Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marmira, hier ben je dus! De eerste week zit er op voor jou! Weet je dat ik zelfs op 3 december op mijn kalender 'Marmira' heb geschreven.:-) Ik leef zo met je mee. Nog 5 daagjes en dan mag je testen, weet je, met die testen die meten vanaf 20hcg zou je iets vroeger kunnen testen, maar eigenlijk raad ik dit niemand aan, je weet wel waarom he?

Hier sinds gisteren één embryo'tje teruggeplaatst. De weinige eicellen waren van heel slechte kwaliteit, hoe het met dat eentje was gesteld weet ik niet goed, het was 4-cellig op dag 2, omdat er niet te kiezen viel, hebben ze dit snel teruggeplaatst. Nog een geluk eigenlijk dat het er toch eentje is geworden.

Veel liefs en mijn duimen draaien nog 5 dagen op volle toeren!

Liefs

Drew

• Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve Drew, wat lief van je, dat je mijn testdatum in je agenda hebt gezet, wauw! Ja, dat vroeger testen... ik denk ook niet dat ik het durf hoor! Het zijn gekke dagen, zo in die tweede wachtweek. Ik word wel heel zenuwachtig van al die meiden die na mij de tp hebben gehad en nu al weten dat ze zwanger zijn!

Verdrietig voor je dat er maar één embryo is ontstaan, maar hey, het kan hem zomaar zijn..! Ik denk ook weer veel aan jou, maar dat weet je wel hè!

Geplaatst

Hoi MarMira,

Hou je het nog een beetje vol, ik kan me voorstellen dat het steeds moeilijker wordt! Ik mag hopelijk vandaag aansluiten op het wachtbankje! Heel veel succes nog met de laatste 4 daagjes!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hoi Krisje, ik heb al in je eigen topic gereageerd... enorm verdrietig, ik had nog zo zorgvuldig een plekje voor je vrijgehouden...! Ik hou het inderdaad niet erg goed meer vol, hang vandaag ook een beetje lusteloos op de bank (parttimedag) terwijl ik eigenlijk heel actief wilde zijn. Lukt gewoon niet meer zo goed... Ben ook niet erg positief (meer), beetje buikpijnig, maar nog geen bloed gesignaleerd...

Geplaatst

Geen nieuws is goed nieuws MarMira, hou daar aan vast! Totdat je zeker weetdat het niet gelukt is, is er nog hoop!

Als je alle berichten leest dan zijn er ook zoveel verschillende verhalen... De een voelde niks of wist zeker dat ze ongi zou worden en bleek zwanger. Wie weet geldt dat ook voor jou, dus hou vol!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Bedankt voor je lieve berichtje, Aafke! Maar helaas.... voor mij zit het erop. Ik ben vanmorgen hartstikke ongesteld geworden, geen twijfel over mogelijk. Het voelt alsof mijn lichaam me extra hard straft, zo van: wat nou, je dacht toch niet echt dat je zwanger zou worden? Hier, heb je wat extra buikpijn en lekker veel bloed!

Zucht, ik ben echt heel verdrietig...

Heb wel gelijk de poli gebeld voor een nieuwe afspraak, en die staat a.s. donderdag. Ik hoop natuurlijk dat ik deze maand nog door mag met een cryo, maar ik weet niet of ze dat doen? Nou ja, dat horen we dan donderdag.

Geplaatst

Had net al gereageerd maar nog maar een keer in je eigen topic... Ik had dat ook: een bloedbad toen het doorzette en dacht precies hetzelfde als jij, maar dat is natuurlijk onzin... Ik was even vergeten dat je nog 2 cryo's had! Wat fijn! Misschien dat die dan inderdaad nog kan (kunnen?) worden teruggeplaatst snel, is toch anders dan weer aan de hormonen... Hopelijk goed nieuws dan donderdag!

Caroline

Geplaatst

Ohhh, he bah, wat een teleurstelling! Valt ook weinig troostends bij te zeggen, blijft gewoonweg rot en oneerlijk. Neem even de tijd voor jezelf en geef je verdriet de ruimte, da's alleen maar gezond! Ik hoop voor je dat je snel verder kunt met je cryotjes, ik weet eigenlijk niet wanneer ze nou wel/niet standaard een rustmaand willen. Verschilt mischien ook per ziekenhuis? Heel veel sterkte in ieder geval en succes bij je gesprek donderdag!

Aafke

Geplaatst

Hoi Marmira, wat verschrikkelijk dat deze poging afgelopen is! De laatste dagen was ik aan het meelezen, en had goede hoop voor je want je testdatum kwam mooi in zicht! Jammer!

En het voelt inderdaad alsof je dubbel gestraft wordt door je lichaam...

Na een icsi-poging werd ik ook iedere keer heftig ongesteld, voelde net als in mijn tienertijd.

Bij mijn vorige isci-poging had ik ook twee cryo's, en ik kon direct de volgende cyclus starten. Maar waarschijnlijk verschilt dit per ziekenhuis.

Sterkte met de teleurstelling en hopelijk krijg je goed nieuws van ziekenhuis en kan je vlug door. Dan kan je opnieuw gaan hopen...

Geplaatst

Bedankt lieve dames! Wij zijn vanmorgen in het ziekenhuis geweest en mogen in januari door met een cryo-poging. Nu eerst een cyclus verplicht rust. Ach, dat snap ik eigenlijk ook wel en dat geeft mij weer wat tijd om wat fitter te worden in de hoop dat mijn lichaam dan de volgende keer wél een zwangerschap wil accepteren... De arts vertelde ons dat alle 3 onze embryo's van topkwaliteit waren, dus dat vonden we erg fijn om te horen en dat schept weer perspectieven! Dus nu maar proberen op een positieve manier de decembermaand door te komen en dan vol goede moed in het nieuwe jaar de cryo-poging in!

Geplaatst

Oh wat een domper!

Wat me ook opvalt is dat jij en nog meer meiden er zo goed mee omgaan en ook de moeite willen nemen om het hier te delen ondanks dat ik me kan voostellen dat je daar nu geen zin in hebt en genoeg hebt aan jezelf.

Heel dapper vind ik.

En ook heel confronterend weer, dit is ook mijn eerste poging en ik heb er een super gevoel over maar zo'n verhaal van jou dan zakt ook de moed mij in de schoenen... Je gaat er toch van uit dat het goed gaat!

Heel veel sterkte en succes met je herstel.

Dat die cryotjes jou(jullie) dan maar snel geluk mogen brengen.

Sabke

Geplaatst

Mooi toch MarMira! Erg fijn nu dat je goeie cryo's hebt... En eigenlijk toch beter om een maandje te wachten, hoe graag je ook door zou willen meteen.

Caroline

Geplaatst

Caroline, ik ben er nu ook wel blij mee, en ook wel weer positief gestemd!

Sabke, wat lief dat je dat zegt. Tja, iedereen gaat met zoiets op haar eigen manier om... ik ben een dag of drie erg verdrietig geweest maar probeer nu mijn blik weer op de toekomst te richten en dat lijkt te lukken - verbaas me er zelf eigenlijk ook over, maar een mens is blijkbaar veerkrachtiger dan 'ie zelf soms denkt. Dit forum is een bijzondere verzameling verhalen waar ik veel herkenning vind, en waar we verdriet én blijdschap met elkaar kunnen delen. De meelevende reacties helpen mij weer op de been en ik weet dat als ik ooit een keer goed nieuws mag melden, dat iedereen ook blij voor me is! Daarom deel ik hier graag mijn verhaal.

Het is alleen natuurlijk niet de bedoeling dat jij zenuwachtig wordt van mijn situatie hoor, ook al begrijp ik dat jij je daaraan spiegelt! Het kan bij jou zomaar heel anders gaan, daar zijn genoeg positieve voorbeelden van te vinden. En zo niet, dan vangen we je met z'n allen weer op en helpen je om ook weer positief een doorstart te maken. Veel sterkte gewenst met jouw traject en ik zal je in de gaten houden!

Geplaatst

Thanx!

Je hebt helemaal gelijk.

En dat veerkrachtige waar je het over hebt, een vriendin van me heeft kanker en ik sta ook steeds van haar te kijken uit het kleinste lichtpuntje kan ze kracht putten! Dit is niet te vergelijken maar het helpt wel relativeren, want zo erg is het bij ons dus niet, het is anders belangrijk.

En daarom heb ik me ook voorgenomen, niet moeilijk doen en negatief denken, gewoon ervoor gaan! De kansen met 2 handen aanpakken.

Die cryo-pogingen, zitten die dan nog bij de eerste poging of worden die als aparte pogingen geteld?

Groetjes

Geplaatst

De cryo-poging(en) vallen onder de eerste behandeling gelukkig. Creëert weer een (paar) extra (betaalde) kans(en)!

Ik heb niet zo veel te melden in mijn eigen topicje, dat krijg je in de rustmaand hè... Ik heb het wel de laatste dagen weer wat moeilijk met mezelf.... kan de angst dat ik nooit moeder zal worden maar moeilijk van me af zetten. Ik probeer verder wel mijn tijd goed door te komen; ben weer aan het sporten geslagen en zo met de feestdagen in het verschiet loopt de sociale agenda ook al aardig vol (en kan ik straks ook een glaasje meedrinken, da's wel een voordeel). Maar ik zal toch blij zijn als januari is aangebroken en we weer 'aan de slag' mogen!!

Geplaatst

Hee MarMira,

Ik lees het dus nu pas, ik heb zoveel steun van jou gehad en nou voel ik me dus behoorlijk rot dat ik je niet heb kunnen steunen toen het mis is gegaan...wat erg dat deze poging niet is gelukt!

Maar gelukkig heb je nog 3 toppertjes (mits ze goed ontdooien) en dat geeft goede moed voor 2010, wij kunnen nu allebei genieten van een glaasje in de feestmaand. Al weten we allebei dat we dat liever niet

hadden gehad natuurlijk ;-)

Veel sterkte!

x, Kristel

Geplaatst

Hoi hoi,

mijn vriend en ik weten al vanaf het begin van onze relatie niet beter dan dat wij nooit kinderen zouden kunnen krijgen, althans, hij zou ze niet kunnen verwekken is hem altijd verteld.

Dit doordat zijn balletjes als klein jochie niet vanzelf indaalden. 1 is er op de goede plek verzet en de ander was niet meer te redden.

We kregen enn relatie en op een gegeven moment hebben we toch onderzoeken laten doen, en ja er was wel leven......!

We wisten niet wat we hoorden, het was vrijwel nihil, maar tegenwoordig met alles wat we op medisch gebied kunnen, was het met icsi toch wel mogelijk. na lang tobben en afwegen zijn we toch ervoor gegaan en 2de kerstdag mag ik dan ook de 1ste decapeptyl spuit zetten. toi toi toi ps: wij m ochten zelf beslissen of we het chromosomen onderzoek wilden doen, wij hebben er dan voor gekozen om het niet te doen.

Geplaatst

Ha die Krisje, wat fijn om weer van je te lezen!!! Je hoeft je niet rot te voelen hoor, ik weet wel dat je meeleeft en soms heb je gewoon even genoeg aan je eigen sores, dat geldt voor iedereen op z'n tijd hoor! We hadden in totaal 3 embryo's dus helaas nu nog maar twee cryo's. Maar wie weet is het genoeg hè.... Zoals je zegt, we kunnen straks met de feestdagen allebei lekker met een glaasje wijn toosten op de toekomst en ik zal dan ook eventjes aan jou denken!

Hoi Rackster, welkom op dit forum en veel succes met jullie behandeling! Fijn hè, dat er zoveel mogelijk is tegenwoordig. Je zult hier vast veel steun en herkenning vinden die je goed kunt gebruiken! Er lopen een aantal algemenere topics over ICSI, misschien leuker om daar je verhaal te doen want daar komen meer mensen dan in een 'persoonlijk' topic zoals dit!

Geplaatst

Hallo dames,

Weer even een levenstekentje vanuit de rustmaand. Ik probeer even wat minder te forummen, zodat ik het geheel even een beetje op de achtergrond kan houden. Ik zit in een drukke maand, veel sociale activiteiten, veel sporten om weer fit te worden voor januari, hard werken zo nog eventjes voor de kerst. Voel me bij vlagen prima en bij andere vlagen minder prima. Vorige week is weer een vriendinnetje van mij bevallen van een dochtertje. Zij heeft veel problemen gehad qua hormonen/lange cyclus, etc. maar mooi binnen 6 maanden zwanger en nu een prachtige dochter. Gun ik haar overigens meer dan van harte hoor, maar toch steekt het ook wel een beetje, maar dat zal eenieder van jullie wel herkennen.

Mijn vriend is en blijft onverminderd positief gestemd over onze kansen (wat de IVF-arts overigens ook was), en we hebben ook 'afgesproken' dat we gewoon doorgaan net zolang tot het lukt. Of dat uiteindelijk realistisch blijkt doet er eigenlijk niet toe - het heeft er wel toe geleid dat ik een beetje minder angst en spanning voel.

Geplaatst

Hoi MarMira,

Heerlijk toch, zo'n vriend! Geeft een beetje meer rust, kan ik me voorstellen. Helaas denken niet alle mannen er zo over dus harstikke fijn voor je!

Caroline

Geplaatst

Lieve Marmira, vroeg me al af hoe het zat met jouw cryo-pogingen. Vreemd dat ze er een maandje tussenlaten, maar tegelijk ook heel goed hoor om terug die batterijen op te laden. Dus januari opnieuw starten? We zullen waarschijnlijk weer ongeveer hetzelfde moment starten. Het duurde de vorige keer 6à7 weken voor ik opnieuw ongesteld werd dus bij mij zal het eind januari worden vermoed ik. Zal ook wat minder komen schrijven en lezen denk ik, ff een maand inlassen zonder aan baby's te denken.

Hier dezelfde houding, wij gaan door tot het lukt. Als de eicellen van goeie kwaliteit blijven tenminste..

O ja, ik zal een vriendin vergezellen bij een picking, haar man kan er niet bij zijn. Hoop dat ik eens in de microscoop mag meekijken, ze heeft altijd megaveel eicellen (20 en meer) dus dat wordt boeiend. (tja, aangezien ik iedere keer slaap weet ik er niets van, misschien is het helemaal niet zo boeiend als ik me voorstel ;))

Tot later en geniet van de eindejaarsdagen :santahat:

Drew

Geplaatst

Hoi Drew, wat fijn om van je te lezen! En super dat je zo positief klinkt, ik vind je enorm stoer! Lief van je dat je meegaat met je vriendin, en zeker ook interessant! Ik vond het ook wel boeiend om tijdens de punctie mee te kijken met de echo, maar toen het steeds zeerder ging doen was de lol er wel vanaf! :wink:

Maandje rust tussen verse en cryo-poging is blijkbaar standaard bij ons - zo achteraf vind ik het ook wel een fijn idee dat alle hormonentroep straks uit mijn lichaam is en ik het dus 'helemaal zelf' mag gaan proberen!

Ik ben ook wat minder frequent aan het forummen (op beide fora) met dezelfde reden, maar helemaal wegblijven kan ik dan ook weer niet!

Jij ook hele fijne feestdagen gewenst, en straks kunnen we elkaar weer ondersteunen bij het vervolg van onze dromenjacht...! :drink:

Geplaatst

Mooi, jouw laatste zinnetje.. die dromenjacht. :angel1: Ja, ik zal er ook bijzijn in januari, zeker weten..

Vandaag ongesteld geworden, begint hier behoorlijke pijnlijke zaak te worden, zal pijnstillertje worden deze nacht. Maar ben blij dat ik ongesteld ben geworden, zo komt de volgende poging sneller in de buurt.

Zou nu enkele kilootjes willen afvallen, handig voor mijn kleedje op nieuwjaar maar ook om te gaan snowboarden. Die extra kilootjes voelen direct zo lomp aan he, maar vandaag nog steeds die chocolade niet kunnen laten. Is nog te vroeg denk ik, nog steeds een lichte mix van frustratie en teleurstelling, vrees ik..

Geplaatst

Ik ken dat Drew, ik ben ook heel hard mijn best aan het doen om wat kilootjes kwijt te raken...

Ik maak me een beetje zorgen, want ik heb wat bloedverlies, en dat begon op dag 15 van mijn cyclus (eergisteren). Daar kan ik dus helemaal niets van maken! Ik hoop niet dat mijn cyclus nu totaaaal van slag is... en ik weet ook niet wat ik nu moet doen, aangezien ik natuurlijk moet bellen als ik ongesteld word om de echo in te plannen (en dat zou nog bijna twee weken moeten duren...). Nou ja, toch maar eerst even rustig afwachten of het doorzet, ik mag toch hopen van niet, want dat slaat natuurlijk nergens op!!

Geplaatst

Hoi Marmira,

zo'n extra bloeding zorgt weer voor de nodige onrust.

Ik kan echter geen antwoord op je vraag geven. Misschien toch even ziekenhuis bellen om te vragen?

Groetjes, Magda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden