Ga naar inhoud

Tweeling-mama's!


Stéphanie

Aanbevolen Berichten

hoi hoi,

 

lees veel mee hier maar reageer vrij weinig :)

Ik ben nu 32 weken zwanger van een tweeling 2eiig van een jongen en een meid.

voor dat ik zwanger was woog ik 59/60kg en maandag woog ik 72 kg.

vind het niet veel,dacht dat ik een tonnetje zou worden:))

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Sandie,

ik was 14 kg aangekomen. Ik had voornamelijk een dikke buik waardoor ik me helemaal niet echt huge voelde (anderen vonden van wel). Vanaf week 34 begon ik te waggelen als een eend. Na de geboorte was ik er gelijk weer 11 kwijt. Helaas (gebrek aan zelfdisciplin) ben ik nog steeds niet op oude gewicht, ca. 67kg.

 

lfs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Hier ook een kersverse tweelingmamma van Stijn en Job. Ze zijn nu 6 weken oud en groeien als kool. Ik was tijdens de zwangerschap de laatste week (bijna 35 weken) 18 kilo aangekomen, maar dat was voornamelijk vocht. Bleek uiteindelijk ook zwangerschapsvergiftiging te hebben en toen zijn de jongens met spoed gehaald. Na de sectio en twee dagen IC was ik alweer lichter dan voor de zwangerschap (

Ik heb ook een vraagje voor de andere tweelingmamma's: wanneer sliepen jullie kindertjes voor het eerst door. Hadden jullie voedingsschema's waar je je aan hield? Ik heb ze nu op 6 voedingen zitten, de ene op 100 en de andere 110cc. Het lastige is vind ik bij een tweeling is dat er altijd wel eentje 's nachts al 1e wakker is en dan maak ik de andere dus ook wakker anders blijf ik bezig. Hoe deden jullie dat?

 

Liefs, Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meiden, dat valt dan nog wel mee wat jullie zijn aangekomen.

Ik ben nu dus bijna 10 kilo aangekomen, maar ik moet nog wel ff. En als ik in dit tempo door blijf gaan....

De eerste 12 weken was ik nog helemaal niks aangekomen, kan je nagaan.

 

Henkie: gefeliciteerd met je tweeling!! Geniet ervan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet meer zo goed hoeveel ik was aangekomen......

Ik denk zo rond de 14 kilo dacht ik ?!

 

Henkie, ik maakte ze ook wakker voor de voeding. Dus als 1tje sliep, de andere ook doen anders is het niet te doen.

Nog gefeliciteerd met je mannen, leuke namen trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

even inbreken hier hihi, Beau jij bent ook wel heel erg gezegend met een lekker slank lijf he?? 14 kilo!!! haha, goed hoor! ik tegen de 30-35 kilo alles in totaal, van de behandeling tot einde zwangerschap, VAN 1KIND!!!!! :bootyshake:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henkie,

ook wij maakten de ander wakker wanneer hij of zij sliep na voeden van nr1. Wij hadden geluk dat ze na 12 dgn ziekenhuis al een eet- en slaapritme hadden opgebouwd, zo sliepen ze 's nachts van 12-5 uur. Vanaf 4 mnd sliepen ze al langer achtereen, weet niet meer precies hoelang. Moet wel zeggen dat de laatste voeding uit een flesje kwam, bv of fv. Zo wisten we iig zeker dat ze een goede hoeveelheid binnen kregen.

Lfs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik was ongeveer 13 kg aangekomen...na de bevalling waren er meteen 10 af en toen de meiden thuis kwamen (na 3 weken) woog ik minder dan voorheen (en nog steeds...gelukkig:)).

 

Gefeliciteerd met je mannen, Henkie!

Bij ons kregen de meiden ook altijd tegelijk eten, we maakten ze gewoon wakker (soms wel sneu, maar anders is het echt niet te doen). Toen de meiden thuiskwamen hadden ze eigenlijk al een prima ritme. Eén keer per nacht was het etenstijd en dan vroeg in de ochtend. Na ongeveer 12 weken sliepen ze, geloof ik, door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ha meiden,

 

Kom ik weer eens aan met een vraagje gericht aan de eigenaressen van de easywalker duo. Weten jullie nog wanneer jullie de wagen hebben omgebouwd tot buggy? De reiswiegen zijn nu echt aan de krappe kant en ik vroeg me af of ze behoorlijk naar achteren kunnen liggen in de buggy-stand?

 

Ben trouwens nog steeds op zoek naar een bakfiets en kan maar niet besluiten ;-)

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me herinneren dat ze bij mij op een gegeven moment ook zo krap zaten. Maar wanneer weet ik niet meer, dus daar heb je niet veel aan.

Ik zou het gewoon even proberen of ze het aan kunnen.

Alhoewel het nu misschien nog wel lekker warm is in deze kou in de reiswiegjes!!

Als ze er in liggen is het al een stuk kouder, alhoewel ik er dan weer een dikke deken omheen deed.

 

Ik zag nu weer een aanbieding met die bakfiets die ik toen mailde, alleen met 1 wiel voor ipv 2 naast elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

He meiden, het is hier erg stil gevallen sinds december, ik zie dat ik zelf sinds eind oktober niks meer heb geschreven... Maar wij zaten dan ook in een heel emigratieproces. We zijn begin januari vertrokken en wonen nu dus een poosje in Azie. Onze tweeling wordt bijna 2 al weer! Ze hebben het heerlijk hier, rennen heel de dag liefst rond in alleen luiertje. Ongeveer 4,5 uur per dag laat ik ze achter thuis bij twee hele lieve vrouwen en ga zelf een paar uur werken. Ze worden dan erg verwend... 1 op 1 aandacht en veel in de draagdoek, dat is hier gebruikelijk. Ik wilde graag twee dames inhuren, omdat er rondom het huis vele gevaren zijn. Een diepe kloof direct naast ons huis, aanvankelijk zonder hek, nu staat er een bamboehek, maar daar kunnen ze alsnog langs. En we hebben al 4 slangen gehad in of direct om het huis. Je moet dus continue goed opletten of ze binnen houden, maar dat werkt niet met dit warme weer. Kortom, mijn kleine koninginnetjes waren al erg verwend met nog steeds borstvoeding en nog steeds (zucht) nachtvoedingen, maar straks weer terug in Nederland wordt flink aanpassen op de creche en thuis! Enfin, we zien wel. Ze waren altijd al pittig en dat blijft. Veel, heeel veel ruzie en vaak woedeaanvallen. De ruzie's om spullen en aandacht van mij vind ik wel heel moeilijk aan een tweeling. Ik ben echt super blij als we eens een rustige dag hebben zonder al te veel gegil. Maar de leuke bijzondere momenten tellen natuurlijk dubbel en zijn er ook volop. Ze gaan elkaar nu troosten als er eentje is gevallen en ze babbelen samen. Zijn eigenlijk pas net begonnen met praten met 2 woorden achter elkaar, maar ook met maar 1 woord kunnen ze veel duidelijk maken. Ze corrigeren elkaar ook. Als eentje gilt, dan doet de ander mij na: ophoud, klaar! Oeps, confrontatie met jezelf, hihihi. Ze zijn hier eindelijk over de 10 kg geraakt, daar hebben ze heeeeel erg lang op of onder gezeten. Nu denk ik wel tegen de 12 en ze zijn ook eindelijk echt lekker aan het groeien. Ze bleven altijd maar klein, maar nu schieten ze de lengte in, zo rond de 85 cm. Kortom, alles goed hier. Ik ben benieuwd hoe het met mijn oude maatjes van hier op het forum is! De nieuwe dames ken ik nog niet zo goed, maar ik heb wel mee gelezen het afgelopen jaar. Stephanie, kom jij hier nog wel eens??? Ook jouw tweeling en die van Lentezon worden volgende maand 2. Lentezon is hier nooit meer, toch?

Ik zag dat er ook iemand bevallen moet zijn in februari, hoop dat alles goed is gegaan! Moet even namen oefenen, als jullie tenminste nog terugkomen! Kortom, tweelingmama's, waar zijn jullie?? Groetjes van Sim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sim, dat is inderdaad lang geleden. Ben benieuwd wat voor een werk jullie doen in Indonesië.

Met de peuters gaat het goed. Ik zal er een foto bij plaatsen zometeen. Volgende maand inderdaad alweer 2. Blijft wonderlijk, zo heb je niets en binnen notime zijn ze alweer 2. Het praten begint wat te komen, hebben ze blijkbaar geen haast mee. Saar daarentegen klimt en klautert overal op; trap en speelklimhuis bij ons in de buurt. Mees is helemaal into de auto's en traktors. Saar kan heerlijk tutten met babypop en flesje. Ze noemt alle kinderen kleiner dan haar zowieso baby.

Ze zijn ook al flink aan het oefenen voor de peuterpubertijd: ik ben al bijna 2 dus ik zeg nee. Ik heb besloten dat ik ze als consequentie tegen het dichtbijzijnde muurtje aan zet (zittend), het is wennen. Gelukkig is dat een enkele keer nodig en niet de hele dag.

Op mijn werk heb ik dagelijks te maken met een doelgroep mensen met een verstandelijk niveau van ook hooguit 1,5 jaar. Dat ik momenteel soms niet anders doe dan corrigeren vind ik best zwaar. Denk erover om minder te gaan werken; 20 ipv 26 uur per week. Ik heb net de salarisadministratie gebeld en om info gevraagd.

Gaat net de voordeurbel staan er 2 moeders aan de deur met een verdwaald jongetje. Of hij van mij was en of ik hem kende. Geen van twee (gek he, je vraagt je direkt af waar ze zijn oja veilig in bed). Gelukkig was zijn moeder er snel bij en kon hij veilig weer naar huis. Het was een heel beduusd jongetje ca. 3 jr, van geen kwaad bewust.

Dan bedenk je je dat dat mij natuurlijk net zo goed kan overkomen. Eng idee.

Nou ja, Saar en Mees kunnen heerlijk samen dollen, maar ook verschikkelijk jaloers zijn en ruzie maken incl bijten wanneer zij net ook dat ene speeltje willen.

Volgende maand gaan we voor het eerst met de 2 vliegen. Heb je nog tips Sim? Wij gaan maar een klein eindje, naar de Algarve. Weekje met eigen gezinnetje, hoop op mooi weer. Van de zomer gaan we kamperen, we hebben een grote tent gekocht waarin we goed kunnen vertoeven. We gaan samen met schoonzus met man en 2 zonen van 6 en 8. Ben heel benieuwd hoe dat gaat, het kamperen in de tent. We hebben er in ieder geval zin in. Mijn man en ik zijn eerder en van huis uit altijd wezen kamperen, dus dat is ons niet vreemd.

Ik zal nog even kijken naar een paar leuke foto's.

Foto-TVN7JGR6.jpg

Foto-EVYB6MEZ.jpg

Foto-QHIFXMET.jpg

Foto-JO6OQYIQ.jpg

Ik kon natuurlijk niet kiezen, dus het zijn er 4 geworden, haha.

 

lfs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hoi Stephanie,

Dit draadje is nu echt op zijn einde, he... Goede herinneringen aan alle gedeelde ervaringen tijdens onze zwangerschappen en de 2 jaar erna! Als je dit nog leest, de groetjes. Had je bericht terug nog wel gelezen, maar kennelijk niet gereageerd. Nu pas weer voor het eerst sinds maart op het forum. Wij denken na over nog een IVF, aangezien natuurlijk zwanger worden weer niet lukt, had ook niet anders verwacht. Het voelt bijna als hebberig na zo'n mooi kadootje, een tweeling, en als het niet lukt, dan jammer, maar we zouden het wel weer erg leuk vinden. Dus wie weet kom ik weer wat vaker op het forum, als we ook echt van start zijn. Kan pas als we terug zijn in Nederland en dat duurt nog paar maandjes. Voorlopig dus toekomstmuziek. Onze meiden zijn nog altijd pittig, vooral een van de twee, dat was ze altijd al. Maar toch is het een wat rustiger fase nu. De ergste ik ben 2 en zeg NEE opstandigheid zijn we hopelijk voorbij. Gaat verder erg goed met ze. Lekkere wijffies zijn het. Hopelijk ook met jouw twins! Daag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden