Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben 3 augustus een afspraak op de poli, als ik voor die tijd ongi wordt moet ik even bellen, en dan mag ik al met de pil beginnen!!!

Super spannend, witje als je meer wil lezen moet je even naar m´n topic gaan, daar staat alles uitgebreid!

Oh Marmira, nu wordt het wel voor de ´echtes ´ hé!

Spannend hoor, geniet van jullie vakantie, en werkze nog voor de periode voor je vakantie !

x

• 1 maand later...
  • Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, eindelijk weer eens een update! Wij zijn net terug van een ronduit heerlijke ontspannend vakantie! Heb me echt totaal niet beziggehouden met de aanstaande behandeling dus dat was erg fijn. En nu morgenochtend al de afspraak in het ziekenhuis.... ik ben zo benieuwd wat we te horen krijgen en of we nu écht heel snel mogen beginnen! Ik vind dat het wel tijd wordt hoor, per slot van rekening hadden we in maart al onze 1e afspraak en inmiddels zijn we 5 maanden verder.... Ook wachten we nog steeds op de uitslag van de genetische onderzoeken bij mijn vriend en zijn we nu echt de volledige 12 weken verder dus ik neem aan dat we die ook morgen te horen krijgen.

Hopelijk binnenkort weer een update!

Geplaatst

Fijn om van je te horen, en gelukkig heb je ene fijne vakantie gehad!

Heel veel succes morgen...en laat je even weten wat je te horen krijgt morgen?

Succes!

x

Geplaatst

Nou, wat een deceptie... Het positieve nieuws was dat de chromosoomonderzoeken van mijn vriend helemaal goed waren!! Het minder positieve nieuws was dat - in tegenstelling tot wat de arts ons tijdens de intake in maart (!) had verteld - we pas m.i.v. nu op de wachtlijst komen te staan, na afronding van alle vooronderzoeken en dat die wachtlijst inmiddels aan het oplopen is tot vijf maanden........:unsure: Toen ik ter plekke haast van ellende in tranen uitbarstte gaf de arts aan dat ze dat in ons geval ook wel erg zuur vond omdat we al zo lang wachten, dus ze zou proberen om ons er ergens tussen te schuiven... Maar of dat gaat lukken is natuurlijk nog maar afwachten. Vervolgens mochten we door naar het lab voor bloed prikken, voor mijn vriend 1 buisje, voor mij 7. En toen ging ik dus tegen de vlakte (nou ja, gelukkig lag ik natuurlijk in een stoel, maar ik was helemaal van de wereld). Wat een vreselijk eng gevoel!! Vervolgens werd mijn vriend helemaal niet lekker, die moest vreselijk overgeven. Dus hij ook weer in een stoel gelegd. Bij mij ging het op gegeven moment wel weer, bij hem nog niet. Dus hij is zelfs nog naar de EHBO gebracht. Daar is alles gecheckt en gelukkig was alles wel goed. Uiteindelijk mocht ik hem mee naar huis nemen, en daar heb ik hem nu net in bed gestopt. Waarschijnlijk was het een extreme reactie op het bloedprikken in combinatie met de jetlag waar we allebei nog erge last van hebben.

Maar wat een rotervaring.... we waren voor tienen in het z'huis en nu net een klein uurtje thuis! Ik ga me ernstig achter mijn oren krabben wat we onszelf aandoen met dit hele traject.... als mijn lichaam een simpele sessie bloedprikken al amper trekt, hoe moet ik dan ooit al die prikellende doorstaan?!

Nou ja, het zit me erg hoog, het moet allemaal maar weer even bezinken...

Geplaatst

Oh meid, wat een domper...jeetje zeg! Je was er natuurlijk al vanuit gegaan dat je al op de wachtlijst stond!

Dat is echt flink balen!!!

En wat vervelend dat het bloedprikken zo'n drama werd zeg, hoe gaat het nu met je vriend?

En wat bedoel je met: "Ernstig achter de oren krabben"?

Ga je nu misschien twijfelen of dat jullie wel door moeten gaan met het traject.

Bedenk wel dat je al ver bent, ook al lijkt dat niet zo.

En het is moeilijk om het nu in te zien, maar 5 maanden wachten op een heel mensenleven met misschien wel kindjes, dat is het toch wel waard...

of niet?

Heel veel succes iig !

x

Geplaatst

Dank je wel voor je lieve berichtje, Krisje!

Vriendlief is inmiddels gelukkig weer opgeknapt na een flink aantal uren slaap, en ik ben ook wel weer wat meer relaxed. We moeten het maar weer van de positieve kant bekijken, dus we zijn blij dat de uitslagen goed waren en we moeten goede hoop hebben dat ze qua wachtlijst toch wat voor ons kunnen betekenen. Blijft een feit dat ik het wel verdrietig vind dat de arts in maart ons valse hoop heeft gegeven door te zeggen dat we per die datum op de wachtlijst stonden!

Oh, en nog een positief puntje is dat ze sinds kort in Utrecht de ICSI-behandeling altijd verkort uitvoeren, dus niet eerst een maand aan de pil en dan stimuleren maar uiteindelijk maar een dag of tien - twaalf spuiten. Dat geeft de burger weer wat meer moed!

We gaan ook echt wel door hoor, maar dit akkefietje heeft mijn vertrouwen in mijn eigen lichaam wel een deukje gegeven! En ik zag al behoorlijk op tegen de behandeling...

Geplaatst

Gelukkig dat jullie je weer wat beter voelen.

Die valse hoop is natuurlijk gewoon balen, en hij had sowieso niks moeten zeggen als hij het niet zeker wist.

En wat fijn dat ze een versneld traject doen in Utrecht.

Bij ons duurt het 8 weken (waarvan er zondag al 3 om zijn :-))

Probeer het vertrouwen terug te krijgen en er voor de volle 100% tegenaan te gaan!

Heel erg veel succes!

x

Geplaatst

En zo zaten we gewoon weer in het vertrouwde patroon van wachten, wachten en nog eens wachten.... Zucht. Volgende week de bloeduitslagen maar die vind ik niet zo spannend. Verder moest ik nog een internetvragenlijst invullen aan de hand waarvan ze beoordelen of je op een preconceptiespreekuur wordt uitgenodigd, nou ja zeg! Dat lijkt me hoe dan ook nogal mosterd na de maaltijd, en het waren echt allemaal open deuren. Of je afwisselend eet en of je niet aan de drugs bent... Het lijkt me toch dat je in dat geval niet in dit stadium van de behandeling was aangekomen?! Maar goed, ik doe braaf wat me wordt opgedragen...

Verder kunnen we alleen maar hopen dat er een dezer dagen een brief op de mat valt met de mededeling dat we ietwat met terugwerkende kracht op de wachtlijst terecht zijn gekomen. Maar dat kan ook net zo goed heel erg tegenvallen.... Ik probeer er maar vanuit te gaan dat we in elk geval uiterlijk januari aan de beurt zijn, al zou dat dus betekenen dat we 10 (!) maanden hebben moeten wachten vanaf de eerste intake en dat is toch wel te gek voor woorden eigenlijk....

Geplaatst

Daar komen ze dan inderdaad wel een beetj erg laat mee, wij hebben dat niet gehad, zo'n internetvragenlijst.

Ik hoop voor je dat je snel weet waar je op de wachtlijst staat, en hoe lang dat je dan ong. nog moet wachten. Maar idd 10 maanden is wel té gek hoor!

En naar een ander ziekenhuis is natuurlijk ook niet aan de orde, want dan moet je weer alle onderzoeken ondergaan, of niet?

Succes nogmaals met wachten!

x

Geplaatst

Dank je wel, Krisje!

Nee, een ander ziekenhuis vind ik geen optie. Sowieso is dit z'huis gewoon het meest praktisch qua afstand en we zijn nu toch al zo'n eind... en qua expertise heb ik ook echt wel vertrouwen in ze hoor!

Ik zei trouwens wel enthousiast dat ik die bloeduitslagen niet zo spannend vind, maar ik realiseer me nu pas dat ik in alle consternatie vorige week helemaal niet heb meegekregen waarvoor ze bij mij zoveel buisjes nodig hadden. Iemand enig idee wat ze nog meer gaan testen? Eentje (of 2?) voor de test op SOA's en eentje reserve voor later wetenschappelijk onderzoek, dat weet ik wel want daarvoor heb ik nog een formulier ondertekend. Maar die andere vijf...? Geen idee!

Geplaatst

Ik heb weer een update. De brief met bevestiging dat we op de wachtlijst staan kwam binnen, en ze hebben ons er inderdaad met terugwerkende kracht per maart opstaan!! Dat zou moeten betekenen dat we heel binnenkort een oproep krijgen... brrr, ik kreeg het opeens helemaal benauwd toen ik me dat realiseerde!! Stom hè, leef je er zo naar toe, is het zo ver, schrik je je rot! Van de week in elk geval nog een voorlichtingsavond op het programma en een belafspraak voor de bloeduitslagen.

Geplaatst

Aaaaahhhh...Marmira dat is super goed nieuws!!! Spannend hoor...gaat het in 1 keer sneller dan verwacht!

Heel veel succes op de voorlichtingsavond!!!

En wanneer krijg je de uitslagen van de bloedtesten?

Spannend voor je en ik leef met je mee, veel succes!

x

Geplaatst

En weer een update'je. Voorlichtingsavond was.. nou ja... wat zal ik er van zeggen? Weinig nieuws gehoord (ik heb me erg goed ingelezen) en wel wat harde realistische uitspraken, zoals dat maar de helft van iedereen die er zat uiteindelijk zwanger zou raken. En bedankt voor de peptalk...

De bloeduitslagen waren voor ons allebei helemaal goed. Dat was de laatste hobbel; laat nu die oproep maar komen! Wachttijd was overigens voor zowel IVF als ICSI ongeveer 2 tot 3 maanden (al waren ze er een beetje vaag over).... tja, komen wij aan met onze bijna 6?! Als het goed is kunnen ze nu toch echt niet meer om ons heen...!

Geplaatst

Hoi Marmira,

Ik hoop voor je dat je snel mag starten! Tja die voorlichtingsavonden, ik ben er zelf nooit heen gegaan maar inderdaad, ze zeggen dat de helft na 3 pogingen zwanger is. Maar dat is echt volgens de statistieken. Het zal ook wel zo zijn maar je moet toch proberen naar je eigen situatie te kijken anders word je gek!!

Wat is de reden dat jullie voor ICSI gaan?

Nou heel veel sterkte en succes en hopen op een snelle oproep!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi Marmira,

Ik weet nog wel dat wij ook zo schrokken van die feiten op die info-avond, een dag later voelde ik me echt kl*te!

Wel positief blijven denken!!!

En wat fijn dat de bloeduitslagen goed waren!

Veel succes nog met wachten tot je de oproep krijgt!

Fijn weekend!

x

Geplaatst

Thanks dames! Ik ben vooralsnog ook wel positief gestemd hoor, maar als je de naakte feiten zo gepresenteerd krijgt is het inderdaad toch wel even slikken! Syllie, wij gaan 'aan de ICSI' vanwege de (tot op heden onverklaarde) verminderde zaadkwaliteit van vriendlief. Jullie ook fijn weekend nog!

Geplaatst

Hoi hoi,

Héél héél toevallig nog niks gehoord van het ziekenhuis?

En hoe gaat het met je/jullie, is het wachten een beetje vol te houden?

x

Geplaatst

Nee, nog niets gehoord.... En mijn vriend is nog steeds zijn nuchtere (en geduldige) zelf, maar ik trek het niet zo heel goed meer, dit wachten. Waarschijnlijk iets teveel hoop gehad dat we écht snel een oproep zouden krijgen. Ik ben nu ongesteld en ben dus bang dat we op deze manier wéér een cyclus missen (want hoe lang zouden we nog nodig hebben vanaf de oproep; afspraak, prikinstructie, medicijnen regelen, echo? Dat halen we vast nooit in een kleine drie weken...?). Grr! Ik word er echt een beetje moedeloos van...

Bedankt voor het meeleven!!

Geplaatst

Hoi Marmira,

Dat kan snel gaan hoor, afspraak, prikinstructies en medicijnen regelen.

Echt waar! Bij ons was na het bloedonderzoek (3 maanden wachten!! :whistling_girl:) de afspraak en alles binnen 1 week geregeld dus ik zal voor je blijven duimen!!

Heb je zelf ook al een keer gebeld, misschien kunnen ze al wat zeggen?

Succes!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hallo dames,

Inmiddels heb ik gebeld (en daarvoor 30 minuten in de wacht gestaan, wat een drukte!) en weinig wijzer geworden. Wachtlijst is weer opgelopen, tijdelijke oproepstop, maar wij zouden nu wel als een van de eersten opgeroepen worden, maar dan nog zou de behandeling zelf op z'n vroegst eind oktober kunnen beginnen. Ik snap het allemaal niet meer... en ik zat er gister even helemaal doorheen. Toen kreeg ik ook nog een heel slecht gezondheidsbericht over iemand die mij lief is, dus gisteren was niet mijn dag...

Geplaatst

Hee Marmira,

Wat naar allemaal, het lijkt nog zo lang, eind oktober!

En dan ook nog zo'n naar bericht van een naaste...vervelend allemaal.

Ik zit de laatste 2 dagen ook niet lekker in mijn vel, het wordt me allemaal even te veel!

We zullen aan elkaar denken, misschien dat dat een beetje helpt ;-)

x

Geplaatst

Hoi Marmira,

Wat vervelend dat je niet weet wara je aantoe bent.

Ook wij staan op een wachtlijst voor ICSI, hopelijk kunnen we maart 2010 beginnen.....het is helaas nog erg ver!

Liefs Steffie

Geplaatst

Hoi Steffie, wat toevallig - ik heb net op jouw topic gereageerd!

Het is heel moeilijk en frustrerend, al dat wachten... maar ja, het is niet anders hè.

Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden