Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hi Saartje,

Wat een teleurstelling voor jullie aangezien je met 7 embryo's toch een goede kans had.

Ik kan mij voorstellen dat jij de opties op een rijtje zet, wij hebben ook contact met Geertgen gehad maar aangezien ik net 43 ben geworden kunnen zij ons niet meer helpen. Zij behandelen tot 42 volgens mij.

Het is inderdaad een kostbare zaak in spanje maar goed wij hebben helaas ook geen andere opties meer dus a.s. vrijdag ons gesprek daar, we zullen zien.

Heb jij nog tips of vragen die ik ook zou kunnen stellen?

Ilona en Claudia alweer 20 weken pfff wat gaat dat snel, gefeliciteerd!!

Groetjes,

Mineut

Mineut succes vrijdag!!!! spannend hoor.

liefs joske

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi mineut,

Wat de vragen voor spanje betreft zou ik volgende vragen.

Slagings percentage

Kosten voor in vriezen en eventuele cryo behandeling. Wij schrokken ons rot toen we hoorde dat een cryo 1500 euro kost.

Ook wou ik vragen hoe ze aan de donor's komen?

Verder wil je ook weten hoe de communicate verloopt tijdens de behandeling.

Zijn er regelmatige tel gesprekken of is het allemaal per email?

Naar welke kliniek ga je trouwens?

Stuur me maar een bericht als je meer wil weten.

Ben bang dat ik helaas weer terug naar spanje moet voor een 2e behandeling.

Dit omdat mijn donor 40 wordt en blijkbaar ziekenhuizen in NL daar moeilijl over doen.

Had graag een 2e behandeling gehad met mijn eigen donor maar regels in NL zijn wat dat betreft heel streng.

Heeel veeel succes vrijdag

Geplaatst

Hoi Pulletje,

Ook daar ben ik blij mee omdat te horen. Ik heb in mei een afspraak bij Geertgen.

Had vandaag een hele teleurstellende afspraak bij MC in Rotterdam.

ik wilde eigenlijk na 10 min weg lopen.

de arts was zo negatief en zodra hij de donor leeftijd hoorde (39)

begon hij alleen maar nadelen en negatieve kanten op te noemen.

arts zei dat hj het moesy voorleggen aan het bestuur vanwege de donor's leeftijd en dat er heel weinig kans is dat ze het ok zouden vinden.

nou verwacht absoluut geen positief bericht

zo vermoeiend..

nu nog afwachten wat het Vu en AMC en Geergen gaan zeggen

Geplaatst

Wat een vervelende arts. Inlevingsvermogen van een mug zou vriend zeggen.

Ik wat van een donor dat ze van het VU naar Geertgen zijn uitgeweken omdat zij ook de leeeftijd van 40 heeft bereikt. 1e keer in vu resultaat een prachtige dochter voor ouders. Nu na de 2e keer Geertgen 10 weken zwanger van wonder nummer 2. Goed he. Het kan dus zeker.

Ik duim voor je. Net als Chantal, Tjoender en Claudiaatje. Moeten er nog veel meer bijkomen. Ga ik lekker meegenieten vanaf de zijlijn.

Geplaatst

hoi dames

hier ben ik dan!

Vanochtend de 20 weken echo gehad, alles zit er op en eraan en alles doet het ook, hartje endergelijk

ukkepuk was leuk aan het showen naar papa en mama

beentjes strekken en optrekken en was aan het happen

dus was harstikke leuk.

we hebben ook weer harstikke leuke fotos

Alleen de kleine heeft wel een kleine groeiachterstand van een week ongeveer, zit op de curver precies op de onderstelijn.

Hoeft helemaal niets te betekenen en er hoeft niets aan de hand zijn.

Alleen de medische molen gaat wel in werking.

*we moeten maandag al naar het EMC voor een hele uitgebreide echo daar kunnen ze precies alles goed meten en zien (is en ander echoapparaat)

*er is ook weer bloedgeprikt voor een torchonderzoek.

is kijken of er infecties zijn bij mij of de kleine of allebei.

*en om de 2 weken een echo (in het sfg) om de groei in de gaten houden

*en ik moet rustiger aan doen, ze willen dat ik stop met werken voorlopig.

Dus was wel even schrikken allemaal vanochtend, maar weten dat het allemaal uit voorzorg is om ons beide goed in de gaten te houden.

En op tijd problemen kunnen zien.

Maar wat ik al schreef, het hoeft helemaal niets te betekenen te hebben , kan gewoon een klein babytje zijn of door de ECD.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hi meisjes,

Tjeetje Claudia ik kan mij voorstellen dat je toch een kleine salto maakt mentaal maar gelukkig dat alles direct gecheckt gaat worden. Wat fijn dat jullie al een hoop foto's hebben van jullie kleine, wat moet dat bijzonder zijn!

Hier is het ons echt niet gegund....eindelijk zouden wij vandaag naar valencia vliegen voor onze eiceldonatie afspraak.....nou niet dus...alle vluchten vanochtend geannuleerd.

Ik baal aangezien wij er zo naar toe hadden geleefd.....maar goed het is niet anders....op naar misschien een afspraak volgende week of zo.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

minuet

ja ik las het net in het topic van chantal, heb daar ook gereageerd

Ontzettend balen dat dat allemaal net vandaag is pfff!!!

echt @#$% ff grof gezegd!

het is idd heel byzonder al die fotos, wij vinden de fotos zelf natuurlijk ook erg goed gelukt, volgens mij hebben we een fotogeniekbabytje haha.

Ik zal kijken of het lukt om ze te scannen en hier op het forum te zetten!

liefs claudia

Geplaatst

Claudiaatje. Weet je ook wat je krijgt? Ben zeer benieuwd.

Onze oudste had ook een week groeiachterstand met 24 weken. Wij hadden een pretecho. Ze vergoedde toen nog geen 20 weken echo's dus hadden we het zelf gedaan. Ze is trouwens met 57cm ruim 9 pond met 41 weken geboren.

Nou is 6 a 7 pond ook prima en bevalt een stuk beter, letterlijk en figuurlijk. Wel goed dat ze het in de gaten houden. Maar moraal. De kleine kan ook een groeispurt krijgen en weer goed gewicht krijgen. Gelukkig zijn alle organen en alles goed. Gefeliciteerd!

Jouw baarmoeder is toch ook wat kleiner? Heeft het misschien daar mee te maken?

Geplaatst

Hi Minuet,

dat is inderdaad echt balen. Maar komt goed, hoop dat je er snel weer tercht kan voor een volgende afspraak.

groetjes

Geplaatst

Hoi hoi Claudia,

Goh, das wel ff schrikken als ik je berichtje lees..., zelf heb ik ook net de 20 weken echo gehad...en ik loop 4 dagen achter!

Maar dat viel allemaal nog keurig binnen de marges... ook een week vond hij nog niet ernstig en nog geen verwijzing waard...das apart!

Nou meid, ik zou me nog niet teveel zorgen gaan maken hoor!

Ben je nou al gestopt met werken...en wat een medische molen gelijk, maar goed, alles beter dan het onzekere!

(Misschien is het idd wel iets van ecd omdat ik ook achter loop!)

Hoop dat verder alles goed met je gaat!

Liefs

Geplaatst

hee suze

aha jij dus ook een kleintje, het zal wel met de ECD te maken hebben dan

Ik ben er op zich rustig onder, maar je maakt je toch wat zorgen, er zou toch niets de hand zijn?

maar de kans is ook wel klein dat er wat is en daar hou ik me dan ook aan vast.

Alleen hier in de grootte stad ga je gelijk de medische malle molen in

aan de ene kant natuurlijk wel goed al die echos en controles maar de andere geeft ook wel weer drukte juist nu ik het rustig an moet doen.

Ik ben nu voorlopig idd op advies van de arts gestopt met werken

dat geeft wel weer rust.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hi meiskes,

Wat fijn Claudia en Suze de 20 weken echo achter de rug en op naar een fijne rest van de zwangerschap, mooi weer en hopelijk ook wat rust voor jullie :)

Pulletje jij ben echt geniaal af en toe met jouw uitspraken en teksten echt geweldig en dank je wel altijd zo lief en positief!

Hier hebben wij een nieuwe "niet" vulkaan datum, 11 mei, wij gaan donderdag naar italie voor 2 weken dus hebben vanuit milaan een vlucht naar valencia geboekt, 20 euro per persoon retour...mega goedkoop en veel goedkoper dan vanuit nl dus dat is dan een meevaller. Zal jullie laten weten wat de ervaringen zijn...ik neem mijn laptop mee naar italie en zal af en toe even inloggen!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Mineut: Wat een super lieve opmerking van je. Sommige vinden mij, terrecht, soms te direct. Ik kan ook impulsief zijn. Maar meen het echt ik leef zo met jullie mee. Ik word er helemaal blij van als er weer en wens uitkomt en een wondertje bijkomt.

Heel veel geluk en alle goeds. Dat jullie eindelijk jullie wondertje mogen krijgen. Heb je weer alle vertrouwen en kracht hervonden?

Ik heb trouwens bij de Hennes een babyshirt met gekocht mum + dad = me. Dat kan toch wel? Zullen ze toch niet verkeerd opvatten? En zo zie ik het ook het zal 100% hun kind worden. Ik bewaar hem wel tot ze hopelijk een positieve echo hebben gehad. Als kadootje dan.

Ga van het weekend de ouders irl ontmoeten en daarna gaan we van start.

Claudia: Ben je nog een keer voor controle geweest?

Geplaatst

hoihoi

Ben gisteren weer voor controle geweest in het SFG

De kleine groeit goed,nog welop de onderste curvelijn

Maar groeit op de lijn wel goed mee.

Maandag voor de 2de uitgebreide echo naar het EMC.

Zelf ben ik wat in de lappenmand, flink verkouden en aan het hoesten, hoest de longen zowat uit mijn lijf pfff, heel vermoeidend ook.

mag van de arts alleen maar een simpel hoestdrankje nu met de zwangerschap.

ze wil ook dat ik nog een keer langs de cardioloog ga, want de cardioecho van STAR vind ze niet voldoende, omdat dat geen cardioloog is die de echo maakt.

pulletje

Wat spannend zeg dat je de ouders gaat ontmoeten dit weekend, lijkt me heel byzonder voor beide partyen!

Alvast heel veel ontmoetingsplezier!

En dan van start spannend allemaalllll!

Ik denk dat ze het shrtje heel leuk gaan vinden, leuk idee!

Ik heb de rompertjes van hennes die van i love mama en ook die van i love papa, leuke kleertjes heeft hennes!

heb er ook mijn postitiebroeken vandaan!

mineut

Toch nog redelijk snel een nieuwe vlucht naar valencia en eerst nog lekker naar milaan, lekker hor.

en zeker goedkoop 20 euro voor een ticket milaan -valencia, wat een meevaller!

spannend allemaal ook voor jullie!

Ilona en Suze

Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal voorspoedig, met goeie controles enzo!

IK vind het best snel gaan alweer bijna 23 weken!

Liefs Claudia.

Hopelijk

Geplaatst

Hey Claudia,

Wat fijn dat jullie ukkepuk toch mooi blijft groeien en ookal is het aan de onderkant van de curve dt maakt toch niet zo veel uit?

Wel vervelend dat je zelf zo in de lappenmand ligt je hebt je energie nu wel ergens anders hart voor nodig hopelijk wordt het snel wat beter.

Pulletje, Wouww wat spannend zeg dit weekend de ouders ontmoeten is zeker een speciaal en spannend moment.

Vind het wel lief dat shirtje dat je gekocht hebt en ik denk dat ze het alleen maar geweldig gaan vinden heel veel succes.

Mineut, Wat fijn nu lekker naar Milaan gaat vandaag hopelijk kun je lekker genieten daar en dan voor 20 euro naar valencia dat is echt een koopje meis hopelijk kom je terug met goed nieuws. toi toi toi

Ilse en Suze ook ik ben benieuwd naar jullie ook alles goed met jullie?

Hier gaat het nu steeds iets beter ben nog steeds aan de zetpillen voor het spugen maar heb nu ook af en toe betere dagen en zie het dan wel wat zonnige in allemaal al is de rose wolk bij mij nog niet helemaal te vinden hoor eerst maar is de echo van maandag afwachten dit zal de laatste keer zijn in he UMCU en daarna hier naar mijn eigen gyn.

Meiden ik hoop dat alles goed gaat met jullie en dat jullie op die mooi wolk zitten.

Liefs

Geplaatst

Claudia Gefeliciteerd!! Nou jij nog opknappen want zo hoesten wordt je niet vrolijk van zeker niet met zo'n kleintje in je buik.

Al bijna 23 weken. Al bijna weer een mijlpaal bereikt, 24 weken!!! Maar kleine hummel van Claudia wel nog een tijdje fijn bij mama blijven zitten. Lekker groeien en groot worden. Daarna zal je in een super fijn en warm nest komen.

Chantal Ik hoop echt voor je dat die vervelende misselijkheid na de 13e week helemaal weg zal gaan. Vervelend voor je.

En voor de kleine fotomodel. Laat je maandag maar goed zien. Laat papa en mama lachen van oor tot oor dat verdienen ze!

Ik ahd tijdens mijn zwangerschappen geen roze wolk. Ik was vooral bezorgd. Maar er waren wel hoogte punten, goede echo's waar ik helemaal in tranen was van blijdschap. Het zou heel fijn zijn als je alles als een roze wolk ervaart. Maar maak je niet druk hoor. Als de kleine er eenmaal is dan komt het helemaal goed. En daar doe je het voor!! Ik weet nog wel dat ik zo ontroerd was dat ik niet alleen een kind had gekregen maar dat ze ook nog gezond was. En niet zomaar een kind MIJN KIND. Toen kwam voor mij de roze wolk.

Geplaatst

Mijn dochter weet niet dat ik donor ga worden. Gaan we haar ook niet vertellen. Maar ik was benieuwd hoe zij het zou vinden als ik mama was geworden d.m.v. een donor.

Ik vroeg haar: Hoe zou jij het vinden als mama zwanger van jou was geworden met een eitje van een andere mama? Keek ze me lachend aan. Zou mij niets uitmaken. Jij bent dan toch gewoon mijn mama. Ik kom zelfs uit jouw buik. Misschien had ik andere haren gehad maar ik lijk toch al niet op jou. Ze is 7.5. En de waarheid als een koe.

Geplaatst

Hey Meiden,

Hier weer even een snel berichtje!

Ik moet eerst ff rectificeren........ we krijgen toch een meisje!!!!!!!!

Bij de 20 weken echo bleek toch echt dat het een meisje wordt, hahaha.

T is ff weer schakelen, maar we zijn er hartstikke blij mee.

Claudia, de onderste curve.. het zegt volgens mij ook niet allesl, volgens mij kun je ook zo weer goed zitten. Ik liep namelijk 5 dagen achter op schema.. en de laatste keer weer 2 dagen voor! Ik snapte er niks van, maar de echografist zei tegen mij dat het maar net is waar je spruit dan mee bezig is, soms met de groei van de organen en dan staat de gewone groei stil of andersom. Het komt dus gewoon allemaal harstikke goed hoor! En bij mij is ook al gezegd dat het nooit een hele grote spruit zal worden, nou harstikke mooi, want het moet er ook uit, hahahahah. En hopelijk blijft het wagelen me dan ook mooi bespaard aan het einde... want ik ben wel benieuwd hoor! Bij de afgelopen warme dagen begonnen mijn voeten al op te zetten en beviel de warmte me ook niet echt goed!

Ook begin ik nu wat harder te groeien, ik heb nog steeds wel eigen kleding aan, maar begin nu wel echt te merken dat mijn broeken strakker zitten.. en mijn 1e zwangerschapsbroek heb ik ook al aangehad...dat zat wel lekker! Eind mei gaan we nog lekker even op vakantie, ben heel benieuwd hoe het zal gaan!

Chantal... straks zal het echt beter gaan hoor.. ik zat ook veel aan de zetpillen, maar op een gegeven moment hoeft dat neit meer. Wel heb ik altijd een constante vorm van misselijkheid over me. Vooral na het eten, dan heb ik een vieze smaak in mijn mond en voel me misselijk. Maar dat is 1000x beter dan hoe ik me in het begin voelde! Bij mijn ging het beter vanaf 16 weken, dus hou nog even vol! Het einde is in zicht!

Liefs

Geplaatst

suze

whooo hoe is dat mogelijk dat het nu wel een meisje bljkt te zijn?

Zal idd wel even omschakelen zijn!

hopelijk heb je de afgelopen weken niet zo veel jongensdingen gekocht!

Wel goed dat je het nu te weten komt en niet tijdens de bevalling, het zal je gebeuren!

je heb helemaal gelijk Suze, dat een kleint babytje alleen maar makkelijk is straks tijdens de warme zomer weken en tijdens de bevalling!!

Zo denk ik ook hoor, ik ben ook niet zo groot en als ik een grote baby eruit moet krijgen pfffff idd liever een kleintje dan!

Ik draag al wel een aantal weken zwangerschapsbroeken, zitten wel lekker!

En ik draag voor mijn gewone broeken ook best strakke broeken dus was dan ook snel wel uit die maat.

Aha jullie ook eind mei nog eventjes met zijn 2 op vakantie, wij ook hihi

We blijven wel in NL.

En dat zal toch best goed gaan toch, lekker relaxen en rustig aan en vooral genieten ervan!!!

gisteren weer voor de uitgebreide echo geweest in het EMC.

De kleine groeit daar ook mee op de curvelijn wel de onderste maar het groeit woog ook nu 500gr dus gewicht gaat ook wel goed.

Er zijn geen aanleidingen om aan te nemen dat er iets aan de hand is.

We hoeven tenzij er wat is ook niet meer naar het EMC we mogen in het SFG blijven voor controle advies was dan wel om de 2 weken een groeiecho, maar dat beleid dat is er al dus dat loopt goed.

Verder ben ik nog steeds harstikke verkouden en aan het hoesten, is bvandaag wel iets minder aan het worden gelukkig dus hoop dat ik er nu snel af ben.

van de week de box bsteld en gisteren een boxkleed gekocht, leuk hoor om allemaal te doen hihi.

We zijn er ook nu uit welk behang we willen, we hadden daar een beetje moeite mee omdat we niet willen weten wat het word.

We hadden wat leuks gezien maar was voor een jongen en de ander voor een meisje en dat kan niet hihi.

maar nu iets anders leuks gevonden gelukkig wat voor beide kan.

Arts gisteren zei wel dat het een beetje bij de zwangerschap hoorde, je heb dan minder weerstand dus vatbaarder voor dit soort dingen!

vandaag met mijn zorgteammanager gesproken over mijn werkrooster na de bevalling/zwangerschapsverlof.

ze gaat nu kijken wat ze kan doen, want ze heeft nu opgeschreven wat ik wil en wat evt zou kunnen en dat gaat ze nu uitwerken en dan hoor ik wat echt mogelijk is

heb me net ook opgegeven voor zwangerschapsyoga, lijkt me lekker ontspannend!

Liefs Claudia

Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat!

Gelukkig! Jullie wisten het eigenlijk al maar nog even de bevestiging hiervan is niet verkeerd.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hoi hoi dames

Hoe is het hier in het ECDhoekje

Wel stil hier hoor!!!

Met mij gaat het wel goed

verkoudheid is bijna over, maar voel me al weer stukken beter, voel me goed zelfs.

van de week zatten me oren dicht door de verkoudheid en hoorde ik bijna niets pfff

maar oortjes zijn gisteren open gegaan gelukkig

morgen weer voor een echootje naar het SFG, kijken of de kleine goed gegroeid is.

Kleine beweegt iig behoorlijk regelmatig, wel fijn, want is goed teken.

Buikje blijft bescheiden voor het aantal weken zwangerschap

maar straks alleen maar gunstig itijdens de warme zomer.

hopelijk gaat het met jullie ook allemaal nog steeds goed en voorspoedig!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hi meisjes,

Claudia klinkt toch allemaal goed en wat fijn dat het rustig doorgroeit...inderdaad straks bij een stik hete zomer ben je er blij mee dat je niet opgeblazen bent :) Heerlijk dat je eindelijk ook van je verkoudheid aan het afkomen bent, is zo'n rot gevoel volle neus, oren en je niet lekker voelen.

Suze wat een ommezwaai bijna komisch....op naar een prachtige dochter!!

Hier zal ik mijn verhaaltje kopie pasten omdat ik het net had opgeschreven bij mijn andere forum:

Nou na een hoop stress aangezien de aswolk na onze eerste poging om vanuit aamsterdam te vertrekken niet was gelukt dit keer vanuit italie naar spanje vliegen. Mooi dat die aswolk nu dus naar italie was vertrokken en het vliegveld die zondag al dicht was kreeg ik dus paniek of wij wel zouden gaan naar spanje, maandag was ook dicht maar niet te geloven dinsdag zijn wij alsnog naar valencia gevlogen vanaf bergamo. Wij kwamen een uur te laat bij de kliniek maar geen probleem. Alle gesprekken gehad en toen moest ik nog dat onderzoek waar zij het slangetje in je baarmoeder doen om te kijken hoe dat gaat voor de tp. Nou mijn baarmoeder is gekanteld en mijn blaas zat niet vol genoeg dus hup 8 glazen water en wachten.....2e poging....nog niet vol genoeg, nog meer drankjes, uur wachten 3e poging en godver lukte nog niet en ondertussen allemaal auwww maar goed de 4e poging is gelukt dus er staat nu groot op mijn file zorg dat zij een volle blaas heeft. Pfff dat is lastig. Wij hebben zaterdag avond een enorm dikke decapetyl 3 maanden in mijn bil gestopt. Althans wij mengen, hub naald verwisseld en mozes wat een dikke naald dus ik op zoek naar nog een dunnere van de menopur...heb erop gezet en toen besloten toch weer de oude naald omdat wij dachten er zal wel een reden voor zijn om zo'n lange dikke naald te doen. Dus mijn man met moeite en kracht die naald in mijn bil gestopt....was het spul gestold dus kon hij het niet inspuiten...aiii wat nu...kleine paniek. Ik ineens we hebben nog genoeg solvent van de menopur hup die gepakt en weer liquide gemaakt en met kracht de naald nog een keer in mijn bil gejast....auiiiiwww maar goed het zat erin. Daarna stress of dit wel ok was maar goed het zat er in elk geval in. Mijn cyclus is nu 3 maanden stil gelegd.

Wij konden direct starten maar dat vond ik iets te snel dus wij starten tegen eind juni dus spannend, tja het is en blijft een gok maar we gaan het zeker de kans geven!

Ik ga nog door met onze ecd poging en daarna is het zo'n beetje ook klaar voor ons na als deze jaren proberen maar ben ondertussen al 43 geworden dus nu is de tik tok maar goed ik ga ervoor!

Ik zal eind juni beginnen met provara (of zoiets) pillen om mijn bms op te bouwen (gelukkig aangezien ik hartstikke allergisch ben voor pleisters) en dan begin juli ergens de tp, spannend).

Liefs,

Mineut

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi hoi dames

Ik ben er weer, we waren even een weekje op vakantie. (bungalowhuisje in brabant)

Heb nog een leuke verzorgingstas van lief gescoord bij de liefwinkel in eindhoven, erg leuk

het was verder ook heerlijk relaxed, dus super!!

Hier gaat alles nog steeds goed

heb nog steeds geen megabuik, maar groeit gestaag door.

mijn vriend heeft de kleine van de week ook gevoeld, mocht hem er zelf wakker voor maken snachts omdat de kleine snachts het meest actief is hihi.

Mijn vriend vond het erg byzonder en leuk!

morgen middag weer op controle in het SFG

en morgenavond eerste zwangerschapsyogales, erg leuk lijk me dat!

Ik hou het verder ff kort

Ik hoop dat het goed gaat jullie!

Liefs Claudia

Geplaatst

hoi hoi

hier weer een updateje van mij

Van de week weer op controle geweest, maar is precies hetzelfde verhaal, de kleine is klein op de onderste curvelijn, maar groeit wel mee!

Volgende week wel een extra testje voor meting van de doorstroming van de navelstreng, is tot nu toe steeds goed geweest, maar ze willen nu extra doen.

kleine woo al bijna 900 gram, dus gaat gaat ook best goed!

Ik heb ook nog een hartecho gehad, die had ik vorig jaar ook al gehad, dat wilde dokter ruis toen graag voordat we aan de ECD begonnen, is volgens mij standaard bij hem als je TS hebt!

Maar in het SFG wilde ze hem nog een keer laten doen omdat hij door SYAR gedaan was en ze had het liever door een cardioloog van het ziekenhuis zelf, dus vandaar.

Echo was ook uiteraard zoals verwacht helemaal toppie.beter een keer te veel dan een keer te weinig.

mijn bloeddruk is ook nog steeds goed 115 over 70, heel netjes.

Ik begin nu ook langzaam aan te komen, nu bijna 65 kilo, begin was 63, afgevallen naar 61 in het begin en nu dan bijna 65 kilo.

Heb nog steeds geen grootte buik, hij blijft bescheiden

krijg ook reacties, oh je heb helemaal geen grootte buik

en andere weer van oh je gaat het nu wel zien!!

ik heb dar wel een beetje moeite mee, met die verschillende reacties vooral als ze zeggen dat het klein, dat weet ik nu wel en ik probeer me ook geen zorgen te maken maar als je zulke reacties krijgt is dat best moeilijk!!

zelfs in het ZH verschillende reacties, kom je bij de echoscopiste, zeggen de een tegen de ander die het gaat doen, het is een kleintje hou daar rekenning mee MW is daar mee bekend, ging heel leuk, oh zegt de ander maar MW is ook niet groot dus het word gewoon een ukkepukkie het moet wel bij allemaal passen!

En dan kom je daarna bij de arts en dan is het van, het is wel klein hoor en bla bla bla PFFFFFFF word er gek van!!

geen relaxde onbezorgde zwangerschap dit hoor

ook nog wat, worden we van de week gebeld door mijn schoonvader, jullie zijn naar oma geweest he het weekend "JA".

Oma blijkt ziek te zien, ze heeft gordelroos

harstikke gevaarlijk voor zwangeren, pfffffffff.

ik wist dat ik zelf vroeger ook gordelroos heb gehad, maar ben gelijk op internet gaan kijken.

het was savonds, dus heb de volgende morgen het ZH maar gebeld.

maar na veel gebel en gedoe, hoefde er niets te gebeuren want als je gordelroos heb gehad heb je vroeger eerst waterpokken gehad.

En heb ik dus antistoffen, maarwat een stress wat dat pffff.

Van de week ook voor het eerst naar yoga geweest, was leuk en gezellig nu vooral ademhallings oefeningen en ontspanningsoefeningen gedaan!

de woningbouwvereniging heeft bij ons eindelijk de nieuwe ramen met dubbelglas geplaatst en nieuwe balkon deuren.

dus we kunnen nu eindelijk echt aan de babykamer beginnen te verven en behangen!

Ik hoop nog steeds iets van jullie (suze, Ilona) te lezen over hoe het gaat

het is erg stil dit hoekje, vind ik wel jammer!

Ik hoop dat alles wel goed gaat!!

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden