Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohh...wat fijn, gelukkig toch nog wat eerder...dat moet een fijn gevoel zijn! Dan gaan we misschien wel een beetje gelijk lopen....spannend!

Succes,

x

• Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Marmira

wat een mooie meevaller, heb je tenminste geen tijd gehad om af te tellen, da's ook lekker nietwaar?

Ik wens jullie heel veel succes!!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Nog nauwelijks bekomen en zojuist al de eerste spuit gezet, nou ja, vriendlief dan! Ik voelde er helemaal niets van, haha! Ben nu onzeker of het wel goed is gegaan, dat zie je niet met die pennen. Maar goed, we hebben het volgens het boekje gedaan dus het zou goed moeten zijn. Ervaringsdeskundigen (met Gonal-F), voelden jullie ook niets?

Geplaatst

Hoi MarMira,

Gonal-F voel ik ook nooit iets van, alleen het stinkt wel heel erg!

Ik ga altijd even met een wattenschijfje het prikplekje masseren (denk dat het dan beter wordt verdeeld, ach ja een beetje bijgeloof) en als ik dan aan dat watje ruik (gatver) dan stinkt dat echt heel erg.

Maar de naald is zo dun dat ik daar ook niks van voel.

Succes,

x

Geplaatst

Hoi Krisje,

Nee, in het UMC doen ze het korte protocol, dus gelijk beginnen met Gonal-F, vanaf de 5e stimulatiedag aangevuld met Cetrotide. Ik hoef dus in totaal helemaal niet zo lang te spuiten, gelukkig!

Geplaatst

He MarMira,

Ben een paar dagen weg geweest en lees net dat je al begonnen bent! Geweldig! Ik voelde zelf ook niet veel van het spuiten, even een prikje als ik mijn buik raakte maar verder niet.

Succes he!!!

Caroline

Geplaatst

Bedankt dames! Zeker hou ik jullie op de hoogte! Ik heb net gebeld om de eerste echo in te plannen en dat is donderdag. Vanaf woensdag cetrotide erbij. Wat gaat het snel opeens!

Geplaatst

Wow, dat gaat echt heel snel, dadelijk zit je nog eerder op het wachtbankje dan ik! Succes meid, en wat fijn dat je nu eindelijk bent begonnen, ik gunde je het zo!!!

x

Geplaatst

Dank je wel Krisje, heel lief van je!!

Ja wat een verschil hè, tussen het korte en het lange protocol...! Echt een totaal andere aanpak. Ik ben natuurlijk heel blij dat bij ons het korte gevolgd wordt, maar ik voel me nu haast schuldig naar jou toe dat ik je misschien wel ga 'inhalen'..! :hmz:

Geplaatst

Zo, de eerste echo is achter de rug. Alles zag er goed uit, groei lag op schema en maandag mag ik weer terugkomen! Dan gaan we zondagavond lekker in een hotelletje in de buurt van het ziekenhuis slapen, want anders moeten we maandag ontaard vroeg op om op tijd te zijn - de afstand is maar klein maar het is een zéér filegevoelig traject, zucht... op deze manier kunnen we het nuttige met het aangename verenigen!

Geplaatst

hee doe niet zo gek, je hoeft je nergens schuldig over te voelen hoor, jij hebt zoooooo lang moeten wachten dat ik zo blij voor je ben dat het nu allemaal 'loopt'!

En laat je maar eens lekker verwennen in het hotel, en succes alvast voor maandag, ik heb woensdag alweer de 1ste echo, gaat stiekem ook wel snel!!!

x

Geplaatst

Dank je wel Krisje, da's lief van je!

Ik heb nu wel steeds wat last van de cetrotide, dat jeukt aardig en ik krijg er ook een wat opgezette buik van. Verder stond ik vanmorgen op met hoofdpijn. Maar ik geloof dat ik dat soort klachtjes hier wel vaker voorbij zie komen!

Geplaatst

Hier even stress vanavond, want we kwamen tot de ontdekking dat we een andere verpakking Gonal-F hebben meegekregen. Het moest een pen zijn en het was opeens een heel los spuitgebeuren. Dat kostte dus punt één meer tijd (want zelf mengen) en punt twee ben ik nu onzeker of het wel het goeie spul is! We hebben wel de bijsluiter helemaal nageplozen, en volgens mij moet het kloppen, maar ik ga toch morgen maar even checken bij de apotheek. Ben wel een beetje boos op ze, want op het recept stonden echt de pennen. Maar goed, misschien had ik ook zelf beter moeten checken. Maar dat verwacht je toch niet - het doosje is vrijwel gelijk!! Zucht....

Geplaatst

Hoi MarMira (alweer, net ook al een berichtje aan je gestuurd), het is vast goed gegaan. Staat er Gonal-F op de verpakking? Dan klopt het toch? Maar ik zou ook even naar de apotheek gaan, al is het maar om ze op hun kop te geven... Wat een stress even.

Ik moet zeggen dat ik alle doosjes heb opengemaakt toen ze geleverd werden, om te kijken of het het goeie was en nu blijkt maar weer dat dat inderdaad moet... Kwam er dus ook achter dat ik te weinig heb, ga dat binnenkort regelen, voordat ik begin.

Succes weer!

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Ik heb het inderdaad even nagevraagd bij de apotheek en het is wel het goede spulletje gelukkig. Ze deden alleen een beetje vaag, eerst zei ze dat deze hoeveelheid niet in prikpennen bestond (dat is volgens mij onzin) maar daarna ging ze toch mijn gegevens noteren 'om uit te zoeken of we het goed hebben gedaan'. Nou ja, het gaat mij erom dat het het juiste spul is, en vandaag en morgen (daarna is het op en kan ik weer gewoon over op de prikpen, als het dan nog nodig is!) weten we dat we wat meer tijd moeten inruimen voor het spuiten qua voorbereiding, dus geen man overboord.

Geplaatst

Hoi MarMira, succes met je eerste icsi-poging!

Zelf ben ik gestart met de derde icsi-poging, vrijdag de eerste follikelmeting gehad, volgende week dinsdag de volgende. Dus we lopen gelijk op. Ik las je verhaal ivm de gonal, was wel even stressen, vermoed ik.

Vandaag was ik extra gonal gaan ophalen, ze hadden de grote verpakkingen niet meer op voorraad en ik had kleinere verpakkingen meegekregen. Dus na je verhaal heb ik vlug even gecheckt, maar alles is ok.

Succes, groetjes, Magda

Geplaatst

Hoi Marmira,

Balen dat de apotheek niet de pennen erbij geleverd had.

Ik had het met de pregnylspuit. Wel de pregnyl maar geen spuitjes bijgeleverd !!

Dus konden we afgelopen dinsdagavond nog om 22.00 uur naar het ziekenhuis om het alsnog te halen. En de pregnyl daar maar gespoten anders kwam ik met de tijd niet uit ! (in het invalidentoilet !)

Mocht er nog een volgende keer komen controleer ik eerst bij de apotheek of ik daadwerkelijk alles heb !

Heb jij wel een containertje gekregen om de gebruikte spuitjes in te doen ?

groetjes DIane

(

Geplaatst

Hoi Magda, leuk dat we gelijk oplopen! Succes morgen bij jouw echo!

Hoi Diane, ja het containertje had ik wel gekregen, maar daar had ik wel zelf om gevraagd.

Vandaag viel het een beetje tegen bij de 2e echo. Het gaat niet hard genoeg, ik had nu geloof ik iets van zes follikels rond de 10 tot 12 mm en dat had al meer/groter moeten zijn. Nu word ik vanmiddag gebeld of de dosis wordt opgehoogd en wanneer de volgende echo is (waarschijnlijk donderdag). Het gaat wel allemaal veel langer duren nu... de arts had het nu over de punctie in het weekend of maandag pas. Ik ben dus een beetje teleurgesteld en zenuwachtig...

Gelukkig kon ik van het ziekenhuis vast een nieuwe Gonal pen meekrijgen, omdat mijn apotheek de laatste keer wat traag was (drie dagen) voordat de medicijnen er waren. Dat is in elk geval weer een zorg minder, kan ik vanavond gewoon prikken!

Geplaatst

Hoi MarMira,

Tja, geduld is een schone zaak! Herkenbaar: Ik moest 4 x terug voor een echo en heb 17 dagen moeten spuiten (in het korte protocol). Het gaat om het eindresultaat, het komt heus goed!

Succes weer!

Caroline

Geplaatst

Dank je wel, Caroline, dat stelt me tenminste weer een beetje gerust!

Tja, nu merk ik pas dat het me allemaal toch wel wat doet - een kleine tegenvaller en dan zitten de tranen opeens aan de oppervlakte.... Nou ja, morgen ben ik wel weer stoer!

Aanvulling: het ziekenhuis belde al dat ik inderdaad de dosis moet ophogen naar 225 eenheden en donderdag weer terug mag komen voor de volgende echo.

Geplaatst

Hoi MarMira,

Je geduld wordt zo wel weer op de proef gesteld, bij mij groeide de follikels ook niet zo hard, maar het komt allemaal goed!

Waarschijnlijk zullen ze met de hogere dosering sneller gaan groeien!

Veel succes nog met het wachten tot de punctie!

x

Geplaatst

MarMira,

Tuurlijk doet het je wat! Die hormonen zorgen er ook voor dat de tranen hoog zitten. Ik ben altijd stoer tot ik in de auto zit... Succes donderdag!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden