Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marmira, dokter wist me te vertellen dat het allemaal een beetje slaapt na een poging. Ik weet niet wat die bloeding zou kunnen betekenen, is het al over ondertussen? Misschien nog een beetje oud bloed. Cyclus is sowiso een beetje in de war denk ik, bij mij duurde het de vorige 6 à 7 weken voor ik opnieuw ongesteld werd.

• Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Het bloedverlies houdt nog steeds aan (al een week!) maar mag nu nauwelijks meer een naam hebben, gelukkig. Ik hoop dus maar gewoon dat ik alsnog rond de juiste datum (29 december) écht ongesteld word en de cryo-poging als gepland door kan gaan.

Verder gaat het wel OK met me. Drukke werkdagen zo vlak voor de kerst maar vanaf morgen heb ik heerlijk anderhalve week vrij! Ga donderdag op kraamvisite bij een goede vriendin, daar heb ik altijd gemengde gevoelens over. Sta je bij de mini-kleertjes om een kraamcadeautje te kopen, dan gaat het wel even door je heen of je ook ooit zoiets voor jezelf zal mogen kopen... En deze vriendin is zeer ruim na mij met de pil gestopt, en zij heeft dan nu haar mooie dochter en ik sta nog steeds met lege handen.... Tja, dat doet af en toe wel pijn ja, maar dat zal iedereen herkennen! Toch heb ik er ook zin in hoor, want ik ben superbenieuwd naar het kindje en ik ben ontzettend blij voor de mama!

Geplaatst

Lieve MarMira,

Wil even laten weten dat ik veel aan je denk en dat ik je dan ook hele fijne feestdagen toewens en hopelijk een vruchtbaar 2010 voor ons allebei!!!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Dank je wel, lieve Krisje - ik heb ook een berichtje geplaatst in je eigen topic!

Hier een rare situatie. Ik heb vanochtend toch nog maar even het ziekenhuis gebeld, want ik wilde zo de kerst niet in gaan. Moest ik van de verpleegkundige een zwangerschapstest doen (!). Die was (uiteraard?) negatief, dus dat heb ik braaf weer doorgebeld. Ze zou overleggen met de IVF-arts en 's middags terugbellen. Kreeg ik te horen dat als het volgende woensdag nog zo is, ik nóg een test moet doen, omdat het kan voorkomen dat je wél zwanger bent maar toch geen positieve test hebt!

Ik vind het een heeeel raar verhaal, en ik vind het ook moeilijk wat ik nu moet voelen/denken, je wilt natuurlijk niet nu weer hoop krijgen om die straks dan wederom de bodem in geslagen te krijgen. Maar toch... stiekem dan maar hopen op een kerstwondertje...? Blijkbaar is wat ik heb toch wel dusdanig afwijkend dat ze hieraan denken... :hmz:

Anyway, fijne kerstdagen, lieve meisjes!!

Geplaatst

Hey Marmira, dat zou wel heel bijzonder zijn. Dat zou betekenen dat je bent zwanger geraakt in een natuurlijke cyclus? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je door de ICSI nu nog steeds geen positieve zwangerschapstest hebt. Maar het zou een kerstwondertje zijn.

Jouw verhaal van je vriendin met haar kersverse baby is heel herkenbaar. Mijn zus vertelde me gisteren dat ze heel dik aan het worden is, moet nu een 4-tal maanden zijn. Terwijl ik naar haar aan het luisteren was, vroeg ik mezelf af of ik ooit zo'n gesprek zou voeren over mezelf, dus over een groeiend baby'tje in mijn buik.

We zijn hier weer lekker aan het vrijen gegaan. Zo'n pogingen gooien je seksleven wel een beetje overhoop. Maar het leuke is wanneer je weken niet hebt gevreeën het opnieuw een beetje zoals in het begin is.

Hoop dat je een mooie kerst hebt gehad en ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je. Dat bloedverlies is toch wel een beetje vreemd, maar het zou best wel wat innestelbloed kunnen zijn, als je een test gaat halen in het kruidvat, daar verschijnt al een streepje bij 5HCG. Welke test heb je trouwens gebruikt? Ik duim stiekem een beetje, is het niet voor deze cylcus, dan voor de cryocyclus.

Liefs Drew

Geplaatst

Thanks, Drew!

Nou, het was nog even spannend maar ik ben vandaag echt ongesteld geworden. Het is fijn dat het precies op de klok is, maar ik had ergens nog een klein sprankeltje hoop dat ik het helemaal niet meer zou worden....

Nu morgen maar gelijk het ziekenhuis bellen om de echo in te plannen, en dan op voor de cryo-poging! En dan maar hopen dat 2010 ons jaar mag worden...

Geplaatst

Lieve MarMira,

Toch weer dat ene strohalmpje waar je je aan vastklampt, logisch ik herken het, maar van de andere kant ook wel 'fijn' dat je niet langer in spanning zit!

En zoals je zegt: 2010 wordt jouw/ons jaar!!!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Dank je wel, Krisje! Nu dan echt voor iedereen een heel mooi 2010 gewenst!!

Bij mij is het 'goed' begonnen; ik ben sinds gisteren ontzettend verkouden en werd vanochtend wakker met een megahoestbui. Nu heb ik nauwelijks stem en voel ik me verder ook niet fantastisch.... Oh well. Wel lekker rustig voor vriendlief, hihi. Verder wel een gezellige jaarwisseling gehad met z'n tweetjes; we hebben gedronken op de hoopvolle gedachte dat dit misschien wel de laatste jaarwisseling met z'n tweeën was...!

Vrijdag 8 januari mag ik naar het ziekenhuis voor echocontrole. Hopelijk is alles dan goed en kan er een terugplaatsing worden ingepland.

Geplaatst

Hey Marmira,

Jee, wat een spanning zo nog aan het eind van het jaar! Jammer dat er niet toch een klein wondertje plaats heeft gevonden, je wordt zo wel ERRUG heen en weer geslingerd. Fijn dat je een cryo-poging kunt doen, ik hoop datje een goede echo krijgt en z.s.m. verder kunt!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Marmira,

Dus toch ongesteld geworden, op dag 28 dan nog! Mooi dat je cyclus opnieuw direct regelmatig is.

Jij doet me nu heel hard twijfelen. Ben ongesteld geworden op 14 december na de mislukte poging. Ik ga nu op reis van 10 tot 16 januari. Vorige keer duurde het bij mij 6 weken voor ik opnieuw ongesteld werd. De gynea heeft me pilletjes gegeven om ervoor te zorgen dat ik niet ongesteld word voor de 16de. Ik moest die gisteren beginnen nemen, maar had beslist om het niet te doen. Ik vertrouw erop dat ik niet voor 16jan ongesteld zal worden. Maar nu ik jouw mailtje lees begin ik te twijfelen. Misschien moet ik het toch maar doen, ingeval ik net als jou een korte cyclus heb, want als ik te vroeg ongesteld word dan moet ik nog een maand wachten. Heb gewoon geen zin in pillen tijdens mijn reis, snap je? Pfff, weet het nu nog niet, maar zal ze zo stilletjesaan moeten beginnen nemen..

Geplaatst

Hoi Drew, en, ben je toch die pilletjes maar gaan slikken? Spannend hoor, voor jou zit het er ook weer aan te komen! Fijne reis gewenst (waar ga je heen?)!

Ik begin er ook weer 'zin' in te krijgen, hoop zo dat morgen alles OK is. Met de 'zin' begint ook de angst weer te komen trouwens, of alles wel gaat lopen zoals het moet, of de cryo wel goed wil ontdooien enzo.... zucht. Nou ja, het hoort erbij hè?

Geplaatst

Weet niet of je al geweest bent Mar, maar suc6 vandaag bij de echo..

Geplaatst

Thanks dames! Ik ben vanochtend vroeg geweest, en ik mag zondag terugkomen voor een tweede echo (om 8.15 u, jippie! :yawn:) want de follikel(s) waren nog niet groot genoeg. Verder alles wel OK. We kregen te horen dat nu maar rond de 10% van de ingevroren embryo's het niet overleeft, omdat ze strengere kwaliteitseisen stellen alvorens in te vriezen. Dat geeft dus veel meer hoop, want ik las hier al percentages van maar 50% overlevingskans dus de moed was me al in de schoenen gezonken! Al met al een positief gevoel dus!

Geplaatst

Nou, het was nogal een uitdaging om in het ziekenhuis te komen vanochtend door het weer, maar onze moeite was gelukkig niet voor niets. Alles was zoals het zijn moest en we hebben vanavond de Pregnyl gespoten. Nu krijg ik vrijdagochtend een telefoontje of er 's middags een terugplaatsing is. Spannend!!

Geplaatst

Mar, wat een goed nieuws! Nou maar hopen dat de cryo goed ontdooit!

Ik duim ff met je mee hoor...

Liefs!

Geplaatst

Bedankt dames! Ik vind het zo gek dat er nu voor m'n gevoel zo lang helemaal niets gebeurt! Maar ja, vorige keer zat daar natuurlijk de punctie tussen en ik ben meer dan blij dat die nu niet nodig is...

Geplaatst

MarMira,

Wat is het weer spannend voor jullie, ik ga voor je duimen dat je vrijdag een tp hebt! Succes !

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Ik ben zo opgelucht! De eerste embryo is gelijk goed ontdooid , dus ik mag vanmiddag komen opdraven voor de terugplaatsing! Jeeej!! En dan nog een reserve in de vriezer, wat een fijn idee vind ik dat zeg!

Geplaatst

MarMira,

Laat die mooie emmy vanmiddag maar een lekker warm plaatsje krijgen!!

Dan kun je op de wachtbank ploffen.

Succes!!

Geplaatst

Marmira, fijn dat de cryo mooi is ontdooit, dat deze maar lekker blijft zitten en gaat groeien....

Succes in de wachtweken!

liefs

Francis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden