Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ilona

ik ben ook zo moe en futloos pfff

En wat fijn dat de echo weer goed was gisteren, altijd leuk en fijn om de kleine uk weer te zien!!

Ik kan ook niet wachten om de kleien ukkepuk weer te zien!

Ja, ik heb ook bolletje boven mijn schaambot

ws kan je als je ligt boven je schaambot nu de bovenkant van je baarmoeder voelen, een bovenkant van een bal zeg maar.

Ik denk ook dat suze opgenomen is.

Ik hoop dat ze wat voor haar kunnen doen, zodat ze zich gauw beter voelt en van haar zwangerschap kan gaan genieten!!

Liefs Claudia

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden

Wat is het stil hier!!!

Ilona

Alles goed met jou?

Suze

We missen je!!!

Ik hoop dat het al wat beter gaat, zodat je ons gauw weer gezelschap kan houden!!!

Dikke knuffel en beterschap!!

Hier is alles goed heel weinig last van kwaaltjes, voornaamste is de moeheid nog erg moe en futloos nl.

Nu weer lekker 4 dagen vrij dus kan weer eventjes bijkomen en uitrusten.

En ik wil heel erg graag de echo volgende week kan echt niet wachten!!

Ben er heel erg aan toe om de ukkepuk weer te zien en vooral of het hartje het nog doet!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey hallo,

Ja, het is hier muisstil...

Met mij is alles goed. Heb een mega druk weekend gehad. (Was wel super leuk, dus de moeite :-) ) Maar heeft me natuurlijk wel erg uitgeput. Lag zondagavond doodop in bed. Verder groeit het buikje langzaamaan. Is wel leuk om te zien. :-)

Claudia, ik snap dat je uitkijkt naar de 12 weken echo. Je laatste echo is alweer even geleden, niet ? Wel mooi dat het verder zo goed gaat. Is toch ook een goed teken.

Ik mag volgende week maandag weer voor de volgende echo. Da's mijn 12 weken echo en dan voor het eerst in het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe het daar aan toe gaat ?

Hebben jullie het trouwens al aan mensen verteld dat je zwanger bent ? Ik bedoel, buiten aan diegenen die wisten waar je mee bezig bent ? Wij beginnen het nu langzaamaan te vertellen. Heb tenslotte al 3 echo's gehad en ze waren allemaal goed. Al blijf ik het wel een beetje eng vinden hoor. Wie weet gaat het alsnog mis....

Suze, hoe gaat het met jou ? Denk dat je opgenomen bent, hoop dan ook dat het snel beter met je (jullie) gaat en dat je gauw naar huis mag.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hey Meiden...

Zo nu moet ik maar weer snel een berichtje achterlaten.

Ik ben gelukkig niet opgenomen geweest hoor, maar wel dusdanig beroerd geweest dat ik helemaal niks kon, behalve in bed liggen en naar het plafond lopen staren met een emmer naast me.

Zaterdag heb ik nog een verschrikkelijke dag gehad, overgeven..overgeven en overgeven en me super beroerd gevoeld.

Zo erg, dat ik wel een dood vogeltje leek... en eigenlijk naar de dokterswacht wilde.

Ik heb dus de afgelopen tijd ook niet op internet gezeten, geen puf geen energie, ben constant met mezelf bezig geweest.

Maar nu sinds zondag gaat het wat beter met me.. ik zit weer een beetje in mijn eigen lijf! En daar ben ik heeeeeeeeeeel blij mee!

Want ik moet eerlijk zeggen, dat ik het soms echt niet meer zag zitten..en echt dacht...waar ben ik in vredes naam aan begonnen!??!?

Maar dan waren er gelukkig elke keer weer de echo momenten, met een spruit, die het super doet! En volop in beweging is! En dan verdwijnen alle negatieve gedachtes weer! (ondertussen heb ik ook al 6 echo's gehad!!)

Ik zit bij een fijn echocentrum, ik word bijna elke week ingepland.. , om er te komen is wel een kriem, ik kan niet meer tegen autorijden, wordt er hondsberoerd van en moet als we thuis zijn, gelijk boven de pot hangen!

Maar goed, het gaat wat beter.. ondanks dat ik me wel constant misselijk voel, maar dit is dragelijk..en ik hou het eten binnen!

Mijn baarmoeder wilde maar niet kantelen, maar nu sinds vrijdag is hij wel bezig...en dat merk ik!! Ik krijg een buikje! Inimini, maar ik groei! Ik krijg mijn broeken moeilijker dicht. En mijn buik wordt harder, daar waar het normaal zachter is, wordt het nu steviger!! En mij boobs..... ik moet echt grotere bh's!

Fijn om te horen dat met jullie ook alles goed gaat... en ben zwaar jaloers dat jullie niet zo misselijk zijn... ik ben 4 weken niet meer buiten geweest, behalve de bezoeken aan de arts dan!

Wij hebben trouwens nog niet besloten of we de combitest gaan doen, mijn mannetje wil niet...en ik twijfel.. Wat hebben jullie gedaan?

Liefs

Geplaatst

hee suze

Wat fijn dat je niet opgenomen bent geweest!!

Hoe is het nu een week later (had geen kracht om eerder te reageren, sorry, ben heel erg moe moe en nog eens moe)

Ik hoop dat je deze week nog beter opgeknapt bent en van je zwangerschap kan genieten.

ik begrijp heel goed dat je gedacht hebt, waar ben ik aan begonnen!

Jij heb ook geen leuke start gehad met je zwangerschap, ik hoop dat je rest ervan wel prettig verloopt.

ilona

hoe is het met jou, jij ook wat stilletjes hier!!!

gaat alles goed?

Hier de 12 weken grens bereikt!!!

Hier gaat wel alles goed zover ik weet ik ben alleen zo ontzettend moe moe en nog eens moe, werken ken net pfff!! en ik werk al maar 5 uurtjes per dag (ook al voor zwangerschap)

Lig savonds om 2100 uur al te slapen pff

verder geen klachten verder, soms nog vleugje misselijk maar mag geen naam hebben.

Af en toe gevoeletje in mijn buik, mag ook geen naam hebben.En ik he het alsmaar koud brrr

Ben blij dat ik woensdag weer echo krijg (2de) eindelijk weer naar ukkepuk kijken yippieee !!!

liefs claudia

Geplaatst

Claudia,

Veel plezier morgen met je echo!!!

Ik heb er nou al 7 gehad ofzo...wat een luxe hé.. das dan een van de weinige voordelen, van zo beroerd zijn.

T is prachtig om het hartje te horen, net een locomotiefje. En je kan ook al zoveel zien, bij ons konden ze al aangeven dat de nekplooi goed was.. want we wilden geen combinatietest... dus dat was fijn! Ondanks dat het natuurlijk geen garantie is. De spruit groeit goed, ondanks dat ik zo weinig binnen hou, maar moet wel zeggen, dat het stukje bij beetje beter gaat.

Maar ik blijf constant beroerd, maar niet meer zo, dat ik niks meer kan.

En claudia....... ik ben ook zooooooooooo koud, koude voeten, koude handen... zo raar! Ik zit s avonds onder een plaid.. ander krijg ik het niet warm.

Ben blij dat het zo goed met je gaat... veel plezier morgen!

(Mijn buikje is trouwens weer verdwenen... zijn mijn darmen geweest!)

Ilona...hoe gaat het bij jou!?!?!

Chantal, hoe gaat het bij jou....... ik las slecht nieuws, maar ook weer een beetje hoopvol nieuws.... ik duim voor je meid!!

Liefs

Geplaatst

Hey Suze,

wat fijn om weer iets van je te lezen maar wat vervelend dat je nog steeds zo beroerd bent, ik hoop dat het nog een keertje ophoud zodat ook jiij echt kunt genieten van het zwanger zijn.

Claudia, ook hier even heel veel plezier morgen bij de echo Geniet er van meis.

Ilona, alles goed?

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden

Ben ik weer!

vanochtend echo gehad, en alles was goed

Ukkepuk was lekker aan het zwemmen/bewegen, bewegelijk kindje zei ze nog.

Een kloppend hartje als een locomotiefje 165 slagen per minuut

dus lekker snel en goed.

Ivm de nekplooimeting heb ik morgen weer een echo

en moest ook bloedprikken voor de andere screening.

Volgende week afspraak voor de uitslag daarvan!

Ook fototje meegekregen ik zal hem snel scannen en hier plaatsen

Liefs claudia

Geplaatst

Claudia wat een goed nieuws en wat fijn om de kleine weer te bewonderen!

Ik lees heel trouw mee hier hoor maar aangezien er bij mij niets gaande is tot 22 maart heb ik natuurlijk weinig toe te voegen maar ik volg jullie meisjes allemaal hoor, het grootste punt wat jullie hebben is dat jullie heel moe zijn :) en misselijkheid maar de kleintjes groeien allemaal mooi dus top!

Zodra ik in de rees mee ga zal ik natuurlijk heel veel posten!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

He dames,

Sorry, dat ik al ff niks van me heb laten horen. Begin echt steeds meer energie te krijgen en merk dat ik daardoor ook echt meer dingen kan doen. We zijn dan ook weer bijna het hele weekend op pad geweest met vrienden enzo.

Nog ruim 2 weken en dan gaan we met vakantie, naar Curacao. Oh, wat heb ik daar een zin in zeg. Al kijk ik een beetje tegen de vliegreis op. (Ben ik absoluut geen fan van. Maar ja, je moet wat als je iets van de wereld wil zien)

Mijn buikje begint nu echt te groeien. In sommige jurkjes zie je het al echt goed. :-) In m'n spijkerbroek kan ik het nog goed verbergen. Heb dan ook nog geen positiekleding gekocht, maar al wel een beetje rondgekeken. Al moet ik zeggen dat het vies tegen valt om echt iets leuks te vinden wat ook nog betaalbaar is. Jullie al wat rondgekeken ? Oh, heb wel een tankini voor de vakantie gekocht. Wil straks toch gaan zwangerschapszwemmen, dus komt hoe dan ook van pas.

Hoe is het met jullie, zoals ik de vorige berichten las gaat het allemaal goed. Of in ieder geval de goede kant op. Suze, voel jij je alweer een stuk beter ?

Claudia, hoe was de nekplooimeting ? Gaaf he, om die kleine zo bezig te zien. Op onze een na laatste echo was hij/zij ook zo bewegelijk, op de laatste lag hij/zij er lekker relaxed bij.

Fijne werkdag nog allemaal !

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

Hi meisjes,

Even een vraagje voor de experts die al een ecd hebben gedaan. Mijn doneuse is aan de pil en ik niet. Wij lopen ongeveer 10 dagen van elkaar. Moet zij gewoon doorslikken en dan direct aan de hormonen of is het beter dat zij nu stopt voor ons gesprek in Brusssel??

Weten jullie ook hoe het werkt als zij gaat prikken wat moet ik dan doen (ik was altijd degene die moest prikken maar nu moet ik de afwachtende houding hebben?!).

Alvast dank zwangeren voor jullie adviezen!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

hoi hoi

wat is het toch stil hier !!

Suze en Ilona hoe is het met jullie??

Mineut

Ik weet geen antwoord op je vraag, sorry.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Sorry dat ik zo weinig mail..... thuis is de computer gecrashed... dus nu ff snel wat vanaf het werk.

Ik ga nog steeds op en neer, soms zo maar wat goede dagen en dan weer dagen drama!

Maar het gaat goed hoor..... Claudia, hoe was de uitslag van je combinatietest!?

Ik moet volgende week weer naar het ziekenhuis...we zijn weer benieuwd.

Verder begin ik nu uit te dijen.., men begint het nu te zien! Hoe is het bij jullie...al nieuwe kleren gekocht, of past alles nog!?

Hebben jullie verder nog uitslagen gekregen!?

Nou dit was ff een snel berichtje, hoop dat alles verder goed met jullie is!!

Nog maar 2 weken dan zouden ze kunnen zien wat het wordt, we zijn zooooooo benieuwd!!

En zijn jullie het al zat steeds in een karaf te piessen.... ik ben er nou wel klaar mee hoor!!! Pff, heb het gehad.. zal blij zijn als ik daar ook weer vanaf ben!!

Liefs Suus

Geplaatst

Ha dames,

Met mij is ook alles goed. Eigenlijk steeds beter. Ben nu niet echt moet meer. Heb vandaag (m'n vrije dag) ook echt van alles gedaan. (Geshopt, geschilderd en nog wat gerommeld in huis) Dat had ik een paar weken terug echt niet kunnen doen.

Bij mij begin je het ook al te zien, verschilt wel per kledingstuk. Heb ook al iets wat ik niet meer aan kan, maar dat is tot nu toe het eerste kledingstuk wat niet meer past.

Al ben ik nog niks aangekomen, alleen maar 2,5 kilo afgevallen. En jullie ? Al wat aangekomen ?

Suze, ik herken het dat zat zijn om in een karaf te plassen. Ik hoef nog maar 1 week. Omdat we in week 16 op vakantie zijn mocht ik een week eerder stoppen. Vind het helemaal niet erg. Het is dat we het voor een goed doel deden, maar ben het inderdaad al een beetje beu.

Volgende week dinsdag weer naar het ziekenhuis voor controle, dan is het zo'n 4 weken geleden. Vind het wel lang hoor en twijfel soms dan nog of het wel goed zit. (Tja, stomme eigenschap die onzekerheid !!) Ben wel blij dat we de dag voordat we met vakantie gaan de controle hebben. Dan gaan we als het goed is met een goed gevoel op vakantie. :-)))))

Suze, ik hoop voor je dat na week 16 het echt allemaal een stuk beter gaat. Een vriendin van me is ook zo misselijk geweest en dat was na week 16 echt helemaal over. Dus nog even doorbijten...

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

Hi meisjes,

Zo te horen gaat het allemaal goed met jullie zwangerschappen en dat jullie gelukkig zijn dat het einde in zicht is met mvm (plasbakken)....kan ik mij iets bij voorstellen!

Ik had een vraagje aangezien jullie het traject ECD al hebben doorlopen en met gelukkig goeie resultaten dat geeft mij hoop!

Heeft het zin om mijn cyclus samen te laten lopen met mijn doneuse, zij is aan de pil en kan het nog een dag of 10 doorslikken dan lopen wij gelijk met onze menstruatie.

Heeft dit zin of is het nergens voor nodig??

Wij hebben een enorm tijdgebrek omdat mijn doneuse 9 maanden gaat reizen eind mei dus wij proberen alvast wat tijd te winnen voor ons gesprek de 22e maart.

Ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden als experts :)

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hey Mineut,

ik zou het wel doen het kan namelijk nooit kwaad om even met de pil door te gaan en het gaat jullie wat tijd schelen denk ik.

Meiden,

wat fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat en natuurlijkmet jullie ukkepuks hopelijk zijn alle as echo's ook weer goed.

liefs

Geplaatst

hallo dames

suze

je hebt er iig nu goeie dagen tussen zitten, dat lijkt me wel fijn in die dagen kan je je dan weer opladen, en dingen doen.

ik had van de week ook 2 goeie dagen en toen van alles gedaan wat ik nog moest doen

en gisteren een off day en toen gewoon lekker heel weinig/niks gedaan.

Ik hoop ook voor jou dat het met week 16 (het liefst eerder natuurlijk)beter met je gaat!

Ik ben ook bijna klaar met karaf pissen (volgende zondag) ik ben er ook wel een beetje klaar mee, maar ik hou het weekje nog wel vol.

het is tenslotte voor een goed doel.

Mijn buikje begint ook al een beetje te groeien, maar pas alles nog, begint wel strak te zitten dat wel

alleen mijn uniformbroek krijg ik niet meer dicht, heb al een andere geregeld

Het gaat dus niet hard, maar nu willen we zo graag het buikje laten zien he aan de mensen

Over een paar maandjes willen we er juist van af omdat het te zwaar word hahaha

ik heb nog geen nieuwe kleding gekocht

Ilona

Aha

je bent al lekker aan het klussen in huis de babykamer?

Ik ben ook alleen nog maar afgevallen het schommelt maar gemiddeld z'n 2 kilo.

maar de kilos zullen dalijk wel snel bij ons alle er aan komen denk ik zo.

Mineut

Ik hoop dat jullie op tijd voor de donor haar vakantie een poging nog kunnen doen

zpu wel fijn zijn voor jullie!

Kan je de arts niet bellen over de vraag over de pil?

Hier gaat alles nog goed, lekker zijn gangetje.

met de moeheid gaat het goed lijkt beter te gaan, iets meer energie heb ik nu en dat is wel fijn.

Ik slaap alleen wat slecht, ik heb vroeg slaap en kan dan wel heerlijk wat uurtjes slapen, maar word snachts wakker om te plassen maar kan dan slecht inslapen daarna lig dan soms uren wakker en lig dan gewoon niet lekker op mijn rug is niet lekker borsten en buik gaan dan trekken, op mijn zij is niet lekker door de borsten op mijn buik ook niet door de borsten pfff echt wel lastig

en dan val ik eindelijk in slaap zo tussen 4 en 5 en dan gaat de wekker om 6uur terwijl ik dan juist weer diep slaap pffff

dat is wel lastig

ik ben deze dagen vrij maar dan werk mijn vriend die er vroeg uit moet, waar ik wakker van word (de wekker) meestal kan ik wel weer slapen daarna maar niet altijd.

Hoe is het met jullie nachtrust?

liefs claudia

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Helaas de kogel is door de kerk, mijn doneuse kan geen eitjes geven zij heeft zelf een probleem dat haar eitjes niet volgroeien dus ondanks haar grote wil om mij te helpen kan het niet. De arts heeft haar verteld dat zij op dit moment niet te stimuleren is misschien over een jaar als haar lichaam wat rust heeft dat het beter zou kunnen maar zij moet zich nu ineens ook voorbereiden op de kans dat zij geen kinderen kan krijgen. Wij zijn allebei zo ontzettend verdrietig omdat zij het zo graag wilde doen maar medisch niet kan en het voor haar nu ook een moeilijk pakket gaat worden.

Ik vind het zo ongelooflijk zielig ook voor haar dus wij hebben samen dikke tranen gelaten en hopelijk nu weer hopen dat er nog een engel ergens rond fladderd die ons zou kunnen helpen. Het meest jammere vind ik dat zij zo een onwijs leuk karakter heeft maar goed het is helaas niet anders, het mocht niet zo zijn.

Wij hebben net onze afspraken afgezegd in Brussel omdat wij nu weer opnieuw moeten beginnen, eerst maar op vakantie en dan als wij terug zijn weer fris proberen te starten.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Mineut

Wat sneu voor jullie zeg bah!!

Logisch dat jullie van slag zijn allemaal echt jammer dat het niet voorlopig niet door kan gaan!!

Ik denk idd even rust in de tent wel goed zal doen even alles weer even op rijtje krijgen!

Om daarna weer helder te kunnen denken en er dan weer voor te gaan!

Sterkte met dit alles

En geniet lekker van je vakantie!!

liefs claudia

Geplaatst

Hey dames,

Hier even een kort berichtje van mij! Onze computer thuis is nog steeds kaduk.. ik kan wel lezen, maar helaas niet schrijven, de spatie doet het niet meer vanwege een grote douche koffie!

Maar ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Hier gaat het redelijk, ik heb medicijnen voor het maagzuur en moet zeggen dat ik daar redelijk op reageer...ondanks dat ik me nooit echt goed voel! Er is altijd de misselijkheid op de achtergrond, de vieze smaak in mijn mond of het keelbranden.... en anders doet mijn maag wel zeer!!! Pffffffffff..... wat een ellende hé.....! De roze wolk is helaas niet aan mij besteed... wat niet wegneemt dat we super gelukkig zijn dat het gelukt is!

Mijn buikje begint heeeeeeeeel langzaam te komen, met kleding aan is er niks te zien, maar in ondergoed, dan zie je een bolletje! Ik ben maar al wel goed aan het smeren, want als het dan straks goed los gaat... dan ben ik bang dat de ladders ook goed in mijn huid gaan springen!

A.s. vrijdag hebben we weer een echo, ... gelukkig niet in het ziekenhuis, dat vind ik zo n drama, afgelopen week heb ik minder dan 2 minuten in de stoel gelegen...t zag er prima uit...en ik mocht weer staan! Tja, dan hoop je toch wat meer te horen. Vrijdag gaan we naar de echopraktijk en die man vertelt vanalles.. als de kleine goed ligt, krijgen we zelfs te horen of het een jongen of een meisje wordt..... we zijn zo benieuwd!

Nou meiden, ik hoop dat alles goed met jullie gaat... Claudia... succes woensdag!!

Mineut... wat een vreselijk rotbericht! op zulk nieuws reken je natuurlijk helemaal niet..

Probeer tijdens je vakantie te genieten en het een beetje los te laten.. rust is ook goed voor je om dit weer een plekje te geven....... en geeft t niet op!!

Liefs

Geplaatst

suze

Ik vind het zo naar dat jij je niet top voelt en dat je niet van je zwangerschap kan genieten!

Natuurlijk zijn jullie gelukkig, maar zou wel prettig zijn als je je lichamelijk beter zou voelen.

en wat naar dat je nie top je pc kan schrijven nu pff

Hier hetzelfde verhaal geen buikje maar bolletje het begint langzaam te komen

Ik smeer idd soms ook al mijn buik en borsten kan geen kwaad alleen maar goed denk ik!

Wat spannend dat jullie vrijdag het geslacht gaan weten!!!!!!

Ik wil het tot nu toe niet weten, ik vind het leuker om bij de bevalling te horen wat het is!

natuurlijk ben ik ook benieuw en is het leuk met kleertjes kopen, maar

koop neutrale kleurtjes en na de geboorte ga ik los hihihi.

Woensdag mogen wij weer op controle, geen echo denk ik pas bij 20 weken weer, wel hartje luisteren en ik kijk er al naar uit!!!

Gisteren laatste kannen voor MvM weggebracht dus weer een fase afgesloten, wel zo fijn

Was geen last maar wel fijn dat het niet meer hoeft dat gedoe op totilet hihi.

Gisteren feestje voor mijn verjaardag gehad

En heb ook leuke babydingen gekregen echt keigaaf!!

Een zwangerschapshirt met let me out erop helemaal top en knuffels en een tuimelaar en rompertjes met i love mum erop keigaaf!

Een schildpad speelding met allerei geluidjes en dingetjes erop, helemaal leuk!

meiden het allerbeste en tot gauw!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Hallo meiden

Hoe gaat het bij jullie?

Hier nog steeds wel goed geen veranderingen eigenlijk

nog steeds erg moe wel

en mijn buikje is volgens nu wel wat aan het groeien!

Het slapen gaat nu wel beter, word wel wakker snachts maar kan nu sneller weer slapen gelukkig, ik weet niet waarom nu wel.

We hebben de kledingkast uit de slaapkamer gehaald van de week zodat we de babymeubels (bedje,commode) straks daar neer kunnen zetten

eerst nog een nieuw behangetje erop doen en dan kunnen we de babymeubels gaan kopen.

echt wel leuk om daar aan te binnen hihi

hopelijk gaat bij jullie ook alles voorspoedig!!

liefs claudia

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Wij zijn weer terug en hebben inderdaad ons verdriet even kunnen laten en weer proberen positief naar de volgende stappen te kijken. Wij zijn nu aan het kijken naar de klinieken in spanje, in Barcelona en Valencia. Heeft iemand hier commentaar op goed of slecht??

Verder wat heerlijk om te lezen dat de buikjes beginnen te groeien en minder om te lezen dat suze zo'n last nog heeft van alle bijwerkingen. Klinkt zeker niet zo fijn hoor!

Ik ga weer verder met mijn onderzoek naar de ecd in spanje maar elk commentaar is heel welkom hoor!

Liefs,

Mineut

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden