Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha caro ja nu weet ik het weer, en raad eens wie dat topic gestart is...ikke zei de gek!! Maar idd wat mij betreft gaan we gewoon hier verder kletsen.

Sorpresa, bikkel! hoe gaat het? hoop dat je al wat gevorderd bent. Wel fijn dat jullie zo dichtbij het zkh wonen kan je mannetje nog lekker ff naar huis.

Yes wat leuk 3 jongens waarvan een tweeling! lijkt me zo anders met jongen..ik heb twee meiden en dat zijn echte diva's met een behoorlijk willetje volgens mij zijn jongens iets makkelijker of vergis ik me??

Slapen jouw jongens bij elkaar op de kamer of apart, zijn ze 1 of twee eiig?

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha dat je dat zelf bent gestart en niet meer wist vind ik wel een bak... Beetje last van (post)zwangerschapsgeheugenverlies? :-)

Ik hoop alleen niet dat andere tweelingmoeders kijken naar de datum van dit topic en dan denken dat het een oud topic is waar niet meer geschreven wordt... We zullen zien en anders doen we een 'Tweelingmama's het vervolg' ofzo...

Geplaatst

Zo ik ben ff niet zoveel op t forum geweest en heb meteen een boekwerk bij te lezen! Afgelopen dagen alleen af en toe een update geplaatst natuurlijk. Ben benieuwd of er meer dames zich melden inderdaad. Of zwangeren? Zijn er momenteel aanstaande tweelingmama's op het forum? Ja toch?

Geplaatst

Dankjewel! Ja die datum maakt ons tweetal wel extra bijzonder. Zeker voor de buitenwereld die niet weet hoe vreselijk wonderbaarlijk hun bestaan is! Manlief had gister aangifte gedaan en dan zie je het zo zwart op wit...ja bizar. Wij. Ouders. Zeven jaar na de eerste onderzoeken. Pfff :'-)

Geplaatst

Sorpresa hoe gaat het nu met je? wanneer mag je uit het ziekenuis?

Ik wou nog even reageren op jouw verhaal van al die verschillende adviezen en meningen die je in het ziekenhuis krijgt nu maar vond het niet zo gepast om dit in jullie december topic te doen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met 1 van de twee..wilde ook niet drinken en werd opgenomen..toen kon het circus beginnen...iedereen verteld je iets en op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Probeer je te focussen op wat de behandelend arts zegt en laat die bemoeizuchtige verpleegkundige maar links liggen, bah wat een mens zeg.

Hoe gaat het nu met je kleine man?

Moeilijk he om rust te vinden in zo'n ziekenhuis..

Geplaatst

trouwens nog even een vraag aan jullie..mede tweeling mama's..ik heb het gevoel dat ik 1 van mijn dames tekort doe in de aandacht die ze krijgt.

Dit omdat ze de rustigste is en de ander er wel voor zorgt dat je vaker met haar bezig bent.

De ene klaagt niet en daardoor denk ik dat ze er geen last van heeft maar da's natuurlijk niet eerlijk.

Gisteren is sofia dus bij mijn ouders geweest en ook blijven slapen en Giada en mama hebben een gezellig samen dagje gehad.

Hebben jullie dit gevoel soms ook? or is it just meeee

Geplaatst

Weet een beetje wat je bedoelt maar maak me er geen zorgen over. Ik heb vaker Bram in mijn armen, omdat die nou eenmaal beweeglijker is, zeker de laatste tijd overal naartoe kruipt en ook 's avonds in bed altijd huilt, dus haal ik hem er regelmatig nog even uit, Kaat eigenlijk nooit. Laatst bedacht ik me dat inderdaad ineens toen ik Kaatje vast had en ben haar extra lang gaan knuffelen...

Ach ik denk niet dat ze er onder lijden hoor, zal meer iets zijn waar wij last van hebben dan zij. Zeker nu ze nog zo klein zijn. Later is een ander verhaal, dan gaan ze het merken als het nog steeds zo is maar dan is jhet misschien weer heel anders.

Zoals nu: ze liggen er nu 10 minuten in en Bram huilt nog steeds. Kaat niet, die heeft haar speen en is bijna altijd wel tevreden in bed. Dus als ie over 5 minuten nog steeds huilt, haal ik hem er weer even uit om 'm rustig te krijgen.

Mijn moeder stelde ook voor om ze een keer apart te laten logeren. mede omdat ze ze nog niet te logeren heeft gehad en het een beetje eng vindt volgens mij. Maar dat lijkt me zo raar? Waarom eigenlijk? Jij hebt het ook gedaan? Het zijn gewoon twee individuen dus moet kunnen. Maar toch ben ik daar weer niet aan toe, gek he?

Geplaatst

nee is niet gek denk ik..is gewoon je gevoel. Ik merkte wel dat Giada het wel lekker vond zo even quality time. Weet je ze heeft het ook nodig want ze is echt achter met haar ontwikkeling op haar zusje, ik moet ook eigenlijk met haar vaker oefeningen doen om haar te stimuleren want ze is erg lui en vind het wel best op haar rug.

Maar misschien moet je het gewoon eens proberen, dat geeft misschien ook een stukje extra rust en voor de kindjes is het echt wel lekker om even geen gedeelde aandacht te krijgen denk ik. Sofia heeft het ook heel erg gezellig gehad bij mijn ouders.

Mijn dames slapen trouwens standaard 1 x in de week bij mijn ouders, die wonen hier nog geen 500 meter vandaan. Kan ik 1 nacht in de week even helemaal doorslapen..heerlijk.

Geplaatst

Echt?? Jeetje wat een luxe!!

Mijn ouders wonen ruim een uur hier vandaan en mijn schoonouders nog verder, bovendien zijn die laatsten te oud. Mijn ouders zijn ook al midden 70 maar vrij vitaal en de oudste logeert daar elke vakantie een paar dagen. Die vindt dat heerlijk, even weer alle aandacht voor haar alleen!

Ze logeerde daar ook als baby vaak genoeg, maar nu is ten eerste mijn moeder 8 jaar ouder en ten tweede is ze bang dat ze er 2 tegelijk niet aan kan denk ik. Laatst was mijn nicht hier en ik zei dat we misschien wel naar de musical Soldaat vOranje wilden (enige musical waar ik P ooit mee naartoe zou krijgen) en of ze dan kan oppassen en hier slapen want dan komen we na middernacht thuis. Toen vroeg ze meteen aan mijn nicht: zullen we dan samen oppassen? Waarop mijn nicht zei: oh ik wil best alleen oppassen hoor!

Geplaatst

Zoo sorry hoor drukke dagen zo pff!

Met Klaasje (zo heet hij hier gewoon nog haha) gaat het steeds beter! Hij drinkt sinds 9 u zijn eigen flesjes leeg, zijn infuusje is eraf en hij is van de monitor af. De sonde zit er nog wel voor als hij toch weer weigert maar t gaat echt met stappen vooruit :-) Nog geen idee wanneer we naar huis mogen maar vind alle vooruitgang zo fijn :-) en de verpleegkundige die hier tot 12u dienst heeft is heel lief gelukkig. Hopelijk ga ik nu wat uurtjes maken!

Geplaatst

Caro kan dat wel begrijpen hoor van je moeder. Die van mij is nog maar 65 en mijn vader 70 maar ze doen alles samen.

Tja eigenlijk voeden we de kinderen met ons 4-en op..zo gaat dat in italiaanse families he?!! We lopen in en uit bij elkaar.

Elke ochtend stapt mijn vader tegen 07:30 binnen om even te knuffelen met ze (na een hele nacht zonder ze moet hij ze weer even zien) en dan kan ik mooi even douchen. En 's middags ga ik vaak met mijn ma even naar de winkel met de kids of zij gaat zelf even zodat ik thuis wat kan doen..dus eigenlijk..hebik het wel heel makkelijk haha!!

Sorpresa wat fijn dat jullie mannetje nu al zo goed drinkt, hopelijk mogen jullie snel met z;n allen naar huis!

Zie je ook op tegen het verzorgen van een tweeling?

Geplaatst

Pff kraamtranen hier, lekker labiel dagje. Klaasje is vanochtend onder de blauwe lamp gelegd omdat zijn bloedwaardes toch niet goed waren. Dat hele ja/nee/misschien/goed/beter/minder/slecht nieuws dag in dag uit... Pfff... Ga me nu opfrissen en dan de kleintjes voeden. Voorzichtige schatting is dat Klaasje hier nog een week zal zijn. Bah.

Geplaatst

En nee zie er niet tegenop om ze te verzorgen, wil heel graag mijn gezinnetje in 1 stuk thuis hebben in plaats van verdeeld over de stad en dit ziekenhuis. Dat is alles.

Geplaatst

Hoop dat Klaasje snel helemaal klaar is om naar huis te gaan! En dan begint het echte werk...

Jeetje Stiertje appeltje eitje dus voor jou die tweeling! Tsss... Bofferd!

Geplaatst

haha..caro ja en dan go vind ik het sosm zwaar! Hoe doe jij dat toch?? oja ik weet het al..jij hebt een extra hulpje van 8 jaar oud.

Ik heb idd mazzel met zoveel hulp van mijn ouders en gelukkig maar toch.

Sorpresa, tuurlijk wil je lekker je gezinnetje bij elkaar en naar huis, en dat gaat ook zeker snel gebeuren. Volhouden he!!

liefs stiertje

Geplaatst

Ja zei net nog dat we af en toe een beetje misbruik van haar maken: zitten wij op de bank en zij maar kindjes overal vandaan plukken haha! Maar het viel P laatst ook op dat veel mensen met een tweeling toch wel af en toe hulp hebben en wij nooit.

Maar ja ik werk niet, dit is nu even mijn baan. Moet zeggen dat ik er wel naar uitkijk dat ze iets groter zijn, bijv kunnen lopen dat ik ze zelf ook iets makkelijk meeneem. Nu denk ik meestal: wat een gedoe, komen jullie hierheen? En de stad in doe ik wel als papa thuis is zonder kids...

Geplaatst

Ik ben echt een groentje met tweelingverzorgen! Ben benieuwd hoe het ons zal vergaan. Wij hebben wel de luxe dat mijn ouders (53 en 54) schoonouders (64 en 68) mijn zusje en vriend en manlief's broertje en vriendin allemaal in dezelfde stad wonen. Mijn ouders zullen ook een vaste dag op gaan passen. Mijn schoonouders ook, maar ik weet nog niet zeker hoe dat zal lopen dus een slag om de arm hier. Ik heb gelukkig een baan waarbij ik thuis kan werken en manlief ook. Verder wonen we tegenover een heel mooi kinderdagverblijf waar de kleintjes ook een dag per week heen zullen gaan. Sja in de praktijk moeten we maar zien hoe het loopt allemaal maar qua familienetwerk zitten we wel safe geloof ik :-)

en sja wij hebben heel decadent een hulp in de huishouding 3 uur per week. Kennisje van mn ouders die dat doet. Omdat ik tijdens de zwangerschap heel beperkt raakte bood zij haar hulp aan en ik denk dat we die voorlopig lekker blijven gebruiken. En zij is weer dol op babies... Keek nog meer naar die kleintjes uit dan ik!

Verder is het hier weer wachteb op de kinderarts. Kijken wat we nu weer te horen krijgen... Gelukkig komt manlief met toastjes en cranberrypaté mmmm! Heb ik al negen maanden niet gegeten! Weet wel dat je met mate paté mag eten als je zwanger bent maar ik durfde het toch niet. Nu wel! En mooie timing want met de feestdagen heb je hele lekkere. Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ook al zo'n geluksvogel met ouders in de buurt en nog jong! Maar jij bent ook nog heel jong natuurlijk dus logisch... Komt dus wel goed met jullie!

Eet smakelijk!

Geplaatst

Ja Caro ik denk ook heel vaak van .."weggaan..naar de stad met de kids.. hmm doe maar niet wat een gedoe" haha erg toch. Maar voordat ik ze alletwee te eten heb gegeven en aangekleed en ik de wagen en de tas heb klaargemaakt en in de stad ben heb ik hooguit een uurtje en dan moeten we alweer terug voor het fruithapje. Ik zou dat ook in de stad kunnen doen ergens maar dat zie ik niet zitten. Mijn moeder wel hoor is er superhandig in en doet dat wel ff!!

Ik ga dan liever even snel zelf op de fiets.

Wel wandel ik elke dag zo'n 1,5 a 2 uur met ze want in de wagen is het enige mom,ent dat ze nog willen slapen smiddags.

Sopresa, het komt vanzelf goed hoor en zo te lezen heb je ook genoeg familie om je heen die je kan helpen, heerlijk!!

En een hulp in de huishouding is ook niet slecht..wil ik ook wel haha. Eerst maar even een nieuwe baan vinden en dan op zoek naar een betrouwbare schoonmaakster.

Heb je al meer nieuws over wanneer jullie naar huis mogen en hoe het met de kleine man gaat? Zag wel op je FB dat ze goed haddeb gedronken, hoera!!

Geplaatst

Ja en net de tweede fles ook allebei opgedronken dus t gaat echt beter met ze! Morgen wordt Klaasje sowieso nog geprikt voor het geelzien dus dat is afwachten en dan hoop ik dat ze ons een prognose kunnen geven. Zou toch graag met zn viertjes naar huis gaan ipv mijn kindjes achterlaten. Maar of ze woensdag al ontslagen worden..?

Geplaatst

JOH HET IS NOG LANG GEEN WOENSDAG! wIE WEET... (Oh sorry Caps lock stond aan, zit met 1 vinger te typen want Bram op schoot die voor de verandering aan het brullen was...)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden