Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

alexandra

do en donts, is idd lastig te beantwoorden!

Om te beginnen heb ik al die tijd (al bijna 2 jaar) vitaminen geslikt voor zwangeren (voor, tijdens, na de zwangerschap) gravitamon daar zit dan ook de allerbelangrijkste in foliumzuur.

Verder heb ik geen specifieke dingen gedaan, wel zoveel mogelijk gedaan waar ik me goed bij voelde, dat leek ons heel belangrijk.

Als je maar lekker in je vel letje zit!!

En niet roken en drinken, mijn vriend droeg geen al te strakke boxershorts, schijnt niet goed te zijn voor het zaad.

En gezond eten, groente en fruit enzo.

Mijn vriend doet ook al die tijd de kattebak verschonen en leegscheppen

is eigenlijk pas voor in de zwangerschap, kans op toxoplasmose besmetting, maar wij wilde het tijdens het ivfproces al hanteren uit voorzorg.

Wij zijn ook nog in september 2009 net voor we echt begonnen nog op vakantie naar Aruba geweest 2 weken, heerlijkkkkkkkk!!!

Dat heb ons ook heel goed gedaan is ons idee.

Suze is ook op de valreep naar de domicaanse republiek gedaan voor ze begon aan deze poging.

Ik stuur je niet perse op vakantie naar een ver land hoor!!!

maar geef aan dat je probeer relaxed de poging in te gaan.

Dit is het wel, toch nog heel wat geschreven hihi.

Successss!!!

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi Claudia,

De echo was weer hartstikke goed! De beeb groeit helemaal volgens schema en ook het hartritme is helemaal goed!! Helemaal blij natuurlijk om dat te horen. Ook is er gezegd dat de kans op een miskraam nu tot bijna nihil is gedaald omdat de beeb zich precies volgens schema ontwikkelt... natuurlijk super blij om dat te horen, maar dat neemt nog niet weg dat de angst ook helemaal weg is.. ben altijd weer bang om weer net bij de uitzondering te horen!

T is jammer dat ik hier niet kan scannen, anders had ik je mijn beeb ook alvast even voorgesteld! Volgende week mag ik weer komen voor een echo! T is wel vaak, maar het werd me aangeboden en dan neem ik natuurlijk elke mogelijkheid aan.

Maandag moet ik naar het ziekenhuis.. en ik heb begrepen van de assistente dat er dan ook gevraagd wordt naar watvoor onderzoeken je zou willen doen.. nekplooimeting, vruchtwaterpunctie etc.. zelf heb ik daar eigenlijk nog niet over nagedacht en vindt het best wel een lastig onderwerp.. heb jij je daaral in verdiept?

Geplaatst

suze

Wat fijn dat alles er weer goed uit zag op de echo.

Hoe groot was je ukkepuk, weet je dat?

En natuurlijk doe je die echos als het je aangeboden word, leuk toch, ieder keer kijken of het goed gaat en ukkepuk lekker groeit!

Fijn dat de gyn zegt dat de kans op een miskraam nihl is nu, maar ik zou dan ook nog sceptisch zijn, er zijn nl altijd uitzonderingen, je zal die uitzondering net zijn!

we hebben van geertgen een foldertje meegekregen over die testen, nog niet gelezen.

Maar toevallig gisteren was er bij GTST even iets over (sjors die naar huisarts martijn ging voor haar zwangerschap)en toen werd gezegt dat de kans op een miskraam met een paar procent stijgt met beide testen samen(vlokken en vruchtwatertest) bijna 5 procent!

Het is niet superveel, kans is klein, maar waar we het net hadden, je zal diegene maar zijn waar bij het gebeurt daardoor!

En wat als je de test toch doet het gaat goed, maar de uitslag is negatief, wat doe je dan??????

laat je het dan weghalen, ook heel moeilijk om dat te beslissen!!

Wij denken nu we het niet doen de vlokken en vruchtwatertest omdat de kans op een miskraam er is.

Wat de medischassistente na ons bezoek bij dr ruis zei toen ze de folder gaf.

Ze kunnen met de echos van tegenwoordig want die zijn zo goed, heel veel al zien!

Heb me op gegeven voor MvM ze zal een deze dagen wel bellen voor afspraak!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

De beeb is nou 1,7 cm... klopt wel hé, ik loop net iets achter op jou!

Tjeetje 5% is best wel veel.... !!!! Ik weet het ook niet met die testen, ik vind het allemaal heel lastig! Een collegaatje van mij heeft de testen wel laten doen en daar kwamen 3x de meest erge dingen uit. Zo erg dat er ook geen keuze was om het wel of niet te houden, het was gewoon niet levensvatbaar.

Dan denk ik dat ik het wel liever op tijd weet, als je zo n zwangerschap helemaal moet voldragen lijkt me dat vreselijk om er daaran aan het einde weer afscheid van te nemen.

Maandag maar even horen wat het ziekenhuis allemaal zegt!

MvM zal inderdaad wel heel snel contact met je opnemen. Bij mij waren ze ook heel vlot. Ik had een gezellige tante, die lekker bleef plakken.

En heb het boek dat ik gekregen heb ook al lekker uit lopen pluizen!

(weet je wat ik ook zo raar vindt op de tv.. dat is die serie over de Pfaffs, het is herhaling, maar toch vind ik het af en toe wel ff grappig om te zien. Nou zijn die 2 dochters..lindsey en ? ook allebei zwanger.. En die lopen constant te borrelen, ze zitten er vol van dat ze zwanger zijn, maar de ene borrel na de andere wordt weggedronken.. denken ze in Belgie anders dan hier over zwangerschap en alcohol?)

Geplaatst

suze

Jou ukkepkuk is lekker gegroeid, goed he!

ja ik loop een paar dagen op je voor.

Wat die testen betreft, al het idd niet levensvatbaar is, dan is het geestelijk niet te doen om het te voldragen.

En wat vreselijk voor je collegaatje, echt heel naar!

MvM heeft nog niet gebeld, maar komt natuurlijk door het weekend, het zal maandag of dinsdag wel worden, ben benieuwd hihi

De pfaffs, ja idd Lyndsey en Debbie zo heet die ander, de ene borrel na de ander drinken ze, het was mij ook al opgevallen.

Ik weet niet of ze er in belgie anders over denken, zwangerschap en alcohol, zal toch niet!!

Hier alles nog steeds goed en hetzelfde.

Misselijk met soms wat spugen (vooral slijm), moe, zeurende buik af en toe, de kwaaltjes zijn lekker en goed aanwezig.

Geeft niets we hebben het er zeker voor over!

Liefs Claudia

Geplaatst

Ha dames,

Fijn om te horen dat alles zo goed gaat bij jullie !! Hier is ook alles goed. Donderdag de 2e echo gehad en alles was goed. Onze uk was 2 cm en ik ben dus volgens de berekeningen vandaag 9 weken. :-))

Heb wel een hematoom in m'n baarmoeder, maar dat kon geen kwaad volgens dr. Wissmann. Er zat nog allemaal oud bloed en dat kon er misschien nog wel uit komen zei hij. Verder zou het vanzelf verdwijnen.

Doe ook al 1,5 week mee met MvM en ben ook erg blij dat ik nu iets terug kan doen.

Claudia, bij mij belde ze gewoon in het weekend hoor. Nota bene op een totaal ander tijdstip dan dat ik had aangegeven. Ach ja, het is goed gekomen. ;-)

Weet ook nog niet wat ik met de testen ga doen. Hubbie en ik hebben het er gisteren even over gehad, maar niet echt een duidelijk besluit genomen. We weten het dus nog niet. Zitten voors en tegens aan. Maar wat je over je collega schreef Suze lijkt me ook vreselijk zeg. Dat moet ook geen doen zijn om dat kindje te voldragen, wetende dat het of niet lang zal leven of geen 'normaal' leven zal hebben. Dan is het idd maar beter (hoe moelijk dat ook is) om de zwangerschap af te laten breken. :-(

Tja, de Pfaffs, dan noem je ook een familie, he ?! ;-) Volgens mij hebben ze dezelfde leefregels in Belgie als hier wat alcohol betreft. (Heb ff gauw op internet gezocht en heb precies dezelfde argumenten betreft alcohol drinken tijdens de zwangerschap gevonden) Die familie zal er misschien niet al te veel bij nadenken. Mag natuurlijk geen vooroordelen hebben, maar heb er anders ook geen verklaring voor...

Van kwaaltjes heb ik de laatst dagen ook behoorlijk veel last. Heb me een vreselijk humeur.... (Al heb ik er gelukkig het meeste last van en niet m'n omgeving. ;-) )

En ben futloos, heb helemaal geen energie ergens voor. Vanmorgen zelfs voor het eerst het gevoel gehad dat ik moest spugen. Snel wat gegeten en toen was het gelukkig gauw over.

Fijne zondag nog !

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hoi hoi,

Het was jullie dus ook al opgevallen... elke keer als ik het weer zie, zit ik met verwondering te kijken!

Claudia,

Wat vervelend dat je ook begint te spugen.. zolang het nog slijm is en geen zuur, dan valt het nog een beetje mee! Ik vond zuur zo vies... dan kon ik weer spugen om het zuur... bah! Maar met mij gaat het nou weer goed.. ben weer aardig terug op de rails en morgen maar weer aan het werk.

Ik heb via de huisarts pilletjes en die beginnen te werken! De scherpe kantjes zijn er helemaal vanaf!

Natuurlijk nog wel moe.. maar dat vind ik de minst vervelende klacht! En niet teveel in beweging zijn.. des te meer beweging, des te beroerder ik word.

De MvM zal je wel snel bellen, want zolang mag je ook niet meer meedoen! Ik tot midden maart!

Ilona,

Bij jou blijf ik het een wondertje vinden, dat ondanks je bloeding, alles hartstikke goed gaat! Onvoorstelbaar mooi!!!

Die hematoom.. enig idee hoe dat is ontstaan.. heb je daardoor die bloeding gehad.. staat het helemaal los van de zwangerschap?

Moest jij eignelijk ook naar Belgie voor de bevruchting.. naar Genk.. of mocht het bij jouw gewoon in Nederland omdat het gekende donatie is?

(Was ik eventjes benieuwd naar) Verder mooi om te lezen dat het goed met je gaat... behalve af en toe je humeur.. wel fijn dat jij er alleen last van hebt en niet je omgeving...das bij mij andersom... ik heb er geen last van, mijn omgeving (lees mannetje) des te meer!

(en wat heb je trouwens gekozen als cadeautje van de MvM?)

Liefs

Geplaatst

Dames,

Vandaag moest ik naar de gyneacoloog in het ziekenhuis.. alles gelukkig goed.

Maar... ik heb ook een inwendige echo gehad... wat mooi!

Alles zit er al op en aan, de armpjes, de beentjes.. en de beeb ging ineens bewegen, de beentjes heen en weer.. en wij konden het zien!!! Zo mooi!

Ben helemaal in love!

Liefs

Geplaatst

Wauw, Suze !!! Dat lijkt me gaaf om te zien zeg. Snap dat je helemaal verliefd bent op die kleine uk van jullie !!! Als je kunt scannen zijn we natuurlijk reuze benieuwd ook naar jullie wondertje. :-)))))

De arts zei dat er volgens hem een adertje gesprongen was, deze is toen gaan bloeden en daardoor is dat hematoom ontstaan. Maar het is maar een aanname, hij weet het natuurlijk ook niet 100 % zeker. Wij zijn al lang blij dat onze uk er nog steeds zit en dat 'ie goed gegroeid is !!! Is inderdaad een wondertje, we zijn ook zo trots op hem/haar dat 'ie is blijven zitten !! :-))))

Wij moesten trouwens ook naar Genk. Ik had het idee dat ze helemaal niet meer samenwerken met het Catharina ziekenhuis. Dus het maakt niet uit welke behandeling je bij Geertgen ondergaat, je moet hoe dan ook naar Genk. Al weet ik dit ook niet zeker. Heb er een beetje op door gevraagd een aantal keer waarom dit is, zowel bij de assistenten als bij de artsen, maar kreeg steeds een vaag antwoord. Denk dus dat ze een meningsverschil hebben met het Catharina ziekenhuis... Daarbij willen ze dat klooster wat tegenover Geertgen staat ombouwen tot lab zodat ze over een tijdje alles daar zelf kunnen doen.

Heb voor de bordjes en de mok van Dick Bruna gekozen. We willen de kinderkamer waarschijnlijk in de felle kleuren van de Nijntje boekjes doen, dus is dat wel toepasselijk. Jullie al over dergelijke dingen zoals de kinderkamer nagedacht ?

Suze, was trouwens wel benieuwd waarop de arts precies baseerde dat de kans op een miskraam nu zo'n stuk kleiner is ? Want onze uk groeit ook echt als kool, precies op schema, nu zelfs wat sneller. Maar ben toch nog zo bang dat we ook tot de uitzondering horen...

Liefs,

Ilona

Ps: Die 2 vande Pfaffs zaten net weer aan de champagne schandalig gewoon !! ;-)

Geplaatst

suze

Wat gaafffff!! die echo, ik snap ook zeker dat je al verliefd op je ukkiepukkie!

Als die zo ligt te zwaaien en te waven naar je op het scherm whaaaaaa!!

geniet ervan meiske!!

Ik heb idd begrepen dat geertgen al een poos niet meer samenwerkt met eindhoven.Weet ook niet warom, zal idd wel meningsverschil zijn in het beleid wat ze beide voeren!

Wist niet dat ze aan de overkant een lab aan het creeren waren, er is wel veel bezigheid de latste keren dat we kwamen.

een keer zei dr ruis wel dat het in de toekomst over was met heen en weer rijden naar Genk voor de eitjes, maar had het toen over een koeriersdienst!

MvM heeft nog steeds niet gebeld, vind het nu wel lang duren, had gisteren of vandaag verwacht!

Misschien straks of vanavond nog!

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou, dat zou echt heel fijn zijn als ze daar een laboratorium zouden gaan maken.. er zit toch ook al een laboratorium boven!?

Gaan ze uitbreiden!? Ik heb ook het idee dat ze steeds groter worden.

Ook in de wachtkamer aan de linker kant is een stuk bijgekomen en een stuk muur uitgebroken.. dat is ook nog niet zo heel lang!

En ze doen daar ook al puncties zelf.. zou dus helemaal mooi zijn, als ze daar alles kunnen gaan doen!

Ik heb ook begrepen dat er een koeriersdienst zou komen... Dat zou super zijn, want dan hoef je niet via Elsendorp, dat scheelt ons een hoop reistijd!

Ilona..wat een verhaal joh.. nou ik ben blij dat het zo goed gaat!

De uitspraak dat het niet meer mis zou kunnen gaan, vind ik een hele riskante! Maar gebasseerd op ervaring zei hij, dat indien de groei gaat, zoals het zou moeten en de harttonen van het kind blijven gelijk, dan gaat het goed! Miskramen komen in deze periode voor indien de groei achter blijft of de harttonen langzamer gaan... dat geeft meer kans op een miskraam.

Maar het blijft gevaarlijk, want je zal maar net bij de uitzondering horen!

En leuk trouwens dat je voor de Nijntje kleuren gaat..! Wij hebben er nog helemaal niet over nagedacht! Ik wil eerst graag het geslacht weten! Dan passen we het daar op aan!

Claudia,

Wat raar dat moeders voor moeders nog niet gebeld heeft... je zou bijna denken dat er wat mis is gegaan.. hier zaten ze er echt bovenop! Raar hoor!

Ik ben trouwens nog zwaar beroerd, zit weer aan hogere medicijnen en als het binnen 2 dagen niet beter gaat, wil de arts me misschien op laten nemen!

Geplaatst

Hey meiden,

Wlde even laten weten dat ik nog altijd mee lees hoor en ook heel erg blij voor jullie ben dat alles goed gaat met jullie en jullie ukkepuk.

Suze wat vervelend dat je zo misselijk bent hopelijk hoef je niet opgenomen te worden.

Meiden ikblijf jullie volgen, maar vind het af en toe een beetje moeilijk om jullie v8erhalen te lezen en er dan op te reageren.

misschien sluit ik mij wel weerbij jullie aan over 3 weken.

Lfs

Geplaatst

Chantal,

Ik denk dat we je allemaal heel goed snappen. Toen de 1e poging bij mij mislukte deden alle positieve verhalen ook goed pijn.. daardoor ben ik zelfs even niet actief geweest op het forum.

Meid.. ik hoop dat je je snel bij ons mag aansluiten, echt!

(enig idee hoe het traject nu voor jouw is, waar zit je ergens, mag je bijna weer beginnen? )

Geplaatst
Chantal,

(enig idee hoe het traject nu voor jouw is, waar zit je ergens, mag je bijna weer beginnen? )

Hey Suze,

Ik mag zondag weer naar het UMCU voor de eerste FM en ik denk dat ik dan ook al vrij snel de pregnyl mag gaan zetten om dan aan het einde van de week een cryo tp te hebben (mits deze natuurlijk goed ontdooid)

Dus misschien over 3 weken een positieve test dat zal natuurlijk helemaal geweldig zijn maar we zullen zien eerst maar is die TP.

Lfs

Geplaatst

hoi hoi hier claudia weer

ben zo moe van het werk de afgelopen dagen, wel mee gelezen uiteraard, kan jullie niet missen, maar schrijven kwam er niet van sorry.

MvM heeft dinsdag avond gebeld, maar was niet thuis toen heeft ze woensdag weer gebled en we hebben een afspraak gemaakt voor vrijdagochtend.

Ze kon wel gelijk vertellen dat ze het bij mij in de stad niet ophalen, moet het dus gaan brengen, mar ook niet ver en 1 keer in de week en vrijdag neemt ze gelijk flesjes mee dus scheelt weer 1 keer.

Ik wil het toch doen, kan ik wat terug doen toch!

Chantal

begrijpelijk hoor dat je hier niet zo actief bent, met al die geluksverhalen hier, geeft niet begrijp ik ook!

Hopelijk ontdooit jou cryo goed en is er snel een TP.

Ik heb goeie hoop, het moet toch gaan lukken he!!

Ik zal in iedergeval heel hard voor je duimen!!!!

Suze

Echt naar dat je je zo rot voelt pff

En dat zelf d arts je misschien op laat nemen, maar goed denkt maar zo misschien kunnen dan wat voor je doen, je bent dan in ieder geval verplicht om op bed te blijven en je rustig te nemen.

(Niet dat je nou zo veel zou kunnen doen als je zo beroerd bent)

Ik hoop nog steeds voor je dat snel die beroerdheid over is en je eindelijk is echt kan genieten van je zwangerschap.

Ilona

alles nog goed met jou en je ukkepukkie?

Liefs Claudia

Geplaatst

hoi meiden

MvM is net geweest, aardige mevrouw, wel snel weg iets gehaast wel jammer.

Ik heb voor het nijntje service gekozen

boek leek mij ook mooi kon eigenlijk niet kiezen toch voor serviceje gekozen.

En nu dus urine gaan sparen!!!

wat heerlijk weer vrije dagen, kom helemaal bij!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Suze,

Hoe gaat het met je ? Heeft de arts je nog op moeten laten nemen ?

Hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat !

Hier gaat het verder goed. Voel me soms wel behoorlijk moe en futloos. Maar verder eigenlijk niks te klagen. Overmorgen weer een echo, kan niet wachten om onze uk weer te zien !! :-) Nu er weer wat langer tussen de echo's heeft gezeten is het wel weer spannend of alles nog goed zit. Maar heb helemaal geen bloedverlies of krampen meer gehad, dus dat is natuurlijk ook een goed teken, niet ?

Claudia, met jou ook alles goed ?

Chantal, wanneer mag je de pregnyl zetten en is de tp ? Ik duim heel erg voor je dat je je over een paar weken bij ons mag voegen, zou geweldig zijn !!!!

Werk ze allemaal.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie en jullie ukkepuk???

Ilona heel veel plezier donderdag bij de echo en ik kan mij voorstellen dat je een beetje bang bent dat het niet goed zou zitten maar daar in tegen heb je geen klachten om dat te denken. Dus meid het zit vast goed.

Ik ben zondag naar het UMCU geweest en ik heb gelijk die zelfde avond al de pregnyl gezet, nu is het wachten op een telefoontje of de cryo goed is ondooid en dit telefoontje krijg ik vrijdag tussen 11.00 en 12.00 en dan zal er die middag nog een tp plaats vinden.

Ik hoop dat ik mij zo rond 20 feb hier kan melden met het nieuws dat ik zwanger ben.

Lfs

Geplaatst

Nou Chantal,

Ik hoop dat alles goed gaat en dat het maar mooi tp kan worden en lekker blijven zitten. Ik zal voor je duimen dat alles goed gaat en dat jij vrijdag weet dat je ook de tp zal hebben!

Ik lees gewoon wel elke dag met jullie mee hoor maar aangzien ik zit te wachten tot 22 maart voor ons gesprek in brussel heb ik niets te melden eigenlijk maar ik geniet van alle goede verhalen hier en hoop snel mee te mogen doen met jullie.

Groetjes,

mineut

Geplaatst

Hoi meiden

Hier ben ik weer.

Alles gaat nog steeds goed hier.

Ben alleen erg moe, maar verder ook niets te klagen en daardoor komt er niet veel van schrijven hier op het forum terecht, lees uiteraard wel mee, blijf jullie volgen natuurlijk.

ook poosje niets van suze gelezen, misschien toch opgenomen.

Hopelijk gaat het goed!

en wat duurt het lang voor de volgende echo pfff

nog iets minder dan 2 weken nog, ik wil het hartje weer zien en nu ook horen kloppen!!!

Chantal

hopellijk krijg jij vrijdag je TP, I hope so for you !!!!

Ilona

Hoe was de echo vandaag?

Was de uk leuk aan het zwaaien naar jullie?

mineut

ik hoop voor je dat de tijd snel gaat en het snel 22 maart is en je eindelijk op gesprek kan!!

ik wens jullie alvast heel veel succes toi toi!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi

Ilona en Suze krijgen jullie trouwens al een buikje?

Ik denk ietsjes te zien maar nog niet noemenswaardig

Volgens mij is dat bij sommige eerder bij andere wat later!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier is alles super goed !! :-) Buiten dat ik deze week echt heel erg moe en futloos ben gaat het echt heel erg goed.

Gisteren weer een echo gehad en ik ging er eigenlijk met vol vertrouwen naar toe. Mijn hubbie was nog niet helemaal overtuigd, maar toen hij die kleine uk flink zag bewegen was ook hij helemaal happy !!!! Was echt helemaal super om die kleine uk weer te zien. Al was 'ie zo druk aan het bewegen dat 'ie maar moeilijk vast te leggen was.

Claudia, ik denk ook al iets van een buikje te krijgen. Ik heb al weken het idee dat in ieder geval m'n darmen omhoog zijn geduwd. Kon daarom soms al mn buik niet meer inhouden. Sinds een paar dagen zie ik ook dat er iets van een bolling is vlak boven m'n schaambotje. Dus er begint nu wel het een en ander te groeien. Vandaar ook eigenlijk dat ik er zo vol vertrouwen naar toe ging, had echt het gevoel dat het goed zat ! :-)

Ben erg benieuwd hoe het met Suze is. Ze zal denk ik wel opgenomen zijn....

Chantal, succes vandaag. Ik hoop dat je straks een telefoontje krijgt dat je snel de tp hebt. Zou helemaal geweldig zijn !

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hey meiden,

Net een telefoontje gehad en we hebben vanmiddag om 14.30 een tp.

Ik hoop zo bij jullie te kunnen plaats nemen over 14 dagen. We zullen zien.

Ik ben trouwens blj om te lezen dat alles goed gaat met jullie en jullie ukkepuk, ik zou zeggen laat die buik maar groeien!!!!!

Lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden