Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Mar,

Ik wil je condoleren met het verlies van je vader.

Ik kan me voorstellen dat je het nu allemaal niet ziet zitten en niet met je kinderwens bezig bent, maar ik denk dat het twee hele verschillende gevechten zijn. Ik hoop dat je vechtlust terug komt, maar eerst dit goed verwerken.

Veel sterkte de komende tijd.

Liefs,

Caroline

• Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Marmira...

Wat een verdrietige tijd maak jij mee! Ik wil je heel erg veel sterkte wensen om, zoals caroline ook zegt, dingen te verwerken en een plek te kunnen geven.

liefs esther

• 4 weken later...
Geplaatst

Lieve Marmira, lees nu pas je bericht. Wens je heel veel sterkte in het verwerken van het verlies van jouw papa. Ik denk aan je! Dikke dikke knuffel X

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik had mijn topic helemaal laten wegzakken, al ben ik zeker niet afwezig geweest van het forum. Ik heb echter alleen maar meegelezen de afgelopen tijd en niet meegeschreven, dat durfde ik niet.... tot vandaag! Tijdens alle ellende en verdriet na het overlijden van mijn vader hebben we half januari toch nog een cryo-terugplaatsing gehad. En die is gelukt!!! Begin februari had ik een overtuigend positieve test en inmiddels zijn we bijna twee maanden en 3 prachtige echo's verder en durf ik eindelijk zwart-op-wit te zetten: ik ben zwanger!! Wel volop onzeker en angstig, maar de 12 weken-grens is behaald en alles ziet er tot nog toe prima uit, dus ik durf er langzaam maar zeker een beetje in te gaan geloven!

Geplaatst

marmira: Wat een vreselijke tijd heb je gehad en zal je nog hebben,maar wat prachtig dat jou cryo goed werk heeft verricht.

Hoop dat je er toch beetje van kan gaan genieten. En hopelijk mag jij dit "gevecht" wel winnen.

Gefeliciteerd!

Als ik dat lees krijg ik wat hoop. Ik zit nu in een cryo traject!!(denk over 2 weken tp) En duim me rot. Als de cryo maar goed ontdooit.

Lfs,Marlijn

Geplaatst

Meid van harte gefeliciteerd! Wat bijzonder zeg!

En wat een moeilijke tijd hebben jullie gehad!

Ik hoop dat je kunt gaan genieten van dit nieuwe leven wat in je groeit!

Geplaatst

Joehoe, wat super zeg!

Ondanks alles wat je hebt meegemaakt hoop ik dat jullie nu kunnen gaan genieten van de zwangerschap!

Geplaatst

Bedankt dames, voor al jullie lieve woorden!! Dit is zeker een enorm lichtpunt in deze donkere tijd. Het genieten begint nu een beetje te komen; ik durf er nu voorzichtig een beetje aan toe te geven. Er beginnen nu ook felicitatiekaartjes en bloemetjes binnen te komen, dat is wel heel leuk! Het blijft verschrikkelijk verdrietig en oneerlijk voelen dat mijn vader het niet meer mee heeft mogen maken; dat is al die tijd mijn vurigste wens geweest en zijn voortschrijdende ziekte heeft de afgelopen jaren tijdens de behandelingen dan ook als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd gehangen. Maar ergens geloof ik wel dat hij het wel 'weet' en misschien zelfs een handje heeft geholpen en dat is best een mooie en troostrijke gedachte. Ook vind mijn moeder het ontzettend leuk en spannend allemaal, dus ook voor haar (ik ben haar enige dochter en dit wordt haar eerste kleinkind) is deze zwangerschap een lichtpuntje. Ik ben blij dat ik haar dit kan geven!

Dames, jullie hebben ook stuk voor stuk een enorm heftige geschiedenis... bij Wish kan ik me gelukkig aansluiten in het 'uitgerekend oktober 2011' topic; voor de anderen blijf ik duimen dat het geluk jullie ook mag vinden!! Marlijn, ik heb zelf veel meer vertrouwen in de cryo's dan in de verse pogingen (en dat blijkt dus ook!); bij mijn eerste cryo-tp vorig jaar januari ben ik ook tot op de testdatum gekomen zonder ongesteld te worden (maar toen helaas een negatieve test); bij de verse pogingen ben ik bij lange na nooit in de buurt van de testdatum gekomen. Blijkbaar werkt mijn lichaam beter in de natuurlijke cyclus, met zo min mogelijk medicijnen.

Geplaatst

Hoi Mar!

Ik wist het al eventjes, maar bij deze: GEFELICITEERD!! Wat heerlijk voor je. Fijn dat dit topic eindelijk goed nieuws brengt...

En wat een mooie gedachte dat je vader een handje heeft geholpen, wie weet... Probeer samen met je moeder te genieten van je zwangerschap en straks samen genieten van je kindje.

Liefs,

Caroline

Geplaatst

Dank je wel, Caroline! Ik zie net dat mijn topic alweer bijna twee jaar oud is... zo fijn om dat eindelijk goed nieuws te kunnen melden!!

Geplaatst

Ja ik ben bang dat je niet zoveel reacties krijgt omdat er in die twee jaar zoveel nieuwen bij gekomen zijn, die jou niet kennen... Maar ik herken dit topic natuurlijk altijd wel, helaas zit ik hier ook al bijna zo lang...

Geplaatst

Dat klopt, maar ja, zo gaat dat nu eenmaal. Ik schrijf nu ook mee in het uitgerekend oktober 2011 topic, dus daar heb ik wel 'interactie'. Maar het is wel lastig hè, om zovelen te zien komen en gaan (waarvan velen gelukkig met succesverhalen!) terwijl het bij jezelf maar niet wil vlotten. Ik ga nu dan ook extra hard voor jou duimen hoor, Caroline!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden