Heb je tussentijds in NL BMS metingen laten doen?

Kun je aangeven hoe het kostenplaatje eruit ziet!? Watvoor invloed had je op de keuze van de donor?

Liefs Suze

Geplaatst

Claudia,

Na hoeveel dagen Provera slikken kreeg jij een bloeding?

En had je in de tussentijd ook last van je buik.. Heb nu 4 tabletjes op, maar heb de hele tijd last van mijn buik.. en denk dat het door die tabletjes komt!

Liefs

Geplaatst

Syl. Wat geweldig. En wat een inspanningen moet je toch leveren zeg. Geniet van je zwangerschap, het lijkt me een goed voorbeeld voor mensen die net al jullie dit traject in stappen. Wel fijn zo'n forum. Gisteren hoorde ik voor het eerst van een baarmoedertransplantatie, dit schijnt in Duitsland al gebeurd te zijn met positief verloop. Ik was zo blij toen ik dit hoorde. (Ik ken namelijk iemand die dit heel graag zou willen.) Joy1

Geplaatst

Hoi Ilona,

inderdaad dan lopen we ongeveer tegelijk.

Wij zijn gisteren geweest voor de eerste uitgansecho maar bij mij is er helaas nog geen bloeding geweest dus moeten we as dinsdag terug komen bij dr wissmann en maar hopen dat ik dan wel ben gaan bloeden want zo wordt het steeds uitgesteld voordat we mogen starten met de hormonen Wel goed nieuws was dat er bij de donor aan de ene kant 8 en de andere kant 5 folikeltjes te zien waren en dat zonder stimulatie.

Hoe ik me hier doorheen sla dat gaat elke dag verschillend vind het een ontzettend zwaar traject waar de emotie`s regelmatig hoog oplopen........

Heb jij dan niet die injectie hoeven zetten om een bloeding op te wekken??

Waar komen jullie vandaan?

JUllie ook heel veel suc6 en sterkte en het zou inderdaad leuk zijn als we elkaar een keer tegenkomen bij Geertgen.

Fijn weekend,

Lieve groetjes Esther

Syl, van harte proficiat met jullie zwangerschap dat geeft iedereen die in dit traject zit een beetje hoop!!!!!

Geplaatst

Hallo Syl,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, wij zijn nu net gestart met een bekende donor en hebben als het goed is op 6 dec een tp, maar mocht dit niet lukken dan willen wij ook naar Barcelona en ook ik heb zou wel graag het zelfde willen weten als Suze om ons zo iets beter voor te bereiden.

Geplaatst

Hoi Suze en Chantal,

Ik heb de behandeling laten doen in de IVI kliniek in Barcelona, onze eerste afspraak was in januari 2009. Daar werd er naar mijn baarmoeder gekeken en je werd op de hoogt gebracht van de kosten en mijn vriend wel gecontroleerd. Ook moet je in Nederland al brieven en uitslagen klaar hebben en die vooraf faxen. Ze vertelde mij dat het ongeveer tussen de 3 tot 5 maanden zo duren voor een goede/passende donor zouden hebben ( Lengte, ogen en haar kleur, gewicht en bloedgroep wordt passend gezocht. Wij hebben allebei donker haar en donkere ogen dus dacht dat het snel zou gaan maar helaas ben ik erg lang. Toen we thuis kwamen moest ik eerst mijn BMS laten groeien zodat ze als je voor het eggie gaat de juist hoeveelheid medicatie krijgt. In Juli kregen wij te horen dat we mochten beginnen, Ik moest beginnen met prikken dekapeptyl en hormoonpleisters plakken 4 om de dag op mijn buik. Per mail lieten ze mij weten wat ik moest doen en moest regelen in Nederland zoals bloedprikken en het meten van mijn bms. Gelukkig werk ik in een ziekenhuis en kon ik alles makkelijk regelen omdat ze mij kennen. Dan krijg je 72 uur van te voren te horen dat je donor er klaar voor is en moet je direct naar Barcelona toe. Vooraf moesten we 5000 euro overmaken voor de behandeling, best eng maar hebben het toch gedaan. En voor de tp moet je ook eerst betalen, nog eens 3500 euro met icsi meer. Je gaat naar een echte ok, heel netjes allemaal. 2 dgn voor de tp moest ik beginnen met die bolletjes progesteron 1000mg per dag 4 's morgens 2 's middags en 4 's avonds (wordt echt een smeerboel) Dit heb ik samen met die pleisters tot 13 weken moeten doen. Met goed succes. Het is best heftig maar omdat ik alles via mijn eigen werk heb kunnen regelen was het te doen. Omdat de medicatie hoog is zijn de kansen ook vele malen hoger dan in Nederland.

Als jullie nog meer willen weten vraag gerust en succes met de poging in nederland!!!!!

Gr Syl

Geplaatst

Hoi Syl,

Jeetje wat een verhaal joh!

Wat mooi dat je het zo kon regelen via je werk!

Ik heb nog wel een vraagje...die hormoonpleisters, wat zit daarin?

Tevens ben ik een beetje verbaasd dat je zoveel bolletjes moet inbrengen.. wij moeten s ochtends 2, smiddags 2 en s avonds 2. Jij zit bijna op het dubbele. Ook in Duitsland doen ze hetzelfde.

Het verbaasd mij een beetje dat je zegt dat de kansen hoger liggen omdat de medicatie hoger is, kun je mij aangeven waar je dat op basseert, zeggen de artsen dat ofzo!? (bij jou is het maar wel mooi gelukt!)

Verder heb ik nog een vraagje, ik weet niet of ik het goed gelezen heb.. maar bedoel je dat je 3500 euro extra moest betalen voor ICSI!?!?! Het lijkt me zo ontzettend hoog!

Ook vind ik dat je best wel lang hebt moeten wachten.. op alle spaanse sites geven ze meestal aan dat ze geen wachtlijsten hebben, dat is dus niet waar... of lag het bij jou, echt alleen vanwege de lengte!?

Ik had namelijk het idee dat als je daar heen zou gaan, je gelijk aan de slag zou kunnen omdat er genoeg donors zijn.

Ook ben ik nog even benieuwd hoe je het gedaan hebt in Spanje. Ben je met het vliegtuig gegaan.. hoeveel heeft de poging je in totaal gekost, dus incl de reis etc.

En weet je ook hoeveel je terug krijgt van je verzekeringsmaatschappij!?

Fijn dat je onze vragen wilt beantwoorden!!! Het is en blijft toch een heel spannend traject in het binnenland...laat staan in het buitenland!!

Geplaatst

Oh, ik heb nog een vergeten vraagje...ik lees bij meerdere dames dat ze decapeptyl krijgen... waarom!? Ik heb nl. alleen een injectie Lucrin gehad.

Geplaatst

Hoi Suze,

Ja mijn gynaecoloog vertelde dat ze daar niet kinderachtig dede met de medicatie vandaar. Ook hebben ze daar strenger regels voor de eicellen, je houd bijna nooit wat over voor invriezen omdat ze alleen hele goede eicellen invriezen. En je mag na de tp even niet lopen 30 min, je krijgt een eigen kamer waar je samen nog even kan bijkomen van het moment. Ja, Ik had idd een hele hoge dosering van die bolletjes (helpt ook miskramen voor komen werd mij verteld), en die pleisters die ik gebruikte hete Systen 75. Nee die 3500 euro was standaard en als je icsi deed kwam daar nog meer bij. Wij hebben het eerste consult gevlogen omdat je dat kan plannen, de 2e x viel ook nog in de vakantie periode en omdat ik vliegangst heb zijn we toen met de auto gegaan (wel heel zwaar) zou als ik het nog een moet doen toch proberen een vlucht te regelen. De 2e x moet je langer blijven omdat de eicellen nog moeten delen ongeveer 4 dgn daarna 1 dag niet reizen. Bij elkaar waren we ongeveer 10.000 euro kwijt, we zijn nog in afwachting van de verzekering. De medicatie is ook lastig maar die werden bij mij meteen vergoed, ik kon ze op de naam zetten van mijn Ned. gynaecoloog of de naam van mijn vriend (hij is ook arts) dus accepteerde mijn verzekering dat meteen. Ze vertellen ook dat er geen wachttijd is maar de moeten wel even matchen en de donor nog screenen zeggen ze, omdat ik zo lang ben duurde het lang, heb toen aangegeven dat het voor ons geen probleem is als de donor kleiner was en toen kon ik de volgende maand beginnen.

Groetjes Syl

Geplaatst

Ik wou nog even zeggen. Ik hoor heel veel vrouwen over hoeveel mm BSM iedereen heeft en hoe dik. Volgens gynaecologen zijn er 3 soorten: 1.nog groeiend 2.niet groeien maar 3 lagen 3. die weet ik niet meer.

Mijn bms was maar 5.7 maar wel met 3 lagen en dat was volgens hen veel belangrijker en idd ze hadden bij mij gelijk. Dus het wil niet zeggen hoe dikker hoe beter.

Geplaatst
Claudia,

Na hoeveel dagen Provera slikken kreeg jij een bloeding?

En had je in de tussentijd ook last van je buik.. Heb nu 4 tabletjes op, maar heb de hele tijd last van mijn buik.. en denk dat het door die tabletjes komt!

Liefs

Hee suze

Ik had nu zondag de laatste en ik ben woensdag aan het eind van dag gaan vloeien.

en het is weer best heftig bah pfff

Ik kreeg ook wat last van mijn buik in de loop van de week en ook vooral mijn borsten ohhh pfff.

Ik denk ook dat het door die tabletjes komt (Provera)

Ik was de vorige keren een volle week ongi pfff

Ik hoop dat de ongi weer snel voorbij is en hopelijk ook de laatste voor een jaar!!!!!!!!!!

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden